Heel deze topic?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:06 schreef Kerstballetje het volgende:
Heel deze topic slaat nergens op... Wat maakt het uit dat je gekleineerd bent door een Turk? Van waar de drang om een ras erbij te betrekken? Unglaublich.
Deze topic is gewoon goed.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heel deze topic?
Ben jij ook Turk soms?
Waz met jou?quote:
quote:
Toevallig dat die sporen alleen in Zuid-Spanje zijn en niet in Noord-Afrika. Bovendien lijken die paleizen en moskeeen niet islamitisch, maar heeft het veel gelijkenissen met de Romeinse bouwstijl, oftewel Europese. Duidelijk dus dat de architecten natives waren. Dat het onder de opdracht van de Moorse zwaard is gebeurd is een ander verhaalquote:Op zondag 17 februari 2013 15:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Ze liggen voornamelijk in het zuiden van het land. Destijds hadden de Moren het daar voor het zeggen in het Iberisch schiereiland, wat later het Kalifaat van Cordoba is geworden. Die hebben hele dorpen, moskeeën, paleizen en tuinhuizen achtergelaten die met eigen hand zijn gebouwd. Dat staat gewoon zwart op wit. Dat het waardevolle cultuurerfgoed is geworden, dat staat ook buiten kijf. Spanje was destijds niet eens zo rijk als dit moment. Die rijkdom werd ze vooral gebracht door de Visgoten, Romeinen en later door de Moren. Pas eeuwen later ging Spanje zijn eigen bouwwerken met eigen hand bewerkstelligen.
Ik ga echt niet met de veren van anderen pronken. Dat jij alleen wat van de Nederlandse geschiedenis af weet, wil niet betekenen dat andere landen geen rijkere geschiedenis kennen. Deal with it.
Jaquote:Op zondag 17 februari 2013 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heel deze topic?
Ben jij ook Turk soms?
Ja jij wel, maar dat wist ik alquote:
Wacht even, ontken jij nu gewoon geschiedenis?quote:Op zondag 17 februari 2013 16:21 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Toevallig dat die sporen alleen in Zuid-Spanje zijn en niet in Noord-Afrika. Bovendien lijken die paleizen en moskeeen niet islamitisch, maar heeft het veel gelijkenissen met de Romeinse bouwstijl, oftewel Europese. Duidelijk dus dat de architecten natives waren. Dat het onder de opdracht van de Moorse zwaard is gebeurd is een ander verhaal
Dat de Moren, Visgoten etc de rijkdom naar Spanje hebben gedragen is onzin. Waarom zou je een gebied veroveren als dat gebied je geen rijkdom levert. Wat ook duidelijk blijkt, gezien de fortuinelijke periode van de Moren.
Mocht de informatie relatief voor je zijn; ik ben een allochtoon.
Veel bouwwerken komen van de hand van Moren. In die tijd waren er veel Moorse bouwmeesters die niks anders deden in die tijd. Dat staat gewoon zwart op wit. De zuilen die je in veel gebouwen ziet zijn een kenmerk van de Moorse bouwstijl die nog steeds tot op de dag van vandaag zo en dan wordt gebruikt om wat bouwwerken te bouwen. Dat je in Spanje voornamelijk Moorse architectuur vindt, is omdat die mensen als een apart categorie mensen worden aangeduid, namelijk met de welbekende naam Moren. Die mensen waren geboren in het Iberisch schiereiland toen de Moren daar het nog voor het zeggen hadden en spraken zelfs een arabisch andalusische dialect, die tegenwoordig nog zelden wordt gesproken.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:21 schreef NewMexico het volgende:
[..]
Toevallig dat die sporen alleen in Zuid-Spanje zijn en niet in Noord-Afrika. Bovendien lijken die paleizen en moskeeen niet islamitisch, maar heeft het veel gelijkenissen met de Romeinse bouwstijl, oftewel Europese. Duidelijk dus dat de architecten natives waren. Dat het onder de opdracht van de Moorse zwaard is gebeurd is een ander verhaal
Dat de Moren, Visgoten etc de rijkdom naar Spanje hebben gedragen is onzin. Waarom zou je een gebied veroveren als dat gebied je geen rijkdom levert. Wat ook duidelijk blijkt, gezien de fortuinelijke periode van de Moren.
Mocht de informatie relatief voor je zijn; ik ben een allochtoon.
http://www.architectenweb(...)rchipedia.asp?ID=372quote:Mezquita
http://www.mekkadeco.nl/a(...)19-de-aljaferia.htmlquote:Aljaferia
Haha, laat hem ontkennen. Het staat gewoon zwart op wit en daar veranderen zijn posts niks aan. Hij kan het allemaal opzoeken.quote:Op zondag 17 februari 2013 16:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wacht even, ontken jij nu gewoon geschiedenis?
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Andalus
Damun-Tsssquote:Op zondag 17 februari 2013 16:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wacht even, ontken jij nu gewoon geschiedenis?
http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Andalus
Geen Turk...quote:Op zondag 17 februari 2013 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heel deze topic?
Ben jij ook Turk soms?
Ook Jellereppe en Ambipurquote:Op zondag 17 februari 2013 17:13 schreef PascalDutch het volgende:
Turken zijn kut en marokkanen zijn nog kutter conclusie, weg met dat volk.
Die zijn het ergst. Dan denk je ze te vermijden door de ramen en deuren dicht te doen en lekker te gaan FOK!en, blijken ze hier ook gewoon te zitten.quote:
FOK!quote:Op zondag 17 februari 2013 17:27 schreef Piye het volgende:
[..]
Die zijn het ergst. Dan denk je ze te vermijden door de ramen en deuren dicht te doen en lekker te gaan FOK!en, blijken ze hier ook gewoon te zitten.
Daarom.quote:
Meestal loop ik rond met een bos krullen. Nou ja, bos is ook weer wat overdreven. Laat we het erop houden dat ik meestal met meer haar rond loop dan de meeste jongens.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daarom.
Als je geen opgeschoren hoofd heb hoef je helemaal niet gedeporteerd te worden van mij.
Zie, PascalDutch?quote:Op zondag 17 februari 2013 18:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Meestal loop ik rond met een bos krullen.
Gelezen. Maar no worries. Dat soort berichten lees je veel vaker. Op een gegeven moment doet het je vrij weinig meer.quote:
Moet je jezelf niet veel van aantrekken.quote:Op zondag 17 februari 2013 18:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Gelezen. Maar no worries. Dat soort berichten lees je veel vaker. Op een gegeven moment doet het je vrij weinig meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |