Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.
Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen!
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!
Is dat niet erg veel werk?
Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt: 1. Je vraagt een adres aan via de website 2. Je stuurt de postkaart naar dat adres 3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt 4. Je registreert de ontvangen kaart via de website
De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!
Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!
Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!
Wat voor postzegels moet ik gebruiken
Voor kaarten binnenEuropa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buitenEuropaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.
Mag ik nog guldenzegels plakken?
Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden. "Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.
• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels. • Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels. • Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.
Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF
'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt: 1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...) 2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't 3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.) 4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!
In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!
Waar kan ik kaarten kopen?
Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar zijn de vorige deeltjes gebleven
Whellup....ik snap het spelletje even niet. Het is toch zo dat ik een kaart verstuur, die wordt geregistreerd, iemand anders krijgt mijn adres en stuurt mij een kaart, ik registreer die, die persoon krijgt een kaart van iemand anders? Of krijgen meerdere mensen je adres als je kaart is geregistreerd?
Ik heb namelijk 1 kaart die geregistreerd is, maar daar heb ik er 2 voor terug gekregen. Beide verstuurd op dezelfde dag. Deze keer 1 uit China
Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef kvd het volgende: Whellup....ik snap het spelletje even niet. Het is toch zo dat ik een kaart verstuur, die wordt geregistreerd, iemand anders krijgt mijn adres en stuurt mij een kaart, ik registreer die, die persoon krijgt een kaart van iemand anders? Of krijgen meerdere mensen je adres als je kaart is geregistreerd?
Ik heb namelijk 1 kaart die geregistreerd is, maar daar heb ik er 2 voor terug gekregen. Beide verstuurd op dezelfde dag. Deze keer 1 uit China [ afbeelding ]
Normaal is het zo: Jij verstuurd een kaart > iemand krijgt hem Iemand anders (een random persoon, dus niet diegene die jij hebt gestuurd) krijgt jouw adres > Jij krijgt hem > Jij registreerd > Diegene die jou een kaart heeft gestuurd mag weer naar iemand anders sturen.
Soms loop je wat voor, soms wat achter. Zo had ik laatst 18 verzonden 22 gekregen. Dus het komt allemaal goed, trekt later wel bij. Zo heb ik nu al een tijdje geen kaartje binnen gehad.
Dat kan kdv. Je verstuurde en ontvangen zullen wel ongeveer gelijk blijven. Maar de ene keer heb je meer ontvangen en de andere keer meer verstuurd. Trekt wel weer bij. Ik had in het begin meer ontvangen dan verstuurd, nu is het andersom.
Op dinsdag 12 februari 2013 11:56 schreef kvd het volgende: Ik vind het alleen maar leuk hoor, was deze keer dus echt een verrassing op de mat, had voorlopig nog niks verwacht
Dat is altijd leuk! Het mindere ervan: ze trekken het een keer recht en dan moet je iets langer wachten op je kaartjes. Hoeveel heb je er nu nog onderweg?
Ik heb er nog 2 onderweg, waarvan ik er van 1 het idee heb dat die vandaag aan gaat komen (beetje gekeken naar het gemiddelde van de kaartjes uit Nederland aan die persoon) .
In totaal dus 3 kaarten nu verstuurd, waarvan 1 geregistreerd en heb er nu 2 mogen ontvangen.
Ja hoor, het is weer zover. Op dezelfde dag geposte kaart naar Polen binnen 4 (!) dagen geregistreerd, kaart naar Duitsland inmiddels alweer 2 weken onderweg.... ik snap het niet. Ligt dat aan de Deutsche Post of ...? Mijn kaarten naar Duitsland hebben iedere keer wel erg veel tijd nodig om aan te komen.
Op dinsdag 12 februari 2013 15:09 schreef Molline het volgende: Ja hoor, het is weer zover. Op dezelfde dag geposte kaart naar Polen binnen 4 (!) dagen geregistreerd, kaart naar Duitsland inmiddels alweer 2 weken onderweg.... ik snap het niet. Ligt dat aan de Deutsche Post of ...? Mijn kaarten naar Duitsland hebben iedere keer wel erg veel tijd nodig om aan te komen.
De mijne naar Duitsland zijn of heel snel of ze doen er giga lang over. Nu een die al 24 dagen onderweg is, moet maar 94 km. Had m bijna net zo goed zelf kunnen brengen.
Dat is altijd leuk! Het mindere ervan: ze trekken het een keer recht en dan moet je iets langer wachten op je kaartjes. Hoeveel heb je er nu nog onderweg?
Ik ben blij dat ik nooit meer heb ontvangen dan verstuurd, mijn vriendin heeft dat wel, en die heeft al een tijdje niets ontvangen omdat het nu aan het recht trekken is, zo irritant!
Ik ben blij dat ik nooit meer heb ontvangen dan verstuurd, mijn vriendin heeft dat wel, en die heeft al een tijdje niets ontvangen omdat het nu aan het recht trekken is, zo irritant!
Het lijkt er wel op ja, maar het moet wel behoorlijk scheef gezeten hebben dan. Heb er ook geen melding van op de site gezien of zo. "Heuj we gaan het even rechttrekken"
Sta nu alweer een tijdje op 38 sent 36 received. Kan er wel weer 5 gaan versturen en wachten tot er weer wat expiret maar zo schiet het niet op natuurlijk.
Finland: 57 dagen - Expired bijna, helaas. Vooral ook omdat dit mijn enigste kaartje is wat ik ben vergeten te uploaden. China: 30 dagen - Het is Chinees nieuwjaar dus dat kan dan wat langer duren Rusland: 16 dagen Thailand: 10 dagen Amerika: 6 dagen Wit-Rusland: 5 dagen Oekraīne: 3 dagen
Finland: 57 dagen - Expired bijna, helaas. Vooral ook omdat dit mijn enigste kaartje is wat ik ben vergeten te uploaden. China: 30 dagen - Het is Chinees nieuwjaar dus dat kan dan wat langer duren Rusland: 16 dagen Thailand: 10 dagen Amerika: 6 dagen Wit-Rusland: 5 dagen Oekraīne: 3 dagen
Amerika en Thailand kunnen wel vandaag of morgen aankomen.
Amerika en Thailand kunnen wel vandaag of morgen aankomen.
Mijn kaarten naar Amerika doen over het algemeen er best lang over vind ik (even gekeken: gemiddeld 16 dagen en dat van 4 kaartjes).. En Thailand zo snel? Dacht dat dat best wel lang zou duren.
Mijn kaarten naar Amerika doen over het algemeen er best lang over vind ik (even gekeken: gemiddeld 16 dagen en dat van 4 kaartjes).. En Thailand zo snel? Dacht dat dat best wel lang zou duren.
Naar Thailand heb ik maar één kaartje gestuurd, maar die deed er slechts 11 dagen over
Vandaag een melding gekregen dat mijn kaartjes naar Amerika & Duitsland zijn aangekomen. Twee nieuwe adressen getrokken en die gaan naar Polen & opnieuw Duitsland.
en USA http://www.postcrossing.com/postcards/US-2075299 met op de achterzijde: hope you like this card and the stamps! Cheeers! Fry Family (en ik hou helemaal niet van zulke kaarten.....) Dus maar een polite reply gedaan.
Ik had ook zo'n 3d kaart gestuurd met een dolfijn. Krijg ik een helemaal uber enthousiaste hurray. Dat ze zooooo blij is the card is just so amazing!!!!
Ze wil me graag een thank you card sturen.
Heel leuk dat iemand zo blij is, terwijl ik die 3d kaarten zelf echt geen reet aan vind.
De mijne naar Duitsland zijn of heel snel of ze doen er giga lang over. Nu een die al 24 dagen onderweg is, moet maar 94 km. Had m bijna net zo goed zelf kunnen brengen.
Gisteren weer een set van 25 Europa zegels binnen gekregen van PMK. Zulke leuke zegels weer! Zat alleen een foutje in de bestelling, maar dat wordt al weer zeeeer netjes opgelost..
Ik had gisteren een kaartje in de bus vanuit Ukraine!
Mogen van mij wel weer wat kaarten geregistreerd worden.. USA 26 dagen China 23 dagen Japan 21 dagen Rusland 14 dagen Ukraine 14 dagen Duitsland 13 dagen Finland + Belarus gisteren op de bus gedaan..
Mijn kaart naar Amerika is vannacht aangekomen (14 dagen). Leuke hurray over hoe ze van tulpen houdt (stonden op de voorkant, zij houdt van tuinieren, wij hebben de tulp, makkelijke combi ) Daarbij had ik een stuk geschreven over Groningen (stad en provincie), ze wilde wat informatie over de omgeving hebben. Noemde de hangende keukens van Appingedam. Heeft ze die meteen opgezocht zei ze. Toch grappig. Denk dat ik hem er maar in hou
Op dinsdag 12 februari 2013 21:49 schreef nallajja het volgende: Heel leuk dat iemand zo blij is, terwijl ik die 3d kaarten zelf echt geen reet aan vind.
Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb trouwens ook eindelijk weer wat ontvangen, twee stuks maar liefst. Waarvan opnieuw 1 uit een behoorlijk zeldzaam land: Sri Lanka
Op dinsdag 12 februari 2013 21:49 schreef nallajja het volgende: Heel leuk dat iemand zo blij is, terwijl ik die 3d kaarten zelf echt geen reet aan vind.
Ik heb ze ook gekocht en ik vind ze echt vreselijk Als ik er zelf eentje krijg, dan dan,... verstop ik hem
Mijn verdeling is trouwens superrr scheef. Ik ga er nu 200 verzenden en dan wachten tot ik gelijk sta (ik sta nu op 194 verzonden, haha). Mijn kaartjes mogen naar Duitsland, Oostenrijk, Italië en UK
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Vandaag een kaartje uit Finland en die heeft er 41 (!) dagen over gedaan. Was van een meisje van 16 en het was daar -20graden C Ze heeft er ook een pinguīn opgetekend
Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb trouwens ook eindelijk weer wat ontvangen, twee stuks maar liefst. Waarvan opnieuw 1 uit een behoorlijk zeldzaam land: Sri Lanka
Had vandaag drie kaarten in de bus! Eentje vol stickers van een gehandicapte Oostenrijker, eentje van een Wit-Rus die in Dublin woont en eentje uit Duitsland..
Vannacht is mijn kaartje naar Thailand zoals hier al werd gezegd snel geregistreerd (11 dagen) had een heel verhaal over Berlijn en de berlijnse muur geschreven omdat ik dit kaartje in een Berlijn had gekocht. Krijgt ik als hurray: "thanks" dit is de kortste wat ik ooit heb gekregen met vond ik de leukste tekst die ik had geschreven ipv de standaard tekst normaal.
Ik heb ooit zelf eens een map-kaartje gemaakt van de plaats waar ik woon, dit kaartje viel een aantal keer goed in de smaak...als m'n kaarten bijna op zijn, ga ik weer zelf een kaartje maken en laten afdrukken.
mijn kaartje naar Ierland is vandaag ook expired, user is al meer dan een maand niet meer online geweest. En mijn kaartje naar China is 53 dagen onderweg, user al meer dan 20 dagen niet meer online geweest
Mijn kaartje naar Duitsland verloopt morgen. Vind het raar, want de betreffende mevrouw is met haar shop-garland zelfs nog onderwerp geweest van een blog artikel: http://www.postcrossing.com/blog/2013/01/05/gabi-s-shop-garland Op het moment dat die blog online werd gezet was ze ook al een maand niet meer online geweest!
Op donderdag 14 februari 2013 21:01 schreef Bos81 het volgende: Zuid-Afrika is geregistreerd, dus nu staat ook Afrika in mijn stats, waardoor nu alle werelddelen waar mensen wonen in mijn stats voorkomen
Jeuj! Eerste kaart naar Litouwen! Toevallig, want in de stad waar de ontvanger woont ben ik onlangs nog geweest! Kaartjes naar Rusland en Thailand zijn volgende week expired Ik blijf me er ook over verbazen dat mensen die in Nederland wonen en een kaart ontvangen deze pas na 3 dagen registreren...
Op vrijdag 15 februari 2013 13:52 schreef Achtentachtig het volgende: Jeuj! Eerste kaart naar Litouwen! Toevallig, want in de stad waar de ontvanger woont ben ik onlangs nog geweest! Kaartjes naar Rusland en Thailand zijn volgende week expired Ik blijf me er ook over verbazen dat mensen die in Nederland wonen en een kaart ontvangen deze pas na 3 dagen registreren...
Wie zegt dat die kaart er niet gewoon 3 dgen over gedaan heeft? Ik heb dinsdagavond na buslichting een kaart voor mijn vriend op de bus gedaan in de verwachting dat deze op Valentijnsdag bij thuiskomen op de mat zou liggen, maar dat was dus niet zo. Zojuist mijn vriend gepolst en er was niog steeds niets binnen terwijl de postbode wel al geweest is.
PostNL belooft trouwens ook nergens meer dat een brievenbus poststuk de volgende (werk)dag bij de ontvanger is. Ze hebben nu volgens mij de belofte dat ze 95% van de poststukken binnen 2 werkdagen bezorgen op het juiste adres.
Wie zegt dat die kaart er niet gewoon 3 dgen over gedaan heeft? Ik heb dinsdagavond na buslichting een kaart voor mijn vriend op de bus gedaan in de verwachting dat deze op Valentijnsdag bij thuiskomen op de mat zou liggen, maar dat was dus niet zo. Zojuist mijn vriend gepolst en er was niog steeds niets binnen terwijl de postbode wel al geweest is.
PostNL belooft trouwens ook nergens meer dat een brievenbus poststuk de volgende (werk)dag bij de ontvanger is. Ze hebben nu volgens mij de belofte dat ze 95% van de poststukken binnen 2 werkdagen bezorgen op het juiste adres.
Werd geregistreerd op zondagavond, vandaar Op zondag komt er geen post. En donderdag's verzonden...
Op vrijdag 15 februari 2013 18:50 schreef 16021988 het volgende: Vandaag mijn kaarten naar Finland en ukraine aangekomen. En een kaart uit Belarus ontvangen, maar met een Italiaans ID..
(Ook al ben ik vorige maand zelf nog in het noorden van Finland geweest, heb ik het noorderlicht gezien en heb ik op een hondenslee gestaan... Alleen maar meer redenen om die kaart toe te voegen aan mijn favorieten...)
Een kaartje naar Amerika is al 45 dagen onderweg, meteen even een berichtje gestuurd en heb maar meteen een nieuwe gestuurd. Een kitsch 3d kaart met vlinders...omdat amerikanen ook van kitsch houden weet ik uit ervaring
Op zaterdag 16 februari 2013 14:04 schreef Mascleta het volgende: Een leuk kaartje uit Duitsland gekregen. Ze hadden er zelf al een foto/scan van gemaakt in slecht kwaliteit helaas.
(Ook al ben ik vorige maand zelf nog in het noorden van Finland geweest, heb ik het noorderlicht gezien en heb ik op een hondenslee gestaan... Alleen maar meer redenen om die kaart toe te voegen aan mijn favorieten...)
Oh gaaf! Jaloers op jou, ik zou er ook graag eens heen gaan. ^^.
Op zaterdag 16 februari 2013 14:04 schreef Mascleta het volgende: Een leuk kaartje uit Duitsland gekregen. Ze hadden er zelf al een foto/scan van gemaakt in slecht kwaliteit helaas.
Deze is van mij aangekomen. Kreeg weer als reactie "thanks" dat maakt het toch wel minder leuk en heb ik ook minder zin om mijn best te doen.. Maar anderen moeten daar natuurlijk niet de dupe van worden dus ik plak gewoon vrolijk verder met mijn leuke postzegels, stickers enzo!
Op zaterdag 16 februari 2013 23:52 schreef Mokkels het volgende: Deze is van mij aangekomen. Kreeg weer als reactie "thanks" dat maakt het toch wel minder leuk en heb ik ook minder zin om mijn best te doen.. Maar anderen moeten daar natuurlijk niet de dupe van worden dus ik plak gewoon vrolijk verder met mijn leuke postzegels, stickers enzo!
Op zaterdag 16 februari 2013 23:52 schreef Mokkels het volgende: Deze is van mij aangekomen. Kreeg weer als reactie "thanks" dat maakt het toch wel minder leuk en heb ik ook minder zin om mijn best te doen.. Maar anderen moeten daar natuurlijk niet de dupe van worden dus ik plak gewoon vrolijk verder met mijn leuke postzegels, stickers enzo!
Altijd een beetje jammer hč, zo'n reactie, zeker als je je best hebt gedaan om voor die persoon een passende kaart te vinden en deze ook nog helemaal hebt volgeschreven. Dan is er toch altijd wel wat om op te reageren?
Ik doe altijd mijn best om zelfs bij de meest suffe kaarten nog iets leuks terug te schrijven. Bij leuke kaarten schrijf ik soms zo veel in de hurray dat ik zelfs een keer nog een kaartje terug heb gehad daarop, omdat de hurray zo leuk was
Wauw, die is echt heel gaaf! Waar heb je die kaart vandaan?
Gefeliciteerd met je neefje!
Deze zat in een pakketje van postpapierenzo. Samen met muzikanten, bekende 'oude' vrouwen (zoals marilyn) en film kaarten. Erg leuk! Bijvoorbeeld die hier onder staat zat er ook in.
Altijd een beetje jammer hč, zo'n reactie, zeker als je je best hebt gedaan om voor die persoon een passende kaart te vinden en deze ook nog helemaal hebt volgeschreven. Dan is er toch altijd wel wat om op te reageren?
Ik doe altijd mijn best om zelfs bij de meest suffe kaarten nog iets leuks terug te schrijven. Bij leuke kaarten schrijf ik soms zo veel in de hurray dat ik zelfs een keer nog een kaartje terug heb gehad daarop, omdat de hurray zo leuk was
Gefeliciteerd met je neefje trouwens!
Ja inderdaad! Ik probeer dat ook altijd, anderen nemen toch de tijd om een kaartje voor je uit te kiezen, zélfs al hebben ze niks wat aan je 'eisen' voldoet.
Ook is mijn kaartje naar Finland expired én ik had boven de 25 kaartjes verstuurd dus ik mag er weer 1 extra. Dus ik ga er nu 4 schrijven: USA, Taiwan, Finland en Oekraīne
Ook is mijn kaartje naar Finland expired én ik had boven de 25 kaartjes verstuurd dus ik mag er weer 1 extra. Dus ik ga er nu 4 schrijven: USA, Taiwan, Finland en Oekraīne
Tof! Ik moet nog ééntje en dan mag ik er ook een meer versturen
Deze zat in een pakketje van postpapierenzo. Samen met muzikanten, bekende 'oude' vrouwen (zoals marilyn) en film kaarten. Erg leuk! Bijvoorbeeld die hier onder staat zat er ook in.
Dankjewel!
[..]
Nice! Zijn ze van normale grootte, dus 10x15 ongeveer?
Heb ze gevonden! Ik wist niet dat deze kaart in die set zat! Maar die set is inmiddels onderweg naar ons en zal dan ook in onze shop verkrijgbaar zijn, dus ik moet nog even geduld hebben
Anders had ik m zeker daar besteld, want wauw, die kaart is leukkk!
Ik ben een kaartje kwijt! Ik had hem in mijn laptop opgeborgen zodat hij niet kwijt raakte thuis neem ik de laptop mee en denk ik niet aan dat kaartje. Dus hij is er uit gevallen. Thuis ligt hij niet en in de auto ook niet. Buiten + in het winkelcentrum ook al gekeken.. nergens. Hopen dat iemand hem op de post heeft gedaan!
Op maandag 18 februari 2013 12:56 schreef Mokkels het volgende: Ik ben een kaartje kwijt! Ik had hem in mijn laptop opgeborgen zodat hij niet kwijt raakte thuis neem ik de laptop mee en denk ik niet aan dat kaartje. Dus hij is er uit gevallen. Thuis ligt hij niet en in de auto ook niet. Buiten + in het winkelcentrum ook al gekeken.. nergens. Hopen dat iemand hem op de post heeft gedaan!
Ai! Dat is balen! Voor de zekerheid misschien nog maar een versturen?
Ai! Dat is balen! Voor de zekerheid misschien nog maar een versturen?
Het is naar Duitsland dus als na 10 dagen het nog niet is aangekomen stuur ik er nog eentje! En het was zo jammer: zoals ik ook op de achterkant van het kaartje had geschreven was dit één van mijn eigen favorieten
Het is naar Duitsland dus als na 10 dagen het nog niet is aangekomen stuur ik er nog eentje! En het was zo jammer: zoals ik ook op de achterkant van het kaartje had geschreven was dit één van mijn eigen favorieten
Oh, duitsland >10 dagen houdt in dat hij meestal niet aankomt ofzo?
Oh, duitsland >10 dagen houdt in dat hij meestal niet aankomt ofzo?
Nee, dat niet hoor. Mijn gemiddelde is dan wel 8 dagen met 8 kaartjes. Maar om dit gemiddelde niet verder omhoog te krijgen doe ik gewoon het zeker voor het onzekere.
Hij is nu 4 dagen onderweg waarvan hij er 2 nog thuis heeft gelegen.
Ja, meestal doe ik dat wel Heb je voorbeelden van de plaatjes die je opzoekt?
Zo niet bij de hand, vooral op instagram (weet niet of je dat hebt?) zoek ik dan op #postcrossing Soms zitten er hele leuk dingen bij en deze nederlandse vrouw: vniek1979 is heel erg fanatiek! Die doet volgensmij meer aan snailmail en penpall's maar wauw, wat maakt die van de enveloppen kunstwerken! En ook echt 10/15 per keer in de brievenbus!
Valt dus zoals gezegd wel mee, met 5 cijfers, Korea staat dan ook 39ste op de ranking. Mijn "zeldzaamste land" is denk ik momenteel de Verenigde Arabische Emiraten en het minst bekende Macau (wat officieel geen onafhankelijke staat is).
Maar niemand van ons zal denk ik op kunnen tegen het Mayotte van ik dacht Guppyfriend, dat was iets van ID met nummer 13
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Ik heb afgelopen kerst trouwens deze brievenweegschaal van m'n vriend gehad en dat ding is echt ideaal! Misschien een goede tip Ik gebruik 'm echt zo vaak
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
Ik gebruik mijn gewone digitale keukenweegschaal...werkt ook perfect (helemaal nu met het versturen van mini's naar mijn neefje) tot nu toe is de frankering nog niet verkeerd geweest.
Op maandag 18 februari 2013 20:19 schreef kvd het volgende: Ik gebruik mijn gewone digitale keukenweegschaal...werkt ook perfect (helemaal nu met het versturen van mini's naar mijn neefje) tot nu toe is de frankering nog niet verkeerd geweest.
Mja, ik gebruikte eerst ook de keukenweegschaal, werkte ook perfect. Maar nu hoef ik niet steeds naar beneden naar de keuken te lopen Deze zit nu mooi bij het bakje met postzegels
quote:
Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Guppyfriend het volgende: Ik kreeg een kaart uit Rusland. Die was al een keer verstuurd, er was gewoon papier op geplakt en opnieuw beschreven. Beetje jammer.
Ah, dat is wel heel stom. Was het wel een mooie kaart?
