abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122903826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

voeg dan ook maar even het gezinsinkomen en de rente toe ;)
Eerste is lastig en krijg ik voor langere reeks niet zo gevonden.

Overigens zegt dat niets over de te snelle stijging van de huizen. Het geeft alleen maar aan dat dat inkomen in de grondprijs is verdampt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_122903872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerste is lastig en krijg ik voor langere reeks niet zo gevonden.

Overigens zegt dat niets over de te snelle stijging van de huizen. Het geeft alleen maar aan dat dat inkomen in de grondprijs is verdampt
Natuurlijk zegt het gezininkomen heel veel over de huizenprijzen :D. Het bepaalt namelijk hoeveel een gezin aan wonen uit kan geven en dat bepaalt de vraag en dus de prijs.
pi_122903983
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt het gezininkomen heel veel over de huizenprijzen :D. Het bepaalt namelijk hoeveel een gezin aan wonen uit kan geven en dat bepaalt de vraag en dus de prijs.
Klopt ik zie het echter meer dat dat geld aan grond word uitgegeven. Maar lever mij maar een bron waar ik ze kan vinden vanaf 1963.

overigens doe de personen index de laatste jaren maar maal 2 dan zie je min of meer wat je wilt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_122904013
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt ik zie het echter meer dat dat geld aan grond word uitgegeven. Maar lever mij maar een bron waar ik ze kan vinden vanaf 1963.
Is de gemiddelde prijs van een woning dan zonder grond? Dan kan ik je zo wel zeggen dat die cijfers onbetrouwbaar zijn.

Overings: CBS neem ik aan, het vakje onder persoonlijk inkomen. Ws. niet terug tot 1963 overigens, maar of zo ver teruggaan heel relevant is allemaal is maar de vraag.
pi_122904023
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

overigens doe de personen index de laatste jaren maar maal 2 dan zie je min of meer wat je wilt
Aan grond? De meeste transacties vinden plaats binnen de bestaande voorraad.
pi_122904028
quote:

dan moet ik voor inkomen ipv 650: 1300 lezen? Ok.
pi_122904720
G20 in search of recovery
Bron: Financial Times

EU’s FISH economies unsettle US investors

Unease on France, Italy, Spain and Holland has replaced ‘Grexit’

For the past couple of years, investors in America (along with the rest of the world) have been panicking about PIGS, or even PIIGS. For as the eurozone woes intensified, the countries of Portugal, Italy, Ireland, Greece and Spain have been in the market spotlight – amid speculation that Greece would leave the euro.

These days, the good news is that the immediate panic over a Greek exit has subsided dramatically. Last week, for example, I listened to some of the most powerful money managers in North America discuss the investment outlook. A year ago, half these investors (who collectively control perhaps $1tn) expected one eurozone member to leave in a year; now, that ratio has plunged to one in 10.

Go west, east, north or south, young man
Big companies can help fund small business
Welcome to the virtual university
Gillian Tett Davos – we don’t trust you

Faith that Germany will do anything to keep Greece (and others) in the euro, in other words, has soared. Little wonder, then, that some hedge funds have returned to peripheral markets such as Spain and Greece, having left two years ago in a panic. Or as one big West Coast investor says: “Many people in America completely underestimated Germany’s will to keep the euro together. That has changed.”

But while that reduction in panic is undoubtedly welcome, what is also striking is that the short-term alarm among big investors has been replaced by something else: a longer term sense of deep unease about the fundamental growth story, not just in the periphery of Europe, but in the core eurozone too.

As a result, the focus today is not just on the “PIGS”; there is also growing debate about what some traders call the FISH – or the big nations of France, Italy, Spain and Holland.

From some perspectives, focusing on this group might seem odd. After all, bond yields suggest market anxiety about Italy and Spain has receded sharply in recent months, as a result of the European Central Bank’s promises of support: 10-year Spanish and Italian bond yields are now about 5.3 and 4.4 per cent respectively, both 200 basis points below their level last summer. And the spreads for countries such as France and Holland never really ballooned dramatically at all, because they were assumed to be so core to the eurozone.

But what worries many American investors is not the risk of short-term crisis, but the long-term structural challenges that are sapping growth, creating the potential for political and economic squalls. On Thursday, for example, it emerged that in the fourth quarter of last year the “FISH” economies shrank by 0.3 per cent, 0.9 per cent, 0.7 per cent and 0.2 per cent respectively.

That may not look disastrous. But the Institute for International Finance, for example, is now forecasting almost no growth in France this year and further contractions in Italy and Spain. Or as Bill Blain of Mint Capital puts it: “The real danger in Spain is long term . . . we are looking at another three to four years of economic misery just to get the Spanish economy back into the European Union’s 3 per cent deficit to GDP groove.”

Meanwhile, the recent data from France has – as the IIF puts it – proved “very disappointing”, creating “a reason to fear that the weakness will prove to be more lasting”.

Or as one large American investor says: “The competitive problems in France are horrible and current policy is making this worse.”

Even Holland, which has hitherto escaped market attention, remains plagued with structural challenges. “Holland has a property market that is in the process of bursting and the household debt is very high (Holland is four years behind Spain),” says Stephen Jen of SLJ Macro in a recent research note. “The Netherland’s residential debt (mortgages) to GDP ratio is 107.1 per cent, compared with 52.4 per cent for Spain and 41.2 per cent for France.”

Many eurozone politicians would undoubtedly dismiss such concerns as more scaremongering; after all, they say, surveys suggest business sentiment and activity in the region is now picking up a touch. But even if these FISH fears turn out to be overblown – which is a big “if” – the key point is this: in the minds of American (and other international) investors fundamental questions remain unresolved about the political and economic structure of the region.

Small wonder, then, that so many North American investors keep pouring money into American bonds or stocks. And no surprise that Japan is now one of the hottest topics for debate among North American money managers, as the big investors search for somewhere outside America to put their cash.

Before Europe becomes a truly attractive investment destination for the big pots of North American money, in other words, it will need to scotch those slow-burn fears about the FISH. And sadly that might prove as hard as quelling last year’s panic about PIGS – if not harder.

http://www.ft.com/intl/cm(...)69-00144feabdc0.html

[ Bericht 1% gewijzigd door dramatiek op 15-02-2013 10:00:06 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_122905163
Zouden die investment managers echt zo dom zijn, dat ze het absurde (directe en pensioen) spaarsaldo maar weer eens vergeten? Ik zou ze maar geen geld toevertouwen.

(gokje: zerohedge?)
pi_122905201
Dramatiek, denk je aan de bronvermelding? Bij dergelijke stukken gewoon even een link plaatsen en ze bij voorkeur tussen quotetekens zetten. Anders kan FOK! problemen krijgen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:00 #235
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122905214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:46 schreef HD9 het volgende:

[..]

inderdaad van tochtende nietgeisoleerde energieslurpers naar moderne energieneutraal veilige wooneenheden met veilige ondergrondse garage die weer minstens 60 jaar, meegaan
http://www.lowtechmagazine.be/2008/04/afbreken-huis.html
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_122905254
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:
Dramatiek, denk je aan de bronvermelding? Bij dergelijke stukken gewoon even een link plaatsen en ze bij voorkeur tussen quotetekens zetten. Anders kan FOK! problemen krijgen.
Jow toegevoegd : G20 in search of recovery http://www.ft.com/intl/cm(...)69-00144feabdc0.html
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_122905261
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:
http://www.ft.com/cms/s/0(...)0.html#axzz2KxMmZpJb
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122905340
Top.
pi_122905659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:59 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Jow toegevoegd : G20 in search of recovery http://www.ft.com/intl/cm(...)69-00144feabdc0.html
Hmm FT recyclen hun artikelen dus :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122910126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:?

Om een hogere buffer aan te houden hoef je toch je rente niet op te hogen? Kwestie van minder uitlenen. En daar hebben ze al jaren geen moeite mee. (Goed voor de economie gebleken ook... :') )
Als je jarenlang boven je stand leeft als samenleving doet het stapje terug erg veel pijn ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:12:04 #241
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122910954
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je jarenlang boven je stand leeft als samenleving doet het stapje terug erg veel pijn ja.
ach boven de stand we hebben de bubble opgeblazen en nu gaat ie weer een stukje leeg, niks aan de hand, het is overigens de schuld van de overheid die jaagt de rente op bij de banken door concurrentie te verbieden, omdat ze vet op de botten moeten krijgen

Neemt niet weg dat alle oudere huurders met een bovenmodaal inkomen nu asap het land uitgejaagd worden, zodra ze AOW krijgen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122911009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

ach boven de stand we hebben de bubble opgeblazen en nu gaat ie weer een stukje leeg, niks aan de hand, het is overigens de schuld van de overheid die jaagt de rente op bij de banken door concurrentie te verbieden, omdat ze vet op de botten moeten krijgen
De overheid kan ook niks doen en de kredietbubble nóg verder opblazen totdat het hele systeem door niks of niemand meer te redden is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_122911133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

Concurrentie wordt zelfs verboden? Heb je daar een bron van?
quote:
Neemt niet weg dat alle oudere huurders met een bovenmodaal inkomen nu asap het land uitgejaagd worden, zodra ze AOW krijgen
Heb je daar een bron van? Overigens is het juist voor degenen die met AOW gaan allemaal nog niet zo vreselijk ongunstig.
pi_122911834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is de gemiddelde prijs van een woning dan zonder grond? Dan kan ik je zo wel zeggen dat die cijfers onbetrouwbaar zijn.

Overings: CBS neem ik aan, het vakje onder persoonlijk inkomen. Ws. niet terug tot 1963 overigens, maar of zo ver teruggaan heel relevant is allemaal is maar de vraag.
Heb het nu toegevoegd via het substituut werkenden per huishouden.
Deze is zelfs minder hard gestegen dan inkomen per werkend persoon. Iets wat ik zelf niet verwacht had!!

beeld komt wel overeen wat ik op andere sites lees. Qua huishoud inkomen zijn we gecorrigeerd voor inflatie niet veel beter af dan in 1970.

Oorzaak is minder mensen per huishouden. Ik had zelf niet verwacht dat de invloed daarvan zo groot zou zijn. Had met name begin jaren 90 een grote stijging verwacht.

Waar de gegevens niet zo ver terug gaan zijn ze geëxtrapoleerd via inflatie en voorgaande jaren. Vanaf 1970 zijn alle data hard. Maar zoals je zegt zijn met name de latere cijfers van belang.

[ Bericht 8% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-02-2013 13:56:53 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:52:09 #245
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122912403
Even de oogkleppen afzetten. Dat de huizenprijzem blijven dalen en kwakkelen is erg voor de hand liggend.

Alternatief is huren, en wat gaan die doen?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:53:57 #246
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122912476
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Concurrentie wordt zelfs verboden? Heb je daar een bron van?
[..]http://www.nu.nl/economie(...)ntie-hypotheken.html
http://zembla.vara.nl/Afl(...)72d12a0d15f9744699f1
pi_122912488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:52 schreef Sjabba het volgende:
Even de oogkleppen afzetten. Dat de huizenprijzem blijven dalen en kwakkelen is erg voor de hand liggend.

Alternatief is huren, en wat gaan die doen?
Stijgen maar daar zit een max aan dmv het puntensysteem.

Overigens ben ik niet tegen kopen ik denk alleen dat het niet verstandig is omdat nu te doen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:58:28 #248
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122912626
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Stijgen maar daar zit een max aan dmv het puntensysteem.

Overigens ben ik niet tegen kopen ik denk alleen dat het niet verstandig is omdat nu te doen.
Dat laatste gaat het niet om, maar dat eerste. Tuurlijk koop je nu niet als je een goed alternatief hebt, anders heb je weinig keuze toch?

Ik zou wel eens zo'n grafiek willen zien van huren en dan wel vrije sector. Sociale woningbouw is op zijn retour. Hoe zit dat dan met dat puntensysteem, is dat heilig? Wie beheert dat?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122912798
quote:
Dat is compleet iets anders. Snap je uberhaubt wel waar je het over hebt?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:16:42 #250
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122913231
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is compleet iets anders. Snap je uberhaubt wel waar je het over hebt?
over concurrentie tussen banken duier niet is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')