Volgens mij zitten we op 29 euro ongeveer. Maar er moeten nog pootjes e.d. onder. (al aangeschaft)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar de grootste vraag: wat kost het bij elkaar en hoeveel uur zit erin aan werk...?!
ik blijf erbij laat eens zien wat er gebeurd.. zelfs een slecht afgestelde glidecam kan ik nog prima footage mee schieten...quote:Op zondag 24 februari 2013 20:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
De Glidecam begint een beetje frustrerend te worden.![]()
Het is het elke keer net niet. Dan lijkt hij stabiel, maar als je eenmaal gaat lopen en je stopt, dan zwengelt hij lichtjes en langzaam door.
Ik heb verschillende gewichten geprobeerd. Zowel met quick release als zonder quickrelease.
Als je 'm stabiel denkt te hebben en optilt is hij de eerst 3 seconde goed, maar dan gaat ie weer naar linksachter oid.
Ook moet ik 'm tijdens het lopen lichtjes corrigeren zodat hij niet naar links of rechts afwijkt. Op beeld zie je dat te goed. Zou ook te maken kunnen hebben met de wind.
Maar ik begin steeds meer respect te krijgen voor de mensen die 'm wel correct af hebben kunnen stellen en ook zo kunnen houden.
Hij moet volgende week zaterdag weer mee voor een feestje in België, dus van de week maar blijven proberen en oefenen. Maar het leuke is er voor nu ff af.
Als hij blijft slingeren dan is hij te zwaar aan de onderkant.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
De Glidecam begint een beetje frustrerend te worden.![]()
Het is het elke keer net niet. Dan lijkt hij stabiel, maar als je eenmaal gaat lopen en je stopt, dan zwengelt hij lichtjes en langzaam door.
Ik heb verschillende gewichten geprobeerd. Zowel met quick release als zonder quickrelease.
Als je 'm stabiel denkt te hebben en optilt is hij de eerst 3 seconde goed, maar dan gaat ie weer naar linksachter oid.
Ook moet ik 'm tijdens het lopen lichtjes corrigeren zodat hij niet naar links of rechts afwijkt. Op beeld zie je dat te goed. Zou ook te maken kunnen hebben met de wind.
Maar ik begin steeds meer respect te krijgen voor de mensen die 'm wel correct af hebben kunnen stellen en ook zo kunnen houden.
Hij moet volgende week zaterdag weer mee voor een feestje in België, dus van de week maar blijven proberen en oefenen. Maar het leuke is er voor nu ff af.
Hoe wil je die C2 gaan voeden vraag ik me alleen af? Die heeft fantoomvoeding nodig en je camera gaat die niet geven ben ik bangquote:Op maandag 25 februari 2013 13:12 schreef whY... het volgende:
[..]
Als hij blijft slingeren dan is hij te zwaar aan de onderkant.
Yes ik heb even de tijd genomen om ML te installeren! Ben benieuwd, nu nog een av-jack kabeltje kopen en binnenkort komt ook mijn Beheringer C2 binnen.
Hierbij het 'bewijs'. Het kan aan mij liggen of toch iets met de afstelling. Alle tips zijn welkom.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:39 schreef angel008 het volgende:
[..]
ik blijf erbij laat eens zien wat er gebeurd.. zelfs een slecht afgestelde glidecam kan ik nog prima footage mee schieten...
tikje meer naar achteren afstellen?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hierbij het 'bewijs'. Het kan aan mij liggen of toch iets met de afstelling. Alle tips zijn welkom.
Dit is iets wat gemaakt heb in december voor een kinderfeestje: Ook daar zitten shots in dit met een goedkope steadycam. Dus een beetje ervaring heb ik wel.
gooi er eens 2 gewichten op (dus 2 achter 2 voor) stang iets korter je droptime moet echt naar 1.5 seconden..quote:Op maandag 25 februari 2013 20:27 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hierbij het 'bewijs'. Het kan aan mij liggen of toch iets met de afstelling. Alle tips zijn welkom.
Dit is iets wat gemaakt heb in december voor een kinderfeestje: Ook daar zitten shots in dit met een goedkope steadycam. Dus een beetje ervaring heb ik wel.
uit.. anders counter je de ''glidecam'' effecten.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Stefan het volgende:
Zet je je IS aan of uit op de glidecam eigenlijk?
quote:Op donderdag 29 november 2012 15:58 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Trouwens, hier van die Aziaten die zo'n Steadicam-clubske hebben...
Maar zoals eerder gezegd, hoe je ze ziet lopen en zo'n ding ziet vasthouden ziet er echt uit als een vak apart.
Meer van die offline meetings op z'n channel: http://www.youtube.com/user/eiji1783
Je weet wat ze zeggen: practice makes purfekt.
w00t een gopro gliden ^^ dat wilde ik een tijdje terug nog doenquote:
en zelfs hier zie je m soms schommelen'quote:
neequote:Op maandag 25 februari 2013 22:40 schreef Stefan het volgende:
Vraagje, kunnen er dode pixels in een lens zitten?
Een lens beschikt niet over pixels dus dat antwoord is een makkie.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:40 schreef Stefan het volgende:
Vraagje, kunnen er dode pixels in een lens zitten?
Ik filmde vanavond met mn kitlens en de 35mm en daar ondekte ik door de viewfinder de pixel, zal eens blazenquote:Op maandag 25 februari 2013 22:55 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Een lens beschikt niet over pixels dus dat antwoord is een makkie.
Spikkels stof, dat kan natuurlijk wel. Krassen, olie, besmeuringen, vuil en schimmel helpen ook niet echt.
Ik heb wel een paar vintage/legacy lenzen die een paar heeele kleine spikkels stof hebben in de lensbody. Maar dat zie je nevernooit niet aan de footage terug, dan moet je wel een lens treffen die het erg slecht heeft getroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |