abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122844594
Momenteel ben ik mij wat aan het ori๋nteren op een andere auto. Momenteel rijd ik een A3 1.6 (104PK). Mijn oog is gevallen op een Seat Ibiza met een bouwjaar vanaf 2009. Deze keer wil ik graag een zuinigere auto en een 1.2 is dat duidelijk. De Seat Ibiza 1.2 heeft echter maar zo'n 69 PK, een forst verschil met mijn huidige auto.

Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
pi_122845740
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122845888
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
En snel stuk.
pi_122845955
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
En 2 x zo duur t.o.v. seat ibiza
pi_122846084
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:03:40 #6
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122846173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.

TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:04:20 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_122846213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:36 schreef YupR het volgende:

Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
Ja dat verschil ga je echt fors merken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_122846302
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122847603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.

TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
Het is overigens een A3 van 11 jaar oud. Er zijn verschillende redenen dat ik de auto weg doe, maar de hoofdreden zijn toch wel: ik wil een zuinigere auto, want met de benzineprijzen van tegenwoordig schiet het geld m'n portemonnee uit en de A3 heeft nu iets meer dan 2 ton gelopen en de nodige kosten (distributieriem e.d.) zitten eraan te komen.

Naast een zuinige auto, wil ik het uiterlijk van een nieuwere wagen en een lage km-stand (max. 60.000 km) en er maximaal 9000 euro aan uitgeven. Met die eisen kom ik uit op een seat ibiza of bijvoorbeeld een ford fiesta.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
pi_122847975
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
My dials are pupillated.
pi_122848129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Hendroit het volgende:
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb, is dat zo? Da's een tegenvaller!
Ik rijd voornamelijk snelwegen...
pi_122848280
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
pi_122848381
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
pi_122848437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Komt omdat je gewoon keihard gaat trappen en hoog in de toeren gaat zitten met zo'n ding om een beetje mee te komen in het verkeer. Zelfde als dat Aygo-tuig.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:31 #15
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122848478
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.

Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
pi_122848497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:

[..]

Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122848967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.

Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
Ik kan je niet anders dan gelijk geven... misschien moet ik mij wat minder blind staren op zuinigheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
Bedankt. Ik zal die andere modellen ook bekijken.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:49:33 #18
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122848991
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:38 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.

En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.

Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
pi_122849314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:49 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.

En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.

[..]

Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.

Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
85pk is alweer wat meer dan 69pk. De seat ibiza 1.2 heeft slechts 3 cilinders. 1:17 / 1:18 is nog wel acceptabel vind ik, maar dan hoef ik blijkbaar niet alleen naar een 1.2 te kijken, want dan komen er dus ook zwaardere motors in aanmerking die dit ook halen, begrijp ik.
pi_122849792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122849896
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden. :Y
pi_122849943
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:03 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122850071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850148
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Ben ik ook wel benieuwd naar :-)
pi_122850241
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
pi_122850263
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden. :Y
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
pi_122850345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan. :)
pi_122850348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:13:36 #29
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122850409
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
tenminste, als het niet bij vag wegkomt :+
pi_122850412
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Bepaalde series gaan nog 10000 km mee. :D
pi_122850429
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:13 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

tenminste, als het niet bij vag wegkomt :+
En Renault.
pi_122850497
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
pi_122850498
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
dus 1.6 heeft geen turb0 :( |:( -O- :N :|W
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850536
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden. :7
pi_122850559
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus 1.6 heeft geen turb0 :( |:( -O- :N :|W
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
1:10
pi_122850602
Ik heb zelf een Seat Ibiza 1.6 gereden en nu een Leon 2.0, maar heb tijdens een proefrit in een Ibiza 1.2 uit ik geloof 2010 gezworen dat ik nooit zo'n auto zou nemen. Kon er serieus niet aan wennen..... Zuinig dat wel, maar traag en log.....
Vind overigens dat model ook niet zo mooi, maar dat is persoonlijk.
U MAD?
pi_122850616
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Je wilt de mensen met een gebroken ketting niet op de koffie hebben ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan. :)
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122850678
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden. :7
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen ~O> (golf 3,3deurs 1.8 _O_ )
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:

hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.
pi_122850699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1:10
dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:


[..]

Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had


Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
pi_122850838
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
een beetje de pooier uithangen kan toch geen kwaad?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850884
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen ~O> (golf 3,3deurs 1.8 _O_ )
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:40 #44
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122850892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef YupR het volgende:
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.

quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft _O-
pi_122850963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.

[..]

Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft _O-
Het is niet dat ik weinig kennis heb van volkswagen dat ik niets weet van andere merken,dwaas.
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851017
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
high-five! :D
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef YupR het volgende:

[..]

tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.

In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.


quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up. Ik baal alleen van de Opel ophanging die ik heb maar gelukkig is het motorblok toch wel van Saab zelf
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122851065
Ik heb geen ervaring met de motor, maar wel met de auto. Ze rijden fijn en ook de zit is erg prettig. Wel maken ze aardig lawaai en zijn er met alle seat ibiza's op m'n werk problemenhet zijn er geen tientallen, maartoch. Veel gezeik met EGR kleppen en verder veel kleine kwaaltjes.

Ondanks dat ik het fijne auto's vind zou ik er zelf nooit een van deze generatie kopen. Ik heb de indruk dat VAG de laatste paar jaar een flinke duikeling achteruit gemaakt heeft.

Ook interessant was een duurtest die ik laatst in een autoweek zag. Toen ze hem na 100dkm uit elkaar schroefde waren er veel dingen gewoon echt goed in orde, maar ook was een van de tandwielen van de versnellingsbak aangevreten. Dat mag gewoon niet bij zo'n nieuwe auto.
pi_122851098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:

[..]

Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)
Seat leon 1.6 sport up 120k, eigenlijk totaal niet relevant voor dit topic, maar hij reed wel lekker :+
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:25:09 #50
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122851114
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
Jep, 4 ton and counting.
pi_122851131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.

Jammer zeg, ik dacht dat die ontwikkelingen sneller gingen (ook financieel gezien). Doorrijden vind ik zelf dus geen optie gezien de km-stand en de onderhoudskosten die eraan zitten te komen. Daarnaast is iets nieuwers onder je kont ook niet verkeerd. Misschien dan toch weer eens de Seat Leon onder de loep nemen.
pi_122851199
- niet doen -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 13-02-2013 22:57:42 ]
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:24 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.

[..]

als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up
2 meter is idd net te lang voor een Up. Met 40k per jaar zou ik ook niet kiezen voor een kleine auto. :D
pi_122851264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

2 meter is idd net te lang voor een Up. Met 40k per jaar zou ik ook niet kiezen voor een kleine auto. :D
polootje misschien?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:24 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb geen ervaring met de motor, maar wel met de auto. Ze rijden fijn en ook de zit is erg prettig. Wel maken ze aardig lawaai en zijn er met alle seat ibiza's op m'n werk problemenhet zijn er geen tientallen, maartoch. Veel gezeik met EGR kleppen en verder veel kleine kwaaltjes.

Ondanks dat ik het fijne auto's vind zou ik er zelf nooit een van deze generatie kopen. Ik heb de indruk dat VAG de laatste paar jaar een flinke duikeling achteruit gemaakt heeft.

Ook interessant was een duurtest die ik laatst in een autoweek zag. Toen ze hem na 100dkm uit elkaar schroefde waren er veel dingen gewoon echt goed in orde, maar ook was een van de tandwielen van de versnellingsbak aangevreten. Dat mag gewoon niet bij zo'n nieuwe auto.
Interessante info! Bedankt!
pi_122851362
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

polootje misschien?
Dat is hetzelfde formaat als een ibiza.
pi_122851370
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

polootje misschien?
Minimaal een golf of groter met 40k per jaar. :Y
pi_122851393
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:29 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde formaat als een ibiza.
golf :D
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851412
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:30 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

golf :D
:N

Dat is de leon.

nieuwe polo's zijn ook bepaald niet klein meer
pi_122851421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:28 schreef YupR het volgende:

[..]

Interessante info! Bedankt!
Hij heeft het denk ik wel over de 1.2tdi.
pi_122851462
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:29 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Minimaal een golf of groter met 40k per jaar. :Y
Ik was van plan om een 1.4tsi op te fokken en te tunen maar aangezien dat kut electronica bagger motors zijn moet ik er geen hebben ik blijf maximum tot golf 4/5 :Y)
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851573
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:27 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

polootje misschien?
neuuh, ik heb een zwak voor zweedse auto's , als ik mijn Saab vervang wordt het een Volvo S70R, wat een charme en toch opfokbaar als de nete en CHEAP, alleen jammer van de FWF
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122851611
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:33 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

neuuh, ik heb een zwak voor zweedse auto's , als ik mijn Saab vervang wordt het een Volvo S70R, wat een charme en toch opfokbaar als de nete
^O^ idd zweedse auto's :7
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851656
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:30 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hij heeft het denk ik wel over de 1.2tdi.
Klopt, maar wat verandert dat precies aan de strekking? Of eigenlijk beter gezegd, waarom zeg je dat zo nadrukkelijk? Is er iets echt wezenlijk anders aan? Kleine stomme dingen als elektrische storinkjes, motorkapomhooghousprieten die een eigen leven gaan leiden en dat soort dingen lijken me niet motorgebonden. Maar ze lijken me wel een aardige indicatie voor de kwaliteit, net als dat gedoe met die TSI ketting.

Ter vergelijk: er rijden ook een aantal renaults naast en daarmee zijn aanzienlijk minder problemen. En dat voor iets dat een stokbroodauto en elektrische storing op wielen genoemd wordt.
pi_122851714
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:34 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

^O^ idd zweedse auto's :7
Leuk om mee te cruisen. Maar totaal geen wegligging.

* mis mijn 9-3 cabrio automaat ;(
pi_122851773
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Leuk om mee te cruisen. Maar totaal geen wegligging.

* mis mijn 9-3 cabrio automaat ;(
volvo's zijn echt goed om er "wild" mee te rijden ^O^
soms komt er wat rook maar kom,binnen de "zoveel" maanden gaat ie toch naar de schroot :7
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Klopt, maar wat verandert dat precies aan de strekking? Of eigenlijk beter gezegd, waarom zeg je dat zo nadrukkelijk? Is er iets echt wezenlijk anders aan? Kleine stomme dingen als elektrische storinkjes, motorkapomhooghousprieten die een eigen leven gaan leiden en dat soort dingen lijken me niet motorgebonden. Maar ze lijken me wel een aardige indicatie voor de kwaliteit, net als dat gedoe met die TSI ketting.

Ter vergelijk: er rijden ook een aantal renaults naast en daarmee zijn aanzienlijk minder problemen. En dat voor iets dat een stokbroodauto en elektrische storing op wielen genoemd wordt.
ik zal om die redenen NOOIT een Vag TSI auto voor mijn deur zetten, het lijkt wel van franse afkomst.

Maarja 80% van die dingen zijn lease-hokken en veel mensen raggen ze helemaal af, dat zal ook wel het een en ander veroorzaken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122851862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Leuk om mee te cruisen. Maar totaal geen wegligging.

* mis mijn 9-3 cabrio automaat ;(
daar geef ik je gelijk in, als ik mijn 250pk losgooi verblind ik iedereen en slaat mijn trekhaak bijna in het asfalt :') echt vreselijk, drm ASAP Koni FSD en leuke veren erin :p
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122851880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ik zal om die redenen NOOIT een Vag TSI auto voor mijn deur zetten, het lijkt wel van franse afkomst.

Maarja 80% van die dingen zijn lease-hokken en veel mensen raggen ze helemaal af, dat zal ook wel het een en ander veroorzaken.
idd zet alles maar op het bedrijf zn naam en rij er maar wild mee :7
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

daar geef ik je gelijk in, als ik mijn 250pk losgooi verblind ik iedereen en slaat mijn trekhaak bijna in het asfalt :')
dat is toch koewl :D
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:38:49 #71
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122851926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:25 schreef YupR het volgende:

[..]

Jammer zeg, ik dacht dat die ontwikkelingen sneller gingen (ook financieel gezien). Doorrijden vind ik zelf dus geen optie gezien de km-stand en de onderhoudskosten die eraan zitten te komen. Daarnaast is iets nieuwers onder je kont ook niet verkeerd. Misschien dan toch weer eens de Seat Leon onder de loep nemen.
Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.
Je zou een Golf V kunnen overwegen, bijvoorbeeld met de 1.6 fsi.
Een polo van na 2005 zou een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld met de 1.4 16v, misschien wel vergelijkbaar met de Ibiza van diezelfde generatie (een generatie eerder dan die waar je in eerste instantie naar keek).
Zo zijn er nog wat meer opties, maar je leek in eerste instantie binnen VAG op zoek te zijn.
pi_122851960
VAG maakt al meer dan 10 jaar geen echte kwaliteit meer.

Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd.

PTA / Wat is er met Volkswagen aan de hand?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122852068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
VAG maakt al meer dan 10 jaar geen echte kwaliteit meer.

Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd.
en de golf 4 dan :( de tdi (d en i rood of gwn allemaal)is echt wel gaaf hoor trekt heel goed op
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.
Je zou een Golf V kunnen overwegen, bijvoorbeeld met de 1.6 fsi.
Een polo van na 2005 zou een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld met de 1.4 16v, misschien wel vergelijkbaar met de Ibiza van diezelfde generatie (een generatie eerder dan die waar je in eerste instantie naar keek).
Zo zijn er nog wat meer opties, maar je leek in eerste instantie binnen VAG op zoek te zijn.
Fsi moet je al helemaal niet aan beginnen. :X
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:42:11 #75
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122852132
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Fsi moet je al helemaal niet aan beginnen. :X
Oh, is dat het zelfde laken en pak als de tsi's?
[edit]Ik zie het, ook problemen met de distributieketting, geen fsi nemen dus TS[/edit]
pi_122852167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Oh, is dat het zelfde laken en pak als de tsi's?
:Y
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852185
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:41 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

en de golf 4 dan :( de * Bami-Powner tdiis echt wel gaaf hoor treks heel goed op
Zelfs de Golf IV had al z'n specifieke problemen. Met name electronicastoringen. De bekendsten zijn elektrische ramen die ineens naar beneden donderen, maar ook storingen in de cruise-control, in de centrale deurvergrendeling en problemen met de airco. Motorisch zijn ze op zich best goed, maar ook daar wilt de motor-electronica weleens problemen geven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122852203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:39 schreef Tomatenboer het volgende:
VAG maakt al meer dan 10 jaar geen echte kwaliteit meer.

Ik heb er zelfs een heel topic aan gewijd.

PTA / Wat is er met Volkswagen aan de hand?
Het is heel simpel, is het je opgevallen hoe snel en vaak ze nieuwe modellen releasen? een stuk meer dan de andere merken, hoe doen ze dat? minder tijd/geld voor R&D en Testing :)
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:43:36 #79
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122852235
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

:Y
Ga jij nou niet bijdehand lopen doen. Tot nu toe heb je dit topic alleen maar lopen vervuilen.
pi_122852332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:43 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Het is heel simpel, is het je opgevallen hoe snel en vaak ze nieuwe modellen releasen? een stuk meer dan de andere merken, hoe doen ze dat? minder tijd/geld voor R&D en Testing :)
Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).

Dat is in de jaren 90 ook al fout gegaan met ene Perez, en die fout lijkt zich te herhalen, al levert VAG al meer dan 10 jaar niet meer die kwaliteit die mensen van VAG gewend waren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122852342
- nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 13-02-2013 22:59:17 ]
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852438
ik heb een x gehoord dat de Mazda 2 heel leuk schijnt te zijn. en de Citroen DS3 (maarja franse shit)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122852456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).

Dat is in de jaren 90 ook al fout gegaan met ene Perez, en die fout lijkt zich te herhalen, al levert VAG al meer dan 10 jaar niet meer die kwaliteit die mensen van VAG gewend waren.
de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852502
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, maar Volkswagen heeft zelf enige jaren naar buiten gebracht dat ze vonden dat hun auto's te duur geproduceerd werden, en dus zijn ze gaan bezuinigen op de productiekosten (maw goedkoper gaan inkopen, leveranciers uitknijpen etc).

Dat is in de jaren 90 ook al fout gegaan met ene Perez, en die fout lijkt zich te herhalen, al levert VAG al meer dan 10 jaar niet meer die kwaliteit die mensen van VAG gewend waren.
De schamele twee jaar garantie is ook al een teken aan de wand.
pi_122852547
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8
Ja, of de A3 die TS nu toevallig n้t heeft staan.

Win-win *O*
pi_122852553
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

de boodschap hierin is dat je dus gewoon voor de oude sterke volkswagen moet gaan zoals de golf 2/3 1.8
Een Golf IV kan ook best hoor. Is beter dan de nieuwere Volkswagens in ieder geval. :)

De oude 1.6 is ook een goede motor trouwens, die buiten de electronica om, ook onverwoestbaar is. Oude conventionele techniek h้. :)

Die oude 1.6 is tot een paar jaar geleden nog geleverd in de Golf als 1.6 FSI.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122852571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De schamele twee jaar garantie is ook al een teken aan de wand.
Bij seat krijg je 4 jaar garantie. :P
pi_122852588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef eXplorer1 het volgende:
ik heb een x gehoord dat de Mazda 2 heel leuk schijnt te zijn. en de Citroen DS3 (maarja franse shit)
die fransen verkopen alleen goedkoop afval,wel goed om wild mee te rijden als leasing
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852660
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Bij seat krijg je 4 jaar garantie. :P
2.

http://www.seat.nl/service/garantie.aspx

Overigens is de claim dat de garantie bij vernieuwing van onderdelen voor die onderdelen in kwestie niet opnieuw ingaat wettelijk gezien nogal dubieus.
pi_122852742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

2.

http://www.seat.nl/service/garantie.aspx

Overigens is de claim dat de garantie bij vernieuwing van onderdelen voor die onderdelen in kwestie niet opnieuw ingaat wettelijk gezien nogal dubieus.
+ 2 ;)
pi_122852743
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een Golf IV kan ook best hoor. Is beter dan de nieuwere Volkswagens in ieder geval. :)

De oude 1.6 is ook een goede motor trouwens, die buiten de electronica om, ook onverwoestbaar is. Oude conventionele techniek h้. :)

Die oude 1.6 is tot een paar jaar geleden nog geleverd in de Golf als 1.6 FSI.
Bij de golf 4 voel ik me gewoon beter in die tdi ze zijn zo sterk :9~ de bora is ook wel prima (hebben dezelfde motor)
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

+ 2 ;)
Verrek :D
pi_122852811
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Bij seat krijg je 4 jaar garantie. :P
op de ruitenwissers
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122852893
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:51 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

op de ruitenwissers
Hoe oud ben jij eigenlijk? }:|
pi_122852916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:38 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ik begrijp het gevoel wel, soms wil je gewoon wat anders. Die a3 is bij 2 ton misschien halverwege zijn levensduur, of er moeten echt bizar onderhoud aan worden gepleegd.
Je zou een Golf V kunnen overwegen, bijvoorbeeld met de 1.6 fsi.
Een polo van na 2005 zou een optie kunnen zijn, bijvoorbeeld met de 1.4 16v, misschien wel vergelijkbaar met de Ibiza van diezelfde generatie (een generatie eerder dan die waar je in eerste instantie naar keek).
Zo zijn er nog wat meer opties, maar je leek in eerste instantie binnen VAG op zoek te zijn.
Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.
pi_122852928
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:51 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

op de ruitenwissers
nee hoor, na 2 maanden zeggen ze "ja meneer, u heeft gewoon de ruitenwissers gebruikt terwijl het niet regent, optiefen uit de dealer aub"
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122853031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef YupR het volgende:

[..]

Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.
okey, wat zijn je eisen (form-factor, vermogen, luxe die je wilt hebben, MY enzo)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122853036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

nee hoor, na 2 maanden zeggen ze "ja meneer, u heeft gewoon de ruitenwissers gebruikt terwijl het niet regent, optiefen uit de dealer aub"
met de ruitenwissers bedoel ik dat ze je garantie geven onder de "algemene voorwaarden"
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122853104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef YupR het volgende:

[..]

Nouja, ik heb verder goede ervaring met Volkswagen motors, vandaar dus die voorkeur. In mijn omgeving zweert men er ook bij. Polo heb ik ook een tijd naar gekeken, maar persoonlijk vind ik die niet sportief ogen (ongeacht van hoe hij verder rijd). Ori๋nteren is nog behoorlijk lastig.
Een Ibiza met 1.4 motor is prima auto voor je. :Y
pi_122853198
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:54 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

met de ruitenwissers bedoel ik dat ze je garantie geven onder de "algemene voorwaarden"
Geen een merk geeft garantie op slijtage onderdelen.
pi_122853200
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta (1.4?) gezien mijn eisenpakket.
pi_122853344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta gezien dit topic.
ford gaat lang mee met de distributieriem +1
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:00:04 #103
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122853383
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta gezien mijn eisenpakket.
Ik weet van een kennis met een fiesta van een paar jaar oud dat het een prettige auto is. Ik dacht dat hij een 1.4 had, die qua verbruik trouwens ook tegenvalt. Zelf heb ik geen ervaring met fords, behalve dat ik die dashboards gewoon niet mooi vind...
pi_122853407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:57 schreef YupR het volgende:
Okee, laat ik het eens over een andere boeg gooien. Hoe staat het met Ford dan? Dit fsi, tsi gebeuren en de blijkbaar mindere kwaliteit van volkswagen door hun "nieuwe" manier van produceren hoe is dit t.o.v. Ford? Waarbij ik met name nieuwsgierig ben naar de Ford Fiesta (1.4?) gezien mijn eisenpakket.
ik heb 2 dagen mogen rijden in een Fiesta (MY 2011) en het beviel mij wel eerlijk gezegd.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122860058
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Geloof die marketing maar niet... Een ketting gaat misschien wel eeuwig mee, als je tenminste een opgerekte ketting met doorgesleten geleiders geen probleem vindt, maar bij de wat eerdere motoren met ketting moet je vanaf de 100kkm echt wel een beetje gaan opletten. Als 'ie begint te rekken lopen je nokkenassen niet meer precies op tijd, waardoor je een onregelmatige loop krijgt, en als 'ie echt aan t eind is kan 'ie zelfs verspringen, vastlopen of breken. Da's een dure reparatie...
Gelukkig is een versleten ketting/-geleider vaak redelijk herkenbaar aan de schrapende geluiden onder de motorkap.
pi_122861306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:46 schreef eXplorer1 het volgende:
ik heb een x gehoord dat de Mazda 2 heel leuk schijnt te zijn. en de Citroen DS3 (maarja franse shit)
DS3 *O*

Trouwens TS, waarom geen diesel? Stukje zuiniger, die doen minder kilometers per liter dan zo'n 1.2 kreupelhok en hebben alsnog genoeg vermogen om mooi mee te komen.
pi_122868481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

DS3 *O*

Trouwens TS, waarom geen diesel? Stukje zuiniger, die doen minder kilometers per liter dan zo'n 1.2 kreupelhok en hebben alsnog genoeg vermogen om mooi mee te komen.
Omdat een diesel alsnog duurder is naar verhouding. Ook in aanschaf.
pi_122919836
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan. :)
:')
pi_122931000
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
vooral geroemd is de kut service van volkswagen mbt het erkennen van de fout en het gratis (en als het kan preventief) fixen.
pi_122935458
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
Ik heb het nergens over alle kettingen gehad. :')

Maar wel alle kettingen bij de 1.2 TSI inderdaad.

Ik heb verder altijd gezegd dat de kettingen niet het enige probleem zijn bij de TSI motoren.

Er wordt altijd gedaan alsof het slechts om een paar kettinkjes ging en dat het nu weer allemaal koek en ei is, maar de problemen gaan veel dieper dan dat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122938935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
Het is een wat late reactie, maar de T in TSI staat niet voor Turbo. Die staat voor Twincharged, dat wil zeggen dat er een turbo en compressor op een TSI zitten. :)

De T in TFSI staat wel voor turbo.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')