Gruwelijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.
Dan is Cartesiusweg alleen nog voor de sprinters en bijplaatsen van stellen in zuidelijke richting. Opstelterrein Zuid is alleen voor de Noord-Oost en sprinters van/naar Rhenen/Veenendaal en Landstraat blijft voor de buurtsporen.
Voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol bestaat er geen mogelijkheid meer voor aftrappen/bijplaatsen, tenzij er grote kunstgrepen toegepast gaan worden.
Vanaf de Oostzijde kun je deels dus toch bijplaatsen. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.
Hmm, tijdje terug had ik zo'n trein maar had niet de ervaring dat 'ie te klein was... Of ik heb die herinnering verdrongen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:16 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.
[ afbeelding ]
Ik hoor dat er nog wat wissels gesaneerd kunnen worden daarquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het kan wel: van de Cartesiusweg af naar spoor 15, dan kopmaken op Oostzijde en dan kun je doorsteken naar spoor 7. www.spoornieuws.nl/temp/dssu.pdf
Wat ze daar wel eens mogen doen is de uitrijsnelheid en de inrijsnelheid vanuit het zuiden ophogen naar 60 of 80 km/h. Traag gedoe met 40 km/h daar altijd. De inrijsnelheid verhogen heeft vanuit het noorden niet zoveel zijn voor wanneer er bijgeplaatst moet worden, dan kan je toch maar met 40 km/h op geel-knipper binnenkomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Reden die in DRGL2012 wel gekoppeld door?
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook daar is het hard nodig inderdaad. Nja waar niet zou je kunnen zeggen...
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen. NS rijdt nu enkele stellen omdat het wel past. Helaas kan NS zesjes en viertjes niet uit elkaar houden waardoor dikwijls te kleine treinen rijden. En de bijsturing zit zo raar in elkaar dat te kleine treinen vrijwel nooit worden bijgestuurd.
Sittardquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Toen had je ook dat splitsen en combineren in Weert voor twee richtingen.
Zo vaak kom ik daar niet..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
[..]
Sittard
Klopt, maar vanaf Alkmaar past het in enkele stellen als ze zesjes zijn. Tussen Sloterdijk en Zaandam is het vaak al proppen met een zesje. Ik heb thuis de mat inzet dus kan straks wel even kijken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen het voorste treinstel destijds doorreed naar Schagen (net als nu).
ja, lang geleden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.
Ooit rondgelopen op Brussel-Noord, bijvoorbeeld?
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een vreselijk lelijk station
dat kan op IETS minder lelijke stations ookquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar wel een bar in de tunnel waar je Belgische bieren kunt bestellen
Daar kan je niet tegen autorijden...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:23 schreef James1988 het volgende:
Enkeltje Parijs - Marseille voor een tientje? Het kan met Ouigo, de low-cost-TGV van SNCF. Nadeel is wel dat je niet in het hartje van Parijs opstapt, maar bij Disneyland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |