Volgens mij is die regel al 900 jaar geleden afgeschaft...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:
ow wacht het zijn ambtenaren he? geen normale mensen dus... als een ambtenaar word ontslagen krijgt ie tot zijn pensioen (67/72) 100% van zijn loon doorbetaald
whehe
ff opgezocht. http://www.ontslag.nl/amb(...)ring-voor-ambtenarenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij is die regel al 900 jaar geleden afgeschaft...
Mooi, die kunnen dan dus gewoon allemaal ontslagen worden. Scheelt weer een slok op een borrel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
ff opgezocht. http://www.ontslag.nl/amb(...)ring-voor-ambtenaren
Wordt het druk bij de plantsoendienst.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mooi, die kunnen dan dus gewoon allemaal ontslagen worden. Scheelt weer een slok op een borrel.
Ik zie het probleem niet. Krijgen we er in ieder geval iets zinnigs voor terug.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wordt het druk bij de plantsoendienst.
Ze lopen nu al in de weg, laat staan als er nog een stel uitgerangeerde ambtenaren bijkomen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Krijgen we er in ieder geval iets zinnigs voor terug.
bovenwettelijk wachtgeld is er alleen voor politiciquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
ff opgezocht. http://www.ontslag.nl/amb(...)ring-voor-ambtenaren
Zo handig zijn ze wel daar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bovenwettelijk wachtgeld is er alleen voor politici
Alleen het woord 'bovenwettelijk' getuigd al van een asociale arrogantie.quote:
Ze komen ermee weg omdat het domme kiesvee toch elke 4 jaar denkt iets te vertellen te hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alleen het woord 'bovenwettelijk' getuigd al van een asociale arrogantie.
En wat raadt jij het domme kiesvee dan aan om te doen elke 4 jaar. Niet stemmen, extreem rechts stemmen, exstreem links of zelf een partij beginnen. Helaas moet ik jou dan meedelen zou ik zelf partij beginnen en erin komen dan zou ik niet aan die wachtgeld regeling gaan morren. Waarom, omdat ik net als die politici voornamelijk opkom voor mijn eigen parochie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze komen ermee weg omdat het domme kiesvee toch elke 4 jaar denkt iets te vertellen te hebben.
quote:wo 13 feb 2013, 06:59 | 0 reacties
|
lees voor
Miljard steun voor woningmarkt
Van onze parlementaire
DEN HAAG - Coalitiepartijen VVD en PvdA en oppositiepartijen D66, CU en SGP zijn het gisteravond laat eens geworden over een woningdeal. Die moet tot 2017 meer dan een miljard euro vrijmaken om de vastgelopen woningmarkt weer aan de gang te krijgen.
Vandaag leggen de partijen het conceptakkoord voor aan hun fracties in de Tweede Kamer en tot die tijd worden er officieel geen mededelingen over de inhoud gedaan. Duidelijk is wel dat het kabinet diep in de buidel moet tasten om de drie oppositiepartijen in hun woningwensen tegemoet te komen.
Als men de banken nu gewoon dwingt om rentes te verlagen en misschien een staatsbank met een hypotheekvorm op sociale gronden. Waarbij je net zoveel mag hypotheken als je netto ook kwijt zou zijn in gelijkwaardige huur vormen. En men zou een plan moeten maken tot afschaffen HRA, misschien door mensen hypotheekverlaging aan te bieden ter hoogte van de belastingskorting.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:02 schreef michaelmoore het volgende:
Miljard beschikbaar om de woningbubble nog even opgeblazen te houden
Dat halen we wel weg bij de huurders
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_woningmarkt__.html
[..]
Misschien is het ambitieniveau gewoon te hoog van sommige banken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:22 schreef arjan1212 het volgende:
Vergeet het maar de hypotheekrente in nederland ( en de spaarrente ook ) is hoog omdat de nederlandse banken voor 70% van hun funding afhankelijk zijn van het buitenland, wil je dat de hypotheekrente omlaag gaat , dan moet eerst de balans van de bank met 70% verminderen en dat is bijna onmogelijk
men moet gewoon europese banken toelaten tot nederland , dan gaan de tarieven wel omlaag,quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als men de banken nu gewoon dwingt om rentes te verlagen en misschien een staatsbank met een hypotheekvorm op sociale gronden. Waarbij je net zoveel mag hypotheken als je netto ook kwijt zou zijn in gelijkwaardige huur vormen.
Mwa bij hypotheken zou ik ja zeggen, verzekeringen nee, als ik amerikaanse tarieven zie van 1000 tot 2000 euro per maand.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
men moet gewoon europese banken toelaten tot nederland , dan gaan de tarieven wel omlaag,
het is hier luilekkerland voor banken en zorgverzekeraars
Lieve trol, diverse banken en verzekeraars uit Europa hebben gewoon een vergunning in NL hoor, en zelfs zonder kunnen ze hier actief zijn (zie bijv. Argenta), maar laten die gewoon ongebruikt op de plank liggen. Die zien daar gewoon geen heil in, ergo de tarieven zijn eerder te laag dan te hoog volgens deze messiasen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
men moet gewoon europese banken toelaten tot nederland , dan gaan de tarieven wel omlaag,
het is hier luilekkerland voor banken en zorgverzekeraars
Er zijn goedkope telefoons, en er zijn al gewoon anti cartel maatregelen voor de GSM markt.....maar de bedrijven maken gewoon onderlinge afspreken en leggen een gehele markt plat met alle onderliggende bedrijven. Geen hypotheken is geen verkoop geen inrichting van huizen en heel veel ontslagen. Iphone heeft niet zo'n impact op de markt. Als AH de markt zou blokkeren zou je ook zeer ongewenste situaties krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vind eigenlijk dat er een staatsbedrijf zou moeten komen om de prijs van iphones omlaag te krijgen, gewoon Apple dwingen om minder in rekening te brengen, die hebben al genoeg geld toch, en ik heb geen iphone. Eingelijk zou die iphone niet meer moeten kosten dan een nokia 3210.
Ofwel, ik wil graag een iphone. Wil iemand anders die svp voor mij betalen? Dank.
Een staatsbank? Godhemeltje, dat we graag een deelstaat willen zijn van Duitsland, moet nog niet direct betekenen dat we de DDR van dertig jaar terug moeten kopieren? Aan de ene kant bitcht iedereen over de grote logge inefficiente overheid, en aan de andere kant moet de overheid ons dan maar goedkoop geld verschaffen door haar nog veel veel groter en inefficienter te laten worden. Whut?
Ik zou zeggen: stuur het bewijs naar de kartelautoriteiten, dan is het zo afgelopen. Het enige wat je zeker weet met een staatsbank, is dat er inderdaad dan wel een absoluut kartel is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Er zijn goedkope telefoons, en er zijn al gewoon anti cartel maatregelen voor de GSM markt.....maar de bedrijven maken gewoon onderlinge afspreken en leggen een gehele markt plat met alle onderliggende bedrijven. Geen hypotheken is geen verkoop geen inrichting van huizen en heel veel ontslagen. Iphone heeft niet zo'n impact op de markt. Als AH de markt zou blokkeren zou je ook zeer ongewenste situaties krijgen.
Staatsbank is een cartel waarbij de bevolking de enigste aandeelhouder is. Dat er trouwen geen bewijs is voor kartel betekend niet dat er ook geen kartel is. Of was jij wel verbaasd dat er doping werd gebruikt in het wielrennen?quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: stuur het bewijs naar de kartelautoriteiten, dan is het zo afgelopen. Het enige wat je zeker weet met een staatsbank, is dat er inderdaad dan wel een absoluut kartel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |