En snel stuk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig
En 2 x zo duur t.o.v. seat ibizaquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Ja dat verschil ga je echt fors merken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:36 schreef YupR het volgende:
Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Het is overigens een A3 van 11 jaar oud. Er zijn verschillende redenen dat ik de auto weg doe, maar de hoofdreden zijn toch wel: ik wil een zuinigere auto, want met de benzineprijzen van tegenwoordig schiet het geld m'n portemonnee uit en de A3 heeft nu iets meer dan 2 ton gelopen en de nodige kosten (distributieriem e.d.) zitten eraan te komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.
TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.
De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb, is dat zo? Da's een tegenvaller!quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Hendroit het volgende:
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
Komt omdat je gewoon keihard gaat trappen en hoog in de toeren gaat zitten met zo'n ding om een beetje mee te komen in het verkeer. Zelfde als dat Aygo-tuig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:
[..]
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
Ik kan je niet anders dan gelijk geven... misschien moet ik mij wat minder blind staren op zuinigheid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.
Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
Bedankt. Ik zal die andere modellen ook bekijken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:38 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
85pk is alweer wat meer dan 69pk. De seat ibiza 1.2 heeft slechts 3 cilinders. 1:17 / 1:18 is nog wel acceptabel vind ik, maar dan hoef ik blijkbaar niet alleen naar een 1.2 te kijken, want dan komen er dus ook zwaardere motors in aanmerking die dit ook halen, begrijp ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.
En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.
[..]
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.
Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.
De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:03 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
Ben ik ook wel benieuwd naar :-)quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden.
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig meequote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
tenminste, als het niet bij vag wegkomtquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Bepaalde series gaan nog 10000 km mee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
En Renault.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
tenminste, als het niet bij vag wegkomt
dus 1.6 heeft geen turb0quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen.Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit.
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
1:10quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus 1.6 heeft geen turb0![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
Je wilt de mensen met een gebroken ketting niet op de koffie hebbenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart hadquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan.
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelenquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden.
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had
een beetje de pooier uithangen kan toch geen kwaad?quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen(golf 3,3deurs 1.8
)
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef YupR het volgende:
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeftquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Het is niet dat ik weinig kennis heb van volkswagen dat ik niets weet van andere merken,dwaas.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.
[..]
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft
high-five!quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.
In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef YupR het volgende:
[..]
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.
als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up. Ik baal alleen van de Opel ophanging die ik heb maar gelukkig is het motorblok toch wel van Saab zelfquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
Seat leon 1.6 sport up 120k, eigenlijk totaal niet relevant voor dit topic, maar hij reed wel lekkerquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:
[..]
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)
Jep, 4 ton and counting.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |