Geld kost het sowieso en je werkgever doet je labor certification en i-140. Het zal waarschijnlijk wel een stuk tijd schelen en je kunt niet zo snel naturaliseren: nog 1 jaar en ik zit op de 5, maar ik weet niet of ik die stap wil zetten. Ik geloof dat je met een "trouw"-green card na 3 jaar al je amerikaanse paspoort kan aanvragen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:25 schreef Lyrebird het volgende:
Je kunt ook proberen om zelf een Greencard aan te vragen, net zoals ik, maar dat kost je handen vol met geld en een jaar frustratie.
Ik ben bang dat je voor de verkeerde vrouwen valt. Er zijn wel degelijk van dat soort vrouwen (ik heb ooit iemand ge-date voor een week die dat soort karakter trekjes had), maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo. En je zult dat soort vrouwen ook wel in andere landen vinden.quote:Ze menen the right to have hapiness te hebben (ipv the right to pursuit hapiness). In een relatie hoeft het niet lang te duren voordat de vrouw van je dromen in een control freak verandert. Stellen zich ook graag financieel en emotioneel afhankelijk op, maar tegelijkertijd willen ze wel de baas spelen.
Dat kan altijd, maar als je een brave Henk bent, dan komt het wel goed. Amerikanen houden niet van strafbladen, terroristische activiteiten, dat soort zaken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:00 schreef lol123lol123 het volgende:
Hoi,
Ik heb morgen een interview op het consulaat. Aanvraag J1-Visum.
Kan mijn J1-Visum geweigerd worden? En zo ja, welke redenen kunnen ze daarvoor hebben?
Waar moet ik dus rekening mee houden. Ik wil er 5 a 6 maanden verblijven voor mijn studie.
1 tip: neem geen elektronica mee naar het consulaat, ik heb zelf alleen mijn papieren mee naar binnen genomen en was zo door security, mensen zonder elektronica mogen eerst naar binnen namelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:00 schreef lol123lol123 het volgende:
Hoi,
Kan mijn J1-Visum geweigerd worden? En zo ja, welke redenen kunnen ze daarvoor hebben?
Waar moet ik dus rekening mee houden. Ik wil er 5 a 6 maanden verblijven voor mijn studie.
Ik was bijna 4 jaar geleden ook redelijk vlot door security, met electronica. Maar dat was, zoals gezegd, bijna 4 jaar geleden. Metal detector bij de eerste check buiten (vlak nadat je door het het gaat), daar m'n tas met alles achtergelaten met telefoon en dergelijke, vervolgens alleen m'n papierwerk meegenomen naar binnen, en daar weer door een check.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:43 schreef IrCute het volgende:
[..]
1 tip: neem geen elektronica mee naar het consulaat, ik heb zelf alleen mijn papieren mee naar binnen genomen en was zo door security, mensen zonder elektronica mogen eerst naar binnen namelijk.
Zorg dat al je papierwerk in orde is anders mag je een andere keer terugkomen. Denk ook aan pasfoto's op het juiste formaat (=anders dan in NL), en het vooraf online betalen van sommige fee's.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:00 schreef lol123lol123 het volgende:
Hoi,
Toen ik er een paar maanden geleden was mochten de mensen met een telefoon twee uur wachtenquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik was bijna 4 jaar geleden ook redelijk vlot door security, met electronica. Maar dat was, zoals gezegd, bijna 4 jaar geleden. Metal detector bij de eerste check buiten (vlak nadat je door het het gaat), daar m'n tas met alles achtergelaten met telefoon en dergelijke, vervolgens alleen m'n papierwerk meegenomen naar binnen, en daar weer door een check.
Buiten hetgeen Lyrebird noemt is het bij een J1 belangrijk dat men er op het consulaat van overtuigd is dat je weer teruggaat als je verblijfsduur is afgelopen. Als je als Nederlander in Nederland bent geboren doorgaans niet zo'n probleem echter.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:00 schreef lol123lol123 het volgende:
Hoi,
Wat ik doe als ik langer dan 3 maanden ga is gewoon tussendoor Amerika verlaten. Ligt een beetje aan waar je precies heengaat hoe gemakkelijk dat is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:00 schreef lol123lol123 het volgende:
Hoi,
Ik denk als een werkgever uit de US je een baan aanbiedtquote:Op maandag 18 maart 2013 17:17 schreef gazhims3lv het volgende:
Een vraag aan een aantal nederlandse amerikanen:
Wat is de 'makkelijkste' manier om naar amerika te emigreren?
Jij bent ook geëmigreerd of niet? Als ik emigreer wil ik pas na het afronden van mijn studie zoals vanzelfsprekend. Is het dan eventueel handig al mee te doen met de Lottery?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:59 schreef shaderon het volgende:
[..]
Ik denk als een werkgever uit de US je een baan aanbiedt
En dit conform dergelijke regels is natuurlijk
Of trouwen.
Ik vertrek bijna voor mijn studiequote:Op maandag 18 maart 2013 21:46 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Jij bent ook geëmigreerd of niet? Als ik emigreer wil ik pas na het afronden van mijn studie zoals vanzelfsprekend. Is het dan eventueel handig al mee te doen met de Lottery?
Haha, vroeger wilde ik altijd in de US studeren/wonen. Dus heb daar wat kennis over opgedaan door heel veel te lezen. Maar tijdje geleden sprong Australië in het oog en ik ging er op vakantie en veranderde heel mijn plan, nu ga ik architectuur studeren in de mooiste stad Sydney.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:14 schreef gazhims3lv het volgende:
Vertel meer please
Wat voor studie doe je? Waar ga je heen? Je maakt me nieuwsgierig.
stuur ze een papiertje met het recept eropquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:18 schreef Djibril het volgende:
Ik wil een pakketje van 500 gram naar USA sturen, weten jullie met welke maatschappij ik het beste dat kan doen?
Vorige stuurde ik een pakketje van 150 gram ofzo en koste me al 30 euro bij TNT.
Nooit een weddenschap om stroopwafels doen, die Amerikanen doen alles voor stroopwafels
Ik werkte indertijd op een H1B visum bij een ziekenhuis, waardoor het relatief gemakkelijk was om een verzekering (via het ziekenhuis) af te sluiten. Achteraf duurde het toch nog een maand of 3 voordat ik tegen ziektenkosten verzekerd was. Heb dus drie maanden onverzekerd rondgelopen. Net als al die andere miljoenen onverzekerden (the horror).quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:10 schreef IrCute het volgende:
Even een vraagje aan de immigranten hier: Ik ben een maand geleden geemigreerd op een k1 visum, nu heb ik afgelopen week eindelijk mijn SSN in de bus gekregen en ik dacht dat ik dus meteen een zorgverzekering zou kunnen aanvragen, nou mooi niet dus. Ze vragen dat je 6 maanden in de VS bent en/of een greencard hebt, nou die heb ik voorlopig nog niet. Ben wel al getrouwd en bezig met de aanvraag, maar dat gaat nog minstens 6 maanden duren. Mijn man heeft nog gewoon particuliere verzekering, hij krijgt over een aantal maanden eentje via zijn werk, maar voorlopig nog niet.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Iemand suggesties voor een zorgverzekering?
Ik heb geloof ik destijds tijdelijk iets bij Assurant Health gehad (linkje voor je: http://www.assuranthealth.com/corp/ah/AHHome.htm ).quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:10 schreef IrCute het volgende:
Even een vraagje aan de immigranten hier: Ik ben een maand geleden geemigreerd op een k1 visum, nu heb ik afgelopen week eindelijk mijn SSN in de bus gekregen en ik dacht dat ik dus meteen een zorgverzekering zou kunnen aanvragen, nou mooi niet dus. Ze vragen dat je 6 maanden in de VS bent en/of een greencard hebt, nou die heb ik voorlopig nog niet. Ben wel al getrouwd en bezig met de aanvraag, maar dat gaat nog minstens 6 maanden duren. Mijn man heeft nog gewoon particuliere verzekering, hij krijgt over een aantal maanden eentje via zijn werk, maar voorlopig nog niet.
Hier in California heb ik via Planned Parenthood een "verzekeringskaart" gekregen waar iig basishulp gratis mee was (gratis pil etc). Ik kan alleen het kaartje niet meer vinden en ik kan me ook niet meer herinneren hoe het precies heet.. Maar het ging via de staat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:10 schreef IrCute het volgende:
Ik maak altijd een bammetje of cereal voor ontbijt.. En lunch wordt meestal een broodje van thuis (ham of goudse kaas van Costco), of rijst of pasta. Uit eten is veel te duurquote:Op zondag 7 april 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:
Andere vraag voor hen die nu in de US of A vertoeven.
Maken jullie net zo als de gemiddelde Amerikaan ook gebruik van de vele Deli's om je ontbijt te nuttigen of maken jullie zoals op de typische Hollandse manier je ontbijt gewoon thuis en neem je wat mee voor onderweg? (bammetje)
En als je dus onderweg eet (op weg naar je werk) wat eet je dan? Pancakes met siroop en boter i.c.m zwarte koffie?
Dat dus inderdaad... ik heb ook de kaas van Costco.. Heerlijke kaas, die van Safeway is ook wel goed hoor.. Het liefste ga ik in de ochtend even bij Safeway of Raleys om verse broodjes te halen, ik kan nog steeds niet zo goed tegen het amerikaanse brood...quote:Op maandag 8 april 2013 10:37 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Hier in California heb ik via Planned Parenthood een "verzekeringskaart" gekregen waar iig basishulp gratis mee was (gratis pil etc). Ik kan alleen het kaartje niet meer vinden en ik kan me ook niet meer herinneren hoe het precies heet.. Maar het ging via de staat.
[..]
Ik maak altijd een bammetje of cereal voor ontbijt.. En lunch wordt meestal een broodje van thuis (ham of goudse kaas van Costco), of rijst of pasta. Uit eten is veel te duur
Goed idee om verse broodjes te halen. Leef in de VS zoals de Amerikanen. Ik heb Amerikanen zelden boterhammen zien eten - dat brood is vaak niet te eten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:05 schreef dudesque het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad... ik heb ook de kaas van Costco.. Heerlijke kaas, die van Safeway is ook wel goed hoor.. Het liefste ga ik in de ochtend even bij Safeway of Raleys om verse broodjes te halen, ik kan nog steeds niet zo goed tegen het amerikaanse brood...
Hahaha je hebt echt een hollywood tv beeld bij 'ons' amerikanen. Ja, ga je naar een ihop/dennys dan kan je pancakes bestellen of frenchtoast. Maar ik denk dat de gemiddelde amerikaan ontbijt met cereal en melk of oatmeal met fruit. En natuurlijk toast, eggs and bacon!!!!!! Oh en als je bij law enforcement werkt dan eet je alleen maar donuts.quote:Op zondag 7 april 2013 11:18 schreef Iwanius het volgende:
Andere vraag voor hen die nu in de US of A vertoeven.
Maken jullie net zo als de gemiddelde Amerikaan ook gebruik van de vele Deli's om je ontbijt te nuttigen of maken jullie zoals op de typische Hollandse manier je ontbijt gewoon thuis en neem je wat mee voor onderweg? (bammetje)
En als je dus onderweg eet (op weg naar je werk) wat eet je dan? Pancakes met siroop en boter i.c.m zwarte koffie?
Wel grappig, want hier kookt ongeveer de hele familie. Iedere feestdag wordt aangegrepen om een eetfestijn te organiseren met allerlei zelf klaargemaakte dingen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:37 schreef Ainnir het volgende:
Het verbaast mij ook hoe weinig mensen hier ook kunnen koken. Zelfs de schoonouders eten uit of kopen kant-en-klaar maaltijden. Ze vinden het dan ook erg vreemd dat ik dagelijks kook (vlees, groente, aardappels/rijst/pasta).
Behalve dan met de feestdagen, dan maakt de familie altijd koude(!!) ham, aardappelpuree (met een laag gesmolten roomboter eroverheen) en mais in gesmolten roomboter. Koken met kruiden vinden ze hier ook vreemd
Makkelijker dan wat?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:52 schreef Nestalgie het volgende:
Is het makkelijk als Nederlander in Amerika te komen wonen.
Mijn vraag had ook beetje een insteek om wat te provoceren daar ik het beeld wat men meestal over de gemiddelde Amerikaan heeft best wel verschilt met wat je op tv ziet en in de praktijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:23 schreef dudesque het volgende:
[..]
Hahaha je hebt echt een hollywood tv beeld bij 'ons' amerikanen. Ja, ga je naar een ihop/dennys dan kan je pancakes bestellen of frenchtoast. Maar ik denk dat de gemiddelde amerikaan ontbijt met cereal en melk of oatmeal met fruit. En natuurlijk toast, eggs and bacon!!!!!! Oh en als je bij law enforcement werkt dan eet je alleen maar donuts.
Mijn vriend werkt in de stad en die vind het heel erg normaal om buiten de deur te eten. Hij belt een restaurant en haalt het op of laat het bezorgen. Ik denk dat het vooral luiheid is... zelfde als al die convenience stores hier. bijna elke hoek heeft wel een liquor store
Oh ik vind dat nog wel meevallen hoor. Ik woon zelf in het noorden van Californie en hier start het produce seizoen nu ongeveer.... farmers markets enzo.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mijn vraag had ook beetje een insteek om wat te provoceren daar ik het beeld wat men meestal over de gemiddelde Amerikaan heeft best wel verschilt met wat je op tv ziet en in de praktijk.
Vwb het eten is het wel zo dat men heel veel buiten de deur eet vanwege....het gemak (voor mij part noem je dat luiheid) maar opvallender is dat men over het algemeen en dan met name het Zuiden (waar ik ook het meest bekend ben) nogal erg vet eet verbruikt en je opvallend genoeg ook weinig tot geen verse winkeltjes (kleine middenstanders) ziet met een veel groentes en fruit qua uitstalling.
Meestal is dat laatste alleen maar in de grote Malls/ giant grocery stores te verkrijgen of verkiest men toch maar voor de overal aanwezige overpriced Starbucks/McDonalds/BurgerKing's om iets naar binnen te werken.
Alleen komt het wel racistisch over, aangezien ik de link tussen een ethniciteit en vet eten niet zie.quote:Op zondag 14 april 2013 01:48 schreef dudesque het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in het zuiden veel vetter eten. Niet om racistisch te zijn, maar de populatie van negroide mensen is daar hoger. Denk aan Louisiana.
slaat ook nergens op wat je nu zegt... Je heb nog noooooooooooit gehoord dat donkere mensen van fried chicken houden? Dat is volgens mij algemeen bekend?quote:Op zondag 14 april 2013 02:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Alleen komt het wel racistisch over, aangezien ik de link tussen een ethniciteit en vet eten niet zie.
We hebben hier in het noorden ook genoeg gekleurde mensen en vet voer.
Je Klan mask ligt schoon en gestreken klaar, hoor ik.
De tering, en blanke mensen niet? What's next, het watermeloenen stereotype?quote:Op zondag 14 april 2013 02:24 schreef dudesque het volgende:
[..]
slaat ook nergens op wat je nu zegt... Je heb nog noooooooooooit gehoord dat donkere mensen van fried chicken houden? Dat is volgens mij algemeen bekend?
Ja, wat dudesque dus aan een regio koppelt. Zoals gezegd hebben we hier vet voer en donkere mensen. En zij koppelt overgewicht in het zuiden aan donkere mensen die vet eten naar binnen schuiven, terwijl je die overal hebt, in allerlei kleuren.quote:Op zondag 14 april 2013 02:33 schreef IrCute het volgende:
Ze heeft gewoon gelijk hoor.
African American women have the highest rates of being overweight or obese compared to other groups in the U.S. About four out of five African American women are overweight or obese.
In 2010, African Americans were 1.4 times as likely to be obese as Non- Hispanic Whites.
In 2010, African American women were 70% more likely to be obese than Non-Hispanic White women.
quote:Soul food is a variety of cuisine traditionally popular in African American culture. It is closely related to the cuisine of the Southern United States. The descriptive terminology may have originated in the mid-1960s, when soul was a common definer used to describe African-American culture (for example, soul music).
Traditionally-prepared soul foods tend to be very high in starch, fat, sodium, cholesterol, and calories. In contemporary times, some traditional-style soul foods have been implicated in the abnormally high rates of high blood pressure (hypertension), diabetes, clogged arteries (atherosclerosis), stroke, and heart attack suffered by African-Americans – especially those living in the Southern and Central United States.[citation needed]
Dank je! Dat is dus precies waar ik op doelde. En die mensen leven nou eenmaal meer in het zuiden.quote:Op zondag 14 april 2013 03:19 schreef Ainnir het volgende:
Ja dat heet dus Soul Food (http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_food):
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
Leg me even uit wat ethniciteit hier dan mee te maken heeft.quote:
Heb mijn post gezien van hierboven, met de uitleg over soul food?quote:Op zondag 14 april 2013 03:24 schreef OMG het volgende:
[..]
Leg me even uit wat ethniciteit hier dan mee te maken heeft.
Ja, en wie eten dat nog meer? Juist! Blanke mensen!quote:Op zondag 14 april 2013 03:27 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Heb mijn post gezien van hierboven, met de uitleg over soul food?
Dan mag jij eens naar mijn buren komen kijken. Zwaar obese, African American.. en dan kijk maar eens wat zij elke dag eten. Elke dag gaat daar de deepfryer aan.quote:Op zondag 14 april 2013 03:29 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, en wie eten dat nog meer? Juist! Blanke mensen!
En daarnaast eet lang niet iedereen elke dag soul food, maar is dit iets voor speciale gelegenheden.
Want de deepfryer staat gelijk aan soul food. Overigens doen domme rednecks in het zuiden dat uiteraard niet.quote:Op zondag 14 april 2013 03:32 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dan mag jij eens naar mijn buren komen kijken. Zwaar obese, African American.. en dan kijk maar eens wat zij elke dag eten. Elke dag gaat daar de deepfryer aan.
je weet toch dat rednecks grill!!!!! bbq!quote:Op zondag 14 april 2013 03:49 schreef OMG het volgende:
[..]
Want de deepfryer staat gelijk aan soul food. Overigens doen domme rednecks in het zuiden dat uiteraard niet.
Ja, da's net zulk soul food als dat McDonald's dat is (alleen is dat dan voor blanke mensen, nietwaar?).quote:Op zondag 14 april 2013 03:31 schreef dudesque het volgende:
Hahaha speciale gelegenheden??? Ik ken black people die dat elke dag eten... Heb je wel eens churchs chicken gehad?
Veel Soul Food gerechten worden nou eenmaal zo bereid (hush puppies, fried chicken, fried fish, fried steak etc) zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_soul_food_itemsquote:Op zondag 14 april 2013 03:49 schreef OMG het volgende:
[..]
Want de deepfryer staat gelijk aan soul food. Overigens doen domme rednecks in het zuiden dat uiteraard niet.
Jij, jij moet gewoon even normaal doen. Ik zei helemaal niet iets racistisch en je zult wel getrouwd zijn met een donkere vrouw of zelf donker zijn. Maar je bent wel heel erg snel op je teentjes getrapt. Ik had gelijk, en ainnir en IrCute vonden dat ook.quote:Op zondag 14 april 2013 03:54 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, da's net zulk soul food als dat McDonald's dat is (alleen is dat dan voor blanke mensen, nietwaar?).
De tering.quote:Op zondag 14 april 2013 03:53 schreef dudesque het volgende:
[..]
je weet toch dat rednecks grill!!!!! bbq!
Ik moet helemaal niets. Wanneer je een zin begint met "Niet om racistisch te zijn..." volgt er ook iets racistisch, zoals jouw opmerking, puur gebaseerd op stereotypen ("donkere mensen houdeb van fried chicken"). Net zoals ik er vanaf nu veilig vanuit kan gaan dat California vol met leeghoofdig ongeinformeerd spul zit dat hier en daar een grafiek en tekst vandaan kan toveren, waar weinig tot geen relatie tussen te vinden is.quote:Op zondag 14 april 2013 03:56 schreef dudesque het volgende:
[..]
Jij, jij moet gewoon even normaal doen. Ik zei helemaal niet iets racistisch en je zult wel getrouwd zijn met een donkere vrouw of zelf donker zijn. Maar je bent wel heel erg snel op je teentjes getrapt. Ik had gelijk, en ainnir en IrCute vonden dat ook.
En wie maakt er nu aannames? Ik vind jouw instelling maar erg triest. Jammer dat een discussie over Amerikaanse eetgewoonten en cultuur op zoiets moet uitlopen.quote:Op zondag 14 april 2013 06:25 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niets. Wanneer je een zin begint met "Niet om racistisch te zijn..." volgt er ook iets racistisch, zoals jouw opmerking, puur gebaseerd op stereotypen ("donkere mensen houdeb van fried chicken"). Net zoals ik er vanaf nu veilig vanuit kan gaan dat California vol met leeghoofdig ongeinformeerd spul zit dat hier en daar een grafiek en tekst vandaan kan toveren, waar weinig tot geen relatie tussen te vinden is.
Je zeurt vwb je opmerking over racisme.quote:Op zondag 14 april 2013 02:20 schreef OMG het volgende:
Alleen komt het wel racistisch over, aangezien ik de link tussen een ethniciteit en vet eten niet zie.
Dat is lood om oud ijzer. Als ik een neger in dienst heb als tuinman,en al meer dan 30 jaar,sluit mij dat dan uit dat ik alsnog een racist kan zijn?quote:We hebben hier in het noorden ook genoeg gekleurde mensen en vet voer.
Ik heb hier een kopie van je Black Panther lidmaatschap liggen.quote:Je Klan mask ligt schoon en gestreken klaar, hoor ik.
Neu, als begint met de aanname dat veel gekleurde in het zuiden met overgewicht kampen vanwege vet eten, gevolgd het "donkere houden van fried chicken" argument, EN een zin beginnen met iets als "niet om racistisch over te komen" dan kan er alleen maar een rassen gerelateerde opmerking komen. Helemaal als er na het fried chicken argument iets volgt als "rednecks grill! BBQ!", alsof de blanke bevolking niet net zo hard meedoet met voter, vet, soul food. Zet voor de grap eens iets van Paula Deen op.quote:Op zondag 14 april 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je zeurt vwb je opmerking over racisme.
Er is geen sprake van racisme omdat er dan sprake moet zijn van opzet,en dat blijkt nergens uit.
Feit is gewoon dat bepaalde bevolkingsgroepen wereldwijd een voorliefde hebben voor een bepaalde manier van voedselbereiding en voedselproducten. Het benoemen en dat vervolgens als racisme aanduiden getuigd gewoon van het gezegde op elke slak zout willen leggen en de ander monddood te maken.
Nee. Het probleem van de voedsel discussie was de insteek. "In het zuiden eten ze vetter" gevolgd door "maar de populatie van negroide mensen is daar hoger" Alsof in het zuiden die groep ineens de meerderheid is, en niks anders doet dan elke dag bij KFC/Curch's/Popeyes staan.quote:[..]
Dat is lood om oud ijzer. Als ik een neger in dienst heb als tuinman,en al meer dan 30 jaar,sluit mij dat dan uit dat ik alsnog een racist kan zijn?
Ook al vind ik dat niks, da's wel 10x toffer dan er als een spookje uit zien.quote:[..]
Ik heb hier een kopie van je Black Panther lidmaatschap liggen.
Ik vind fried chicken echt helemaal niksquote:Op zondag 14 april 2013 14:00 schreef OMG het volgende:
[..]
Neu, als begint met de aanname dat veel gekleurde in het zuiden met overgewicht kampen vanwege vet eten, gevolgd het "donkere houden van fried chicken" argument, EN een zin beginnen met iets als "niet om racistisch over te komen" dan kan er alleen maar een rassen gerelateerde opmerking komen. Helemaal als er na het fried chicken argument iets volgt als "rednecks grill! BBQ!", alsof de blanke bevolking niet net zo hard meedoet met voter, vet, soul food. Zet voor de grap eens iets van Paula Deen op.
Zo hier ook; "bevolkingsgroepen met een voorliefde voor een bepaalde manier van voedselbereiding en voedselproducten." Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Newsflash; iedereen vind fried chicken lekker, en in het zuiden frituurt de blanke bevolking net zo hard mee.
[..]
Nee. Het probleem van de voedsel discussie was de insteek. "In het zuiden eten ze vetter" gevolgd door "maar de populatie van negroide mensen is daar hoger" Alsof in het zuiden die groep ineens de meerderheid is, en niks anders doet dan elke dag bij KFC/Curch's/Popeyes staan.
Net zoals dat iedere vrouw in Amsterdam achter een raam zit, alleen dan met ethniciteit als argument.
[..]
Ook al vind ik dat niks, da's wel 10x toffer dan er als een spookje uit zien.
Zat er flink naast. Mijn paspoort was in juli van 2011 verlopen, en m'n nieuwe heb ik pas in mei 2012 gehaald / gekregen.quote:Op maandag 15 april 2013 01:10 schreef OMG het volgende:
Die van mij was bijna een half jaar verlopen, geloof ik. Geen problemen mee gehad met vernieuwen.
Nederlandse nationaliteit verlies je niet zo snelquote:Op maandag 15 april 2013 00:55 schreef Ainnir het volgende:
Trouwens een ander vraagje, misschien weten jullie dit: hoe lang kan je je nederlandse paspoort laten verlopen in het buitenland zonder je nederlandse nationaliteit te verliezen? Mijn nederlandse paspoort verloopt in Juni, en ik heb het nu echt even te druk (en het is ook te duur) om door alle hoepels te springen om het hier te laten verlengen.
Ik heb er van 2001 tot 2005 gewoond. Zelfs nog een paar maandjes in Beacon Hill en Backbay. Dat was binnen een straal van een km van de bomaanslag. Toen ik in Backbay woonde, liep ik iedere dag langs die plek op weg naar m'n werk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:20 schreef dudesque het volgende:
Wie van jullie zat er ook alweer in Boston?? Heel veel sterkte daar.... En ik vrees het ergste voor wat er eventueel nog gaat komen.......
Dit. Op weg naar werk moest ik zojuist omkeren, omdat 1 van de vele routes naar werk onder water stond. Dan duurt 't ineens anderhalf keer zo lang! (15 minuten i.p.v. 10quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:19 schreef popolon het volgende:
Zo. Behoorlijk wat regen gehad, de halve stad staat onder water.
Maar je bierflessen zijn gelukkig waterdicht!quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:39 schreef popolon het volgende:
Tot nu toe geluk gehad, droog in de basement maar heel wat vrienden hebben water uit de basement moeten pompen. Het komt gewoon door de betonnen bodem heen, zoveel grondwater.
Zo betaal ik de mortgage, want dat laat ik niet automatisch afschrijven. Zelfde voor de homeowners association.quote:Op maandag 22 april 2013 19:48 schreef RobertVH het volgende:
maar dat gehannis met cheques is toch eigelijk schandalig gewoon, persoonlijk gebruik maar ook gewoon bedrijven die met cheque betalen en deze nog in een gewone enveloppe stoppen en per post opsturen...
Ja die cheques, daar kan ik geloof ik nooit aan wennen. Zo ouderwets.quote:Op maandag 22 april 2013 19:48 schreef RobertVH het volgende:
Nog heel eventjes over de voedseldiscussie.. De rednecks om mij heen in florida frituren er inderdaad ook op los ja... Succes van elke (sport)bar is afhankelijk van de chicken wings die ze hebben hier... en gefrituurde augurk![]()
Nu ik dit topic weer zie realiseer ik me net dat het alweer meer dan 1,5 jaar is dat ik in amerika zit. De nieuwigheid is er al lang af, maar die amerikanen blijven verbazen. Alles met geld, betalen, lenen, cheques, niet sparen... Sparen zal wel een Nederlands begrip zijn, maar dat gehannis met cheques is toch eigelijk schandalig gewoon, persoonlijk gebruik maar ook gewoon bedrijven die met cheque betalen en deze nog in een gewone enveloppe stoppen en per post opsturen...
Die zijn er ook, maar bij veel mensen is de wil er ook niet. Ik had collega's met een goede baan die aan het einde van iedere maand zonder geld zaten. Het zijn net kleine kinderen, die van alles willen, en totaal niet bezig zijn met de toekomst.quote:Op maandag 22 april 2013 20:03 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ja die cheques, daar kan ik geloof ik nooit aan wennen. Zo ouderwets.
Wat sparen betreft, ik denk dat veel mensen wel willen sparen, maar het door omstandigheden ook niet kunnen (zie ik hier heel veel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |