abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:47:21 #102
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122789240
Wat een reacties zeg.

Heb even op de site van de belastingdienst gekeken.
Dat "meer dan een ton" lijkt me eerder een berekening wat uiterlijk ontvangen kan worden.
Je mag volgens mij max 8 kinderen opgeven en je moet aan tal van andere voorwaarden voldoen.
Geen van de kinderen mag op een hogere school zitten dan het basisonderwijs.

Ten eerste hebben ze het in dit stuk over jonge moeders; die hebben geen 8 kinderen.

Een beetje een opgeklopt verhaal waarmee men op het verkeerde been wordt gezet.

http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult

[ Bericht 0% gewijzigd door ThunderBitch op 12-02-2013 14:52:50 ]
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_122789551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:47 schreef ThunderBitch het volgende:
Wat een reacties zeg.

Heb even op de site van de belastingdienst gekeken.
Dat "meer dan een ton" lijkt me eerder een berekening wat uiterlijk ontvangen kan worden.
Je mag volgens mij max 8 kinderen opgeven en je moet aan tal van andere voorwaarden voldoen.
Geen van de kinderen mag op een hogere school zitten dan het basisonderwijs.

Ten eerste hebben ze het in dit stuk over jonge moeders; die hebben geen 8 kinderen.

Een beetje een opgeklopt verhaal waarmee men op het verkeerde been wordt gezet.

http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult
Nogmaals, de controle door de belastingdienst komt pas veel later, als de fraude allang gepleegd is. Ja, ga dan het geld nog maar eens terug zien te halen.

Als ik eind 2013 allerlei toeslagen aanvraag voor 2014 krijg ik die gewoon, zonder enige controle vooraf of ik überhaupt de gegevens naar waarheid heb ingevuld. Pas in 2015 gaat de Belastingdienst dan nog eens controleren of ik echt recht heb gehad op die toeslagen (ja, dan moet er ineens van alles overleg worden). Als ik dan echter alweer het land uit ben, krijgen ze dat geld nooit meer terug.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 14:55:31 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:06:04 #104
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122789959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogmaals, de controle door de belastingdienst komt pas veel later, als de fraude allang gepleegd is. Ja, ga dan het geld nog maar eens terug zien te halen.

Als ik eind 2013 allerlei toeslagen aanvraag voor 2014 krijg ik die gewoon, zonder enige controle vooraf of ik überhaupt de gegevens naar waarheid heb ingevuld. Pas in 2015 gaat de Belastingdienst dan nog eens controleren of ik echt recht heb gehad op die toeslagen (ja, dan moet er ineens van alles overleg worden). Als ik dan echter alweer het land uit ben, krijgen ze dat geld nooit meer terug.
Ik heb het over het feit dat de kans dat je 8 kinderen hebt van tot en met basisschoolleeftijd is niet zo groot, moet toch wel een belletje gaan rinkelen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zo stom is om op te vallen bij de opgave (vanuit gaande dat het opzet is).
Zoals ik gelezen heb, hebben de echte fraudeurs de mensen wijsgemaakt dat ze ook recht hadden op de toeslag. Wel een beetje raar dat je dat niet checkt, tenzij je denkt, als ik er geen recht op heb, merk ik het wel, en krijg ik niets.

Het is gewoon een opgeklopt verhaal.
Reken maar dat de mensen flink achter de broek worden gezeten om het terug te betalen, desnoods gaan ze het gevang in.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:13:47 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122790181
Tja, het vervelende is dat die belletjes dus pas veel en veel later gaan rinkelen. Wat Nielsch dus ook al zei. En zie dan je geld nog maar eens terug te krijgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:17:16 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122790317
1 jaar lang 3 kinderen als volledig op het KDV opgeven terwijl ze er niet heengaan en je een inkomen van ¤ 19.500 bruto per jaar hebt, je fictief 222 uur opvang per kind nodig hebt levert al ¤ 3.939,51 per maand op.... dat is al zo'n ¤ 47.247,12 per jaar.

Bij twee jaar voor drie kinderen volledig frauderen heb je het dan al bijna over een ton.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122791376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:06 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik heb het over het feit dat de kans dat je 8 kinderen hebt van tot en met basisschoolleeftijd is niet zo groot, moet toch wel een belletje gaan rinkelen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zo stom is om op te vallen bij de opgave (vanuit gaande dat het opzet is).
Zoals ik gelezen heb, hebben de echte fraudeurs de mensen wijsgemaakt dat ze ook recht hadden op de toeslag. Wel een beetje raar dat je dat niet checkt, tenzij je denkt, als ik er geen recht op heb, merk ik het wel, en krijg ik niets.

Reken maar dat de mensen flink achter de broek worden gezeten om het terug te betalen, desnoods gaan ze het gevang in.
Dit zijn dan nog mensen die in Nederland wonen. Veel fraude wordt ook gepleegd door buitenlanders (seizoensarbeiders) die bij controle van de Belastingdienst allang weer terug zijn in Roemenië, Polen of de Oekraïne.
pi_122792321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:06 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Hoelang woon je in nederland? Als ze geen geld hebben, waar wil je dat dan vandaan halen? En ze in het gevang gooien? Ja handig, nog meer kosten. Ze zitten alleen achter de mensen aan die het nog wel terug kunnen betalen. En wat denk je inderdaad van de mensen die weer verdwenen zijn naar het buitenland etc. etc. Dat blinde vertrouwen in de roverheid... blijf het vreemd vinden.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:40:37 #109
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122793706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:03 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Hoelang woon je in nederland? Als ze geen geld hebben, waar wil je dat dan vandaan halen? En ze in het gevang gooien? Ja handig, nog meer kosten. Ze zitten alleen achter de mensen aan die het nog wel terug kunnen betalen. En wat denk je inderdaad van de mensen die weer verdwenen zijn naar het buitenland etc. etc. Dat blinde vertrouwen in de roverheid... blijf het vreemd vinden.
Ik denk niets. Ik geef alleen maar aan dat het verhaal erg opgekrikt is.
Natuurlijk kost het meer geld als je ze opsluit, maar meestal gebeurt dat toch als je niet kunt betalen, of vergis ik me?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:42:46 #110
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122793791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit zijn dan nog mensen die in Nederland wonen. Veel fraude wordt ook gepleegd door buitenlanders (seizoensarbeiders) die bij controle van de Belastingdienst allang weer terug zijn in Roemenië, Polen of de Oekraïne.
Dit is dan heel erg dom van de overheid, want mensen die geen permanente verblijfsvergunning hebben zou je eerst moeten natrekken voordat ze geld krijgen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om na te trekken of er kinderen ergens opgevangen worden?
pi_122793902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:42 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dit is dan heel erg dom van de overheid, want mensen die geen permanente verblijfsvergunning hebben zou je eerst moeten natrekken voordat ze geld krijgen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om na te trekken of er kinderen ergens opgevangen worden?
Dat is nu eenmaal beleid van het ministerie; als alles van tevoren gecontroleerd moet worden kost het een hoop tijd en kan het lang duren voordat iemand die daadwerkelijk de toeslag nodig heeft deze op zijn rekening heeft staan. Omdat dit ongewenste effecten oplevert (huur niet kunnen betalen, huisuitzetting, kinderopvang niet kunnen betalen, geen kinderopvang, baan kwijtraken) is het beleid van het ministerie dus; alle aanvragen zonder controle goedkeuren en pas achteraf controleren of er daadwerkelijk recht was op toeslag.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 16:46:23 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:59:21 #112
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122794403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal beleid van het ministerie; als alles van tevoren gecontroleerd moet worden kost het een hoop tijd en kan het lang duren voordat iemand die daadwerkelijk de toeslag nodig heeft deze op zijn rekening heeft staan. Omdat dit ongewenste effecten oplevert (huur niet kunnen betalen, huisuitzetting, kinderopvang niet kunnen betalen, geen kinderopvang, baan kwijtraken) is het beleid van het ministerie dus; alle aanvragen zonder controle goedkeuren en pas achteraf controleren of er daadwerkelijk recht was op toeslag.
Voor de mensen die niet de benen kunnen nemen lijkt me dat een punt.
Echter seizoensarbeiders duizenden euro's per maand geven aan kinderopvang en mensen die geen baan hebben korten, lijkt me ook geen goede zaak. Wie geeft ook kinderopvangtoeslag aan seizoensarbeiders; dat is vragen om problemen.
Ik zie niet in waarom zij niet kunnen wachten op hun geld. Als ze in Nederland willen werken dan moeten ze maar zorgen dat dit dan ook kan. Het moet niet gekker worden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dit niet sneller kunnen toetsen, vooral in situaties dat mensen grote bedragen zouden ontvangen. Dit is de kat op het spek binden.
pi_122794517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:59 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Voor de mensen die niet de benen kunnen nemen lijkt me dat een punt.
Echter seizoensarbeiders duizenden euro's per maand geven aan kinderopvang en mensen die geen baan hebben korten, lijkt me ook geen goede zaak. Wie geeft ook kinderopvangtoeslag aan seizoensarbeiders; dat is vragen om problemen.
Ik zie niet in waarom zij niet kunnen wachten op hun geld. Als ze in Nederland willen werken dan moeten ze maar zorgen dat dit dan ook kan. Het moet niet gekker worden.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dit niet sneller kunnen toetsen, vooral in situaties dat mensen grote bedragen zouden ontvangen. Dit is de kat op het spek binden.
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik ben het met je eens. Ik snap het ook niet, maar dit is nu al jaren het beleid terwijl de minister en de beleidsmaker prima weten dat het fraude oplevert en dat er zo miljoenen verloren gaan. Ik heb dus ook niet de hoop dat het snel gaat veranderen.

Asielzoekers die gratis op een AZC wonen vragen een voorlopige teruggaaf aan door een heel hoog hypotheekbedrag in te vullen. Krijgen ze ook gewoon uitbetaald. Op het moment dat de Belastingdienst erachter komt dat deze mensen niet eens een eigen woning en dus helemaal geen recht hadden op hypotheekrenteaftrek zijn ze allang weer terug.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 17:03:13 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:03:00 #114
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122794537
Heb nog even de toetsing ingevuld op 8 kinderen a 200 uur per maand met een salaris van 10000 euro, per jaar (kan eigenlijk niet, maar zo laag mogelijk gehouden).

Iemand die een lousy baantje heeft en daar het minimale verdient, en dan bijna 10.000 euro per maand zou kunnen binnenharken omdat er iemand op hun kinderen zou moeten passen is al raar.

Echter, hiermee toon ik aan dat het heel raar moet lopen als iemand zoveel geld binnenharkt.

Ik vind het schandalig, daar niet van, maar leg toch de verantwoordelijkheid bij de uitvoerende instantie.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:04:34 #115
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122794597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik ben het met je eens. Ik snap het ook niet, maar dit is nu al jaren het beleid terwijl de minister en de beleidsmaker prima weten dat het fraude oplevert en dat er zo miljoenen verloren gaan. Ik heb dus ook niet de hoop dat het snel gaat veranderen.

Asielzoekers die gratis op een AZC wonen vragen een voorlopige teruggaaf aan door een heel hoog hypotheekbedrag in te vullen. Krijgen ze ook gewoon uitbetaald. Op het moment dat de Belastingdienst erachter komt dat deze mensen niet eens een eigen woning en dus helemaal geen recht hadden op hypotheekrenteaftrek zijn ze allang weer terug.
What? Whehehe, een asielzoeker die een hypotheek heeft. _O-
En owee als je de belastingdienst nog een klein bedragje zou moeten terugbetalen, dan weten ze je wel snel te vinden.
pi_122795861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:04 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

What? Whehehe, een asielzoeker die een hypotheek heeft. _O-
En owee als je de belastingdienst nog een klein bedragje zou moeten terugbetalen, dan weten ze je wel snel te vinden.
Nee dus, ook dan weten ze je pas vaak jaren later te vinden.
pi_122795931
Ergens denk ik trouwens wel dat de medewerkers op de vloer bij de Belastingdienst het ook heel erg vinden dat ze dit zien gebeuren en dat ze het niet kunnen stoppen.

Wat dat betreft moet je niet de schuld leggen bij de uitvoerende krachten op de vloer, maar vooral bij de hoge managers en beleidsmedewerkers op het ministerie in Den Haag die het vooral bedenken zonder dat ze kennis hebben van de praktijk en de werkvloer.
pi_122797841
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...
Het kunnen ook simpele mensen zijn die in getrapt zijn en dacht dat ze hier gewoon recht op hebben. Ze krijgen al zoveel 'gratis geld' van de overheid, dus hoe onwaarschijnlijk is het dan nog?

Ik denk echt dat je dit soort mensen te hoog inschat qua niveau. Het is helemaal niet zeker dat ze überhaupt wisten waar het precies over ging. Ze zijn daar mensen aangesproken die zeggen dat ze meer toeslagen kunnen krijgen, en sommige zullen dat gewoon gelooft hebben zonder zich er in te verdiepen. Als jij je belasting aangifte laat doen door een expert valt er meestal ook meer uit te halen dan wanneer je zelf aangifte doet. Ik vind het dus niet ondenkbaar dat een deel van deze mensen zich van geen kwaad bewust is.

Een soortgelijke oplichting is al wel eens bij de Tros aan de orde geweest. Dan kwamen er ook mensen in beeld die zich van geen kwaad bewust waren. Die waren niet aangesproken op straat, maar hadden op een marktplaatsadvertentie gereageerd waarin gesteld werd dat de adverteerde mensen van financieel advies kon voorzien waardoor ze meer inkomen zouden krijgen. Deze mensen dacht dat het allemaal wel goed zat, het was immers de belastingdienst die het geld op hun rekening bijschreef, dus dat klonk wel vertrouwd. :')!!!!

Een groot deel van bevolking, en zeker deze doelgroep, is nou eenmaal niet zo snugger. :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:48:38 #119
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122798043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee dus, ook dan weten ze je pas vaak jaren later te vinden.
Ik hoor andere verhalen. Als je een vast woonadres hebt, weten ze je echt te vinden.
pi_122798080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:48 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik hoor andere verhalen. Als je een vast woonadres hebt, weten ze je echt te vinden.
Je moet niet alle verhalen geloven. Meestal duurt het heel lang voordat ze daar iets definitief hebben.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:51:13 #121
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122798133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je moet niet alle verhalen geloven. Meestal duurt het heel lang voordat ze daar iets definitief hebben.
Waar doel je dan precies op?
pi_122798401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:51 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op?
Zoals ik het zeg. Ik weet niet welke ervaringen jij hebt met de belastingdienst, maar het duurt in veel gevallen soms jaren voordat je iets definitief hebt (aanslag, of toekenning bijvoorbeeld) en moet je dus in 2013 nog wel eens iets terugbetalen over 2009 ofzo. Wat je zegt is dus gewoon niet waar; dat ze je gelijk weten te vinden. Dat zullen de aanstellers er ongetwijfeld graag bijzeggen, maar het is gewoon onzin. Soms duurt het een half jaar, soms jaren maar ze komen er echt niet met een paar dagen achter.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:18:09 #123
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_122799238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals ik het zeg. Ik weet niet welke ervaringen jij hebt met de belastingdienst, maar het duurt in veel gevallen soms jaren voordat je iets definitief hebt (aanslag, of toekenning bijvoorbeeld) en moet je dus in 2013 nog wel eens iets terugbetalen over 2009 ofzo. Wat je zegt is dus gewoon niet waar; dat ze je gelijk weten te vinden. Dat zullen de aanstellers er ongetwijfeld graag bijzeggen, maar het is gewoon onzin. Soms duurt het een half jaar, soms jaren maar ze komen er echt niet met een paar dagen achter.
Ik heb het in eerste instantie niet over het feit dat ze je binnen 1 keer 24 uur kunnen vinden, maar DAT ze je kunnen vinden, en dan laten ze ook niet meer los.
Als je op Schiphol komt of aangehouden wordt bij een verkeerscontrole ben je gewoon de klos en als je niet kan betalen of niet betaalt, ga je gewoon brommen.
Ik zie dat zo vaak voorbij komen. Natuurlijk is de belastingdienst niet altijd even snel, dat weten we, behalve als je vóór een bepaalde datum moet betalen en dat nog niet gedaan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')