Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:14 schreef Prospos het volgende:
Er wordt tegenwoordig minder goed getest maar dat is bij andere merken ook het geval.
En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel.
Opel heeft problemen gekend, maar die zijn opgelost.
Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken.
Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn.
Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren.
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een hoop merken gaan momenteel aardig op hun bek door de klant te laten testen.
Niet alleen in de auto-industrie overigens.
Zo'n lange lijst met structurele productiefouten en kwaliteitsproblemen over 15 jaar kom je denk ik niet tegen bij andere fabrikanten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:28 schreef Boldface het volgende:
Ik denk dat je zo'n lijstje met mankementen over een periode van 10-15 jaar (of zelfs nog langer) probleemloos voor élk automerk kunt maken.
Maar de periode Lopez had betrekking op de kwaliteitsproblemen bij Opel in de jaren 90 toch? Een periode waar door Volkswagen overigens nogal smalend tov Opel over werd gedaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:30 schreef D-FENS het volgende:
Een auto is een verzameling onderdelen die allemaal voor een bodemprijs zijn ingekocht bij de goedkoopste leverancier. En dat kom je soms tegen in de kwaliteit van het eindproduct.
Berucht is het "Lopez-effect" waar ene meneer Lopez leveranciers een korting "oplegde" van een procentje of 15 als ze het volgende jaar nog VW als klant wilden hebben. Veel leveranciers hebben de lagere prijs wel gerealiseerd, maar ten koste van de kwaliteit. De auto's uit die tijd hebben jarenlang een spoor door de TUV-statistieken getrokken als (ver) bovengemiddeld storingsgevoelig.
Blijkbaar heeft VW weinig van die tijd geleerd.
ja, daarom moet je ook niet zo'n dom figuur zijn die 3 dagen van te voren al met z'n slaapzak voor de winkel ligt voor een nieuw type telefoon.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren.
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat isquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ander probleem bij VW is de hoge diefstalgevoeligheid.
Dan heb je het mis. Ik ben gewoon autoliefhebber en niet zozeer Volkswagenhater. Maar ik ben oprecht verbaasd over de in mijn beleving buiten proportionele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen in verhouding tot andere merken. Zeker aangezien Volkswagen kwalitatief zo goed bekend staat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetjete doen over Volkswagen? maar ik kan het mis hebben uiteraard
Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat is![]()
dat is overigens wel iets inderdaad. Kijk, de systemen van Audi en BMW worden niet zoveel gejat, ik denk omdat de controls daarvan in de middenconsole tussen de stoelen zitten ongeveer.
Bij VW zat alles in dat apparaat zelf. Nu zag ik laatst fotoś van de Golf VII waar uiteraard ook zo'n ding in zit, en hoewel ie iets geupdate was zaten nog steeds alle controls op het apparaat zelf. Dát zou ik nou anders gedaan hebben.
Sure, je had/hebt die metalen plaat die je ervoor kunt zetten, maar toen ik daar naar vroeg bij de leasemaatschappij zeiden zij dat het geen nut had, omdat ze dat er ook vanaf krijgen, maar op een later tijdstip, dus zagen ze gewon je hele dashboard naar de klote, wat resulteert in veel hogere reparatiekosten voor de leasemaatschappij.
Zolang de importeur het maar goed oppakt is het niet zo'n heel groot probleem. Maar vaak gebeurt dat eerst niet. Ze hebben nooit van het probleem gehoord, je bent altijd de eerste. En het valt niet onder garantie.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef Biogarde het volgende:
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen.
En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost.
Testkonijnen
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het grote probleem zit hem in het volume.
Doordat VW veel auto's verkoopt, zijn er ook meer VW's op de weg met problemen.
Statistisch gezien wordt het een heel ander verhaal. Misschien heeft maar 0,5% van alle VW's problemen terwijl dat bij een willekeurig ander merk zomaar 2% kan zijn. Alleen zul je van die laatste niets horen omdat er te weinig daarvan rondrijden.
Dus?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé.
In de Autobild is ook het volgende te vinden (vertaald): "De Achilleshiel lijkt de distributieketting te zijn. Van alle Autobild-lezers die hier problemen mee krijgen, rijdt 39 procent in een Volkswagen. Dat is 75 procent meer dan op basis van het marktaandeel te verwachten zou zijn. En dat ondanks dat er bij de populaire TDI-motorvarianten niet eens gebruik gemaakt wordt van een ketting."
Overigens vergeten ze dan dat niet alleen de distributieketting problemen veroorzaakt bij de TSI motoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |