abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130473370
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Ze hadden geen curries 's avonds, alleen chop suey en rijst :')

reizen met de kleine ging overigens erg goed, uiteraard niet in de lokale bussen gezeten en taxi's geregeld. Maar het ging echt heel goed, ook de vluchten gingen uitzonderlijk goed. Tijdens de 13 uur durende reis van afgelopen zaterdag heeft de kleine maximaal 15 minuten gejammerd toen die net wakker werd en meer niet. Ook de Sri Lankanen zijn helemaal verzot op Westerse baby's en namen hem regelmatig mee de keuken in of naar het andere personeel.
:D Was het zeker weten hetzelfde hotel:

Ontbijt:

La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:01:49 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_130476747
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

:D Was het zeker weten hetzelfde hotel:

Ontbijt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, het was zeker hetzelfde hotel. Filmpje was zeer herkenbaar. Ik denk gewoon dat het hotel in bepaalde financiële moeilijkheden is gekomen ofzo. Want ook het eten van afgelopen week lijkt helemaal niks op het eten wat wij voorgeschoteld kregen. De voortekenen lijken er in ieder geval wel echt op door zaken zoals slecht onderhoud, slecht eten, drankkaart aanhouden die je niet waar kunt maken, hoge prijs voor je kamers vragen, etc.
pi_130477223
Oh, dat zou erg zonde zijn.
pi_130497657
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goed te lezen dat je, op 1 nare ervaring, het goed naar je zin hebt gehad. Ik was ook dik tevreden over het land. Alleen vervelend dat ik flink ziek ben geworden en 3 nachten in het ziekenhuis heb gelegen. Daardoor helaas weinig van Ella gezien en Kandy helemaal geskipt. Verder alles gezien wat we wilde zien.
Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya... O+ !!!
pi_130497744
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aan Kandy zelf heb je echt geen fuck gemist, wat een toeristische bende. Maar de Botanical Gardens van Perideniya... O+ !!!
Hm, in 2002 geen toerist gezien in de trein naar Kandy of ter plekke. Heerlijk daar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130498024
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kandy mixed feelings. Ben in drie weken tijd een keer of vier in die stad geweest onder meer om een visum te regelen voor India. We kregen nog problemen met de politie omdat ik iets te innig was met mijn vriendin buiten de hekken van die tempel bij het meer. Voor mij was die stad een beetje te druk maar het meer, de botanische tuinen en het theemuseum vond ik prachtig. Ook mooi om in die wijken in de heuvels een beetje rond te wandelen.
pi_130498841
Die botanische tuinen wil ik de volgende keer zeker weer heen, dat vond ik helemaal geweldig. Maar die stad en die stomme tempels kunnen me gestolen worden. :')
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:24:50 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130503592
De stad zelf vond ik ook tegenvallen, vooral door de drukte. Maar de vogeltjes in de heuvels... O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130504453
Het mooiste van Kandy zelf was voor mij de treinreis er naar toe.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:52:23 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_130508427
Ik vond Kandy wel aardig, maar met name vanwege ons hotel hoog in de bergen. Lekker rustig. De treinreis was ook erg mooi. Ik kan wel iedereen aanraden om ruim vantevoren kaarten te reserveren voor de 1ste klasse. Wij hadden niks gereserveerd en mochten 3 uur staan in de 2de klasse. (Voor anderhalve euro voor 3 personen :D)
pi_130508647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:52 schreef Blik het volgende:
Ik vond Kandy wel aardig, maar met name vanwege ons hotel hoog in de bergen. Lekker rustig. De treinreis was ook erg mooi. Ik kan wel iedereen aanraden om ruim vantevoren kaarten te reserveren voor de 1ste klasse. Wij hadden niks gereserveerd en mochten 3 uur staan in de 2de klasse. (Voor anderhalve euro voor 3 personen :D)
In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leuk :)
De drukte in de trein is erg wisselend, maar als je inderdaad zeker wilt zijn van een zitplaats en airco, dan moet je reserveren ja.

Colombo-Kandy konden we gewoon zitten, maar er zijn ook treinen geweest waar we ergens tussen de 2e en de 3e klasse ingepropt stonden, bomvol.
pi_130508887
Wij hebben lagere klasses gereisd, gezellig uit het raam hangen en picknicken met de buren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:12:37 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_130508933
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In de 1e klasse (tourist class) zitten er ramen in de trein, en airco. Juist dat je lekker uit het raam kunt hangen, en naar buiten kunt kijken, vond ik erg leuk :)
De drukte in de trein is erg wisselend, maar als je inderdaad zeker wilt zijn van een zitplaats en airco, dan moet je reserveren ja.

Colombo-Kandy konden we gewoon zitten, maar er zijn ook treinen geweest waar we ergens tussen de 2e en de 3e klasse ingepropt stonden, bomvol.
Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.

2de en 3de klasse heeft in ieder geval meer charme. Maar met een kleine erbij is vantevoren reserveren wel een aanrader :)
pi_130509057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Die airco is in ieder geval helemaal niet nodig, in de bergen is het koud genoeg. Maar de drukte is inderdaad heel wisselend, onze trein zat in ieder geval ram en ramvol. Overal stonden de mensen in de paden. En dan zie je dus vrijwel niks van de uitzichten.

2de en 3de klasse heeft in ieder geval meer charme. Maar met een kleine erbij is vantevoren reserveren wel een aanrader :)
Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud? :D
Hoe was de reis daar?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:09:27 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_130510598
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zijn jullie in de kustgebieden met de trein geweest, of waren die nog steeds in onderhoud? :D
Hoe was de reis daar?
Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang duren
pi_130516822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, alleen trein gepakt van Nanu Oya (station 10 km weg van Nuwara Eliya) naar Ella. Verder geen trein kunnen pakken. Voornamelijk met taxi's gedaan vanwege de kleine. Bussen zouden te lang duren
Ligt er al fatsoenlijk asfalt vanaf het station naar Ella? :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:18:31 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130520952
Ik heb eerste en tweede klas gereisd. Eerste klas was vanaf Haputale naar Colombo (8 uur reizen ofzo) en ik had niet eens gereserveerd. Er bleek gewoon nog één plek over te zijn. Ik was daar overigens de enige buitenlandse toerist. Uitzicht vanuit tweede klas was echter (nog) beter: ik heb bijna de hele reis in de deuropening gezeten.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:19:32 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130520987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)
Mijn reisverslagen
pi_130521615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben lopend naar m'n guesthouse in Ella gegaan (20-30 minuten lopen)
Ik kom duidelijk in de war met al die Ella's en Eliya's, ik bedoelde dus van Nanu Oya naar Nuwara Eliya. Dan moet je geloof ik een kilometer of tien omhoog en afgelopen februari waren ze bezig met de enorm slechte weg.
pi_130521709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:18 schreef SeLang het volgende:
Ik heb eerste en tweede klas gereisd. Eerste klas was vanaf Haputale naar Colombo (8 uur reizen ofzo) en ik had niet eens gereserveerd. Er bleek gewoon nog één plek over te zijn. Ik was daar overigens de enige buitenlandse toerist. Uitzicht vanuit tweede klas was echter (nog) beter: ik heb bijna de hele reis in de deuropening gezeten.
Dat is het leukst inderdaad. :Y En hapjes kopen van de waddiwaddiwaddi-mannetjes. :D
pi_130521788
Wij hadden trouwens ook iets moois. Er kwamen twee treinen vrij snel achterelkaar, de tweede optie was een stoptrein. Die moesten we nemen want de eerste trein konden we niet halen omdat er net een een enorme hoosbui was op het moment dat we naar het station moesten. Die stoptrein bleek dus het oudste materieel te zijn met alleen derde klas en ook nog gecombineerd met goederenwagons. De meeste ramen waren kapot of konden niet meer dicht, alle bankjes binnen waren natgeregend en omdat het een stoptrein betrof kregen alle andere treinen voorrang. Stonden we zomaar 30 minuten of langer stil en dat een paar keer. Hadden over een kleine afstand echt enorme vertraging opgelopen en we kwamen helemaal verkleumd en nat aan. ;(
pi_130521946
Heb ook nog een paar hikes gedaan langs het spoor (werd aanbevolen in de LP). Moest je wel goed opletten dat er geen trein aankwam als je net door een tunnel liep. _O-
pi_130522073
Dat lijkt me wel erg tof om te doen. :Y
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:14:27 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130522701
Lopen over het spoor gaat inderdaad prima. Er zijn toch bijna geen treinen. Tunnel is natuurlijk wel eng (niet gedaan). Route naar Ella Rock ging ook gedeeltelijk over het spoor.
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 augustus 2013 @ 08:42:07 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_130543177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Je bedoelt dus Nuwara Eliya, dat was nog steeds een erg slechte grindweg. Ze waren nog steeds aan het werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')