abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123043263
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123043733
Dan stap ik denk ik toch over naar het dieet topic. Bedankt tot zover! Doegg :W
pi_123043968
Ik heb de beginpost gevolgd. HEEL VEEL broccoli gegeten! Met pasta en kip. Maar goed :)
pi_123043974
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Succes.

Tijd voor de eerste buikdanstraining na de vakantie, hopelijk gaan we aan formaties werken *O*
  maandag 18 februari 2013 @ 20:10:27 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123044021
Nou Prob er is maar 1 oplossing voor je kleur... oudroze.. :')

Gaat weer lekker MarMar

Wat al is gezegd is niet de koek eten maar een gekookt ei, koek is alleen voor de lekker.
Zelf neem ik elke dag een blokje choco, puur op te genieten O+

Lijst:
O: kwark en vla
T's: halve paprika, 200 gr wortel, halve komkommer, cup a soup tomaat/koffiemelk/suiker
L: 2 boterhammen met gegrilde kipfilet en 1 met kaas, kom snert met rookworst en spekjes, beker melk, tomaat, sinaasappel
T's: 2 appels, peer, blokje choco, 6 dropjes
D: Had heerlijke malse varkenshaas gehaald bij de C1000, lekker rose gebakken, heerlijk was hij met bloemkool (jaaaaaaaaaaah Mo *O* 1.49 hier ), spinazie, gebakken champ/ui/courgette en patat. Samen met wat curry, rauw ui, mosterd, sambal en mayo
T: ? augurkje met ham? stiekem toch nog wat zoute stokjes? Niks?

Donderdag weer wokken *O* Het moet niet te lang duren he? D
Daarna 3 maart weer :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 18 februari 2013 @ 20:12:03 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123044115
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Noh waarom? De adviezen zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123044365
Oei, nu heb ik dat moment waarop ik iets lekkers wil eten puur om te eten. Want ik zit nog vol van mijn avondeten. Sterk zijn, sterk zijn.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:15:50 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123044386
Ow en Poes... als je veel groente eet (800 gr gekookt en rauw) en 2 a 4 stuks fruit dan hoef je ook minder water te drinken. Dan 'eet' je zomaar een halve liter vocht extra
pi_123044426
Hela! Iemand zei Ottlenghi! O+ *O* O+

Verder: hoera voor Mo want potdomme EINDELIJK de sleutel en: Oei! Een Sonja Bakkeraar in het topic. Arme ziel! :N

Verder een -x- voor iedereen en tot over twee weken, want vanaf 1 maart moet ik nodig de extra Vegan Challenge-kilo's kwijt. :D
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 18 februari 2013 @ 20:17:16 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123044478
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:15 schreef Grutsk het volgende:
Oei, nu heb ik dat moment waarop ik iets lekkers wil eten puur om te eten. Want ik zit nog vol van mijn avondeten. Sterk zijn, sterk zijn.
Ja dat vind ik het moeilijkste moment.. het zin hebben in eten terwijl je propvol bent.. In alles maar vooral zoet.
Ik ga meestal de keuken uitsoppen, dweilen en alvast douchen voor de nacht. Onder de douche al vast ttoaskjes poetse
  maandag 18 februari 2013 @ 20:17:24 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123044490
Uniek, oudroze _O- grapjurk :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123044508
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:15 schreef Grutsk het volgende:
Herkenbaar.

Bij mij helpt kruidenthee heel goed.
  maandag 18 februari 2013 @ 20:18:05 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123044534
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:16 schreef minilot het volgende:
Hela! Iemand zei Ottlenghi! O+ *O* O+

Verder: hoera voor Mo want potdomme EINDELIJK de sleutel en: Oei! Een Sonja Bakkeraar in het topic. Arme ziel! :N

Verder een -x- voor iedereen en tot over twee weken, want vanaf 1 maart moet ik nodig de extra Vegan Challenge-kilo's kwijt. :D
Je mag in de tussentijd ook al meeposten hoor! :+ </gezelligheidsdier>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123044626
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Je mag in de tussentijd ook al meeposten hoor! :+ </gezelligheidsdier>
:) Weet ik. :*
Maar ik zit momenteel vooral in een kijk-eens-wat-voor-een-godallemachtig-lekkere-dingen-ik-maak-modus, en dat is niet constructief in een Slanktopic. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_123044661
HPKW maalt er anders niet om :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123044733
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:19 schreef minilot het volgende:

[..]

:) Weet ik. :*
Maar ik zit momenteel vooral in een kijk-eens-wat-voor-een-godallemachtig-lekkere-dingen-ik-maak-modus, en dat is niet constructief in een Slanktopic. :+
:+

Overigens niet mee eens, heel constructief juist O+
pi_123044767
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Bij mij helpt kruidenthee heel goed.
Ah goed idee, bedankt!
  maandag 18 februari 2013 @ 20:22:41 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123044849
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef V1z0R het volgende:
HPKW maalt er anders niet om :')
Malende kaken, hooguit :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123045084
:D
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en viz, er is een ghibli game op ps3!

:o

Maar even emulator en rom zien te hosselen dan :+
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 20:30:52 #20
70532 loveli
N
pi_123045328
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
S. Bodypump (ging half dood, heerlijk)
[..]
S. Twee uurtjes fitness (zonder cardio, mag ik niet van de trainer :{ ).
[..]
(en ik heb van mij HA te horen gekregen dat groente en fruit op zichzelf niet als tussendoortje staan, daar moet wat bij)
Misschien willen trainer en HA allebei voorkomen dat je meer dan halfdood gaat? Had je al een nieuwe dietiste?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 18 februari 2013 @ 20:33:33 #21
70532 loveli
N
pi_123045499
Even een optrekstang in elkaar schroeven.
crap in = crap out
pi_123045572
O: 2 crackers met veel pindakaas, koffie
L: 2 geroosterde boterhammen geitenkaas, cracker met een kwart forel, koffie wit, 3 bekers karnemelk
T: heel veel gesuikerde spinnen, dropjes, etc. 10-15-20 koekjes
D: bonito met aardappeltjes, en tomaat denk ik, glas witte wijn
Worry is a misuse of imagination
pi_123045703
Mijn lijstje is nog best aardig vandaag ook al had ik enorme honger.
O 4 bth pindakaas, kip, beker melk
T banaan
L 3 bth smeerkaas, kip, wat walnoten
T sinaasappel
B 30 min fietsen
T 200 gram worteltjes
D Indonesisch rijstgerecht met veel groenten, ben de naam vergeten hoe het heette
T 250 gram kwark

En ik vind t raar dat er wordt gezegd dat mvr Poes maar naar het dieet topic moet gaan. Omdat ze daar minder kritisch op Sonja Bakker zijn? Dat is toch onzin. Niks mis met beetje kritisch zijn op bepaalde dieten. Sonja bakker is gewoon crashdieet met slechte voeding, dat is toch niet erg om duidelijk te maken.
pi_123045738
Heel even een WTF-moment delen: Donderdag had ik mijn moeder gezien en vandaag belde me "omdat je eindelijk slank bent, krijg je een Ipad van me, ook handig voor je opleiding" (en ze wilde ook niet dat ik het "achterlijke bartje" zonder hip ding was en ik moest beloond worden enzovoorts)

Echt... aan de ene kant ben ik heel blij, maar aan de andere kant...
  maandag 18 februari 2013 @ 20:38:16 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123045787
Lijstje
O. Rozijnenbrood boter, geroosterd brood speculoos, geroosterd brood kaas
T. Appel
L. Brood met filet, brood met ei, brood met ham, brood met weet ik niet meer
T. Banaan, 4 dropjes
D. 2 sushirollen tonijn, avocado en visei + halve gefrituurde courgette + 3 gefrituurde wortels
T. Stukje pure choco

Wilde gaan sporten, maar het komt er weer niet van.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')