quote:Op vrijdag 22 februari 2013 03:21 schreef BellaGoth het volgende:
Geen nep-relatie, wel een keer een vriendschap opgebouwd met een gozer die zich online voordeed als "normaal" persoon en toen compleet gestoord bleek te zijn.
Maar dat is iets anders dan een catfish, waarbij echt een heel personage wordt gecreëerd met als doel om mensen daarop verliefd te laten worden of er in ieder geval veel om te geven.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 04:05 schreef Ridocar het volgende:
Was hier op FOK! niet een keer een gozer in de zeik genomen? Die hadden ze een keer ergens naartoe gestuurd en laten claxonneren voor 'haar' woning, bij een andere user in de buurt... Vermakelijke slowchat, dat wel.
Ik heb altijd het idee dat bijna alle jongens hier autistische nerds zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef GlenSpey het volgende:
Valt me wel op dat er zoveel relaties zijn ontstaan via Fok. Ik heb serieus nog nooit iemand ontmoet via dit forum. Ook niet gewoon vriendschappelijk en dat terwijl ik hier al ruim 3 jaar actief ben. Moet je soms een actief SC'er zijn voordat dat soort meets je in de schoenen worden geworpen?
Of werkt dat fobo/DM-hosselen wat veel gasten hier doen soms echt?Kan me niet voorstellen dat de dames hier daar zo gevoelig voor zijn
Juist. Maar toch vraag ik me af hoe ze het dan voorelkaar krijgen om al die wijfjes hier te versieren. Want er zijn er blijkbaar nogal veel die het gedaan hebbenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat bijna alle jongens hier autistische nerds zijn
Ja, bijna jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Net als elke andere mannelijke FOK!ker dat ook doet jaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, bijna ja
Ik reken mijzelf natuurlijk onder de uitzondering hier
Ik heb ook een relatie met een FOK!ster, reageer daarom even op je.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef GlenSpey het volgende:
Valt me wel op dat er zoveel relaties zijn ontstaan via Fok. Ik heb serieus nog nooit iemand ontmoet via dit forum. Ook niet gewoon vriendschappelijk en dat terwijl ik hier al ruim 3 jaar actief ben. Moet je soms een actief SC'er zijn voordat dat soort meets je in de schoenen worden geworpen?
Of werkt dat fobo/DM-hosselen wat veel gasten hier doen soms echt?Kan me niet voorstellen dat de dames hier daar zo gevoelig voor zijn
Waarom?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:19 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Door diverse topics die worden aangemaakt en reacties van mensen.quote:
Maar meedoen aan een slowchat is ook wel een van de meest autistische dingen die je kan doenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb ook een relatie met een FOK!ster, reageer daarom even op je.
In een slowchat heb je vaker contact en ben je sneller geneigd om op andere manieren contact te onderhouden. Denk hierbij aan MSN/WhatsApp/Twitter/Facebook etc. Met iemand die je sporadisch spreekt heb je die behoefte niet/minder. En wanneer je eenmaal contact hebt, blijkt het soms beter te klikken dan je zou denken en ontstaan daaruit vervolgstappen (IRL ontmoeten en noem het maar op).
Het is dus in mijn eigen ervaring niet iets dat plotseling ontstaat, maar dat naarmate de tijd vordert groeit.
[..]
Waarom?
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Maar meedoen aan een slowchat is ook wel een van de meest autistische dingen die je kan doen
Lekker op je zolderkamer uren besteden aan elke zin die gepost wordtIdeaal voer voor de Catfishers
Hap hapquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen.
ja echt sukkels hier in dit topic sommigequote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen.
Kom je in het echt wel normale mensen tegen, or is it just you?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 03:29 schreef BellaGoth het volgende:
Wel de zoveelste gestoorde gek die ik online heb leren kennen.
Is dat het doel? Mensen verliefd laten worden? Of is het voor die scammers een vlucht uit hun eigen leven?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:03 schreef CatfishNL het volgende:
Maar dat is iets anders dan een catfish, waarbij echt een heel personage wordt gecreëerd met als doel om mensen daarop verliefd te laten worden of er in ieder geval veel om te geven.
Beide, denk ik. Je wil aandacht van (onbekende) mensen, misschien omdat er in je persoonlijk leven iets niet goed zit. Aandacht krijg je door mensen zo ver te krijgen verliefd op je creatie te laten worden, of er veel om geven.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Is dat het doel? Mensen verliefd laten worden? Of is het voor die scammers een vlucht uit hun eigen leven?
Dat soort neppe profielen zijn er inderdaad meestal wel makkelijk uit te halen. Maar er zijn ook mensen die wel erg overtuigende profielen hebben aangemaakt (zoals in de Catfish film), met hele families die allemaal dingen posten en elkaar zo in stand houden. Dat gaat dan weer een stapje verder dan een scamprofiel op een datingsite.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:08 schreef TJ_79 het volgende:
Op alle bekende relatiesites zitten ze: profielen die overduidelijk haastig in ekaar gezet zijn, met weinig relevante informatie en vaak 1 mooie foto erbij om mensen te trekken. Ik krijg op Lexa praktisch elke dag wel één of meerdere flirts van dergelijke profielen. Steeds is de vrouw 28, houdt ze van tennis en volleybal, heeft ze een raar beroep zoals actrice en heeft ze geen profieltekst. Ik heb wel eens een boos bericht gestuurd, dat ze me met rust moeten laten en dat ik niet voor dergelijk bedrog zal vallen, maar het helpt niet. Zo kreeg ik weken achter elkaar berichten van een profiel met steeds een iets andere naam: eerst was het sandra_n025, toen sandra_n127, sandra_n028 en zo ging het maar door. Soms kreeg ik wel 5 flirts binnen een half uur tijd. Zou goed mogelijk zijn, dat hier gewoon een bepaalde software of bot achterzit, die stelselmatig flirts verstuurt.
Een paar keer ben ik er bijna ingetrapt, want toen hadden ze meer moeite gedaan. De 1e keer een vrouw met kind (zogenaamd uiteraard) die reageerde op mijn bericht. Haar reactie was echter heel raar..Ze ging nergens in op wat ik gezegd had, het was een raar verhaal zonder logica (en leestekens overigens). Ook gaf ze een raar mailadres op, wat overduidelijk fake was. Klaar dus voor mij.
Een andere keer een single dame, niet bijster knap volgens haar foto, die mijn bericht beantwoorde met de vraag 'waar droom jij van?' Ik serieus op ingegaan en kreeg toen een reactie (opnieuw zonder logica, maar wel persoonlijker) met een mailadres erin. Ik mailen en toen kwam het: 'ik word 's nachts steeds lastig gevallen op mijn mobiel en daarom heb ik een sms-box geopend. Sms naar .... en dan praten we daar gezellig verder". Ik zocht meteen het nummer op google op en kwam terecht op diverse sites over scammers.
Tip: kijk goed naar haar reacties. Als ze nergens op jouw bericht ingaan, is het gewoon een copy-paste bericht en heb je waarschijnlijk te maken met een scammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |