Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:33 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() ![]() | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:34 |
Jouw plaatjes zijn renders door derde partijen, niet BMW zelf. Echte zijn veel mooier, vooral met M sport pakket ![]() ![]() ![]() ![]() En stijlloze portieren zijn ook tof ![]() | |
jitzzzze | donderdag 14 februari 2013 @ 15:36 |
Zo ![]() ![]() | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:38 |
En standaard(!) electrisch bedienbare spoilert ![]() ![]() | |
jitzzzze | donderdag 14 februari 2013 @ 15:38 |
Hoezo? Die hoeft toch niet naar beneden? ![]() | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 15:43 |
Zo'n subtiel spoilertje zou ik ook gewoon laten staan.
| |
Hyperdude | donderdag 14 februari 2013 @ 18:50 |
Beweegbaar spoilertje van 10/15 cm bij 120 cm ofzo Wat is dat voor een Quatsch? Je kan 'm net zo goed onder laten bij 270 km/u; daaronder doet ie toch niets. 24 jaar na de Porsche 964. ![]() | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 19:37 |
Het is ook niet voor downforce, het kan de lucht net iets verstoren waardoor die zuiniger rijdt? Weet niet veel van aërodynamica :p | |
Andyy | donderdag 14 februari 2013 @ 21:04 |
Die hogere achterkant ziet er wel agressief uit | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:09 |
Ik vind alleen die reflectoren zo laag niet zo mooi, die mogen wat mij betreft altijd onderdeel van de achterlichtunits zijn. Dat er niet ergens nog een losse reflector moet zitten. | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:11 |
En ik heb nog een echte vraag aan de kenners: ik rij ong. 200 km per dag en mijn wagen heeft geen cruise control. Nou zou ik dat wel graag willen, maar dan wel bij voorkeur een OEM. Kan dat? Is dat moeilijk? Kost duur? | |
Andyy | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:16 |
E36? | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:16 |
Ja, 318tds. | |
Piet__Piraat | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:25 |
Het kan wel, ja. Er zijn voldoende E36's die er mee rondrijden, maar het is geen heel eenvoudige klus. Je moet zelf draden trekken aangezien de voorbereiding er waarschijnlijk niet in ligt. http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=538583 Als ik het zo zie, zou ik het er bij laten en de volgende auto uitzoeken mét CC ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:28 |
Nou heb ik wel eens ergens gehoord dat een 318tds een drive by wire auto is en je eenvoudig CC kan toevoegen door een hendel aan je stuurkolom te hangen. Dit plug je in onder je dashboard en klaar ben je. Maar of dat waar is? Zo eenvoudig kan het bijna niet; it sounds too good to be true | |
rival | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:29 |
Moet je kijken of er al een extra gaskabel bij je gasklephuis zit ![]() | |
rival | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:30 |
Of werkt dat daar al niet meer zo? | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31 |
Nou, het zou dan een electronisch gasklephuis hebben. ![]() ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51 |
Bij de benzine modellen werkt het dus wel zo. | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:06 |
Ik dacht dat et juist alleen bij diesel was. Die hebben geen gaskleppenhuis. | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:06 |
Wat? ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:37 |
| |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:39 |
Ik mis het eventjes. Benzine modellen hebben wel een gasklephuis waarvoor je een extra actuator in moet bouwen. De diesel modellen zouden een electronische shizzle hebben waardoor alleen het toevoegen van een hendel aan je stuurkolom voldoende zou zijn. | |
Piet__Piraat | vrijdag 15 februari 2013 @ 18:30 |
Oh vandaar. Ik kwam ook alleen benzinemodellen tegen. Ik weet dat ik er wel eens iets over heb gelezen en stond mij juist bij dat het niet kon, omdat het in de E36 nog niet elektronisch ging. Vanaf de E46 wel. Maar dat weet ik niet zeker, dus ik dacht dat nog maar niet te roepen ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 18:34 |
Ik weet het dus ook niet zeker ![]() | |
daNpy | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:25 |
E46 heeft ook nog gewoon touwtjes systeem ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 07:44 |
Ook de diesels? | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 09:12 |
Vind zojuist deze handleiding: http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/1856EN.PDF Zo moeilijk ziet het er niet uit, maar of mij dat gaat lukken weet ik nog niet zo zeker. | |
daNpy | zaterdag 16 februari 2013 @ 09:27 |
dat weet ik niet ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 09:28 |
Volgens die handleiding die ik net postte wel, en ben je met een paar stekkertjes klaar. | |
daNpy | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:02 |
Ik heb het overigens over een E46 he, jij hebt een E36. Maargoed verder heb ik geen verstand van OEM spullen achteraf inbouwen ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:21 |
Ik helaas ook niet ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:29 |
Shittt ... Kicken man http://link.marktplaats.nl/637730190 I want more powerrrrrr... | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:32 |
Wat een rare BMW ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:51 |
Fuck it. Porno! Haha | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:51 |
![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 februari 2013 @ 12:07 |
Wel is in meegereden ? Fuck dat is een attractie man! Serieus dat gaat echt zo hard... | |
jitzzzze | zaterdag 16 februari 2013 @ 12:16 |
Nee, misschien dat ik daarom wel niet zo overtuigd ben ![]() | |
daNpy | zaterdag 16 februari 2013 @ 16:35 |
Vandaag proefrit gemaakt in een E91 325i ![]() Helaas wilde de verkoper geen goede deal maken, dus auto laten staan. | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 februari 2013 @ 17:00 |
Wat was de vraagprijs en hoeveel wou die dr wel vanaf doen | |
daNpy | zaterdag 16 februari 2013 @ 22:39 |
Diverse constructies met pakketten en kosten rijklaar maken. Kale vr pr 15k en hij wilde naar 14.5 zakken ![]() Houd de markt nu ca 2 maanden in de gaten en zie gewoon dat auto's van <13k, ongeacht opties/km stand, wél verkocht worden. Deze zit leuk in opties en is daarom volgens de verkoper meer waard dan 13. Dan zal hij er imo nog wel even mee zitten, ik gok eigenlijk dat hij hem te duur heeft aangekocht. | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 09:26 |
Mja, dat zie je vaker. Kennis van me heeft laatst, zonder mij te raadplegen (anders had ik 't afgeraden), ook een auto 2k boven de marktprijs gekocht. Zonde. Al die vage constructies, daar haak ik al snel op af. Ik kijk af en toe wel eens rond, maar alles met rijklaar maken enzo skip ik al bijna meteen. Zag 'm laatst nog: occassion van 2.500 euro met 595 euro extra kosten. Da's 25% van de vraagprijs, idioten ![]() | |
Hyperdude | zondag 17 februari 2013 @ 09:33 |
Op zich vind ik die keuze van wel/geen garantie wel handig. Maar onderhandelen doe ik alleen over een totaalprijs. Het is natuurlijk wel zo dat compleet uitgeruste exemplaren in goede kleuren meer op moeten brengen dan rockbottom exemplaren. Al is het verschil gelukkig een stuk kleiner dan bij nieuwe aanschaf. ![]() Voor een lage, betrouwbare/controleerbare, kmstand wil ik ook wel extra betalen. Altijd beter dan een vaag importhok zonder geschiedenis/papieren van de laatste 5 jaar met 120K ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 09:47 |
Heb die cruise control maar uit mijn hoofd gezet. Dat is echt teveel gedoe waar ik simpelweg geen zin in heb. Heb gisteravond wel een oldskool setje oranje knipperlichten gekocht. Rondom, voor een heel zacht prijsje ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 09:58 |
Dat geloof ik, want oranje kost geen drol meer, iedereen wil wit ![]() Ik zou m'n CC niet meer willen missen inderdaad, da's een eis bij de volgende auto ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 10:03 |
Heb CC wel gehad vroegah; toen ik nog een auto van de baas had ![]() Bij een e36 van voor de facelift vind ik oranje knippers mooier staan dan witte. Wilde het al een tijdje kopen, maar die achterlichtunits zijn vaak nogal aan de prijs. Regelmatig marktplaats afstruinen loont echt de moeite; heb daar al zoveel spul voor heel weinig vandaan gehaald. Net als dat ik een type aanduiding ook mooi vind op een e36 touring. Heb hem een tijdje terug dan ook weer toegevoegd. | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 10:44 |
Of hij echt boven marktprijs zit weet ik niet. Boven de 15k houd ik namelijk niet in de gaten en deze zit dus op het kantelpunt. Heb er nog eens over na zitten denken en misschien de deal dan op 14k proberen te sluiten. Uiteindelijk heeft deze auto weinig kleine schades en mankementen die bijna alle anderen wel hadden en daar bovenop nog meer opties. De auto staat ook op zgan nieuwe banden (225/40/18 en 255/35/18) van Michelin & Bridgestone en die zijn ook niet goedkoop. | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 11:08 |
Mja, dat is wel een reële overweging. Je kunt er ook eentje van 1k minder kopen, maar als je dan binnen een maand een setje nieuw rubber moet kopen à 700 euro, ben je net zo ver. Dan betaal je in feite maar 300 euro extra voor die opties. Je kunt 'm een soort final offer doen. 14k, laat het maar weten voor het eind van de maand. De groeten. Als ie echt wil verkopen, hapt ie wel. | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 11:10 |
Ik wil eigenlijk geen auto meer zonder garantie. Je komt er namelijk pas na een tijdje achter wat er wel of niet rijdt. Stoelverwarming standje 2 doet niks, cruise control geeft problemen bij nattigheid, airco of clima werkt niet zoals het hoort etc. Allemaal elektronische zaken die veel werk en kosten vergen om storing te zoeken en te repareren en derhalve onder garantie opgelost mogen worden. | |
Hyperdude | zondag 17 februari 2013 @ 11:18 |
Dart vind ik dan weer onhandig. Ik heb 4x225/40/18 Kan ik na een jaar voor naar achteren doen, en v.v, ![]() nb. Ik weet ook wel dat het standaard BMW is, die 225 en 255 Mbt. garantie ben ik het met je eens. 2 achterruiten ![]() telefoon navi 2 achterveren en nog wat diverse meuk vervangen in de 2 jaar garantie periode | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 11:24 |
Ja denk dat de velgen dan een breed set zijn, handig is anders. Wissel zelf ook altijd wielen om van plek bij wissel winter/zomer. Bij de huidige a-symmetrische banden kun je weer links/rechts wisselen, wat vroeger niet kon. Maargoed achterbanden slijten bij BMW veel meer, getuige ook de nieuwe banden achter dan voor die de auto had ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 11:26 |
Ik heb 'n zonder garantie gekocht bij een particulier, maar daar is de prijs dan ook naar ![]() Zat net trouwens even te kijken voor de gein, kwam deze advertentie tegen: Alpina B10 Vooral de laatste regel van de advertentie is mooi:
![]() | |
Hyperdude | zondag 17 februari 2013 @ 11:27 |
Ik heb altijd Michelin PS2; die hebben nog wel een looprichting/pijl. Winterbanden hebben vaak wel een "outside"geloof ik. | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 11:29 |
Overigens voldoet een 320D ook aan mijn eisen, en met 163pk/340Nm (tegen 218/250 van de 325i) is het als trekker van de ambulance + Golf op papier een iets betere keuze. Echter, het rijden in die diesel citroentjes heeft me wederom doen beseffen dat ik geen diesel rijder ben. Want als ik met plankgas kruipend vooruit ga bij lage toeren tot de turbo erin komt is niks voor mij. De X5 3.0D van schoonpa heeft hier weer geen last van, maar die heeft weer iDrive etc (en 520Nm). Daarnaast zal ik ca 20x per jaar met aanhangertje rijden, en verder minstens 15dkm zonder en dan is een schakelluie 325i toch wat prettiger denk ik? | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 11:45 |
Ga het eens proefrijden. Mijn ervaring is dat de diesels vanaf zo'n 1.600 à 1.800 toeren al een behoorlijk koppel hebben. Als je constant op 1.200 toeren wil hangen zit je inderdaad wat te laag, maar als je een beetje 'doorsnee' rijdt voldoet een diesel prima. Ik vind het heerlijk in elk geval. Niet constant in de toeren hoeven janken maar toch voldoende power en trekkracht beschikbaar. | |
Hyperdude | zondag 17 februari 2013 @ 11:45 |
Ik koop hierna waarschijnlijk een diesel. Maar dan 100% een automaat. Die dingen hebben gewoon geen toerenbereik; blijf je roeren. | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 11:55 |
Dat is dus mijn angst. Qua kosten doen de 325i en 320d niet voor elkaar onder. Voor beide ben ik met 15dkm per jaar ~3k kwijt aan MRB + brandstof. Echter, waar ik bij de i vast zit aan een handbak (1445kg, automaat is 1465) maakt dat bij de diesel niet uit, aangezien die in handbak 1480 weegt en met automaat 1500+, maar in dezelfde MRB categorie blijft. Ik zou inderdaad eens proef moeten gaan rijden, maarja wie leent zijn auto zomaar uit ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 11:59 |
De garage? Niemand in je omgeving die in elk geval één van de twee heeft? | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 12:02 |
Denk dat ik mijn oude zomervelgen maar verkoop, aangezien ik vrees dat ze toch niet onder een E91 staan. En om ze als wintervelgen te gebruiken is ook weer zonde. Met of zonder banden; Conti Sport Contact 3 225/45ZR17, aangeschaft op 8 maart 2011 en ca 13dkm mee gereden. Profiel is dus nog ruim voldoende. Zal het volgende keer opmeten en de DOT code noteren. ![]() ![]() ![]() Vraagprijs velgen: 400,- Met banden: 700,- | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 12:02 |
325i heb ik nu 2 gereden, 320d nog niet ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 12:07 |
Je mag op zich best een keertje in mijn 320d een proefritje komen doen als je het anders niet geregeld krijgt, maar is wel een E46. Specs zijn redelijk hetzelfde (gechipt), alleen de motorkarakteristiek zal richting de E91 wel wat aangescherpt zijn. | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 12:09 |
Ik weet eigenlijk niet welke motoren van de E46 over zijn gegaan naar de E91. De E91 320d is iig een 4 cilinder turbo met ook 2 liter inhoud. Als hetzelfde blok in de E46 ligt is het misschien geen verkeerd idee om een proefrit te doen in een E46. Waar kom je ergens vandaan? ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 12:17 |
Realoem geeft aan dat in de eerste serie E91 een M47N2 is gelegd. Bij mij ligt er een M47 in (E46 PFL). Ik weet dat de M47N uit de facelift een ander bovenblok had (en een andere, relatief zwakke turbo). Dit lijkt dus weer een doorontwikkeling daarvan te zijn. Je kunt in de basis dus best een aardig idee krijgen denk ik, vooral omdat die van mij gechipt is naar ongeveer die waardes. Een normale E46 320d PFL heeft 136pk en de FL 150pk. PM maar even voor details ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 12:22 |
E91 320d heeft 163 pk ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 16:08 |
Grmbl, had vandaag naar een 320D kunnen gaan kijken, maar vriendinnetje was even vergeten te melden dat diegene had terug gebeld ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 16:10 |
En toen stond je daar al voor de deur? | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 16:12 |
Nee, nu is het wat te laat om nog die kant op te gaan. Als ik overdag ga, wil ik wel fatsoenlijk licht hebben om de auto te bekijken en niet in de schemer staan te kloten ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 16:13 |
Ja, dat is altijd het beste. Proefritten in het donker heb ik wel gedaan maar het is altijd klote. | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 16:55 |
Ik heb altijd al een klepe deksel willen hebben ![]() http://link.marktplaats.nl/641084993 | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 16:58 |
Complimenten ook voor de uitgebreide omschrijving ![]() Zuur! | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:00 |
De aanbieder heeft er een handje van, getuige zijn andere advertenties ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 17:06 |
Ja, was zelf ook vergeten nog ff mn foon te checken toen ik uit de douche kwam ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:26 |
http://link.marktplaats.nl/641803741 ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 17:33 |
tenk jei nooid beziene dan? reid jou autoo op lugt? | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:38 |
me ootoo reidt ob diezul, junguh! | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 17:46 |
Dan hep je dus ook gin beziene klepje nodig! | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:48 |
![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 17:49 |
Jep ![]()
![]() Ook een pareltje: http://link.marktplaats.nl/641886251
| |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:50 |
Zie net dat een mechanisme met motor maar 3 tientjes moet kosten. Das ook niet duur ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 17:51 |
Dat valt mee. Voor een E46 is dat wel duurder volgens mij. Maar ja, het werk hè. Wat een kutbaan ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:53 |
Precies, daar komt nog bij dat BMW ooit bedacht heeft om ze met popnagels vast te zetten ipv boutjes. | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 17:55 |
Bloody fuck. Ook bij de E46 of weet je dat niet? Ik vond het al irritant genoeg dat ik aan de slag moet met de zij-airbags enzo. Grmbl. Vakkundig uitstellen dus ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:58 |
Bij een E46 touring niet volgens de TIS. BMW lijkt er dus wel van geleerd te hebben. Maar nog steeds; uitstellen tot het een APK afkeurpunt word is wat ik ga doen ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 17:58 |
Voorzichtig met airbags, altijd accu loskoppelen ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 17:59 |
Minstens 10/15 minuten wachten daarna met loskoppelen van de airbag, er zitten condensatoren in je wagen die eerst moeten leeglopen. | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 18:02 |
Je zijruiten hoeven toch niet open te kunnen voor de APK? | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 18:02 |
Nee, alleen de deur zelf (van binnen en buiten). Maar dat kan natuurlijk wel veranderen ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 18:03 |
Ik hoop het niet, want door de rolkooi kan de raam in mijn Golf enkel open bij geopende deur. Nouja, daar is wel weer een mouw aan te passen met een andere zwengel, maar toch. Er komen wel steeds meer regeltjes bij waar ik "last" van heb ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 18:04 |
Ik hoop het ook niet; ik vind de APK al zo'n ondergewaardeerde keuring die jaarlijks gekker wordt ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 17 februari 2013 @ 18:07 |
Die van mij moet voor de apk .. Heb een remleiding met roest, maar das echt een kutwerk | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 18:08 |
Ik moet over 5 weken geweest zijn. ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 18:13 |
Opschuren, verven. | |
mitchelll0181 | zondag 17 februari 2013 @ 19:21 |
Ik moest vorige week gweest zijn ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 19:24 |
Ik wil een BMW! | |
Piet__Piraat | zondag 17 februari 2013 @ 19:47 |
Dan moet je 'm kopen ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 19:48 |
Maar wel een goeie. | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 19:48 |
Whehe, als je maar geen bekeuring krijgt. ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 19:48 |
Ik wil wel een mooie marktplaats advertentie voor je zoeken ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 19:49 |
Nee bedankt. Die rommel van jou kan ik zelf ook wel zoeken. | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 19:50 |
Rommel van mij? Ik had een echte toeningootoo voor je gevonden ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 19:50 |
Die heb ik al een ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 19:51 |
Dan heb je er twee, tel uit je winst ![]() | |
daNpy | zondag 17 februari 2013 @ 19:54 |
Hou jij eerst de jouwe maar eens op de weg voor je anderen gaat adviseren ![]() | |
jitzzzze | zondag 17 februari 2013 @ 20:14 |
Zolang het steeds bij slijtage onderdelen blijft gaat me dat wel lukken ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 18 februari 2013 @ 21:53 |
ik zou wel een E92 willen. hier een compleet verneukte in Duitsland voor 12.500 euro van een particulier: http://www.autoscout24.de(...)922950000000&asrc=st|fs | |
daNpy | maandag 18 februari 2013 @ 22:20 |
En toch vind ik die kont van zo'n coupe teveel 'hangen', de schermen zijn net te groot lijkt het wel. | |
Piet__Piraat | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:33 |
Dat interieur vind ik anders best ' ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:36 |
Alleen een beetje jammer van die interieurlijsten. | |
jitzzzze | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:43 |
De buitenkant is inderdaad niet mooi, maar compleet verneukt? Zo erg is het toch niet? | |
dester_martijn | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:58 |
Verneukt is misschien een beetje voorbarig, motorisch gezien misschien niet, maar de buitenkant ziet er belabberd uit. Ander wielmaten en een gaatje in de sproeikop. Verneukt is een groot woord, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen. | |
jitzzzze | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:58 |
Dat sowieso. | |
dester_martijn | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:01 |
Achja, op marktplaats kijken naar de (wan)smaak van andere is ook weleens plezierig. Jammer alleen dat veel bmw's daaraan ten prooi vallen. | |
dester_martijn | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:16 |
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr Ik bedoel kom op he, ieder zn hobby, maar dit wil je jezelf toch niet aandoen ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:18 |
Staat die nog steeds te koop? ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:21 |
Vind je 't gek ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:23 |
Neuh, dat niet. Wel de volhardendheid van de verkoper, het kreng staat al zeker een half jaar te koop. | |
Piet__Piraat | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:38 |
'Diverse prijzen gewonnen' staat er. Dat waren vast geen winnaarsprijzen ![]() True, vind ik er ook niet bij passen. Maar die heb je zo vervangen. Toen ik nog weinig van BMW's wist heb ik daarop wel eens auto's laten staan, maar nu ik weet hoe simpel ze vervangbaar zijn, zou dat bijzaak zijn. Ik vind de goede hoofdkleur van het interieur veel belangrijker. | |
Turquaz52 | woensdag 20 februari 2013 @ 00:36 |
Ik hoop van harte dat die 318i in fik vliegt ![]() Wat een gedrocht/schande.. | |
daNpy | woensdag 20 februari 2013 @ 10:32 |
Mjah, onze 318i in nette staat stond ook meer dan een half jaar te koop. Sommige auto's zitten gewoon slecht in de markt. Laat ik wel zeggen dat ik het gedrocht niet probeer te verdedigen ofzo, toppunt van wansmaak is ook niet aan mij besteed ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 21 februari 2013 @ 11:33 |
update: de advertentie van die e92 in .de met motorschade en lelijke lampen is opnieuw geplaatst. nu voor 10.500 euro ![]() http://www.autoscout24.de(...)772890000000&asrc=st|fs | |
Turquaz52 | donderdag 21 februari 2013 @ 19:09 |
E92.. ![]() ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 22 februari 2013 @ 11:58 |
Welk nummer heeft deze optie bij de dealer? ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:13 |
ik ben aan het rondbellen voor een prijsopgave. heb een nieuwe voorruit voor m'n e46, nu zoek ik een bedrijf wat de oude ruit kan verwijderen en de nieuwe plaatsen. kosten variëren van 90 euro bij een universeel bedrijf tot 314 euro bij Carglass. Carglass geeft dan geen garantie want ze weten niet wat er met de nieuwe ruit is gebeurd. | |
Turquaz52 | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:40 |
52. - Anti Theft Alarm class 7. | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:48 |
Carglass zijn prutsers, zovaak slecht werk gezien http://www.autotaalglas.nl/m/ | |
XSbig | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:13 |
Weet iemand toevallig hoe duur het ongeveer zou zijn om navigatie in mijn E90 te laten plaatsen? | |
Craptacular | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:20 |
Wat doen jullie met het schoonmaken. Door de wasstraat of wasbox? | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:07 |
Vaak wasbox, en als ik lui ben wasstraat | |
Piet__Piraat | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:28 |
In principe, áls ik ga, de wasbox. Omdat de wasstraat nog wel eens plekjes mist. En die keren dat ik ga is ie ook flink vuil en is meteen de straat in niet handig. Your point being? Zoek eens reviews van de bedrijven. Want een ruit erin drukken kan iedereen. Een ruit goed bevestigen zonder lekken, da's een ander verhaal. Waar wil je 'm laten plaatsen? Als je nu geen navi-pro hebt, kun je rekenen op een nieuw dashboard, de navi zelf, een update, een kabelboom en de arbeidsuren. Bij een E46 kwam het geheel via een specialist al boven 1.500 euro, en dan had je niet eens een nieuw dash nodig. | |
dester_martijn | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:33 |
Ik denk dat je dan geluk hebt. Eerder had ik een e87 en die ging richting de 2000 incl nieuw dashboard. Eigenlijk vind ik een navi een must in een e90, al is het maar vanwege de bobbel in het dashboard (bij wijze van spreken). | |
Piet__Piraat | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:02 |
Als ik een E90 zou gaan rijden hierna, is ingebouwde navi ook een eis ja. Niet omdat ik 'm zo vaak gebruik, maar omdat je anders zo'n schrale budgetversie hebt. Dat schermpje maakt het dash een stuk completer ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:21 |
Das het werste wat er uit zou gaan bij mij pff haha lekker een car pc erin, veeeel nuttiger | |
daNpy | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:35 |
Vandaag proefgereden in een 320d en (weer) in een 325i. De 320d is op papier veel sterker, maar voelt veel luier aan. De auto is gewoon veel trager als een 325i. Zal nog een wel een keer een proefrit maken in een andere 320d, gewoon om te checken, maar als ik nu zou moeten kiezen zou het zeker een 325i worden. | |
MXgooner | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:25 |
Hier nog een behoorlijke BMW fan, Rij nu bijna een jaar in deze E46 320Ci als eerste auto en dat bevalt goed! Heerlijke automaat en vol in de opties. Nu liggen er 18" op maar over een paar weekjes gaan de 20" breytons zoals op de foto er weer onder ![]() ![]() [ editje Oh, en kan trouwens over een paar weken gaan kijken bij de sneak preview van de 3GT, ben benieuwd. Ik vindt hem op de foto nog niet zo verkeerd... [ Bericht 11% gewijzigd door MXgooner op 22-02-2013 19:27:33 (vergeten :D) ] | |
Hyperdude | zaterdag 23 februari 2013 @ 00:44 |
Bij vergelijkbare kosten ga ik nog steeds voor benzine. Dikke BMW benzineblokken vind ik fijner rijden en gaan vrijwel nooit kapot. | |
daNpy | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:49 |
Ivm trekken aanhanger wil ik een diesel best overwegen. Deze wordt ook goedkoper om te rijden bij meer kms. Maar de 320d voelde toch trager aan dan ik verwachtte. | |
Piet__Piraat | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:30 |
Heb je een gewone gereden, of zo'n Efficient Dynamics? Dat scheelt ook nog 15pk namelijk. De 320d is ook geen strepentrekker; zo'n 325i is een zespitter en loopt wat vlotter. Kwestie van persoonlijke voorkeur en portemonnee-overwegingen ![]() Ik ben gezien mijn jaarkm's blij met de diesel. Voorheen zat ik rond de 16-18k per jaar en maakte het dus niet zo veel uit. Voor de zekerheid maar diesel genomen. Dit jaar ga ik over de 30k heen, en ben ik blij dat ik voor diesel ben gegaan, anders had m'n portemonnee het heel zwaar ![]() | |
daNpy | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:58 |
Een gewone, efficient ellende was er volgens mij nog niet in 2005-2007. Ik rijd zo'n 16k per jaar dus benzine of diesel maakt voor mij niet uit in MRB en brandstof, dat ligt ongeveer op het breekpunt. Van 340Nm koppel had ik echter wat meer verwacht. Hij is niet langzaam maar bij invoegen op een korte invoegstrook op de snelweg had ik wel verwacht dat hij sneller op de 120 zou zitten. Die 163pk is dan toch te weinig. | |
Piet__Piraat | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:13 |
Hmmm, ja kan, net wat je gewend bent. Ik heb over het algemeen geen problemen. Maar kan me ook voorstellen dat als ik een tijdje 'dikker' heb gereden, dat ik dan ook niet meer terug wil ![]() En oh, ik had eerder zitten kijken bij het 08- model. De PFL 320d automaat is inderdaad anderhalve seconde langzamer naar de 100 dan een 325i. Dat merk je in dagelijks gebruik zeker wel. 325d misschien een optie? | |
Flycoo | zondag 24 februari 2013 @ 00:08 |
Danpy wat is je minimum voor die velgen? | |
daNpy | zondag 24 februari 2013 @ 00:28 |
Met of zonder banden? | |
Flycoo | zondag 24 februari 2013 @ 10:40 |
Met | |
daNpy | zondag 24 februari 2013 @ 10:45 |
700,- | |
Flycoo | zondag 24 februari 2013 @ 11:49 |
Schades, mm profiel etc? | |
daNpy | zondag 24 februari 2013 @ 12:27 |
Aantal mm profiel weet ik zo niet (ze liggen niet thuis), maar ik heb er ca 13dkm mee gereden en er zit nog meer dan voldoende op. Op 1 van de velgen zit een krasje op de spaak en hier en daar wat lichte stoeprand schade, maar geen ernstige dingen. De velgen zijn recht en ik kan ze evt nog even op de balanceer machine controleren. | |
jitzzzze | zondag 24 februari 2013 @ 13:15 |
Wat blijft het toch leuk, achterwielaandrijving en sneeuw ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 24 februari 2013 @ 13:31 |
SI | |
Turquaz52 | zondag 24 februari 2013 @ 15:39 |
Mwa.. ![]() Welliswaar met een Volvo, want van de BMW heb ik jammer genoeg maar 1 filmpje van.. ![]() | |
Andyy | dinsdag 26 februari 2013 @ 08:55 |
Hoooooly shit, tofste leenauto ooit. http://www.hanssevers.bmw(...)h/external_list.html Die heb ik nu mee, 325i ![]() | |
Andyy | dinsdag 26 februari 2013 @ 09:39 |
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/9482405 Die dus. Moet alleen wel toegeven dat ik het geluid best tegen vindt vallen van binnen. Misschien moet ik er nog een paar keer mee rijden ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door Andyy op 26-02-2013 09:49:46 ] | |
Impry | dinsdag 26 februari 2013 @ 10:13 |
Leuke leenauto ja! ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 26 februari 2013 @ 17:38 |
Bij de E46 is de 325i ook veel stiller dan een 330i 325=comfort 330=sportiefherrriebak | |
Andyy | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:33 |
E90 is het, vind het wel steeds beter klinken | |
Andyy | woensdag 27 februari 2013 @ 00:18 |
Eh, is het normaal dat de auto wilt roteren midden in bochten zonder gas (en dan niet eens lift off)? Vind het toch best naar aanvoelen opzich | |
mitchelll0181 | woensdag 27 februari 2013 @ 00:46 |
.... Wat voor banden heb je | |
Andyy | woensdag 27 februari 2013 @ 02:34 |
Dunlop Wintersport M3 zitten eronder, vind het nou niet echt fijn of veilig weggedrag. Met de X1 nergens last van (wintersport 3d) | |
mitchelll0181 | woensdag 27 februari 2013 @ 07:09 |
Lol... Hmm geen id dan .. Nergens last van met mn china zomerbanden ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 27 februari 2013 @ 08:20 |
Eh, nee ![]() | |
jitzzzze | woensdag 27 februari 2013 @ 19:32 |
Vandaag een OEM derde remlicht gescoord ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 februari 2013 @ 19:39 |
Net een mooie 535 voor mijn neus weggekocht ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 28 februari 2013 @ 10:24 |
tja de e92 met motorschade is ook verkocht, eigenlijk was dat best wel een koopje ![]() | |
daNpy | donderdag 28 februari 2013 @ 10:25 |
Klote is dat he, ik heb ook een 325i "laten lopen" terwijl dat achteraf gezien de beste is die tot nu toe te koop staat of stond. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 28 februari 2013 @ 18:52 |
Ja echt frustrerend, had net gemaild dat ik wilde komen kijken dit weekend en weg... Wat is een goed en druk BMW-forum? | |
daNpy | donderdag 28 februari 2013 @ 19:14 |
Bimmerportal? | |
jitzzzze | vrijdag 1 maart 2013 @ 07:54 |
bmwfan.nl gaat sneller. Zitten meer E36/E46/E39 rijders dan bimmerportal. Als je een e9X hebt dan kan je beter posten op bmw3seriesforum.nl | |
Andyy | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:28 |
Rijtraining met een M5 gefixt als verjaardagskado voor m'n vader ![]() | |
dester_martijn | vrijdag 1 maart 2013 @ 20:39 |
Die van 360 of 185? Ik ben ook aan het twijfelen.. | |
Andyy | vrijdag 1 maart 2013 @ 21:44 |
148 BMW priveleges ofzo ![]() | |
daNpy | vrijdag 1 maart 2013 @ 22:05 |
Daar staan er wel een aantal te koop iig ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 1 maart 2013 @ 22:42 |
Nice! Dat is tenminste nog een beetje betaalbaar ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 maart 2013 @ 08:42 |
Het verschilt heel erg, er zijn er ook genoeg die op alle drie zitten. | |
daNpy | zaterdag 2 maart 2013 @ 09:45 |
Ja dat zal wel ja. Maar op 3seriesforum lijken veel meer occasions te staan ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 2 maart 2013 @ 09:53 |
3seriesforum is echt een e9X forum. De oudere en nieuwere modellen zijn veel minder vertegenwoordigd daar. BMWfan is echt een allround forum, van alles is wat en ook meer bezoekers. Bimmerportal is echt een E36/46 forum, maar er zijn minder bezoekers dan op BMWfan. | |
daNpy | zaterdag 2 maart 2013 @ 13:23 |
V&A / [TK] BMW Styling 89 Velgen met of zonder banden | |
Piet__Piraat | zaterdag 2 maart 2013 @ 14:33 |
Helaas ![]() ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:30 |
Je mag me in de op zetten, ik heb net een e85 z4 2.5i aangeschaft ![]() | |
jitzzzze | zondag 3 maart 2013 @ 17:19 |
Kopen kopen kopen ![]() http://link.marktplaats.nl/651249028 ![]() | |
boegschroef | maandag 4 maart 2013 @ 09:31 |
Zo... Vanwege een reparatie aan de z4 een andere z4 mee gekregen met de 2.0 motor erin. Ik moet zeggen die loopt ook best lekker. Toch wel pittig en zo te zien een stuk zuiniger dan de 3.5. Maar wat klinkt die 2.0 gaar als je die koud start. Alsof de uitlaat half los hangt. Volgens de dealer is dat vrij normaal bij de nieuwe 2.0. | |
rival | maandag 4 maart 2013 @ 15:56 |
iemand interesse in een M52B28? ff de E36/E34/E30/E46 upgraden naar een 2.8? ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 4 maart 2013 @ 16:02 |
Klinkt goed, bouw je ook in ![]() | |
rival | maandag 4 maart 2013 @ 16:03 |
kan over gesproken worden. is al vaker gedaan, met tevreden klanten ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 4 maart 2013 @ 16:14 |
190 trappelende paarden. Leuk voor in een E12 of E28 ofzo. | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 16:32 |
Wat moet er gerepareerd worden dan? Zo oud is die auto nog niet. ![]() Ben je trouwens een beetje tevreden over de E89? Ik overweeg ook binnenkort de overstap van E85 naar E89. | |
rival | maandag 4 maart 2013 @ 16:35 |
Yes 192 net als de 2.5 van de M50. alleen een verschil in koppel, 280NM koppel is niet verkeerd ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 4 maart 2013 @ 16:41 |
Wat is er nog meer nodig dan ? Bak, aandrijflijn, remmen ? Kabelboom | |
rival | maandag 4 maart 2013 @ 16:49 |
E46 heb je nu he? ik neem aan dat de (kabelboom) aansluiting van een 4 cilinder anders is en je dus moet gaan omzetten. (sommige swaps kan je simpelweg een verloopstekker voor bestellen, andere moet je zelf gaan solderen) ik weet niet hoe het zit met de carter in een E46.? de bak en motor passen gewoon op jouw aandrijflijn en als je schijven rondom hebt dan heb je ook voldoende remkracht. | |
boegschroef | maandag 4 maart 2013 @ 17:00 |
Ja en nee, ik had meer kwaliteit verwacht. Ik ben van een e92 overgestapt naar de e89 (beide nieuw gekocht). Beide waren full-option (en dan geen marktplaats full option, maar echt alles van de optie lijst geselecteerd). Toch was de e92 luxer en de airco werkte een stuk beter. De nadelen die ik heb met de nieuwe e89: kraakjes en piepjes (scherm navigatie en het dak kraakt en piept) Kleine benzine tank, elke 500 km tanken.... De M-verlaging is erg laag, ik raak bij sommige drempels gewoon de drempel met de bodem. Het dak heeft een rare constructie waardoor je bij een regenachtige dag en je moet je raam open doen om bijvoorbeeld een kaartje te pakken voor een parkeer automaat of je rijd met je raam een stukje open, dan stroomt het water letterlijk naar binnen. Vervolgens staan de knoppen om de ramen te bediennen blank wat er volgensmij niet goed voor kan zijn ![]() En als het ook maar een klein beetje vriest kan je de auto niet meer in. De ramen zitten vastgevroren waardoor ze niet die cm naar beneden kunnen en je krijgt dus echt je deur niet meer open! Maar in de zomer als het dak eraf komt vergeet je dit allemaal heel snel ![]() En trouwens de leen z4 (ook dus een e89 heeft dezelfde kraakjes en piepjes in het dak.... dus lijkt toch wel zo te horen... ) | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 17:06 |
OK, dat klinkt deels bekend. De E85 heeft ook maar een 50 liter tank en kent ook kraakjes. Hoe kreeg je de vastgevroren deur uiteindelijk dan toch open? ![]() | |
boegschroef | maandag 4 maart 2013 @ 17:08 |
Ik heb de comfort sluiting dus ik kan mijn dak open maken met de afstandsbediening... stond ik met -5 mijn dak te openen...... | |
mitchelll0181 | maandag 4 maart 2013 @ 18:07 |
Yepp 318, hoe lang zou die aandrijflijn et uithouden hahaha .. Als mn motor ooit kapot gaat ( nu 320K ) dan gaat er een dik blok in.. Liefst skyline o.i.d. Wel zin in groot sleutel project ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 maart 2013 @ 18:32 |
Bij de E36 coupé werkte Hirschtalg niet onaardig. Noemen ze in NL ook zo volgens mij. | |
jitzzzze | maandag 4 maart 2013 @ 19:46 |
Stuurstangen zitten na 18 jaar echt moeilijk vast ![]() ![]() | |
rival | maandag 4 maart 2013 @ 21:41 |
Dat kan weleens lastig worden.. Beetje stoken ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 4 maart 2013 @ 21:51 |
Ik hou van mn slagtol voor zulk soort dingen | |
Hyperdude | maandag 4 maart 2013 @ 22:01 |
Of kracht maal lange arm. ![]() ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 5 maart 2013 @ 08:03 |
Al geprobeerd met verfbrander. Iets sterkers heb ik niet voorhanden. ![]() ![]() Maar daarmee kan je geen stuurstangetje van een schroefdraad afdraaien. ![]() Al geprobeerd. Eerst beetje verwarmen, lading kruipolie en twee bahco's van een halve meter. Nog steeds geen beweging in te krijgen. Ik vrees dat het tijd is om een pro dit te laten maken voor je ![]() | |
daNpy | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:02 |
Hoelang heb je de kruipolie in laten trekken? Als je een nachtje wacht werkt het vaak veel beter ![]() | |
jitzzzze | woensdag 6 maart 2013 @ 06:34 |
enkele uren. Heb het gisteren uitbesteed samen met de apk. Hier heb ik simpelweg geen tijd voor ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 6 maart 2013 @ 17:08 |
Da's bij mij ook wel eens een overweging geweest hoor. Je kunt zelf hobby'en, maar als je al niet zeker weet of je het juiste gereedschap hebt en of je de tijd hebt, kan uitbesteden heel handig zijn. Alleen zo zuur als je dan 150 euro arbeidsloon ziet staan en dan bedenkt dat je dan net zo goed een halve vrije dag had kunnen nemen, was goedkoper geweest... | |
Hyperdude | woensdag 6 maart 2013 @ 17:31 |
Zit een raar geluid als mijn airco aan staat en de motor stationair draait. Iedere keer als de compressor van de airco aanslaat voel je een trilling door de auto gaan. Garage zegt, via telefoon, dat de compressor waarschijnlijk niet lekker meer/zwaar draait. Zal ook wel weer minstens ¤500 gaan kosten. Gelukkig draait Wall Street als een dolle. ![]() ![]() | |
jitzzzze | woensdag 6 maart 2013 @ 17:42 |
Precies, ik ben heel handig maar als drie man het niet los krijgen in 2 uur wordt het tijd om de pro's aan het werk te zetten. Die gasten hebben het in max een uurtje vervangen; dat is nog altijd goedkoper dan een dag vrij te nemen en zelf te gaan kloten. Heb het nu gecombineerd met een voorkeuring; dan heb ik een compleet lijstje met wat er eventueel nog meer moet gebeuren. | |
spectrumanalyser | woensdag 6 maart 2013 @ 18:16 |
is een gereviseerde compressor geen goed alternatief? | |
Hyperdude | woensdag 6 maart 2013 @ 18:26 |
Kan goed. Even afwachten wat er aan de hand is. Bij BMW kost een ruilcompressor iets van 400 en een nwe. ongeveer 600. Maar mijn ETK is niet echt meer up-to-date. Dus dat zal eerder 500 en 700 zijn. Eens kijken wat ze voor mij kunnen bedenken, Multiriem met wieltjes en spanners wilde ik ook laten vervangen. maakt de hele winter ook al wat geluid. Dan wordt het totaal al snel ¤1-1,5K, ben ik bang. Ach, YOLO ![]() | |
Mierenneuker. | woensdag 6 maart 2013 @ 20:44 |
Die BMW 4-serie belooft iets moois te worden, wat een mooie bak!![]() ![]() | |
mitchelll0181 | woensdag 6 maart 2013 @ 21:03 |
wow .. damnz die achterkant | |
Andyy | woensdag 6 maart 2013 @ 21:12 |
Komt er niet zo. | |
Andyy | woensdag 6 maart 2013 @ 21:13 |
![]() Lekker saai vergeleken met de concept. Ze moeten gewoon eens een keer een foeilelijke concept maken, dan is de productieversie opeens heel mooi. | |
jitzzzze | donderdag 7 maart 2013 @ 07:15 |
Ik begrijp dat camo nooit zo op prototype's. Ik kan op die foto's toch prima zien wat voor auto eronder zit? | |
Piet__Piraat | donderdag 7 maart 2013 @ 07:42 |
Het type wel, maar de exacte lijnen niet. Dit is ook 'teasen'... dan blijven mensen telkens opnieuw naar de foto's kijken als er eentje gepubliceerd wordt met minder camo. Op zich wel een mooie auto. Ben benieuwd naar de cabrio! | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 maart 2013 @ 00:07 |
bij Autohus.de staat een 320i uit 2007 voor 11.700 euro te koop. ruwweg 2500 euro voor BPM erbij optellen en dan nog is het een koopje. wat ik me nog even afvraag is of je met die BPM nog kan pingelen. of heb ik het dan al meteen over sjoemelen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 8 maart 2013 @ 08:59 |
@spectrumanalyzer. Haal een gedeukte deur en wissel die ff om voordat je naar de Douane gaat. Of de opbrengst loont? Weet wel dat er een paar 911jes zo met één en dezelfde deukdeur iets goedkoper NL zijn binnengekomen. ![]() Eerst maar eens de airco leeggehaald en weer gevuld. Voor het laatst in 2008 gedaan. Zat nog 580 van de 740 gram koelmiddel in. Deed het ook nog prima. Komende weken eens kijken of we klaar zijn; of dat er toch meer aan de hand is. NB. Ik post het maar even omdat ik zelf een hekel heb aan "onbeantwoorde vragen" op internet. ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:13 |
Voor hetzelfde geld heb je een 320i of 325i in NL en minder rompslomp. | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 10:29 |
Zo apk, ben benieuwd. | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 maart 2013 @ 10:30 |
op marktplaats staat voor dat geld een 320i met pools kenteken. mijn vermoeden zegt dat je dan alsnog hoge kosten hebt. en mijn Intuïtie zegt ver wegblijven van zo'n auto ![]() zelf geloof ik niet dat je een goede 320i in NL kunt kopen voor hetzelfde geld. | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:03 |
Waarom niet? Je denkt toch hopelijk niet dat er in Duitsland niet gesjoemeld wordt? Daar is geen centraal registratie systeem zoals in NL en boekjes en km standen worden gewoon vervalst indien "nodig". NAP is niet waterdicht maar als een auto eenmaal met een km stand van 160dkm is geregistreerd is deze dus niet meer verkoopbaar met een lagere km stand. Ben zelf op zoek naar een 325i, en kijk daarvoor ook in Duitsland, maar het prijsverschil is te klein geworden om import goed te maken. Daarnaast zit je nog met de ellende van op en neer rijden, ophalen, aanhanger of KZ kennzeichen, groene platen, invoer bij RDW en BPM betalen. Dan liever een auto die al in NL is voor hetzelfde geld. En qua opties is het in Duitsland ook geen vetpot (meer), dus daar hoef je het niet voor te doen imo ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:02 |
zelf denk ik daar toch anders over. Dat Autohus ziet er niet uit als een slechte tent. terwijl ik bij een auto met pools kenteken spontaan jeuk krijg. ik heb nul komma nul ervaring met importeren en zal mij eens inlezen. | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:10 |
Ik mag maandag ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:47 |
Fuck, moet om 4 uur. Maar heb een probleem denk ik, mn display is half verrot, dus de km stand is niet duidelijk leesbaar ... Damn.. | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:51 |
Moet de stand leesbaar zijn? Volgens mij moet alleen de snelheid leesbaar zijn. | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:52 |
Gokje doen? Wel goed onthouden voor de volgende APK dan ![]() Ik heb net weer even een oliebeurtje gedaan. Kan er weer even tegen ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:53 |
als je een fohn hebt, zet die daar eens even op korte afstand op, voor een minuutje. wel eerst helemaal uit elkaar ... het plastic eraf | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:11 |
Nee hij is echt verrot.. Gvd dak daar nu pas aan denk.. Naja k zeg et wel gelijk aant begin vd apk.. | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:37 |
KM teller hoeft niet te werken. Dan moet er wel een GPS achtig iets in zitten. | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:41 |
Die continu de actuele snelheid laat zien en die verlicht is, dat is de enige eis die er geld. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:49 |
Precies, dus ff navigatie of telefoon erin. | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:04 |
Hmm viel mee. Remslangen voor, die zager er idd best verrot uit! en draagarmlager. 100 euro dus, Kooppie! ![]() Naja 100 op internet, bij de plaatselijke onderdelen boer 160 ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:05 |
en een dagje knutselen? | |
Hyperdude | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:09 |
Is die 100 genoeg voor 2 draagarmlagers, of voor 1? ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:17 |
Ja ff middagje hobbyen ja ![]() 110 euro is goed voor 2 draagarmlagers, 2 remslangen en 500 ml remolie Tip! www.mijnautoonderdelen.nl Cheapppppe kwaliteits onderdelen | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:22 |
Je hebt dus weer wat te doen dit weekend ![]() Remolie vervangen moet ik ook nog eens een keertje leren ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:28 |
Nee woensdag pas binnen, en vrijdag UITERLIJK moet ik weer terug zijn voor die apk voor een gratis herkeuring. Dusse donderdag en vrijdag vrij nemen ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:28 |
Spannend... | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:29 |
Waar knutsel je dan? Thuis voor de deur of heb je een garage? | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:31 |
Voor de deur... Daar gebeurt alle magie, zelfs mn koppaking voor de deur gedaan ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:32 |
Serieus? ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:33 |
Ik heb mn koppakking gedaan met 5 graden buiten hahaha Valt dus best mee nu. Maja eigen schuld, ik wacht er altijd veel te lang mee ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:44 |
Serieus? Ik moet binnenkort ook aan een koppakking misschien. Niet van m'n Bimmer overigens. Wordt nog pittig genoeg: nog nooit gedaan... Je kunt ook gewoon andere dagen vrij nemen en een nieuwe keuring dokken natuurlijk ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:52 |
Koppakking van mn Golf moet ook vervangen worden, lekt olie naar buiten (ca 0,5liter per trackday). Zojuist even snel wezen kijken bij een 325i. 170900 gelopen maar wel in goede staat. 1 steenslag op de motorkap en het dak, verder wat kleine dingen links en rechts. Van binnen als nieuw. Sportstoelen (stof), echt zgan. Navi prof, verlichtingspakket, etc. Nu nog kijken of de verkoper mijn voorstel accepteerd (vr pr -1500+3mnd garantie) ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:03 |
Maar remvloeistof vervangen, hoe moeilijk is dat? ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:10 |
Makkelijkste met zijn 2en. | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:14 |
Dat kan geregeld worden, en dan? ![]() Ik heb ook geen idee of mijn wagen eraan toe is zeg maar ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:16 |
Mjah, het is allemaal niet moeilijk maar je bent wel bezig met het systeem wat ~1500kg tot stilstand moet brengen. | |
jitzzzze | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:16 |
Dat durf ik wel aan, ik heb alleen geen idee wat ik moet doen. | |
daNpy | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:18 |
Succes dan. | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:23 |
Valt allemaal wel mee hoor, alle boutjes in boterham zakjes gesorteerd wegleggen en opschrijven waar er van is. Enne nieuwe keuring dokken ? Als ik geld had, had ik em wel gelijk achtergelaten daar hahaha | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:05 |
Het is niet moeilijk. Klein ringsleuteltje nodig, een flexibel slangetje en twee personen. Heb 't laatst ook gedaan, was wel een keer tijd. Dat is het probleem niet. Vooral de werkruimte en het feit dat ze eigenlijk altijd zeggen dat je ook de riem + waterpomp erbij moet doen. En het feit dat je speciaal gereedschap nodig hebt volgens mij...dat heb ik allemaal niet. | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:19 |
Wat voor blok moet je doen ? Voor mn e46 viel t heeel erg mee, heb alleen een dop moeten halen voor een uitwendige torx ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 9 maart 2013 @ 02:27 |
Benzineblok van bijna 20 jaar oud. Heb al een lijntje uit gegooid ![]() | |
rival | maandag 11 maart 2013 @ 08:59 |
http://www.tuning-gids.nl/remmen_ontluchten.htm gok dat je et met de hand gaat doen.... iemand gaat bij de klauw staan en iemand gaat lekker op de stoel zitten.... 1 paar keer pompen met de rem dan ingedrukt houden. 2 dan draait die ander het nippeltje van de klauw los. (rempedaal zal nu verder zakken.) 3 de ander draait het nippeltje weer vast. begin weer bij stap 1. en dan totdat je er geen lucht meer uit ziet komen. begin achter. in die link staan nog wat hulpmiddeltjes zoals een doorzichtigh slangetje oid... [ Bericht 30% gewijzigd door rival op 11-03-2013 09:04:59 ] | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 09:03 |
Dank je wel ![]() ![]() | |
rival | maandag 11 maart 2013 @ 09:05 |
ja met zijn 2tjes, biertje erbij ![]() | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 09:06 |
Ja, zoiets ![]() ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 11 maart 2013 @ 10:32 |
Jullie wel... ik ga donderdag lekker draagarm rubbers doen .. Brrr ... maargoed dat et groot spul is, lekker met handschoenen aan werken | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 10:47 |
Mijn wagen is nu weg voor de APK ![]() | |
rival | maandag 11 maart 2013 @ 11:02 |
succes ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 11 maart 2013 @ 13:36 |
nog steeds druk op zoek naar het onderdeelnummer voor de differentieel olie. ben er achter dat 't saf-xo 75w-90 zal zijn, aangezien het geen limited slip diff betreft 83229407768 en 33117695240 lijken voor motorfietsen, mogelijk is het tevens geschikt voor m'n 3 serie. | |
Impry | maandag 11 maart 2013 @ 13:54 |
Interieurfotootje, gewoon omdat het kan:![]() Komt straks weer wat sneeuw aan schijnbaar, tijd om weer lekker te gaan spelen. ![]() | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 13:54 |
Vanmiddag een stukje sturen in de 325i die we vrijdag vluchtig hebben bekeken. Ik baal er van dat hij een aantal opties mist, maar verder was het wel een nette auto. Volgens de verkoper "komen we er met de prijs wel uit". Maar ik leg geen euro bij en wil toch garantie ![]() | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 13:55 |
Mooie stoelen. Wat doet die knop precies vooraan de zitting? Is dat de lende steun die samentrekt, naar binnen toe? Of is dat de steun in de rug zelf? Heb alleen nog maar gereden met auto's zonder die knop of met het ronde knopje dat in 4 richtingen verstelbaar is ![]() | |
Impry | maandag 11 maart 2013 @ 13:57 |
Is opblaasbare lende steun inderdaad. | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 14:00 |
Die in de wangen van de rugleuning zit dus. Mooi, die zit ook op de auto waar ik vanmiddag mee ga proefrijden ![]() | |
Impry | maandag 11 maart 2013 @ 14:01 |
Klopt ja, erg prettig! Als ik even flink ga sturen zet ik ze altijd wat strakker en op langere stukken gewoon in de relax-stand. | |
Andyy | maandag 11 maart 2013 @ 14:03 |
Tering, achterin een M5 zitten is frustrerend, vooral als je vader zich netjes aan de snelheidslimiet houdt (terwijl alle anderen 200+ hebben gedaan), netjes voor bochten afremt en zelfs rechts aan wilt sluiten bij stoplichten ![]() Pogingen van mij en de instructeur om hem volgas te laten geven waren tevergeefs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
rival | maandag 11 maart 2013 @ 14:35 |
de horror ![]() | |
rival | maandag 11 maart 2013 @ 14:35 |
dat is geen straf he ![]() | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 18:45 |
Kut, binnenkort moet ik toch aan remvloeistof vervangen geloven. Auto is afgekeurd op roest op de remleidingen. En een handrem die te weinig vertraagd ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door jitzzzze op 11-03-2013 20:00:23 ] | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 19:13 |
En de hamer is gevallen ![]() Zojuist deze auto aangeschaft: http://www.autotekoop.nl/(...)navi-1159160/details | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 19:14 |
Nice, veel plezier ermee ![]() | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 19:53 |
Thanks ![]() | |
bokkepoot | maandag 11 maart 2013 @ 19:59 |
Nice, hopelijk wel mooiere velgen als upgrade? | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 20:01 |
Jup dit worden de wintervelgen (mss volgend jaar) en ik wil het liefst een styling 162 breedset in 18", dat vind ik gaaf staan onder deze Touring ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 11 maart 2013 @ 20:03 |
Waarom een station ... | |
bokkepoot | maandag 11 maart 2013 @ 20:07 |
Ruimte, zoveel ruimte... Ik kan gewoon een complete set velgen en banden achterin pleuren en dan is er nog ruimte zat.. | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 20:10 |
Daarom dus ![]() Er komt ook nog een trekhaak onder zodat ik naar het circuit kan met de Golf op de aanhanger en al m'n benodigdheden in de auto ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 11 maart 2013 @ 20:10 |
Brrrr een station.. koop dan gewoon een opel .. Hele sportieve is weg met een station | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 20:10 |
We gaan niet schelden he ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 11 maart 2013 @ 20:18 |
Mooie bak! Zou niet mijn keuze zijn, maar da's bekend ![]() En een touring is logisch, dat wordt mijn volgende ook. Of een cabrio, maar da's dan puur voor de fun. | |
mitchelll0181 | maandag 11 maart 2013 @ 20:23 |
Ja sorry haha .. Ieder zn ding | |
Andyy | maandag 11 maart 2013 @ 20:34 |
Nice, snelle stations zijn tof. | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 20:45 |
Heb al 2 auto's en een motor voor de fun ![]() Deze is praktisch. Had vroeger ook niets op met stations. Toen liever een 2 deurs coupe. Daarna een nette sedan voor comfortabel reizen. Nu een station voor comfortabel reizen, troep meenemen en dingen slepen ![]() | |
bokkepoot | maandag 11 maart 2013 @ 20:46 |
En dat is het doel van een auto uiteindelijk wel. En anders in geval van nood gewoon een mooie coupe of cabrio voor erbij ![]() | |
jitzzzze | maandag 11 maart 2013 @ 20:47 |
Eenmaal een touring = altijd een touring ![]() | |
Hyperdude | maandag 11 maart 2013 @ 21:32 |
Mooi bakkie | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 21:44 |
Thanks ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 11 maart 2013 @ 22:08 |
Dat zou mijn reden inderdaad ook zijn. Het is gewoon handig, en qua aanschaf betaal je amper een meerprijs. Vooral tweedehands. Ik zou de volgende keer alleen geen station nemen als ik voor hetzelfde geld een gelijkwaardige cabrio kan kopen, maar dat zit er niet in. Want van een cabrio profiteer ik het hele jaar. Dan improviseer ik wel wat vaker ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 maart 2013 @ 22:15 |
Saaiste en minst mooie 3-serie ooit gemaakt en dan ook nog als touring. Ach ja, praktisch is het wel inderdaad maar dan had ik ook geen BMW genomen. Weet iemand hoe ik m'n raam in de deur recht kan krijgen (E23). Om één of andere reden is ie een beetje scheef gegaan, waardoor er een spleetje tussen het raam en de deurrubbers is gekomen. Hierdoor hoor je ontzettend veel windgeruis. Waarschijnlijk is die deur al niet helemaal recht, om wat voor reden dan ook, maar het raam heeft wel goed gezeten... | |
LoggedIn | maandag 11 maart 2013 @ 22:53 |
Als je een station koopt, koop je toch juist een bmw? Een van de weinige stations waar je ogen niet direct pijn van doen, en ws een van de beste om te rijden ![]() | |
daNpy | maandag 11 maart 2013 @ 22:56 |
Als je BMW gewend bent wil je niets anders meer. En zeker geen ![]() ![]() | |
Andyy | maandag 11 maart 2013 @ 23:11 |
Nou de E90 die ik laatst mee had was een stuk spannender dan de E36 van een vriend, vooral met de losse achterkant en dunne winterbandjes met weinig grip ![]() Wel zonde dat ik vandaag geen foto's heb gemaakt, camera steeds bij me maar vergeten uit te pakken ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:52 |
Meestal kan je zelf met wat trekken en duwen het raam weer terug krijgen. Even je deurbekleding eraf halen en voorzichtig proberen te schuiven. Het is echt een kut klus, maar wel te doen. Weet iemand hoe je remleidingen boven de tank van een e36 moet vervangen? | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:53 |
Dan was die e90 misschien niet helemaal goed. Mijn e36 licht tegenwoordig als een huis op de weg. | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:58 |
In het donker ook? ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 maart 2013 @ 08:01 |
Mwoah, dat ben ik niet met je eens. Nadeel aan deze versie vind ik wel de achterlichten die van een willekeurige Japanner hadden kunnen komen. Dan is de facelift mooier. Maar goed, daarvoor betaal je dan wel meteen weer een stuk meer. | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 08:02 |
In het donker ligt hij ook goed op ja ![]() [me=jitzzzze]zegt tegen zichzelf; niet meer Fok!ken voor 08:00 ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 maart 2013 @ 08:38 |
Welke 3-serie vind jij minder mooi dan? | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 maart 2013 @ 08:41 |
Ik vind de E36 touring echt niet mooi. Die kont is veel te hoekig. Terwijl de sedan en coupé er nog wel mee door kunnen. | |
boegschroef | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:36 |
Ik zou ook nooit een bmw station kopen, maar dat is meer voor het praktische. De touring is gewoon niet groot genoeg. Mijn gedachte was, leuke cabrio (2 zitter) voor degelijks woon-werk. En een grote oude amerikaan voor het vervoeren van grote dingen. (Dan hoef je ook niet zo voorzichtig te zijn met grote spullen) | |
YoshiBignose | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42 |
Ja, zo'n ECHTE station ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:11 |
Als je een station nodig hebt. (het kan namelijk nooit "willen" zijn ![]() Dan kies je imho voor eentje die nog redelijk sportief oogt, en lekker stuurt. dus kom je op een bmw uit. | |
Mr_Moon | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:35 |
![]() | |
Moody | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:52 |
Ben nog op zoek naar een setje velgen voor mijn F30. Het staat nog open of ik de nieuwe velgen voor de winter -of zomerbanden ga gebruiken ![]() Ik heb er momenteel deze onder: ![]() Vind 18" eigenlijk wel prima. Een bescheiden 19" kan de F30 ook wel hebben. Ben wel op zoek naar originele BMW velgen. Bestaat deze velg? Vond het wel wat hebben in het zwart voor de winter. Misschien op 't randje, moet 'm ff in het echt zien ![]() ![]() |