SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is echter slechts een indicatie, en er zijn hier genoeg mensen die nu, of in het verleden, een relatie hebben gehad die (totaal) niet strookte met deze formule.
Val je met jouw (beoogd) partner binnen de formule is er weinig reden tot zorgen, dan heb je de publieke opinie waarschijnlijk mee. Echter, ongeacht of het meezit of niet, je bent hier van harte welkom om vragen te stellen en/of mee te praten!
Wat staat er in de wet?
Voor het volledige wetboek, zie hier: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_12-02-2013 (naar beneden scrollen om een artikel te vinden)
De belangrijkste artikelen:
Artikel 247:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van beneden de 16, dit strafbaar is.
Artikel 249:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van onder de 18, terwijl hij/zij zich in een machtspositie bevindt, dit strafbaar is.
In beide gevallen gaat het om seks(uele handelingen), een relatie en sich is dus niet verboden.
Overigens ben ik geen jurist, dus pin me niet vast op m'n interpretatie.
Mocht er iemand op- en/of aanmerkingen over, of toevoegingen voor, de OP hebben, hoor ik deze graag."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Dank je wel!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn nieuwe favoriete topic!
Hulde voor de OP
En toen was de discussie dood
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Mjah, met een beetje geluk worden we gevonden door de volgende persoon met twijfels, en/of wordt die hierheen gedirigeerd door een modje.
Anyway, ik vind het tof om te zien dat er mensen zijn bij wie het gewerkt heeft
Bij mij is het twee keer stuk gelopen de ene kant op (m'n vriendinnen waren ouder) en nu ga ik het de andere kant op proberen!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Haha of je zoekt eentje die op dezelfde lijn zit met jouquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:19 schreef Tanin het volgende:
Mjah, met een beetje geluk worden we gevonden door de volgende persoon met twijfels, en/of wordt die hierheen gedirigeerd door een modje.
Anyway, ik vind het tof om te zien dat er mensen zijn bij wie het gewerkt heeft
Bij mij is het twee keer stuk gelopen de ene kant op (m'n vriendinnen waren ouder) en nu ga ik het de andere kant op proberen!Als ze maar 18+ is! Ons nieuwe motto; 18+ is altijd goed.
![]()
Tjah, das het probleem, elke keer vind ik zo iemand en dan is er zo'n leeftijdsverschilMaar over het algemeen val ik gewoon op wat volwassener dames, maar dat is deze ook, ondanks dat ze een heel stukje jonger is.
En 16+ is meestal ook al goed genoeg hoor
Ik begrijp niet zo goed wat er te discussieren valt over het feit dat een persoon op oudere/jongere mannen/vrouwen valt? Of dat iemand een relatie heeft met een veel jonger/ouder persoon?Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Uhm:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Barbusse het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat er te discussieren valt over het feit dat een persoon op oudere/jongere mannen/vrouwen valt? Of dat iemand een relatie heeft met een veel jonger/ouder persoon?
- Hoe vertel je het je ouders?
- Hoe reageert je omgeving?
- Wat zijn de grenzen?
om maar even 3 zijstraten te noemen"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Misschien ben ik te makkelijk hoor, het kan aan mij liggen. Dat doet het meestalquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:43 schreef Tanin het volgende:
[..]
Uhm:
- Hoe vertel je het je ouders?
- Hoe reageert je omgeving?
- Wat zijn de grenzen?
om maar even 3 zijstraten te noemenMaar:
- Gewoon in een normaal gesprek, tis niet alsof het iets is waar je je schuldig over moet voelen.
- Als zij afwijzend staan tegenover een goede en gezonde relatie wordt het tijd een andere omgeving te zoeken.
- Alles wat illegaal of geestelijk niet zelfstandig is, is over de grens. Als jij wilt daten als 25 jarige met een kwieke 60ger, wens ik je veel geluk.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ben ik het helemaal mee eens, maar gezien het groot aantal topics wat hier regelmatig over geopend worden, kwamen poes en ik, afhankelijk van elkaar, op het idee om een centraal topic te makenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien ben ik te makkelijk hoor, het kan aan mij liggen. Dat doet het meestalMaar:
- Gewoon in een normaal gesprek, tis niet alsof het iets is waar je je schuldig over moet voelen.
- Als zij afwijzend staan tegenover een goede en gezonde relatie wordt het tijd een andere omgeving te zoeken.
- Alles wat illegaal of geestelijk niet zelfstandig is, is over de grens. Als jij wilt daten als 25 jarige met een kwieke 60ger, wens ik je veel geluk."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Ervaringen, vooral over twijfels die men heeft, met elkaar delen is nooit verkeerd natuurlijk!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:49 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens, maar gezien het groot aantal topics wat hier regelmatig over geopend worden, kwamen poes en ik, afhankelijk van elkaar, op het idee om een centraal topic te makenAut viam inveniam, aut faciam
Er komen regelmatig zulke topics voorbij, dus dan is het wel handig om ze te bundelen in 1 centraal topic. Kun je per geval bekijken of iets acceptabel is of niet. Maar dat is natuurlijk niet aan onsHet gaat meer om het idee.
![]()
Nou ja, ik zag een topic voorbij komen over iemand van 22 jaar die iets voelde voor iemand van 14. Dat is imho te ver. Maar ik heb als oude lul een relatie met iemand die 11 jaar jonger is (vandaar dat het topic mijn aandacht trok), en wij beiden hebben niet de behoefte iets te verantwoorden aan anderen. We zijn gelukkig en houden van elkaar, wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:00 schreef Poesopstokje het volgende:
Er komen regelmatig zulke topics voorbij, dus dan is het wel handig om ze te bundelen in 1 centraal topic. Kun je per geval bekijken of iets acceptabel is of niet. Maar dat is natuurlijk niet aan onsHet gaat meer om het idee.
Aut viam inveniam, aut faciam
Nou, daar is inderdaad bij voorbaad niets mis mee.
22-14 is vragen om moeilijkheden inderdaad, maar dan nog, als iemand het wil proberen keur ik het niet af. Ik kan me situaties voorstellen waar het kan, maar kan me meestal maar moeilijk voorstellen dat iemand daadwerkelijk in zo'n situatie zit."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Ik vind het ook ver gaan.. Maar er zijn in het andere topic ook successtellen langsgekomen die zo'n verschil hadden. Dus ja, waar trek je de lijn?
De wet zegt bij 16..![]()
Ik vind de wet goed zoals hij is, zeker omdat er bij wederzijdse goedkeuring, en goedkeuring van de ouders vaak behoorlijk minder zwaar gestraft wordt. Een vette voorwaardelijke straf is op zo'n moment bijvoorbeeld een goed idee lijkt me.
Ik denk dat als de een onder de 16 is, en de ander boven de 18, dat die volwassene dan volwassen genoeg moet zijn om in te zien dat die 14/15 jarige nog afhankelijke is van zijn/haar ouders, en dat als die geen goedkeuring verlenen, dat het dan ophoudt.
Tuurlijk zijn er allerlei constructies te bedenken waar die volwassene de zorg van die 16 jarige op zich kan nemen, maar dan zit je weer met een machtsverschil, want dan is die 14/15 jarige afhankelijk van die volwassene, en dat is niet gezond.
Wat mij betreft dus: 16 is de grens, tenzij ouders toestemming verlenen.
(overigens is dat nog moeilijk en niet helemaal correct want ook een 16/17 jarige kan niet zomaar voor zichzelf zorgen, dus dat machtsverschil zou blijven zonder toestemming van de ouders)"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Gedeeltelijk eens.. Ik was 17 toen ik onafhankelijk zelfstandig woonde. Dus ja, in mijn geval was er dan weer geen machtspositie of afhankelijkheid.
Maar het verschilt gewoon heel erg per persoon, je moet er goed mee kunnen omgaan. Verstandig vooral ook. Niet oeps zwanger en zulks![]()
![]()
Dan lijkt het me prima inderdaad. Maar dat laatste inderdaad, heel erg!"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Gewoon doen wat je zelf wil. Lekker belangrijk wat de anderen denken. Als jij en hij/zij op dezelfde leven zijn, ga ervoor. Jij leidt je eigen leven toch, en je leidt je leven toch niet voor ándere mensen?![]()
't Blijft een lastig iets, een groot (10 of meer jaar) leeftijdsverschil. Niet om de jaren, niet om de hangende tieten of de wijkende haargrens, maar om het verschil in levensfase, dat maakt het vaak onmogelijk.Prrrrr![]()
kijk maar eens rond hoe de 16jarigen tijn, zit een geestelijk verschil tussen dat tot een jaartje of 8 kan oplopen (12-20). t blijft altijd maar vreemd om het op een getal te baseren, alhoewel t het natuurlijk wel makkelijker maakt, catergoriseren yayy![]()
En nu in ABN? Snap er niks van..quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:01 schreef pimsieb het volgende:
kijk maar eens rond hoe de 16jarigen tijn, zit een geestelijk verschil tussen dat tot een jaartje of 8 kan oplopen (12-20). t blijft altijd maar vreemd om het op een getal te baseren, alhoewel t het natuurlijk wel makkelijker maakt, catergoriseren yayy![]()
Zo lastig was dat toch niet ?
16 jarigen kunnen al behoorlijk volwassen zijn, maar ook enorm kinderachtig, je kan een relatie of wat dan ook niet veroordelen op alleen de leeftijd. Ik ben wel van mening dat naarmate je beide ouder wordt, het verschil een stuk kleiner wordt.
Ik val bijvoorbeeld altijd op jongere meiden, misschien omdat ik zelf ook op sommige vlakken niet het gevoel heb dat ik al wat ouder ben met mn 23 jaar tegenover meiden van 18-20, maar er zijn meiden waarmee je gewoon op hetzelfde niveau zit, en er zijn meiden die wat mij betreft net 15-16 zijn.
dat probeerde ik duidelijk te maken![]()
Nou dat was duidelijkquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:12 schreef pimsieb het volgende:
Zo lastig was dat toch niet ?
16 jarigen kunnen al behoorlijk volwassen zijn, maar ook enorm kinderachtig, je kan een relatie of wat dan ook niet veroordelen op alleen de leeftijd. Ik ben wel van mening dat naarmate je beide ouder wordt, het verschil een stuk kleiner wordt.
Ik val bijvoorbeeld altijd op jongere meiden, misschien omdat ik zelf ook op sommige vlakken niet het gevoel heb dat ik al wat ouder ben met mn 23 jaar tegenover meiden van 18-20, maar er zijn meiden waarmee je gewoon op hetzelfde niveau zit, en er zijn meiden die wat mij betreft net 15-16 zijn.
dat probeerde ik duidelijk te maken![]()
Klopt inderdaad, je kunt niet per definitie zeggen dat 16 en bijv 21 verkeerd is. Mijn ex had dus het geestelijke vermogen van een 16 jarige, en ik van een 21-er. Zo kan het dus ook
Mijn motto blijft; als je maar op 1 lijn zit! (En de jongste 16+)
![]()
Ja en hopen dat dr vriendengroep (lees: Vriendinnen) niet van die giechelkutjes zijn, is voor jou kut, en je meisje ook![]()
Zijn vriendengroep bestond uit bierzuipende studentjes. Totáál niet mijn soort volk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:18 schreef pimsieb het volgende:
Ja en hopen dat dr vriendengroep (lees: Vriendinnen) niet van die giechelkutjes zijn, is voor jou kut, en je meisje ook
Dit terwijl mijn vriendengroep juist veel meer bezig was met ''volwassen'' zaken.
Mijn man en ik zitten nu vrijwel op 1 lijn. We werken beide, hebben beide geen vriendenen enigzins dezelfde soort hobby's. Hij is momenteel zelfs weer met een opleiding bezig, beetje tweede jeugd zeg maar
![]()
Ik ben totaal niet bezig met stundentenkamers, uitgaan elk weekend, studeren, bijbaantjes, rijk sociaal leven etc etc. Dus ik denk niet dat ik het zou uithouden met iemand in die levensfase. Maar die kun je ook missen, ik ben 21 en heb niet een van bovenstaande mee hoeven maken![]()
![]()
ja dat snap ik ook wel, ik ben zelf wel nog student, maar meeste vrienden van me werken fulltime, maar kwa vriendinnen, ja dan heb ik toch wel liever een studente .) beetje t zelfde verhaall als bij jou maar andersomquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:33 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zijn vriendengroep bestond uit bierzuipende studentjes. Totáál niet mijn soort volk.
Dit terwijl mijn vriendengroep juist veel meer bezig was met ''volwassen'' zaken.
Mijn man en ik zitten nu vrijwel op 1 lijn. We werken beide, hebben beide geen vriendenen enigzins dezelfde soort hobby's. Hij is momenteel zelfs weer met een opleiding bezig, beetje tweede jeugd zeg maar
![]()
Ik ben totaal niet bezig met stundentenkamers, uitgaan elk weekend, studeren, bijbaantjes, rijk sociaal leven etc etc. Dus ik denk niet dat ik het zou uithouden met iemand in die levensfase. Maar die kun je ook missen, ik ben 21 en heb niet een van bovenstaande mee hoeven maken![]()
Wie zegt dat ik het over 16- of 21jarigen heb?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:01 schreef pimsieb het volgende:
kijk maar eens rond hoe de 16jarigen tijn, zit een geestelijk verschil tussen dat tot een jaartje of 8 kan oplopen (12-20). t blijft altijd maar vreemd om het op een getal te baseren, alhoewel t het natuurlijk wel makkelijker maakt, catergoriseren yayyPrrrrr![]()
Jij wilt je niet bezig houden met hypotheken, rekeningen, eigen onderhoud en zulksquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:40 schreef pimsieb het volgende:
[..]
ja dat snap ik ook wel, ik ben zelf wel nog student, maar meeste vrienden van me werken fulltime, maar kwa vriendinnen, ja dan heb ik toch wel liever een studente .) beetje t zelfde verhaall als bij jou maar andersomMaar meer van feesten, uitgaan, gek doen. Hoe oud ben je? - edit - 23 jaar
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 18:05:54 ]![]()
Niet echt nee, ik woon wel op kamers dus houd mn rekeningen mbt huur, autoonderhoud, zorgverzekering etc etc. gewoon bij, maar ik houd idd van de vele contacten en feestjes. moet er niet aan denken om op deze leeftijd al fulltime te werken en samen te wonen, laat staan getrouwd zijn zoals sommigen op deze leeftijd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jij wilt je niet bezig houden met hypotheken, rekeningen, eigen onderhoud en zulksMaar meer van feesten, uitgaan, gek doen. Hoe oud ben je? - edit - 23 jaar
![]()
was niet specifiek een reactie op jouquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over 16- of 21jarigen heb?![]()
![]()
Ah, dat idee kreeg ik omdat ie net onder de mijne stond. Sorry.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:10 schreef pimsieb het volgende:
[..]
was niet specifiek een reactie op jouPrrrrr![]()
Dan vooral nog niet gaan doen!quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:09 schreef pimsieb het volgende:
[..]
Niet echt nee, ik woon wel op kamers dus houd mn rekeningen mbt huur, autoonderhoud, zorgverzekering etc etc. gewoon bij, maar ik houd idd van de vele contacten en feestjes. moet er niet aan denken om op deze leeftijd al fulltime te werken en samen te wonen, laat staan getrouwd zijn zoals sommigen op deze leeftijd.En ja, dan zit je bij jongere meiden goed
Val je ook echt op jong, of zou je net zo goed op iemand van 30 kunnen vallen? Al zal die waarschijnlijk wel werken etc.![]()
Ik 23, zij 17. We leerden elkaar kennen via haar beste vriendin, waar ik al een hele tijd een oogje op had. Met die meid ging het contact opeens heel stroef terwijl ik gewoon vrienden was met - nu dus mijn vriendin - die andere meid (A). Ik vond A eerlijk gezegd echt niks voor mij maar zonder dat ik het doorhad hadden we het áltijd supergezellig en klikte het heel goed.
Inmiddels zijn we samen, spreek ik die andere meid nooooooooooit meer en is het leeftijdsverschil niet echt een probleem. Helaas heb ik wel veel meer levenservaring en is zij nog groen als gras.
We zien wel hoe het loopt![]()
![]()
Mijn uitgangspunt is dat ik het de jongere partner gun de mogelijkheid dingen zelf te ontdekken en te ervaren met iemand voor wie die ontdekkingen en ervaringen ook nieuw zijn. Dat is de belangrijkste reden waarom ik niet met een jonger iemand serieus verder ga.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:51 schreef Nithosm het volgende:
Ik 23, zij 17. We leerden elkaar kennen via haar beste vriendin, waar ik al een hele tijd een oogje op had. Met die meid ging het contact opeens heel stroef terwijl ik gewoon vrienden was met - nu dus mijn vriendin - die andere meid (A). Ik vond A eerlijk gezegd echt niks voor mij maar zonder dat ik het doorhad hadden we het áltijd supergezellig en klikte het heel goed.
Inmiddels zijn we samen, spreek ik die andere meid nooooooooooit meer en is het leeftijdsverschil niet echt een probleem. Helaas heb ik wel veel meer levenservaring en is zij nog groen als gras.
We zien wel hoe het looptPrrrrr![]()
Nobel, maar niet elke jongere partner wil dat, niet elke oudere partner heeft zoveel ervaring dat dat een probleem is, en sommige mensen stellen het samen gelukkig zijn boven de ontdekkingstocht.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:12 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Mijn uitgangspunt is dat ik het de jongere partner gun de mogelijkheid dingen zelf te ontdekken en te ervaren met iemand voor wie die ontdekkingen en ervaringen ook nieuw zijn. Dat is de belangrijkste reden waarom ik niet met een jonger iemand serieus verder ga."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Mijn moeder zegt dat ze maximaal 25 mag zijn haha en minimaal 15, maar ik hou dat op 16 (ligt natuurlijk aan de persoon zelf).Dames staan in de rij![]()
En jij bent zelf? Onder de 18? dat je moeder daar iets over te zeggen heeft?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:34 schreef Telefooncel het volgende:
Mijn moeder zegt dat ze maximaal 25 mag zijn haha en minimaal 15, maar ik hou dat op 16 (ligt natuurlijk aan de persoon zelf)."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Nee, ik bepaal t zelf haha, haar mening "quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:36 schreef Tanin het volgende:
[..]
En jij bent zelf? Onder de 18? dat je moeder daar iets over te zeggen heeft?Dames staan in de rij![]()
Ah ok..."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
En wat nou als je verliefd wordt op een 30er?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:36 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Nee, ik bepaal t zelf haha, haar mening "![]()
Als het een relatie word zou ik 't op het begin ff een tijd stilhouden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En wat nou als je verliefd wordt op een 30er?
Wat ik doe zien we dan wel weer.Dames staan in de rij![]()
Waarom? Omdat je moeder het niet goedkeurt?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:40 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Als het een relatie word zou ik 't op het begin ff een tijd stilhouden.
Wat ik doe zien we dan wel weer.![]()
Nou sowieso ik zou niet wat ik moet met zo'n leeftijds verschil, ik wil wel kinderen maar die ga ik niet meteen fokken en dalijk kan diegene ze niet meer krijgenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je moeder het niet goedkeurt?
De kans dat het al gebeurd is zo klein en ik ga mij er niet druk over maken, misschien is het ook weer helemaal geen probleem.
Dames staan in de rij![]()
(quote fixed, foutje)quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:31 schreef Tanin het volgende:
[..]
Nobel, maar niet elke jongere partner wil dat, niet elke oudere partner heeft zoveel ervaring dat dat een probleem is, en sommige mensen stellen het samen gelukkig zijn boven de ontdekkingstocht.
Het is dan ook mijn uitgangspunt en mijn ervaring, niet een algemene waarheid.
[ Bericht 18% gewijzigd door mrspoeZ op 15-02-2013 16:56:42 ]Prrrrr![]()
Oh dat lukt op haar 45e vast ook nog welquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Nou sowieso ik zou niet wat ik moet met zo'n leeftijds verschil, ik wil wel kinderen maar die ga ik niet meteen fokken en dalijk kan diegene ze niet meer krijgen
De kans dat het al gebeurd is zo klein en ik ga mij er niet druk over maken, misschien is het ook weer helemaal geen probleem.
Maar kan me er wat bij voorstellen, je bent nu ook nog maar 18![]()
Dalijk heeft ze al kinderenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh dat lukt op haar 45e vast ook nog wel
Maar kan me er wat bij voorstellen, je bent nu ook nog maar 18![]()
Zou wat zijn een relatie met iemand die 12 jaar ouder is.Dames staan in de rij![]()
Ik heb trouwens altijd heel erg hard geroepen dat ik niet op oudere mannen vál, maar dat is toch wel het geval denk ik..
Als kind had ik al meer interesse in de leraren dan klasgenoten.. En op latere leeftijd ook nog. Denk ook dat het komt omdat ik mijn jeugd en pubertijd zo'n beetje heb overgeslagen, ik ben gelijk volwassen geworden.![]()
Volgens mij quote je de verkeerde postquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:45 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Het is dan ook mijn uitgangspunt en mijn ervaring, niet een algemene waarheid.
En zoals ik al zei: nobel (dus een goed uitgangspunt), maar blij dat ik twee dames ben tegengekomen die er anders over dachten, hartstikke leuke meiden, en had mijn tijd met hun voor geen goud willen opgeven.
Overigens met de oudste nog heel veel dingen kunnen ontdekken, waar zij geen weet van had (vraag me niet hoe, kennelijk erg slechte partners gehad, want zo goed ben ik volgens mij ook nog niet).
En nu ben ik degene die een jonger persoon heeft gevonden. Zij gaf zelf aan graag met een ouder, meer ervaren iemand, dingen te ontdekken. Was zeker niet mijn doel, maar ik vind d'r gewoon ontzettend leuk
Leuk man, samen achter de PS3 en zulksquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Dalijk heeft ze al kinderen![]()
Zou wat zijn een relatie met iemand die 12 jaar ouder is.![]()
![]()
Stifler's mom^^quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Leuk man, samen achter de PS3 en zulks
Dat herken ik wel, ik ben ook altijd heel volwassen geweest, en heb me dus ook altijd aangetrokken gevoeld tot volwassener personen (hoewel geen docenten...). Nu heb ik iemand gevonden die precies is als ik (volwassen voor d'r leeftijd, valt op oudere jongens), maar nu een stuk jonger dan ikquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb trouwens altijd heel erg hard geroepen dat ik niet op oudere mannen vál, maar dat is toch wel het geval denk ik..
Als kind had ik al meer interesse in de leraren dan klasgenoten.. En op latere leeftijd ook nog. Denk ook dat het komt omdat ik mijn jeugd en pubertijd zo'n beetje heb overgeslagen, ik ben gelijk volwassen geworden.
Oh leuk, ik mag hier meeposten.
Mijn vriend en ik schelen meer dan 15 jaar.
We hebben elkaar leren kennen via FOK! en hadden op dat moment beide nog een (behoorlijk lange) relatie, maar we hebben voor elkaar gekozen en dat gaat alweer zo'n 2,5 jaar goed en al zijn de leeftijdsverschillen soms best goed te merken; Het zit verder niet echt in de weg.
.
![]()
Wie is de oudste? En hoe oud waren jullie? Niet dat de een 15 was en de ander 30quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:55 schreef Anne het volgende:
We hebben elkaar leren kennen via FOK! en hadden op dat moment beide nog een (behoorlijk lange) relatie, maar we hebben voor elkaar gekozen en dat gaat alweer zo'n 2,5 jaar goed en al zijn de leeftijdsverschillen soms best goed te merken; Het zit verder niet echt in de weg.
.
