abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122917471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Studiefinanciering steeds lager, slechter onderwijs, OV-kaart weg, alles wordt duurder, binnenkort kunnen 2 jongeren 5 ouderen gaan onderhouden. Puur en alleen omdat de ouderen die vroeger veel van het systeem geprofiteerd hebben nu blijkbaar niks hoeven bij te dragen. Het is niet alleen de lusten zeg. Het is niet de schuld van individuele ouderen, maar tijdens hun werktijd is wel alles voor de jongeren afgebroken. Waanzin om nu te mogen zeggen dat zij niks meer hoeven bij te dragen en de jongeren misgunners zijn.
je noemt nu al 2 dingen waar Overheidsgeld voor gebruikt wordt. En dat mag wel? De ouderen van nu hadden deze voorzieningen niet en moesten keihard werken om hun gezin te onderhouden, vaak zonder enige scholing of opleiding. Door dat harde werken, op zeer jonge leeftijd hebben ze volop bijgedragen aan de Welvaart van ons land.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:01:55 #202
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122917526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat doe ik toch, ik zou graag willen zien hoe die ouderen dat moeten betalen aangezien hun meeste vermogen een stapel bakstenen zijn.
Ja, een stapel bakstenen die afbetaald is. Dat hoeven ze niet meer te betalen met hun pensioen+AOW.
pi_122917534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik kan hier maar 1 antwoord op geven.

Heb je gemist dat het vrij besteedbaar inkomen veel meer is dan van de babyboomers?
Dat is simpelweg niet waar. :)

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vaartinnederland.pdf bladzijde 19.

Besteedbaar inkomen is 10% (gecorrigeerd voor prijsniveau) hoger dan in 1977 en dat is met name te danken aan het feit dat vrouwen tegenwoordig ook werken. Per saldo is het dus echt andersom...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:02:49 #204
136343 BasEnAad
pi_122917554
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:00 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

je noemt nu al 2 dingen waar Overheidsgeld voor gebruikt wordt. En dat mag wel? De ouderen van nu hadden deze voorzieningen niet en moesten keihard werken om hun gezin te onderhouden, vaak zonder enige scholing of opleiding. Door dat harde werken, op zeer jonge leeftijd hebben ze volop bijgedragen aan de Welvaart van ons land.
Ja, goed van ze. Maar 'ze' hebben het geld ook weer opgemaakt. OP. Dus iedereen mag inleveren, niet alleen de studenten.
pi_122917585
quote:

[..]

Ik lees alweer dat hier de klassieke fout gemaakt wordt dat 'ouderen' dit zijn:

:')
pi_122917644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, goed van ze. Maar 'ze' hebben het geld ook weer opgemaakt. OP. Dus iedereen mag inleveren, niet alleen de studenten.
"Ze" hebben het niet alleen opgemaakt. De vrolijke studenten, bijvoorbeeld omdat we het nu even over de "jongeren" hebben, hebben er ook lekker van geprofiteerd, want zonder het harde werken van de, nu, ouderen, was dat geld er niet geweest. Denk ook even aan die kant van het geheel, voordat je de ouderen een zorgeloze oude dag misgunt ;)
pi_122917662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:45 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

wat dragen "jongeren" meer bij dan?
Het is geen wonder dat de babyboomers zo'n financiele rotzooi achterlaten. Ze kennen de feiten niet, en willen de feiten ook niet kennen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:06:01 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja, een stapel bakstenen die afbetaald is. Dat hoeven ze niet meer te betalen met hun pensioen+AOW.
Pensioen? Je bedoelt achterstallig loon dat is ingehouden door de werkgever, al dan niet verplicht?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:12 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122917745
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :')
Nee hoor.
pi_122917762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:04 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

"Ze" hebben het niet alleen opgemaakt. De vrolijke studenten, bijvoorbeeld omdat we het nu even over de "jongeren" hebben, hebben er ook lekker van geprofiteerd, want zonder het harde werken van de, nu, ouderen, was dat geld er niet geweest. Denk ook even aan die kant van het geheel, voordat je de ouderen een zorgeloze oude dag misgunt ;)
We misgunnen niemand wat. Het punt is dat er jarenlang met oogkleppen op vooral is geleefd voor zichzelf. Pas op het moment dat de pleuris echt uitbreekt, gaan we proberen wat op te lossen.

De vergrijzing zag men al vele jaren geleden aankomen, maar op het moment dat iemand daar (bijvoorbeeld) in de jaren 90 (CDA, 1994) iets mee wilde proberen, zei men massaal 'nee'.

Er is op de pof geleefd en heeft zichzelf goed verwend. De vervuiler betaalt, dus lijkt het me prima dat solidariteit ook twee kanten op werkt. :)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:51 #211
136343 BasEnAad
pi_122917768
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:04 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Studenten hebben nog niet eens de kans van jou gekregen te werken. En leg me geen woorden in de mond, ik misgun niks.
pi_122917774
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[ afbeelding ] :')
De "ouderen" mogen ook wat jonger zijn hoor, maar dan nog, hebben ze meer bijgedragen dan de jongeren van nu. De jongere generatie moet dankbaar zijn dat ze van de Staat hebben mogen studeren. Dat noem ik nu een voorschot nemen!
pi_122917886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:07 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Studenten hebben nog niet eens de kans van jou gekregen te werken. En leg me geen woorden in de mond, ik misgun niks.
Die kans krijg je zeker wel van mij, maar ben bescheiden in je oordeel tot je zelf wat bijgedragen hebt, in plaats van gebruik maken van geld wat je nog niet verdiend hebt.
Dat is mijn punt. Ik gun iedereen een gezond, gelukkig en rijk leven. Maar kan boos worden als iemand nog niets zelf bijgedragen heeft zich nu zo uitspreekt over een generatie die heel hard heeft moeten werken
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:11:25 #214
136343 BasEnAad
pi_122917902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Pensioen? Je bedoelt achterstallig loon dat is ingehouden door de werkgever, al dan niet verplicht?
Geef het beestje maar een naam, feit is dat er heel veel geld naar ouderen gaat en dat zij zonder iemand de schuld te geven best wat mogen bijdragen. Zij hebben ook een voorschot genomen met hun welvaart. Jij geeft de jongeren wel de schuld van een plezierig leven, maar bij de ouderen is het allemaal verdient en terecht, ik vind dat hypocriet.

Deze leuke generatie heeft trouwens ook de pensioenfondsen leeggegraaid in de jaren '90.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:11:43 #215
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122917918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

De "ouderen" mogen ook wat jonger zijn hoor, maar dan nog, hebben ze meer bijgedragen dan de jongeren van nu. De jongere generatie moet dankbaar zijn dat ze van de Staat hebben mogen studeren. Dat noem ik nu een voorschot nemen!
je doet nu voor komen alsof we een perfect system hebben geerft waar niets mis mee is.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122917976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Een eindloonregeling hebben en dan beweren dat je dat zelf betaald hebt? _O-
pi_122918017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef Matty___ het volgende:

[..]

je doet nu voor komen alsof we een perfect system hebben geerft waar niets mis mee is.
Als er niets mis mee was geweest, hadden we nu deze crisis niet, waarschijnlijk. Dus die bewering is onzin. Deze mensen hebben gebruik gemaakt van dat wat de regering hen bood. En....dat doen de jongeren van nu, net zo goed... Of zeggen die nu, ik betaal mijn studie zelf wel, want de Staatskas is al zo leeg?
pi_122918046
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Die kans krijg je zeker wel van mij, maar ben bescheiden in je oordeel tot je zelf wat bijgedragen hebt, in plaats van gebruik maken van geld wat je nog niet verdiend hebt.
Dat is de reden waarom dat we de discussie nu hebben.
Nu moet er ingegrepen worden maar het is aan de late kant. 20 jaar geleden had men hier een voorschot op moeten nemen, maar Geld..
pi_122918054
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:05 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is geen wonder dat de babyboomers zo'n financiele rotzooi achterlaten. Ze kennen de feiten niet, en willen de feiten ook niet kennen.
Dit dus.

Het is echt treurig gesteld met de feitenkennis. Hun ouders hebben hen heel mooi elke dag verteld dat ze 'zo hard gewerkt' hebben en dat ze een 'welverdiend' pensioen hebben, dat dat dogma een eigen leven is gaan leiden...
pi_122918073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:11 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is mijn punt. Ik gun iedereen een gezond, gelukkig en rijk leven. Maar kan boos worden als iemand nog niets zelf bijgedragen heeft zich nu zo uitspreekt over een generatie die heel hard heeft moeten werken
Dus ze mogen er pas over klagen op het moment dat het eigenlijk al te laat is?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:16:43 #221
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_122918114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:14 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Als er niets mis mee was geweest, hadden we nu deze crisis niet, waarschijnlijk. Dus die bewering is onzin. Deze mensen hebben gebruik gemaakt van dat wat de regering hen bood. En....dat doen de jongeren van nu, net zo goed... Of zeggen die nu, ik betaal mijn studie zelf wel, want de Staatskas is al zo leeg?
Dat besef was er toen nog niet blijkbaar. Toen kon je ook 2 hypotheken aftrekken etc. en DIE kosten moeten wij nu betalen, wat ook prima is maar ik vind het nogal erg dat de generatie die het bedacht heeft en er van geprofiteerd heeft er wel moeite mee heeft om mee te betalen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_122918123
quote:

[..]

Volgens mij heb je het vooral over de ouders van de babyboomers (die nu 80+ zijn) en niet de babyboomers zelf (die nu 50+ zijn). De eerste groep heeft het zwaar, maar die laatste dus echt niet. Die kunnen best wat bijdragen.
pi_122918148
We moeten dit gewoon afwentelen op onze kinderen!

Ik vraag tegenwoordig al een voorschot van mijn kinderen :) (8, 10 en 12 jaar oud) Leren ze alvast dat leven in Nederland vreselijk veel geld kost, omdat je ouders er een puinhoop van maken.
pi_122918150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oké dan, zorg dan dat je de pot vult zodat je ook wat hebt voor je oude dag. En die pot vullen doet men middels premiebetalingen verkregen uit arbeid en niet wachten tot de gebraden kip je mond in vliegt. Ja, ik weet het, verwijzen naar werken is een vies woord tegenwoordig bij de jeugd, die gaat liever zuip en drugvakanties houden in exotische oorden meerdere malen per jaar. En ach, de nieuwste iPhone5 met een dure abo waar je mee kan pimpen op wintersport is ook niet weg. Tja, en spaarzaam zijn is ook al niet besteed aan de jeugd.
Bla bla bla... De zuipverhalen die ik geregeld van mijn babyboomercollega's hoor, verschillen in niets, van die van mij en mijn generatiegenoten. Tel daarbij op dat babyboomers hun jeugd in de flowerpowertijd beleefden en je weet dat velen er een drugsgebruik op nahielden, waar veel van de huidige jeugd steil van achterover zou slaan.

Treurig overigens ook, dat de generatie die eind jaren '60 de boel kort en klein sloeg om hun rechten te eisen, diezelfde rechten nu weer stelselmatig afbreken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_122918194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Het lijkt me evident dat oudere mensen per saldo al meer hebben bijgedragen aan de maatschappij dan de jongere mensen. Dat heeft simpelweg te maken met het aantal arbeidsjaren dat iemand heeft.

Interessanter is de vraag of de jongere generaties ook nog wat mogen profiteren van de "solidariteit", of dat dat alleen geldt voor de oudere generaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')