abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123062547
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:39 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Trein vanuit Arnhem? Die zijn vaak heel kort.
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:53:52 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123062601
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben weer een winterslachtoffer. In Zweden heeft de Alstom Coradia X62 een groot deel van de maand januari niet gereden ...

http://www.treinennieuws.(...)-voor-nieuwe-treinen
Het treinstel is juist gebouwd op winterse omstandigheden (Coradia Nordic), ik verwacht niet dat er ineens bodemplaten af zijn gevallen. Wat er dan wel aan de hand is, is onduidelijk...
pi_123062672
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wordt dat gecommuniceerd?
Op de tarievenpagina van NS Hispeed (Reizen naar België), en je kan het ook op sites als Treinreiziger vinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.

Succesje voor Voor Beter OV. *O*
14.gif
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:57:02 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062674
vorige week kwam voorbij of er nog iets op Arnhem Goederen gebeurde. Het antwoord is ja, want in Maastricht moet wat ruimte komen voor werkzaamheden en daarom worden er via de Maaslijn wat V'tjes naartoe gesleept.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123062712
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
vorige week kwam voorbij of er nog iets op Arnhem Goederen gebeurde. Het antwoord is ja, want in Maastricht moet wat ruimte komen voor werkzaamheden en daarom worden er via de Maaslijn wat V'tjes naartoe gesleept.
Wat gaan ze doen in Maastricht?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:59:58 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062734
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat gaan ze doen in Maastricht?
geen idee

vind alleen dit:
http://prorail.nl/Publiek(...)art-april%202013.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:01:09 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123062759
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:36 schreef icloud het volgende:

[..]

wat moeten ze dam doen? Meteen maar hun burgerarrest gebruiken zonder enige getuigen?

En zo dief achterna rennen is meestal ook zinloos, en zeer vervelend voor de medepassagiers.
Ik wist gewoon toen ik de quotemelding zag met jouw naam dat je NS wel weer zou verdedigen. Ik zeg toch: "ik hoop dat er meer achter zit"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:03:08 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123062799
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063035
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...
pi_123063074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...
Ja gaat rap, inmiddels de 20 stellen al gepasseerd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:21:15 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123063216
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.

Op dit moment is daarnaast nog sleutelwerk aan het VIRM vanwege de inbouw van OBIS en het vervangen van de tractie-installatie. Daarna krijgt het VIRM-4 nog OBIS en zullen de eerste stellen VIRM Haarlem binnenrollen voor revisie.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:21:42 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063226
Wel alleen viertjes volgens mij, de zesjes staan nog in de wacht. Maar goed, tegelijkertijd een deel van het park binnen ter renovatie (gokje: vier stellen) en een groot deel van het park met loccen aan de kant (ordegrootte 50+ bakken?).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063278
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
.
Oeh, ben benieuwd naar de revisie van VIRM, toch hoog op mijn lijstje favoriet materieel. Al wat dingen bekend die gaan veranderen?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:25:56 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063314
Ik reken op een interieurvernieuwing, iets in de orde van NID... De oudste VIRMs zijn tegen de 20 inmiddels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063373
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:25 schreef Duvel het volgende:
Ik reken op een interieurvernieuwing, iets in de orde van NID... De oudste VIRMs zijn tegen de 20 inmiddels.
Ik verwacht coach-opstelling bovenin (zeker in de stiltecoupés). En misschien dat er mogelijkheden zijn om de bagageruimte te verbeteren.
pi_123063465
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.

Op dit moment is daarnaast nog sleutelwerk aan het VIRM vanwege de inbouw van OBIS en het vervangen van de tractie-installatie. Daarna krijgt het VIRM-4 nog OBIS en zullen de eerste stellen VIRM Haarlem binnenrollen voor revisie.
VIRM revisie start pas in 2016.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:45:01 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123063834
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:31 schreef b2py het volgende:

[..]

VIRM revisie start pas in 2016.
ah duidelijk.

Weet dat er iig op bakniveau gereviseerd zal gaan worden, dus de stellen zullen meerdere keren naar Haarlem toe moeten. De extra geplaatste tussenbakken komen namelijk pas later aan de beurt :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123063895
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Juist meer in de series Amsterdam-Haarlem-DenHAag of Amsterdam-Haarlem-Dordrecht. Daar hoor je de laatste tijd opvallend(!) geen negatieve berichten sinds het wijzigingsblad waarbij 3 omlopen van 2x DDZ zijn vervangen door een bak of 10 VIRM...
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:48:17 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063961
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah duidelijk.

Weet dat er iig op bakniveau gereviseerd zal gaan worden, dus de stellen zullen meerdere keren naar Haarlem toe moeten. De extra geplaatste tussenbakken komen namelijk pas later aan de beurt :')
Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:50:22 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123064033
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:58:56 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123064395
Het gaat ook weer lekker met de Grensland Express: DM'90 3436 is in onderhoud, en aangezien Syntus verder geen Buffeltjes meer heeft wordt de verbinding al sinds zaterdag verbust.. Dit terwijl er een stuk of 20 Buffeltjes staan in Hengelo, maar ja: die zijn van NS en schijnbaar kost het Syntus teveel geld om er daar één van te huren voor een kleine week...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:01:37 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123064493
Is het niet zo dat die buffeltjes eigendom zijn van NSFSC, die ze alleen voor een periode van 10 jaar wil verhuren ofzo?
pi_123064554
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
had vast met andere redenen te maken :P
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 11:10:49 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123064836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Is het niet zo dat die buffeltjes eigendom zijn van NSFSC, die ze alleen voor een periode van 10 jaar wil verhuren ofzo?
NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.

Totaal maximaal 17 nodig, dus vier voor onderhoud en defecten beschikbaar waar Syntus er dus best één van had kunnen huren. Desnoods met een zin in het contract als 'bij een tekort aan stellen bij NS kan het stel direct worden opgeëist'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123065146
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
Het gaat ook weer lekker met de Grensland Express: DM'90 3436 is in onderhoud, en aangezien Syntus verder geen Buffeltjes meer heeft wordt de verbinding al sinds zaterdag verbust.. Dit terwijl er een stuk of 20 Buffeltjes staan in Hengelo, maar ja: die zijn van NS en schijnbaar kost het Syntus teveel geld om er daar één van te huren voor een kleine week...
er zijn werkzaamheden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim? Of klopt dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')