Mja, ik gebruikte eerst ook de keukenweegschaal, werkte ook perfect. Maar nu hoef ik niet steeds naar beneden naar de keuken te lopen Deze zit nu mooi bij het bakje met postzegels
Ik heb maar 1 etage...met 1 slaapkamer en een open keuken/woonkamer....is dus een makkie voor mij hahaha
Ik zit een beetje bij Collectclub te kijken naar nieuwe postzegels, maar ik vind dat ze weinig leuks hebben.. Er komen wel binnenkort 'Burgers Zoo' postzegels uit!
Die ga ik zeker bestellen
Edit: ze komen op 25 februari uit.
ooooh die zegels, geweldig! Passen ook perfect in mijn ik-verzamel-dierenpostzegels-hobby! Ik heb vorige week trouwens 7 kaarten op de bus gedaan, en net op tijd ook, aangezien ik van de trap ben gestuiterd en mijn pols (en rug, en nek.... ) geblesseerd heb. Zelfs dit berichtje typen kost moeite
Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef RiesAmaris het volgende: ooooh die zegels, geweldig! Passen ook perfect in mijn ik-verzamel-dierenpostzegels-hobby! Ik heb vorige week trouwens 7 kaarten op de bus gedaan, en net op tijd ook, aangezien ik van de trap ben gestuiterd en mijn pols (en rug, en nek.... ) geblesseerd heb. Zelfs dit berichtje typen kost moeite
Ai! Voorzichtig doen he! Heel veel succes en sterkte ermee!
Ik zit een beetje bij Collectclub te kijken naar nieuwe postzegels, maar ik vind dat ze weinig leuks hebben.. Er komen wel binnenkort 'Burgers Zoo' postzegels uit!
Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef RiesAmaris het volgende: ooooh die zegels, geweldig! Passen ook perfect in mijn ik-verzamel-dierenpostzegels-hobby! Ik heb vorige week trouwens 7 kaarten op de bus gedaan, en net op tijd ook, aangezien ik van de trap ben gestuiterd en mijn pols (en rug, en nek.... ) geblesseerd heb. Zelfs dit berichtje typen kost moeite
Aj, dat moet je niet te vaak doen.. Sterkte!
Deze (tag uit het PCforum) gaat naar Turkije.
PMK zegels blijven leuk om te plakken
Ik versier mijn kaarten ook altijd, stickertje hier, stickertje daar en met verschillende kleuren pen. Moet alleen altijd uitkijken dat ik wel nog plek overhoud om een stukje te schrijven
Kaartje van mij naar Tsjechië is aangekomen binnen 4 dagen
Ik krijg de laatste tijd alleen maar saaie profielen, ik heb liever mensen met een wensenlijstje zodat ik weet dat ik iets kan uitzoeken uit mijn kaartencollectie wat ze leuk vinden
Mijn kaartje naar de USA wordt maar niet geregistreerd.. zie ik net dit op het profiel van haar moeder:
quote:
January 20 .... recovering *** Been very ill - please excuse not registering and length sending cards - in and out of hospital - will get things registered and sent as soon as possible - thank you for your patience. The well wishes I have been receiving are awesome - thank you so much - sending smiles ****
..
En de ontvangers van mijn kaartjes in China en Japan zijn al 19 dagen niet online geweest..
Mijn kaart naar Tsjechie is geregistreerd na 6 dagen...wachten is nu op duitsland... Geloof dat ik met mijn kaartje ervoor heb gezorgd dat iemand denkt dat wij in Nederland in borgen enzo wonen...whoeps hahaha
En als iemand mijn kaart niet in zijn/haar gallerij zet, kan ik het dan nog wel ergens plaatsen? En hoe moet dat dan?
Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef kvd het volgende: Mijn kaart naar Tsjechie is geregistreerd na 6 dagen...wachten is nu op duitsland... Geloof dat ik met mijn kaartje ervoor heb gezorgd dat iemand denkt dat wij in Nederland in borgen enzo wonen...whoeps hahaha
En als iemand mijn kaart niet in zijn/haar gallerij zet, kan ik het dan nog wel ergens plaatsen? En hoe moet dat dan?
Je kunt een foto van een kaartje alleen plaatsen vķķrdat de ontvanger 'm registreert (via het groene plus-knopje naast de kaart, bij het overzicht Sent Cards). Na registratie kan de ontvanger 'm ook verwijderen of vervangen door een andere foto/scan (gebeurt gelukkig niet zo vaak), daar kun je dan niks aan doen.
Je kunt een foto van een kaartje alleen plaatsen vķķrdat de ontvanger 'm registreert (via het groene plus-knopje naast de kaart, bij het overzicht Sent Cards). Na registratie kan de ontvanger 'm ook verwijderen of vervangen door een andere foto/scan (gebeurt gelukkig niet zo vaak), daar kun je dan niks aan doen.
Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef kvd het volgende: Mijn kaart naar Tsjechie is geregistreerd na 6 dagen...wachten is nu op duitsland... Geloof dat ik met mijn kaartje ervoor heb gezorgd dat iemand denkt dat wij in Nederland in borgen enzo wonen...whoeps hahaha
`Borgen` is de Groninger naam voor kastelen of landhuizen. De borgen in Noord-Groningen zijn beroemd om hun stinsenflora, op z`n Gronings `börgenbloumkes` genoemd. Voorbeelden van borgen:de Menkemaborg, de Rensumaborg, Verhildersum, de Allersmaborg en Ekenstein
kennen jullie dat profiel nog van die man die het niet eerlijk vind dat hij in het Engels moet schrijven? Mijn dochter heeft vandaag een kaart van hem gehad. In het SPAANS. Nog voordat ik wist dat het bij hem vandaan kwam was mijn huray 'bedankt voor een voor mij onleesbare kaart in een andere taal dan het Engels.' Ik ben benieuwd of ik er nog een rectie op krijg.
kennen jullie dat profiel nog van die man die het niet eerlijk vind dat hij in het Engels moet schrijven? Mijn dochter heeft vandaag een kaart van hem gehad. In het SPAANS. Nog voordat ik wist dat het bij hem vandaan kwam was mijn huray 'bedankt voor een voor mij onleesbare kaart in een andere taal dan het Engels.' Ik ben benieuwd of ik er nog een rectie op krijg.
Ik ben helemaal blij vandaag Ik heb mijn eerste kaartje uit Japan ontvangen en het is tegelijk mijn eerste verjaardagskaartje (begin maart jarig en om kaarten gevraagd op profiel). En daarnaast heeft het ook nog een bijzonder ID : JP 368368!
Na de zoveelste keer een profiel te hebben getrokken met geen enkele informatie over diegene heb ik een kaart gestuurd met de volgende tekst: (in het engels dan)
Ik weet niks te schrijven, omdat de profiel tekst leeg is.
Kreeg vandaag (hoe raad je het) een lege hurray terug.. En de profieltekst is nog steeds leeg. Vind het zo jammer om van die kale profielen te krijgen.. Hier heb je het adres, zoek het maar uit..
Zelfs als je nieuw bent kan ik het niet begrijpen, want dan heb je zelf al minstens 1 kaart verzonden en heb je tijd genoeg om een tekstje te typen, maar deze had meer dan 50 verzonden/ontvangen.
Heb dit zelfde al eerder gedaan naar een gozer die ook al een stuk of 80 had ontvangen/verzonden, en toen kreeg ik in de hurray terug dat hij wil dat mensen hem verrassen. Dus heb hem gezegd dat hij op zijn minst dat in zijn profiel kan zetten, want op deze manier is het niet een feestje om zijn profiel te trekken. Kreeg een berichtje terug dat ik helemaal gelijk had, en op zijn profiel gekeken, en ja hoor, een tekstje met iig een korte tekst over hem zelf en dat hij met kaarten graag verrast wil worden. Zo kan t ook!
Dus ga het voortaan blijven doen, profieltekst leeg? Dan kaartje ook leeg.
'5 mix postcard tag'. Dus 5 onbeschreven kaarten naar elkaar versturen
quote:
Op dinsdag 19 februari 2013 18:26 schreef Happy_postcrossing het volgende: Na de zoveelste keer een profiel te hebben getrokken met geen enkele informatie over diegene heb ik een kaart gestuurd met de volgende tekst: (in het engels dan)
Ik weet niks te schrijven, omdat de profiel tekst leeg is.
Kreeg vandaag (hoe raad je het) een lege hurray terug.. En de profieltekst is nog steeds leeg. Vind het zo jammer om van die kale profielen te krijgen.. Hier heb je het adres, zoek het maar uit..
Zelfs als je nieuw bent kan ik het niet begrijpen, want dan heb je zelf al minstens 1 kaart verzonden en heb je tijd genoeg om een tekstje te typen, maar deze had meer dan 50 verzonden/ontvangen.
Heb dit zelfde al eerder gedaan naar een gozer die ook al een stuk of 80 had ontvangen/verzonden, en toen kreeg ik in de hurray terug dat hij wil dat mensen hem verrassen. Dus heb hem gezegd dat hij op zijn minst dat in zijn profiel kan zetten, want op deze manier is het niet een feestje om zijn profiel te trekken. Kreeg een berichtje terug dat ik helemaal gelijk had, en op zijn profiel gekeken, en ja hoor, een tekstje met iig een korte tekst over hem zelf en dat hij met kaarten graag verrast wil worden. Zo kan t ook!
Dus ga het voortaan blijven doen, profieltekst leeg? Dan kaartje ook leeg.
Ja, dat vind ik ook zo stom. Meestal schrijf ik iets van: 'Maybe you could put some information about yourself or what kind of cards you would like to receive in your profile. Then postcrossing gets even more fun!'
Mij nieuw getrokken adres bleek ook niks in haar profiel te geven totdat ze van iemand hoorde dat het wel zo netjes is er iets te hebben staan. Dus heeft haar profiel aangepast. staat nog niet veel in , ,maar er staat wel wat...
Yeah! Vandaag de grens van maximaal 7 kaarten tegelijkertijd doorbroken Nu dus twee kaarten geschreven, één naar NL en één (weer) naar China (Shanghai). Voor de zekerheid het adres maar even uitgeprint... Andere kaart naar China (en Rusland) staan op het punt om expired te raken..
Net mijn nieuwe kaartje geschreven...beetje crea in schrijfstijl doen, ze houdt van sprookjes...tevreden met het resultaat...kaartje in envelop, adres en postzegel zaten er al op...kaartje dichtgeplakt....euhmmm....datum vergeten. Oke, valt nog creatief op te lossen, kan wel een keer op de envelop...euhmmm...ID ook vergeten
Dus....postzegel kon ik er nog vanaf halen (gladde envelop), had nog wel een envelop in dezelfde maat, alles compleet gemaakt en in nieuwe envelop gedaan....benieuwd wat ik vandaag nog meer ga vergeten hahaha
12 verstuurd, 11 ontvangen. Mijn kaartje naar Rusland gaat verlopen, die heeft nog 6 dagen te gaan. Daarnaast nog kaartjes onderweg naar China, Duitsland, Belgie, Belarus & Taiwan.
Op woensdag 20 februari 2013 13:16 schreef kvd het volgende: Net mijn nieuwe kaartje geschreven...beetje crea in schrijfstijl doen, ze houdt van sprookjes...tevreden met het resultaat...kaartje in envelop, adres en postzegel zaten er al op...kaartje dichtgeplakt....euhmmm....datum vergeten. Oke, valt nog creatief op te lossen, kan wel een keer op de envelop...euhmmm...ID ook vergeten
Dus....postzegel kon ik er nog vanaf halen (gladde envelop), had nog wel een envelop in dezelfde maat, alles compleet gemaakt en in nieuwe envelop gedaan....benieuwd wat ik vandaag nog meer ga vergeten hahaha
ID kan toch ook wel op de envelop toch? En doe je altijd een envelop? De meeste mensen 'waarderen' dat niet meestal niet zo aangezien ze graag de postzegels op de kaart willen hebben. Misschien een tipje. Tenzij ze er zelf natuurlijk zelf om vragen.
Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef Achtentachtig het volgende: Yeah! Vandaag de grens van maximaal 7 kaarten tegelijkertijd doorbroken Nu dus twee kaarten geschreven, één naar NL en één (weer) naar China (Shanghai). Voor de zekerheid het adres maar even uitgeprint... Andere kaart naar China (en Rusland) staan op het punt om expired te raken..
[..]
[..]
Was een proefexemplaar Vanaf dit weekend via onderstaand verkoophuis
Oeh leuk! Jouw webshop? Want dan heb je er dit weekend een bestelling bij denk ik!
EDIT: Ohja, ik zag (weer) naar China er staan. En aangezien je er al eentje naar toe heb: je kunt het uitstellen met een optie om meerdere kaarten naar 1 land te hebben. Dus dan kun je nog maar 1 per land per je 8 kaarten die je nu hebt.
Gister was mijn kaartje naar Rusland aangekomen, reactie: thanks. wat is dat, al 3 op een rij. Altijd natuurlijk beter dan een lege maar toch.. ook al vind ik een kaartje niks dan schrijf ik toch nog wel een leuke hurray al vind ik het zelf. Dan heb ik het bijvoorbeeld over het weer ofzo..
ID kan toch ook wel op de envelop toch? En doe je altijd een envelop? De meeste mensen 'waarderen' dat niet meestal niet zo aangezien ze graag de postzegels op de kaart willen hebben. Misschien een tipje. Tenzij ze er zelf natuurlijk zelf om vragen.
Tot nu toe wel,kan ik er wat meer opzetten namelijk,anders is het kaartje zo snel vol. En heb ook wel eens dubbele kaarten om het zo te zeggen. Daar zit gewoon een envelop bij
Vandaag mijn eerste uilen kaartje ontvangen Ben er super blij mee! Heb uiltjes ook in mijn request staan. Vind het zulke leuke en mooie beesten! Vandaag ook aangenomen voor een nieuwe stageplek die ik heel graag wilde, dus toen deze kaart op de mat lag voelde dat als een cadeautje
Dat begrijp ik niet, zeker gezien de hoeveelheid kaarten die deze persoon al heeft gestuurd en heeft ontvangen.
Het valt me juist op dat juist mensen die veel hebben verstuurd/ontvangen er niks op hebben staan.. Bij een ander meisje ook een tijdje terug een leeg profiel getrokken: 500 kaarten verstuurd.
Dat klopt, maar volgens mij is de site gratisansichtkaarten nu ook helemaal verwijderd, blijkbaar komt er geen vervolg. Jammer!
Er komt wel een vervolg las ik laatst op het postcrossing forum alleen werkt de techniek van de website niet echt mee.
quote:
Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef 16021988 het volgende: haha, dat heb ik met alle kaartjes van hen.. Alleen zag ik dus dat zij hem in haar favorieten had staan.. Dan vind ik het wel een mooie bestemming!
Voor de groningers onder ons...klopt het dat 'n koartje weg gaat? Was er vandaag,ze hebben wel een lekkere korting. En als hij echt weggaat,dan moet ik er morgen nog maar een keertje langs
Had een kaartje uit Rusland. Leuk kaartje, niet geheel mijn smaak maar dat kan. Leuk verhaal erop met excuus dat hij niet zo goed Engels kan ( was een 16jarige jongen). Engels was prima alleen hier en daar grammaticaal wat minder. Kijk ik op zijn profiel: leeg. Heb hem maar een berichtje gedaan met de tip om iets in zijn profiel te zetten.
Kreeg om 5 uur een hurray binnen van een kaartje uit Belgie. Nieuw adres getrokken, gekeken in haar favourites, kaartje met een molen verstuurd met een lief klein tekstje erbij. Sprint naar de brievenbus , steek het kaartje erin en gelukkig maar, want de postbode om de bus te legen kwam net de hoek om.
Ai! Misschien een idee om te ontvanger een berichtje te sturen dat je wel een kaartje hebt gestuurd maar zonder ID en dan vertellen wat voor kaartje het een beetje is en als hij aangekomen is dat hij/zij je een berichtje kan sturen met de vraag wat de ID is.
Dan hoeft het postcrossing team geen moeite te doen.
Ai! Misschien een idee om te ontvanger een berichtje te sturen dat je wel een kaartje hebt gestuurd maar zonder ID en dan vertellen wat voor kaartje het een beetje is en als hij aangekomen is dat hij/zij je een berichtje kan sturen met de vraag wat de ID is.
Dan hoeft het postcrossing team geen moeite te doen.
Dat heb ik zojuist gedaan, verknal ik wel de verrassing. Maargoed, ID erbij gegeven en niet verteld wat voor een kaartje het is (mijn naam staat op de achterkant + in het onderwerp erbij geschreven dat het een kaartje is uit Nederland.) Oh well.
Op donderdag 21 februari 2013 17:19 schreef Crientj het volgende: Kreeg om 5 uur een hurray binnen van een kaartje uit Belgie. Nieuw adres getrokken, gekeken in haar favourites, kaartje met een molen verstuurd met een lief klein tekstje erbij. Sprint naar de brievenbus , steek het kaartje erin en gelukkig maar, want de postbode om de bus te legen kwam net de hoek om.
Alleen vergeten om een foto te maken.
Had ik net ook! Kaartje naar USA, net vliegensvlug volgeschreven en richting brievenbus gebracht. Gelukkig ben ik het ID niet vergeten, haha! Berichtje naar de ontvanger is inderdaad het gemakkelijkste
Op het PC.com-forum is een topic waar ze dat voor je kunnen vertalen
Okee, ik zal kijken, maar een deel van de tekst zit onder de postzegels.. En ik heb de naam van de hond al in de google machine gegooid dus zo kan ik ook gewoon op dat ras zoeken. Maar bedankt voor de tip.
ik had dit kaartje naar iemand in België gestuurd...hij was er niet helemaal blij mee geloof ik, hij typte in de hurray dank u voor dit humoristisch kaard...een beetje pessimistisch, wees gerust, zuid-limburg overzwemt
Het eerste wat ik zou doen is naar m´n laptop rennen om het hier te vertellen geloof ik. Maar mennn, hoe kom je erop om (zulke) foto´s van jezelf te gaan sturen naar onbekenden?
Die vind ik bijna net zo mooi geval als die vrijgezelle vent met zijn zelfgemaakte multiviewkaarten vanuit Roermond, Eigenlijk moet je ooit gewoon een kaartje van zo iemand gekregen hebben!
Haha! Ik zou die kaarten echt aan iedereen laten zien, maar niet omdat ze nou zo mooi zijn.. Stel je ook eens voor dat je dat zelf bent en iemand dat soort kaarten met jouw hoofd rond de wereld stuurt
Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef Mascleta het volgende: Die vind ik bijna net zo mooi geval als die vrijgezelle vent met zijn zelfgemaakte multiviewkaarten vanuit Roermond, Eigenlijk moet je ooit gewoon een kaartje van zo iemand gekregen hebben!
is ergens in het vorige topic pagina's lang besproken. Was een vrijgezelle man die boeken schreef over zijn leven als vrijgezel. daarnaast was hij DJ en stuurde hij zelfgemaakte kaartjes met foto van hemzelf en met de groeten vanuit Roermond naar iedereen.
Hinderlijk! Mijn kaarten worden maar niet geregistreerd. Ik zit er aan te denken om niet geregistreerde en expired kaarten opnieuw een kaartje te sturen, waaronder één in Duitsland. Telt het kaartje als hij na expireen alsnog wordt geregistreerd als verzonden kaart?
Hinderlijk! Mijn kaarten worden maar niet geregistreerd. Ik zit er aan te denken om niet geregistreerde en expired kaarten opnieuw een kaartje te sturen, waaronder één in Duitsland. Telt het kaartje als hij na expireen alsnog wordt geregistreerd als verzonden kaart?
Nope, je mag wel een nieuwe kaart sturen als hij expired maar komt hij tķch aan heb je daar zegmaar al een kaart voor mogen sturen en mag je geen nieuwe meer sturen dus.
EDIT: En als je het anders bedoeld voor in de statistieken: ja, het telt zeker als verzonden kaart
Gisteren 3 kaartjes gekregen, twee ervan van mede-vegetariers! Grappig om te lezen. Een kaart was van een vegetarisch restaurant: een wolf met konijnentanden. Echter niet geupload.
Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef Jum het volgende: Gisteren 3 kaartjes gekregen, twee ervan van mede-vegetariers! Grappig om te lezen. Een kaart was van een vegetarisch restaurant: een wolf met konijnentanden. Echter niet geupload.
Oh, die foto's heb ik volgens mij ook weleens gezien op Pinterest. Uit Duitsland toch?
Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef Jum het volgende: Gisteren 3 kaartjes gekregen, twee ervan van mede-vegetariers! Grappig om te lezen. Een kaart was van een vegetarisch restaurant: een wolf met konijnentanden. Echter niet geupload.
Jeuj, nog een vegetarier! Ik heb ook al redelijk wat kaartjes gehad van mede vegetariers
Ik heb net even 12 kaartjes zitten schrijven, plakken en scannen ze gaan naar, Taiwan Duitsland, Belgie, Letland, Polen, Finland Maleisië, U.S.A., Rusland, Ukraine, Japan en China. Helaas geen nieuwe landen..
Ik heb een kaartje uit Mexico gekregen, met een id onder de 100000 (heb ik nog niet ). Verder ben ik niet zo actief, sta geloof ik al 3 weken op 3/10 traveling. Moet morgen maar weer wat schrijven.
Op vrijdag 22 februari 2013 21:51 schreef Mascleta het volgende: Ik kon me gisteren niet inhouden en heb 46 nieuwe kaartjes besteld. Zojuist vond ik een flink pakket in mijn brievenbus. Ik kan weer een tijd vooruit.
Dat had ik gister en vandaag in de winkel, heb er 45 gekocht. Met een leuke korting. En bepaalde kaarten zijn ook gewoon voor mezelf, niet om te versturen. En voor mezelf een grote ringband notebook voor recepten. Kan ik die ook eens gaan ordenen
Mijn kaartje naar Duitsland doet er al 4 weken over.. Sowieso is de post weer lekker bezig; Een postpakketje (brievenbus) wat ik gestuurd heb is al een week onderweg naar limburg (geen Postcrossing) en een vriendin had me een kaart gestuurd en die is na anderhalve week ook nog niet aangekomen.. Op deze manier vind ik post sturen helemaal niet leuk
Hi, my name is Tinny. I am a Jack Ruselle Terrier. My mummy signed up this for me as I show keen interest to the postcards she received daily. I enjoy hearing what was written on the cards.
You may write to me about yourself, your country, the place you stay in or about the picture on your card. Mummy will read the card out to me everyday.
Mummy enjoy collecting stamps and she would be happy to see beautiful ones on the cards.
Send me any cards you like, but no Ad cards please.
Mijn kaartje naar Duitsland zit nu al op 35 dagen. heb een paar dagen geleden al een berichtje gestuurd maar nog niks terug. User is wel online geweest. Dus of het kaartje is nog niet aangekomen en de user is te lui om mij even een berichtje terug te doen. Of hij is wel aan gekomen maar de user is vergeten/express vergeten hem te registreren.
Bij mij is er nu alweer een kaart naar Duitsland expired. Dat gebeurt dus best wel vaak met mijn kaarten naar Duitsland: of ze zijn er met drie dagen, of ze komen niet aan...
Of de mensen registreren ze niet, dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt me sterk dat alleen Duitsers dat zouden doen.
Op zaterdag 23 februari 2013 14:55 schreef Luthien87 het volgende: Bij mij is er nu alweer een kaart naar Duitsland expired. Dat gebeurt dus best wel vaak met mijn kaarten naar Duitsland: of ze zijn er met drie dagen, of ze komen niet aan...
Of de mensen registreren ze niet, dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt me sterk dat alleen Duitsers dat zouden doen.
Dat is dus wat mij ook opvallend. Of ze zijn er heel snel of heel laat.
hier nog één. Of binnen 6 dagen of expired. Laatst weer één naar Duitsland expired.
Mijn kaartje mag naar Dnepropetrovsk in Oekraīne. Twijfel nog of ik mijn afschuw moet uitspreken over de "Dnepropetrovsk Maniacs". Die pubers die voor de "lol" in twee maanden tijd meer dan 20 gruwelijke martelmoorden pleegden, filmden en op internet plaatsten. Alleen is dat niet echt een onderwerp om op je vrolijke postcrossing kaart te zetten.
[ Bericht 34% gewijzigd door Mascleta op 23-02-2013 15:31:00 ]
Mijn kaartje mag naar Dnepropetrovsk in Oekraīne. Twijfel nog of ik mijn afschuw moet uitspreken over de "Dnepropetrovsk Maniacs". Die pubers die voor de "lol" in twee maanden tijd meer dan 20 gruwelijke martelmoorden pleegden, filmden en op internet plaatsten. Alleen is dat niet echt een onderwerp om op je vrolijke postcrossing kaart te zetten.
Ik zou het niet doen. Denk dat de ontvanger dat al erg genoeg vind dat het om zijn stad draaide en dat hij niet zo zit te wachten op zulke berichten op zijn kaartjes. Heb er nog nooit van gehoord, is dat lang geleden of heb ik onder een steen gelegen?
idd, hier is het (gelukkig) vaak nog baasje dit baasje dat. Maar dat zeggen ze in het Engels eigenlijk niet, dat ze de baas zijn van/over hun huisdier.
idd, hier is het (gelukkig) vaak nog baasje dit baasje dat. Maar dat zeggen ze in het Engels eigenlijk niet, dat ze de baas zijn van/over hun huisdier.
Maar ik zou dan nog zoiets als 'owner' zeggen, mocht ik al het idee hebben om een profiel voor Molly aan te maken
Ik zou het niet doen. Daarbij Oekraine is best groot. Wij in het zuiden weten ook niet allemaal wat er in Amsterdam gebeurd. En niet alles komt in de media.
Ik zou het niet doen. Tis net zo iets als hier iets tegen Brabander zeggen wat er allemaal voor raars in Amsterdam gebeurd. Daarbij Oekraine is best groot.
Volgens mij kwamen die gozers uit het plaatsje waar Mascleta nu een kaart naar gaat sturen, maar dan nog inderdaad... Het is net zoiets als tegen iemand uit Nij Beets zeggen dat het toch gruwelijk is wat die vrouw met haar baby's heeft gedaan. Het is het enige waar de meeste mensen Nij Beets van kennen, maar niet iets waar de gemiddelde inwoner van dat plaatsje mee geassocieerd wil worden...
Edit: heh heh, Gup zei net al hetzelfde, alleen dan met een ander voorbeeld.
voortaan worden alle adressen uitgeprint voor de kaartjes die naar China/Japan gaan. Postbode heeft dangeen moeite met het lezen van adres, en ik heb geen kalligrafie cursus nodig voor die rare chinese tekens
Ik vind het een beetje apart, maar wel mooi, ik weet niet hoe ik de kaart moet houden, of zo op de foto of met de tekst ondersteboven waardoor die kinderen er wat natuurlijker op staan....
Op zaterdag 23 februari 2013 22:04 schreef Bos81 het volgende: Ik ga denk ik ook voortaan naar die landen dat adres uitprinten en ook naar Rusland/Oekraine en zo. Die landen expiren bij mij ook relatief snel..
Ik vind het een beetje apart, maar wel mooi, ik weet niet hoe ik de kaart moet houden, of zo op de foto of met de tekst ondersteboven waardoor die kinderen er wat natuurlijker op staan....
Zoals je hem nu hebt, tenminste, de rest van de serie heeft in de rechterbovenhoek de tekst staan
Na hoeveel tijd zouden jullie een berichtje aan een ontvanger sturen? Een kaartje naar duitsland is nu 17 dagen onderweg. Lees van jullie dat het daar of snel of traag naartoe gaat. Maar sturen jullie de ontvanger dan al wat? Of sturen jullie er nog een kaartje achteraan? Hoe doen jullie dat?
Op zaterdag 23 februari 2013 22:52 schreef kvd het volgende: Na hoeveel tijd zouden jullie een berichtje aan een ontvanger sturen? Een kaartje naar duitsland is nu 17 dagen onderweg. Lees van jullie dat het daar of snel of traag naartoe gaat. Maar sturen jullie de ontvanger dan al wat? Of sturen jullie er nog een kaartje achteraan? Hoe doen jullie dat?
Ik stuur bij Duitsland na een dag of 30 een berichtje. Dan vind ik dat hij toch wel een keer aan gekomen moet zijn. Soms doen kaarten naar Duitsland er wel eens 3 weken over vooral naar kleine dorpen in het voormalig oost Duitsland.
Op zaterdag 23 februari 2013 22:52 schreef kvd het volgende: Na hoeveel tijd zouden jullie een berichtje aan een ontvanger sturen? Een kaartje naar duitsland is nu 17 dagen onderweg. Lees van jullie dat het daar of snel of traag naartoe gaat. Maar sturen jullie de ontvanger dan al wat? Of sturen jullie er nog een kaartje achteraan? Hoe doen jullie dat?
Ligt er een beetje aan hoe lang de gebruiker al niet online is geweest. Als dat meer dan 4 dagen is, dan stuur ik even een berichtje. Wanneer het maar een paar uur is, dan wacht ik indd tot de kaart al 25 dagen onderweg is ofzo
Kreeg vandaag een Hurray, een kaart naar China was aangekomen.. Hij had er 116 dagen maar overgedaan hahaha.. Het enige wat dan in de Hurray stond was thanks.. Verder ga ik nooit achter expired kaarten aan..
Op zondag 24 februari 2013 12:48 schreef Guppyfriend het volgende: Ik stuur alleen een berichtje als de kaart ook echt expired is. En ik doe niet aan tweede kaarten sturen.
Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik doe nu bijna een jaar aan Postcrossing, al heb ik de laatste 3 maanden ongeveer even een pauze ingelast. Naast PC verzamel(de) ik ook handtekeningen enja, posthobby's zijn nu eenmaal erg duur en dan moet je wel eens een pauze inlassen.
Met de handtekeningen ben ik nu voorlopig gestopt en richt mij weer volledig op de Postcrossing. Heb afgelopen week 9 kaartjes op de bus gedaan waarvan er gister eentje is aangekomen in Finland. Ik heb nu 69 kaartjes gestuurd en 71 ontvangen. Mijn profiel is: http://www.postcrossing.com/user/Springtimelily
Ik kijk hier al een tijdje mee, want jullie zijn echt enorm actief als het gaat om Postcrossing, dus ik dacht, meld me nu maar eens aan
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
Op zondag 24 februari 2013 13:53 schreef Springtimelily het volgende: Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik doe nu bijna een jaar aan Postcrossing, al heb ik de laatste 3 maanden ongeveer even een pauze ingelast. Naast PC verzamel(de) ik ook handtekeningen enja, posthobby's zijn nu eenmaal erg duur en dan moet je wel eens een pauze inlassen.
Met de handtekeningen ben ik nu voorlopig gestopt en richt mij weer volledig op de Postcrossing. Heb afgelopen week 9 kaartjes op de bus gedaan waarvan er gister eentje is aangekomen in Finland. Ik heb nu 69 kaartjes gestuurd en 71 ontvangen. Mijn profiel is: http://www.postcrossing.com/user/Springtimelily
Ik kijk hier al een tijdje mee, want jullie zijn echt enorm actief als het gaat om Postcrossing, dus ik dacht, meld me nu maar eens aan
Op zondag 24 februari 2013 13:53 schreef Springtimelily het volgende: Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik doe nu bijna een jaar aan Postcrossing, al heb ik de laatste 3 maanden ongeveer even een pauze ingelast. Naast PC verzamel(de) ik ook handtekeningen enja, posthobby's zijn nu eenmaal erg duur en dan moet je wel eens een pauze inlassen.
Ik heb het kaartje naar Duitsland -wat ik was kwijt geraakt en ik de hoop had dat misschien iemand hem had gevonden en op de bus had gedaan- maar weer opnieuw 'gestuurd'. Ook die van Rusland & Zwitserland gaan zo op de post.
Gelijk een vraag van mijn kant. Ik las daarstraks ergens dat iemand meer had ontvangen dan verstuurd en bij een Hurray niet de zin zag staan dat er nu een kaart diegene zijn kant op kwam. Klopt het dat als je meer hebt ontvangen dan verstuurd, je eerst je verstuurde moet bijwerken zogezegd voor je weer kunt ontvangen? Ik sta nu dan op 69 verstuurd en 71 ontvangen en in mijn laatste Hurray stond inderdaad ook niet de zin dat er nu een kaart mijn kant op kwam.
Vind het niet meer dan logisch, maar ik denk zal het eens even hier vragen, misschien dat een van jullie dat weet.
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
Gelijk een vraag van mijn kant. Ik las daarstraks ergens dat iemand meer had ontvangen dan verstuurd en bij een Hurray niet de zin zag staan dat er nu een kaart diegene zijn kant op kwam. Klopt het dat als je meer hebt ontvangen dan verstuurd, je eerst je verstuurde moet bijwerken zogezegd voor je weer kunt ontvangen? Ik sta nu dan op 69 verstuurd en 71 ontvangen en in mijn laatste Hurray stond inderdaad ook niet de zin dat er nu een kaart mijn kant op kwam.
Vind het niet meer dan logisch, maar ik denk zal het eens even hier vragen, misschien dat een van jullie dat weet.
Ook welkom trouwens Geen idee ik sta 10 in de min (te ontvangen nog)
Ja klopt. Dat had ik ook. Ik had een verschil van 5 kaarten (meer ontvangen dus) terwijl ik er nog maar 20 had verstuurd. Toen had ik denk ik 3 weken meer geen kaarten gekregen. Nu waren de afgelopen 3 weken dus aardig wat kaarten van mij aangekomen dat ik weer in de plus met verzenden stond. Nu kreeg ik er woensdag (?) er weer 3 binnen.
Op zondag 24 februari 2013 19:59 schreef Bos81 het volgende: Vandaag een hurray van een expired kaart gekregen. 100 dagen onderweg geweest naar Rusland...
Altijd jammer..
Dat vind ik trouwens wel een nadeel aan registreren: dat je niet gelijk ziet hoelang hij er over heeft gedaan. Dan kun je er tenminste een opmerking o.i.d. over maken.
Vandaag weer een aantal nieuwe kaartjes besteld op kaartenvoordeel.nl, ik kon het niet laten ondanks dat ik mezelf had toegezegd dat ik voorlopig niks meer mocht bestellen.. Ik was eigenlijk benieuwd naar de stempel waar Achtentachtig het over had, maar daar kon ik niks over terug vinden. En een beetje jammer dat de kortingscode die hier vermeld staat op fok niet werkt. Maar ze hadden zo een leuke kaartjes dat ik toch een klein bestellinkje heb gedaan hihi
Dat vind ik trouwens wel een nadeel aan registreren: dat je niet gelijk ziet hoelang hij er over heeft gedaan. Dan kun je er tenminste een opmerking o.i.d. over maken.
Ja klopt.
Hoewel het me laatst wel op viel bij een kaart aan mij gericht, was in Januari. a ik was toen nog niet helemaal verhuisd maar had al wel mijn adresgegevens aangepast (eerst ongeveer een maand op inactief gestaan) en die kaart kwam dus op mijn oude adres aan en b ik zag dat het ID wat lager was dan andere kaarten die ik uit Rusland had ontvangen, Bleek die kaart gewoon al in Maart 2012 verstuurd te zijn,
Maar naar de reden heb ik niet gevraagd, Interesseert me ook niet heel veel, dat kan zoveel oorzaken hebben... Soms staat er wel op de kaart dat ze de kaart eerder hadden willen sturen maar ze hadden het druk etcetera of waren ziek geweest..
Op zondag 24 februari 2013 20:18 schreef Lienzz het volgende: Vandaag weer een aantal nieuwe kaartjes besteld op kaartenvoordeel.nl, ik kon het niet laten ondanks dat ik mezelf had toegezegd dat ik voorlopig niks meer mocht bestellen.. Ik was eigenlijk benieuwd naar de stempel waar Achtentachtig het over had, maar daar kon ik niks over terug vinden. En een beetje jammer dat de kortingscode die hier vermeld staat op fok niet werkt. Maar ze hadden zo een leuke kaartjes dat ik toch een klein bestellinkje heb gedaan hihi
Ja klopt. Dat had ik ook. Ik had een verschil van 5 kaarten (meer ontvangen dus) terwijl ik er nog maar 20 had verstuurd. Toen had ik denk ik 3 weken meer geen kaarten gekregen. Nu waren de afgelopen 3 weken dus aardig wat kaarten van mij aangekomen dat ik weer in de plus met verzenden stond. Nu kreeg ik er woensdag (?) er weer 3 binnen.
Oké, dan weet ik dat ik nog even geduld moet hebben tot er weer wat geregistreerd zijn om weer te kunnen ontvangen En vanaf nu gewoon weer het balletje rollend houden dat verzenden/ontvangen een beetje gelijk blijft of in elk geval verzenden in de plus staat Bedankt!
haha lol! Neej ik had wel genoeg kaartjes besteld voor de gratis verzendkosten! Maar dat paste niet in mijn printscreen...vandaar
Ah, voor niks gerekend dus haha! Is altijd fijn: niet betalen voor verzendkosten. Al is het gewoon een trucje van webshops om je nét wat meer te laten bestellen. Ik betaal liever een kaartje extra dan verzendkosten want dan betaal je voor 'niks' eigenlijk.
Ah, voor niks gerekend dus haha! Is altijd fijn: niet betalen voor verzendkosten. Al is het gewoon een trucje van webshops om je nét wat meer te laten bestellen. Ik betaal liever een kaartje extra dan verzendkosten want dan betaal je voor 'niks' eigenlijk.
Ja inderdaad! Ik heb nu eigenlijk 3 kaartjes gratis alleen jammer van de kortingscode
Om nog even terug te komen op dat profiel van die hond: daar kun je toch niet serieus een kaart voor schrijven? Alsof die hond blij is met 'happy postcrossing' ofzo.
Ik weet niet meer wie het was, maar wat heb je aan die hond geschreven?
Op zondag 24 februari 2013 22:16 schreef Ceviche het volgende: Om nog even terug te komen op dat profiel van die hond: daar kun je toch niet serieus een kaart voor schrijven? Alsof die hond blij is met 'happy postcrossing' ofzo.
Ik weet niet meer wie het was, maar wat heb je aan die hond geschreven?
En het profiel erna is denk ik de eigenaar: gezien de woonplaats
Dat profiel vind ik nog wel leuk, die is niet in de trant van: 'ik vind het leuk als mijn baasje met mij gaat wandelen en mijn mummy leest alle kaarten aan mij voor'.
Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef Mokkels het volgende: 2 kaartjes in de bus uit Taiwan en Belarus. Ik dacht dat er geen post meer bezorgd werd op maandag?
In sommige gebieden nog wel (maar niet iedere maandag). Ik heb de laatste 3 maandagen ook gewoon Postcrossings post gehad, vandaag alleen niet