bij de sligro geweest, ze hadden het niet, ook geen paardenslager in Maastricht meer.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond weer eens paardenstoofvlees, op zijn vlaams. Met bloemige aardappels en rode kool
Wat je eet is nogal belangerijk vind ik, dus ik vind het eerder vreemd dat zoveel mensen zich daar helemaal niet druk om maken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar een mens zich allemaal niet druk om kan maken.
Bij ons in Haarlem zit een prima paardenslager, hoe kan het ook anders?quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:12 schreef Felagund het volgende:
Recept?
Ik moet ook maar eens kijken of ik hier in de buurt paardenvlees kan krijgen.
das geen geld, 7 euro een kiloquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Bij ons in Haarlem zit een prima paardenslager, hoe kan het ook anders? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmiddag dus even heerlijke paardenbiefstuk in huis gehaald voor morgen.
Weinig geld, maar 't kost wel geld.quote:
Dat interesseert mij wel degelijk, maar dat stuk wat ik quotte gaat daar helemaal niet over.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat je eet is nogal belangerijk vind ik, dus ik vind het eerder vreemd dat zoveel mensen zich daar helemaal niet druk om maken.
Dat is wel echt goedkoop!quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Bij ons in Haarlem zit een prima paardenslager, hoe kan het ook anders? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel,het gaat over waar dat vlees vandaan komt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat interesseert mij wel degelijk, maar dat stuk wat ik quotte gaat daar helemaal niet over.
Ik heb totaal geen moeite met het eten van paardenvlees, als kind vaak genoeg paardenhachee gehad. Maar als ik kan kiezen tussen runderrookvlees of paardenrookvlees, dan vind ik die laatste te droog.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef Infection het volgende:
Sowieso mensen die geen paard eten maar wel een koe of iets dergelijks...x1000
Ik heb geen allergieen, doe niet aan dieet... natuulijk kan 't me wel schelen of ik groente of vlees eet, of pasta of een ei, enzovoort, maar of het vlees wat in een gehaktschotel zit rund, paard of varken is, of nog een ander beest? Nee dat interesseert me echt geen moer, ik lees nooit een ingredienten-lijst, kijk meer naar de grote lijn, 'zit er zo ongeveer genoeg van alles in' en dat beoordeel ik op het oog ipv op het lijstje.. het gaat toch niet om details, bijna alles is best okay als je gevarieerd en met mate eet, en bijna alles is ongezond als je er teveel/te vaak van eet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat je eet is nogal belangerijk vind ik, dus ik vind het eerder vreemd dat zoveel mensen zich daar helemaal niet druk om maken.
ben in België geweest, 16 euro de kilo, gekke belgenquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paardenbaklappen aan de "malser" sporen te zien, christus te paard wat zijn die mishandeld.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:44 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wellicht was dat wat betere kwaliteit vlees.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben in België geweest, 16 euro de kilo, gekke belgen![]()
Ja, inderdaad gekke Belgen. Opmerkelijk prijsverschil.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben in België geweest, 16 euro de kilo, gekke belgen![]()
Misschien dat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht was dat wat betere kwaliteit vlees.
Stooflappen aan grove stukken gesneden, gekruid en gebakken in wat boter, geblust met wat kriekenbier, wat perenstroop erbij, knoflook, lepel mosterd. Paar uurtjes laten sudderen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:12 schreef Felagund het volgende:
Recept?
Ik moet ook maar eens kijken of ik hier in de buurt paardenvlees kan krijgen.
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van vraag en aanbod. In Nederland is paardenvlees not done en in Belgie is het al een stuk normaler, vandaar dat het daar duurder is.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ja, inderdaad gekke Belgen. Opmerkelijk prijsverschil.
komt uit Argentinië, dus 150% vervoerskosten, schijnbaar begraven ze die Belgische paardenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Paardenbaklappen aan de "malser" sporen te zien, christus te paard wat zijn die mishandeld.
[..]
Wellicht was dat wat betere kwaliteit vlees.
Het ging mij niet om het soort dier dat erin zit, maar hoe dat dier behandeld is voordat hij op mijn bord kwam, wat het gegeten heeft, hoe het heeft geleefd en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:35 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik heb geen allergieen, doe niet aan dieet... natuulijk kan 't me wel schelen of ik groente of vlees eet, of pasta of een ei, enzovoort, maar of het vlees wat in een gehaktschotel zit rund, paard of varken is, of nog een ander beest? Nee dat interesseert me echt geen moer, ik lees nooit een ingredienten-lijst, kijk meer naar de grote lijn, 'zit er zo ongeveer genoeg van alles in' en dat beoordeel ik op het oog ipv op het lijstje.. het gaat toch niet om details, bijna alles is best okay als je gevarieerd en met mate eet, en bijna alles is ongezond als je er teveel/te vaak van eet.
Klinkt goed. Zou het ook met appelstroop kunnen? Al moet ik ook maar zien dat ik hier aan kriekbier kom.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stooflappen aan grove stukken gesneden, gekruid en gebakken in wat boter, geblust met wat kriekenbier, wat perenstroop erbij, knoflook, lepel mosterd. Paar uurtjes laten sudderen.
Ja, kan, en je kan ook gewoon bouillon gebruiken, of water, of wijn...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klinkt goed. Zou het ook met appelstroop kunnen? Al moet ik ook maar zien dat ik hier aan kriekbier kom.
Dat wil je niet weten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef Killaht het volgende:
Het gaat ook niet om het vlees, het gaat erom dat het er ongevraagd en onvermeld in gerechten wordt gestampt of voorgeschoteld.
Niets wat je zei had ook maar iets te maken met de kwaliteit van het vlees, of de prijs.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Jawel,het gaat over waar dat vlees vandaan komt.
Jij misschien niet, ik wel.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |