abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122883150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef dawg het volgende:
zijn er cijfers te vinden eigenlijk? dat de ouderen ofwel het meeste inleveren danwel het meest vermogend zijn? of is het gebaseerd op vermoedens?
NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
pi_122883267
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

ok...
Hoe de peilingen nu zijn of over xyz maanden of jaren...die 50 plus partij heeft een fundament in de samenleving gemetseld.

De vraag nu is: is dat het gevolg van slecht politiek leiderschap van de laatste jaren of is het een unieke 50 plus behoefte sec?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_122883500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

NRC heeft het gechekt:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)groep-van-nederland/

Maar daar wordt zoals Betyar inderdaad al zei ook het huis meegenomen als eigen vermogen.
oki. thanks.
pi_122883541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je verwart technologische uitgang met de werkelijke financiële situatie.
Nope
quote:
Ouderen lopen anno 2013 ook niet naar de telefooncel en hebben op hun TV ook niet maar één zender.
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
quote:
De jeugd heeft het zeker niet slecht in dit land, in tegendeel. Maar ouderen doen alsof ze het enorm slecht hebben,
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
quote:
terwijl ze meest vermogende generatie in dit land zijn.
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
quote:
Ze nemen een totaal misplaatste slachtofferrol aan.
Nee, ik vind het terecht.
quote:
En 50PLUS is hun populistische spreekbuis.
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
quote:
Ik vind die partij echt nog verwerpelijker dan de PVV. :r
Dat mag Elfje.
pi_122883854
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:17 schreef betyar het volgende:
Eens met Dr.Nikita. _O_
:o
pi_122883923
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
pi_122884249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar hoe denkt de 50PLUS partij al hun plannen te gaan bekostigen?
Dat gaan de huidige generaties bekostigen neem ik aan?
Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
pi_122884373
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nope
Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

quote:
Uiteraard niet, er is 40-50 jaar arbeid voor verricht.
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

quote:
Velen hebben het ook slecht met alleen een AOW.
Sommigen, niet velen. En precies die mensen worden ontzien. Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

quote:
Als jouw generatie net zo zuinig leeft en net zoveel jaar gewerkt is jouw generatie veel rijker dan hun nu zijn.
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt. Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd. Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

quote:
Nee, ik vind het terecht.
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend. En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

quote:
En voor jou de PvdA met hun geroeptoeter van eerlijk zullen we alles stelen en nivelleren is een feest. Als dat geen populisme is dan weet ik het ook niet meer.
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft. Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt. Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

quote:
Dat mag Elfje.
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:10 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122884405
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

:o
Wat een vreemde wereld he.
pi_122884484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is toch precies hetzelfde als wat de zittende regering nu doet, de oudere generatie het gelag laten bekostigen.
Neehoor iedereen moet inleveren dus ook de ouderen.
pi_122884511
Heb ik ook een fractie aan gedacht om op die partij te stemmen bij de laatste verkiezingen en ik hoor niet eens bij hun doelgroep, maar zoals gezegd een fractie aan gedacht, niet meer niet minder
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_122885624
pi_122887132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel. Maar laten we hier geen welles-nietes-spelletje van maken.

[..]
Hoeft ook niet, ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat men toen niet veel meer vertier had dan een spelletje ganzenbord of mens erger je niet aan de keukentafel of vroeg naar bed.
quote:
Niet door mijn ouders hoor. Het zijn schatten van mensen, ze hebben hun centen eerlijk verdiend en mij prima opgevoed (al denkt KreKkeR daar anders over), maar ze hebben echt niet aan de basis gestaan van de opmars van digitale tv...

[..]
Mijn ouders kochten hun eerste TV, een aqariumvorm in 1960 voor een godsvermogen van 3000 gulden waar ze het geld voor moesten lenen op een 3 jarig contract.
quote:
Sommigen, niet velen.
Heel veel. De propaganda van die kale heeft zijn uitwerking niet gemist.
quote:
En precies die mensen worden ontzien.
Nee, die worden niet ontzien, in verhouding dragen ze veel meer bij dan de leden van jouw favoriete partij met hun toch wel behoorlijke salaris van pakweg 7700 in de maand en de vele convienten die het beroep met zich meebrengt.
quote:
Daarom is het ook zo kwalijk wat 50PLUS en anderen doen: alles op één hoop vegen. Je hebt ouderen met alleen een AOW'tje (zoals je ook jongeren op het minimum hebt) en je hebt zeer vermogende ouderen.

[..]
Hebben die ouderen hun vermogen zelf opgebouwd door spaarzaam te zijn van geld waarover belasting is afgedragen of hebben ze het gestolen? Waarom toch die jaloerse fixatie op vaak een onverkoopbare stapel stenen?
quote:
Dat moet nog maar blijken, aangezien de babyboomgeneratie torenhoge zorgkosten gaat maken en al het geld naar zich toe trekt.
Over een paar jaar hebben ze het veld geruimd, ook hun leven niet eeuwig.
quote:
Zo zuinig heeft die generatie trouwens niet geleefd.
Ik wil niemand voor de hoofd stoten maar als de jeugd net zo zuinig zou moeten leven als de oudere generatie zouden ze doodgaan van zelfmedelijden.
quote:
Ze hebben een enorme staatsschuld laten ontstaan
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
quote:
en ze hebben zichzelf ook nog regelmatig flink in de schulden gestoken met hoge hypotheken.

[..]
Ja, en? Die hebben ze ook af moeten lossen of niet?
quote:
Ik niet. Ik ageer er fel tegen, want ik vind het behoorlijk misselijkmakend.
Eerlijk gezegd vind ik het willen afnemen van eerlijk verdiend vermogen waar belasting over betaald is misselijkmakend.
quote:
En bovendien komt 80-90 procent van het gemekker voort uit luiheid en onwetendheid: mensen vertikken het om zich in feiten te verdiepen.

[..]
Die snap ik niet.
quote:
Eerlijk delen is nog steeds wat de PvdA nastreeft.
Afnemen is geen eerlijk delen. In goed Nederlands is dat gewoon stelen.
quote:
Dat betekent dus niet dat je alle ouderen (ook de vermogende) buiten schot laat en de rekening bij de jongere generatie neerlegt.
De jongeren moeten eens leren de handen uit de mouwen te steken, wat minder van alles zou hun geen kwaad doen en dood gaan ze er ook niet van.
quote:
Er wordt solidariteit van iedereen gevraagd; alleen de laagste inkomens worden zo veel mogelijk ontzien. De uitspraak over nivelleren is een ongelukkige uitspraak van Spekman en niet een PvdA-standpunt.

[..]
Zeg maar gerust een onbeschofte uitspraak.
quote:
Fijn. Want de PVV pretendeert tenminste nog dat ze voor de belangen van (bijna) heel Nederland opkomen. Die 50PLUS-partij is gewoon een schaamteloze belangenclub voor voornamelijk babyboomers.
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
pi_122887448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Welke generatie heeft geen staatschuld opgebouwd?
De generatie ervoor heeft een staatsschuld van 240% in de jaren 1945 tot 1975 af weten te bouwen tot 45%:

En over deze:
quote:
Wat verwacht je nou eigenlijk? Dat de babyboomers hun portemonnee lachend bij die kale rover gaan leeggooien? Get real zeg, hun stemmen voor zichzelf en niet voor jou net zoals jij voor jezelf gaat stemmen.
Nee hoor, van mij hoeven ze echt niet hun portemonnee te trekken voor mij, maar ik zou het dan ook wel zo prettig vinden als ze dan tegelijk van die van mij af willen blijven.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:04 #65
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_122887920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:26 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze nemen die stapel bakstenen mee als vermogen.
Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:48 #66
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122887966
quote:
11s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar die jongeren ( en de staat :') ) erven die stapel uiteindelijk weer.
De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
pi_122888053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:45 schreef betyar het volgende:

[..]

De jongeren erven blijkbaar liever niks.....
Maar ja laten we eerlijk zijn, zo ongeveer 50% van de totale waarde uit een huis wat je zou erven bestaat uit hele dure lucht.
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:54:51 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122888562
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122889133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste argument tegen democratie is de kiezer...
En Henk Knol.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:05:39 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122889300
Wat ik echt niet begrijp: waarom richten jongeren geen eigen partij op?
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc

Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122889474
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:

Onbegrijpelijk idd :). Jongeren laten zich nu regeren door oude lullen die níet het beste met hun voor hebben. Soort van SM blijkt er uit wmb.
  donderdag 14 februari 2013 @ 21:08:10 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122889499
Heeft 50Plus aandelen in TPS Nipo? 24 zetels in de peilingen geeft aan dat de maatschappij nogal individualistisch is geworden. Iedereen kijkt naar zijn eigen belang in plaats van wat goed is voor de samenleving.
pi_122889755
Ook de politiek vergrijst... Hoe zit het met de jonge generaties?
pi_122889803
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc

Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
Iets in de trant van vechten tegen het sociaal leenstelsel en nog wat dingen om studenten te plezieren en je staat binnen een jaar of 2 op 10 zetels :7
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_122889810
Ik ben 23 en ik denk erover om op 50 PLUS te gaan stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')