Bron: http://www.omroepflevolan(...)ang-tot-het-stadhuisquote:Almere: Jorritsma weigert PowNews toegang tot het stadhuis
Burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere heeft maandag een journalist van PowNews de toegang tot een persconferentie in het stadhuis geweigerd. De gemeente Almere nodigde de lokale en regionale journalisten uit, de Bovag de landelijke media, waaronder PowNews.
Andere journalisten kregen wel toegang, maar bodes lieten verslaggever Rutger Castricum en zijn cameraman niet binnen. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat Jorritsma uit principe niet meewerkt aan welk item dan ook van PowNews. Zij stoort zich aan de manier van journalistiek bedrijven van de nieuwsrubriek.
Of andere bestuurders van de gemeente onwelgevallige journalisten mogen weigeren zal per geval bekeken worden, zegt de woordvoerder.
Staat de burgemeester in haar recht? Mag ze PowNews de toegang tot een persconferentie weigeren?quote:"Ik heb er geen zin in. Ik ben toch niet verplicht om met iedereen te spreken? Ik werk gewoon principieel niet mee aan PowNed, dus dat is jammer. Voor u."
Bron: http://nos.nl/artikel/474344-nvj-boos-op-jorritsma-om-powned.htmlquote:NVJ boos op Jorritsma om PowNed
De Nederlandse Vereniging van Journalisten vindt dat burgemeester Jorritsma van Almere haar boekje te buiten is gegaan door een verslaggever van PowNed te weigeren bij een persconferentie.
De omroep kreeg maandag geen toegang tot een persbijeenkomst over het vastzetten van kentekenplaten. Jorritsma zei "dat ze wist" dat PowNed daar niet voor kwam en andere bedoelingen had. Ook liet ze weten dat ze zich stoort aan de werkwijze van de omroep en verslaggevers daarom uit principe niet te woord staat.
Grondwet
De NVJ vindt dat Jorritsma in strijd heeft gehandeld met de grondwet. De belangenvereniging noemt het "nog zorgelijker" dat Jorritsma PowNed vaker wil weren. De burgemeester zegt dat de omroep wel welkom is bij openbare bijeenkomsten, zoals raadsvergaderingen.
Dit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
Slap nog steeds hoor. Annemarietje kan dan beter een media training gaan volgen.
quote:De Telegraaf heeft een bericht verzonnen over moslims, met of zonder de raad.
Wat de Telegraaf (met het AD als goede tweede) vooral doet is het liefst niet checken van berichten over minderheden om maar een scoop te kunnen hebben... denk bijvoorbeeld aan "Criminele Marokkaanse hangjongeren gratis op vlinderjachtvakantie in Marokko", "Klagende moslims over bouwvakkers in korte broek", "Marokkanen op mensenjacht na Oud-en-Nieuwfeest", "Gemeente Amsterdam schaft Kerstmis af i.v.m. allochtonen" en natuurlijk de klassieker "Blote kunst verwijderd uit gemeentehuis na klachten van moslims". En het werkt... van al die verhalen weet bijna niemand de werkelijke toedracht nog, men onthoudt alleen maar dat het iets met moslims was.quote:
Op grond van het recht tot nodeloos kwetsen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:40 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk dient PowNed zelf ook nog een aanklacht in.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Kijk, in een functie als burgemeester zou ik Pownews niet zo een ruimte geven om er zulke heisa van te maken. Aan de andere kant snap ik wel wat ze bedoelt: Pownews is best provocerend en Rutger is irritant. Vaak komt Rutger niet voor het nieuws, maar om de persoon voorschut te zetten. Dat is gewoon niet fijn en wekt stres op. Echter, je kan ook proberen om hen wel toe te laten, maar hen niet te woord te staan. Gaan ze opdringen? Dan door middel van beveiligers een stapje terug, maar niet bij voorbaat al niemand toelaten.
Pownews is een beetje als een valse hond. Als je er mee om weet te gaan dan bijt ie niet. Ga je ze slaan dan komen ze je achterna.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:19 schreef Roellie80 het volgende:
haha geweldig, hier gaat Pow natuurlijk nog wel ff werk van maken
Knoflook is tenminste lekker.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:15 schreef tong80 het volgende:
Weet trouwens niet wat erger is. Dat van de knoflook of haar neuken.
Inderdaad. En ook meteen de journalisten weren die kritische stukjes schrijven. Dat moet je tenslotte niet willen, kritische journalistiek, bah bah.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:33 schreef nikk het volgende:
Terecht. Hadden maar mensen ballen zoals Jorritsma in plaats van toe te geven aan het terreur van dit soort "journalisten".
Precies,quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:19 schreef karton2 het volgende:
Pownews is een beetje als een valse hond. Als je er mee om weet te gaan dan bijt ie niet. Ga je ze slaan dan komen ze je achterna.
Ik voorzie een 'ambush' waarbij ze ineens met draaiende camera Jorritsma confronteren.
Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken. Zoals ik in het vorige topic ook al aangaf hoef je bananasplit ook niet toe te laten zodat ze hún grappen en grollen kunnen uithalen. Ook publieke omroep.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:04 schreef Vasilevski het volgende:
Powned is gewoon een publieke omroep, natuurlijk kun je die niet weigeren. Kijk, je kunt inderdaad een politicus niet dwingen om met ieder aluhoedjesbloggertje in gesprek te gaan over de vraag of hij niet in werkelijkheid een reptilian is, maar Powned krijg je nu eenmaal mee te maken. Vind je het niet leuk, treed dan af en ga de landelijke politiek in om het verouderde omroepstelsel aan te pakken.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |