abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122844594
Momenteel ben ik mij wat aan het ori๋nteren op een andere auto. Momenteel rijd ik een A3 1.6 (104PK). Mijn oog is gevallen op een Seat Ibiza met een bouwjaar vanaf 2009. Deze keer wil ik graag een zuinigere auto en een 1.2 is dat duidelijk. De Seat Ibiza 1.2 heeft echter maar zo'n 69 PK, een forst verschil met mijn huidige auto.

Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
pi_122845740
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122845888
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
En snel stuk.
pi_122845955
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:55 schreef Bami-Powner het volgende:
de golf 6 1.4 tsi is ook wel leuk en zuinig ^O^
En 2 x zo duur t.o.v. seat ibiza
pi_122846084
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:03:40 #6
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122846173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.

TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:04:20 #7
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_122846213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:36 schreef YupR het volgende:

Ik heb nog nooit in een 1.2 gereden, dus weet niet goed wat te verwachten. Uiteraard ga ik dat nog wel doen! Ik was benieuwd naar jullie ervaringen. Is het verschil echt zodanig groot bij het optrekken / inhalen e.d. ? Huidige auto is overigens 1045kg t.o.v. zo'n 945kg met een seat ibiza.
Ja dat verschil ga je echt fors merken.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_122846302
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122847603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef Scaletta het volgende:
Laatst een proefritje gereden in een seat leon in 2010, wat een heerlijke auto, en nog relatief zuinig ook! Lijkt me dat de seat ibiza hier niet ontzettend veel van afwijkt.
Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Nee, het is tenslotte alleen maar een heel andere auto.

TS, van een a3 naar een ibiza klinkt wel als een achteruitgang. Heb je er een bepaalde reden voor, of wil je 'iets nieuws'?
Het is overigens een A3 van 11 jaar oud. Er zijn verschillende redenen dat ik de auto weg doe, maar de hoofdreden zijn toch wel: ik wil een zuinigere auto, want met de benzineprijzen van tegenwoordig schiet het geld m'n portemonnee uit en de A3 heeft nu iets meer dan 2 ton gelopen en de nodige kosten (distributieriem e.d.) zitten eraan te komen.

Naast een zuinige auto, wil ik het uiterlijk van een nieuwere wagen en een lage km-stand (max. 60.000 km) en er maximaal 9000 euro aan uitgeven. Met die eisen kom ik uit op een seat ibiza of bijvoorbeeld een ford fiesta.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
pi_122847975
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
My dials are pupillated.
pi_122848129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Hendroit het volgende:
Hou er rekening mee dat zo'n ding op de snelweg aardig gaat zuipen als je 120/130 wilt rijden omdat dat kleine motortje dan heel veel moeite moet doen.
Dusss als je veel 120/130 rijdt kun je beter die 1.6 houden.
Dat is iets waar ik geen rekening mee gehouden heb, is dat zo? Da's een tegenvaller!
Ik rijd voornamelijk snelwegen...
pi_122848280
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
pi_122848381
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
pi_122848437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Komt omdat je gewoon keihard gaat trappen en hoog in de toeren gaat zitten met zo'n ding om een beetje mee te komen in het verkeer. Zelfde als dat Aygo-tuig.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:31 #15
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122848478
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.

Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
pi_122848497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:

[..]

Dat klinkt niet goed. Aan welke auto zou jij dan denken?
Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122848967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Volgens de gegevens van spritmonitor.de ga je qua verbruik van gemiddeld 7,9 l/100km naar 6,5 l/100km met de Ibiza. Gecombineerd met een 0-100 van 16 seconden zou ik daar echt niet blij van worden. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je wel ontmoedigen.

Al met al ga je er jaaaaaaren over doen om de meerkosten van een nieuwe auto te compenseren door wat lager verbruik.
Ik kan je niet anders dan gelijk geven... misschien moet ik mij wat minder blind staren op zuinigheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou serieus naar een Ford Fi๋sta kijken (want betere wegligging en scherp geprijsd), Opel Corsa (betere afwerking, ook meer uitrusting voor je geld), Kia Rio (erg veel auto voor je geld, en ondanks dat het een Kia is ziet er erg goed uit, bovendien 7 jaar garantie), of een Hyundai I20 (redelijk veel auto voor je geld, maar niet de mooiste auto voor het geld en mindere afwerking).
Bedankt. Ik zal die andere modellen ook bekijken.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:49:33 #18
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122848991
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:38 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n 1.2 is alleen op papier zuinig.
Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.

En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef YupR het volgende:
Okee, heb ik dus zo'n verkeerd beeld van een 1.2 qua zuinigheid.
Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.

Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
pi_122849314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:49 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Onzin. Ik haal makkelijk het verbruik wat Fiat opgegeven heeft. Soms rij ik nog zuiniger dan de fabrieksopgave.

En die 1.2 4 cilinder van me gaat met 85pk aardig rap. Snel genoeg om met het verkeer mee te komen. En dan hoef je niet te stampen om mee te kunnen komen.

[..]

Nee, een 1.2 kan wel zuinig zijn. Puur met de rijstijl te maken. Maar het klopt wel dat kleine motoren flink gaan zuipen als je gaat stampen om mee te kunnen komen.

Met 120 is het verbruik van mijn Punto ongeveer 1:17/18. Met 100 haal ik ongeveer 1:20. In de stad ongeveer 1:15
85pk is alweer wat meer dan 69pk. De seat ibiza 1.2 heeft slechts 3 cilinders. 1:17 / 1:18 is nog wel acceptabel vind ik, maar dan hoef ik blijkbaar niet alleen naar een 1.2 te kijken, want dan komen er dus ook zwaardere motors in aanmerking die dit ook halen, begrijp ik.
pi_122849792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Een voordeel is dat het de 1.2 motor zonder turbo betreft. De 1.2 TSI kent namelijk diverse problemen net als de 1.4 TSI die kent.

De 1.2 is wel een trage driecilinder, het is de vraag of je daarop zit te wachten. De motor doet eigenlijk geen recht aan de auto. Maar goed, als je dat niet deert kan het een aardige auto zijn. Al denk ik persoonlijk dat er betere auto's zijn voor het geld.
Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122849896
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden. :Y
pi_122849943
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:03 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Een vraagje als er tsi staat dan ga er ik toch vanuit dat daar een turbo in zit net als tdi is dat waar?
Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122850071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja klopt, de TSI heeft een turbo. De T in TSI staat zover ik weet dan ook voor turbo inderdaad.
wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850148
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
Ben ik ook wel benieuwd naar :-)
pi_122850241
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:07 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

wat is het beste 1.4 of 1.6 TSI ? wat zijn nou die turbo-problemen?
De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
pi_122850263
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Wij hebben een jaar een Ibiza 1.2 uit 2009 gereden. Hij is niet snel maar kan prima meekomen in het verkeer. 1:15 was het gemiddeld verbruik. Nu hebben we een Mii met een gemiddeld verbruik van 1:20. De Mii is trouwens stiller en prettiger om mee te rijden. :Y
Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
pi_122850345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan. :)
pi_122850348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Ik drink geen kraantjeswater.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:13:36 #29
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_122850409
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
tenminste, als het niet bij vag wegkomt :+
pi_122850412
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Bepaalde series gaan nog 10000 km mee. :D
pi_122850429
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:13 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

tenminste, als het niet bij vag wegkomt :+
En Renault.
pi_122850497
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
pi_122850498
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De 16tsi bestaat niet. Er zijn problemen met een bepaalde serie distributiekettingen. Volgens tomaat met alle kettingen. :') Binnenkort kommen er tsi motoren met een riem uit. :7
dus 1.6 heeft geen turb0 :( |:( -O- :N :|W
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850536
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden. :7
pi_122850559
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus 1.6 heeft geen turb0 :( |:( -O- :N :|W
de 1.4 en 1.8 wel maar wat is het sportiefst,de 1.8 natuurlijk maar hoe zit het met het verbruik?
1:10
pi_122850602
Ik heb zelf een Seat Ibiza 1.6 gereden en nu een Leon 2.0, maar heb tijdens een proefrit in een Ibiza 1.2 uit ik geloof 2010 gezworen dat ik nooit zo'n auto zou nemen. Kon er serieus niet aan wennen..... Zuinig dat wel, maar traag en log.....
Vind overigens dat model ook niet zo mooi, maar dat is persoonlijk.
U MAD?
pi_122850616
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

heb liever een ketting,gaat voor eeuwig mee
Je wilt de mensen met een gebroken ketting niet op de koffie hebben ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ga er eens mee proefrijden. Hij voeld zeer volwassen aan. :)
Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:10 schreef YupR het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof een 1.2 dan bij mij past :-/ 15 km gemiddeld is nu niet om naar huis te schrijven.
Een Mii vind ik te klein.
hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122850678
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De distributieriem van een Mii moet bij 240000 km vervangen worden. :7
dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen ~O> (golf 3,3deurs 1.8 _O_ )
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:

hoeveel KM doe je per jaar ongeveer?
tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.
pi_122850699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:15 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1:10
dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:16 schreef eXplorer1 het volgende:


[..]

Doe toch normaal man, ik heb eens in de VW variant gereden (Up) en ik wou al janken voordat ik hem gestart had


Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
pi_122850838
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
een beetje de pooier uithangen kan toch geen kwaad?
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122850884
quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dat zeggen ze allemaal op papier,maar in werkelijkheid rij je altijd hard en wild en duw je soms de ambreage niet in om die hard in een versnelling te zetten terwijl die tandwielen knarsen en afbrokkelen ~O> (golf 3,3deurs 1.8 _O_ )
Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:21:40 #44
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122850892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:14 schreef YupR het volgende:
Mensen, is een 1.6 motor waarbij je in elk geval lekker kunt optrekken (zoals ik nu ook kan met m'n A3) met de huidige / nieuwere technieken dan wel zuiniger tegenwoordig? Waar moet ik dan aan denken? Kijk ik naar een Seat Leon 1.6 dan lijkt het op papier gemiddeld slechts 1 km te schelen met m'n huidige auto.
Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.

quote:
3s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dus de 1.8 is 1:10? liever een 1.4 hoe zit het daarmee?
Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft _O-
pi_122850963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Die Audi komt wel uit een periode waarin de door de fabriek opgegeven verbruikscijfers dichter bij de waarheid stonden dan vandaag. Zonder enorme kapitaalinjectie zul je er niet aanzienlijk op vooruit gaan. Als je het echt economisch gaat bekijken is de goedkoopste optie: doorrijden.

[..]

Haal jij eens ff dat 'autogek' uit je undersign. Vragen of een Tsi een turbo heeft _O-
Het is niet dat ik weinig kennis heb van volkswagen dat ik niets weet van andere merken,dwaas.
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851017
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
high-five! :D
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_122851037
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:17 schreef YupR het volgende:

[..]

tot 15.000 km en dus voornamelijk ritjes van minimaal 25 km, vooral snelweg.

In dat geval staar je niet blind op de 1.2 3 cilinders oid. op basis van die kilometers is het verschil tussen 1 op 14 en 1 op 16-17 ook niet schrikbarend.


quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:19 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Omdat je ego ( pik te klein ) te groot voor een kleine auto is?
als het gaat om mijn Ego krijg ik als 20 jarige meer aanzien in een nieuwe Up dan mijn Saab, maar met 30-40K per jaar en mijn lengte van 2.00m wordt ik toch wel bedroefd in een Up. Ik baal alleen van de Opel ophanging die ik heb maar gelukkig is het motorblok toch wel van Saab zelf
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122851065
Ik heb geen ervaring met de motor, maar wel met de auto. Ze rijden fijn en ook de zit is erg prettig. Wel maken ze aardig lawaai en zijn er met alle seat ibiza's op m'n werk problemenhet zijn er geen tientallen, maartoch. Veel gezeik met EGR kleppen en verder veel kleine kwaaltjes.

Ondanks dat ik het fijne auto's vind zou ik er zelf nooit een van deze generatie kopen. Ik heb de indruk dat VAG de laatste paar jaar een flinke duikeling achteruit gemaakt heeft.

Ook interessant was een duurtest die ik laatst in een autoweek zag. Toen ze hem na 100dkm uit elkaar schroefde waren er veel dingen gewoon echt goed in orde, maar ook was een van de tandwielen van de versnellingsbak aangevreten. Dat mag gewoon niet bij zo'n nieuwe auto.
pi_122851098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:26 schreef YupR het volgende:

[..]

Seat Leon is inderdaad een prachtige auto, maar zwaarder en daardoor minder zuinig dan de ibiza en een stukje duurder. Die is daardoor vrijwel gelijk al afgevallen. Heb je in een 1.2 of een 1.4 gereden? Want een 1.6 wil wel :-)
Seat leon 1.6 sport up 120k, eigenlijk totaal niet relevant voor dit topic, maar hij reed wel lekker :+
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:25:09 #50
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_122851114
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een enorme lompe boer. De 1.8 75 en 90pk zijn zo goed als onverwoestbaar. :D
Jep, 4 ton and counting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')