abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130473370
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze hadden geen curries 's avonds, alleen chop suey en rijst :')

reizen met de kleine ging overigens erg goed, uiteraard niet in de lokale bussen gezeten en taxi's geregeld. Maar het ging echt heel goed, ook de vluchten gingen uitzonderlijk goed. Tijdens de 13 uur durende reis van afgelopen zaterdag heeft de kleine maximaal 15 minuten gejammerd toen die net wakker werd en meer niet. Ook de Sri Lankanen zijn helemaal verzot op Westerse baby's en namen hem regelmatig mee de keuken in of naar het andere personeel.
:D Was het zeker weten hetzelfde hotel:

Ontbijt:

La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:01:49 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_130476747
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

:D Was het zeker weten hetzelfde hotel:

Ontbijt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, het was zeker hetzelfde hotel. Filmpje was zeer herkenbaar. Ik denk gewoon dat het hotel in bepaalde financiële moeilijkheden is gekomen ofzo. Want ook het eten van afgelopen week lijkt helemaal niks op het eten wat wij voorgeschoteld kregen. De voortekenen lijken er in ieder geval wel echt op door zaken zoals slecht onderhoud, slecht eten, drankkaart aanhouden die je niet waar kunt maken, hoge prijs voor je kamers vragen, etc.
pi_130477223
Oh, dat zou erg zonde zijn.
pi_130497657
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goed te lezen dat je, op 1 nare ervaring, het goed naar je zin hebt gehad. Ik was ook dik tevreden over het land. Alleen vervelend dat ik flink ziek ben geworden en 3 nachten in het ziekenhuis heb gelegen. Daardoor helaas weinig van Ella gezien en Kandy helemaal geskipt. Verder alles gezien wat we wilde zien.
Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya... O+ !!!
pi_130497744
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya... O+ !!!
Hm, in 2002 geen toerist gezien in de trein naar Kandy of ter plekke. Heerlijk daar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130498024
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kandy mixed feelings. Ben in drie weken tijd een keer of vier in die stad geweest onder meer om een visum te regelen voor India. We kregen nog problemen met de politie omdat ik iets te innig was met mijn vriendin buiten de hekken van die tempel bij het meer. Voor mij was die stad een beetje te druk maar het meer, de botanische tuinen en het theemuseum vond ik prachtig. Ook mooi om in die wijken in de heuvels een beetje rond te wandelen.
pi_130498841
Die botanische tuinen wil ik de volgende keer zeker weer heen, dat vond ik helemaal geweldig. Maar die stad en die stomme tempels kunnen me gestolen worden. :')
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:24:50 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130503592
De stad zelf vond ik ook tegenvallen, vooral door de drukte. Maar de vogeltjes in de heuvels... O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130504453
Het mooiste van Kandy zelf was voor mij de treinreis er naar toe.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:52:23 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_130508427
Ik vond Kandy wel aardig, maar met name vanwege ons hotel hoog in de bergen. Lekker rustig. De treinreis was ook erg mooi. Ik kan wel iedereen aanraden om ruim vantevoren kaarten te reserveren voor de 1ste klasse. Wij hadden niks gereserveerd en mochten 3 uur staan in de 2de klasse. (Voor anderhalve euro voor 3 personen :D)
pi_130508647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:52 schreef Blik het volgende:
Ik vond Kandy wel aardig, maar met name vanwege ons hotel hoog in de bergen. Lekker rustig. De treinreis was ook erg mooi. Ik kan wel iedereen aanraden om ruim vantevoren kaarten te reserveren voor de 1ste klasse. Wij hadden niks gereserveerd en mochten 3 uur staan in de 2de klasse. (Voor anderhalve euro voor 3 personen :D)
In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leuk :)
De drukte in de trein is erg wisselend, maar als je inderdaad zeker wilt zijn van een zitplaats en airco, dan moet je reserveren ja.

Colombo-Kandy konden we gewoon zitten, maar er zijn ook treinen geweest waar we ergens tussen de 2e en de 3e klasse ingepropt stonden, bomvol.
pi_130508887
Wij hebben lagere klasses gereisd, gezellig uit het raam hangen en picknicken met de buren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:12:37 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_130508933
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leuk :)
De drukte in de trein is erg wisselend, maar als je inderdaad zeker wilt zijn van een zitplaats en airco, dan moet je reserveren ja.

Colombo-Kandy konden we gewoon zitten, maar er zijn ook treinen geweest waar we ergens tussen de 2e en de 3e klasse ingepropt stonden, bomvol.
Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.

2de en 3de klasse heeft in ieder geval meer charme. Maar met een kleine erbij is vantevoren reserveren wel een aanrader :)
pi_130509057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.

2de en 3de klasse heeft in ieder geval meer charme. Maar met een kleine erbij is vantevoren reserveren wel een aanrader :)
Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud? :D
Hoe was de reis daar?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:09:27 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_130510598
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud? :D
Hoe was de reis daar?
Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang duren
pi_130516822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang duren
Ligt er al fatsoenlijk asfalt vanaf het station naar Ella? :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:18:31 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130520952
Ik heb eerste en tweede klas gereisd. Eerste klas was vanaf Haputale naar Colombo (8 uur reizen ofzo) en ik had niet eens gereserveerd. Er bleek gewoon nog één plek over te zijn. Ik was daar overigens de enige buitenlandse toerist. Uitzicht vanuit tweede klas was echter (nog) beter: ik heb bijna de hele reis in de deuropening gezeten.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:19:32 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130520987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)
Mijn reisverslagen
pi_130521615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)
Ik kom duidelijk in de war met al die Ella's en Eliya's, ik bedoelde dus van Nanu Oya naar Nuwara Eliya. Dan moet je geloof ik een kilometer of tien omhoog en afgelopen februari waren ze bezig met de enorm slechte weg.
pi_130521709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:18 schreef SeLang het volgende:
Ik heb eerste en tweede klas gereisd. Eerste klas was vanaf Haputale naar Colombo (8 uur reizen ofzo) en ik had niet eens gereserveerd. Er bleek gewoon nog één plek over te zijn. Ik was daar overigens de enige buitenlandse toerist. Uitzicht vanuit tweede klas was echter (nog) beter: ik heb bijna de hele reis in de deuropening gezeten.
Dat is het leukst inderdaad. :Y En hapjes kopen van de waddiwaddiwaddi-mannetjes. :D
pi_130521788
Wij hadden trouwens ook iets moois. Er kwamen twee treinen vrij snel achterelkaar, de tweede optie was een stoptrein. Die moesten we nemen want de eerste trein konden we niet halen omdat er net een een enorme hoosbui was op het moment dat we naar het station moesten. Die stoptrein bleek dus het oudste materieel te zijn met alleen derde klas en ook nog gecombineerd met goederenwagons. De meeste ramen waren kapot of konden niet meer dicht, alle bankjes binnen waren natgeregend en omdat het een stoptrein betrof kregen alle andere treinen voorrang. Stonden we zomaar 30 minuten of langer stil en dat een paar keer. Hadden over een kleine afstand echt enorme vertraging opgelopen en we kwamen helemaal verkleumd en nat aan. ;(
pi_130521946
Heb ook nog een paar hikes gedaan langs het spoor (werd aanbevolen in de LP). Moest je wel goed opletten dat er geen trein aankwam als je net door een tunnel liep. _O-
pi_130522073
Dat lijkt me wel erg tof om te doen. :Y
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:14:27 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130522701
Lopen over het spoor gaat inderdaad prima. Er zijn toch bijna geen treinen. Tunnel is natuurlijk wel eng (niet gedaan). Route naar Ella Rock ging ook gedeeltelijk over het spoor.
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:42:07 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_130543177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Je bedoelt dus Nuwara Eliya, dat was nog steeds een erg slechte grindweg. Ze waren nog steeds aan het werk
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:43:48 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_130543199
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:49 schreef MCH het volgende:
Heb ook nog een paar hikes gedaan langs het spoor (werd aanbevolen in de LP). Moest je wel goed opletten dat er geen trein aankwam als je net door een tunnel liep. _O-
Hebben ook een hike gedaan over het spoor, ook nog door 2 tunnels gelopen. Kwamen vrij veel mensen tegen die ook over het spoor liepen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 13:47:46 #127
391442 roykee
Never change a winning team!
pi_130593393
Dinsdag vlieg ik naar Sri Lanka (Negombo) om daar ontwikkelingshulp te doen voor 2.5 maanden. Kan niet wachten om er heen te gaan. Nu heb ik nog wel 2 vraagjes.

Ik heb een tussenstop in Abu Dhabi. Nu vlieg ik van Amsterdam naar Abu Dhabi met Garuda Indonesia (in opdracht van Etihad Airways). Van Abu Dhabi naar Colombo met Etihad Airways. Hoe zit dat met baggage? Worden die automatisch op mijn vlucht naar Sri Lanka gezet? Of zal ik zelf met mijn koffer opnieuw moeten inchecken?

Is Negombo een mooie plaats om te verblijven? Had al gelezen dat het een toeristische stad was en een vissersstad. Met veel eettentjes etc.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:17:46 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_130594550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:47 schreef roykee het volgende:
Dinsdag vlieg ik naar Sri Lanka (Negombo) om daar ontwikkelingshulp te doen voor 2.5 maanden. Kan niet wachten om er heen te gaan. Nu heb ik nog wel 2 vraagjes.

Ik heb een tussenstop in Abu Dhabi. Nu vlieg ik van Amsterdam naar Abu Dhabi met Garuda Indonesia (in opdracht van Etihad Airways). Van Abu Dhabi naar Colombo met Etihad Airways. Hoe zit dat met baggage? Worden die automatisch op mijn vlucht naar Sri Lanka gezet? Of zal ik zelf met mijn koffer opnieuw moeten inchecken?

Is Negombo een mooie plaats om te verblijven? Had al gelezen dat het een toeristische stad was en een vissersstad. Met veel eettentjes etc.
Waarschijnlijk is het gewoon een codeshare-vlucht, dus je zit in een vliegtuig van Garuda Indonesia maar de vlucht wordt uitgevoerd door verschillende maatschappijen. Dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar Colombo.

Negombo vond ik niet heel bijzonder, ik zat aan het strandstuk wat ongeveer 2 km van Negombo centrum vandaan ligt. Aardig wat eettentjes maar verder weinig te doen. Wel in de buurt van Colombo en de stranden, dus ok voor uitstapjes.
pi_130597887
Ik was blij dat ik weg was uit Negombo. :N
pi_130681381
Wat Blik zegt. Waarschijnlijk wordt je bagage doorgestuurd naar Colombo. Dit zeggen ze overigens bij het inchecken van je bagage. En je kunt het zelf zien op de stickers die je krijgt als bewijs van het inleveren van je bagage.

Ik vond Negombo niet enorm toeristisch ofzo. De stad is verder niet enorm bijzonder, maar ik vond de sfeer in de stad leuker dan die in Colombo.
pi_131710086
Niet om teveel reclame te maken. Maar in 2011 zijn we via fox naar Sri Lanka gegaan. Daar hadden we een reisleider die ons erg goed beviel. Naderhand hebben wij hem nog wat foto's gemaild. En nu kregen we een mail dat hij voor zichzelf begonnen was.

http://www.joannatravels.com/

Misschien leuk voor mensen die toch wat zelf willen regelen maar niet op de bonnefooi af willen reizen.
pi_131711125
Ik hoop dat wij ergens in het eerste kwartaal van 2014 weer kunnen gaan. We hadden graag eerder al gewild, maar daar kwam iets tussen.

Wij gaan gewoon op de bonnefooi en dit keer wil ik echt backpacken, dus geen koffers mee. :)
pi_134932738
21 april t/m 18 mei gaan we weer! *O*
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:44:59 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134932869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:41 schreef Isegrim het volgende:
21 april t/m 18 mei gaan we weer! *O*
Ha! Lekker lang!
Mijn reisverslagen
pi_134935092
Ja, we wilden langer dan de vorige keer. Eigenlijk wil ik er gewoon wonen. :P
pi_134939575
Afgelopen weekend een echt goede backpacking-rugzak aangeschaft (¤ 230,- :o ). LHO moet er ook nog eentje (met cameracompartiment) en we willen een kleine, lichte laptop aanschaffen voor fotobewerking onderweg.

De paklijst is al in de maak. :D #voorpret
pi_135322662
Ik land in Colombo op 19 Juli. Heeft iemand 'n aanrader voor het overnachten? Ik kan op sites als hostelbookers en hostelworld niet echt veel vinden. En zijn er nog aanraders voor een leuke wijk met gezellige restaurants en cafés? :)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:23:06 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135323108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:13 schreef buishuis het volgende:
Ik land in Colombo op 19 Juli. Heeft iemand 'n aanrader voor het overnachten? Ik kan op sites als hostelbookers en hostelworld niet echt veel vinden. En zijn er nog aanraders voor een leuke wijk met gezellige restaurants en cafés? :)
Ik verbleef in de YMCA

Lage standaard maar wel goedkoop en een goede locatie dicht bij bus- en treinstation (kwartiertje lopen) en tevens loopafstand naar interessante districten als Fort en Pettah. Maar voor dure restaurants en cafe's kun je denk ik beter naar Cinnamon Gardens ofzo.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:05:54 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_135324793
Negombo is overigens een stuk dichterbij, Colombo is anderhalf uur met de taxi
pi_135329456
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:13 schreef buishuis het volgende:
Wij hebben net voor onze eerste twee nachten geboekt bij Palm Nest in Colombo, ziet er tof uit en is niet duur. Hele goede recensies op TripAdvisor. :)
pi_135409229
Iemand wel eens bij Bar Reef wezen snorkelen / duiken? Is aan de noordwestkust.

We zijn een blogsite aan het opzetten: http://vanwisse.nl/srilanka/ (let op, work in progress :P ).
pi_135409993
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:26 schreef Isegrim het volgende:
Iemand wel eens bij Bar Reef wezen snorkelen / duiken? Is aan de noordwestkust.

We zijn een blogsite aan het opzetten: http://vanwisse.nl/srilanka/ (let op, work in progress :P ).
Leuk, ik ga 'm volgen. Heb me geregistreerd. Ben benieuwd naar je nieuwe foto's die nog gaan volgen. ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 20:39:05 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135410119
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:26 schreef Isegrim het volgende:

Cool, dat komt natuurlijk helemaal vol te staan met vogeltjes :P
Mijn reisverslagen
pi_135412847
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Onder andere. :P Hoewel ik meer van de zoogdieren, insecten en reptielen ben. Maar vogels zijn ook tof. :Y
pi_135413143
Ik hoop een Indian Roller te zien. Die kwam ik vandaag op een site tegen, prachtig beest. :Y
pi_135420911
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Directe link naar de vogeltjes :P
  maandag 13 januari 2014 @ 07:58:29 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135426127
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop een Indian Roller te zien. Die kwam ik vandaag op een site tegen, prachtig beest. :Y
Die ga je zeker zien want die zitten overal! Ze zitten vaak gewoon op elektriciteitsdraden langs de weg. Prachtig beest inderdaad.
Mijn reisverslagen
pi_135431897
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die ga je zeker zien want die zitten overal! Ze zitten vaak gewoon op elektriciteitsdraden langs de weg. Prachtig beest inderdaad.
Vorige keer niet gezien!

En ik hoop vurig op een aantal slangensoorten in Sinharaja Rainforest, met name de dryophis nasutus (green-whip snake) en de trimerasurus trinoncephalus (green-pit viper).
pi_135433066
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vorige keer niet gezien!

En ik hoop vurig op een aantal slangensoorten in Sinharaja Rainforest, met name de dryophis nasutus (green-whip snake) en de trimerasurus trinoncephalus (green-pit viper).
En een cobra die iets minder snel voorbij sjeest, zodat we hem op de foto kunnen krijgen }:|
  maandag 13 januari 2014 @ 14:44:28 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135436572
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vorige keer niet gezien!

Als je een guide + accommodatie nodig hebt: die gast die ik in m'n reisverslag noemde is top!
Mijn reisverslagen
pi_135438561
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je een guide + accommodatie nodig hebt: die gast die ik in m'n reisverslag noemde is top!
Was dat deze? http://www.tripadvisor.nl(...)uthern_Province.html

Die had ik al op mn lijst met hotels, nuttige sites,etc staan. Alleen staat die online voor een wat hoger bedrag dan jij aangaf voor hotels kwijt te zijn geweest, maar dat zal lokaal vast anders zijn dan via een booking site.
pi_135438594
Bandula Rathnayaka lijkt overigens een erg algemene naam :D Jan de Wit zeg maar.
pi_135439014
Heeft iemand hier Adam's Peak al beklommen?
pi_135439159
Half. :')
pi_135439599
Reis je de halve wereld rond om een halve beklimming te doen?
pi_135439774
Ik vond het daar niet bijzonder boeiend. Dat hele gebied niet, wegens te koud en een te lage wildlife-dichtheid. :P
pi_135440043
Heeft iemand nog goede duikervaringen in omgeving Mirissa?
pi_135440191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het daar niet bijzonder boeiend. Dat hele gebied niet, wegens te koud en een te lage wildlife-dichtheid. :P
Wel veel hagedisjes en insecten. :)
pi_135440506
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wel veel hagedisjes en insecten. :)
Dat smaakt voor geen meter natuurlijk. Hoe is de lokale horeca daar georganiseerd? Klimmen doe je ook 's nachts namelijk. Of is het handiger zelf wat mee te nemen?
pi_135440707
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:19 schreef Applemooz het volgende:

[..]

Dat smaakt voor geen meter natuurlijk. Hoe is de lokale horeca daar georganiseerd? Klimmen doe je ook 's nachts namelijk. Of is het handiger zelf wat mee te nemen?
In Dalhouse, het dorpje onderaan de berg, is genoeg te krijgen. Van op locals gerichte 'hotels', eetzaakjes met perfect eten en een aantal tuinsets als interieur, tot op de tourist ingerichte restaurants en kraampjes met voedsel. Er wordt inderdaad veelal heel vroeg of juist heel laat geklommen. Hogerop verdwijnt dat wel langzaam aan. Ergens nog wat punten waar je thee kunt krijgen.
pi_135440980
Nog tips aangaande verblijf of een andersoortige accomodatie? Ik wil er overdag aankomen, hapje, drankje, eten, slapen en dan inderdaad 's nachts starten met klimmen.
pi_135441125
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Applemooz het volgende:
Nog tips aangaande verblijf of een andersoortige accomodatie? Ik wil er overdag aankomen, hapje, drankje, eten, slapen en dan inderdaad 's nachts starten met klimmen.
Wij zijn er op aanraden van Lonely Planet naar Slightly Chilled geweest. Niet goedkoop, eten is zo-zo (avondeten acceptabel, maar de ene dag westers en de andere dag Sri Lankaans, ontbijt is waardeloos). Hotel is wel erg net, westers. Schoon, gratis wifi, warm water. Ik zou het omschrijven als "oke maar niet bijzonder".
pi_135441206
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Applemooz het volgende:
Isegrim haar post uit ons blog-topic toen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Het is hier 's ochtends zon, 's middags / 's avonds regen. Op dit moment onweert het.

Het ontbijt zit bij dit hotel bij de prijs inbegrepen, evenals het avondeten. Vanmorgen dus in het hotel ontbeten. Wat een deceptie. Enkel 'continental breakfast' met vieze eieren met een aangebrande smaak aan de bodem en nog smeriger zwartgeblakerde toast. :r :{ Alleen de fruitsalade en thee zijn okay. We waren aanvankelijk van plan om hier een gids te huren om in de buurt te gaan wandelen, maar we hebben daar toch maar van af gezien en zijn zelf op pad gegaan. We zijn richting Adam's Peak (Sri Pada) gelopen en hebben deze deels beklommen. Het uitzicht was prachtig en we zijn ook wat leuke beestjes tegengekomen (foto's volgen).

Bij terugkomst aan de voet van de berg zijn we een zogenaamd 'hotel' ingedoken. Dat is dus geen hotel, maar een soort snackbar / eetcafeetje. Je kunt er zitten en wat eten. Toeristen komen er gewoonlijk niet, dus er wordt geamuseerd naar ons gekeken. We vragen iets te eten en krijgen rice & curry. Dit is Srilankaans eten zoals het hoort. Ook met de handen, natuurlijk, hetgeen de andere bezoekers nogal leuk schijnen te vinden. We worden stiekem en minder stiekem geobserveerd. We doen het vast niet helemaal goed, maar dat geeft niet. Het eten is heerlijk. We krijgen een stuk of wat verschillende curry's voorgeschoteld en een enorm bord rijst. Er is een viscurry (de vis is hartstikke vers - forel als ik me niet vergis), opnieuw de curry van gefrituurde aubergine (mijn favoriet!), een curry van een fruitsoort die ik niet ken en een curry met veel ui en een onbekende groente. Erbij dahl en pappadums en uiteraard rode pepers. De rode pepers die je hier krijgt zijn bewerkt en erg lekker. Als je er een hapje van neemt, verkruimelen ze in je mond als een soort chipjes. Ze zijn min of meer gekaramelliseerd. We vragen de kok hoe dat precies gaat. Hij blijkt verrassend goed Engels te spreken en legt uit dat ze in olie gebakken worden en vervolgens gedroogd.

We willen bij vertrek een fooi geven, maar die wordt niet aanvaard. In totaal zijn we voor 2x rice & curry, drie flesjes drinken en een grote fles Cream Soda om mee te nemen 590 lkr kwijt, ongeveer ¤ 3,80. Voortaan gaan we dus bij dit soort tentjes eten. Je hebt er tenminste contact met de mensen en ze zien je graag komen. Dat is zoveel leuker dan tenten zoals ons huidige hotel dat volledig gericht is op de westerse toerist.
pi_135441339
Onderste helft van deze foto's zijn gemaakt op en om adams peak :)
pi_135441425
Thnx! Ik hoop er volgende week op de top te staan.
pi_135442482
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:38 schreef Applemooz het volgende:
Thnx! Ik hoop er volgende week op de top te staan.
Ik hoop dat we de foto's hier te zien krijgen :) Veel plezier. Waar ga je verder nog heen?
pi_135445433
Gaan jullie op de blog alleen foto's van jezelf zetten of ook van anderen?
pi_135450255
Alleen eigen :) De vorige keer heb ik 2530 foto's gemaakt, en dan nog een handvol met de onderwatercamera, en tiental filmpjes :P
pi_135450427
En nu hebben we ook nog een GoPro dus dat wordt nog veel meer materiaal. :')
pi_135452102
Mooi, ik ben benieuwd.

Net nog wat foto's doorgebladerd uit de links die je gaf op de blog. Echt geweldige foto's. Wat voor camera gebruiken jullie?
pi_135452317
Panasonic Lumix G3.
pi_135455215
Ik hoop nog een dagje vinvissen te spotten, te duiken, dagje Colombo en het olifantenreservaat te bezoeken. Een keihard programma is er niet; een beetje rondreizen en meerdaagse trips vanaf het verblijf adres is de bedoeling. Maar... Ik sta natuurlijk open voor alle tips!
pi_135455950
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Applemooz het volgende:
Ik hoop nog een dagje vinvissen te spotten, te duiken, dagje Colombo en het olifantenreservaat te bezoeken. Een keihard programma is er niet; een beetje rondreizen en meerdaagse trips vanaf het verblijf adres is de bedoeling. Maar... Ik sta natuurlijk open voor alle tips!
Het mooiste gebied vonden wij de omgeving van Belihuloya;

Dat was sowieso een grote dierentuin, prachtomgeving. Daar hebben we oa. hele groepen toque macaques gezien, meeste van de vogels gespot, ratsnake, noem maar op :)
pi_135456336
Hee bedankt! Mocht je nog een leuk adres weten om daar in de omgeving te overnachten, dan houd ik me aanbevolen. We hopen meerdaagse uitstapjes te maken, dus alle tips zijn welkom. Zeker daar waar het wat minder touristische dingen betreft.
pi_135457425
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef Applemooz het volgende:
Heeft iemand hier Adam's Peak al beklommen?
Ik. Echt 1 van de meest bijzondere ervaringen van 6 maanden reizen door Azië. We waren extra vroeg opgestaan omdat we hadden verwacht dat het een zware tocht zou worden maar omhoog is dat allemaal wel meegevallen. Eenmaal boven moesten we namelijk nog een hele tijd wachten tot de zon opkwam. Dus dan ga je maar een beetje thee drinken om warm te blijven want boven is het wel koud. :P

Dan krijg je de opkomst van de zon. _O_ _O_ _O_

En dan ga je weer naar beneden wandelen. Dat was eigenlijk een stuk zwaarder en omdat het licht is zie je dan ook pas echt hoever je hebt gelopen. En dat is best ver. Ik had megaveel spierpijn achteraf maar het was het absoluut waard. De dag erna hadden we een hotel in de heuvels van Kandy en normaal was ik naar boven gelopen met backpack maar nu heb ik mij door de taxi naar boven laten brengen. Heb er zeker nog een paar dagen aardig last van gehad. :')

Je zou ook verwachten dat het een uitgemolken toeristische plek zou zijn maar nergens word je lastiggevallen door verkopers. Ik vond het dus ook een hele authentieke plek.
pi_135458412
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:40 schreef Applemooz het volgende:
Hee bedankt! Mocht je nog een leuk adres weten om daar in de omgeving te overnachten, dan houd ik me aanbevolen. We hopen meerdaagse uitstapjes te maken, dus alle tips zijn welkom. Zeker daar waar het wat minder touristische dingen betreft.
Het hotel waar wij daar verbleven was Landa guest house, dat was het meest luxe en dure van ons hele verblijf, met 70usd per nacht voor 2 personen inclusief ontbijt en diner. Maar wel echt een prachtplek.
pi_135459831
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik. Echt 1 van de meest bijzondere ervaringen van 6 maanden reizen door Azië. We waren extra vroeg opgestaan omdat we hadden verwacht dat het een zware tocht zou worden maar omhoog is dat allemaal wel meegevallen. Eenmaal boven moesten we namelijk nog een hele tijd wachten tot de zon opkwam. Dus dan ga je maar een beetje thee drinken om warm te blijven want boven is het wel koud. :P

Dan krijg je de opkomst van de zon. _O_ _O_ _O_

En dan ga je weer naar beneden wandelen. Dat was eigenlijk een stuk zwaarder en omdat het licht is zie je dan ook pas echt hoever je hebt gelopen. En dat is best ver. Ik had megaveel spierpijn achteraf maar het was het absoluut waard. De dag erna hadden we een hotel in de heuvels van Kandy en normaal was ik naar boven gelopen met backpack maar nu heb ik mij door de taxi naar boven laten brengen. Heb er zeker nog een paar dagen aardig last van gehad. :')

Je zou ook verwachten dat het een uitgemolken toeristische plek zou zijn maar nergens word je lastiggevallen door verkopers. Ik vond het dus ook een hele authentieke plek.
Sowieso komt daar een heel gemengd volk, de standaard toerist, backpackers, locals, pelgrims uit Sri Lanka en India.. Niet enkel de westerlingen met veel geld :)
pi_135461368
Landa Holiday House: http://www.landa-holiday-house-belihuloya-sri-lanka.lakpura.com/

Is van een Nederlander. Echt mijn favoriete plek ooit. O+

Edit: op hun FB-pagina staan veel foto's https://www.facebook.com/LandaBelihuloya

[ Bericht 19% gewijzigd door Isegrim op 13-01-2014 23:06:38 ]
pi_135538315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:
De stad zelf vond ik ook tegenvallen, vooral door de drukte. Maar de vogeltjes in de heuvels... O+
Ik vond net zomaar een niet eerder bekeken foto van iets dat ik kraai/raafachtig weet te noemen, maar hij wijkt wat af van wat hier rondvliegt. Weet jij wat het exact is? :)

pi_135544380
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik vond net zomaar een niet eerder bekeken foto van iets dat ik kraai/raafachtig weet te noemen, maar hij wijkt wat af van wat hier rondvliegt. Weet jij wat het exact is? :)

[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huiskraai
pi_135544800
Ik vind zelf de large billed crow: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Large-billed_Crow_(hill_race)_I_IMG_7235.jpg meer lijken. Alleen komt'ie volgens het plaatje niet, en volgens de tekst wel in Sri Lanka voor..
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:15:59 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135550237
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De twee die je hebt in Sri Lanka zijn House Crow en Indian Jungle Crow. Dit is een House Crow. Een Indian Jungle Crow is helemaal zwart en heeft een steiler voorhoofd.

Btw: een Large-billed Crow lijkt veel op een Indian Jungle Crow maar komt niet voor in Sri-Lanka. Daarvoor moet je (op het Indiase subcontinent) richting Himalayas.
Mijn reisverslagen
pi_135552015
Is het lichte verenkleed seizoensgebonden? Want deze was wel helemaal donker :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:43:06 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135552899
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is het lichte verenkleed seizoensgebonden? Want deze was wel helemaal donker :)
Nee hoor, je foto is alleen erg donker (tegenlicht). Kijk maar eens goed, hij heeft een zwart gezicht en zijn nek en borst/buik zijn grijs.
Mijn reisverslagen
pi_135858041
Iemand ervaring met Yala National Park? We willen daar graag vanuit Galle heen maar hebben nog geen idee hoe we daar het beste kunnen komen/overnachten. We zitten nu te kijken om naar Kataragama te reizen, daar ergens te overnachten en vanuit daar een trip boeken die het park ingaat.
pi_135858177
Gem River Eco Lodge is een prima uitvalsbasis voor een dag Yala. En Yala is geweldig. :Y
pi_135858183
Ben er geweest ja. Heb eigenlijk geen idee waar ik toen geslapen heb. Maar vanuit de hele omgeving organiseren ze volgens mij van die trips. Het is echt bizar toeristisch.
pi_135858368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Gem River Eco Lodge is een prima uitvalsbasis voor een dag Yala. En Yala is geweldig. :Y
Yala is een matige en corrupte bende. Het naastgelegen Bundala N.P. is zoveel mooier. O+
pi_135858988
Ik vond de olifanten en luipaarden en vele andere dieren helemaal niet matig. Maar we gaan in april / mei ook andere parken bezoeken.
pi_135864064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Yala is een matige en corrupte bende. Het naastgelegen Bundala N.P. is zoveel mooier. O+
Corrupt?

Edit: Een (nog lang niet compleet) lijstje van wat we in Yala gezien hebben aan wildlife.

[ Bericht 12% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 23-01-2014 20:18:24 ]
pi_135877239
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Corrupt?

Edit: Een (nog lang niet compleet) lijstje van wat we in Yala gezien hebben aan wildlife.
Mannetjes die tien kilometer voordat je bij Tissamaharama bent de bus instappen en je een hotel proberen in te lullen. Mannetjes die op je af stormen als jij in Tissa de bus uitstapt. Er zijn zelfs Westerlingen die zich voor het karretje van Sri Lankanen laten spannen door hier aan mee te doen. Komen zij ook op je af door te zeggen, kom stap mee in de taxi deze gasten zijn goed. Dezelfde mannetjes die later weer bij je hotel staan en je overhalen voor een safari. Allemaal heel erg uitgekookt dus.
pi_135882547
Echt helemaal *niets* van dat alles meegemaakt.
pi_135884059
Ik weet niet meer precies in welke stad ik was, maar toen ik uit de bus kwam ben ik met een taxi naar mijn accommodatie gegaan. De vader van de taxi chauffeur was ook een safari gids. Hij vroeg of we met hem mee wilde. Gezegd dat we het nog niet wisten, toen gaf hij netjes zijn kaartje met prijzen.

In de accommodatie gevraagd wat een normale prijs is, en of zij het goedkoper konden regelen. Prijs was prima, dus ben met de vader van de taxichauffeur meegegaan.

Geen ervaring zoals jij hierboven beschrijft in ieder geval.
pi_135885551
Wij zijn gegaan met een vanuit ons hotel (Gem River Eco Lodge: https://www.facebook.com/GemRiverEdgeEcoHomeAndSafari) georganiseerde dagtrip door Yala.
pi_135888633
Weet je toevallig nog hoeveel je er toen ongeveer voor moest betalen?
pi_135892051
Ik lees het toch wel vaker over Yala maar goed iets negatiefs kun je altijd vinden. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. O+

De volgende dag liepen we door het stadje, wilden iets bestellen bij een restaurant maar daar deed de bediening echt debiel. Dus ik liep weg en een andere gast zag dat ook en sprak mij aan. Hij zei kom met mij naar hiernaast daar hebben ze goed eten. Wat bleek het was een naar Amerika geëmigreerde Sri Lankaan die in Sri Lanka was omdat zijn vader net was overleden. We mochten gewoon gratis mee eten met de familie en raakten een beetje aan de praat en zo heeft hij even z'n contacten aangesproken en via via nog even een safari gefixed. Haha, het was best een rijke eindbaas. Gaf mij ook z'n nummer en kaartje als er nog problemen zouden zijn. Hij moest zelf verder business doen, iets met vakantiehuizen in Kandy. *)
pi_135892227
Wij betaalden voor 2 personen, een jeep voor ons alleen inclusief entree voor een ochtendsafari 5190 rupee per persoon. Nog geen 30 euro. Februari 2013.
pi_135892443
Daarna had ik mijn portie bumpy ride ook wel weer gehad. :')
pi_135892488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Echt helemaal *niets* van dat alles meegemaakt.
Jullie deden toch ook niet aan openbaar vervoer?
pi_135892530
Ach, ik laat me in Azië ook niet intimideren door van die mannetjes. Ik hou juist van dat spel om met de prijzen te ouwehoeren. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2014 14:15:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')