quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:54 schreef tammepiet het volgende:
Dat we nu bijna niets te besteden hebben komt niet omdat we het maximale uit de Kuip halen.
Wat zou je er nog uit kunnen halen dan?
Ik weet het niet Pietertje. Doe eens een poging jongen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:54 schreef tammepiet het volgende:
Dat we nu bijna niets te besteden hebben komt niet omdat we het maximale uit de Kuip halen.
Wat zou je er nog uit kunnen halen dan?
2 keer per jaar een rommelmart ipv 1?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet het niet Pietertje. Doe eens een poging jongen.
QFT.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef PIETR het volgende:
Feyenoord kent in mijn ogen 4 pijlers:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
De Kuip:
[ afbeelding ]
Het rood witte thuisshirt met Feyenoordlogo:
[ afbeelding ]
En het belangrijkste, het legioen:
[ afbeelding ]
Deze 4 facetten zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Haal je er eentje weg dan is Feyenoord, Feyenoord niet meer.
Ons wordt door de strot geduwd dat een nieuw stadion noodzakelijk is. Dat is niet zo. Ook met de Kuip kunnen we succesvol worden. Het belangrijkste is goed beleid. Je kunt wel veel geld hebben, maar als hier niet goed mee wordt omgegaan dan heb je er niets aan. Ook in de Kuip kunnen we kampioen worden en Champions League spelen. Net ofdat een nieuw stadion een garantie is voor succes, onzin.
Dat we nu bijna niets te besteden hebben komt niet omdat we het maximale uit de Kuip halen. Dat komt omdat we nog steeds moeten puin ruimen, door het jarenlange wanbeleid wat er gevoerd is. Met een goed beleid, een goede jeugdopleiding, en een goed aan- en verkoopbeleid kunnen we ook succesvol worden. Daar hebben we geen nieuw stadion voor nodig.
Wat is dit voor romantisch kelul?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef PIETR het volgende:
Feyenoord kent in mijn ogen 4 pijlers:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
De Kuip:
[ afbeelding ]
Het rood witte thuisshirt met Feyenoordlogo:
[ afbeelding ]
En het belangrijkste, het legioen:
[ afbeelding ]
Deze 4 facetten zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Haal je er eentje weg dan is Feyenoord, Feyenoord niet meer.
Ik blijf ook het liefst in de Kuip, maar dan moet je inderdaad wel genoegen nemen met structureel om plek 6 voetballen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:00 schreef Maastoren het volgende:
[..]
QFT.
Men doet net of een nieuw stadion een garantie voor succes is / dat de eurobiljetten dan opeens uit de hemel komen vallen.
Heb je dat risico wel voldoende afgedekt? Wat als er de tweede keer niemand komt?quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:58 schreef tammepiet het volgende:
[..]
2 keer per jaar een rommelmart ipv 1?
Je snapt blijkbaar de betekenis van het woord pijler niet. Maakt niet uit Pietertje, het gaat steeds beter.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:00 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Wat is dit voor romantisch kelul?
Denk je niet aan club-iconen zoals van Hanegem, de Wolf en Houtman. Niets voor de club betekent zeker?
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:00 schreef Yipper het volgende:
Ik ben het eens met Tomatenboer.
Red De Kuip wil een derde ring op De Kuip zetten. Die ring blijft waarschijnlijk voor het grootste deel leeg, en het stadion ermee vernieuwen doe je niet. Ook wordt De Kuip er onherkenbaarder door, zeker als je het vergelijkt met hoe het er vroeger uitzag. Dan kun je er net zo goed een nieuw stadion bouwen die de kenmerken van de originele Kuip heeft, maar toch hypermodern en multifunctioneel is. Dat was volgens mij ook de bedoeling van de originele Kuip.
Een nieuw stadion zal ik zeker niet bij voorbaat afkeuren. Sterker nog, een hypermodern stadion spreekt me juist wel aan. Mits het goed uitgevoerd wordt. Ik weet zeker dat ze rekening houden met de mening van het publiek.
De meesten hier willen gewoon om sentimentele redenen in De Kuip blijven. Ik zie ons over veertig jaar al nog steeds in onze oude Kuip zitten, terwijl clubs als PSV, Twente, Ajax ons voorbijgestreefd zijn met moderne stadions. Nee, ik denk dat we er het beste van moeten maken in ons nieuwe stadion. Hoe zeer het ook doet om De Kuip te verlaten. De echte supporters zitten er niet enkel en alleen om De Kuip.
Ik hoor ook veel het argument dat De Kuip bij onze clubhistorie hoort. En dan zeg ik: ja, dat klopt. Maar als je alleen maar naar Feyenoord komt om de clubhistorie... geef het vuur door en maak zélf nieuwe clubhistorie. Maar dat is mijn mening.
Waarom? Het is een waarheid als een koe. Rotterdam is niet groot geworden met conservatisme.quote:
Dit vooral eigenlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:04 schreef Muto het volgende:
Ik vind het vooral schattig. Iedereen voor een plan zijn om De Kuip te behouden, terwijl na die verbouwing De Kuip toch niet meer De Kuip is.
Het kan de club een enorme boost geven. Met nadruk op kan. Ik zie ook wel in dat De Kuip niet meer van deze tijd is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik blijf ook het liefst in de Kuip, maar dan moet je inderdaad wel genoegen nemen met structureel om plek 6 voetballen.
Je moet gewoon spelers verkopen en gokken dat die financial fairplay een keer goed gaat lopen. Een nieuw stadion kost zo'n investering dat je de komende 10 jaar weer/nog steeds niets kunt. Ook niet verbouwen, hooguit het bier en de kaarten wat duurder maken. Je hebt toch het trouwste publiek van NL, die blijven wel komen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:04 schreef Muto het volgende:
Ik vind het vooral schattig. Iedereen voor een plan zijn om De Kuip te behouden, terwijl na die verbouwing De Kuip toch niet meer De Kuip is.
Mijn reactie sloeg op het feit dat ze volgens Yipper zeker rekening houden met de mening van het publiek.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom? Het is een waarheid als een koe. Rotterdam is niet groot geworden met conservatisme.
De Kuip hoort inderdaad bij de clubhistorie van Feyenoord, en het is waar dat goed beleid belangrijker is dan een nieuw stadion. Maar een nieuw stadion is noodzakelijk om:
1. Meer sponsors te kunnen ontvangen, is meer inkomsten.
2. Beter sponsors te kunnen ontvangen, ook dat uit zich in meer inkomsten.
3. Meer supporters te kunnen ontvangen, of supporters die nu nog niet komen vanwege mindere faceliteiten, ook dat is meer inkomsten.
4. Het stadion meer inkomsten te geven buiten 2 voetbalwedstrijden per maand, ook dat betekend voor de BVO Feyenoord minder uitgaven of meer inkomsten (afhankelijk hoe dit afgesproken wordt).
Deels kan dit ook in een verbouwde Kuip gerealiseerd worden inderdaad. Maar niemand heeft nog antwoord kunnen geven op de vraag hoe de Kuip gered wordt door het verminken van De Kuip zoals Red de Kuip doet, en bovendien is De Kuip maar beperkt aanpasbaar aan de wensen van Feyenoord.
Gewoon alles veel duurder makenquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:07 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Je moet gewoon spelers verkopen en gokken dat die financial fairplay een keer goed gaat lopen. Een nieuw stadion kost zo'n investering dat je de komende 10 jaar weer/nog steeds niets kunt. Ook niet verbouwen, hooguit het bier en de kaarten wat duurder maken. Je hebt toch het trouwste publiek van NL, die blijven wel komen.
Men zegt Erasmus Development, één van de architectenbureaus die in het consortium voor het nieuwe stadion zitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:16 schreef Maastoren het volgende:
Van wie is dit filmpje eigenlijk afkomstig?Wie zit erachter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |