En snel stuk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig
En 2 x zo duur t.o.v. seat ibizaquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Ja dat verschil ga je echt fors merken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:36 schreef YupR het volgende:
Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Het is overigens een A3 van 11 jaar oud. Er zijn verschillende redenen dat ik de auto weg doe, maar de hoofdreden zijn toch wel: ik wil een zuinigere auto, want met de benzineprijzen van tegenwoordig schiet het geld m'n portemonnee uit en de A3 heeft nu iets meer dan 2 ton gelopen en de nodige kosten (distributieriem e.d.) zitten eraan te komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.
TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.
De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb, is dat zo? Da's een tegenvaller!quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Hendroit het volgende:
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
Komt omdat je gewoon keihard gaat trappen en hoog in de toeren gaat zitten met zo'n ding om een beetje mee te komen in het verkeer. Zelfde als dat Aygo-tuig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:
[..]
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
Ik kan je niet anders dan gelijk geven... misschien moet ik mij wat minder blind staren op zuinigheid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.
Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
Bedankt. Ik zal die andere modellen ook bekijken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:38 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
85pk is alweer wat meer dan 69pk. De seat ibiza 1.2 heeft slechts 3 cilinders. 1:17 / 1:18 is nog wel acceptabel vind ik, maar dan hoef ik blijkbaar niet alleen naar een 1.2 te kijken, want dan komen er dus ook zwaardere motors in aanmerking die dit ook halen, begrijp ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.
En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.
[..]
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.
Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.
De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:03 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
Ben ik ook wel benieuwd naar :-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden.
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig meequote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
tenminste, als het niet bij vag wegkomtquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Bepaalde series gaan nog 10000 km mee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
En Renault.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
tenminste, als het niet bij vag wegkomt
dus 1.6 heeft geen turb0quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
1:10quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus 1.6 heeft geen turb0![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
Je wilt de mensen met een gebroken ketting niet op de koffie hebbenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart hadquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan.
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden.
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had
een beetje de pooier uithangen kan toch geen kwaad?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen(golf 3,3deurs 1.8
)
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef YupR het volgende:
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeftquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Het is niet dat ik weinig kennis heb van volkswagen dat ik niets weet van andere merken,dwaas.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.
[..]
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft
high-five!quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.
In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef YupR het volgende:
[..]
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.
als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up. Ik baal alleen van de Opel ophanging die ik heb maar gelukkig is het motorblok toch wel van Saab zelfquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
Seat leon 1.6 sport up 120k, eigenlijk totaal niet relevant voor dit topic, maar hij reed wel lekkerquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:
[..]
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)
Jep, 4 ton and counting.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.
Jammer zeg, ik dacht dat die ontwikkelingen sneller gingen (ook financieel gezien). Doorrijden vind ik zelf dus geen optie gezien de km-stand en de onderhoudskosten die eraan zitten te komen. Daarnaast is iets nieuwers onder je kont ook niet verkeerd. Misschien dan toch weer eens de Seat Leon onder de loep nemen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.
2 meter is idd net te lang voor een Up. Met 40k per jaar zou ik ook niet kiezen voor een kleine auto.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.
[..]
als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up
polootje misschien?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
2 meter is idd net te lang voor een Up. Met 40k per jaar zou ik ook niet kiezen voor een kleine auto.
Interessante info! Bedankt!quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:24 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb geen ervaring met de motor, maar wel met de auto. Ze rijden fijn en ook de zit is erg prettig. Wel maken ze aardig lawaai en zijn er met alle seat ibiza's op m'n werk problemenhet zijn er geen tientallen, maartoch. Veel gezeik met EGR kleppen en verder veel kleine kwaaltjes.
Ondanks dat ik het fijne auto's vind zou ik er zelf nooit een van deze generatie kopen. Ik heb de indruk dat VAG de laatste paar jaar een flinke duikeling achteruit gemaakt heeft.
Ook interessant was een duurtest die ik laatst in een autoweek zag. Toen ze hem na 100dkm uit elkaar schroefde waren er veel dingen gewoon echt goed in orde, maar ook was een van de tandwielen van de versnellingsbak aangevreten. Dat mag gewoon niet bij zo'n nieuwe auto.
golfquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde formaat als een ibiza.
Ik was van plan om een 1.4tsi op te fokken en te tunen maar aangezien dat kut electronica bagger motors zijn moet ik er geen hebben ik blijf maximum tot golf 4/5quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:29 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Minimaal een golf of groter met 40k per jaar.
neuuh, ik heb een zwak voor zweedse auto's , als ik mijn Saab vervang wordt het een Volvo S70R, wat een charme en toch opfokbaar als de nete en CHEAP, alleen jammer van de FWFquote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:33 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
neuuh, ik heb een zwak voor zweedse auto's , als ik mijn Saab vervang wordt het een Volvo S70R, wat een charme en toch opfokbaar als de nete
Klopt, maar wat verandert dat precies aan de strekking? Of eigenlijk beter gezegd, waarom zeg je dat zo nadrukkelijk? Is er iets echt wezenlijk anders aan? Kleine stomme dingen als elektrische storinkjes, motorkapomhooghousprieten die een eigen leven gaan leiden en dat soort dingen lijken me niet motorgebonden. Maar ze lijken me wel een aardige indicatie voor de kwaliteit, net als dat gedoe met die TSI ketting.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hij heeft het denk ik wel over de 1.2tdi.
volvo's zijn echt goed om er "wild" mee te rijdenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Leuk om mee te cruisen. Maar totaal geen wegligging.
* mis mijn 9-3 cabrio automaat
ik zal om die redenen NOOIT een Vag TSI auto voor mijn deur zetten, het lijkt wel van franse afkomst.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:34 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt, maar wat verandert dat precies aan de strekking? Of eigenlijk beter gezegd, waarom zeg je dat zo nadrukkelijk? Is er iets echt wezenlijk anders aan? Kleine stomme dingen als elektrische storinkjes, motorkapomhooghousprieten die een eigen leven gaan leiden en dat soort dingen lijken me niet motorgebonden. Maar ze lijken me wel een aardige indicatie voor de kwaliteit, net als dat gedoe met die TSI ketting.
Ter vergelijk: er rijden ook een aantal renaults naast en daarmee zijn aanzienlijk minder problemen. En dat voor iets dat een stokbroodauto en elektrische storing op wielen genoemd wordt.
daar geef ik je gelijk in, als ik mijn 250pk losgooi verblind ik iedereen en slaat mijn trekhaak bijna in het asfaltquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Leuk om mee te cruisen. Maar totaal geen wegligging.
* mis mijn 9-3 cabrio automaat
idd zet alles maar op het bedrijf zn naam en rij er maar wild meequote:Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik zal om die redenen NOOIT een Vag TSI auto voor mijn deur zetten, het lijkt wel van franse afkomst.
Maarja 80% van die dingen zijn lease-hokken en veel mensen raggen ze helemaal af, dat zal ook wel het een en ander veroorzaken.
dat is toch koewlquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
daar geef ik je gelijk in, als ik mijn 250pk losgooi verblind ik iedereen en slaat mijn trekhaak bijna in het asfalt![]()
Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef YupR het volgende:
[..]
Jammer zeg, ik dacht dat die ontwikkelingen sneller gingen (ook financieel gezien). Doorrijden vind ik zelf dus geen optie gezien de km-stand en de onderhoudskosten die eraan zitten te komen. Daarnaast is iets nieuwers onder je kont ook niet verkeerd. Misschien dan toch weer eens de Seat Leon onder de loep nemen.
en de golf 4 danquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
VAG maakt al meer dan 10 jaar geen echte kwaliteit meer.
Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd.
Fsi moet je al helemaal niet aan beginnen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.
Je zou een Golf V kunnen overwegen, bijvoorbeeld met de 1.6 fsi.
Een polo van na 2005 zou een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld met de 1.4 16v, misschien wel vergelijkbaar met de Ibiza van diezelfde generatie (een generatie eerder dan die waar je in eerste instantie naar keek).
Zo zijn er nog wat meer opties, maar je leek in eerste instantie binnen VAG op zoek te zijn.
Oh, is dat het zelfde laken en pak als de tsi's?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Fsi moet je al helemaal niet aan beginnen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Oh, is dat het zelfde laken en pak als de tsi's?
Zelfs de Golf IV had al z'n specifieke problemen. Met name electronicastoringen. De bekendsten zijn elektrische ramen die ineens naar beneden donderen, maar ook storingen in de cruise-control, in de centrale deurvergrendeling en problemen met de airco. Motorisch zijn ze op zich best goed, maar ook daar wilt de motor-electronica weleens problemen geven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en de golf 4 dande * Bami-Powner tdiis echt wel gaaf hoor treks heel goed op
Het is heel simpel, is het je opgevallen hoe snel en vaak ze nieuwe modellen releasen? een stuk meer dan de andere merken, hoe doen ze dat? minder tijd/geld voor R&D en Testingquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
VAG maakt al meer dan 10 jaar geen echte kwaliteit meer.
Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd.
PTA / Wat is er met Volkswagen aan de hand?
Ga jij nou niet bijdehand lopen doen. Tot nu toe heb je dit topic alleen maar lopen vervuilen.quote:
Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:43 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Het is heel simpel, is het je opgevallen hoe snel en vaak ze nieuwe modellen releasen? een stuk meer dan de andere merken, hoe doen ze dat? minder tijd/geld voor R&D en Testing
de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).
Dat is in de jaren 90 ook al fout gegaan met ene Perez, en die fout lijkt zich te herhalen, al levert VAG al meer dan 10 jaar niet meer die kwaliteit die mensen van VAG gewend waren.
De schamele twee jaar garantie is ook al een teken aan de wand.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).
Dat is in de jaren 90 ook al fout gegaan met ene Perez, en die fout lijkt zich te herhalen, al levert VAG al meer dan 10 jaar niet meer die kwaliteit die mensen van VAG gewend waren.
Ja, of de A3 die TS nu toevallig n้t heeft staan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8
Een Golf IV kan ook best hoor. Is beter dan de nieuwere Volkswagens in ieder geval.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8
Bij seat krijg je 4 jaar garantie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De schamele twee jaar garantie is ook al een teken aan de wand.
die fransen verkopen alleen goedkoop afval,wel goed om wild mee te rijden als leasingquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef eXplorer1 het volgende:
ik heb een x gehoord dat de Mazda 2 heel leuk schijnt te zijn. en de Citroen DS3 (maarja franse shit)
2.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij seat krijg je 4 jaar garantie.
+ 2quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
2.
http://www.seat.nl/service/garantie.aspx
Overigens is de claim dat de garantie bij vernieuwing van onderdelen voor die onderdelen in kwestie niet opnieuw ingaat wettelijk gezien nogal dubieus.
Bij de golf 4 voel ik me gewoon beter in die tdi ze zijn zo sterkquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een Golf IV kan ook best hoor. Is beter dan de nieuwere Volkswagens in ieder geval.
De oude 1.6 is ook een goede motor trouwens, die buiten de electronica om, ook onverwoestbaar is. Oude conventionele techniek h้.
Die oude 1.6 is tot een paar jaar geleden nog geleverd in de Golf als 1.6 FSI.
op de ruitenwissersquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij seat krijg je 4 jaar garantie.
Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.
Je zou een Golf V kunnen overwegen, bijvoorbeeld met de 1.6 fsi.
Een polo van na 2005 zou een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld met de 1.4 16v, misschien wel vergelijkbaar met de Ibiza van diezelfde generatie (een generatie eerder dan die waar je in eerste instantie naar keek).
Zo zijn er nog wat meer opties, maar je leek in eerste instantie binnen VAG op zoek te zijn.
nee hoor, na 2 maanden zeggen ze "ja meneer, u heeft gewoon de ruitenwissers gebruikt terwijl het niet regent, optiefen uit de dealer aub"quote:
okey, wat zijn je eisen (form-factor, vermogen, luxe die je wilt hebben, MY enzo)quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef YupR het volgende:
[..]
Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.
met de ruitenwissers bedoel ik dat ze je garantie geven onder de "algemene voorwaarden"quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nee hoor, na 2 maanden zeggen ze "ja meneer, u heeft gewoon de ruitenwissers gebruikt terwijl het niet regent, optiefen uit de dealer aub"
Een Ibiza met 1.4 motor is prima auto voor je.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef YupR het volgende:
[..]
Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.
Geen een merk geeft garantie op slijtage onderdelen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:54 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
met de ruitenwissers bedoel ik dat ze je garantie geven onder de "algemene voorwaarden"
ford gaat lang mee met de distributieriem +1quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta gezien dit topic.
Ik weet van een kennis met een fiesta van een paar jaar oud dat het een prettige auto is. Ik dacht dat hij een 1.4 had, die qua verbruik trouwens ook tegenvalt. Zelf heb ik geen ervaring met fords, behalve dat ik die dashboards gewoon niet mooi vind...quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta gezien mijn eisenpakket.
ik heb 2 dagen mogen rijden in een Fiesta (MY 2011) en het beviel mij wel eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta (1.4?) gezien mijn eisenpakket.
Geloof die marketing maar niet... Een ketting gaat misschien wel eeuwig mee, als je tenminste een opgerekte ketting met doorgesleten geleiders geen probleem vindt, maar bij de wat eerdere motoren met ketting moet je vanaf de 100kkm echt wel een beetje gaan opletten. Als 'ie begint te rekken lopen je nokkenassen niet meer precies op tijd, waardoor je een onregelmatige loop krijgt, en als 'ie echt aan t eind is kan 'ie zelfs verspringen, vastlopen of breken. Da's een dure reparatie...quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
DS3quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef eXplorer1 het volgende:
ik heb een x gehoord dat de Mazda 2 heel leuk schijnt te zijn. en de Citroen DS3 (maarja franse shit)
Omdat een diesel alsnog duurder is naar verhouding. Ook in aanschaf.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:43 schreef Tsurany het volgende:
[..]
DS3
Trouwens TS, waarom geen diesel? Stukje zuiniger, die doen minder kilometers per liter dan zo'n 1.2 kreupelhok en hebben alsnog genoeg vermogen om mooi mee te komen.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan.
vooral geroemd is de kut service van volkswagen mbt het erkennen van de fout en het gratis (en als het kan preventief) fixen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
Ik heb het nergens over alle kettingen gehad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
Het is een wat late reactie, maar de T in TSI staat niet voor Turbo. Die staat voor Twincharged, dat wil zeggen dat er een turbo en compressor op een TSI zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |