Ik vind het eigenlijk maar een matig programma. Feitelijk hoor je niet echt iets dat nieuw is. En Derksen laat zich erg leiden door niet wat interessant is, maar door zaken die eigenlijk al zo vaak belicht zijn en zaken die hìj zich afvraagt. Het is niet zo'n beste interviewer. Alles is ook duidelijk volgens een script. Het wordt nooit een goed gesprek. Derksen kan dit dus gewoon niet. Heeft wellicht ook te maken met het feit dat Derksen redelijk los van mensen staat en de werkelijkheid van anderen toetst aan zijn eigen normen. Hij kan zich niet aanpassen en mensen dus door laten praten. Het is steeds vraag - antwoord, vraag - antwoord.
Als je wat beter bent in het herkennen van irrationele redenaties en en de ideeën en emoties daarachter bij mensen, kun je een veel interessanter gesprek krijgen waarbij de kijker in het hoofd van de geïnterviewde kan kijken inzake serieuze en minder serieuze zaken. Maar met Derksen gaat het niet veel verder dan concrete gebeurtenissen die misschien wat minder bekend zijn.
quote:
Jawel. Advocaat gaf feitelijk aan dat hij zich verraden voelde door Van Hanegem. Van Hanegem vind het echter maar onzin en dat Advocaat zaken in een verkeerde context plaatst.
Kun je twee dingen over zeggen. Ten eerste dat Advocaat inderdaad de intenties van mensen in de gaten moet houden en zijn initiële gevoelens bij het horen van dat soort opmerkingen ("Dan sla ik hem neer", wat de opmerking van Van Hanegem was op een vraag van een journalist over wanneer Advocaat weer Robben zou wisselen en de opmerking over het stenigen van Mulder) opzij moet zetten aangezien hij heel goed weet dat die opmerkingen niet serieus zijn.
Aan de andere kant is het zo dat Advocaat het gewoon zo voelde en dat Van Hanegem niet hoeft te scoren bij de pers. Zeker niet wanneer vooraf een soort van pact gesloten is waarbij ze elkaar in elk opzicht moeten verdedigen. Dat deed Van Hanegem niet in de ogen van Advocaat aangezien hij de keus van de wissel niet verdedigde.
En ook Mulder had volgens Advocaat hem ook laten vallen, terwijl dat zijn grote voorbeeld was (ik weet niet precies hoe dit zit, aangezien ze volgens mij nooit samen gespeeld hebben).
Dat Van Hanegem nu boos is en zo reageert, en geen begrip op kan brengen voor Advocaat, terwijl hij allang weet dat Advocaat het zo zag en voelde zou je Van Hanegem ook kunnen verwijten. Al denk ik dat dit vooral een onvermogen is bij Van Hanegem wat een vrij simpele vent is en dus dergelijke emoties nooit zal kunnen doorgronden.
[ Bericht 49% gewijzigd door Kenju op 18-02-2013 19:06:50 ]