FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / geen spanning op brandstofpomp
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 13:24
Ik heb een vw caddy 1.9. diesel van 1997. Hij gooit de moter wel rond maar slaat niet aan.Hij krijgt blijkbaar geen brandstof en er ook staat er geen spanning op de pomp.We hebben er al een nieuwe filter opgezet,omdat er gezegd werd dat die wel eens verstopt kon zijn,maar nog steeds geeft hij geen diesel vrij. Zekeringen en relais nagekeken en zo nodig vervangen,maar nog steeds geen resultaat. Wie kan ons hier verder mee helpen en weet hoe we de brandstof in de leidingen kunnen krijgen?
Gummiebeerdinsdag 12 februari 2013 @ 13:33
Ontluchten al gedaan?

Vroeger met de 4tonners moest je handmatig pompen als je de tank leegreed. Iets met de BIP en de BOP.

Heeft een caddy niet iets soortgelijks? Anders denk ik dat het pompje overleden is.
blupdinsdag 12 februari 2013 @ 13:37
sdi/tdi?
eXplorer1dinsdag 12 februari 2013 @ 13:41
gaat de pomp wel rond als je er 12v op zet?
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 13:46
ik zou zo niet weten hoe ik hem het beste kan ontluchten,aangezien er geen diesel in de leidingen zit. het is gewoon een 1.9 D en ik weet niet hoe ik dat met die 12v moet testen. Ik ben maar een leek op dit gebied.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 13:48
en volgens mij zit er geen bip ,
bop of zo in
blupdinsdag 12 februari 2013 @ 13:49
Dan moet je ff naar de garage gaan vrees ik..
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 13:49
Brandstofpomp relais ter ziele. Effe een nieuwe organiseren.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 13:53
heb ik gedaan (denk ik). had eerst geen spanning op zekering 18,nu na ander relais plaatsen wel.weet alleen niet precies welke het is,zelfs de vw garage wist niet welke relais ik moest hebben.
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef caddy97 het volgende:
heb ik gedaan (denk ik). had eerst geen spanning op zekering 18,nu na ander relais plaatsen wel.weet alleen niet precies welke het is,zelfs de vw garage wist niet welke relais ik moest hebben.
Prutsers :+

Als je het verder zelf wilt uitvogelen wordt het sleutelen, dan moet je inderdaad gaan meten of er daadwerkelijk ook spanning aan komt bij de pomp, en evt de pomp testen door er 12 volt op te zetten.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:02
en hoe doe ik dat ?
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:02 schreef caddy97 het volgende:
en hoe doe ik dat ?
Effe opzoeken waar de pomp zit, zit een stekkertje aan, en dan meten met een multimeter lijkt me ;)

Spanning erop zetten met 2 draadjes vanaf de accu, moet lukken met wat geknutsel, wel oppassen voor kortsluiting als je met touwtjes direkt op de accu gaat rommelen, anders krijg je vuurwerk in Februari; moet je niet willen :+
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:05
is net ook iemand geweest van pechhulp,test alleen de accu,zegt dat die niet goed is. wij zeggen al hij krijgt geen brandstof,maar volgens mij had hij nog confetti in zijn oren,want hij ging meteen weer,na alleen controle vd accu.
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:07
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:05 schreef caddy97 het volgende:
is net ook iemand geweest van pechhulp,test alleen de accu,zegt dat die niet goed is. wij zeggen al hij krijgt geen brandstof,maar volgens mij had hij nog confetti in zijn oren,want hij ging meteen weer,na alleen controle vd accu.
pechhulp van wat? Zal geen ANWB zijn geweest, want dan had je nu gereden.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:08
dat hadden we gemeten,gaf geen spanning,willen ff testen met draadjes, maar welke kabel is plus of min en moeten die ook zo op de accu en welke op de pomp
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:09
pechhulp van unive verzekering,volgens mij van van lierop of zo
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:08 schreef caddy97 het volgende:
dat hadden we gemeten,gaf geen spanning,willen ff testen met draadjes, maar welke kabel is plus of min en moeten die ook zo op de accu en welke op de pomp
Nu met dat nieuwe relais zou er spanning moeten aankomen bij de pomp. zoniet, is er nog steeds ergens iets niet goed in de bekabeling of het relais.
In de pomp stekker kun je uiteraard meten welke van de 2 er aan massa ligt, da's dan dus de min ;)

ik zou één van de 2 (liefst de +) effe stevig verbinden, en met de andere draad effe tikken op het desbetreffende pootje, een tikkie moet genoeg zijn om de pomp effe te laten reageren, dan weet je al genoeg, en doet hij het gewoon. Daarna is het een kwestie van uitvogelen waarom er via de normale bekabeling geen prik bij de pomp komt.

Ik heb hem bij mijn Astra ooit wel eens binnendoor aangesloten via de sigarettenaansteker met een zekeringetje ertussen om thuis te komen, moet je wel net alles bij je hebben om zoiets te kunnen bouwen.
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef caddy97 het volgende:
pechhulp van unive verzekering,volgens mij van van lierop of zo
Meteen een klacht mailtje naar Univè sturen.. lamme flikker. Vangt ie wel geld voor, alleen ben jij, de klant die het uiteindelijk betaalt, er niet bepaald mee geholpen..
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:31
wij hadden relais 80 vervangen door 167,is wel dezelfde aansluiting en we kregen wel spanning op de zekering,maar we weten niet of het de goede was.maar aangezien we voorheen geen spanning op die zekering hadden en nu wel,zal het toch wel iets daar mee te maken hebben.neem ik aan. we hebben net geprobeerd met draadje,maar hij loopt niet.kan het draadje te dun of te zwak zijn misschien
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:33
wij zijn helaas niet zo technisch als jou om de stroom door proberen te verbinden. petje af voor jou dat jij dat wel kunt
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:31 schreef caddy97 het volgende:
wij hadden relais 80 vervangen door 167,is wel dezelfde aansluiting en we kregen wel spanning op de zekering,maar we weten niet of het de goede was.maar aangezien we voorheen geen spanning op die zekering hadden en nu wel,zal het toch wel iets daar mee te maken hebben.neem ik aan. we hebben net geprobeerd met draadje,maar hij loopt niet.kan het draadje te dun of te zwak zijn misschien
Nee, lopen moet 'ie altijd, draadje kan na langere tijd misschien warm worden, maar voor een pulsje is eigenlijk alles wel goed..
Nummers van relais en zekeringen weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, zouden wel in je boekje moeten staan bij de zekeringen lijst. een 'neem ik aan' is een vies woord he, zéker weten, anders ben je rondjes aan het rennen voor niks.. als je niet goed weet wat je aan het knoeien bent, kun je het beter overlaten aan een ekte monteur; straks maak je meer stuk als dat je repareert ;)
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:39
alleen zekeringen staan in het boekje en zelfs de vw dealer wist niet welke. volgens internet zou het 109,67 of 167 moeten zijn,maar die zitten er bij ons niet in.
D-FENSdinsdag 12 februari 2013 @ 14:39
Heeft die Caddy een startonderbreker? Ken gevallen waarin de chip in de sleutel overleden was en met de reserve-sleutel nog WEL gestart kon worden. En da's niet echt moeilijk te controleren.
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:39 schreef D-FENS het volgende:
Heeft die Caddy een startonderbreker? Ken gevallen waarin de chip in de sleutel overleden was en met de reserve-sleutel nog WEL gestart kon worden. En da's niet echt moeilijk te controleren.
Is ook het proberen waard idd :)
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:41
blijkbaar heeft hij een start onderbreker,en er zat alleen een reservesleutel bij.ook hebben wij een halve originele sleutel gevonden in de auto en deze bij het contact gehouden,dus of dat het probleem is had hij er toch af moeten springen?
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:42
maar dan had hij toch met dat draadje op een accu moeten lopen?
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 14:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef caddy97 het volgende:
maar dan had hij toch met dat draadje op een accu moeten lopen?
De pomp iig wel, ligt eraan waar die startonderbreker allemaal invloed op heeft.
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 14:51
Heeft zo'n ding wel een opvoerpomp? Meeste van die ouwe dieseltjes niet.. Toen moest je gewoon eerst het nieuwe brandstoffilter vullen met diesel, omdat je anders zo lang stond te starten dat je een boek kon lezen naast het roodgloeiende startrelais :')
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:51
en als de chip van de startonderbreker kapot is ,kunnen ze hem dan wel uitlezen bij de sleutelmaker?
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 14:56
ik weet niet wat een opvoerpomp is ,waar die zit of hoe die eruit ziet.maar deze pomp zit achter in de bak en er zit een zwart stekkertje op die je eruit kunt klikken. en hij startte al niet meer,voor we de filter verwisselden en er kwam toen al geen diesel meer
uit de leiding.
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 15:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef caddy97 het volgende:
ik weet niet wat een opvoerpomp is ,waar die zit of hoe die eruit ziet.maar deze pomp zit achter in de bak en er zit een zwart stekkertje op die je eruit kunt klikken. en hij startte al niet meer,voor we de filter verwisselden en er kwam toen al geen diesel meer
uit de leiding.
Dat is de opvoerpomp. Staat er spanning op het stekkertje?
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 15:19
haha oke, maar op dat stekkertje gaf hij geen spanning,maar dat gaan ze nu nog een keertje checken met een kabeltje en accu.net niet,maar miss nu meer geluk.ff dubbel checken he.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 15:38
krijgt helaas nog steeds geen spanning op de brandstofpomp,ook niet met draad op de accu.
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 15:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:38 schreef caddy97 het volgende:
krijgt helaas nog steeds geen spanning op de brandstofpomp,ook niet met draad op de accu.
Als je een draad hebt getrokken rechtstreeks van de accu naar de pomp (achter in je bak, waar je het stekkertje los hebt gehaald), kan er alleen geen spanning op staan als de accu helemaal leeg is..
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:00
nee ,we hebben een opgeladen accu in de kofferruimte gezet en vanaf daar een kabel gespannen naar de pomp
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:00
een losse accu dus,of gaat dat niet
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 16:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:00 schreef caddy97 het volgende:
nee ,we hebben een opgeladen accu in de kofferruimte gezet en vanaf daar een kabel gespannen naar de pomp
Hoe kan er dan geen spanning op de pomp staan als je een draadje trekt van de accu naar de pomp? :?
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:04
ja,dat vragen wij ons dus ook af.de pomp loopt niet. daarom proberen we hier een oplossing te vinden. (y)
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 16:14
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef caddy97 het volgende:
ja,dat vragen wij ons dus ook af.de pomp loopt niet. daarom proberen we hier een oplossing te vinden. (y)
Maar heb je nou gemeten of er spanning op staat? Als er spanning op staat en die pomp loopt niet, is die pomp gewoon kapot.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:24
blijkbaar zit de pomp onder de moterkap en niet in de kofferbak, zoals ze dachten. uhmuhm. hebben een andere accu gekocht en zijn nu aan het testen vanuit de moterkap
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:25
lijkt wel aan te willen slaan,maar heeft nog geen diesel in de leidingen zitten.zijn deo aan het in spuiten
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 16:27
Volgens mij hebben jullie niet echt een idee wat jullie aan het doen zijn..
Annedinsdag 12 februari 2013 @ 16:28
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:24 schreef caddy97 het volgende:
blijkbaar zit de pomp onder de moterkap en niet in de kofferbak, zoals ze dachten. uhmuhm. hebben een andere accu gekocht en zijn nu aan het testen vanuit de moterkap
_O- !
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:31
nee inderdaad,maar de garage zij dat we het zo moesten proberen en zij hadden pas over een week of 3 tijd,zodoende
Annedinsdag 12 februari 2013 @ 16:32
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:31 schreef caddy97 het volgende:
nee inderdaad,maar de garage zij dat we het zo moesten proberen en zij hadden pas over een week of 3 tijd,zodoende
Dan ga je toch naar een andere garage?
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 16:33
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:28 schreef Anne het volgende:

[..]

_O- !
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de brandstofmeter na deze actie ook niet meer werkt :')
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 16:46
geen deo in de leidingen hoor, maar de luchtfilter. hij krijgt nu wel diesel.
blupdinsdag 12 februari 2013 @ 17:07
maar?
klawiedinsdag 12 februari 2013 @ 18:06
als je het contackt aan en uit doet gaat je gloeilampje wel aan? het gebeurd nl wel eens dat je computer verrot gaat en dsn komt er ook geen spanning op je pomp
Chuck-N0rr1sdinsdag 12 februari 2013 @ 18:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef caddy97 het volgende:
-
controleer de ecu onder de paravan, waarschijnlijk staat deze vol met water. bekent probleem

[ Bericht 68% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 12-02-2013 18:16:23 ]
DonJamesdinsdag 12 februari 2013 @ 18:13
..en aangezien de opvoerpomp zo te lezen dus niet in de tank zat, vraag ik me nog steeds af of zo'n ding wel een elektrische opvoerpomp heeft..
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 20:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:27 schreef DonJames het volgende:
Volgens mij hebben jullie niet echt een idee wat jullie aan het doen zijn..
Dat inderdaad; een diesel op deo willen laten lopen _O-

Bel een garage die wél tijd heeft, voor je ergens iets molt. Een garage die 3 weken wachttijd heeft is geen klanten waard, of een dealer, en da's eigenlijk hetzelfde :+
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 20:50
ze hebben de leidingen vol diesel getrokken,nieuwe accu erin, hij maakt wel het geluid alsof hij aan wil slaan maar slaat nog niet aan. er zit wel een pomp naast de motor met een magnetisch plaatje met een pin. deze hebben ze nog niet doorgemeten,maar dat gaat morgen gebeuren.
en "jongens" die deo was niet voor de diesel, maar voor het inspuiten van de luchtfilter,om proberen te starten.
Chuck-N0rr1sdinsdag 12 februari 2013 @ 20:51
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

controleer de ecu onder de paravan, waarschijnlijk staat deze vol met water. bekent probleem
Chuck-N0rr1sdinsdag 12 februari 2013 @ 20:52
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:50 schreef caddy97 het volgende:
ze hebben de leidingen vol diesel getrokken,nieuwe accu erin, hij maakt wel het geluid alsof hij aan wil slaan maar slaat nog niet aan. er zit wel een pomp naast de motor met een magnetisch plaatje met een pin. deze hebben ze nog niet doorgemeten,maar dat gaat morgen gebeuren.
en "jongens" die deo was niet voor de diesel, maar voor het inspuiten van de luchtfilter,om proberen te starten.
dat laatste red je niet met deo :')

Startpilot of remmenreiniger
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 20:54
dank je ,zal morgen ff laten proberen dan
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 20:54
maar wat is een paravan
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 20:56
Dat weten de mannen die het gaan proberen wel.

Hoop ik voor je :+
gatewaydinsdag 12 februari 2013 @ 20:59
pfff, weet je wel waar je mee bezig bent?? waar heb je in de kofferbak spanning op gezet, als er geen pomp zit???

In elk geval genoeg tips, en het feit dat je een nieuwe accu hebt, blijkt dat de pechulpmonteur toch gelijk had, lege accu :)

Hoop dat de mensen die je nu helpen er iets meer van afweten....... Succes!
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 20:59
haha, dat hoop ik ook. maar wacht wel ff af tot morgen.
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 21:02
dank je. en die accu was volledig opgeladen en die pechhulpmonteur heeft ook geprobeerd met 3 van zijn eigen accus te starten,dan zijn die denk ik ook kapot.
beware_reageerddinsdag 12 februari 2013 @ 21:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:59 schreef gateway het volgende:
pfff, weet je wel waar je mee bezig bent?? waar heb je in de kofferbak spanning op gezet, als er geen pomp zit???

In elk geval genoeg tips, en het feit dat je een nieuwe accu hebt, blijkt dat de pechulpmonteur toch gelijk had, lege accu :)

Hoop dat de mensen die je nu helpen er iets meer van afweten....... Succes!
Ik schat dat hij 12 volt op de tankvlotter heeft gezet.
Oftewel brandstofmeter.
-niemand-dinsdag 12 februari 2013 @ 21:12
volgens mij helpen jullie die hele wagen naar de klote :')
Chuck-N0rr1sdinsdag 12 februari 2013 @ 21:13
Dit is nog een simpel systeem er zit een afsluit klep op de pomp (vp44). Welke door de ecu wordt aangestuurd zodra de immobeliser de sleutel herkend.

Voor de rest zit er weinig op, het is een aangezogen diesel zonder opvoerpomp. Afsluiter is te omzeilen. Hoe vertel ik niet om begrijpelijke redenen
caddy97dinsdag 12 februari 2013 @ 21:23
bedankt alvast allemaal voor het meedenken en alle tips, morgen nog eens een keer alles door laten nemen en hopen dat we verder komen. alle hulp is welkom.
Sounddragondinsdag 12 februari 2013 @ 21:34
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:23 schreef caddy97 het volgende:
bedankt alvast allemaal voor het meedenken en alle tips, morgen nog eens een keer alles door laten nemen en hopen dat we verder komen. alle hulp is welkom.
Ja, dat snappen we inmiddels :+
Chuck-N0rr1sdinsdag 12 februari 2013 @ 21:36
oh tevens dit blokje kun je eigenlijk binnen 15 min laten lopen, zo lang de distrubutie op tijd staat (ook de pomp (!!)!), er olie in zit en diesel en wat compressie is, dan lopen die krengen altijd. zijn eigenlijk onverwoestbaar
Turquaz52woensdag 13 februari 2013 @ 01:56
Zet + 12V op nummero 3.
AAZpump_front.jpg
Gegarandeerd dat ie dan loopt.

Haal vervolgens de spanning af Als hij dan afslaat dan is het hoogst waarschijnlijk je startonderbreker of relay 109:
7Tvk2Sp.jpg

[ Bericht 19% gewijzigd door Turquaz52 op 13-02-2013 12:01:24 (Vergeten plaatje bij toetevoegen) ]
Chuck-N0rr1swoensdag 13 februari 2013 @ 10:08
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Zet + 12V op nummero 3.
Gegarandeerd dat ie dan loopt.

Haal vervolgens de spanning af Als hij dan afslaat dan is het hoogst waarschijnlijk je startonderbreker of relay 109:
[ afbeelding ]
die zit op tdi's. Dit is een sdi :P
Turquaz52woensdag 13 februari 2013 @ 12:16
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

die zit op tdi's. Dit is een sdi :P
Dit is niet eens een SDI, maar een D.. :') Die start je met een beetje spuug en een hamer.. _O-
beware_reageerdwoensdag 13 februari 2013 @ 13:45
Zoals ik deze type pomp ken (vroeger ooit eens vakantie werk gedaan bij een dieselservice) is dat idd de stopper die zorgt dat de motor brandstog krijgt of niet.
Soms ging hij wel eens kapot met als gevolg dat een auto niet meer uitging als je het contact afzette.
Goede kans dus dat het daarmee op te lossen is.
caddy97donderdag 14 februari 2013 @ 12:12
hebben een draadje gelegd van accu naar brandstofpomp en dan geeft hij alleen 2 klikjes en verder niets
Sounddragondonderdag 14 februari 2013 @ 12:18
quote:
5s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:12 schreef caddy97 het volgende:
hebben een draadje gelegd van accu naar brandstofpomp en dan geeft hij alleen 2 klikjes en verder niets
Misschien slaat hij af bij een bepaalde druk in de leiding, en anders zou je kunnen stellen dat hij ter ziele is,.
caddy97donderdag 14 februari 2013 @ 12:20
als die pomp defect is,geeft hij dan ook geen spanning aan op de stekker?
caddy97donderdag 14 februari 2013 @ 12:24
je hoort hem dmv die stroomkabel van +accu naar pomp niet zoemen en ik ga er vanuit dat dat wel moet als je het wilt testen? als ik hem voorheen op contact zette hoor je een klik na ong. 10 seconden nadat het gloeilampje uitspringt.
caddy97donderdag 14 februari 2013 @ 12:28
en dan staat er ook geen spanning meer op de zekering van de pomp,hoort dit zo?
Chuck-N0rr1sdonderdag 14 februari 2013 @ 12:56
Waar heb je dit ding neer gezet? Tering wat een beunhazerij :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 14-02-2013 18:33:41 ]
DonJamesdonderdag 14 februari 2013 @ 13:01
quote:
5s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:12 schreef caddy97 het volgende:
hebben een draadje gelegd van accu naar brandstofpomp en dan geeft hij alleen 2 klikjes en verder niets
WELKE brandstofpomp? Er zat toch geen (elektrische) opvoerpomp in dat ding? De injectiepomp gaat echt niet ronddraaien als je er spanning op zet..
eXplorer1donderdag 14 februari 2013 @ 13:04
volgens mij maak je nu meer kapot dan je lief is :')
beware_reageerddonderdag 14 februari 2013 @ 14:37
Die klik is waarschijnlijk je relais voor de gloeispiralen.

Deze pomp is mechanisch, maw zit verbonden met je distributie.
Dus nee, die gaat niet draaien als je er stroom op zet.

Mijn god wat zijn jullie aan het doen zeg ?
Ik vrees echt dat jullie idd de boel aardig aan het slopen zijn.

Ga liever naar iemand met kennis, dit geklooi gaat je straks anders meer kosten dan je lief is.
Als je die pomp sloopt ben je pas echt aan de beurt.

Stop met alles en laat het doen.
Tip van flip.
Turquaz52vrijdag 15 februari 2013 @ 18:05
aaaaah idioot, dat klik is juist goed, dat is de stopklep wat bekrachtigd wordt!!

+ kabeltje van accu naar stopklep en starten die handel ;)
beware_reageerdvrijdag 15 februari 2013 @ 19:56
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Turquaz52 het volgende:
aaaaah idioot, dat klik is juist goed, dat is de stopklep wat bekrachtigd wordt!!

+ kabeltje van accu naar stopklep en starten die handel ;)
Leg hem ook even uit dan hoe hij de auto weer kan uitzetten.

Dit snapt hij waarschijnlijk al niet namelijk.
Dat gedeelte staat er namelijk al.

Let op volgende vraag...... Waar zit de stopklep....?
Wedden ?
gatewayzaterdag 16 februari 2013 @ 07:10
Geweldig topic, dat wel :)

En idd, die klik 10sec. nadat gloeilampje uitgaat is het gloeirelais, dat het lampje uitgaat wil niet zeggen dat ie stopt met gloeien (de golf 2 & 3 deden dat ook niet, die gloeiden ook nog 15 sec ofzo door)
Turquaz52zaterdag 16 februari 2013 @ 17:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:56 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Leg hem ook even uit dan hoe hij de auto weer kan uitzetten.

Dit snapt hij waarschijnlijk al niet namelijk.
Dat gedeelte staat er namelijk al.

Let op volgende vraag...... Waar zit de stopklep....?
Wedden ?
Kabeltje loskoppelen en de auto staat weer uit en anders contact uit zetten en anders in de versnelling en dan abrupt koppeling los laten terwijl je remt.

En stopklep bevind zich hier:
PTA / geen spanning op brandstofpomp

Paar post boven je dus.. :*