abonnement Unibet Coolblue
pi_122870015
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:
quote:
UTRECHT - Spoorbedrijven in het buitenland kijken volgens de NS met jaloezie naar het systeem van de winterweerregeling in Nederland. "We lopen heel erg voorop in de wereld."

Dit stelt de Bert Meerstadt, directeur van de NS, donderdag tegenover NU.nl.

Donderdag geldt in het hele land door sneeuwval opnieuw de aangepaste dienstregeling, waardoor treinen minder vaak rijden. "Geen makkelijke beslissing", aldus Meerstadt.
Denk je net dat je alles gehad heb, krijg je dit! NS, het enige spoorbedrijf ter wereld dat volledig tot stilstand komt van 5 cm sneeuw ("noodweer" :') ), en de directeur is dusdanig het spoor bijster dat-ie denkt dat de rest van de wereld jaloers is?
_O-

quote:
Het kost ons alleen al door de derving van inkomsten een miljoen euro per dag.
Ik geloof er helemaal niets van! Treinreizigers doen dat 99% omdat ze geen enkele andere optie hebben. Die hebben dus simpelweg geen keus. Als de NS dan de helft van de treinen niet laat rijden, en alle passagiers samenpropt in overvolle treinen, besparen ze dus enorm veel geld!
Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
censuur :O
pi_122870082
Godverdomme man, heeft iemand deze man al aangeboden om een nieuwjaarsconference te doen?
pi_122870101
Ik las het ook net terwijl ik op het station stond en hoorde dat de treinen door de sneeuw weer eens niet reden en ik een uur vertraging zou hebben omdat ik dan met een bus langs alle stations zou moeten gaan. :') Dikke neus NS
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:09:03 #4
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_122870105
Oh, ik geloof wel dat het systeem goed is. In zeer korte tijd al je zaken zo kunnen aanpassen dat een dienstregeling aan is gepast, is technisch vast niet makkelijk :)

Neemt niet weg dat de noodzaak in NL echt bizar klein is volgens mij, maar goed, die treinen die hier rijden kunnen weinig hebben he :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_122870163
Hier is maar één reactie op mogelijk: :')
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_122870188
Ik stel voor dat deze beste man vandaag even met de trein (tweedeklas) van Lutjebroek naar Schubbekutteveen gaat, en terug via Amsterdam.
censuur :O
pi_122870256
Tweede Kamer wil lagere vergoeding NS directie
quote:
In 2009 ontving NS topman Bert Meerstadt een vast salaris van ruim ¤ 470.000. [...] Ook de andere twee NS directieleden ontvangen een vast salaris van ruim ¤ 470.000 per jaar.
Zou het nog zin hebben de Staat als grootaandeelhouder van NS te herinneren aan het invoeren van de Balkenendenorm?
Voor zover ik kan vinden is dit nu nog steeds hetzelfde verhaal.
censuur :O
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:21 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870262
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:13:24 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Buitenland jaloers op regeling winterweer NS:

[..]

Om het over de bespaarde "geld terug bij vertraging" maar niet te hebben, want wat niet rijdt, kan ook geen vertraging hebben! En als NS minder vertragingen heeft, mogen volgend jaar de tarieven weer verder omhoog...
Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122870289
NS-directeur: "We lopen heel erg voorop in de wereld"

en daar mag best een bonus tegenover staan

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870327
We lopen inderdaad (vooraan) omdat die klotetreinen nooit rijden...
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:16:00 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_122870343
Tja, als je heel ver achter loopt dan loop je voorop.
pi_122870419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, een trein die uitvalt is geen vertraging
Een aangepaste dienstregeling is geen vertraging
Toch kun je die uitgevallen ritten gewoon claimen hoor. Ik krijg altijd m'n geld. Ik heb uberhaupt niet het idee dat de NS kijkt of een claim terecht is of niet. Indirect is het toch je eigen (belasting)geld. :+
pi_122870456
aangepaste broodregeling
quote:
Moge bakker

Goedemorgen klant, dat is dan 20 euro. Wat kan ik voor u betekenen vandaag?

Alstublieft, 20 euro, en dan wil ik graag een heel gesneden bruin alstublieft.

Kijkt u eens, alstublieft. Bruin brood, gesneden.

Dank u bakker. Mag ik m'n wisselgeld.

Ja hoor, alstublieft 18 euro terug.

Maar bakker, wat is dit nu? U geeft me maar een half bruin brood. Ik vroeg om een hele.

Ja, beste klant. Zoals u ziet ligt er sneeuw. En het vriest ook. Dat zijn extreme weersomstandigheden. Zoals u gisteren op de website van onze bakkerij heeft kunnen lezen moeten klanten van de bakkerij op zo'n moment rekening houden met minder brood, kortere openingstijden en langere rijen.

Oh, maar waarom dan. Het is toch gewoon winter, net als elk jaar?

Nou klant, bij sneeuw kan het zijn dat de vrachtwagens die het meel brengen de bakkerij niet allemaal kunnen bereiken en bij vorst duurt het langer voor onze oven op temperatuur is.
Om ervoor te zorgen dat elke klant toch brood kan kopen zijn we helaas genoodzaakt om de broden te halveren en klanten soms zonder brood weer terug te sturen naar het begin van de rij.

Nou, rare zaak, maar ik betaalde zojuist wel de prijs voor een heel brood.

Beste klant, zoals ik al zei had u dat vantevoren allemaal op de website van de bakkerij kunnen lezen. We hebben u hierover dus voldoende geïnformeerd. Maar gelukkig kan ik u melden dat als er met het brood iets niet goed is, u gewoon gebruik kunt maken van de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. De bakkerij vindt het ook heel vervelend, maar uiteraard kunnen we helaas niets doen aan extreme weersomstandigheden en we doen er alles aan om alle klanten toch nog brood te kunnen verkopen.

De klant verlaat in boze toestand de bakkerij, op weg naar het station. Gelukkig komt zulke klantgerichtheid alleen bij z'n bakker voor.
_O_
censuur :O
pi_122870544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
dere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Mijn ervaringen met het buitenland onderschrijven dit ook volledig. Sowieso zeurt iedereen in Nederland er over zonder de argumenten te staven. Hoe gaat het in Duitsland en andere landen om ons heen? Men zou daar eerst naar moeten kijken voordat men gaat zeiken. Nee ik heb er geen groot verstand van, maar puur uit eigen ervaring, ja, Nederland doet het best goed. De nieuwe regeling voorkomt chaos, wat nog veel vervelender is voor reizigers.
_________________O_________________
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:06 #16
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_122870617
Zo ziet u maar: sommige mensen kletsen maar wat, dit merken wij wel vaker. :+
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:22:15 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_122870628
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_122870665
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
censuur :O
pi_122870675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
pi_122870827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:22 schreef yavanna het volgende:
Och ja, er zijn toch nimmer gevolgen voor het falen van o.a. deze man, dankzij o.a. de VVD.

Met zijn inkomen, bonussen, achterlijke onkostenvergoedingen ( 1310 bruto per maand, omdat hij GEEN! leaseauto heeft ( WTF ) en baangarantie zal hij zich wel koning voelen in zijn eigen wereldvreemde wereldje.

Klaarblijkelijk heeft het grootste gedeelte van de bevolking geen moeite met dit soort mensen, gezien de stemkeuze op VVD/PvdA. Partijen welke NIETS doen aan dit soort asociale uitvreters en wel een hoop doen VOOR dit soort falende graaiers.
Waarschijnlijk omdat politici een aantal jaren later zelf graaier zijn
Bijt nooit de hand die U voedde .

Wat krijgt die man van de Balkenende norm vandaag de dag ?
Zeven en een halve ton of zo (zonder onkosten ) ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122870861
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Nederland heeft een prima binnenlands spoorwegstelsel, inderdaad. Uiteraard kun je bij individuele situaties afvragen of de juiste keuzes zijn genomen, maar dat doet weinig af aan het totaalbeeld.
Het enige échte foute vind ik, dat als de NS besluit dat de dag erna minder treinen rijden, deze niet tellen als treinen met vertraging. Hierdoor lijkt het aan het eind van het jaar alsof de NS prima presteert qua stiptheid en ze dus weer de prijzen kunnen verhogen. Doordat het niet laten rijden van een trein hun stiptheid vergroot, zullen ze mogelijk sneller dan nodig is grijpen naar het laten uitvallen van treinen. Een voorbeeld hiervan was zichtbaar in de zomer van 2012 (misschien was het 2011) waarbij storm was voorspeld. De hele dag reden er minder treinen, terwijl er tot 18:00 nergens een wolkje te zien was.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:27:59 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122870896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ns is inderdaad één van de beste spoorwegbedrijven qua stiptheid. Ook zijn de treinen schoon en comfortabele vergeleken met het buitenland.

De ongeregeldheden met de sneeuw komen overal voor en vaak nog een stuk erger dan in Nederland. En dat is wonderlijk als je bedenkt dat het spoornet van Nederland verschrikkelijk dicht is en veel wissels heeft. Daarnaast rijden er erg veel treinen na elkaar waardoor ongeregeldheden snel doorwerken op andere treinen.

Dat Nederlanders graag horen dat alles in Nederland verschrikkelijk is doet niets af aan de droge feiten dat NS uitstekend presteert.
In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:30:15 #23
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122870994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Oh, en wat het buitenland betreft:
Juist een trein moet het laatste ding zijn wat uitvalt bij sneeuw, op rails schuif je nergens tegenaan.
En dit toont aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt.

Het probleem zijn de wissels. Niet de sporen of de treinen.
pi_122871091
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Die is mooi voor op een billboard O+
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:33:16 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122871118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de ICE van Frankfurt naar Arnhem, een heerlijke stoel, stopcontact voor mijn laptop, conducteur die vraagt of ik iets wens uit de restauratie. Ah, een koffie graag, en brengt korte tijd later koffie voorbij die ik afreken. Ik moet poepen van de koffie en ga even naar het schone toilet.
In Arnhem aangekomen wacht ik op mijn aansluiting. Bomvolle stinkende trein. De conducteur vraagt naar mijn plaatsbewijs en ik zoek even in mijn portefeulle, KOMT ER NOG WAT VAN? IK STA HIER TE WACHTEN!!!
Ik zeg dat ik zo vaak heb staan wachten op de trein en krijg een schelpartij over mij heen.
Ik wil over mijn nek van de NS, maar vind maar eens een plee in de trein....
Ja, jouw persoonlijke verzinseltjes zijn erg relevant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')