quote:
Wat een leuk arrest, maar ik had ook geen ander oordeel verwacht.quote:De onderdelen 2c, 3, 4 en 5a stellen de vraag aan de orde of een overheidslichaam dat bij de uitoefening van een hem bij een publiekrechtelijke regeling opgedragen publieke taak kosten heeft gemaakt, deze kosten langs privaatrechtelijke weg kan verhalen. (…) Deze vraag moet worden beantwoord aan de hand van soortgelijke maatstaven als die welke zijn aanvaard in HR 26 jan. 1990, NJ 1991, 393 (Windmill). Wanneer de publiekrechtelijke regeling niet in beantwoording van de vraag voorziet, is beslissend of kostenverhaal via het privaatrecht die regeling op onaanvaardbare wijze doorkruist. Daarbij moet onder meer worden gelet op de inhoud en strekking van de regeling (die ook kan blijken uit haar geschiedenis), zulks mede in verband met de aard van de taak en de aard van de kosten. Van belang hierbij is dat, wanneer verhaal van kosten langs publiekrechtelijke weg is uitgesloten, zulks een belangrijke aanwijzing is dat verhaal van kosten langs privaatrechtelijke weg ook is uitgesloten.
Tegen deze achtergrond kan over verhaal van kosten als onderhavige dit worden gezegd.
De Brandweerwet 1985 bevat op het onderhavige punt geen regeling. Uit de in de conclusie OM, noot 26, vermelde passages uit de wetsgeschiedenis blijkt dat de wetgever van oordeel was dat het niet aangaat kosten van de hier aan de orde zijnde publieke taakuitoefening langs een publiekrechtelijke weg aan burgers in rekening te brengen. (…) Tenslotte valt erop te wijzen dat het hier gaat om een kerntaak van de overheid, welke van oudsher door haar is uitgeoefend zonder dat kosten in rekening werden gebrach
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nu je het zegt, bijzonder is datIk luister zelf veel naar techno, en ik had het er laatst over met een vriend want die hield er naar eigen zeggen ook van, liet hij allemaal dingen horen, echt wat de fuck
Beetje slappe beatjes met overdreven vocalen, zit geen greintje originaliteit of opbouw in
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsenquote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.
De wat minder underground techno heeft dat wel vaker, hoor. De echt goede (Berlijnse, dusquote:Op zondag 17 februari 2013 18:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vocals in techno? Dat hoor ik niet vaak.
Ja, dat bedoelde ik dus met mijn post van net.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsen
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:37 schreef Tchock het volgende:
Ik vermoed dat ik naar de maatstaaf van veel mensen hier ook een hipster ben
Nee, nee, nee, nee!quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?
Vergeet je de Apple producten in de SB niet?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb je een snor, skinny jeans, vanmoof fiets en drink je louter thee of anders Vedett bier?
Ja hehe, ik ga echt niet de moeite nemen om al die verzonnen categorieën te leren kennen. Boeie dat er een verschil zit tussen tekno en techno.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mensen die alle soorten elektronische muziek met een beetje bass onder de noemer techno plaatsen
Ohoh, het proces van verhipstering is dan al reeds gaande.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef eriksd het volgende:
Ik drink eigenlijk nagenoeg alleen maar thee
paddothee?:oquote:Op zondag 17 februari 2013 18:47 schreef eriksd het volgende:
Ik drink eigenlijk nagenoeg alleen maar thee
Heeft 'ie ook kinderen?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik heb een collega met baard sjaal en bril.Ik noem hem consequent Woody Allen.
Luister altijd 80'squote:Op zondag 17 februari 2013 18:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ohoh, het proces van verhipstering is dan al reeds gaande.
... voor de tvquote:Op zondag 17 februari 2013 18:50 schreef Ryon het volgende:
18.50 uur.. tijd om maar eens te gaan lunchen.
Oh kut.. waar ook nog.quote:
Kun je mij eens adviseren? Wat moet ik van hem opzoeken? Ik ken nu alleen de Windowlicker EP (met Windowlicker, Nannou en die track met die ontypebare titel) en die vind ik zo ontzettend tof maar ik weet in zijn oerwoud van EP's, albums, compilaties en losse tracks niet zo goed wat ik nu moet.quote:
Hij draait al meer dan twintig jaar dus je bent een faalhipsterquote:Op zondag 17 februari 2013 18:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Yep. Al 13 jaar of zo. Before it was cool.
Ik kan vooral de stiltes tussen de nummers waarderen.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je mij eens adviseren? Wat moet ik van hem opzoeken? Ik ken nu alleen de Windowlicker EP (met Windowlicker, Nannou en die track met die ontypebare titel) en die vind ik zo ontzettend tof maar ik weet in zijn oerwoud van EP's, albums, compilaties en losse tracks niet zo goed wat ik nu moet.Hele discografie binnenhalen is ook weer zo wat
Waarquote:Op zondag 17 februari 2013 18:55 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Feyenoordfans zijn massaal aan het huilen:o
Muhahaquote:Op zondag 17 februari 2013 18:55 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Feyenoordfans zijn massaal aan het huilen:o
Zou het zo niet meer weten. Het is alweer een tijdje dat ik er naar geluisterd heb.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je mij eens adviseren? Wat moet ik van hem opzoeken? Ik ken nu alleen de Windowlicker EP (met Windowlicker, Nannou en die track met die ontypebare titel) en die vind ik zo ontzettend tof maar ik weet in zijn oerwoud van EP's, albums, compilaties en losse tracks niet zo goed wat ik nu moet.Hele discografie binnenhalen is ook weer zo wat
Ik denk dat ik dat nu ook al wel weetquote:Op zondag 17 februari 2013 19:00 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
na het zien van studio sport weet je waarom:p
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:02 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat nu ook al wel weet
Ik vond deze voetbalweek verrassendquote:Op zondag 17 februari 2013 19:02 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat nu ook al wel weet
Groningen hequote:Op zondag 17 februari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
Wat zijn jullie allemaal ongelofelijk down vandaag.
Ik ben ander zielsgelukkig vandaagquote:Op zondag 17 februari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
Heul niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
Wat wil je, het is praktisch maandagquote:Op zondag 17 februari 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
Ik bescheur me.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:15 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
ze zijn nog niet wakker geschud.
Begin van de werkdag soms wat minder, maar over het algemeen wel ja eigenlijk. Niet zoveel reden om treurig te zijn de laatste tijdquote:
Goed zo.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Begin van de werkdag soms wat minder, maar over het algemeen wel ja eigenlijk. Niet zoveel reden om treurig te zijn de laatste tijd
quote:Op zondag 17 februari 2013 18:59 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zou het zo niet meer weten. Het is alweer een tijdje dat ik er naar geluisterd heb.
Drukqs is sowieso wel een vet album
quote:Aphex twin, also known as England's Richard James, was once a pioneer of techno and ambient electronic music, and he made records, particularly 1993's gorgeous Selected Ambient Works 85-92, that changed the course of electronic music. But since then, he has bravely charted a course toward tech-noise and slowly veered into unlistenability. With Drukqs, James delivers his most irrelevant album to date
Ik zie wat je daar hebt gedaanquote:Op zondag 17 februari 2013 19:19 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Ha, Erik houdt gewoon van chocolade.
Ik ga naar de mother in law![]()
Fijne avond juristenmensjes
De moeder van mijn ex was blij toen ze mij dumpte. Trutquote:Op zondag 17 februari 2013 19:19 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Ha, Erik houdt gewoon van chocolade.
Ik ga naar de mother in law![]()
Fijne avond juristenmensjes
Good riddance. Maar hoe kom je daar achter? Heeft ze je een kaart gestuurd ?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De moeder van mijn ex was blij toen ze mij dumpte. Trut
Mijn schoonmoeder heeft geloof ik nog nooit gehoord van whatsapp. En dat wil ik graag zo houdenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Tchock het volgende:
Mijn schoonmoeder whatsappte me net om me te feliciteren met PEC.
De mijne siste me van de week toe: "Wat ben je toch een lul !"quote:Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Tchock het volgende:
Mijn schoonmoeder whatsappte me net om me te feliciteren met PEC.
Jij wint.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De mijne siste me van de week toe: "Wat ben je toch een lul !"
Nee, van ex gehoord. Dat ze mij nooit mocht maar toch altijd goed haar best heeft gedaan het niet te laten blijkenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Good riddance. Maar hoe kom je daar achter? Heeft ze je een kaart gestuurd ?
Good riddance.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, van ex gehoord. Dat ze mij nooit mocht maar toch altijd goed haar best heeft gedaan het niet te laten blijkenNOU NIET GOED GENOEG
![]()
![]()
Mijn moeder was misschien ook niet de grootste fan, maar wel altijd mee naar centerparcs weekendjes en dineetjes enzo. Met haar ouders uit mijn hoofd 2x in 3 jaar
u jelly?quote:
De AH was weer dicht, ja?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:25 schreef Aurelius. het volgende:
Weer een hele tas vol boodschappen meegekregen van huis, lieve moeder heb ik ook
Was die ene die ik niet meer mee kon nemenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:25 schreef Aurelius. het volgende:
Weer een hele tas vol boodschappen meegekregen van huis, lieve moeder heb ik ook
Hallo heldquote:
De leerdoelen van morgen zijn zeker grotendeels te vinden in 'Beknopte geschiedenis van het Romeinse recht' ?quote:
Uh, geen idee?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:27 schreef Keyos het volgende:
[..]
De leerdoelen van morgen zijn zeker grotendeels te vinden in 'Beknopte geschiedenis van het Romeinse recht' ?
Gewoon ja zeggenquote:
Oops, ik quote de verkeerde, dat had Notguilty moeten zijnquote:
quote:
We zijn niet het OM hé. Dus niet één en niet ondeelbaar. Dat mocht mevrouw willenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
Oops, ik quote de verkeerde, dat had Notguilty moeten zijn.
Geef me ook watquote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef Yreal het volgende:
Ik sta te strak van de adrenaline om nu te studeren
Pardon?quote:
Ga thee zetten manquote:
Waarom ben ik ineens een held, ik voel me aangevallenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
We zijn niet het OM hé. Dus niet één en niet ondeelbaar. Dat mocht mevrouw willen
Hihi.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom ben ik ineens een held, ik voel me aangevallen
Dat vind ik ook, maar er waren allemaal mensen aan het huilen over hoe waardeloos vandaag wasquote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Maharbal het volgende:
Wie is er niet vrolijk?
Vandaag was een heerlijke dag man, geen reden om niet vrolijk te zijn. Stelletje emo's.
Heerlijke dag? Was hier behoorlijk grijs.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Maharbal het volgende:
Wie is er niet vrolijk?
Vandaag was een heerlijke dag man, geen reden om niet vrolijk te zijn. Stelletje emo's.
Precies ! Vandaagquote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Maharbal het volgende:
Wie is er niet vrolijk?
Geen idee ik ben net thuis, moet er zo ook maar even aan gelovenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
Oops, ik quote de verkeerde, dat had Notguilty moeten zijn.
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies ! Vandaag![]()
![]()
Jammer dat het zo snel afkoelt als de zon onder is, anders had ik de bbq aangestoken
Utrechtquote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heerlijke dag? Was hier behoorlijk grijs.
Hier scheen de zon, heerlijk. In het bos gewandeld, zonnetje, erna drankje gedaan. Heerlijke zondagquote:Op zondag 17 februari 2013 19:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heerlijke dag? Was hier behoorlijk grijs.
Vanaf nu elke zondag koopzondagquote:
Werk?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier scheen de zon, heerlijk. In het bos gewandeld, zonnetje, erna drankje gedaan. Heerlijke zondag
En nu aan het werk
Hebben ze dat in Groningen ook? Iedere keer die klote-AH dichtquote:Op zondag 17 februari 2013 19:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vanaf nu elke zondag koopzondag![]()
BBQquote:Op zondag 17 februari 2013 19:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies ! Vandaag![]()
![]()
Jammer dat het zo snel afkoelt als de zon onder is, anders had ik de bbq aangestoken
Er moest even iets af, en vrijdag was iedereen in de.....vrijdag stemming. Dan blijft er wel 's iets liggenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op die manierquote:Op zondag 17 februari 2013 19:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er moest even iets af, en vrijdag was iedereen in de.....vrijdag stemming. Dan blijft er wel 's iets liggen
haterquote:Op zondag 17 februari 2013 19:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
We zijn niet het OM hé. Dus niet één en niet ondeelbaar. Dat mocht mevrouw willen
Nee man, achterhamquote:
Wijfquote:
Leverworst erbij. Genieten.quote:
Het lijkt wel alsof het altijd ruzie is bij jullie thuisquote:Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef Yreal het volgende:
Kom ik net trouwens met 140 mijn ouders voorbij geraced op de snelweg om daarna met 2 handjes los de afrit af te rollen. Nu is mijn moeder boos
De speakers doen het nog.quote:
Wie belt het meldpunt voor kindermishandeling?quote:Op zondag 17 februari 2013 19:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof het altijd ruzie is bij jullie thuis
Net het nieuws, goede dingen zijn niet relevantquote:Op zondag 17 februari 2013 19:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof het altijd ruzie is bij jullie thuis
Dit moet je echt op goede speakers en in goede kwaliteit horenquote:
Ik moest lachenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dit moet je echt op goede speakers en in goede kwaliteit horen
Dan wordt herrie ineens erg mooi.quote:
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan wordt herrie ineens erg mooi.
Drol op straat. Ja, je moet dit in een mooie Ming vaas doen, dan wordt het een stuk mooier.
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan wordt herrie ineens erg mooi.
Drol op straat. Ja, je moet dit in een mooie Ming vaas doen, dan wordt het een stuk mooier.
Ten eerste: dat zei ik niet. Ten tweede: dit is zijn meest extreme track en überhaupt een van de extreemste stukken muziek die ik ooit gehoord heb. Bovendien is het gebaseerd op een geluid dat bekend staat als gekmakend, dus het was ook James' bedoeling dat het kut isquote:Op zondag 17 februari 2013 19:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee maar serieus, als je alleen Window licker vet vindt, dan moet je echt ergens anders wezen
Dus jij ligt zo om 20.00 op bed.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:37 schreef Yreal het volgende:
Kom ik net trouwens met 140 mijn ouders voorbij geraced op de snelweg om daarna met 2 handjes los de afrit af te rollen. Nu is mijn moeder boos
Ga jij eens even aan je bestuursrecht werken.quote:
Samen met Wings.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:42 schreef eriksd het volgende:
Paul McCartney heeft ook leuke nummers.
Nee klopt, opmerking is een beetje flauw. Maar ik heb al vaker meegemaakt dat mensen claimen fan te zijn van aphex twin, en dan niet verder komen dan dat ene nummer of Xtalquote:Op zondag 17 februari 2013 19:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste: dat zei ik niet. Ten tweede: dit is zijn meest extreme track en überhaupt een van de extreemste stukken muziek die ik ooit gehoord heb. Bovendien is het gebaseerd op een geluid dat bekend staat als gekmakend, dus het was ook James' bedoeling dat het kut is
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet te spellen. Had ik al eens gezegd dat ik met 'm op de foto sta?
Ik heb hier net expliciet gezegd dat ik maar drie nummers kenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:49 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee klopt, opmerking is een beetje flauw. Maar ik heb al vaker meegemaakt dat mensen claimen fan te zijn van aphex twin, en dan niet verder komen dan dat ene nummer of Xtal
Kan Spotless niets aan doen. Hij is een beetje oud en hij heeft geen Brillexquote:Op zondag 17 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet te spellen. Had ik al eens gezegd dat ik met 'm op de foto sta?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er rijdt hier morgen weer een bus vol windowlickers voorbij.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee maar serieus, als je alleen Window licker vet vindt, dan moet je echt ergens anders wezen
Vet grappig was dat, stond met een vriend op Amsterdam CS en toen stond 'ie daar ineens. Moest ook naar Zwolle. Praatje gemaakt enzo.quote:
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er rijdt hier morgen weer een bus vol windowlickers voorbij.
Nee dat geloof ik niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Dat is het vervolgarrest op Windmill.
Ik heb ook nog wel ergens een foto waarop ik naast een kapotte AM-radio sta. Iets te vaak de bass gedropt.quote:
Ja dus? Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen nu.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb hier net expliciet gezegd dat ik maar drie nummers ken![]()
Ik bedoel meer dat het dan een beetje raar is dat je je ergernis over zelfbenoemde Aphex Twinfans tegen mij gaat ventileren. Maar inderdaad, luisteren en niet pratenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja dus? Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen nu.
Maar goed, muziek moet je van genieten en niet te veel over lullen
Man man manquote:Op zondag 17 februari 2013 19:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel ergens een foto waarop ik naast een kapotte AM-radio sta. Iets te vaak de bass gedropt.
Wie is dat?quote:
Dat is toch die zanger die eerst zwart was en zich toen liet ombouwen in een blanke vrouw of zo? Ben de details een beetje kwijt.quote:
Mooie video inderdaadquote:
Lady GaGa?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is toch die zanger die eerst zwart was en zich toen liet ombouwen in een blanke vrouw of zo? Ben de details een beetje kwijt.
MJ zit inderdaad vrij ver boven-of onder-ons ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:05 schreef Speedy_T het volgende:
MJ staat echt mijnlenver boven die flauwe grapjes van jullie
De diagnose-machine staat ook aan. Zal ik ?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:17 schreef Paxcon het volgende:
Volgens iTunes vandaag 34x Famous blue raincoat [O2 Arena London] afgespeeld
Klaar! Alles fout, maar het is voorbij! NU FEEST!quote:Op zondag 17 februari 2013 19:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ga jij eens even aan je bestuursrecht werken.
Hm nee ik ben bang voor je diagnosequote:Op zondag 17 februari 2013 20:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De diagnose-machine staat ook aan. Zal ik ?
ike wat is dat bestuursrecht toch een kutvak! ze hebben de eerste 2 nog niet eens nagekeken....en dan laten ze je de derde al inleveren.quote:
Je muzieksmaak is in ieder geval most excellent.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hm nee ik ben bang voor je diagnose
Oh topquote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je muzieksmaak is in ieder geval most excellent.
Open er een topic....oh wacht.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
ike wat is dat bestuursrecht toch een kutvak! ze hebben de eerste 2 nog niet eens nagekeken....en dan laten ze je de derde al inleveren.
Met wat?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef Yreal het volgende:
Hoe zit de verhouding nou tussen zwitserland en de eu?
Ik moet nog steeds iets zinnigs schrijven over de btw op de rekening naar een natuurlijk persoon toe.quote:
Wat maakt het nou uit of het een natuurlijk persoon is. Gaat het om een ondernemer?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds iets zinnigs schrijven over de btw op de rekening naar een natuurlijk persoon toe.
nee?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of het een natuurlijk persoon is. Gaat het om een ondernemer?
Wat is je hele probleem dan eigenlijk?quote:
Dat ik geen fuck begrijp van de tarieven bij uitvoer en invoerquote:Op zondag 17 februari 2013 21:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is je hele probleem dan eigenlijk?
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:14 schreef Yreal het volgende:
Ik kom uit op een dienst verricht in zwitserland, dus 0% btw?
????quote:Op zondag 17 februari 2013 21:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat ik geen fuck begrijp van de tarieven bij uitvoer en invoer
Dat haal ik nu ter plekke uit mijn studieboek, maar hoe ik er met het wetboek kom is mij een raadsel.quote:
Ja, leuk en aardig, maar als jij gaat vragen wat het in- en uitvoertarief voor een dienst is kan je beter die opdracht gewoon teruggeven.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat haal ik nu ter plekke uit mijn studieboek, maar hoe ik er met het wetboek kom is mij een raadsel.
ik bedoelde dus, een dienst verrichten voor iemand in andere staat.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig, maar als jij gaat vragen wat het in- en uitvoertarief voor een dienst is kan je beter die opdracht gewoon teruggeven.
Nou, in rekening brengen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef Speedy_T het volgende:
Maar wat moet je met de OB als het niet eens om een ondernemer gaat?
Dan moet je goed formuleren. Niemand kan er iets zinnigs over zeggen als je gewoon wat roept.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik bedoelde dus, een dienst verrichten voor iemand in andere staat.
welke?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
Jongens jongens jongens.
Ik ga film kijken
[..]
Dan moet je goed formuleren. Niemand kan er iets zinnigs over zeggen als je gewoon wat roept.
het kwam even niet in mij op dat in/uitvoer de term voor levering was.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
Jongens jongens jongens.
Ik ga film kijken
[..]
Dan moet je goed formuleren. Niemand kan er iets zinnigs over zeggen als je gewoon wat roept.
Yreal, als je geen hol van die vraag snapt, dan zeg je dat tegen je begeleider. Dat hoort namelijk ook bij het leerproces.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
het kwam even niet in mij op dat in/uitvoer de term voor levering was.
Dat heb ik geprobeerdquote:Op zondag 17 februari 2013 21:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yreal, als je geen hol van die vraag snapt, dan zeg je dat tegen je begeleider. Dat hoort namelijk ook bij het leerproces.
Ik heb het antwoord al eerder deze week meerdere keren voorgekauwd. Als het niet lukt, dan lukt het niet.
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd..
Toen krijg ik te horen dat ik ben aangenomen omdat ik fiscaal studeerde, dat hij nog een andere leuke meid had die helaas geen fiscale kennis had.
Dat terwijl ik hem bij mijn gesprek nog vertelde dat ik geen ob had gehad..
Klinkt als een begripvolle begeleider.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd..
Toen krijg ik te horen dat ik ben aangenomen omdat ik fiscaal studeerde, dat hij nog een andere leuke meid had die helaas geen fiscale kennis had.
Klinkt als een natte tosti.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klinkt als een begripvolle begeleider.
Ik denk dat zelfs ik niet zo'n sneer uit zou delenquote:
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd..
Wij (bank) verrichten een advies aan een niet ondernemer gevestigd in zwitserland. Moeten we nu btw rekenen?quote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Nog 1x dan: wat is precies de casus?
Zwitserland conformeert zich aan de Europese BTW-richtlijn. Dus -> 6, lid 2: dienst verricht in Nederland. Nederlandse BTW, mits niet vrijgesteld.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wij (bank) verrichten een advies aan een niet ondernemer gevestigd in zwitserland. Moeten we nu btw rekenen?
Ik kom er nu op uit dat de dienst wordt verricht in Zwitserland (via 6i). Nu de dienst niet in Nederland wordt verricht is er geen nederlandse btw verschuldigd en (lees ik in de almanak) hoeft er ook geen melding te worden gemaakt bij de aangifte van icp.