Mijn vriend is de oudste en ik was en ben 20+quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:56 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Wie is de oudste? En hoe oud waren jullie? Niet dat de een 15 was en de ander 30.
![]()
Inderdaad verkeerde quote, heb het veranderd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Tanin het volgende:
[..]
Volgens mij quote je de verkeerde post
En zoals ik al zei: nobel (dus een goed uitgangspunt), maar blij dat ik twee dames ben tegengekomen die er anders over dachten, hartstikke leuke meiden, en had mijn tijd met hun voor geen goud willen opgeven.
Overigens met de oudste nog heel veel dingen kunnen ontdekken, waar zij geen weet van had (vraag me niet hoe, kennelijk erg slechte partners gehad, want zo goed ben ik volgens mij ook nog niet).
En nu ben ik degene die een jonger persoon heeft gevonden. Zij gaf zelf aan graag met een ouder, meer ervaren iemand, dingen te ontdekken. Was zeker niet mijn doel, maar ik vind d'r gewoon ontzettend leuk
En ik heb het ook niet over 'scharrelen', dat heb ik jaren gedaan met een vele jaren jonger iemand maar over iets serieus.
Fijn dat je zo heppie bent met je meisje!Prrrrr![]()
Ik vraag mij af hoe vaak er in een relatie meer dan 10 jaar verschilt en dan de man het jongst is.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn vriend is de oudste en ik was en ben 20+.
Scharrelen is uberhaupt niets voor mij, maar dat zou ik juist niet doen met iemand die veel jonger is, dan zou het voelen of ik misbruik maak van de situatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:58 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Inderdaad verkeerde quote, heb het veranderd.
En ik heb het ook niet over 'scharrelen', dat heb ik jaren gedaan met een vele jaren jonger iemand maar over iets serieus.
Fijn dat je zo heppie bent met je meisje!
Dank je!
Sja als je elkaar heul erg leuk en lief en lekker vindt maar serieus 'kan' het niet worden, dan maar the next best thing ... we hebben het jaren lang erg leuk gehad samen, semistiekem.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:04 schreef Tanin het volgende:
[..]
Scharrelen is uberhaupt niets voor mij, maar dat zou ik juist niet doen met iemand die veel jonger is, dan zou het voelen of ik misbruik maak van de situatie.
Dank je!Prrrrr![]()
M'n ex en ik komen met onze 9 jaar aardig in de buurtquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:04 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe vaak er in een relatie meer dan 10 jaar verschilt en dan de man het jongst is.Waarom 'kan/kon' dat niet dan?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:05 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Sja als je elkaar heul erg leuk en lief en lekker vindt maar serieus 'kan' het niet worden, dan maar the next best thing ... we hebben het jaren lang erg leuk gehad samen."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Nah, vanwege dat idee van mij natuurlijk. We hebben het min of meer bewust nooit besproken, of het zou 'kunnen'. Nu het over is wel, en dat is heel verhelderend geweest.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:05 schreef Tanin het volgende:
[..]
M'n ex en ik komen met onze 9 jaar aardig in de buurt
[..]
Waarom 'kan/kon' dat niet dan?
[ Bericht 69% gewijzigd door mrspoeZ op 15-02-2013 17:30:55 ]Prrrrr![]()
Hoe word het genoemd als iemand onder de 18 op mensen vallen die meer dan 10 jaar ouder zijn, andersom is het pedo?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat hebben we toch een leuk topic![]()
Een keer geen gebash en ge''pedo!!''.Dames staan in de rij![]()
Stifler's Mom / Vadercomplexquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:11 schreef Telefooncel het volgende:
[..]
Hoe word het genoemd als iemand onder de 18 op mensen vallen die meer dan 10 jaar ouder zijn, andersom is het pedo?![]()
![]()
Oedipus complex, bejaardentehuis leegroven, toy-boy zijn (in het geval van jongere jongens)
golddigger (in het geval van jongere meisjes)"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Moet er bij zeggen dat ons leeftijdsverschil nog iets groter is dan het jouwe was en ik al lang kinderen, een koophuis en dergelijke dingen heb ... Hij scheelt minder met mijn oudste dan met mij.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Nah, vanwege dat idee van mij natuurlijk. We hebben het min of meer bewust nooit besproken, of het zou 'kunnen'. Nu het over is wel, en dat is heel verhelderend geweest.Prrrrr![]()
Toen ik 19 was had ik gezoend met een jongen van 16 bijna 17. Hij wilde uiteindelijk -na een paar ontmoetingen- heel graag seks. Ik heb nee gezegd.
Geen spijt heb ik nu, want het is dus gewoon strafbaar.
Mijn relatie met mijn oudere vriend kan heel goed adh. van de tabel... Maar...
Al zou dat niet kunnen en zou hij bv. 45 zijn. Dan alsnog zou ik gewoon lekker genieten. Age is just a number.Het oog moet samenvatten, versmelten, en het verstand zal het formuleren.![]()
Mjah...als jullie er allebei voor gaan, en jouw kinderen er ook mee akkoord gaan kan het natuurlijk allemaal, maar zo krijg je wel heel veel variabelen in het spel ja, ik begrijp hetquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:31 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Moet er bij zeggen dat ons leeftijdsverschil nog iets groter is dan het jouwe was en ik al lang kinderen, een koophuis en dergelijke dingen heb ... Hij scheelt minder met mijn oudste dan met mij."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Ik val op oudere mannen. Of Nouja ik vind ze aantrekkelijker dan mijn leeftijdsgenoten (ben 23). Heb er trouwens nog nooit een relatie mee gehad, dus vraag me af of het zou werken. Kan mezelf niet echt een ouwelijke twintiger vinden. Val op eind dertig/begin veertig. Maar meestal hartstikke onbereikbaar en/of bezet.![]()
Das niet strafbaar, tenzij jij een machtspositie (leraar, etc.) had.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:40 schreef Dazlious het volgende:
Toen ik 19 was had ik gezoend met een jongen van 16 bijna 17. Hij wilde uiteindelijk -na een paar ontmoetingen- heel graag seks. Ik heb nee gezegd.
Geen spijt heb ik nu, want het is dus gewoon strafbaar.
Mijn relatie met mijn oudere vriend kan heel goed adh. van de tabel... Maar...
Al zou dat niet kunnen en zou hij bv. 45 zijn. Dan alsnog zou ik gewoon lekker genieten. Age is just a number.Ze zijn er wel hoor, ook van 23 *ahem*, maar succes met zoeken, volgens mij zijn we inderdaad zeldzaamquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:48 schreef aimee44 het volgende:
Ik val op oudere mannen. Of Nouja ik vind ze aantrekkelijker dan mijn leeftijdsgenoten (ben 23). Heb er trouwens nog nooit een relatie mee gehad, dus vraag me af of het zou werken. Kan mezelf niet echt een ouwelijke twintiger vinden. Val op eind dertig/begin veertig. Maar meestal hartstikke onbereikbaar en/of bezet."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:51 schreef Tanin het volgende:
[..]
Das niet strafbaar, tenzij jij een machtspositie (leraar, etc.) had.
[..]
Ze zijn er wel hoor, ook van 23 *ahem*, maar succes met zoeken, volgens mij zijn we inderdaad zeldzaam![]()
23quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:18 schreef pimsieb het volgende:
Ja en hopen dat dr vriendengroep (lees: Vriendinnen) niet van die giechelkutjes zijn, is voor jou kut, en je meisje ookHou oud zijn jullie, 30 vs. 15 of 95 vs. 80 ? Niet om grappig te zijn maar dat formuletje op pag. 1 is lulkoek. Leeftijdsverhouding neemt nl. af met de jaren. Jij 30 / hij 15 ben je dus 2x ouder dan hij en is het verschil zeker erg groot. Als je 95 bent en hij 80 liggen de kunstgebitten naast elkaar, ga je samen met de rollators naar buiten, neem je dezelfde pilletjes etc. .. is het verschil er dus niet meer. Kortom, dat formuletje is weer van die vele onzin dingen om moe van te worden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:55 schreef Anne het volgende:
.
Met mijn 46 zie ik er nog retestrak uit, als ik een lekker jong ding zou kunnen krijgen nou graag ! En giegelende vriendinnen vind ik ook leuk (had ik moeten quoten pag. terug), gezellig
[ Bericht 0% gewijzigd door borderlinedancer op 17-02-2013 00:03:09 ]![]()
Uhm, dat is juist waar die formule om draaitquote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:56 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
[..]
Hou oud zijn jullie, 30 vs. 15 of 95 vs. 80 ? Niet om grappig te zijn maar dat formuletje op pag. 1 is lulkoek. Leeftijdsverhouding neemt nl. af met de jaren. Jij 30 / hij 15 ben je dus 2x ouder dan hij en is het verschil zeker erg groot. Als je 95 bent en hij 80 liggen de kunstgebitten naast elkaar, ga je samen met de rollators naar buiten, neem je dezelfde pilletjes etc. .. is het verschil er dus niet meer. Kortom, dat formuletje is weer van die vele onzin dingen om moe van te worden.
Met mijn 46 zie ik er nog retestrak uit, als ik een lekker jong ding zou kunnen krijgen nou graag ! En giegelende vriendinnen vind ik ook leuk (had ik moeten quoten pag. terug), gezellig![]()
leeftijd oudste / 2 + 7
Dus als de oudste 30 is, dan zou de jongste
30/2 = 15 + 6 = 21 moeten zijn
Als de oudste daarentegen 80 is, dan zou de jongste
80/2 = 40 + 6 = 46 moeten zijn
Als die oudste uit het eerste voorbeeld verliefd wordt op een 20 jarige, en waarde zou hechten aan die formule, dan wacht hij dus 2 jaar:
32/2 = 16 + 6 = 22 (2 jaar ouder dan 20)
Ik heb hem ook niet verzonnen, ik zeg niet dat je er waarden aan moet hechten, maar wat jij beschrijft is *juist* het geen die formule probeert te doen.
Wat mij betreft: als het volgens die formule klopt hoef je je nergens zorgen om te maken, als het volgens die formule niet klopt dan heb je een aardige kans dat er mensen zijn die commentaar hebben (waar je je verder niets van aan hoeft te trekken wat mij betreft)"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Dat het regeltje door een leeghoofd is bedacht wordt ook met jouw voorbeeld duidelijk
30 en 21 vs. 80 en 46 ........ welke gek heeft dit bedacht. dr Phil ? Bullshit![]()
Wij zijn 28 en 21. Valt mee.
Maar het hangt heel erg van de persoon af. Mijn ex was ook 28 (nu 29, dus fractioneel ouder) en toen vond zowel zijn omgeving als mijn omgeving het raar.
Met mijn huidige vriend heeft nog niemand er ook maar iets over opgemerkt (voor zover ik weet), waarschijnlijk omdat hij er jonger uit ziet en een veel speelser karakter heeft, terwijl mijn ex al tamelijk stoffig was. Nu zijn er zelfs volstrekt vreemden die mijn vriend en ik tegenkomen die hele verhalen houden over hoe ontzettend leuk we samen zijn.![]()
![]()
Jij mag het bullshit vinden (al snap ik je punt nog steeds niet?), ik verdedig de juistheid van die formule niet (heb al 2 relaties gehad die volgens die formule niet zouden "mogen"), maar altijd als er een topic over leeftijdsverschillen wordt aangemaakt komt die formule bovendrijven, dus hij hoort gewoon in de OPquote:Op zondag 17 februari 2013 01:49 schreef borderlinedancer het volgende:
Dat het regeltje door een leeghoofd is bedacht wordt ook met jouw voorbeeld duidelijk
30 en 21 vs. 80 en 46 ........ welke gek heeft dit bedacht. dr Phil ? BullshitWat leuk!quote:Op zondag 17 februari 2013 04:31 schreef Pienata het volgende:
Wij zijn 28 en 21. Valt mee.
Maar het hangt heel erg van de persoon af. Mijn ex was ook 28 (nu 29, dus fractioneel ouder) en toen vond zowel zijn omgeving als mijn omgeving het raar.
Met mijn huidige vriend heeft nog niemand er ook maar iets over opgemerkt (voor zover ik weet), waarschijnlijk omdat hij er jonger uit ziet en een veel speelser karakter heeft, terwijl mijn ex al tamelijk stoffig was. Nu zijn er zelfs volstrekt vreemden die mijn vriend en ik tegenkomen die hele verhalen houden over hoe ontzettend leuk we samen zijn.
Joh ik ben er tussenuit, ik kan niet goed tegen domme mensen. Het herhalen van niet relevante zaken betekent niet dat het op een gegeven moment relevant wordt, wel !? Dat is religie. Vraag maar eens aan de gemiddelde gelovige of god bestaat. Een van de 'redeneringen' is o.a. "dat staat in de bijbel. Of " het bestaat al zolang, er geloven zoveel mensen in, het moet wel waar zijn"quote:Op zondag 17 februari 2013 10:14 schreef Tanin het volgende:
maar altijd als er een topic over leeftijdsverschillen wordt aangemaakt komt die formule bovendrijven, dus hij hoort gewoon in de OP
Dat gaat ook op voor dit nutteloze formuletje wat een leeghoofd heeft bedacht.![]()
Bedankt dat je toch even de moeite hebt genomen om ons enkele post te verblijden met je superieure intelligentie en goede humeur.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:04 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Joh ik ben er tussenuit, ik kan niet goed tegen domme mensen. Het herhalen van niet relevante zaken betekent niet dat het op een gegeven moment relevant wordt, wel !? Dat is religie. Vraag maar eens aan de gemiddelde gelovige of god bestaat. Een van de 'redeneringen' is o.a. "dat staat in de bijbel. Of " het bestaat al zolang, er geloven zoveel mensen in, het moet wel waar zijn"
Dat gaat ook op voor dit nutteloze formuletje wat een leeghoofd heeft bedacht.
Dat jij of ik het niet relevant *vinden* betekent niet dat het niet relevant *is*. Anderen vinden het wel relevant, dat is hun mening, en daarvoor is plaats in een discussie. Een OP is het begin van een discussie, dus dat is juist een plaats voor dit soort ideeën, hoe slecht of nutteloos ze misschien ook zijn.
Overigens heb je nog steeds niet uitgelegd wat je er slecht aan vind."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
IQ 136 vs 80 gaat nu eenmaal niet samenquote:Op zondag 17 februari 2013 12:12 schreef Tanin het volgende:
[..]
Bedankt dat je toch even de moeite hebt genomen om ons enkele post te verblijden met je superieure intelligentie en goede humeur.
Dat jij of ik het niet relevant *vinden* betekent niet dat het niet relevant *is*. Anderen vinden het wel relevant, dat is hun mening, en daarvoor is plaats in een discussie. Een OP is het begin van een discussie, dus dat is juist een plaats voor dit soort ideeën, hoe slecht of nutteloos ze misschien ook zijn.
Overigens heb je nog steeds niet uitgelegd wat je er slecht aan vind.![]()
Ik lap die formule dan ook aan mijn laarsquote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:56 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
[..]
Hou oud zijn jullie, 30 vs. 15 of 95 vs. 80 ? Niet om grappig te zijn maar dat formuletje op pag. 1 is lulkoek. Leeftijdsverhouding neemt nl. af met de jaren. Jij 30 / hij 15 ben je dus 2x ouder dan hij en is het verschil zeker erg groot. Als je 95 bent en hij 80 liggen de kunstgebitten naast elkaar, ga je samen met de rollators naar buiten, neem je dezelfde pilletjes etc. .. is het verschil er dus niet meer. Kortom, dat formuletje is weer van die vele onzin dingen om moe van te worden.
Met mijn 46 zie ik er nog retestrak uit, als ik een lekker jong ding zou kunnen krijgen nou graag ! En giegelende vriendinnen vind ik ook leuk (had ik moeten quoten pag. terug), gezellig. Ik weet daarom ook niet waarom je mij precies quote.
![]()
Omdat ie loopt te trollen, hij spreekt zichzelf tegen, weigert zichzelf te verduidelijken, noemt me dom en zegt dat ik een IQ van 136 heb en hij van 80, terwijl hij duidelijk veel intelligenter is dan ikquote:Op zondag 17 februari 2013 14:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik lap die formule dan ook aan mijn laars. Ik weet daarom ook niet waarom je mij precies quote.
Maar vaak ook weer nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:43 schreef mrspoeZ het volgende:
't Blijft een lastig iets, een groot (10 of meer jaar) leeftijdsverschil. Niet om de jaren, niet om de hangende tieten of de wijkende haargrens, maar om het verschil in levensfase, dat maakt het vaak onmogelijk.![]()
![]()
Hier ook een groot leeftijdsverschil: 20 jaar. zelf hebben we er vanaf dag 1 geen probleem gemaakt. Maar de buitenwereld wel.I like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Hangende tieten vind ik een probleem. Een beetje moeite voor je figuur doen ! Maar wat de wereld denkt is me totaal worst. Als je echt blij bent met elkaar en elkaar eerlijk en met respect behandelt, who fucking cares danquote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef zeefje het volgende:
Hier ook een groot leeftijdsverschil: 20 jaar. zelf hebben we er vanaf dag 1 geen probleem gemaakt. Maar de buitenwereld wel.
[ Bericht 2% gewijzigd door borderlinedancer op 17-02-2013 21:02:19 ]![]()
*meldt
Ik ben vrouw en val op vrouwen van 5 tot 10 jaar ouder. Kan niet zeggen wat het is en vind het praktischer om met leeftijdsgenoten te delen maar ik voel me totaal niet tot ze aangetrokken. Dus ik geef me er maar aan over, denk ik...Niet meer actief op Fok!![]()
Hoe oud zijn jullie?quote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef zeefje het volgende:
Hier ook een groot leeftijdsverschil: 20 jaar. zelf hebben we er vanaf dag 1 geen probleem gemaakt. Maar de buitenwereld wel.![]()
Ga jij even wieberen als je niet fatsoenlijk kunt reagerenquote:Op zondag 17 februari 2013 19:22 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Hangende tieten vind ik een probleem. Een beetje moeite voor je figuur doen ! Maar wat de wereld denkt is me totaal worst. Als je echt blij bent met elkaar en elkaar eerlijk en met respecy behandelt, who fucking cares dan![]()
![]()
Gewoon doen, als je daar gelukkig van wordtquote:Op zondag 17 februari 2013 19:43 schreef Viking84 het volgende:
*meldt
Ik ben vrouw en val op vrouwen van 5 tot 10 jaar ouder. Kan niet zeggen wat het is en vind het praktischer om met leeftijdsgenoten te delen maar ik voel me totaal niet tot ze aangetrokken. Dus ik geef me er maar aan over, denk ik...Je kunt voor de buitenwereld wel een relatie aangaan met een vrouw/meisje van je eigen leeftijd, maar als dat op alle fronten niet klikt..
![]()
Inderdaad, hoe oud zijn jullie? En wie maakt er een probleem van, en waarom?quote:Op zondag 17 februari 2013 15:35 schreef zeefje het volgende:
Hier ook een groot leeftijdsverschil: 20 jaar. zelf hebben we er vanaf dag 1 geen probleem gemaakt. Maar de buitenwereld wel.![]()
over de buitenwereld maak ik me niet druk maar wel over het verschil in levensfase. Zij gaat eerder met pensioen, eerder dood, hoeft wellicht niet meer zo nodig zoveel (qua werk en reizen) etc. Hoe groter het leeftijdsverschil is, hoe meer dit een punt is...quote:Op zondag 17 februari 2013 20:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Gewoon doen, als je daar gelukkig van wordtJe kunt voor de buitenwereld wel een relatie aangaan met een vrouw/meisje van je eigen leeftijd, maar als dat op alle fronten niet klikt..
Niet meer actief op Fok!![]()
Nee klopt, vind ik ook heel moeilijk hoor.. Maar denk er nu nog niet bij na, dat komt later wel. We hebben sowieso nog wel 20 jaar voordat mijn man écht oud wordt haha. Hoop ik dan, als hij goed en gezond blijftquote:Op zondag 17 februari 2013 20:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
over de buitenwereld maak ik me niet druk maar wel over het verschil in levensfase. Zij gaat eerder met pensioen, eerder dood, hoeft wellicht niet meer zo nodig zoveel (qua werk en reizen) etc. Hoe groter het leeftijdsverschil is, hoe meer dit een punt is...Tot die tijd genieten we erg van elkaar en onze baby!
![]()
Bij 5 tot 10 jaar is dat toch allemaal nog niet zo'n issue? Wie zegt dat er later überhaupt nog pensioenen zijn. Of krijg jij wel een ziekte waardoor je eerder sterft als je (oudere) partner.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
over de buitenwereld maak ik me niet druk maar wel over het verschil in levensfase. Zij gaat eerder met pensioen, eerder dood, hoeft wellicht niet meer zo nodig zoveel (qua werk en reizen) etc. Hoe groter het leeftijdsverschil is, hoe meer dit een punt is...
En je bent nu een jaar of 28? Met iemand van 10 jaar ouder kan je er in de meeste gevallen ook echt nog wel vanuit gaan dat die nog heel wat jaren vitaal is. Kleinkinderen zien opgroeien is misschien niet haalbaar maar die garantie heb je ook niet bij iemand van je eigen leeftijd.Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.![]()
Mijn schoonvader was 65 toen zijn jongste kleinkind werd geboren, de oudste is ouder als ikquote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Bij 5 tot 10 jaar is dat toch allemaal nog niet zo'n issue? Wie zegt dat er later überhaupt nog pensioenen zijn. Of krijg jij wel een ziekte waardoor je eerder sterft als je (oudere) partner.
En je bent nu een jaar of 28? Met iemand van 10 jaar ouder kan je er in de meeste gevallen ook echt nog wel vanuit gaan dat die nog heel wat jaren vitaal is. Kleinkinderen zien opgroeien is misschien niet haalbaar maar die garantie heb je ook niet bij iemand van je eigen leeftijd.![]()
Dus mijn man kan zijn kleinkinderen vast ook nog wel zien opgroeien, als onze zoon er een beetje vroeg bij is![]()
![]()
Ach joh das niks http://www.dailymail.co.u(...)enior-father-87.htmlquote:Op zondag 17 februari 2013 21:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mijn schoonvader was 65 toen zijn jongste kleinkind werd geboren, de oudste is ouder als ik![]()
Dus mijn man kan zijn kleinkinderen vast ook nog wel zien opgroeien, als onze zoon er een beetje vroeg bij is![]()
nu nog niet, op latere leeftijd welquote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Bij 5 tot 10 jaar is dat toch allemaal nog niet zo'n issue? Wie zegt dat er later überhaupt nog pensioenen zijn. Of krijg jij wel een ziekte waardoor je eerder sterft als je (oudere) partner.
En je bent nu een jaar of 28? Met iemand van 10 jaar ouder kan je er in de meeste gevallen ook echt nog wel vanuit gaan dat die nog heel wat jaren vitaal is. Kleinkinderen zien opgroeien is misschien niet haalbaar maar die garantie heb je ook niet bij iemand van je eigen leeftijd.zou me niet tegenhouden want ik kan niet veranderen wat ik voel maar een beetje
is het wel. Nou ja, eerst mijn droomvrouw maar eens vinden
Niet meer actief op Fok!![]()
Onze relatie zal ook niet kapot gaan om wat van anderen denken. Maar het is soms wel moeilijk dat sommige niet blij voor je kunnen zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 19:22 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Hangende tieten vind ik een probleem. Een beetje moeite voor je figuur doen ! Maar wat de wereld denkt is me totaal worst. Als je echt blij bent met elkaar en elkaar eerlijk en met respect behandelt, who fucking cares danI like the way you look at me with those beautiful eyes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |