abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123509430
Ik kom niet aan relevante werkervaring omdat ik niet word aangenomen. Ik miep nu echt niet. Zo is het gewoon. Echt kut.
pi_123510223
Bam, op de rand van weekend nog een positief telefoontje; ze willen me graag als marketeer hebben. Volgende week gesprek over de voorwaarden.
Heb nog een andere procedure lopen die me meer aanspreekt, beetje dubbel gevoel dus
pi_123545369
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, alleen (of toch zeker vooral) werkervaring op je CV telt. :)
Niet mee eens....
werkervaring stelt geen drol voor.

Ik had 14 jaar werkervaring, en ik had teveel :') ervaring......

Ik heb gemerkt dat motivatie toch het beste werkt ^O^
Bij mij wel in ieder geval :P
pi_123546554
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Niet mee eens....

Onzin natuurlijk. Ze kijken naar leeftijd en ervaring. Ik kan nog zo enthousiast en gemotiveerd zijn, ze nemen mij echt niet meer aan bij de supermarkt hoor.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:04:36 #280
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_123546772
quote:

[..]

Niet mee eens....

Het ligt er maar net aan waar je op solliciteert en of een andere kandidaat die ze geschikt lijkt wel over relevante werkervaring beschikt.
pi_123547923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:59 schreef Sacred het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ze kijken naar leeftijd en ervaring. Ik kan nog zo enthousiast en gemotiveerd zijn, ze nemen mij echt niet meer aan bij de supermarkt hoor.
Ik was te oud en had teveel ervaring. ( financieel administratieve functies)

Ik solliciteer op een totaal nieuwe functie, ik heb er geen diploma's voor, geen ervaring in. Maar ik was zo enthousiast en gemotiveerd, dat ze niet om mij heen konden. Ik heb dus de baan gekregen, ook al waren er 2 die wel ervaring hadden.....
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:04 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je op solliciteert en of een andere kandidaat die ze geschikt lijkt wel over relevante werkervaring beschikt.
Ja ok, maar het is onzin dat je nergens aan de slag kan, als je er geen ervaring in hebt.
Ik had toch ook geen ervaring in leiding geven en verkopen? En toch ben ik aangenomen.

Ik heb geen diploma voor dat hoor :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:42:22 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548457
Je bent ook een jaar werkloos geweest en hebt nu een keer mazzel gehad. Doe nou niet net alsof dat regel is :D
pi_123548601
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent ook een jaar werkloos geweest en hebt nu een keer mazzel gehad. Doe nou niet net alsof dat regel is :D
dat zeg ik ook niet.

Maar het valt me gewoon op dat iedereen zo negatief is.
Ik heb geen diploma's voor een winkel/verkoopmedewerker/leiding geven en een aantal collega's van mij ook niet. En toch aangenomen ^O^

Als je gewoon enthousiast en gemotiveerd bent, denk ik wel dat je aangenomen kan worden in een winkel :Y Ik zou ook gewoon een winkel binnenstappen ipv een brief schrijven :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2013 20:45:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:47:55 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548693
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:45 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet.

Maar het valt me gewoon op dat iedereen zo negatief is.
Ik heb geen diploma's voor een winkel/verkoopmedewerker/leiding geven en een aantal collega's van mij ook niet. En toch aangenomen ^O^

Als je gewoon enthousiast en gemotiveerd bent, denk ik wel dat je aangenomen kan worden in een winkel :Y Ik zou ook gewoon een winkel binnenstappen ipv een brief schrijven :)
Tot 2 maanden geleden was je ook negatief, kom nou toch.

Solliciteren op een beroep waarvoor je géén ervaring hebt, hou enthousiast je ook ben, is in de regel een nutteloze exercitie. Dat weet je net zo goed als de rest hier.

Wil dat zeggen dat er dan NOOIT iemand wordt aangenomen zonder ervaring? Nee natuurlijk niet uitzonderingen bevestigen de regel, maar solliciteren in een richting waar je ervaring heb maakt je slagings kans toch significant groter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 20:50:19 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123548810
Laten we tenslotte niet vergeten dat er momenteel VIJFHONDERD super gemotiveerde werklozen PER DAG bijkomen.
pi_123549055
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tot 2 maanden geleden was je ook negatief, kom nou toch.

Solliciteren op een beroep waarvoor je géén ervaring hebt, hou enthousiast je ook ben, is in de regel een nutteloze exercitie. Dat weet je net zo goed als de rest hier.

Wil dat zeggen dat er dan NOOIT iemand wordt aangenomen zonder ervaring? Nee natuurlijk niet uitzonderingen bevestigen de regel, maar solliciteren in een richting waar je ervaring heb maakt je slagings kans toch significant groter.
Sorry hoor ik ben nooit negatief geweest over het feit dat je zonder diploma's voor een bepaalde functie niet aan de slag kan ^O^

Want ik heb er altijd het vertrouwen gehad dat het wel kon :) Want als ik in mijn omgeving kijk, ben ik niet de enige 8-) Mijn broer heeft helemaal geen diploma's bijvoorbeeld, en toch aangenomen en een goede baan nu. En zo kan ik nog een hele rij opnoemen :P

Waar ik van baalde is dat ik met mijn werkervaring 14 jaar, nergens werd aangenomen. En dat de mededeling was: u bent te oud, of u hebt TEVEEL werkervaring...... :')

Ik heb ook gesolliciteerd op diverse functies, en heb ik de maand januari 5 afwijzingen moeten doen..... En dat waren banen waar ik GEEN diploma voor had. :+

Dus ja ik geloof er wel in, dat het mogelijk is :@ Zolang je maar enthousiast bent :+
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Laten we tenslotte niet vergeten dat er momenteel VIJFHONDERD super gemotiveerde werklozen PER DAG bijkomen.
Nou niet iedereen is gemotiveerd :')

Ik ken er ook een paar, die er geen zak voor doen om een baan te vinden en die vinden het wel best zo........
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 21:26:47 #287
862 Arcee
Look closer
pi_123550319
quote:
Niet mee eens....

Dit slaat idd echt allemaal maar op jou. :Y

'Werkervaring stelt geen drol voor', hou toch op. Dan weet je echt niet waar je over praat. En ook zoekt niet iedereen een baan bij een bedrijf waar je zo even binnen kunt lopen.

Nee, wat echt telt is de relavante werkervaring in je CV.

[ Bericht 8% gewijzigd door Arcee op 02-03-2013 23:23:03 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:05:19 #288
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_123551992
Nou zeg, nu klinkt het net alsof iedereen die werkloos is of geen andere baan kan vinden, niet gemotiveerd of enthousiast is...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 22:08:38 #289
862 Arcee
Look closer
pi_123552137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef Silmarwen het volgende:
Nou zeg, nu klinkt het net alsof iedereen die werkloos is of geen andere baan kan vinden, niet gemotiveerd of enthousiast is...
Precies, er zijn veel meer gemotiveerde werkzoekenden dan er banen zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:10:08 #290
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_123552205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, er zijn veel meer gemotiveerde werkzoekenden dan er banen zijn.
Standaard mail die ik terugkrijg "wegens een overweldigend aantal reacties.... blablabla"
pi_123553007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef Silmarwen het volgende:
Nee dat zeg ik niet.

maar het is wel mogelijk een baan te vinden (winkel/horeca) als je er geen diploma voor hebt.
Al ik naar mijzelf kijk en mijn omgeving is dat gewoon waar :@
pi_123553112
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:27 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.

maar het is wel mogelijk een baan te vinden (winkel/horeca) als je er geen diploma voor hebt.
Dat is ook wel zo. Ik denk dat het ook ligt aan wat de baan precies inhoudt, hoe jouw houding is, ben je spontaan/sociaal/enthousiast, kan je met mensen omgaan én als we kijken naar verkoop/horeca: looks tellen ook mee. Denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 22:47:25 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_123553978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:29 schreef sufkop. het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Ik denk dat het ook ligt aan wat de baan precies inhoudt, hoe jouw houding is, ben je spontaan/sociaal/enthousiast, kan je met mensen omgaan én als we kijken naar verkoop/horeca: looks tellen ook mee. Denk ik.
Die looks heeft C_A dan weer mee :)
pi_123554149
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring. Als ze op basis van leeftijd zouden selecteren dan zou ik voor de meeste werkgevers al te oud zijn en de opleiding/dimploma's die ze vragen voor het werk wat ik doe heb ik niet.

Toch wel grappig om te zien dat iemand die (blijkbaar) een jaar werkloos is geweest en nu eindelijk eens geluk heeft gelijk naast dr schoenen gaat lopen en anderen gaat vertellen hoe je moet solliciteren. Bitch please.
pi_123554699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:29 schreef sufkop. het volgende:

[..]

Thx ^O^ Zo bedoel ik het ook een beetje....
pi_123554745
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring.
dat heb ik dus juist niet _O-

Want ik had geen werkervaring toen ik bij de Rabo ging werken. En had al helemaal geen ervaring in de winkel/verkoop/leiding geven :D

quote:
Toch wel grappig om te zien dat iemand die (blijkbaar) een jaar werkloos is geweest en nu eindelijk eens geluk heeft gelijk naast dr schoenen gaat lopen en anderen gaat vertellen hoe je moet solliciteren. Bitch please.
je leest echt niet goed he :')

Whatever ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2013 23:07:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 maart 2013 @ 23:24:26 #297
862 Arcee
Look closer
pi_123555536
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:27 schreef charmed_angel het volgende:
Nee dat zeg ik niet.

Dus als iedereen hier die werk zoekt supergemotiveerd werk gaat zoeken in een winkel of in de horeca dan hebben ze binnenkort allemaal een baan?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:26:28 #298
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_123555630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb zowat al mijn functies te danken aan mijn werkervaring. Als ze op basis van leeftijd zouden selecteren dan zou ik voor de meeste werkgevers al te oud zijn en de opleiding/dimploma's die ze vragen voor het werk wat ik doe heb ik niet.

_O_
-weg-
pi_123555908
ik volg dit topic een beetje...Ik ben zelf op het moment nu ook 2 maanden werkzoekend. (klinkt wat beter als werkloos)
Ik moet zeggen het hangt vooral af van wat de werkgever voor kandidaat zoekt, iedere sollicitant zal wel gemotiveerd zijn op zijn of haar manier...
pi_123555999
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dus als iedereen hier die werk zoekt supergemotiveerd werk gaat zoeken in een winkel of in de horeca dan hebben ze binnenkort allemaal een baan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

dat zeg ik niet ^O^

Ik zeg dat het mogelijk is om zonder diploma's aan de slag te kunnen ;)

En dat ze niet altijd naar ervaring kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')