abonnement Unibet Coolblue
pi_123317786
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
De gemeente handhaaft gelukkig niet tot ergens half maart. Te belachelijk voor woorden dat ik straks op zondag geen boodschappen meer kan doen vanwege zo'n groepje zeikerds. Zul je zien dat die hele inkomstenderving straks toch aan de crisis blijkt te liggen ... _O-
Ik begrijp er ook niets van, straks is er wetgeveing dat de gemeente zelf mag beslissen of er wel of geen zondagopenstelling mag zijn...
En dan ze (de huilers) sowieso screwed, ze kunnen daar beter op gaan anticiperen dan nu een paar weekjes zondagsluiting te bewerkstelligen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123317919
Ik eet geen vlees, dus ik heb verder echt totaal geen ambitie om iets bij de Febo te kopen. :P
pi_123318241
Wat ze bij de Febo verkopen was misschien in een vorig leven met nog wat fantasie vlees te noemen, tis meer meer afval met smaakversterkers.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123318327
Zelfs bij de mac kun je nog beter "eten"
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123318402
Voor friet en burgers gaan wij nog steeds bij voorkeur naar de pub.
pi_123320043
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 11:21 schreef Crazy-M het volgende:
Zelfs bij de mac kun je nog beter "eten"
Euh nee :')
ALS je dan al een fastfood restaurant moet noemen, roep dan burger king, of de gewone friettent op de hoek..
Maar de mac noemen als iets waar je beter kunt eten? Nee, gewoon nee.. :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_123320169
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:19 schreef theKiD het volgende:

[..]

Euh nee :')
ALS je dan al een fastfood restaurant moet noemen, roep dan burger king, of de gewone friettent op de hoek..
Maar de mac noemen als iets waar je beter kunt eten? Nee, gewoon nee.. :')
staat ook tussen aanhalingstekens ;)
maar als vergelijking met Febo ;) beste plek voor friet ofzo is gewoon lekker thuis bakken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123320228
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:29 schreef Guard het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-illegaal-open.html

Oeeeehhhhh, een waarschuwing, en misschien nog wel een als ze volgende week weer open zijn...

Zat eraan te komen natuurlijk, dat er niet echt opgetreden werd.
Die 150 zelfstandige winkeliers zijn natuurlijk van mening dat dit te laks is, en die hadden liever gezien dat de gemeente knokploegen de stad instuurde.

Zal wel weer een of andere procedure/zaak begonnen worden tegen de gemeente. Fijn dat ze (de kleine zelfstandige) zo bezig zijn mijn belastingcenten aan dit soort onzin te laten opgaan.
Zij zijn de enigen die tegen zondagopenstelling zijn, omdat ze dan zelf ook moeten werken of geld verliezen. De rest van Tilburg vindt het prima (misschien op een paar religieuze types na dan).
Apart dat zij vinden dat het algemene goed moet wijken voor de belangen van een zo'n kleine groep.
Ik weet zo net nog niet of het onzin is eigenlijk.. Als je een kleine zaak in de stad hebt, en je hebt 2 man personeel in dienst, is het idd in theorie goed te doen. Maar als je 7 dagen per week moet zijn omdat dat mag, moet je je personeel wel 150 of 200% loon betalen op de zondag om te werken, of je moet zelf elke zondag gaan staan. Tevens omdat de zondag openstelling er is, is het nu op de zaterdag minder druk als aantal jaar geleden toen je nog over de koppen kon lopen. En omdat het zaterdags minder druk is, moet je om hetzelfde aan omzet te krijgen wel op zondag open met voorgaande negatieve redenen, zodat je in een vicieuze cirkel terecht komt..
Ik snap het "gehuil" van die kleine ondernemer wel.
Die grote ondernemer als Hema, V&D en Saturn die kunnen dat veel makkelijker trekken dan iemand die een speciaalzaakje heeft.

En nee, ik ben zelf geen ondernemer, geen kleine ondernemer en heb zelfs geen kleine ondernemer in de familie zitten.
En ja, ik ben 100% voor de zondagsopenstelling van supermarkten, en ik weet dat dat haaks staat op mijn bovenstaande.
En dat betekend niet dat ik het niet snap waarom mensen er tegen zullen zijn :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_123320290
Godverdomme :D Mijn eerste echt serieuze post in 200+ Tilburg topics hier 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_123320322
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:28 schreef theKiD het volgende:
Godverdomme :D Mijn eerste echt serieuze post in 200+ Tilburg topics hier 8-)
Vind ik leuk ^O^
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123322924
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:26 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik weet zo net nog niet of het onzin is eigenlijk.. Als je een kleine zaak in de stad hebt, en je hebt 2 man personeel in dienst, is het idd in theorie goed te doen. Maar als je 7 dagen per week moet zijn omdat dat mag, moet je je personeel wel 150 of 200% loon betalen op de zondag om te werken, of je moet zelf elke zondag gaan staan. Tevens omdat de zondag openstelling er is, is het nu op de zaterdag minder druk als aantal jaar geleden toen je nog over de koppen kon lopen. En omdat het zaterdags minder druk is, moet je om hetzelfde aan omzet te krijgen wel op zondag open met voorgaande negatieve redenen, zodat je in een vicieuze cirkel terecht komt..
Ik snap het "gehuil" van die kleine ondernemer wel.
Die grote ondernemer als Hema, V&D en Saturn die kunnen dat veel makkelijker trekken dan iemand die een speciaalzaakje heeft.

En nee, ik ben zelf geen ondernemer, geen kleine ondernemer en heb zelfs geen kleine ondernemer in de familie zitten.
En ja, ik ben 100% voor de zondagsopenstelling van supermarkten, en ik weet dat dat haaks staat op mijn bovenstaande.
En dat betekend niet dat ik het niet snap waarom mensen er tegen zullen zijn :)
Natuurlijk snap ik het ook wel uit oogpunt van de kleine zelfstandige, maar ik vind dat nogal oogkleppenwerk van die genoemde kleine zelfstandige. Men heeft er blijkbaar behoefte dat er een zondagopenstelling is, en ipv dat proberen uit alle macht tegen te houden kun je daar ook op inspelen.
Bovendien, waarom eisen ze dan niet dat het internet "dicht moet" op zondag, daar kan ik toch ook spullen bestellen op zondag?

Ik vind het best jammer dat de kleine zaken verwdijnen en er alleen grote ketens overblijven, maar het is weer allemaal te makkelijk wijzen naar alles en iedereen behalve ook eens goed naar jezelf te kijken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 25 februari 2013 @ 13:57:38 #112
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_123323115
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik het ook wel uit oogpunt van de kleine zelfstandige, maar ik vind dat nogal oogkleppenwerk van die genoemde kleine zelfstandige. Men heeft er blijkbaar behoefte dat er een zondagopenstelling is, en ipv dat proberen uit alle macht tegen te houden kun je daar ook op inspelen.
Bovendien, waarom eisen ze dan niet dat het internet "dicht moet" op zondag, daar kan ik toch ook spullen bestellen op zondag?

Ik vind het best jammer dat de kleine zaken verwdijnen en er alleen grote ketens overblijven, maar het is weer allemaal te makkelijk wijzen naar alles en iedereen behalve ook eens goed naar jezelf te kijken.
Precies. De Superfly bijvoorbeeld, tegenover de Langeboom, is naar wat ik hoorde erg blij met de zondagsopenstelling. Hij krijgt meer klanten per week en draait gewoon een stuk beter met de zondag erbij. Waarom zou dat dan ineens niet meer mogen?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_123334092
Ik heb nergens gezegd dat het niet mag. Alleen dat ik wel kan snappen waarom sommige kleine zelfstandigen er op tegen zouden kunnen zijn. :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_123355929
http://www.tilburg.com/we(...)g-te-koop-column.htm

quote:
ZONDAG TE KOOP! (COLUMN)
Publicatiedatum: 25 februari 2013

Door Joep Koolen

I.z.g.s en z.g.a.n. Prijs nader overeen te komen. Ruim een jaar intensief en naar volle tevredenheid gebruikt door honderdduizenden mensen, maar wegens protest niet meer bruikbaar in Tilburg. Grote steden met ambitie krijgen voorrang, de beller is sneller!

De Stichting Tegen Verruiming Zondagopenstelling en 149 kleine ondernemers hebben er voor gezorgd dat de Tilburgse winkels op zondag de deuren moeten sluiten. Kijkend naar de zondagse drukte in ons centrum kan ik maar één ding concluderen: hier wordt aan de wensen van ons Tilburgers voorbij gegaan. De zondag lijkt inmiddels (na de zaterdag) de drukste dag voor de winkeliers. Extra horeca omzet, volle parkeergarages, meer impulsaankopen. Keuzevrijheid!

Ondernemer zijn betekent dat je flexibel moet kunnen zijn. Ondernemer zijn betekent dat je risico’s moet nemen, en dat een stabiel inkomen en regelmatige werktijden niet vanzelfsprekend zijn. Ondernemer zijn betekent een bovengemiddeld goed inkomen, mits je het goed aanpakt en accepteert dat je hier hard voor moet werken. Ondernemer zijn betekent…om kunnen gaan met de ontwikkelingen in de maatschappij.

Er is overduidelijk behoefte aan zondagsopenstelling! Wij willen kiezen op welke dag we gaan winkelen. Als wij 5 dagen werken, op zaterdag willen klussen en met de kinderen naar de sportclub gaan is het juist fijn om op zondag de stad in te kunnen. Steeds meer mensen moeten in tijden van crisis werken om het hoofd boven water te kunnen houden, dus blijft er minder tijd over voor boodschappen. En waarom je winkel sluiten op het moment dat alle Tilburgers vrij zijn?

Een argumenten voor de sluiting is onder andere dat (zelfstandige) ondernemers niet langer 7 dagen per week en op zondagen open willen (en kunnen) zijn (www.tegenverruiming.nl). Het is juist dit risico dat ondernemers zouden moeten accepteren wanneer ze zelfstandig worden. En als ze zeggen dat door de extra zondag de omzet alleen verschuift, en niet groeit, dan sluit je toch op maandag en dinsdag? Want zijn dat niet de dagen dat de klant werkt, om op zaterdag en zondag gezellig de stad in te kunnen gaan? Op zondag open gaan betekent toch niet automatisch dat je ook op maandag en dinsdag open moet zijn?

Mijn opa had vroeger een kruidenierszaak aan huis, die ’s avonds om 18.00u op slot ging. De achterdeur stond echter alle avonden en weekenden open, en die wist men goed te vinden. “Toontje, gauw een pak koffie en een kilo suiker, we hebben onverwacht volk over de vloer”. Opa heeft zelden rustig zijn bord leeg kunnen eten, maar praat vol passie over die tijd. Goed ondernemerschap vereist aanpassingsvermogen, realiteitszin en werklust.

Ik zou het wel weten: de klant is koning, open met die winkels!
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123356396
My thoughts exactly
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123356565
+1
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:19:00 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_123356659
+ 1
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_123363284
Dan nu de volgende les in de internetcursus: "Hoe vervreemd ik me van mijn doelgroep, de detaillisten versie":

http://www.omroepbrabant.(...)ag+al+beboeten+.aspx
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123363469
Iemand nog tips voor vacatures in Tilburg? :)
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_123363611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:00 schreef Unfckingtitled het volgende:
Iemand nog tips voor vacatures in Tilburg? :)
Ligt eraan wat je zoekt :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_123363662
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:04 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je zoekt :)
Ook handig misschien :D :')

Administratief/callcenter/recruitment, het liefst minimaal 20u of fulltime
Volgend jaar begin ik met de opleiding communicatie en media.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_123363947
Start doet volgens mij VGZ en CZ, Randstad het callcenter van de Rabo. Bel de callcenterafdelingen van die uzb's eens. Susa is ook een optie wb. CZ.
pi_123364181
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Start doet volgens mij VGZ en CZ, Randstad het callcenter van de Rabo. Bel de callcenterafdelingen van die uzb's eens. Susa is ook een optie wb. CZ.
Oh dank je wel! Gelijk op 4 vacatures bij de Rabo gesolliciteerd.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_123364271
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geintje natuurlijk :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_123364667
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 13:23 schreef theKiD het volgende:
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geintje natuurlijk :+
:') Misschien dat de 0900-hotline uiteindelijk nog een optie is
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')