abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122852483
De NBA... _O-
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:49:13 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_122852627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat is gewoon de wereld van het wielrennen, in 1818 deden ze met kilo's coke de tour.
er is niks veranderd, behalve de producten en de fietsen.
Nee. Het is de wereld van de topsport.
Ik vraag me zelfs wel eens af alleen maar komt dat het in het wielrennen zo de spuigaten uit is gelopen dat het nu zo onder vuur ligt of dat er meerdere factoren spelen. Ik denk het laatste.

Maar ik geloof niet dat in bijvoorbeeld Langlaufen of Biatlon er zoveel verschil in zit, uiteraard heb je andere factoren zoals waxen, maar ook op zo'n sport is er een wereld van verschil te maken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122852943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor, ondanks dat ik niet zo heel veel van de sport weet, maar het ging me vooral in het verschil van de reacties van 'het publiek'. ;)

Het 'zat het er gewoon al een tijd aan te komen' hebben we ook bij wielrenners gezien die vervolgens ook door dopingcontroleur achterhaald werden. Of renners wiens prestatie volgens iedereen logisch was want ze presteerden altijd constant. ;)

Het ging me er ook niet om om nu direct te wijzen naar dat er in het biatlon ook van alles aan de hand is, maar meer om het feit hoe we nu naar wielrennen kijken. En dat is logisch enerzijds, maar ook best treurig. Elke overwinning staat nu al bij voorbaat in een dubieus daglicht. En het is het is begrijpelijk maar toch ook erg jammer.
Ik ga ook echt niet m'n hand in het vuur steken voor elke biatlete. Ben er ook wel van overtuigd dat ze doping pakken, zeker op een WK met een aantal wedstrijden anderhalve week lang. Niet dat het mij uitmaakt, ik geniet er nog steeds van. Alleen dat Pidrushna opeens aangevallen word omdat ze toevallig voor de eerste keer een individuele wedstrijd wint, dat vind ik overdreven.
pi_122852976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee. Het is de wereld van de topsport.
Ik vraag me zelfs wel eens af alleen maar komt dat het in het wielrennen zo de spuigaten uit is gelopen dat het nu zo onder vuur ligt of dat er meerdere factoren spelen. Ik denk het laatste.

Maar ik geloof niet dat in bijvoorbeeld Langlaufen of Biatlon er zoveel verschil in zit, uiteraard heb je andere factoren zoals waxen, maar ook op zo'n sport is er een wereld van verschil te maken.
Ok, maar je vroeg je waarom wielrennen er nu zo slecht opstaat, komt deels door de media, die dopingzaken in wielrennen op de voorpagina zetten en van andere sporten staat er een klein berichtje op pagina 8. Verder heeft het wielrennen wel een verdachte dodenhistorie
pi_122853091
Ach, hopelijk komen we er nog eens achter dat armstrong vergeleken bij andere wielrenners en topsporters relatief schoon was. Doping zit overal
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:55:55 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_122853125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:53 schreef THEFXR het volgende:
Ok, maar je vroeg je waarom wielrennen er nu zo slecht opstaat, komt deels door de media, die dopingzaken in wielrennen op de voorpagina zetten en van andere sporten staat er een klein berichtje op pagina 8.
Mede omdat het of niet uit de controle blijkt of dat bonden het heerlijk onder het tapijt vegen. :)

quote:
Verder heeft het wielrennen wel een verdachte dodenhistorie
Dat laatste heeft het voetbal ook. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_122853481
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Mede omdat het of niet uit de controle blijkt of dat bonden het heerlijk onder het tapijt vegen. :)

[..]

Dat laatste heeft het voetbal ook. :)
jep, Alleen is de UCI nog zover gekomen met het bloedpaspoort, zulke vernieuwingen zal je nooit van andere bonden zien,sterker nog, ze zeggen gewoon dat de dopingcontroles naar een nog lager niveau kunnen omdat er niemand wordt betrapt :')
pi_122864705
Valt me nog mee dat er zo weinig in de NBA betrapt worden, maar uiteraard zit daar ook niemand te wachte op positieve tests...

De controles daar zijn ook intriest :p.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_122864966
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jep, Alleen is de UCI nog zover gekomen met het bloedpaspoort, zulke vernieuwingen zal je nooit van andere bonden zien,sterker nog, ze zeggen gewoon dat de dopingcontroles naar een nog lager niveau kunnen omdat er niemand wordt betrapt :')
Het is echt bizar. Daarnet op radio 1 was er een gast aanwezig die zich verbaasde over het feit dat er voetballers zijn die bij internationale top clubs spelen die nooit gecontroleerd worden terwijl 8 jaar geleden bij zijn handbalclubje de meisjes een plasje moesten inleveren waarbij ze op doping werden gecontroleerd, want hier wordt in Nederland geld voor vrijgemaakt en dat terwijl die chicks zelfs nog zelf contributie betalen...
Ow en hij was helemaal klaar met wielrennen en lui als Thomas Dekker :D
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:48:25 #110
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_122865122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Valt me nog mee dat er zo weinig in de NBA betrapt worden, maar uiteraard zit daar ook niemand te wachte op positieve tests...

De controles daar zijn ook intriest :p.
Zijn ze er ook eens niet mee weggekomen om niet getest te worden tijdens Olympische Spelen? Hoe leg je dat uit!
pi_122865326
Dat hoef je niet uit te leggen, alleen die paar wielerliefhebbern00bs die vallen daar al jaren over, de rest van de sportkijker boeit het vrij weinig en maakt men zich liever druk om de vijfde man die niks mag en verbaast die zich er ook over dat er in het wielrennen wel doping wordt gebruikt, zelfs motortjes in het frame
pi_122865537
Dat is waar, in andere sporten boeit het mensen minder lijkt het.
Deze kerel kreeg ook 20 wedstrijden schorsing. Dat is dus ongeveer anderhalve maand ofzo :P. Peuleschilletje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_122866153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:47 schreef Nouk het volgende:
De NBA... _O-

Het balansbandje knelde af :P
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:56:05 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122881512
quote:
Strycová zes maanden geschorst

Barbora Záhlavová Strycová is door de internationale tennisfederatie voor zes maanden geschorst wegens het gebruik van doping.

De 26-jarige Tsjechische werd in oktober 2012 tijdens het WTA-toernooi van Luxemburg betrapt op het verboden sibutramine, een vermageringsmiddel dat de hoeveelheid energie die het lichaam gebruikt verhoogt en de eetlust remt.

Strycová werd destijds in Luxemburg al in de eerste ronde uitgeschakeld. Ze is momenteel de nummer 124 van de wereld. Haar hoogste ranking was 39ste in 2010 en in 2011 boekte ze in Quebec haar enige toernooizege.
pi_122881580
Waarom gebruikt een tenniser een dergelijk middel?
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:57:48 #116
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122881612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Wombcat het volgende:
Waarom gebruikt een tenniser een dergelijk middel?
Zijn dat niet doorgaans maskeringsmiddelen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_122881667
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zijn dat niet doorgaans maskeringsmiddelen ?
Ow ja. Is ook hetzelfde middel dat F. Schleck gebruikte, toch?
pi_122881810
Schleck gebruikte Xipamide, ook wel bekend als vergiftigingsmiddel.
pi_122883924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:12 schreef CPS2000 het volgende:
Smeets heeft ook weer een kutverhaal opgeschreven waarmee hij zijn liefdesaffaire met Armstrong een beetje half bedekt probeert te verdedigen: http://www.nusport.nl/mar(...)rip-en-sarcasme.html
Smeets doet alsof sporters alleen ter meerdere glorie van zijne koninklijke hoogheid Mart hun best doen.
pi_122892935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:55 schreef JohnDDD het volgende:
Ach, hopelijk komen we er nog eens achter dat armstrong vergeleken bij andere wielrenners en topsporters relatief schoon was. Doping zit overal
Hoe kom je erbij dat Armstrong weinig doping gebruikte?
pi_122893730
ASADA to interview 150 athletes in doping probe

http://www.3news.co.nz/AS(...)/286788/Default.aspx
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:19:52 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_122894014
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:15 schreef THEFXR het volgende:
ASADA to interview 150 athletes in doping probe

http://www.3news.co.nz/AS(...)/286788/Default.aspx
quote:
It will not talk publicly about the issue or name clubs and players which have been implicated.
Waarom denk ik dat dit zonder dat we veel te horen krijgen zo de doofpot in rolt?
pi_122894126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:19 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Waarom denk ik dat dit zonder dat we veel te horen krijgen zo de doofpot in rolt?
en die journalisten nemen er maar weer genoegen mee.
pi_122899397
quote:
During Jaksche’s evidence, Fuentes’ lawyer attempted to discredit the witness by pointing to the Tour de Suisse in 2006. Jaksche finished third in the race which took place after Fuentes’ doping had been busted.

“He asked about my third place in the Tour of Switzerland and asked if it was a hard race. He said Fuentes had been arrested by this point, and was trying to imply I was still blood doping.”

“I said it wasn’t a race, more of a club championships. He asked me to clarify what I meant. So I said ‘yes, it was a club championship. The winner of the race was Jan Ullrich, a client of Fuentes, second was Koldo Gil, a client of Fuentes, third was me, fourth was Vicioso, another Fuentes client, sixth was Frank Schleck’. Everyone in the court, even the judge was laughing. It was ridiculous.”
Jaksche _O_ Wel flauw die sneer naar Frank, die kwam alleen maar bij Fuentes voor zijn trainingschema's, hoewel Fuentes die dan wel niet leverde, maar toch.
pi_122903048
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:10 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Jaksche _O_ Wel flauw die sneer naar Frank, die kwam alleen maar bij Fuentes voor zijn trainingschema's, hoewel Fuentes die dan wel niet leverde, maar toch.
Haha die Jaksche. _O_ Heerlijk.
En die laatste 2 zinnen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')