Ik ookquote:Op zondag 17 februari 2013 21:45 schreef Tchock het volgende:
Wat zou ik dat graag een keer tegen iemand zeggen'Man, wat ben jíj toch een natte tosti'
Wat ben jij een lieve manquote:Op zondag 17 februari 2013 21:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Nog 1x dan: wat is precies de casus?
Gebruik de vriendelijke variant. Kraanvogel.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:45 schreef Tchock het volgende:
Wat zou ik dat graag een keer tegen iemand zeggen'Man, wat ben jíj toch een natte tosti'
Dat was mijn eerste idee ook. Maar ik kan dus nergens vinden dat (of uberhaupt wat) zwitserland met de btw richtlijn doet.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zwitserland conformeert zich aan de Europese BTW-richtlijn. Dus -> 6, lid 2: dienst verricht in Nederland. Nederlandse BTW, mits niet vrijgesteld.
Een estate planning advies, valt onder 6i volgens begeleider.quote:Prestaties die banken verrichten zijn vaak vrijgesteld, dus kijk of dit niet onder geldverkeer/effectenverkeer/etc valt.
quote:Op zondag 17 februari 2013 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste idee ook. Maar ik kan dus nergens vinden dat (of uberhaupt wat) zwitserland met de btw richtlijn doet.
[..]
Een estate planning advies, valt onder 6i volgens begeleider.
De beste man heeft al helemaal in zijn hoofd wat er uit moet komen volgens mij
quote:Zwitserland is niet lid van de Europese Unie, maar is wel een lid van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA) (beter bekend als European Free Trade Association, EFTA). De ondertekening van het vrijhandelsakkoord in 1972 vormde de basis van de economische betrekkingen tussen Zwitserland en de EU landen.
Hierdoor moet Zwitserland zich grotendeels schikken aan de Europese BTW-wetgeving, zoals beschreven in de Zesde BTW-richtlijn (2006/112/EG)
nee? heb het alleen zelfstandig een beetje doorgebladerd.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:56 schreef Speedy_T het volgende:
Yreal jij hebt toch wel Belastingrecht II (ob & vpb) gedaan?
Ik dacht dat jij dat tentamen alsnog gemaakt had..quote:Op zondag 17 februari 2013 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee? heb het alleen zelfstandig een beetje doorgebladerd.
dat welquote:Op zondag 17 februari 2013 21:59 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij dat tentamen alsnog gemaakt had..
Absoluut niet. Enkel op mijn cv vermeld. Hiervoor ook altijd op aangifte functies ingezet omdat ik weet dat ik er nog gewoon geen zak vanaf weet. Ik solliciteerde trouwens ook voor een plek als algemeen bankmedewerkerquote:Op zondag 17 februari 2013 22:00 schreef eriksd het volgende:
Is je fiscale kennis niet simpelweg te summier voor fiscale vraagstukken Yreal? Ik weet niet hoezeer je ingezet hebt op je fiscale kennis bij je gesprek maar - en dat geldt voor alle studenten - als je uberhaupt in het tweede jaar van je bachelor zit weet je nog gewoon te weinig voor inhoudelijke vraagstukken.
Heldquote:Op zondag 17 februari 2013 22:14 schreef Maharbal het volgende:
Mooi, na 34 verdragen te hebben doorgenomen inclusief commentaar op dat de vakstudie OB, is dit het antwoord:
Zwitserland hanteert de BTW-richtlijn, past die ook toe. Maar voor wat betreft de werking van de (hier geimplementeerde) BTW wetgeving valt Zwitserland niet onder het begrip van "Gemeenschap" zoals gedefinieerd in artikel 2a OB. Valt het niet in die definitie, dan is het 'buiten de gemeenschap'. Die adviesdiensten van jou komen dan waarschijnlijk uit in artikel 6i, en dan moet er hier geen BTW op worden gezet. Je moet alleen even kijken naar de nieuwe factureringsregels die per 2011 (of 2012) zijn ingevoerd om te kijken of er nu iets op moet (zoals 'BTW verlegd / andere formulering).
En nu ga ik m'n schoenen poetsen.
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:14 schreef Maharbal het volgende:
Mooi, na 34 verdragen te hebben doorgenomen inclusief commentaar op dat de vakstudie OB, is dit het antwoord:
Zwitserland hanteert de BTW-richtlijn, past die ook toe. Maar voor wat betreft de werking van de (hier geimplementeerde) BTW wetgeving valt Zwitserland niet onder het begrip van "Gemeenschap" zoals gedefinieerd in artikel 2a OB. Valt het niet in die definitie, dan is het 'buiten de gemeenschap'. Die adviesdiensten van jou komen dan waarschijnlijk uit in artikel 6i, en dan moet er hier geen BTW op worden gezet. Je moet alleen even kijken naar de nieuwe factureringsregels die per 2011 (of 2012) zijn ingevoerd om te kijken of er nu iets op moet (zoals 'BTW verlegd / andere formulering).
Je moet alleen gaan kijken hoe de aangifte in Zwitserland gedaan moet worden. Waarschijnlijk zul je daar contact voor moeten opnemen met Zwitserland en/of je daar registreren.
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:14 schreef Maharbal het volgende:
Zwitserland hanteert de BTW-richtlijn, past die ook toe. Maar voor wat betreft de werking van de (hier geimplementeerde) BTW wetgeving valt Zwitserland niet onder het begrip van "Gemeenschap" zoals gedefinieerd in artikel 2a OB. Valt het niet in die definitie, dan is het 'buiten de gemeenschap'. Die adviesdiensten van jou komen dan waarschijnlijk uit in artikel 6i, en dan moet er hier geen BTW op worden gezet. Je moet ook even kijken naar de nieuwe factureringsregels die per 2011 (of 2012) zijn ingevoerd om te kijken of er nu iets op moet (zoals 'BTW verlegd / andere formulering).
Je moet alleen gaan kijken hoe de aangifte in Zwitserland gedaan moet worden. Waarschijnlijk zul je daarvoor contact moeten opnemen met Zwitserland en/of je daar registreren.
je bent een held. En als ik ooit iets voor jou kan betekenen moet je het absoluut laten wetenquote:Op zondag 17 februari 2013 22:14 schreef Maharbal het volgende:
Zwitserland hanteert de BTW-richtlijn, past die ook toe. Maar voor wat betreft de werking van de (hier geimplementeerde) BTW wetgeving valt Zwitserland niet onder het begrip van "Gemeenschap" zoals gedefinieerd in artikel 2a OB. Valt het niet in die definitie, dan is het 'buiten de gemeenschap'. Die adviesdiensten van jou komen dan waarschijnlijk uit in artikel 6i, en dan moet er hier geen BTW op worden gezet. Je moet ook even kijken naar de nieuwe factureringsregels die per 2011 (of 2012) zijn ingevoerd om te kijken of er nu iets op moet (zoals 'BTW verlegd / andere formulering).
Je moet alleen gaan kijken hoe de aangifte in Zwitserland gedaan moet worden. Waarschijnlijk zul je daarvoor contact moeten opnemen met Zwitserland en/of je daar registreren.
Waarschijnlijk onbetaalbaar door dat hoge zuidas-tariefquote:Op zondag 17 februari 2013 22:18 schreef Aurelius. het volgende:
M vraagt hier ongetwijfeld wel een vergoeding voor
Inclusief Nederlandse BTW, omdat hij niet in Zwitserland zit.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:18 schreef Aurelius. het volgende:
Ik zou het met liefde betalen, maar zijn uurtarief kan ik dan weer niet opbrengenquote:Op zondag 17 februari 2013 22:18 schreef Aurelius. het volgende:
mag ik betalen in bier?quote:Op zondag 17 februari 2013 22:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inclusief Nederlandse BTW, omdat hij niet in Zwitserland zit.
Hoi! Ik heb m'n post al snel van een andere emoticon voorzien, want het was geen post om iemand te beledigen o.i.d.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nieuw hoofd. Inhoudsvolle post. Hallo.
Vertel het maar. Waar studeer je, P ja/nee, Kluwer of Vermande ?quote:Op zondag 17 februari 2013 22:26 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hoi! Ik heb m'n post al snel van een andere emoticon voorzien, want het was geen post om iemand te beledigen o.i.d.
Tilburg, Masterstudent, Kluwer.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vertel het maar. Waar studeer je, P ja/nee, Kluwer of Vermande ?
wat doet je vader wat doet je moederquote:Op zondag 17 februari 2013 22:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vertel het maar. Waar studeer je, P ja/nee, Kluwer of Vermande ?
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:34 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
wat doet je vader wat doet je moeder
Welkom ! Ik zal je morgen even in de OP zetten. Of anders de TS van een nieuw topic.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:33 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Tilburg, Masterstudent, Kluwer.
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Welkom ! Ik zal je morgen even in de OP zetten. Of anders de TS van een nieuw topic.
quote:Op zondag 17 februari 2013 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]Doe es lief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kent de spytool niet?quote:Op zondag 17 februari 2013 22:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja wat is dat spytool... las daar vanmiddag ook al iets over.
Oh. Het is/was een site om te zien wie je naam noemt en dus ook wie wanneer post en dus een soort super-zoekfunctie. Maar hij is nu dus kapott.quote:
Ooh... ik vond het al zo vreemd dat die Caland op die post stuitte...quote:Op zondag 17 februari 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Het is/was een site om te zien wie je naam noemt en dus ook wie wanneer post en dus een soort super-zoekfunctie. Maar hij is nu dus kapott.
Haha nee, dat was zo.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ooh... ik vond het al zo vreemd dat die Caland op die post stuitte...
NIET DOENquote:Op zondag 17 februari 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat stond ook in de urlquote:Op zondag 17 februari 2013 22:51 schreef eriksd het volgende:
De spytool was een geesteskindje van glowmouse.
Daarom noemde ik jou ook Pax422 en niet volledig.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
quote:
Ohja kut, nou komen die gasten hier weerquote:Op zondag 17 februari 2013 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Daarom noemde ik jou ook Pax422 en niet volledig.
Spytool is stuk, dus geen last van.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja kut, nou komen die gasten hier weer
En hij heeft het topic ontvolgdquote:laatste bezoek: 1 dag, 8 uur geleden.
Ik zag dat-ie een topic had geopend inderdaad.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
Danny schijnt een nieuwe te gaan schrijven, of die van GM te gaan tweaken.
Ohjaquote:Op zondag 17 februari 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Spytool is stuk, dus geen last van.
Wat een lulquote:Op zondag 17 februari 2013 22:53 schreef Paxcon het volgende:
Maar dit is wel vreemd:
http://forum.fok.nl/user/profile/389846
[..]
En hij heeft het topic ontvolgd
Nouja, hij was toch al een tijdje aan het morren dat wij allemaal zo pretentieus waren en zo? Hij heeft ons gewoon gedumpt. big deal.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:53 schreef Paxcon het volgende:
Maar dit is wel vreemd:
http://forum.fok.nl/user/profile/389846
[..]
En hij heeft het topic ontvolgd
Oh joh dat kende ik nog helemaal niet. Beetje blijven hangen bij zijn oudere platen.quote:
Je kan iedereens MyAt zien en volgens mij komt bij reeksen een nieuw deel automatisch bij je MyAt, ook al heb je nog niet gereageerd. Deel 247 is het laatst bij hem.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, hij was toch al een tijdje aan het morren dat wij allemaal zo pretentieus waren en zo? Hij heeft ons gewoon gedumpt. big deal.
Trouwens, hoe kun je zien dat hij het ontvolgd heeft?
Zie edit.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je kan iedereens MyAt zien en volgens mij komt bij reeksen een nieuw deel automatisch bij je MyAt, ook al heb je nog niet gereageerd. Deel 247 is het laatst bij hem.
Ohquote:Op zondag 17 februari 2013 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, hij was toch al een tijdje aan het morren dat wij allemaal zo pretentieus waren en zo? Hij heeft ons gewoon gedumpt. big deal.
Trouwens, hoe kun je zien dat hij het ontvolgd heeft?
edit: Hij volgt ons nog steeds prutser, je keek in de post history en niet in zijn MyAT
http://forum.fok.nl/user/active/389846
Nou zegt dat weinig met 6 topics per dag.Bruce was wel ziek geweest. Misschien naweeën ?quote:Op zondag 17 februari 2013 22:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je kan iedereens MyAt zien en volgens mij komt bij reeksen een nieuw deel automatisch bij je MyAt, ook al heb je nog niet gereageerd. Deel 247 is het laatst bij hem.
Royeer ze !quote:Op zondag 17 februari 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
Er staan wel tien, vijftien mensen in de OP die ik hier dit jaar nog niet heb gezien.
Misschien maar weer eens schonen. Die scholier kan er ook wel uit.quote:Op zondag 17 februari 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
Er staan wel tien, vijftien mensen in de OP die ik hier dit jaar nog niet heb gezien.
half jaarquote:Op zondag 17 februari 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Had die een ban? Hoe lang? Kan me hem helemaal niet meer herinneren eigenlijk![]()
![]()
Van mij mag je, mocht je mensen willen overleggen dan moet je maar DM'enquote:Op zondag 17 februari 2013 22:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Misschien maar weer eens schonen. Die scholier kan er ook wel uit.
Nee:p het valt mee. Ik heb echt een toffe schoonmoederquote:
De moeder van een ex was aan het huilen toen ze mij dumpte:pquote:Op zondag 17 februari 2013 19:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De moeder van mijn ex was blij toen ze mij dumpte. Trut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |