Ik heb toch echt een verdeler met rotor EN ECU.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:20 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Raar, hier werkt google gewoon.
Hier luiaard:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bobine
Een bobine geeft geen vonk. De ontstekingstiming werd vroegah door de verdeler gedaan, door middel van een rotor die aangedreven werd door de krukas. De rotor draait langs contactjes en zorgt op die manier voor een vonk (door de bougiekabel en bougie) op het juiste moment. Tegenwoordig wordt alles electronisch aangestuurd door het electronisch brein van de auto, de ecu.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomverdeler
Sorry, het gaat maar om 1 cilinder en om een aggregraat. Hoe ze verdeeld worden over de cilinders hoefde ik niet te weten maar heb ik nu wel geleerd.:)quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:36 schreef blup het volgende:
Vonken verdelen gebeurd onder de verdelerkap dmv de rotor.
[ afbeelding ]
Verdeler van binnen. De kopere puntjes staan in verbinding met je bougies
[ afbeelding ]
Deze staat in verbinding met je bobine. Dit zit mechanisch verbonden aan de motor waardoor hij draait en dus contact maakt met een van die puntjes in de kap, en stroom doorgeef.
Nee, helaas. Werkt niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:40 schreef klabbakus het volgende:
bougiekabel zit er op geschroefd zeg maar,
kabel tegen de klok in losdraaien
Precies! Legio opties...quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:03 schreef T42 het volgende:
zitten ern nog contakt puntjes op je aggegraat?
meer info over het ding zou fijn zijn....
en lees dit even
PTA / MERK ! TYPE ! BOUWJAAR ! MOTOR ! BRANDSTOF ! AANDRIJVING !
Maar de vraag was helemaal niet waarom hij niet vonkt...quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:16 schreef oshiro het volgende:
[..]
Precies! Legio opties...
Punten vuil, afstand niet goed, slechte bougie, magneet gedemagnetiseerd, bij eentje met vliegwielmagneet kan ook de luchtspleet nog te groot zijn, condensator stuk, bobine spoelen stuk (kun je meten) en ga maar door!
je hebt iets van een voedings bron nodig, wat er in een aggregraat zit geen idee. Maar ik denk gewoon een accuquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:13 schreef _X het volgende:
[..]
Maar de vraag was helemaal niet waarom hij niet vonkt...
Bedankt chuck! Maar waar haalt mijn bobine dan ze stroom vandaan? Er zit namelijk geen 12v accu in de aggregraat.
Dat kan ik me niet voorstellen. In een buitenboordmotor bijvoorbeeld ook niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je hebt iets van een voedings bron nodig, wat er in een aggregraat zit geen idee. Maar ik denk gewoon een accu
dan pakt hij de voeding van de dynamo.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:17 schreef _X het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen. In een buitenboordmotor bijvoorbeeld ook niet.
maar als we nu weten wat voor geval het is kunne we zeggen of er een spoel in gebouwd zit ofzo er zijn heel veel motoren op de wereld weet je....quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:13 schreef _X het volgende:
[..]
Maar de vraag was helemaal niet waarom hij niet vonkt...
Bedankt chuck! Maar waar haalt mijn bobine dan ze stroom vandaan? Er zit namelijk geen 12v accu in de aggregraat.
en jij zit bij de anwb?quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je hebt iets van een voedings bron nodig, wat er in een aggregraat zit geen idee. Maar ik denk gewoon een accu
dynamo van een aggegraat wekt 230v op en soms 12 maar die zit niet electronisch in verbinding met de motor want die kan los ook lopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan pakt hij de voeding van de dynamo.
wat, ik heb nog nooit met een aggregaat gewerktquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:23 schreef T42 het volgende:
[..]
en jij zit bij de anwb?
aggeraat motor is makkelijk onderhoud meestal (want het is een 1 cillinder en geen 12 cillinder)
zelfde als op een brommer. daar zit een spoel in met contakt puntjes of electronische puntjes
wat als je een trabant langs de weg moet helpen? of een wat oudere motor? die werken ook zoquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
wat, ik heb nog nooit met een aggregaat gewerkt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aggegraat motor is zelfde als van een brommer, bbm of grasmaaier in 2 takt of 4 takt die hebben geen accu en starten zo (met touwtje of kickstart ofzo) en maken zelf de spanning voor de bobine
alleen heb je div uitvoeringen van oud naar modern enz enz
[ Bericht 4% gewijzigd door T42 op 13-02-2013 20:31:53 ]
dan hadden we de betreffende bobine erbij kunne pakken. omdat je losse hebt. electronische en internequote:Op woensdag 13 februari 2013 21:08 schreef _X het volgende:
Ik weet de gegevens niet... Maar ze zijn in dit geval toch helemaal niet relevant? Ik heb geen probleem met deze aggegraat (meer). En wou gewoon wat leren...
Zijn ze relevant>?
ik vind niks maar er is 3x een vraag gesteld die jij niet relevand vind maar het wel een beetje is. (zo dat we het type weten)quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:14 schreef _X het volgende:
Nouja, ik weet niet hoe ik dat nou moet opvatten. Dat je jezelf stom vind? Of dat ik stom ben?
Ik gok dat jij het 2de vind.
Maarja ik wil jullie van PTA graag te vriend houden... ik kan vast nog een hoop leren van jullie.
Als ik de volgende keer gegevens heb dan zet ik het er uiteraard bij.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:26 schreef T42 het volgende:
[..]
wat als je een trabant langs de weg moet helpen? of een wat oudere motor?
dacht die mensen weten alles bij de ANWBquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
2de HV is ook een optie, of het technisch platform
samen weten we bijna allesquote:Op woensdag 13 februari 2013 22:18 schreef T42 het volgende:
[..]
dacht die mensen weten alles bij de ANWB
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |