Ik zou eerst keuze ziekenhuis doen, dan waarom MBRT, duaal is een zin: namelijk leren en gelijk leren toepassen in de praktijk. En dan je voorbereidingen=doorzettingsvermogen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:59 schreef yaya19 het volgende:
Dag allemaal!
Vanaf september wil ik graag de duale versie van de opleiding MBRT gaan volgen. Om dat te kunnen doen, moet ik eerst zelf op zoek naar een werkplek. Solliciteren dus! Ik vraag me af of jullie me hiermee kunnen helpen en wat tips kunnen geven.
Omdat het een technische opleiding is en ik weinig ervaring heb met natuurkunde, ben ik sinds kort, via het NHA, begonnen met havo-natuurkunde. Daarnaast doe ik ook wiskunde B. Helaas kan ik dit jaar geen examen meer doen, dus ik zal er geen certificaten voor halen. Ik doe het vooral om me goed voor te bereiden. Wel kan ik een getuigschrift krijgen als ik al mijn huiswerk met een voldoende haal. Nu is het zo dat ik, bij een aantal vacatures vanuit verschillende ziekenhuizen, gezien heb dat ze vaak veel waarde hechten aan natuur- en wiskunde in je vakkenpakket. Hoe kan ik mijn voorbereidingen zo positief mogelijk in een sollicitatiebrief verwerken? Ik wil ze natuurlijk overtuigen dat ik degene ben die ze zoeken![]()
Daarnaast heb ik geen havo-diploma (wel een wiskunde A certificaat), maar ben ik eerder via een 21+ toelatingstest de opleiding tot leraar basisonderwijs gaan volgen. Hier heb ik in het eerste jaar mijn propedeuse behaald. Eigenlijk was ik er na een half jaar al achter dat ik de opleiding niet af wilde maken, maar vanwege het gebrek aan een havo-diploma heb ik mijn uiterste best gedaan om toch mijn propedeuse te behalen. Kan ik hier een voorbeeld van maken om te laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb?
Verder heb ik al een aantal punten waarop ik de sollicitatiebrief wil samenstellen:
- kwaliteiten aangeven op basis van ervaringen en voorbeelden
- Waarom MBRT?
- Waarom duaal?
- Reden keuze ziekenhuis
Hebben jullie nog aanvullingen op deze punten?
Alvast heel erg bedankt!
De vraag is wat je motivatie voor de MBRT is. In het eerste jaar krijg je stralingsdeskundigheid/-veiligheid en dat is voor veel MBRT-ers behoorlijk pittig qua wis-&natuurkunde. Dus weet waar je aan begint!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:59 schreef yaya19 het volgende:
Omdat het een technische opleiding is en ik weinig ervaring heb met natuurkunde, ben ik sinds kort, via het NHA, begonnen met havo-natuurkunde. Daarnaast doe ik ook wiskunde B. Helaas kan ik dit jaar geen examen meer doen, dus ik zal er geen certificaten voor halen. Ik doe het vooral om me goed voor te bereiden. Wel kan ik een getuigschrift krijgen als ik al mijn huiswerk met een voldoende haal. Nu is het zo dat ik, bij een aantal vacatures vanuit verschillende ziekenhuizen, gezien heb dat ze vaak veel waarde hechten aan natuur- en wiskunde in je vakkenpakket. Hoe kan ik mijn voorbereidingen zo positief mogelijk in een sollicitatiebrief verwerken? Ik wil ze natuurlijk overtuigen dat ik degene ben die ze zoeken![]()
Daarnaast heb ik geen havo-diploma (wel een wiskunde A certificaat), maar ben ik eerder via een 21+ toelatingstest de opleiding tot leraar basisonderwijs gaan volgen. Hier heb ik in het eerste jaar mijn propedeuse behaald. Eigenlijk was ik er na een half jaar al achter dat ik de opleiding niet af wilde maken, maar vanwege het gebrek aan een havo-diploma heb ik mijn uiterste best gedaan om toch mijn propedeuse te behalen. Kan ik hier een voorbeeld van maken om te laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb?
quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:46 schreef yaya19 het volgende:
Een maand geleden heb ik een gesprek gehad op de hanzehogeschool met iemand van de examencommissie en tevens docent op de MBRT opleiding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |