Daar vraag ik nooit om als ik bij de slager ben.quote:
Die kippen, koeien en varkens hebben hier ook geen fijn leven, dus moreel is het wel gelijk. Als die paarden een topleven hebben gehad dan was het moreel gezien zelfs beter geweest om paardenvlees te eten.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:12 schreef cerebella het volgende:
[..]
Haast geen van die paarden komt bij een binnenlandse, gecontroleerde paardenslager terecht. Veruit de meesten worden in onder andere Argentinië en Spanje onder erbarmelijke omstandigheden vervoerd en geslacht.
i know what youre thinking, why didnt i take the blue pillquote:Op zondag 17 februari 2013 21:20 schreef cerebella het volgende:
[..]
Ik heb liever die van jou, de blue pill...
Ja ik proef het ook altijd als een koe zijn poot heeft gestoten bij het slachtenquote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Kwaliteit is toch echt minder. Dat vlees heeft geleden en dat vind je terug in de smaak.
Dan zou men eigenlijk massaal dienen te stoppen met het consumeren van vlees vanwege de misstanden omtrent en het leed van allersoortige slachtdieren waaronder kippen, varkens, enzovoort.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:13 schreef cerebella het volgende:
[..]
Als mensen zichzelf erin zouden verdiepen, zouden ze de beerput van dierenmishandeling open hebben getrokken, dat was niet goed geweest. Nu halen ze hun schouders op en gaan verder met willoos consumeren.
Overigens zijn de misstanden van het vervoer en de slacht in Italië nog maar een aantal jaren geleden in het nieuws aan de orde geweest, maar de mensheid als collectief is dom en heeft een kort geheugen. Het kritische individu wordt bij voorkeur belachelijk gemaakt.
Er is wel degelijk een groot verschil in de kwaliteit van vlees van een dier dat een 'normaal' leven heeft gehad en een dier dat een stressvol leven heeft gehad. Zo is kippenvlees heel waterig als het van een kip met een stressvol leven komt.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja ik proef het ook altijd als een koe zijn poot heeft gestoten bij het slachten
gewoon niet bij de AH kopenquote:Op zondag 17 februari 2013 22:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een groot verschil in de kwaliteit van vlees van een dier dat een 'normaal' leven heeft gehad en een dier dat een stressvol leven heeft gehad. Zo is kippenvlees heel waterig als het van een kip met een stressvol leven komt.
ik lijd ook, als ik geen paardenvlees regelmatig eet.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:25 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Kwaliteit is toch echt minder. Dat vlees heeft geleden en dat vind je terug in de smaak.
Hoe kom je op dat waanideequote:Op zondag 17 februari 2013 22:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een groot verschil in de kwaliteit van vlees van een dier dat een 'normaal' leven heeft gehad en een dier dat een stressvol leven heeft gehad. Zo is kippenvlees heel waterig als het van een kip met een stressvol leven komt.
dat noemen ze een plofkipquote:Op zondag 17 februari 2013 22:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dat is maar een fractie van het paardenvlees. De meeste slachtpaarden die echt van paardenliefhebbers komen zijn niet geschikt voor menselijke consumptie ivm medicatie die ze hebben gehad.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef cerebella het volgende:
[..]
Omdat paardenliefhebbers zorg hebben gedragen voor het huisvesten, (op-)voeden en de gezondheidszorg van de meeste paarden. De industrie hoeft enkel te slachten en het vlees te verwerken. Ze hoefden zelfs de labels niet aan te passen.![]()
Serieus, ga eens filmpjes kijken op youtube hierover, het is echt heel ernstig.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die kippen, koeien en varkens hebben hier ook geen fijn leven, dus moreel is het wel gelijk. Als die paarden een topleven hebben gehad dan was het moreel gezien zelfs beter geweest om paardenvlees te eten.
Ik vind dit onzin. Varkensvlees zou ik niet eten, nee. Paardenvlees is daarentegen gewoon veel beter dan de meeste vleessoorten die mensen eten.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:41 schreef DeParo het volgende:
Ik heb daar wel degelijk echt moeite mee, daarom vind ik dit ook schandalig, ik wil gewoon geen paard eten en daar blijf ik dan ook gewoon bij.
quote:Op maandag 18 februari 2013 11:33 schreef fonkeymonkey het volgende:
Ik zeg,
NWO , illuminatie is hier bezig.
Beginfase :
Injecteer paarden met apocalypsemiddeltje
Vergiftig 90 % van de bevolking door vlees te verkopen stiekem in supermarkten etc
75% gaat eraan
15 % overleefd door eigen overlevingstechnieken (rebellen)
JE NEUS GROEIT!quote:Op zondag 17 februari 2013 22:06 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Jawel, ook dat is een factor die de smaak beinvloed. Niet de enigste of de grootste, maar wel een factor.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
JE NEUS GROEIT!
Dat is dus klinkklare onzin. Er is verschil als er andere dierenvoeding is gebruikt, of groeihormonen of iets dergelijks, maar vlees smaakt niet anders omdat het diertje gestresst was.
Het zou wel kunnen dat je een keer plofkip at die post-mortem met water is opgespoten.
Je moet zelf weten wat je eet, maar moreel bezwaar zou echt nergens op slaan.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:41 schreef DeParo het volgende:
Ik heb daar wel degelijk echt moeite mee, daarom vind ik dit ook schandalig, ik wil gewoon geen paard eten en daar blijf ik dan ook gewoon bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |