abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122985321
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is dus al vrij snel, want het vacuüm van de ruimte is niet bepaald leeg. Kleine deeltjes materie (atomen) die er doorheen razen, de zonne wind van de sterren, energie-deeljes en donkere materie (anders dan donkere energie heeft het wel interactie met de zichtbare materie en energie in de ruimte). Al dit zal op zich niet heel veel effect hoeven zijn, maar genoeg om de kogel uiteindelijk af te remmen lijkt me. Dus voor eeuwig door vliegen, er van uit gaande dat het niet tegen een groter object aanvliegt, zal toch niet gebeuren denk ik. :)
Worden die kleine deeltjes dan ook niet door de kogel mee gezogen ofzo?
IT'er in hart en nieren
pi_122985417
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is dus al vrij snel, want het vacuüm van de ruimte is niet bepaald leeg. Kleine deeltjes materie (atomen) die er doorheen razen, de zonne wind van de sterren, energie-deeljes en donkere materie (anders dan donkere energie heeft het wel interactie met de zichtbare materie en energie in de ruimte). Al dit zal op zich niet heel veel effect hoeven zijn, maar genoeg om de kogel uiteindelijk af te remmen lijkt me. Dus voor eeuwig door vliegen, er van uit gaande dat het niet tegen een groter object aanvliegt, zal toch niet gebeuren denk ik. :)
Mja, eeuwig is wel heel lang ja, daar heb je een punt. :P Maar in vergelijking met een kogel op aarde gaat een kogel in de ruimte echt veel en veel langer door.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:22:26 #28
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122985508
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:18 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Worden die kleine deeltjes dan ook niet door de kogel mee gezogen ofzo?
Sommige vast wel...maar donkere materie heeft zover ik weet enkel een zwaartekracht effect, maar daar weten andere vast meer van. Zonnen-wind zijn gewoon energie-deeltjes en die zullen enkel de kogel afremmen verwacht ik.
Er zijn zelfs ideeën om met een gigantisch ruimte-zeil de energie-deeltje van zonnen/sterren-wind op te vangen en als voortstuwing te gebruiken voor ruimtevaartuigen. (Nou ja nog wel heel erg science fiction hoor. :) )
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 17 februari 2013 @ 14:22:56 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122985531
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, eeuwig is wel heel lang ja, daar heb je een punt. :P Maar in vergelijking met een kogel op aarde gaat een kogel in de ruimte echt veel en veel langer door.
Ja...ik zou er ook niet zo snel tegen aan koppen. Dat klopt. ;)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_122985613
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:22 schreef Semisane het volgende:

[..]

Sommige vast wel...maar donkere materie heeft zover ik weet enkel een zwaartekracht effect, maar daar weten andere vast meer van. Zonnen-wind zijn gewoon energie-deeltjes en die zullen enkel de kogel afremmen verwacht ik. (Er zijn zelfs ideeën om met een gigantisch ruimtezeil de energie-deeltje van zonnen/sterren-wind op te vangen en als voortstuwing te gebruiken voor ruimtevaartuigen. (Nou ja nog wel heel erg science fiction hoor. :) )
Oh? http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnezeil O-)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 17 februari 2013 @ 14:25:58 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122985686
quote:
Inderdaad oh! Dat wist ik niet. Gaaf :Y
pi_122985783
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:06 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dus de kogel gaat voor eeuwig door en neemt nooit in snelheid af, tenzij hij ergens tegenaan knalt.
Maar dan moet je buiten het zwaartekrachtsveld van het zonnestelsel of zelfs de melkweg zijn. Ik vraag me af of die kogel niet op den duur gewoon weer terugvalt richting de zon.
pi_122986335
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:28 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar dan moet je buiten het zwaartekrachtsveld van het zonnestelsel of zelfs de melkweg zijn. Ik vraag me af of die kogel niet op den duur gewoon weer terugvalt richting de zon.
Dat sowieso niet want iets dat van de aarde vertrekt heeft al voldoende snelheid om eeuwig en drie dagen om de zon te blijven draaien.
Wie dit leest is gek
pi_122989709
Interessante discussie.
IT'er in hart en nieren
pi_122989798
quote:
99s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:38 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat sowieso niet want iets dat van de aarde vertrekt heeft al voldoende snelheid om eeuwig en drie dagen om de zon te blijven draaien.
Ja om de zon, dus met valsnelheid oftewel door zwaartekracht zoals satellieten, de maan om de aarde, de aarde om de zon en die kogel dus ook...
  zondag 17 februari 2013 @ 15:47:46 #36
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_122990059
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:04 schreef PascalDutch het volgende:
Maar als de kogel dan afgevuurd is kun je er dan nog daadwerkelijk iemand mee doden?
Die kogel is zelfs nog dodelijk voor iemand die zich meer dan 1000 kilometer verderop bevindt. In het luchtledige heb je geen wrijving, dus er is niets om de kogel af te remmen.
  Donald Duck held zondag 17 februari 2013 @ 15:47:49 #37
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122990064
De echte vraag is of je met een primitief projectielwapen wel iets begint tegen ontzettend geavanceerde buitenaardse wezens. Waarschijnlijk hebben ze schilden en schieten ze je overhoop met een hightech energiewapen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_122990114
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:42 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja om de zon, dus met valsnelheid oftewel door zwaartekracht zoals satellieten, de maan om de aarde, de aarde om de zon en die kogel dus ook...
In het Apollo / maanlandingentijdperk wist iedereen wel wat "ontsnappingssnelheid" oftewel escape velocity was maar die kennis is weer geheel verloren gegaan nu het niet meer in het nieuws is.
Wie dit leest is gek
pi_122990190
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:47 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Die kogel is zelfs nog dodelijk voor iemand die zich meer dan 1000 kilometer verderop bevindt. In het luchtledige heb je geen wrijving, dus er is niets om de kogel af te remmen.
Aha okey
IT'er in hart en nieren
pi_122990214
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:47 schreef __Saviour__ het volgende:
De echte vraag is of je met een primitief projectielwapen wel iets begint tegen ontzettend geavanceerde buitenaardse wezens. Waarschijnlijk hebben ze schilden en schieten ze je overhoop met een hightech energiewapen.
Hebben we de Minigun voor :P
IT'er in hart en nieren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')