quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze hadden geen curries 's avonds, alleen chop suey en rijst
reizen met de kleine ging overigens erg goed, uiteraard niet in de lokale bussen gezeten en taxi's geregeld. Maar het ging echt heel goed, ook de vluchten gingen uitzonderlijk goed. Tijdens de 13 uur durende reis van afgelopen zaterdag heeft de kleine maximaal 15 minuten gejammerd toen die net wakker werd en meer niet. Ook de Sri Lankanen zijn helemaal verzot op Westerse baby's en namen hem regelmatig mee de keuken in of naar het andere personeel.
Ja, het was zeker hetzelfde hotel. Filmpje was zeer herkenbaar. Ik denk gewoon dat het hotel in bepaalde financiële moeilijkheden is gekomen ofzo. Want ook het eten van afgelopen week lijkt helemaal niks op het eten wat wij voorgeschoteld kregen. De voortekenen lijken er in ieder geval wel echt op door zaken zoals slecht onderhoud, slecht eten, drankkaart aanhouden die je niet waar kunt maken, hoge prijs voor je kamers vragen, etc.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Was het zeker weten hetzelfde hotel:
Ontbijt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya...quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goed te lezen dat je, op 1 nare ervaring, het goed naar je zin hebt gehad. Ik was ook dik tevreden over het land. Alleen vervelend dat ik flink ziek ben geworden en 3 nachten in het ziekenhuis heb gelegen. Daardoor helaas weinig van Ella gezien en Kandy helemaal geskipt. Verder alles gezien wat we wilde zien.
Hm, in 2002 geen toerist gezien in de trein naar Kandy of ter plekke. Heerlijk daar.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya...!!!
Kandy mixed feelings. Ben in drie weken tijd een keer of vier in die stad geweest onder meer om een visum te regelen voor India. We kregen nog problemen met de politie omdat ik iets te innig was met mijn vriendin buiten de hekken van die tempel bij het meer. Voor mij was die stad een beetje te druk maar het meer, de botanische tuinen en het theemuseum vond ik prachtig. Ook mooi om in die wijken in de heuvels een beetje rond te wandelen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya...!!!
In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leukquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:52 schreef Blik het volgende:
Ik vond Kandy wel aardig, maar met name vanwege ons hotel hoog in de bergen. Lekker rustig. De treinreis was ook erg mooi. Ik kan wel iedereen aanraden om ruim vantevoren kaarten te reserveren voor de 1ste klasse. Wij hadden niks gereserveerd en mochten 3 uur staan in de 2de klasse. (Voor anderhalve euro voor 3 personen)
Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leuk![]()
De drukte in de trein is erg wisselend, maar als je inderdaad zeker wilt zijn van een zitplaats en airco, dan moet je reserveren ja.
Colombo-Kandy konden we gewoon zitten, maar er zijn ook treinen geweest waar we ergens tussen de 2e en de 3e klasse ingepropt stonden, bomvol.
Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.
2de en 3de klasse heeft in ieder geval meer charme. Maar met een kleine erbij is vantevoren reserveren wel een aanrader
Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang durenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud?
Hoe was de reis daar?
Ligt er al fatsoenlijk asfalt vanaf het station naar Ella?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang duren
Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Ligt er al fatsoenlijk asfalt vanaf het station naar Ella?
Ik kom duidelijk in de war met al die Ella's en Eliya's, ik bedoelde dus van Nanu Oya naar Nuwara Eliya. Dan moet je geloof ik een kilometer of tien omhoog en afgelopen februari waren ze bezig met de enorm slechte weg.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)
Dat is het leukst inderdaad.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:18 schreef SeLang het volgende:
Ik heb eerste en tweede klas gereisd. Eerste klas was vanaf Haputale naar Colombo (8 uur reizen ofzo) en ik had niet eens gereserveerd. Er bleek gewoon nog één plek over te zijn. Ik was daar overigens de enige buitenlandse toerist. Uitzicht vanuit tweede klas was echter (nog) beter: ik heb bijna de hele reis in de deuropening gezeten.
Je bedoelt dus Nuwara Eliya, dat was nog steeds een erg slechte grindweg. Ze waren nog steeds aan het werkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Ligt er al fatsoenlijk asfalt vanaf het station naar Ella?
Hebben ook een hike gedaan over het spoor, ook nog door 2 tunnels gelopen. Kwamen vrij veel mensen tegen die ook over het spoor liepenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:49 schreef MCH het volgende:
Heb ook nog een paar hikes gedaan langs het spoor (werd aanbevolen in de LP). Moest je wel goed opletten dat er geen trein aankwam als je net door een tunnel liep.
Waarschijnlijk is het gewoon een codeshare-vlucht, dus je zit in een vliegtuig van Garuda Indonesia maar de vlucht wordt uitgevoerd door verschillende maatschappijen. Dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar Colombo.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:47 schreef roykee het volgende:
Dinsdag vlieg ik naar Sri Lanka (Negombo) om daar ontwikkelingshulp te doen voor 2.5 maanden. Kan niet wachten om er heen te gaan. Nu heb ik nog wel 2 vraagjes.
Ik heb een tussenstop in Abu Dhabi. Nu vlieg ik van Amsterdam naar Abu Dhabi met Garuda Indonesia (in opdracht van Etihad Airways). Van Abu Dhabi naar Colombo met Etihad Airways. Hoe zit dat met baggage? Worden die automatisch op mijn vlucht naar Sri Lanka gezet? Of zal ik zelf met mijn koffer opnieuw moeten inchecken?
Is Negombo een mooie plaats om te verblijven? Had al gelezen dat het een toeristische stad was en een vissersstad. Met veel eettentjes etc.
Ik verbleef in de YMCAquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:13 schreef buishuis het volgende:
Ik land in Colombo op 19 Juli. Heeft iemand 'n aanrader voor het overnachten? Ik kan op sites als hostelbookers en hostelworld niet echt veel vinden. En zijn er nog aanraders voor een leuke wijk met gezellige restaurants en cafés?
Wij hebben net voor onze eerste twee nachten geboekt bij Palm Nest in Colombo, ziet er tof uit en is niet duur. Hele goede recensies op TripAdvisor.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:13 schreef buishuis het volgende:
Ik land in Colombo op 19 Juli. Heeft iemand 'n aanrader voor het overnachten? Ik kan op sites als hostelbookers en hostelworld niet echt veel vinden. En zijn er nog aanraders voor een leuke wijk met gezellige restaurants en cafés?
Leuk, ik ga 'm volgen. Heb me geregistreerd. Ben benieuwd naar je nieuwe foto's die nog gaan volgen.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:26 schreef Isegrim het volgende:
Iemand wel eens bij Bar Reef wezen snorkelen / duiken? Is aan de noordwestkust.
We zijn een blogsite aan het opzetten: http://vanwisse.nl/srilanka/ (let op, work in progress).
Cool, dat komt natuurlijk helemaal vol te staan met vogeltjesquote:Op zondag 12 januari 2014 20:26 schreef Isegrim het volgende:
We zijn een blogsite aan het opzetten: http://vanwisse.nl/srilanka/ (let op, work in progress).
Onder andere.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cool, dat komt natuurlijk helemaal vol te staan met vogeltjes
Directe link naar de vogeltjesquote:Op zondag 12 januari 2014 20:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cool, dat komt natuurlijk helemaal vol te staan met vogeltjes
Die ga je zeker zien want die zitten overal! Ze zitten vaak gewoon op elektriciteitsdraden langs de weg. Prachtig beest inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:20 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop een Indian Roller te zien. Die kwam ik vandaag op een site tegen, prachtig beest.
Vorige keer niet gezien!quote:Op maandag 13 januari 2014 07:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die ga je zeker zien want die zitten overal! Ze zitten vaak gewoon op elektriciteitsdraden langs de weg. Prachtig beest inderdaad.
En een cobra die iets minder snel voorbij sjeest, zodat we hem op de foto kunnen krijgenquote:Op maandag 13 januari 2014 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vorige keer niet gezien!
En ik hoop vurig op een aantal slangensoorten in Sinharaja Rainforest, met name de dryophis nasutus (green-whip snake) en de trimerasurus trinoncephalus (green-pit viper).
Als je een guide + accommodatie nodig hebt: die gast die ik in m'n reisverslag noemde is top!quote:Op maandag 13 januari 2014 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vorige keer niet gezien!
En ik hoop vurig op een aantal slangensoorten in Sinharaja Rainforest, met name de dryophis nasutus (green-whip snake) en de trimerasurus trinoncephalus (green-pit viper).
Was dat deze? http://www.tripadvisor.nl(...)uthern_Province.htmlquote:Op maandag 13 januari 2014 14:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je een guide + accommodatie nodig hebt: die gast die ik in m'n reisverslag noemde is top!
Wel veel hagedisjes en insecten.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:04 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het daar niet bijzonder boeiend. Dat hele gebied niet, wegens te koud en een te lage wildlife-dichtheid.
Dat smaakt voor geen meter natuurlijk. Hoe is de lokale horeca daar georganiseerd? Klimmen doe je ook 's nachts namelijk. Of is het handiger zelf wat mee te nemen?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel veel hagedisjes en insecten.
In Dalhouse, het dorpje onderaan de berg, is genoeg te krijgen. Van op locals gerichte 'hotels', eetzaakjes met perfect eten en een aantal tuinsets als interieur, tot op de tourist ingerichte restaurants en kraampjes met voedsel. Er wordt inderdaad veelal heel vroeg of juist heel laat geklommen. Hogerop verdwijnt dat wel langzaam aan. Ergens nog wat punten waar je thee kunt krijgen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:19 schreef Applemooz het volgende:
[..]
Dat smaakt voor geen meter natuurlijk. Hoe is de lokale horeca daar georganiseerd? Klimmen doe je ook 's nachts namelijk. Of is het handiger zelf wat mee te nemen?
Wij zijn er op aanraden van Lonely Planet naar Slightly Chilled geweest. Niet goedkoop, eten is zo-zo (avondeten acceptabel, maar de ene dag westers en de andere dag Sri Lankaans, ontbijt is waardeloos). Hotel is wel erg net, westers. Schoon, gratis wifi, warm water. Ik zou het omschrijven als "oke maar niet bijzonder".quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Applemooz het volgende:
Nog tips aangaande verblijf of een andersoortige accomodatie? Ik wil er overdag aankomen, hapje, drankje, eten, slapen en dan inderdaad 's nachts starten met klimmen.
Isegrim haar post uit ons blog-topic toen:quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef Applemooz het volgende:
Nog tips aangaande verblijf of een andersoortige accomodatie? Ik wil er overdag aankomen, hapje, drankje, eten, slapen en dan inderdaad 's nachts starten met klimmen.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Het is hier 's ochtends zon, 's middags / 's avonds regen. Op dit moment onweert het.
Het ontbijt zit bij dit hotel bij de prijs inbegrepen, evenals het avondeten. Vanmorgen dus in het hotel ontbeten. Wat een deceptie. Enkel 'continental breakfast' met vieze eieren met een aangebrande smaak aan de bodem en nog smeriger zwartgeblakerde toast.![]()
Alleen de fruitsalade en thee zijn okay. We waren aanvankelijk van plan om hier een gids te huren om in de buurt te gaan wandelen, maar we hebben daar toch maar van af gezien en zijn zelf op pad gegaan. We zijn richting Adam's Peak (Sri Pada) gelopen en hebben deze deels beklommen. Het uitzicht was prachtig en we zijn ook wat leuke beestjes tegengekomen (foto's volgen).
Bij terugkomst aan de voet van de berg zijn we een zogenaamd 'hotel' ingedoken. Dat is dus geen hotel, maar een soort snackbar / eetcafeetje. Je kunt er zitten en wat eten. Toeristen komen er gewoonlijk niet, dus er wordt geamuseerd naar ons gekeken. We vragen iets te eten en krijgen rice & curry. Dit is Srilankaans eten zoals het hoort. Ook met de handen, natuurlijk, hetgeen de andere bezoekers nogal leuk schijnen te vinden. We worden stiekem en minder stiekem geobserveerd. We doen het vast niet helemaal goed, maar dat geeft niet. Het eten is heerlijk. We krijgen een stuk of wat verschillende curry's voorgeschoteld en een enorm bord rijst. Er is een viscurry (de vis is hartstikke vers - forel als ik me niet vergis), opnieuw de curry van gefrituurde aubergine (mijn favoriet!), een curry van een fruitsoort die ik niet ken en een curry met veel ui en een onbekende groente. Erbij dahl en pappadums en uiteraard rode pepers. De rode pepers die je hier krijgt zijn bewerkt en erg lekker. Als je er een hapje van neemt, verkruimelen ze in je mond als een soort chipjes. Ze zijn min of meer gekaramelliseerd. We vragen de kok hoe dat precies gaat. Hij blijkt verrassend goed Engels te spreken en legt uit dat ze in olie gebakken worden en vervolgens gedroogd.
We willen bij vertrek een fooi geven, maar die wordt niet aanvaard. In totaal zijn we voor 2x rice & curry, drie flesjes drinken en een grote fles Cream Soda om mee te nemen 590 lkr kwijt, ongeveer ¤ 3,80. Voortaan gaan we dus bij dit soort tentjes eten. Je hebt er tenminste contact met de mensen en ze zien je graag komen. Dat is zoveel leuker dan tenten zoals ons huidige hotel dat volledig gericht is op de westerse toerist.
Ik hoop dat we de foto's hier te zien krijgenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:38 schreef Applemooz het volgende:
Thnx! Ik hoop er volgende week op de top te staan.
Het mooiste gebied vonden wij de omgeving van Belihuloya;quote:Op maandag 13 januari 2014 21:20 schreef Applemooz het volgende:
Ik hoop nog een dagje vinvissen te spotten, te duiken, dagje Colombo en het olifantenreservaat te bezoeken. Een keihard programma is er niet; een beetje rondreizen en meerdaagse trips vanaf het verblijf adres is de bedoeling. Maar... Ik sta natuurlijk open voor alle tips!
Ik. Echt 1 van de meest bijzondere ervaringen van 6 maanden reizen door Azië. We waren extra vroeg opgestaan omdat we hadden verwacht dat het een zware tocht zou worden maar omhoog is dat allemaal wel meegevallen. Eenmaal boven moesten we namelijk nog een hele tijd wachten tot de zon opkwam. Dus dan ga je maar een beetje thee drinken om warm te blijven want boven is het wel koud.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:47 schreef Applemooz het volgende:
Heeft iemand hier Adam's Peak al beklommen?
Het hotel waar wij daar verbleven was Landa guest house, dat was het meest luxe en dure van ons hele verblijf, met 70usd per nacht voor 2 personen inclusief ontbijt en diner. Maar wel echt een prachtplek.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:40 schreef Applemooz het volgende:
Hee bedankt! Mocht je nog een leuk adres weten om daar in de omgeving te overnachten, dan houd ik me aanbevolen. We hopen meerdaagse uitstapjes te maken, dus alle tips zijn welkom. Zeker daar waar het wat minder touristische dingen betreft.
Sowieso komt daar een heel gemengd volk, de standaard toerist, backpackers, locals, pelgrims uit Sri Lanka en India.. Niet enkel de westerlingen met veel geldquote:Op maandag 13 januari 2014 21:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik. Echt 1 van de meest bijzondere ervaringen van 6 maanden reizen door Azië. We waren extra vroeg opgestaan omdat we hadden verwacht dat het een zware tocht zou worden maar omhoog is dat allemaal wel meegevallen. Eenmaal boven moesten we namelijk nog een hele tijd wachten tot de zon opkwam. Dus dan ga je maar een beetje thee drinken om warm te blijven want boven is het wel koud.![]()
Dan krijg je de opkomst van de zon.![]()
![]()
![]()
En dan ga je weer naar beneden wandelen. Dat was eigenlijk een stuk zwaarder en omdat het licht is zie je dan ook pas echt hoever je hebt gelopen. En dat is best ver. Ik had megaveel spierpijn achteraf maar het was het absoluut waard. De dag erna hadden we een hotel in de heuvels van Kandy en normaal was ik naar boven gelopen met backpack maar nu heb ik mij door de taxi naar boven laten brengen. Heb er zeker nog een paar dagen aardig last van gehad.![]()
Je zou ook verwachten dat het een uitgemolken toeristische plek zou zijn maar nergens word je lastiggevallen door verkopers. Ik vond het dus ook een hele authentieke plek.
Ik vond net zomaar een niet eerder bekeken foto van iets dat ik kraai/raafachtig weet te noemen, maar hij wijkt wat af van wat hier rondvliegt. Weet jij wat het exact is?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:24 schreef SeLang het volgende:
De stad zelf vond ik ook tegenvallen, vooral door de drukte. Maar de vogeltjes in de heuvels...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huiskraaiquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vond net zomaar een niet eerder bekeken foto van iets dat ik kraai/raafachtig weet te noemen, maar hij wijkt wat af van wat hier rondvliegt. Weet jij wat het exact is?![]()
[ afbeelding ]
De twee die je hebt in Sri Lanka zijn House Crow en Indian Jungle Crow. Dit is een House Crow. Een Indian Jungle Crow is helemaal zwart en heeft een steiler voorhoofd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vond net zomaar een niet eerder bekeken foto van iets dat ik kraai/raafachtig weet te noemen, maar hij wijkt wat af van wat hier rondvliegt. Weet jij wat het exact is?![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor, je foto is alleen erg donker (tegenlicht). Kijk maar eens goed, hij heeft een zwart gezicht en zijn nek en borst/buik zijn grijs.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is het lichte verenkleed seizoensgebonden? Want deze was wel helemaal donker
Yala is een matige en corrupte bende. Het naastgelegen Bundala N.P. is zoveel mooier.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Gem River Eco Lodge is een prima uitvalsbasis voor een dag Yala. En Yala is geweldig.
Corrupt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef MCH het volgende:
[..]
Yala is een matige en corrupte bende. Het naastgelegen Bundala N.P. is zoveel mooier.
Mannetjes die tien kilometer voordat je bij Tissamaharama bent de bus instappen en je een hotel proberen in te lullen. Mannetjes die op je af stormen als jij in Tissa de bus uitstapt. Er zijn zelfs Westerlingen die zich voor het karretje van Sri Lankanen laten spannen door hier aan mee te doen. Komen zij ook op je af door te zeggen, kom stap mee in de taxi deze gasten zijn goed. Dezelfde mannetjes die later weer bij je hotel staan en je overhalen voor een safari. Allemaal heel erg uitgekookt dus.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Corrupt?
Edit: Een (nog lang niet compleet) lijstje van wat we in Yala gezien hebben aan wildlife.
Jullie deden toch ook niet aan openbaar vervoer?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Echt helemaal *niets* van dat alles meegemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |