Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:50 schreef freako het volgende:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
En het wordt een flinke boem, reken daar maar op. De hoeveelheid querulanten was al gigantisch bij Leefbaar Nederland, en dit soort peilingen hebben een aanzuigende werking op baantjesjagers. Het mooie is ook dat de actieve leden van 50PLUS bijna allemaal 60+ zijn. Allemaal VUT'ers, prepensionado's en AOW'ers die zich doodvervelen achter de geraniums, en nu een nieuwe hobby hebben gevonden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.
Tijden zijn veranderd. Er is een enorme technologische vooruitgang geweest en de welvaart is enorm gestegen. Geen groep heeft daar harder van geprofiteerd dan de babyboom-generatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.
Van consumentenelectronica is algemeen bekend dat het eerst heel duur is en daarna snel goedkoper wordt. Niks nieuws onder de zon. Totaal niet relevant voor de discussie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
Sorry, maar ik houd me liever bij de feiten dan bij de valse sentimenten en de slachtofferrol van babyboomers.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.
Ik vermoed dat je hier doelt op Tweede Kamerleden? Ook die leveren netto in; het was afgelopen week nog in het nieuws. Allerlei groepen zien hun koopkracht dalen. Mensen met een laag inkomen worden zo veel mogelijk (niet volledig, maar zo veel mogelijk) ontzien.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.
In zekere zin hebben ze het zelf opgebouwd, tegelijk hebben ze het als generatie ook gestolen, door niet voldoende spaarzaam te zijn. Het is de generatie die de staatsschuld onvoldoende heeft afgelost, de generatie die heeft verzaakt om de AOW-leeftijd tijdig te verhogen en de generatie die nooit voorbereidingen heeft getroffen om het zorgstelsel betaalbaar te houden, maar straks wel voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Het is ook de generatie die een enorme waardestijging van hun woningen heeft gemaakt; de generatie die nooit hun hypotheek heeft afgelost, om maximaal fiscaal voordeel te genieten én de generatie die nu de kosten zo veel mogelijk op jongeren wil afwentelen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?
Onzin. De levensverwachting is hoger dan ooit. Mensen die nu met pensioen gaan, ontvangen langer pensioen dan alle generaties voor hen. Pas nu wordt de pensioenleeftijd langzaam opgehoogd. Tegen de tijd dat we op 67 zitten, zijn alle babyboomers allang met pensioen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.
De oudere generatie heeft genoten van allerlei voordelen die inmiddels als sneeuw voor de zon verdwijnen en waar de jeugd niet of nauwelijks nog voor in aanmerking komt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.
Vooralsnog geen enkele. Maar geen naoorlogse generatie heeft erger op de pof geleefd dan de babyboomers. De generatie daarvoor (mensen die nu al grotendeels dood zijn, omdat ze pakweg rond 1915-1920 zijn geboren) is stukken spaarzamer geweest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
Nee. Dat moesten ze niet. Wat trouwens onverlet laat dat velen dat wel degelijk hebben gedaan; niet in de laatste plaats omdat ze vermogend genoeg zijn om af te lossen. En omdat hun hypotheken slechts een fractie zijn van die van mijn generatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?
Collectieve voorzieningen, waarvan juist die generatie de grootverbruikers zullen zijn, moeten toch érgens van betaald worden. Mensen met een vermogen kunnen beter wat bijdragen dan mensen zonder vermogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.
Als je babyboomers en de nog levende ouderen hoort praten, is overduidelijk dat ze nauwelijks feitenkennis bezitten en dat ze ook totaal niet de moeite nemen om zich in de feiten te verdiepen.quote:
Populistische taal. Het alternatief is een overheid die niks voor haar burgers kan betekenen. Dat komt er dus op neer dat mensen zelf hun zorgkosten gaan betalen, enzovoort. Ben je ziek en heb je geen geld? Dan ga je dood, want je kunt geen zorg betalen. Zo simpel werkt het.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.
De jeugdwerkloosheid is vrijwel nergens ter wereld lager dan in Nederland. Zo beroerd doen jongeren het dus niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.
Vooral een niet-relevante uitspraak, van iemand die niet aan de macht is en die geen beleid maakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.
Ze stemmen inderdaad voor zichzelf, solidariteit is ver te zoeken. Verder is het niet aan jou om (foutieve) aannames over mijn stemgedrag te doen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
Hopelijk met flink wat media-aandacht. er moet wel wat te genieten zijn, tenslotte.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij heeft deze keer gewoon een langere lont meegenomen, maar ontploffen zal het.
Als je dan een ouwe nicht als premier krijgt, had ik toch liever Pim Fortuyn gehadquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Tering krijgen we straks premier Krol
Hoezo van de regen in de drup
In die zin kan de lonkende macht aardig wat wrijving doen veroorzakenquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:50 schreef freako het volgende:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid De Lange inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
Er blijkt intern wat discussie te zijn over het leenstelsel voor studenten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef Keyos het volgende:
Een '50Plus' partij opzetten is gewoon makkelijk scoren. De ouderen denken volgens mij altijd dat zij het slachtoffer zijn.
Ik ga er niet vanuit dat de ouderen er 20-40% op achteruit gaat, zoals dat zeer waarschijnlijk wel bij de studenten gaat gebeuren, maar daar maken die mensen zich geen druk om uiteraard.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-leenstelsel.dhtmlquote:50PLUS verdeeld over leenstelsel
Ouderenpartij 50PLUS zal 'het kabinet met alle bizarre maatregelen tegenover ouderen niet helpen met het studieleenstelsel'. Dat stelt senator Jan Nagel op Twitter. De partij zal minister Jet Bussemaker in de Tweede én Eerste Kamer niet uit de brand helpen.
Dat is een heel andere boodschap dan die van Tweede Kamerlid Norbert Klein van 50PLUS. Die zei eerder deze week nog te willen meedenken over het plan van Bussemaker om de basisbeurs af te schaffen en te vervangen door een mogelijkheid voor studenten om gunstig te lenen. Klein zag nog wel wat haken en ogen, zoals het afschaffen van de ov-kaart, maar wilde zeker wel praten.
De coalitie van VVD en PvdA heeft in de Eerste Kamer geen meerderheid en zoekt dus bij andere partijen naar steun voor de invoering van het leenstelsel. De afgelopen maanden werd vooral gekeken naar D66 en GroenLinks, maar afgelopen week leek ook een andere combinatie mogelijk te zijn.
De SGP noemde de basisbeurs in een debat niet heilig en bood daarmee ruimte voor Bussemaker. Als zij naast SGP en D66 ook 50PLUS en OSF, een partij met één senator in de Eerste Kamer, over de streep zou kunnen trekken, heeft ze GroenLinks niet meer nodig. Die deur lijkt door Nagel nu te zijn dichtgegooid.
Ha, zodra 50+ er nog wat geld bijkrijgt gaan ze echt wel akkoord met het leegzuiden van 25-.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:57 schreef Keyos het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat wat Nagel zegt ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Een goede zaak ( ook al kan ik de invoering van het leenstelsel wel begrijpen).
Het is gewoon een hele foute manquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:08 schreef Nielsch het volgende:
Jan Nagel zegt eigenlijk: "eerst nog meer geld naar de rijkste groep van Nederland, dán pas studenten leegzuigen".
Zo creëer je nóg een groep doorschuiversquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik las dat 50+ zelfs een jongerenpartij krijgt geleid door iemand van 25. Ik vind dat toch een beetje hetzelfde als Joden die staan te juichen als de Nazi's hun huis komen leegroven.
Eigenlijk is het natuurlijk de 65+ partij of straks 67+ partij. Iedereen in het arbeidsproces krijgt met (ongeveer) dezelfde regels te maken, of je nu 25, 35 of 55 bent. Daar kan ook 50+ niets aan doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef Keyos het volgende:
Een '50Plus' partij opzetten is gewoon makkelijk scoren. De ouderen denken volgens mij altijd dat zij het slachtoffer zijn.
Ik ga er niet vanuit dat de ouderen er 20-40% op achteruit gaat, zoals dat zeer waarschijnlijk wel bij de studenten gaat gebeuren, maar daar maken die mensen zich geen druk om uiteraard.
Natuurlijk hebben de oudjes het volste recht om op een partij te stemmen die alleen voor hen op komt. Ik wil alleen niet lezen of horen dat zij de doelgroep zijn die opdraait voor de bezuinigingen, dat gaat er bij mij niet in.
Je moet tussen de regels doorlezen kerel. Ze willen stufi en OV behouden zolang er niet meer geld naar de ouderen gaat. Zodra Rutte toezegt om de ouderen wat meer geld toe te schuiven zal 50+ maar wat graag het sneuvelen van de stufie en de OV-kaart steunen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
Ze willen OV en Stufi behouden lees ik.
Het verschil tussen ouderen en studenten is dat ouderen gewerkt hebben voor hun geld en studenten niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef Keyos het volgende:
Natuurlijk hebben de oudjes het volste recht om op een partij te stemmen die alleen voor hen op komt. Ik wil alleen niet lezen of horen dat zij de doelgroep zijn die opdraait voor de bezuinigingen, dat gaat er bij mij niet in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |