abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122757224

Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?

Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden. "Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
pi_122757364
sommigeN ;)
pi_122757378
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:35 schreef lunapuella het volgende:
sommigeN ;)
Ik zag het net ja! :')
pi_122757395
Verdorie kan dat nog veranderd worden? Dit staat echt stom!
pi_122783388
Whellup....ik snap het spelletje even niet.
Het is toch zo dat ik een kaart verstuur, die wordt geregistreerd, iemand anders krijgt mijn adres en stuurt mij een kaart, ik registreer die, die persoon krijgt een kaart van iemand anders?
Of krijgen meerdere mensen je adres als je kaart is geregistreerd?

Ik heb namelijk 1 kaart die geregistreerd is, maar daar heb ik er 2 voor terug gekregen. Beide verstuurd op dezelfde dag.
Deze keer 1 uit China

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-842454
pi_122783578
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:36 schreef Mokkels het volgende:
Verdorie kan dat nog veranderd worden? Dit staat echt stom!
Even aan de modjes vragen, doen ze wel voor je ;)
GC / [{(GC)}] feedbacktopic
pi_122783647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef kvd het volgende:
Whellup....ik snap het spelletje even niet.
Het is toch zo dat ik een kaart verstuur, die wordt geregistreerd, iemand anders krijgt mijn adres en stuurt mij een kaart, ik registreer die, die persoon krijgt een kaart van iemand anders?
Of krijgen meerdere mensen je adres als je kaart is geregistreerd?

Ik heb namelijk 1 kaart die geregistreerd is, maar daar heb ik er 2 voor terug gekregen. Beide verstuurd op dezelfde dag.
Deze keer 1 uit China
[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-842454
Normaal is het zo:
Jij verstuurd een kaart > iemand krijgt hem
Iemand anders (een random persoon, dus niet diegene die jij hebt gestuurd) krijgt jouw adres > Jij krijgt hem > Jij registreerd > Diegene die jou een kaart heeft gestuurd mag weer naar iemand anders sturen.

Soms loop je wat voor, soms wat achter. Zo had ik laatst 18 verzonden 22 gekregen. Dus het komt allemaal goed, trekt later wel bij. Zo heb ik nu al een tijdje geen kaartje binnen gehad.
pi_122783661
Dat kan kdv.
Je verstuurde en ontvangen zullen wel ongeveer gelijk blijven. Maar de ene keer heb je meer ontvangen en de andere keer meer verstuurd. Trekt wel weer bij.
Ik had in het begin meer ontvangen dan verstuurd, nu is het andersom.
pi_122783707
Ik vind het alleen maar leuk hoor, was deze keer dus echt een verrassing op de mat, had voorlopig nog niks verwacht
pi_122783895
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:56 schreef kvd het volgende:
Ik vind het alleen maar leuk hoor, was deze keer dus echt een verrassing op de mat, had voorlopig nog niks verwacht
Dat is altijd leuk! Het mindere ervan: ze trekken het een keer recht en dan moet je iets langer wachten op je kaartjes.
Hoeveel heb je er nu nog onderweg?
pi_122784013
Ik heb er nog 2 onderweg, waarvan ik er van 1 het idee heb dat die vandaag aan gaat komen (beetje gekeken naar het gemiddelde van de kaartjes uit Nederland aan die persoon) .

In totaal dus 3 kaarten nu verstuurd, waarvan 1 geregistreerd en heb er nu 2 mogen ontvangen.
pi_122790065
Ja hoor, het is weer zover. :( Op dezelfde dag geposte kaart naar Polen binnen 4 (!) dagen geregistreerd, kaart naar Duitsland inmiddels alweer 2 weken onderweg.... ik snap het niet. Ligt dat aan de Deutsche Post of ...? Mijn kaarten naar Duitsland hebben iedere keer wel erg veel tijd nodig om aan te komen. :7
pi_122793522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:09 schreef Molline het volgende:
Ja hoor, het is weer zover. :( Op dezelfde dag geposte kaart naar Polen binnen 4 (!) dagen geregistreerd, kaart naar Duitsland inmiddels alweer 2 weken onderweg.... ik snap het niet. Ligt dat aan de Deutsche Post of ...? Mijn kaarten naar Duitsland hebben iedere keer wel erg veel tijd nodig om aan te komen. :7
De mijne naar Duitsland zijn of heel snel of ze doen er giga lang over.
Nu een die al 24 dagen onderweg is, moet maar 94 km. Had m bijna net zo goed zelf kunnen brengen.
pi_122794570
Hopla weer 2 expired, zootje fuckers. Ik heb al een maand geen kaart meer gehad 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122795958
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:03 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Dat is altijd leuk! Het mindere ervan: ze trekken het een keer recht en dan moet je iets langer wachten op je kaartjes.
Hoeveel heb je er nu nog onderweg?
Ik ben blij dat ik nooit meer heb ontvangen dan verstuurd, mijn vriendin heeft dat wel, en die heeft al een tijdje niets ontvangen omdat het nu aan het recht trekken is, zo irritant!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:07:19 #16
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_122796694
Ik heb vandaag een Valentijnskaart binnen gehad :)

http://www.postcrossing.com/postcards/US-2061416
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_122796707
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:44 schreef Happy_postcrossing het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik nooit meer heb ontvangen dan verstuurd, mijn vriendin heeft dat wel, en die heeft al een tijdje niets ontvangen omdat het nu aan het recht trekken is, zo irritant!
Het lijkt er wel op ja, maar het moet wel behoorlijk scheef gezeten hebben dan. Heb er ook geen melding van op de site gezien of zo. "Heuj we gaan het even rechttrekken" :N

Sta nu alweer een tijdje op 38 sent 36 received. Kan er wel weer 5 gaan versturen en wachten tot er weer wat expiret maar zo schiet het niet op natuurlijk.
pi_122796883
Ik heb nu allemaal naar verre/trage landen..

Finland: 57 dagen - Expired bijna, helaas. Vooral ook omdat dit mijn enigste kaartje is wat ik ben vergeten te uploaden.
China: 30 dagen - Het is Chinees nieuwjaar dus dat kan dan wat langer duren
Rusland: 16 dagen
Thailand: 10 dagen
Amerika: 6 dagen
Wit-Rusland: 5 dagen
Oekraīne: 3 dagen
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 18:19:14 #19
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_122797081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:13 schreef Mokkels het volgende:
Ik heb nu allemaal naar verre/trage landen..

Finland: 57 dagen - Expired bijna, helaas. Vooral ook omdat dit mijn enigste kaartje is wat ik ben vergeten te uploaden.
China: 30 dagen - Het is Chinees nieuwjaar dus dat kan dan wat langer duren
Rusland: 16 dagen
Thailand: 10 dagen
Amerika: 6 dagen
Wit-Rusland: 5 dagen
Oekraīne: 3 dagen
Amerika en Thailand kunnen wel vandaag of morgen aankomen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_122797112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:19 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Amerika en Thailand kunnen wel vandaag of morgen aankomen.
Mijn kaarten naar Amerika doen over het algemeen er best lang over vind ik (even gekeken: gemiddeld 16 dagen en dat van 4 kaartjes).. En Thailand zo snel? :o Dacht dat dat best wel lang zou duren.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 18:25:18 #21
200114 Mascleta
pi_122797287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:20 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Mijn kaarten naar Amerika doen over het algemeen er best lang over vind ik (even gekeken: gemiddeld 16 dagen en dat van 4 kaartjes).. En Thailand zo snel? :o Dacht dat dat best wel lang zou duren.
Naar Thailand heb ik maar één kaartje gestuurd, maar die deed er slechts 11 dagen over
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:46:02 #22
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_122797942
Mijn expirede kaartje is toch nog aangekomen na 82 dagen, had ik niet meer verwacht!
pi_122798562
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:07 schreef automatic_ het volgende:

[ afbeelding ]
Die is mooi O+
Ik kreeg vandaag een gave uit Taiwan ^^

http://www.postcrossing.com/postcards/TW-799153

Het witte moet je wegdenken :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_122798581
quote:

[ afbeelding ]
Mooie kaart zeg :)

Vandaag een melding gekregen dat mijn kaartjes naar Amerika & Duitsland zijn aangekomen.
Twee nieuwe adressen getrokken en die gaan naar Polen & opnieuw Duitsland.
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 19:19:04 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_122799283
quote:

[ afbeelding ]
Wat een leuke :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122804701
Twee kaarten vandaag ontvangen. Een uit China en een uit USA.

China:

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-822865

en USA

http://www.postcrossing.com/postcards/US-2075299
met op de achterzijde: hope you like this card and the stamps! Cheeers! Fry Family
(en ik hou helemaal niet van zulke kaarten.....) Dus maar een polite reply gedaan.
pi_122806180
Vandaag weer 2 mooie kaartjes gekregen uit Rusland en Australië

En 3 kaartjes die al aardig lang onderweg zijn, en waarschijnlijk hard op weg naar Expired.
Ierland 59 days
China 52 days
USA 42 days
En dat kan zomaar.....?
pi_122806267

3d kaartje verstuurd naar Duitsland :D
En dat kan zomaar.....?
pi_122807271
Ik had ook zo'n 3d kaart gestuurd met een dolfijn.
Krijg ik een helemaal uber enthousiaste hurray. Dat ze zooooo blij is the card is just so amazing!!!!

Ze wil me graag een thank you card sturen.

Heel leuk dat iemand zo blij is, terwijl ik die 3d kaarten zelf echt geen reet aan vind.
pi_122809107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:49 schreef nallajja het volgende:

Heel leuk dat iemand zo blij is, terwijl ik die 3d kaarten zelf echt geen reet aan vind.
idem :D
En dat kan zomaar.....?
pi_122809496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:28 schreef Lienzz het volgende:
Vandaag weer 2 mooie kaartjes gekregen uit Rusland en Australië

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die zijn mooi zeg!
pi_122809705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:36 schreef nallajja het volgende:

[..]

De mijne naar Duitsland zijn of heel snel of ze doen er giga lang over.
Nu een die al 24 dagen onderweg is, moet maar 94 km. Had m bijna net zo goed zelf kunnen brengen.
:') nou idd
pi_122818810
Gisteren weer een set van 25 Europa zegels binnen gekregen van PMK. Zulke leuke zegels weer!
Zat alleen een foutje in de bestelling, maar dat wordt al weer zeeeer netjes opgelost..

Ik had gisteren een kaartje in de bus vanuit Ukraine!

Mogen van mij wel weer wat kaarten geregistreerd worden..
USA 26 dagen
China 23 dagen
Japan 21 dagen
Rusland 14 dagen
Ukraine 14 dagen
Duitsland 13 dagen
Finland + Belarus gisteren op de bus gedaan..
pi_122819164
Mijn kaart naar Amerika is vannacht aangekomen (14 dagen). Leuke hurray over hoe ze van tulpen houdt (stonden op de voorkant, zij houdt van tuinieren, wij hebben de tulp, makkelijke combi ;) )
Daarbij had ik een stuk geschreven over Groningen (stad en provincie), ze wilde wat informatie over de omgeving hebben. Noemde de hangende keukens van Appingedam. Heeft ze die meteen opgezocht zei ze. Toch grappig. Denk dat ik hem er maar in hou ;)
pi_122832266
quote:
Dat inderdaad :D Waar de Action al niet goed voor is _O_
pi_122832297
Ik heb trouwens ook eindelijk weer wat ontvangen, twee stuks maar liefst. Waarvan opnieuw 1 uit een behoorlijk zeldzaam land: Sri Lanka *O*

http://www.postcrossing.com/postcards/LK-2641
pi_122833893
En nog een mooi kaartje ook! Jou dan kan niet meer stuk :)
pi_122834250
quote:
10s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat inderdaad :D Waar de Action al niet goed voor is _O_
Ik heb ze ook, neefje vindt ze ook leuk haha
pi_122834733
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb trouwens ook eindelijk weer wat ontvangen, twee stuks maar liefst. Waarvan opnieuw 1 uit een behoorlijk zeldzaam land: Sri Lanka *O*

_O_ _O_ _O_
pi_122835722
quote:
Ik heb ze ook gekocht en ik vind ze echt vreselijk _O-
Als ik er zelf eentje krijg, dan dan,... verstop ik hem 8-)

Mijn verdeling is trouwens superrr scheef. Ik ga er nu 200 verzenden en dan wachten tot ik gelijk sta (ik sta nu op 194 verzonden, haha). Mijn kaartjes mogen naar Duitsland, Oostenrijk, Italië en UK :)
pi_122836238
Vandaag een kaartje uit Finland en die heeft er 41 (!) dagen over gedaan.
Was van een meisje van 16 en het was daar -20graden C :o
Ze heeft er ook een pinguīn opgetekend O+

http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1636458
pi_122839337
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1496808
Deze super leuke kaart vandaag ontvangen vanuit Rusland :)
pi_122847410
Vosje is ook aangekomen in Ukraine, en de postcrosser was er heeeeel erg blij mee :)
En dat kan zomaar.....?
pi_122847585

en deze gaat naar Japan ;)
En dat kan zomaar.....?
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 22:06:20 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_122849982
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:

Gaaf!! Sri Lanka heb ik nog niet!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122850370
Had vandaag drie kaarten in de bus! :) Eentje vol stickers van een gehandicapte Oostenrijker, eentje van een Wit-Rus die in Dublin woont en eentje uit Duitsland..
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_122862362
Vannacht is mijn kaartje naar Thailand zoals hier al werd gezegd snel geregistreerd (11 dagen) had een heel verhaal over Berlijn en de berlijnse muur geschreven omdat ik dit kaartje in een Berlijn had gekocht. Krijgt ik als hurray: "thanks" dit is de kortste wat ik ooit heb gekregen met vond ik de leukste tekst die ik had geschreven ipv de standaard tekst normaal.

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1686007
pi_122872542
Ik heb ooit zelf eens een map-kaartje gemaakt van de plaats waar ik woon, dit kaartje viel een aantal keer goed in de smaak...als m'n kaarten bijna op zijn, ga ik weer zelf een kaartje maken en laten afdrukken.
En dat kan zomaar.....?
pi_122886430
Vandaag eindelijk weer een kaartje in de bus.
Uit Frankrijk.
Leuk want dat land had ik nog niet.
pi_122888955
Zuid-Afrika is geregistreerd, dus nu staat ook Afrika in mijn stats, waardoor nu alle werelddelen waar mensen wonen in mijn stats voorkomen :) ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_122889277
Kaartje naar Brazillie is verlopen -O- Maar de gebruiker is dus ook al 2 maanden niet meer online geweest.
pi_122891980
quote:
17s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef douche-eendje het volgende:
Kaartje naar Brazillie is verlopen -O- Maar de gebruiker is dus ook al 2 maanden niet meer online geweest.
Daar moeten ze écht wat aan gaan doen.. :Y
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_122892453
quote:
Herkenbaar...
pi_122899239
quote:
mijn kaartje naar Ierland is vandaag ook expired, user is al meer dan een maand niet meer online geweest. En mijn kaartje naar China is 53 dagen onderweg, user al meer dan 20 dagen niet meer online geweest :(
En dat kan zomaar.....?
pi_122900657
Mijn kaartje naar Duitsland verloopt morgen. Vind het raar, want de betreffende mevrouw is met haar shop-garland zelfs nog onderwerp geweest van een blog artikel: http://www.postcrossing.com/blog/2013/01/05/gabi-s-shop-garland Op het moment dat die blog online werd gezet was ze ook al een maand niet meer online geweest!
pi_122903601
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:01 schreef Bos81 het volgende:
Zuid-Afrika is geregistreerd, dus nu staat ook Afrika in mijn stats, waardoor nu alle werelddelen waar mensen wonen in mijn stats voorkomen :) ^O^
Trakteren!!!!
pi_122904316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:23 schreef Jum het volgende:

[..]

Trakteren!!!!
Over een maand, want dan ben ik jarig :+
pi_122912413
Jeuj! Eerste kaart naar Litouwen! :) Toevallig, want in de stad waar de ontvanger woont ben ik onlangs nog geweest! Kaartjes naar Rusland en Thailand zijn volgende week expired :( Ik blijf me er ook over verbazen dat mensen die in Nederland wonen en een kaart ontvangen deze pas na 3 dagen registreren... :N
pi_122912619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:52 schreef Achtentachtig het volgende:
Jeuj! Eerste kaart naar Litouwen! :) Toevallig, want in de stad waar de ontvanger woont ben ik onlangs nog geweest! Kaartjes naar Rusland en Thailand zijn volgende week expired :( Ik blijf me er ook over verbazen dat mensen die in Nederland wonen en een kaart ontvangen deze pas na 3 dagen registreren... :N
Wie zegt dat die kaart er niet gewoon 3 dgen over gedaan heeft? Ik heb dinsdagavond na buslichting een kaart voor mijn vriend op de bus gedaan in de verwachting dat deze op Valentijnsdag bij thuiskomen op de mat zou liggen, maar dat was dus niet zo. Zojuist mijn vriend gepolst en er was niog steeds niets binnen terwijl de postbode wel al geweest is.

PostNL belooft trouwens ook nergens meer dat een brievenbus poststuk de volgende (werk)dag bij de ontvanger is. Ze hebben nu volgens mij de belofte dat ze 95% van de poststukken binnen 2 werkdagen bezorgen op het juiste adres.
pi_122912679
Ik heb vandaag een Aurora Borealis gekregen <3 Liefde.

http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1673300
pi_122913740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:58 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Wie zegt dat die kaart er niet gewoon 3 dgen over gedaan heeft? Ik heb dinsdagavond na buslichting een kaart voor mijn vriend op de bus gedaan in de verwachting dat deze op Valentijnsdag bij thuiskomen op de mat zou liggen, maar dat was dus niet zo. Zojuist mijn vriend gepolst en er was niog steeds niets binnen terwijl de postbode wel al geweest is.

PostNL belooft trouwens ook nergens meer dat een brievenbus poststuk de volgende (werk)dag bij de ontvanger is. Ze hebben nu volgens mij de belofte dat ze 95% van de poststukken binnen 2 werkdagen bezorgen op het juiste adres.
Werd geregistreerd op zondagavond, vandaar ;) Op zondag komt er geen post. En donderdag's verzonden... :)
pi_122913839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:59 schreef Crientj het volgende:

[ afbeelding ]
Ohhh, wauw! Hier is nu iemand héél erg jaloers. O+
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 14:34:13 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_122913961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:29 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Werd geregistreerd op zondagavond, vandaar ;) Op zondag komt er geen post. En donderdag's verzonden... :)
Weekendje weg. Of ziekenhuisopname. Of vakantie. Of carnaval. Je weet t niet ;)
pi_122914279
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Weekendje weg. Of ziekenhuisopname. Of vakantie. Of carnaval. Je weet t niet ;)
Postvakje in appartementengebouw dat niet dagelijks geleegd wordt...
pi_122916017
En weer een mooie dierenkaart O+

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1517521
pi_122923524
Vandaag mijn kaarten naar Finland en ukraine aangekomen.
En een kaart uit Belarus ontvangen, maar met een Italiaans ID..

Gestuurd:
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1677949
pi_122926017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:50 schreef 16021988 het volgende:
Vandaag mijn kaarten naar Finland en ukraine aangekomen.
En een kaart uit Belarus ontvangen, maar met een Italiaans ID..

Gestuurd:
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1677949
Heb je die postzegels er zelf overheen geplakt? Of hoort dat zo bij het kaartje?

Ziet er iig mooi uit, past ook echt bij de ontvangster volgens mij
pi_122926229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:49 schreef kvd het volgende:

[..]

Heb je die postzegels er zelf overheen geplakt? Of hoort dat zo bij het kaartje?

Ik denk dat de ontvanger ze eraf heeft gehaald en erbij ingescand heeft
pi_122926533
oh, dat is ook nog een mogelijkheid...is dan wel de eerste keer dat ze het heeft gedaan.
pi_122928060
Misschien waren ze los gelaten? :)
  FOK!fotograaf vrijdag 15 februari 2013 @ 20:51:29 #71
200114 Mascleta
pi_122929332
Vandaag een kaartje ontvangen vanuit Turkije. Nieuw land voor mij :)
-----
-----
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 22:41:16 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_122934684
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 10:50 schreef Achtentachtig het volgende:
Mijn eerste kaart uit Wit Rusland :)

Ik heb ook zo'n postzegelkaart uit Wit Rusland gekregen :Y
pi_122937035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan is het bij deze zeker: ze maken rete vette postkaart-series in Wit Rusland! :)
pi_122938620
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Mascleta het volgende:
Vandaag een kaartje ontvangen vanuit Turkije. Nieuw land voor mij :)
Yep, dat :Y Ik ook :Y
pi_122943831

Uit Spanje!!

Uit USA!!
pi_122944200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb er ook 1!

Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 12:14:52 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_122945532
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:01 schreef Happy_postcrossing het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1!

[ afbeelding ]
Cool! Ook allemaal verschillende weer :D
pi_122946562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:59 schreef Crientj het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! Meteen bij mijn favorieten gezet!

(Ook al ben ik vorige maand zelf nog in het noorden van Finland geweest, heb ik het noorderlicht gezien en heb ik op een hondenslee gestaan... :) Alleen maar meer redenen om die kaart toe te voegen aan mijn favorieten...)
pi_122946729
Een kaartje naar Amerika is al 45 dagen onderweg, meteen even een berichtje gestuurd en heb maar meteen een nieuwe gestuurd. Een kitsch 3d kaart met vlinders...omdat amerikanen ook van kitsch houden weet ik uit ervaring :D
En dat kan zomaar.....?
pi_122947685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:49 schreef kvd het volgende:

[..]

Nee, zo is t kaartje!! Zijn retrokaartjes volgens mij :)
  FOK!fotograaf zaterdag 16 februari 2013 @ 14:04:39 #81
200114 Mascleta
pi_122948517
Een leuk kaartje uit Duitsland gekregen. Ze hadden er zelf al een foto/scan van gemaakt in slecht kwaliteit helaas.

Ik vind hem leuk :)

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1945180
-----
-----
pi_122949684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:04 schreef Mascleta het volgende:
Een leuk kaartje uit Duitsland gekregen. Ze hadden er zelf al een foto/scan van gemaakt in slecht kwaliteit helaas.

[ afbeelding
Gaaf zeg!! _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door soapie op 16-02-2013 15:53:20 ]
pi_122951458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:57 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Oeh! Meteen bij mijn favorieten gezet!

(Ook al ben ik vorige maand zelf nog in het noorden van Finland geweest, heb ik het noorderlicht gezien en heb ik op een hondenslee gestaan... :) Alleen maar meer redenen om die kaart toe te voegen aan mijn favorieten...)
Oh gaaf! Jaloers op jou, ik zou er ook graag eens heen gaan. ^^.
pi_122951472
quote:

[ afbeelding ]

Awesome ;D
pi_122954113
quote:

[ afbeelding ]

Haha, die is leuk! :Y
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 17:24:33 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_122954897
Ik kreeg trouwens ook nog deze, een kaart met een vachtje :D

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1943476
pi_122955010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_122956539
quote:

[ afbeelding ]

Die foto/scan kun je overschrijven met jou eigen foto/scan :)
De afzender kan op die manier nooit controle hebben over jou ontvangen kaarten map/pagina.
pi_122956561
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:36 schreef 16021988 het volgende:

[..]

Nee, zo is t kaartje!! Zijn retrokaartjes volgens mij :)
Klopt, dat is een bepaald soort style, ze zijn hier te koop:
http://happy-postcrossing.nl/25-vintage-postcrossing-kaarten
pi_122957487
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februariurd 2013 17:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

Tof! Ik heb er ooit zo eentje gemaakt en verstuurd :P Maar wel in een envelop :)
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 18:47:41 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_122957566
Hahaha!! Die is ook heel leuk :D

Die groene is gewoon zo gekocht!
pi_122972346
Deze is van mij aangekomen. Kreeg weer als reactie "thanks" :( dat maakt het toch wel minder leuk en heb ik ook minder zin om mijn best te doen.. Maar anderen moeten daar natuurlijk niet de dupe van worden dus ik plak gewoon vrolijk verder met mijn leuke postzegels, stickers enzo! :D

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1698365

En vandaag is mijn neefje geboren: Aiden! :D
pi_122972780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:52 schreef Mokkels het volgende:
Deze is van mij aangekomen. Kreeg weer als reactie "thanks" :( dat maakt het toch wel minder leuk en heb ik ook minder zin om mijn best te doen.. Maar anderen moeten daar natuurlijk niet de dupe van worden dus ik plak gewoon vrolijk verder met mijn leuke postzegels, stickers enzo! :D

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd!
pi_122972820
Dit is een kaartje wat ik tegen ben gekomen: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-247457

Wat vaak gefavoriet! :o
pi_122975852
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:05 schreef Mokkels het volgende:
Dit is een kaartje wat ik tegen ben gekomen: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-247457

Wat vaak gefavoriet! :o
ik vind hem niet zo heeeel bijzonder eerlijk gezegd. Ik hoef hem in ieder geval niet bij m'n favorieten
En dat kan zomaar.....?
pi_122978074
quote:

[ afbeelding ]

Altijd een beetje jammer hč, zo'n reactie, zeker als je je best hebt gedaan om voor die persoon een passende kaart te vinden en deze ook nog helemaal hebt volgeschreven. Dan is er toch altijd wel wat om op te reageren?

Ik doe altijd mijn best om zelfs bij de meest suffe kaarten nog iets leuks terug te schrijven. Bij leuke kaarten schrijf ik soms zo veel in de hurray dat ik zelfs een keer nog een kaartje terug heb gehad daarop, omdat de hurray zo leuk was :)

Gefeliciteerd met je neefje trouwens! :D
pi_122978644
Net voor de eerste keer een kaart naar de USA gestuurd :) Aantal verschillende landen loopt flink op zo.. :D
pi_122978769
quote:

[ afbeelding ]

Wauw, die is echt heel gaaf! Waar heb je die kaart vandaan?

Gefeliciteerd met je neefje!
pi_122981666
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:06 schreef Happy_postcrossing het volgende:

[..]

Wauw, die is echt heel gaaf! Waar heb je die kaart vandaan?

Gefeliciteerd met je neefje!
Deze zat in een pakketje van postpapierenzo. Samen met muzikanten, bekende 'oude' vrouwen (zoals marilyn) en film kaarten. Erg leuk! Bijvoorbeeld die hier onder staat zat er ook in.

Dankjewel! :D

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 08:26 schreef Luthien87 het volgende:

[..]

Altijd een beetje jammer hč, zo'n reactie, zeker als je je best hebt gedaan om voor die persoon een passende kaart te vinden en deze ook nog helemaal hebt volgeschreven. Dan is er toch altijd wel wat om op te reageren?

Ik doe altijd mijn best om zelfs bij de meest suffe kaarten nog iets leuks terug te schrijven. Bij leuke kaarten schrijf ik soms zo veel in de hurray dat ik zelfs een keer nog een kaartje terug heb gehad daarop, omdat de hurray zo leuk was :)

Gefeliciteerd met je neefje trouwens! :D
Ja inderdaad! Ik probeer dat ook altijd, anderen nemen toch de tijd om een kaartje voor je uit te kiezen, zélfs al hebben ze niks wat aan je 'eisen' voldoet.

pi_122981712
En deze is vannacht aangekomen:

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1694057

Ook is mijn kaartje naar Finland expired én ik had boven de 25 kaartjes verstuurd dus ik mag er weer 1 extra.
Dus ik ga er nu 4 schrijven: USA, Taiwan, Finland en Oekraīne
pi_122982069
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:38 schreef Mokkels het volgende:
En deze is vannacht aangekomen:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1694057

Ook is mijn kaartje naar Finland expired én ik had boven de 25 kaartjes verstuurd dus ik mag er weer 1 extra.
Dus ik ga er nu 4 schrijven: USA, Taiwan, Finland en Oekraīne
Tof! Ik moet nog ééntje en dan mag ik er ook een meer versturen :)
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 13:21:23 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_122983156
Een Duitse stuurde dit naar me... Tja...
pi_122983394
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:36 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Deze zat in een pakketje van postpapierenzo. Samen met muzikanten, bekende 'oude' vrouwen (zoals marilyn) en film kaarten. Erg leuk! Bijvoorbeeld die hier onder staat zat er ook in.

[..]
Nice! Zijn ze van normale grootte, dus 10x15 ongeveer?
pi_122983631
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:27 schreef Happy_postcrossing het volgende:

[..]

Nice! Zijn ze van normale grootte, dus 10x15 ongeveer?
Jep! Ze zijn van glad papier dus en ze hebben een vintage achterkant met zo'n 'gebrande' look. 5 lijntjes en aan de linkerkant 5 hokjes voor... ?
pi_122983692
Heb ze gevonden! Ik wist niet dat deze kaart in die set zat! Maar die set is inmiddels onderweg naar ons en zal dan ook in onze shop verkrijgbaar zijn, dus ik moet nog even geduld hebben :)

Anders had ik m zeker daar besteld, want wauw, die kaart is leukkk! :)
pi_122997904
Heb voor het eerst een advertentiekaart ontvangen, uit Portugal. In die kaart wordt Mateus Rose geadverteert. En op de achterkant staan 2 zinnetjes -O- :')
Children of the night. What music they make.
pi_123002338
Deze vandaag uit Rusland gekregen :)

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1512181

En vandaag ook een lege hurray gekregen. :(
pi_123011589
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:57 schreef Sokkepok het volgende:
Deze vandaag uit Rusland gekregen :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1512181

En vandaag ook een lege hurray gekregen. :(
Welk sprookje zou dit zijn? Haha! :)
pi_123014115
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 22:24 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Welk sprookje zou dit zijn? Haha! :)
Baba Yaga! <3
pi_123014269
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:12 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Baba Yaga! <3
Weer wat geleerd! http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Baba_Jaga :)
pi_123027279
Ik ben een kaartje kwijt! :'(
Ik had hem in mijn laptop opgeborgen zodat hij niet kwijt raakte thuis :') neem ik de laptop mee en denk ik niet aan dat kaartje. Dus hij is er uit gevallen. Thuis ligt hij niet en in de auto ook niet. Buiten + in het winkelcentrum ook al gekeken.. nergens. Hopen dat iemand hem op de post heeft gedaan!
pi_123027687
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:56 schreef Mokkels het volgende:
Ik ben een kaartje kwijt! :'(
Ik had hem in mijn laptop opgeborgen zodat hij niet kwijt raakte thuis :') neem ik de laptop mee en denk ik niet aan dat kaartje. Dus hij is er uit gevallen. Thuis ligt hij niet en in de auto ook niet. Buiten + in het winkelcentrum ook al gekeken.. nergens. Hopen dat iemand hem op de post heeft gedaan!
Ai! Dat is balen! Voor de zekerheid misschien nog maar een versturen? -O-
pi_123027745
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Ai! Dat is balen! Voor de zekerheid misschien nog maar een versturen? -O-
Het is naar Duitsland dus als na 10 dagen het nog niet is aangekomen stuur ik er nog eentje!
En het was zo jammer: zoals ik ook op de achterkant van het kaartje had geschreven was dit één van mijn eigen favorieten :(
pi_123027779
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:09 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Het is naar Duitsland dus als na 10 dagen het nog niet is aangekomen stuur ik er nog eentje!
En het was zo jammer: zoals ik ook op de achterkant van het kaartje had geschreven was dit één van mijn eigen favorieten :(
Balen˛! :|W
pi_123028005
Versieren jullie de kaarten trouwens ook?

Ik begin er steeds meer plezier er in te krijgen om de kaartjes zo leuk mogelijk te maken. Tekeningen, stickers, in leuke kleurtjes geschreven.

Ik zoek nu heel veel op instagram of pinterest op postcrossing en daar staan soms zķveel leuke dingen! Sommigen maken er echt kunstwerken van.
pi_123028882
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:09 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Oh, duitsland >10 dagen houdt in dat hij meestal niet aankomt ofzo?
pi_123029239
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Oh, duitsland >10 dagen houdt in dat hij meestal niet aankomt ofzo?
Nee, dat niet hoor. Mijn gemiddelde is dan wel 8 dagen met 8 kaartjes. Maar om dit gemiddelde niet verder omhoog te krijgen doe ik gewoon het zeker voor het onzekere.

Hij is nu 4 dagen onderweg waarvan hij er 2 nog thuis heeft gelegen.
pi_123029350
De mijne is nu 11 dagen onderweg, meteen eerste dag gepost. Ik wacht nog even rustig af...
pi_123029403
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:59 schreef kvd het volgende:
De mijne is nu 11 dagen onderweg, meteen eerste dag gepost. Ik wacht nog even rustig af...
Mijn langste deed er 17 dagen over en de kortste 3
pi_123030555
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:17 schreef Mokkels het volgende:

Ik begin er steeds meer plezier er in te krijgen om de kaartjes zo leuk mogelijk te maken. Tekeningen, stickers, in leuke kleurtjes geschreven.

Ik zoek nu heel veel op instagram of pinterest op postcrossing en daar staan soms zķveel leuke dingen! Sommigen maken er echt kunstwerken van.
Ja, meestal doe ik dat wel :)
Heb je voorbeelden van de plaatjes die je opzoekt?
pi_123030705
Kaart na 46 jaar bezorgd.

Er is nog hoop voor mijn 'expired' kaarten! :D
pi_123030847
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef Sokkepok het volgende:
Kaart na 46 jaar bezorgd.

Er is nog hoop voor mijn 'expired' kaarten! :D
Wow, 46 jaar! Dan ben ik 64 jaar. Dan weet ik waarschijnlijk helemaal niet meer wat postcrossing is.
pi_123030948
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:32 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ja, meestal doe ik dat wel :)
Heb je voorbeelden van de plaatjes die je opzoekt?
Zo niet bij de hand, vooral op instagram (weet niet of je dat hebt?) zoek ik dan op #postcrossing
Soms zitten er hele leuk dingen bij en deze nederlandse vrouw: vniek1979 is heel erg fanatiek! Die doet volgensmij meer aan snailmail en penpall's maar wauw, wat maakt die van de enveloppen kunstwerken!
En ook echt 10/15 per keer in de brievenbus! :o
pi_123034940
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:17 schreef Mokkels het volgende:

Ik heb een stempel waarmee ik een vakje kan stempelen met Happy Postcrossing! en daaronder Postcard-ID: NL-____________ :)
pi_123036107
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Wow, 46 jaar! Dan ben ik 64 jaar. Dan weet ik waarschijnlijk helemaal niet meer wat postcrossing is.
Dan ben ik 77/78 en heb waarschijnlijk al een tuintje op mijn buik ;( ;(

Beter nieuws:

Vandaag een kaart uit Zuid-Korea in de bus. Dat land had ik nog niet :D ^O^
pi_123036197
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Beter nieuws:

Ik 81 :o
pi_123038327
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 16:32 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Ik heb een stempel waarmee ik een vakje kan stempelen met Happy Postcrossing! en daaronder Postcard-ID: NL-____________ :)
:o :o :o :o :o
Jaloers!
Waar heb je die vandaan?! :o :D
pi_123038848
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Beter nieuws:

Tof zeg! Had de kaart een erg laag ID? Zou graag ook eens een kaart uit Z-K krijgen. (Nog liever uit Noord-Korea, maar ja... :P)
pi_123039082
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Tof zeg! Had de kaart een erg laag ID? Zou graag ook eens een kaart uit Z-K krijgen. (Nog liever uit Noord-Korea, maar ja... :P)
Ik kreeg afgelopen zomer ook een kaartje uit Zuid Korea, maar op zich niet zo'n lage ID.
http://www.postcrossing.com/postcards/KR-43629
pi_123039274
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:26 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ik kreeg afgelopen zomer ook een kaartje uit Zuid Korea, maar op zich niet zo'n lage ID.
http://www.postcrossing.com/postcards/KR-43629
Dat valt nog best mee, ja! Had lager verwacht eigenlijk. :Y
  maandag 18 februari 2013 @ 18:41:41 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123039591
Ik heb vandaag kaartjes uit België en China ontvangen. Ik ga zo zelf weer vier nieuwe aanvragen *O*
pi_123040041
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:18 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

http://www.postcrossing.com/postcards/KR-58413

Valt dus zoals gezegd wel mee, met 5 cijfers, Korea staat dan ook 39ste op de ranking. Mijn "zeldzaamste land" is denk ik momenteel de Verenigde Arabische Emiraten en het minst bekende Macau (wat officieel geen onafhankelijke staat is).

Maar niemand van ons zal denk ik op kunnen tegen het Mayotte van ik dacht Guppyfriend, dat was iets van ID met nummer 13
  maandag 18 februari 2013 @ 19:03:49 #133
147091 janeway
live long and prosper
pi_123040559
quote:

[..]

Dat wil ik ook waar heb je die gekocht?
pi_123042231
Ik heb afgelopen kerst trouwens deze brievenweegschaal van m'n vriend gehad en dat ding is echt ideaal!
Misschien een goede tip :) Ik gebruik 'm echt zo vaak :P
pi_123044616
Ik gebruik mijn gewone digitale keukenweegschaal...werkt ook perfect (helemaal nu met het versturen van mini's naar mijn neefje) tot nu toe is de frankering nog niet verkeerd geweest.
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 20:20:13 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_123044672
Ik kreeg een kaart uit Rusland. Die was al een keer verstuurd, er was gewoon papier op geplakt en opnieuw beschreven. Beetje jammer.
pi_123045251
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:19 schreef kvd het volgende:
Ik gebruik mijn gewone digitale keukenweegschaal...werkt ook perfect (helemaal nu met het versturen van mini's naar mijn neefje) tot nu toe is de frankering nog niet verkeerd geweest.
Mja, ik gebruikte eerst ook de keukenweegschaal, werkte ook perfect. Maar nu hoef ik niet steeds naar beneden naar de keuken te lopen :P Deze zit nu mooi bij het bakje met postzegels :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg een kaart uit Rusland. Die was al een keer verstuurd, er was gewoon papier op geplakt en opnieuw beschreven. Beetje jammer.
Ah, dat is wel heel stom. Was het wel een mooie kaart? :P
pi_123045353
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:29 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Mja, ik gebruikte eerst ook de keukenweegschaal, werkte ook perfect. Maar nu hoef ik niet steeds naar beneden naar de keuken te lopen :P Deze zit nu mooi bij het bakje met postzegels :)

Ik heb maar 1 etage...met 1 slaapkamer en een open keuken/woonkamer....is dus een makkie voor mij hahaha
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 20:32:13 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_123045422
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:29 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ah, dat is wel heel stom. Was het wel een mooie kaart? :P
Ja, dat wel. Maar dit is wel een beetje stom toch ;)
pi_123045568
Mooie "poes" gekregen vandaag:

http://www.postcrossing.com/postcards/LT-272849
pi_123045758
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:34 schreef Jum het volgende:

[ afbeelding ]
Die is mooi! :D

Ik zit een beetje bij Collectclub te kijken naar nieuwe postzegels, maar ik vind dat ze weinig leuks hebben..
Er komen wel binnenkort 'Burgers Zoo' postzegels uit!

Die ga ik zeker bestellen :)

Edit: ze komen op 25 februari uit.
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 20:40:29 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_123045922
Burgers O+ ik heb een abonnement!
pi_123046714
ooooh die zegels, geweldig! Passen ook perfect in mijn ik-verzamel-dierenpostzegels-hobby!
Ik heb vorige week trouwens 7 kaarten op de bus gedaan, en net op tijd ook, aangezien ik van de trap ben gestuiterd en mijn pols (en rug, en nek.... 8)7 ) geblesseerd heb. Zelfs dit berichtje typen kost moeite :{
pi_123046897
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef RiesAmaris het volgende:
ooooh die zegels, geweldig! Passen ook perfect in mijn ik-verzamel-dierenpostzegels-hobby!
Ik heb vorige week trouwens 7 kaarten op de bus gedaan, en net op tijd ook, aangezien ik van de trap ben gestuiterd en mijn pols (en rug, en nek.... 8)7 ) geblesseerd heb. Zelfs dit berichtje typen kost moeite :{
Ai! Voorzichtig doen he! Heel veel succes en sterkte ermee!
  maandag 18 februari 2013 @ 21:01:23 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123047003
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:37 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Die is mooi! :D

Ik zit een beetje bij Collectclub te kijken naar nieuwe postzegels, maar ik vind dat ze weinig leuks hebben..
Er komen wel binnenkort 'Burgers Zoo' postzegels uit!

[ afbeelding ]
Die ga ik zeker bestellen :)

Edit: ze komen op 25 februari uit.
Leuk!! :)
pi_123048502
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:56 schreef RiesAmaris het volgende:
Aj, dat moet je niet te vaak doen.. Sterkte!

Deze (tag uit het PCforum) gaat naar Turkije.

PMK zegels blijven leuk om te plakken :+
  FOK!fotograaf maandag 18 februari 2013 @ 22:43:46 #147
200114 Mascleta
pi_123052985
quote:
11s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Van die zegel linksboven zaten er bij mij een heleboel bij mijn bestelling bij PMK.
-----
-----
pi_123057130
quote:
11s.gif Op maandag 18 februari 2013 21:28 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Deze (tag uit het PCforum) gaat naar Turkije.

[ afbeelding ]

Wat heb je getagd?? :)
En dat kan zomaar.....?
pi_123057151
quote:

[..]

Waar heb je die vandaan? ;)
En dat kan zomaar.....?
pi_123057287
Ik versier mijn kaarten ook altijd, stickertje hier, stickertje daar en met verschillende kleuren pen. Moet alleen altijd uitkijken dat ik wel nog plek overhoud om een stukje te schrijven :D

Kaartje van mij naar Tsjechië is aangekomen binnen 4 dagen :)

Ik krijg de laatste tijd alleen maar saaie profielen, ik heb liever mensen met een wensenlijstje zodat ik weet dat ik iets kan uitzoeken uit mijn kaartencollectie wat ze leuk vinden *)
En dat kan zomaar.....?
pi_123057969
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:34 schreef Jum het volgende:

[ afbeelding ]
Oooh. Een lynx. Mooie beesten. *O* :D
pi_123060776
Mijn kaartje naar de USA wordt maar niet geregistreerd..
zie ik net dit op het profiel van haar moeder:

quote:
January 20 .... recovering
*** Been very ill - please excuse not registering and length sending cards - in and out of hospital - will get things registered and sent as soon as possible - thank you for your patience. The well wishes I have been receiving are awesome - thank you so much - sending smiles ****
..

En de ontvangers van mijn kaartjes in China en Japan zijn al 19 dagen niet online geweest.. :(
pi_123063864
Mijn kaart naar Tsjechie is geregistreerd na 6 dagen...wachten is nu op duitsland...
Geloof dat ik met mijn kaartje ervoor heb gezorgd dat iemand denkt dat wij in Nederland in borgen enzo wonen...whoeps hahaha

En als iemand mijn kaart niet in zijn/haar gallerij zet, kan ik het dan nog wel ergens plaatsen? En hoe moet dat dan?
pi_123064295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef kvd het volgende:
Mijn kaart naar Tsjechie is geregistreerd na 6 dagen...wachten is nu op duitsland...
Geloof dat ik met mijn kaartje ervoor heb gezorgd dat iemand denkt dat wij in Nederland in borgen enzo wonen...whoeps hahaha

En als iemand mijn kaart niet in zijn/haar gallerij zet, kan ik het dan nog wel ergens plaatsen? En hoe moet dat dan?
Je kunt een foto van een kaartje alleen plaatsen vķķrdat de ontvanger 'm registreert (via het groene plus-knopje naast de kaart, bij het overzicht Sent Cards). Na registratie kan de ontvanger 'm ook verwijderen of vervangen door een andere foto/scan (gebeurt gelukkig niet zo vaak), daar kun je dan niks aan doen.
pi_123064551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Je kunt een foto van een kaartje alleen plaatsen vķķrdat de ontvanger 'm registreert (via het groene plus-knopje naast de kaart, bij het overzicht Sent Cards). Na registratie kan de ontvanger 'm ook verwijderen of vervangen door een andere foto/scan (gebeurt gelukkig niet zo vaak), daar kun je dan niks aan doen.
Dank je, weer wat geleerd ;)
pi_123068650
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef kvd het volgende:

wat zijn borgen?
En dat kan zomaar.....?
pi_123068763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:03 schreef Lienzz het volgende:

[..]

wat zijn borgen?
quote:
`Borgen` is de Groninger naam voor kastelen of landhuizen. De borgen in Noord-Groningen zijn beroemd om hun stinsenflora, op z`n Gronings `börgenbloumkes` genoemd. Voorbeelden van borgen:de Menkemaborg, de Rensumaborg, Verhildersum, de Allersmaborg en Ekenstein

Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 13:19:01 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_123069108
Wat is "ok" nou weer voor een hurray... :(
pi_123069826
Hmm,

kennen jullie dat profiel nog van die man die het niet eerlijk vind dat hij in het Engels moet schrijven? Mijn dochter heeft vandaag een kaart van hem gehad. In het SPAANS.
Nog voordat ik wist dat het bij hem vandaan kwam was mijn huray 'bedankt voor een voor mij onleesbare kaart in een andere taal dan het Engels.' Ik ben benieuwd of ik er nog een rectie op krijg.

Profiel was deze trouwens
http://www.postcrossing.com/user/juanbelg
pi_123070514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat is "ok" nou weer voor een hurray... :(
Ook wel eens gehad, bijna nog erger dan een lege hurray
pi_123070656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef SummerBreeze het volgende:
Hmm,

kennen jullie dat profiel nog van die man die het niet eerlijk vind dat hij in het Engels moet schrijven? Mijn dochter heeft vandaag een kaart van hem gehad. In het SPAANS.
Nog voordat ik wist dat het bij hem vandaan kwam was mijn huray 'bedankt voor een voor mij onleesbare kaart in een andere taal dan het Engels.' Ik ben benieuwd of ik er nog een rectie op krijg.

Ik ben ook heel benieuwd wat ( en of) je terug krijgt
pi_123078903
Ik zou 't bij PC aangeven...
Vind dit wel erg asociaal van hem!!
pi_123080423
Ik ben helemaal blij vandaag :) Ik heb mijn eerste kaartje uit Japan ontvangen en het is tegelijk mijn eerste verjaardagskaartje (begin maart jarig en om kaarten gevraagd op profiel). En daarnaast heeft het ook nog een bijzonder ID : JP 368368!
pi_123082479
Na de zoveelste keer een profiel te hebben getrokken met geen enkele informatie over diegene heb ik een kaart gestuurd met de volgende tekst: (in het engels dan)

Ik weet niks te schrijven, omdat de profiel tekst leeg is.

Kreeg vandaag (hoe raad je het) een lege hurray terug..
En de profieltekst is nog steeds leeg. Vind het zo jammer om van die kale profielen te krijgen..
Hier heb je het adres, zoek het maar uit..

Zelfs als je nieuw bent kan ik het niet begrijpen, want dan heb je zelf al minstens 1 kaart verzonden en heb je tijd genoeg om een tekstje te typen, maar deze had meer dan 50 verzonden/ontvangen.

Heb dit zelfde al eerder gedaan naar een gozer die ook al een stuk of 80 had ontvangen/verzonden, en toen kreeg ik in de hurray terug dat hij wil dat mensen hem verrassen.
Dus heb hem gezegd dat hij op zijn minst dat in zijn profiel kan zetten, want op deze manier is het niet een feestje om zijn profiel te trekken.
Kreeg een berichtje terug dat ik helemaal gelijk had, en op zijn profiel gekeken, en ja hoor, een tekstje met iig een korte tekst over hem zelf en dat hij met kaarten graag verrast wil worden.
Zo kan t ook!

Dus ga het voortaan blijven doen, profieltekst leeg? Dan kaartje ook leeg.
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 18:54:01 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_123083483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:39 schreef SummerBreeze het volgende:
Hmm,

Die heb ik ook gehad :( onleesbaar handschrift en nog in het Spaans ook. Boehoehoe
pi_123083655
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:11 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Wat heb je getagd?? :)
'5 mix postcard tag'. Dus 5 onbeschreven kaarten naar elkaar versturen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:26 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Na de zoveelste keer een profiel te hebben getrokken met geen enkele informatie over diegene heb ik een kaart gestuurd met de volgende tekst: (in het engels dan)

Ik weet niks te schrijven, omdat de profiel tekst leeg is.

Kreeg vandaag (hoe raad je het) een lege hurray terug..
En de profieltekst is nog steeds leeg. Vind het zo jammer om van die kale profielen te krijgen..
Hier heb je het adres, zoek het maar uit..

Zelfs als je nieuw bent kan ik het niet begrijpen, want dan heb je zelf al minstens 1 kaart verzonden en heb je tijd genoeg om een tekstje te typen, maar deze had meer dan 50 verzonden/ontvangen.

Heb dit zelfde al eerder gedaan naar een gozer die ook al een stuk of 80 had ontvangen/verzonden, en toen kreeg ik in de hurray terug dat hij wil dat mensen hem verrassen.
Dus heb hem gezegd dat hij op zijn minst dat in zijn profiel kan zetten, want op deze manier is het niet een feestje om zijn profiel te trekken.
Kreeg een berichtje terug dat ik helemaal gelijk had, en op zijn profiel gekeken, en ja hoor, een tekstje met iig een korte tekst over hem zelf en dat hij met kaarten graag verrast wil worden.
Zo kan t ook!

Dus ga het voortaan blijven doen, profieltekst leeg? Dan kaartje ook leeg.
Ja, dat vind ik ook zo stom. Meestal schrijf ik iets van:
'Maybe you could put some information about yourself or what kind of cards you would like to receive in your profile. Then postcrossing gets even more fun!' :)
pi_123084178
Mij nieuw getrokken adres bleek ook niks in haar profiel te geven totdat ze van iemand hoorde dat het wel zo netjes is er iets te hebben staan. Dus heeft haar profiel aangepast. staat nog niet veel in , ,maar er staat wel wat...
pi_123089162
Yeah! Vandaag de grens van maximaal 7 kaarten tegelijkertijd doorbroken :D Nu dus twee kaarten geschreven, één naar NL en één (weer) naar China (Shanghai). Voor de zekerheid het adres maar even uitgeprint... Andere kaart naar China (en Rusland) staan op het punt om expired te raken.. :(

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:02 schreef Mokkels het volgende:

[..]

:o :o :o :o :o
Jaloers!
Waar heb je die vandaan?! :o :D
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:03 schreef janeway het volgende:

[..]

Dat wil ik ook waar heb je die gekocht?
Was een proefexemplaar :) Vanaf dit weekend via onderstaand verkoophuis ;)
pi_123106435
Geen gratis ansichtkaarten meer bij iDrukker? :{
pi_123114186
Net mijn nieuwe kaartje geschreven...beetje crea in schrijfstijl doen, ze houdt van sprookjes...tevreden met het resultaat...kaartje in envelop, adres en postzegel zaten er al op...kaartje dichtgeplakt....euhmmm....datum vergeten. Oke, valt nog creatief op te lossen, kan wel een keer op de envelop...euhmmm...ID ook vergeten 8)7

Dus....postzegel kon ik er nog vanaf halen (gladde envelop), had nog wel een envelop in dezelfde maat, alles compleet gemaakt en in nieuwe envelop gedaan....benieuwd wat ik vandaag nog meer ga vergeten hahaha
pi_123114228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:41 schreef Molline het volgende:
Geen gratis ansichtkaarten meer bij iDrukker? :{
de site werkt al een tijdje niet meer :{
En dat kan zomaar.....?
pi_123115384
12 verstuurd, 11 ontvangen. Mijn kaartje naar Rusland gaat verlopen, die heeft nog 6 dagen te gaan.
Daarnaast nog kaartjes onderweg naar China, Duitsland, Belgie, Belarus & Taiwan.

Zelf ontvangen:

Rusland. http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1503996

Amerika. http://www.postcrossing.com/postcards/US-2085339

Belarus. http://www.postcrossing.com/postcards/BY-773571
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:08:33 #173
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123116177
Vandaag weer een Fauna kaartje O+

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-774511

En een leuke uit Portugal. Heeft er overigens wel een tijdje (28 dagen) over gedaan!

http://www.postcrossing.com/postcards/PT-280462
pi_123125401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:16 schreef kvd het volgende:
Net mijn nieuwe kaartje geschreven...beetje crea in schrijfstijl doen, ze houdt van sprookjes...tevreden met het resultaat...kaartje in envelop, adres en postzegel zaten er al op...kaartje dichtgeplakt....euhmmm....datum vergeten. Oke, valt nog creatief op te lossen, kan wel een keer op de envelop...euhmmm...ID ook vergeten 8)7

Dus....postzegel kon ik er nog vanaf halen (gladde envelop), had nog wel een envelop in dezelfde maat, alles compleet gemaakt en in nieuwe envelop gedaan....benieuwd wat ik vandaag nog meer ga vergeten hahaha
ID kan toch ook wel op de envelop toch? :P
En doe je altijd een envelop? De meeste mensen 'waarderen' dat niet meestal niet zo aangezien ze graag de postzegels op de kaart willen hebben. Misschien een tipje. Tenzij ze er zelf natuurlijk zelf om vragen.
pi_123125419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:44 schreef Achtentachtig het volgende:
Yeah! Vandaag de grens van maximaal 7 kaarten tegelijkertijd doorbroken :D Nu dus twee kaarten geschreven, één naar NL en één (weer) naar China (Shanghai). Voor de zekerheid het adres maar even uitgeprint... Andere kaart naar China (en Rusland) staan op het punt om expired te raken.. :(

[..]

[..]

Was een proefexemplaar :) Vanaf dit weekend via onderstaand verkoophuis ;)
Oeh leuk! Jouw webshop? Want dan heb je er dit weekend een bestelling bij denk ik! :D

EDIT: Ohja, ik zag (weer) naar China er staan. En aangezien je er al eentje naar toe heb: je kunt het uitstellen met een optie om meerdere kaarten naar 1 land te hebben.
Dus dan kun je nog maar 1 per land per je 8 kaarten die je nu hebt.
pi_123125578
Gister was mijn kaartje naar Rusland aangekomen, reactie: thanks. :') wat is dat, al 3 op een rij. Altijd natuurlijk beter dan een lege maar toch.. ook al vind ik een kaartje niks dan schrijf ik toch nog wel een leuke hurray al vind ik het zelf. Dan heb ik het bijvoorbeeld over het weer ofzo..

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1673908

Ook had ik vanmiddag 3 kaartjes in de brievenbus! Duitsland, Zwitserland en polen. Die van polen deed er maar 3 dagen over! De rest ook snel: 4 dagen!

http://www.postcrossing.com/postcards/PL-657255

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1958090

http://www.postcrossing.com/postcards/CH-138389
pi_123125895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:47 schreef Mokkels het volgende:

[..]

ID kan toch ook wel op de envelop toch? :P
En doe je altijd een envelop? De meeste mensen 'waarderen' dat niet meestal niet zo aangezien ze graag de postzegels op de kaart willen hebben. Misschien een tipje. Tenzij ze er zelf natuurlijk zelf om vragen.
Tot nu toe wel,kan ik er wat meer opzetten namelijk,anders is het kaartje zo snel vol. En heb ook wel eens dubbele kaarten om het zo te zeggen. Daar zit gewoon een envelop bij
pi_123126749
Vandaag mijn eerste uilen kaartje ontvangen O+

Ben er super blij mee! Heb uiltjes ook in mijn request staan. Vind het zulke leuke en mooie beesten! Vandaag ook aangenomen voor een nieuwe stageplek die ik heel graag wilde, dus toen deze kaart op de mat lag voelde dat als een cadeautje :D
pi_123131104

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1713548

Deze is net aangekomen, na 3 dagen al! Finland is supersnel, ofnouja... mijn andere doet er al meer dan 65 dagen over.
pi_123131132
Ai, en trek net een profiel: leeg.

http://www.postcrossing.com/user/mapson
  FOK!fotograaf woensdag 20 februari 2013 @ 20:12:06 #181
200114 Mascleta
pi_123131874
Een kaartje van Kiev die uiteindelijk vanuit duitsland is verstuurd. Had het vorige maand ook al met een kaartje van Aruba die vanuit USA kwam.
-----
-----
pi_123133685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:59 schreef Mokkels het volgende:
Ai, en trek net een profiel: leeg.

http://www.postcrossing.com/user/mapson
Dat begrijp ik niet, zeker gezien de hoeveelheid kaarten die deze persoon al heeft gestuurd en heeft ontvangen.
pi_123134578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet, zeker gezien de hoeveelheid kaarten die deze persoon al heeft gestuurd en heeft ontvangen.
Het valt me juist op dat juist mensen die veel hebben verstuurd/ontvangen er niks op hebben staan.. Bij een ander meisje ook een tijdje terug een leeg profiel getrokken: 500 kaarten verstuurd.
pi_123137546
Haha moest toch eventjes lachen om deze vrouw: http://www.postcrossing.com/user/Sophia1975

Deze verstuurd kaarten met volgens mij zichzelf erop:

SPOILER
  Moderator woensdag 20 februari 2013 @ 21:57:31 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_123138482
_O-
pi_123139277
Ze kijkt wel steeds heel vrolijk haha! :D
pi_123141260
:D

en dat voor een Nederlandse :D
pi_123141584
Ze heeft meerdere namen
  FOK!fotograaf woensdag 20 februari 2013 @ 23:09:10 #189
200114 Mascleta
pi_123141708
En weer drie nieuwe kaartjes schrijven. Rusland, USA en Engeland (nieuw voor mij)
-----
-----
pi_123141798
Lol, die vrouw die kaarten van zichzelf verstuurd :P

Ik kreeg vandaag een kaart uit Singapore! :D Die had ik nog niet!

http://www.postcrossing.com/postcards/SG-94524
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:15:49 #191
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123141980
Mooi!
pi_123149498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:42 schreef Mokkels het volgende:
Haha moest toch eventjes lachen om deze vrouw: http://www.postcrossing.com/user/Sophia1975

SPOILER
8)7
pi_123153274
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:17 schreef Lienzz het volgende:

[..]

de site werkt al een tijdje niet meer :{
Dat klopt, maar volgens mij is de site gratisansichtkaarten nu ook helemaal verwijderd, blijkbaar komt er geen vervolg. Jammer! :'(
pi_123154573

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1701789
Yay, een van mijn kaartjes is weer geregistreerd. Met leuke hurray, want deze stond in haar favorites! :)
pi_123155731
Dat kaartje heb ik ook nog liggen om te versturen. Ik vind hem eigenlijk te mooi voor verzending... :D
pi_123156270
haha, dat heb ik met alle kaartjes van hen.. Alleen zag ik dus dat zij hem in haar favorieten had staan.. Dan vind ik het wel een mooie bestemming! :)
pi_123158566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:07 schreef Molline het volgende:

[..]

Dat klopt, maar volgens mij is de site gratisansichtkaarten nu ook helemaal verwijderd, blijkbaar komt er geen vervolg. Jammer! :'(
Er komt wel een vervolg las ik laatst op het postcrossing forum alleen werkt de techniek van de website niet echt mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef 16021988 het volgende:
haha, dat heb ik met alle kaartjes van hen.. Alleen zag ik dus dat zij hem in haar favorieten had staan.. Dan vind ik het wel een mooie bestemming! :)
Van wie zijn deze kaartjes dan? Ik wil ze ook! :D
pi_123158853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:33 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Er komt wel een vervolg las ik laatst op het postcrossing forum alleen werkt de techniek van de website niet echt mee.

[..]

Van wie zijn deze kaartjes dan? Ik wil ze ook! :D
http://happy-postcrossing.nl/29-gorjuss-kaart
Gorjuss (L)
pi_123161364
Voor de groningers onder ons...klopt het dat 'n koartje weg gaat? Was er vandaag,ze hebben wel een lekkere korting. En als hij echt weggaat,dan moet ik er morgen nog maar een keertje langs ;)
pi_123161678
Had een kaartje uit Rusland. Leuk kaartje, niet geheel mijn smaak maar dat kan.
Leuk verhaal erop met excuus dat hij niet zo goed Engels kan ( was een 16jarige jongen). Engels was prima alleen hier en daar grammaticaal wat minder.
Kijk ik op zijn profiel: leeg.
Heb hem maar een berichtje gedaan met de tip om iets in zijn profiel te zetten.
pi_123167814
Kreeg om 5 uur een hurray binnen van een kaartje uit Belgie. Nieuw adres getrokken, gekeken in haar favourites, kaartje met een molen verstuurd met een lief klein tekstje erbij.
Sprint naar de brievenbus :'), steek het kaartje erin en gelukkig maar, want de postbode om de bus te legen kwam net de hoek om. :')

Alleen vergeten om een foto te maken.
pi_123168278
Oh shit. In mijn haast ook geen ID erop geschreven. :')
pi_123168384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:30 schreef Crientj het volgende:
Oh shit. In mijn haast ook geen ID erop geschreven. :')
Ai! Misschien een idee om te ontvanger een berichtje te sturen dat je wel een kaartje hebt gestuurd maar zonder ID en dan vertellen wat voor kaartje het een beetje is en als hij aangekomen is dat hij/zij je een berichtje kan sturen met de vraag wat de ID is.

Dan hoeft het postcrossing team geen moeite te doen. :P
pi_123168437
Mijn kaartje naar Belarus was ook aangekomen! Foto heeft hier al eens eerder gestaan: een 3D kaart van de action.

Nu gaat mijn volgende kaartje naar Belarus. Ben nu niet thuis dus die word morgen geschreven samen met het lege profiel uit Zwitserland.
pi_123168564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:33 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ai! Misschien een idee om te ontvanger een berichtje te sturen dat je wel een kaartje hebt gestuurd maar zonder ID en dan vertellen wat voor kaartje het een beetje is en als hij aangekomen is dat hij/zij je een berichtje kan sturen met de vraag wat de ID is.

Dan hoeft het postcrossing team geen moeite te doen. :P
Dat heb ik zojuist gedaan, verknal ik wel de verrassing. Maargoed, ID erbij gegeven en niet verteld wat voor een kaartje het is (mijn naam staat op de achterkant + in het onderwerp erbij geschreven dat het een kaartje is uit Nederland.) Oh well.
pi_123169010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:19 schreef Crientj het volgende:
Kreeg om 5 uur een hurray binnen van een kaartje uit Belgie. Nieuw adres getrokken, gekeken in haar favourites, kaartje met een molen verstuurd met een lief klein tekstje erbij.
Sprint naar de brievenbus :'), steek het kaartje erin en gelukkig maar, want de postbode om de bus te legen kwam net de hoek om. :')

Alleen vergeten om een foto te maken.
Had ik net ook! :D Kaartje naar USA, net vliegensvlug volgeschreven en richting brievenbus gebracht. Gelukkig ben ik het ID niet vergeten, haha! :) Berichtje naar de ontvanger is inderdaad het gemakkelijkste :)
pi_123169179
Weer een hondenkaart O+ O+

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1957025

Misschien wel jammer dat op de kaart informatie over de hond in het Tsjechisch staat, maar ze had er wel gewoon wat in het Duits opgeschreven :) :)
pi_123170431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:53 schreef Bos81 het volgende:
Weer een hondenkaart O+ O+

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1957025

Misschien wel jammer dat op de kaart informatie over de hond in het Tsjechisch staat, maar ze had er wel gewoon wat in het Duits opgeschreven :) :)
Op het PC.com-forum is een topic waar ze dat voor je kunnen vertalen :)
pi_123170970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:32 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Op het PC.com-forum is een topic waar ze dat voor je kunnen vertalen :)
Okee, ik zal kijken, maar een deel van de tekst zit onder de postzegels.. En ik heb de naam van de hond al in de google machine gegooid dus zo kan ik ook gewoon op dat ras zoeken. Maar bedankt voor de tip. :) :)
pi_123170991
Vandaag een kaartje uit Zwitserland, ook een land die ik nog niet had!

http://www.postcrossing.com/postcards/CH-138094

Hij heeft deze foto van zijn balkon gemaakt :)

Edit: Ik had er al wel eentje uit Zwitserland, nevermind :P
pi_123174103

ik had dit kaartje naar iemand in België gestuurd...hij was er niet helemaal blij mee geloof ik, hij typte in de hurray dank u voor dit humoristisch kaard...een beetje pessimistisch, wees gerust, zuid-limburg overzwemt _O-
En dat kan zomaar.....?
pi_123174866
quote:

SPOILER
hahaha _O_

manlief mag ook soms mee op een kaartje

en deze dan:

_O-
En dat kan zomaar.....?
pi_123175236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:23 schreef Lienzz het volgende:

[..]

hahaha _O_

manlief mag ook soms mee op een kaartje

[ afbeelding ]

en deze dan:

[ afbeelding ] _O-
Ongelooflijk! _O- Wat zitten er toch een rare snuiters tussen af en toe... 8)7
pi_123175263
quote:

SPOILER
Sjezus wat erg!!!!
pi_123175472

deze heeft Sophia zelf geknutseld "chiep chiep"
En dat kan zomaar.....?
pi_123175897
moet je je voorstellen dat je dit op een dag in je brievenbus aantreft _O-

En dat kan zomaar.....?
pi_123175996
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:45 schreef Lienzz het volgende:

[ afbeelding ]
Het eerste wat ik zou doen is naar m´n laptop rennen om het hier te vertellen geloof ik. _O- Maar mennn, hoe kom je erop om (zulke) foto´s van jezelf te gaan sturen naar onbekenden?
  FOK!fotograaf donderdag 21 februari 2013 @ 22:06:46 #218
200114 Mascleta
pi_123180899
Die vind ik bijna net zo mooi geval als die vrijgezelle vent met zijn zelfgemaakte multiviewkaarten vanuit Roermond, Eigenlijk moet je ooit gewoon een kaartje van zo iemand gekregen hebben!
-----
-----
pi_123181338
Haha! Ik zou die kaarten echt aan iedereen laten zien, maar niet omdat ze nou zo mooi zijn.. _O- Stel je ook eens voor dat je dat zelf bent en iemand dat soort kaarten met jouw hoofd rond de wereld stuurt :?
pi_123181816
Ze lacht tenminste altijd wel! Dus wel een lekker vrolijke kaart! _O-

En ik zou er denk ik ook wel vrolijk van worden, kan de humor -al bedoeld ze dat vast niet zo- wel van in zien! :D
pi_123185254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef Mascleta het volgende:
Die vind ik bijna net zo mooi geval als die vrijgezelle vent met zijn zelfgemaakte multiviewkaarten vanuit Roermond, Eigenlijk moet je ooit gewoon een kaartje van zo iemand gekregen hebben!
linkje? :D
En dat kan zomaar.....?
  FOK!fotograaf donderdag 21 februari 2013 @ 23:23:13 #222
200114 Mascleta
pi_123185978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 23:09 schreef Lienzz het volgende:

[..]

linkje? :D
is ergens in het vorige topic pagina's lang besproken. Was een vrijgezelle man die boeken schreef over zijn leven als vrijgezel. daarnaast was hij DJ en stuurde hij zelfgemaakte kaartjes met foto van hemzelf en met de groeten vanuit Roermond naar iedereen.
-----
-----
pi_123193504
Kerkrade was dat toch?
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 11:36:35 #224
200114 Mascleta
pi_123198971
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 07:37 schreef Luthien87 het volgende:
Kerkrade was dat toch?
Kan ook wel, zijn Facebook schoot me opeens te binnen.

facebook.com/feestboek
-----
-----
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:05:09 #226
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123204132
Ik heb ook weer wat leuke gehad:

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1961743

http://www.postcrossing.com/postcards/AT-132815

http://www.postcrossing.com/postcards/KR-60002

[ Bericht 85% gewijzigd door automatic_ op 22-02-2013 14:10:58 ]
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:05:22 #227
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123204143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:45 schreef Lienzz het volgende:

[ afbeelding ]
Die gaat dan de prullenbak in :')
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 18:38:09 #228
200114 Mascleta
pi_123214704
En ik mag weer een kaartje naar de USA en Belarus sturen, waarom krijg ik nooit een nieuw land? :(
-----
-----
pi_123216746
Wederom een lege hurray uit Rusland... :(
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 19:35:15 #230
200114 Mascleta
pi_123216830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:33 schreef 16021988 het volgende:
Wederom een lege hurray uit Rusland... :(
Hinderlijk! Mijn kaarten worden maar niet geregistreerd. Ik zit er aan te denken om niet geregistreerde en expired kaarten opnieuw een kaartje te sturen, waaronder één in Duitsland. Telt het kaartje als hij na expireen alsnog wordt geregistreerd als verzonden kaart?
-----
-----
pi_123217076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:35 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Hinderlijk! Mijn kaarten worden maar niet geregistreerd. Ik zit er aan te denken om niet geregistreerde en expired kaarten opnieuw een kaartje te sturen, waaronder één in Duitsland. Telt het kaartje als hij na expireen alsnog wordt geregistreerd als verzonden kaart?
Nope, je mag wel een nieuwe kaart sturen als hij expired maar komt hij tķch aan heb je daar zegmaar al een kaart voor mogen sturen en mag je geen nieuwe meer sturen dus.

EDIT: En als je het anders bedoeld voor in de statistieken: ja, het telt zeker als verzonden kaart
pi_123218467
Gisteren 3 kaartjes gekregen, twee ervan van mede-vegetariers! Grappig om te lezen. Een kaart was van een vegetarisch restaurant: een wolf met konijnentanden. Echter niet geupload.
pi_123218513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef Jum het volgende:
Gisteren 3 kaartjes gekregen, twee ervan van mede-vegetariers! Grappig om te lezen. Een kaart was van een vegetarisch restaurant: een wolf met konijnentanden. Echter niet geupload.
Oh, die foto's heb ik volgens mij ook weleens gezien op Pinterest. Uit Duitsland toch?
pi_123218575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:11 schreef Jum het volgende:
Jeuj, nog een vegetarier! Ik heb ook al redelijk wat kaartjes gehad van mede vegetariers :)
pi_123219919
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:12 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh, die foto's heb ik volgens mij ook weleens gezien op Pinterest. Uit Duitsland toch?
Zurich: Haus Hiltl
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:42:31 #236
147091 janeway
live long and prosper
pi_123223310
Ik heb net even 12 kaartjes zitten schrijven, plakken en scannen ze gaan naar, Taiwan Duitsland, Belgie, Letland, Polen, Finland Maleisië, U.S.A., Rusland, Ukraine, Japan en China. Helaas geen nieuwe landen..
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 21:51:04 #237
200114 Mascleta
pi_123223788
Ik kon me gisteren niet inhouden en heb 46 nieuwe kaartjes besteld. Zojuist vond ik een flink pakket in mijn brievenbus. Ik kan weer een tijd vooruit.
-----
-----
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:15:13 #238
346653 Ceviche
pi_123225068
Ik heb een kaartje uit Mexico gekregen, met een id onder de 100000 (heb ik nog niet :) ). Verder ben ik niet zo actief, sta geloof ik al 3 weken op 3/10 traveling. Moet morgen maar weer wat schrijven.
pi_123225641
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:51 schreef Mascleta het volgende:
Ik kon me gisteren niet inhouden en heb 46 nieuwe kaartjes besteld. Zojuist vond ik een flink pakket in mijn brievenbus. Ik kan weer een tijd vooruit.
Dat had ik gister en vandaag in de winkel, heb er 45 gekocht. Met een leuke korting. En bepaalde kaarten zijn ook gewoon voor mezelf, niet om te versturen.
En voor mezelf een grote ringband notebook voor recepten. Kan ik die ook eens gaan ordenen ;)
pi_123234104
Mijn kaartje naar Duitsland doet er al 4 weken over..
Sowieso is de post weer lekker bezig;
Een postpakketje (brievenbus) wat ik gestuurd heb is al een week onderweg naar limburg (geen Postcrossing) en een vriendin had me een kaart gestuurd en die is na anderhalve week ook nog niet aangekomen.. Op deze manier vind ik post sturen helemaal niet leuk :(
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 11:11:54 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_123234732
quote:
Hi, my name is Tinny. I am a Jack Ruselle Terrier. My mummy signed up this for me as I show keen interest to the postcards she received daily. I enjoy hearing what was written on the cards.

You may write to me about yourself, your country, the place you stay in or about the picture on your card. Mummy will read the card out to me everyday.

Mummy enjoy collecting stamps and she would be happy to see beautiful ones on the cards.

Send me any cards you like, but no Ad cards please.
:')
pi_123234776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Vind dat zo raar mummy dit mummy dat....
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 11:21:01 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_123234891
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:14 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat snap ik ook nooit! Het is je kind niet...

Hoewel m'n zusje het ook over de kinderen hebben, als ze het over de katten heeft :|W
pi_123235904
Een accoun aanmaken voor je huisdier :') :')

Eigenlijk moet ze gewoon door een Koreaanse getrokken worden en dan moet die een recept mee sturen waarin hond verwerkt is..
pi_123239565
Leuk kaartje ontvangen, maar alweer zonder ID, dat is de tweede al in korte tijd, dus maar weer formuliertje ingevuld :)
pi_123240342
Mijn kaartje naar Duitsland zit nu al op 35 dagen.
heb een paar dagen geleden al een berichtje gestuurd maar nog niks terug. User is wel online geweest.
Dus of het kaartje is nog niet aangekomen en de user is te lui om mij even een berichtje terug te doen. Of hij is wel aan gekomen maar de user is vergeten/express vergeten hem te registreren.
pi_123240503
Bij mij is er nu alweer een kaart naar Duitsland expired. Dat gebeurt dus best wel vaak met mijn kaarten naar Duitsland: of ze zijn er met drie dagen, of ze komen niet aan...

Of de mensen registreren ze niet, dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt me sterk dat alleen Duitsers dat zouden doen.
pi_123240674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:55 schreef Luthien87 het volgende:
Bij mij is er nu alweer een kaart naar Duitsland expired. Dat gebeurt dus best wel vaak met mijn kaarten naar Duitsland: of ze zijn er met drie dagen, of ze komen niet aan...

Of de mensen registreren ze niet, dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt me sterk dat alleen Duitsers dat zouden doen.
Dat is dus wat mij ook opvallend. Of ze zijn er heel snel of heel laat.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 februari 2013 @ 15:24:41 #249
200114 Mascleta
pi_123241504
hier nog één. Of binnen 6 dagen of expired. Laatst weer één naar Duitsland expired.

Mijn kaartje mag naar Dnepropetrovsk in Oekraīne. Twijfel nog of ik mijn afschuw moet uitspreken over de "Dnepropetrovsk Maniacs". Die pubers die voor de "lol" in twee maanden tijd meer dan 20 gruwelijke martelmoorden pleegden, filmden en op internet plaatsten. Alleen is dat niet echt een onderwerp om op je vrolijke postcrossing kaart te zetten.

[ Bericht 34% gewijzigd door Mascleta op 23-02-2013 15:31:00 ]
-----
-----
pi_123245990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:24 schreef Mascleta het volgende:
hier nog één. Of binnen 6 dagen of expired. Laatst weer één naar Duitsland expired.

Mijn kaartje mag naar Dnepropetrovsk in Oekraīne. Twijfel nog of ik mijn afschuw moet uitspreken over de "Dnepropetrovsk Maniacs". Die pubers die voor de "lol" in twee maanden tijd meer dan 20 gruwelijke martelmoorden pleegden, filmden en op internet plaatsten. Alleen is dat niet echt een onderwerp om op je vrolijke postcrossing kaart te zetten.
Ik zou het niet doen. Denk dat de ontvanger dat al erg genoeg vind dat het om zijn stad draaide en dat hij niet zo zit te wachten op zulke berichten op zijn kaartjes.
Heb er nog nooit van gehoord, is dat lang geleden of heb ik onder een steen gelegen?
pi_123246145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:14 schreef soapie het volgende:

[..]

idd, hier is het (gelukkig) vaak nog baasje dit baasje dat. Maar dat zeggen ze in het Engels eigenlijk niet, dat ze de baas zijn van/over hun huisdier.
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 17:41:56 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_123246211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:40 schreef Jum het volgende:

[..]

idd, hier is het (gelukkig) vaak nog baasje dit baasje dat. Maar dat zeggen ze in het Engels eigenlijk niet, dat ze de baas zijn van/over hun huisdier.
Maar ik zou dan nog zoiets als 'owner' zeggen, mocht ik al het idee hebben om een profiel voor Molly aan te maken :')
pi_123246269
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:24 schreef Mascleta het volgende:

Ik zou het niet doen. Daarbij Oekraine is best groot. Wij in het zuiden weten ook niet allemaal wat er in Amsterdam gebeurd. En niet alles komt in de media.
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 17:47:24 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_123246385
Ik denk dat het kaartje ook naar dié plek gaat.

Maar je gaat ook geen kaartje sturen naar België en dan zeggen van "oh ja, ik ken België van Dutroux :D Happy postcrossing!"
pi_123246397
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:43 schreef Jum het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Tis net zo iets als hier iets tegen Brabander zeggen wat er allemaal voor raars in Amsterdam gebeurd. Daarbij Oekraine is best groot.
Volgens mij kwamen die gozers uit het plaatsje waar Mascleta nu een kaart naar gaat sturen, maar dan nog inderdaad... Het is net zoiets als tegen iemand uit Nij Beets zeggen dat het toch gruwelijk is wat die vrouw met haar baby's heeft gedaan. Het is het enige waar de meeste mensen Nij Beets van kennen, maar niet iets waar de gemiddelde inwoner van dat plaatsje mee geassocieerd wil worden...

Edit: heh heh, Gup zei net al hetzelfde, alleen dan met een ander voorbeeld.
pi_123248494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik zou dan nog zoiets als 'owner' zeggen, mocht ik al het idee hebben om een profiel voor Molly aan te maken :')
Ik ben ook de owner van Molly :D en Holly
En dat kan zomaar.....?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 19:07:16 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_123248956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ik ben ook de owner van Molly :D en Holly
Hahaha! Konijnen ook?
pi_123255100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha! Konijnen ook?
nee nee :D

En dat kan zomaar.....?
pi_123255257
voortaan worden alle adressen uitgeprint voor de kaartjes die naar China/Japan gaan. Postbode heeft dangeen moeite met het lezen van adres, en ik heb geen kalligrafie cursus nodig voor die rare chinese tekens :o
En dat kan zomaar.....?
pi_123256696
Ik ga denk ik ook voortaan naar die landen dat adres uitprinten en ook naar Rusland/Oekraine en zo. Die landen expiren bij mij ook relatief snel..

Vandaag deze kaart uit CHina gekregen

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-843870

Ik vind het een beetje apart, maar wel mooi, ik weet niet hoe ik de kaart moet houden, of zo op de foto of met de tekst ondersteboven waardoor die kinderen er wat natuurlijker op staan....
pi_123258664
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:04 schreef Bos81 het volgende:
Ik ga denk ik ook voortaan naar die landen dat adres uitprinten en ook naar Rusland/Oekraine en zo. Die landen expiren bij mij ook relatief snel..

Vandaag deze kaart uit CHina gekregen

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/CN-843870

Ik vind het een beetje apart, maar wel mooi, ik weet niet hoe ik de kaart moet houden, of zo op de foto of met de tekst ondersteboven waardoor die kinderen er wat natuurlijker op staan....
Zoals je hem nu hebt, tenminste, de rest van de serie heeft in de rechterbovenhoek de tekst staan

edit...toch niet, net andersom
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:51:39 #262
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_123258736
Ik print het adres en de code altijd op etiketten :)
Heb daar een speciaal word bestandje voor.
pi_123258779
Na hoeveel tijd zouden jullie een berichtje aan een ontvanger sturen? Een kaartje naar duitsland is nu 17 dagen onderweg. Lees van jullie dat het daar of snel of traag naartoe gaat. Maar sturen jullie de ontvanger dan al wat? Of sturen jullie er nog een kaartje achteraan? Hoe doen jullie dat?
pi_123259129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:52 schreef kvd het volgende:
Na hoeveel tijd zouden jullie een berichtje aan een ontvanger sturen? Een kaartje naar duitsland is nu 17 dagen onderweg. Lees van jullie dat het daar of snel of traag naartoe gaat. Maar sturen jullie de ontvanger dan al wat? Of sturen jullie er nog een kaartje achteraan? Hoe doen jullie dat?
Ik stuur bij Duitsland na een dag of 30 een berichtje. Dan vind ik dat hij toch wel een keer aan gekomen moet zijn. Soms doen kaarten naar Duitsland er wel eens 3 weken over vooral naar kleine dorpen in het voormalig oost Duitsland.
pi_123260121
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:49 schreef kvd het volgende:

[..]

Zoals je hem nu hebt, tenminste, de rest van de serie heeft in de rechterbovenhoek de tekst staan

edit...toch niet, net andersom
Okee, dan draai ik hem even om..:)
pi_123261004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:28 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee, dan draai ik hem even om..:)
IK weet het niet zeker hoor.mee als ik google dat zie je de hele serie en daar zie je de kindjes steeds goed en de tekst op wisselende plekken
pi_123261324
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:53 schreef kvd het volgende:

[..]

IK weet het niet zeker hoor.mee als ik google dat zie je de hele serie en daar zie je de kindjes steeds goed en de tekst op wisselende plekken
Dan zal het wel zo zijn :) Maar de tekst op de achterkant staat wel zo als bij ons wanneer de tekst onderste boven staat..
pi_123263418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:52 schreef kvd het volgende:
Ligt er een beetje aan hoe lang de gebruiker al niet online is geweest. Als dat meer dan 4 dagen is, dan stuur ik even een berichtje. Wanneer het maar een paar uur is, dan wacht ik indd tot de kaart al 25 dagen onderweg is ofzo :)
  zondag 24 februari 2013 @ 12:47:16 #269
147091 janeway
live long and prosper
pi_123271270
Kreeg vandaag een Hurray, een kaart naar China was aangekomen.. Hij had er 116 dagen maar overgedaan hahaha..
Het enige wat dan in de Hurray stond was thanks.. -O-
Verder ga ik nooit achter expired kaarten aan..
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 12:48:25 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_123271309
Ik stuur alleen een berichtje als de kaart ook echt expired is. En ik doe niet aan tweede kaarten sturen.
pi_123271709
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik stuur alleen een berichtje als de kaart ook echt expired is. En ik doe niet aan tweede kaarten sturen.
Dit dus....
pi_123272560
Laatste tijd weer wat leuke kaarten ontvangen.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_123274452
Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik doe nu bijna een jaar aan Postcrossing, al heb ik de laatste 3 maanden ongeveer even een pauze ingelast. Naast PC verzamel(de) ik ook handtekeningen enja, posthobby's zijn nu eenmaal erg duur en dan moet je wel eens een pauze inlassen.

Met de handtekeningen ben ik nu voorlopig gestopt en richt mij weer volledig op de Postcrossing. Heb afgelopen week 9 kaartjes op de bus gedaan waarvan er gister eentje is aangekomen in Finland.
Ik heb nu 69 kaartjes gestuurd en 71 ontvangen.
Mijn profiel is: http://www.postcrossing.com/user/Springtimelily

Ik kijk hier al een tijdje mee, want jullie zijn echt enorm actief als het gaat om Postcrossing, dus ik dacht, meld me nu maar eens aan :D
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_123274591
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:53 schreef Springtimelily het volgende:
Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik doe nu bijna een jaar aan Postcrossing, al heb ik de laatste 3 maanden ongeveer even een pauze ingelast. Naast PC verzamel(de) ik ook handtekeningen enja, posthobby's zijn nu eenmaal erg duur en dan moet je wel eens een pauze inlassen.

Met de handtekeningen ben ik nu voorlopig gestopt en richt mij weer volledig op de Postcrossing. Heb afgelopen week 9 kaartjes op de bus gedaan waarvan er gister eentje is aangekomen in Finland.

Ik kijk hier al een tijdje mee, want jullie zijn echt enorm actief als het gaat om Postcrossing, dus ik dacht, meld me nu maar eens aan :D
Welkom!!!
  zondag 24 februari 2013 @ 15:09:48 #275
147091 janeway
live long and prosper
pi_123278920
Zoon heeft ook weer een setje kaarten op de bus.. Wel leuk hij trekt een profiel van 2 broertjes in de US van zijn leeftijd.. Best grappig..
pi_123280417
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:53 schreef Springtimelily het volgende:

Leuk dat je weer begonnen bent! *O*
pi_123280454
Ik heb het kaartje naar Duitsland -wat ik was kwijt geraakt en ik de hoop had dat misschien iemand hem had gevonden en op de bus had gedaan- maar weer opnieuw 'gestuurd'. Ook die van Rusland & Zwitserland gaan zo op de post.
pi_123287169
Vandaag weer vier kaarten op de bus! :D Hopelijk morgen ook weer iets op de deurmat... :)
pi_123291163
Dank voor het welkom heten :)

Gelijk een vraag van mijn kant. Ik las daarstraks ergens dat iemand meer had ontvangen dan verstuurd en bij een Hurray niet de zin zag staan dat er nu een kaart diegene zijn kant op kwam.
Klopt het dat als je meer hebt ontvangen dan verstuurd, je eerst je verstuurde moet bijwerken zogezegd voor je weer kunt ontvangen? Ik sta nu dan op 69 verstuurd en 71 ontvangen en in mijn laatste Hurray stond inderdaad ook niet de zin dat er nu een kaart mijn kant op kwam.

Vind het niet meer dan logisch, maar ik denk zal het eens even hier vragen, misschien dat een van jullie dat weet.
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  zondag 24 februari 2013 @ 19:05:27 #280
147091 janeway
live long and prosper
pi_123291321
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:01 schreef Springtimelily het volgende:

Gelijk een vraag van mijn kant. Ik las daarstraks ergens dat iemand meer had ontvangen dan verstuurd en bij een Hurray niet de zin zag staan dat er nu een kaart diegene zijn kant op kwam.
Klopt het dat als je meer hebt ontvangen dan verstuurd, je eerst je verstuurde moet bijwerken zogezegd voor je weer kunt ontvangen? Ik sta nu dan op 69 verstuurd en 71 ontvangen en in mijn laatste Hurray stond inderdaad ook niet de zin dat er nu een kaart mijn kant op kwam.

Vind het niet meer dan logisch, maar ik denk zal het eens even hier vragen, misschien dat een van jullie dat weet.
Ook welkom trouwens
Geen idee ik sta 10 in de min (te ontvangen nog)
pi_123292922
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:01 schreef Springtimelily het volgende:

Ja klopt. Dat had ik ook. Ik had een verschil van 5 kaarten (meer ontvangen dus) terwijl ik er nog maar 20 had verstuurd. Toen had ik denk ik 3 weken meer geen kaarten gekregen. Nu waren de afgelopen 3 weken dus aardig wat kaarten van mij aangekomen dat ik weer in de plus met verzenden stond. Nu kreeg ik er woensdag (?) er weer 3 binnen. O+
  zondag 24 februari 2013 @ 19:48:10 #282
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123293421
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:38 schreef Achtentachtig het volgende:
Vandaag weer vier kaarten op de bus! :D Hopelijk morgen ook weer iets op de deurmat... :)
vraagje: hoe zit het met de stempel? Ik zie hem niet op de website staan...
En dat kan zomaar.....?
pi_123294161
Vandaag een hurray van een expired kaart gekregen. 100 dagen onderweg geweest naar Rusland...
pi_123295057
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:59 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag een hurray van een expired kaart gekregen. 100 dagen onderweg geweest naar Rusland...
Altijd jammer.. :{

Dat vind ik trouwens wel een nadeel aan registreren: dat je niet gelijk ziet hoelang hij er over heeft gedaan. Dan kun je er tenminste een opmerking o.i.d. over maken.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:18:13 #285
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123295427
Vandaag weer een aantal nieuwe kaartjes besteld op kaartenvoordeel.nl, ik kon het niet laten ondanks dat ik mezelf had toegezegd dat ik voorlopig niks meer mocht bestellen..
Ik was eigenlijk benieuwd naar de stempel waar Achtentachtig het over had, maar daar kon ik niks over terug vinden. En een beetje jammer dat de kortingscode die hier vermeld staat op fok niet werkt. Maar ze hadden zo een leuke kaartjes :* dat ik toch een klein bestellinkje heb gedaan hihi

En dat kan zomaar.....?
pi_123295921
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:12 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Altijd jammer.. :{

Dat vind ik trouwens wel een nadeel aan registreren: dat je niet gelijk ziet hoelang hij er over heeft gedaan. Dan kun je er tenminste een opmerking o.i.d. over maken.
Ja klopt.

Hoewel het me laatst wel op viel bij een kaart aan mij gericht, was in Januari. a ik was toen nog niet helemaal verhuisd maar had al wel mijn adresgegevens aangepast (eerst ongeveer een maand op inactief gestaan) en die kaart kwam dus op mijn oude adres aan en b ik zag dat het ID wat lager was dan andere kaarten die ik uit Rusland had ontvangen, Bleek die kaart gewoon al in Maart 2012 verstuurd te zijn, :o :o

Maar naar de reden heb ik niet gevraagd, Interesseert me ook niet heel veel, dat kan zoveel oorzaken hebben... Soms staat er wel op de kaart dat ze de kaart eerder hadden willen sturen maar ze hadden het druk etcetera of waren ziek geweest..
pi_123295932
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:18 schreef Lienzz het volgende:
Vandaag weer een aantal nieuwe kaartjes besteld op kaartenvoordeel.nl, ik kon het niet laten ondanks dat ik mezelf had toegezegd dat ik voorlopig niks meer mocht bestellen..
Ik was eigenlijk benieuwd naar de stempel waar Achtentachtig het over had, maar daar kon ik niks over terug vinden. En een beetje jammer dat de kortingscode die hier vermeld staat op fok niet werkt. Maar ze hadden zo een leuke kaartjes :* dat ik toch een klein bestellinkje heb gedaan hihi

[ afbeelding ]
Zonde dat je niet eentje meer hebt besteld :P Had je gratis verzendkosten.
-Heb het even nagerekend, ja ik heb tijd teveel :'), je mist net 40 cent.. :P-
pi_123302000
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:39 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ja klopt. Dat had ik ook. Ik had een verschil van 5 kaarten (meer ontvangen dus) terwijl ik er nog maar 20 had verstuurd. Toen had ik denk ik 3 weken meer geen kaarten gekregen. Nu waren de afgelopen 3 weken dus aardig wat kaarten van mij aangekomen dat ik weer in de plus met verzenden stond. Nu kreeg ik er woensdag (?) er weer 3 binnen. O+
Oké, dan weet ik dat ik nog even geduld moet hebben tot er weer wat geregistreerd zijn om weer te kunnen ontvangen :D En vanaf nu gewoon weer het balletje rollend houden dat verzenden/ontvangen een beetje gelijk blijft of in elk geval verzenden in de plus staat :D Bedankt!
  zondag 24 februari 2013 @ 21:52:03 #289
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123302070
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:25 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Zonde dat je niet eentje meer hebt besteld :P Had je gratis verzendkosten.
-Heb het even nagerekend, ja ik heb tijd teveel :'), je mist net 40 cent.. :P-
haha lol! Neej ik had wel genoeg kaartjes besteld voor de gratis verzendkosten! Maar dat paste niet in mijn printscreen...vandaar :D
En dat kan zomaar.....?
pi_123302191
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:52 schreef Lienzz het volgende:

[..]

haha lol! Neej ik had wel genoeg kaartjes besteld voor de gratis verzendkosten! Maar dat paste niet in mijn printscreen...vandaar :D
Ah, voor niks gerekend dus haha!
Is altijd fijn: niet betalen voor verzendkosten. Al is het gewoon een trucje van webshops om je nét wat meer te laten bestellen. :P Ik betaal liever een kaartje extra dan verzendkosten want dan betaal je voor 'niks' eigenlijk.
  zondag 24 februari 2013 @ 21:57:01 #291
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123302429
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:53 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ah, voor niks gerekend dus haha!
Is altijd fijn: niet betalen voor verzendkosten. Al is het gewoon een trucje van webshops om je nét wat meer te laten bestellen. :P Ik betaal liever een kaartje extra dan verzendkosten want dan betaal je voor 'niks' eigenlijk.
Ja inderdaad! Ik heb nu eigenlijk 3 kaartjes gratis :D alleen jammer van de kortingscode :{
En dat kan zomaar.....?
pi_123302981
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Ik heb nu eigenlijk 3 kaartjes gratis :D alleen jammer van de kortingscode :{
Ja, zo kun je het wel zien ja! En kortingscode?
pi_123303310
Wel leuk, ik verstuurde op 2 december een kaart naar een user in Amerika, krijg ik dit als comment op die kaart van een andere user:
quote:
I would love to receive a postcard same or similar to this. Of course, send in return some of your interest
Daar zeg ik geen nee tegen :P
Children of the night. What music they make.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:16:04 #294
346653 Ceviche
pi_123303691
Om nog even terug te komen op dat profiel van die hond: daar kun je toch niet serieus een kaart voor schrijven? Alsof die hond blij is met 'happy postcrossing' ofzo.

Ik weet niet meer wie het was, maar wat heb je aan die hond geschreven?
pi_123303884
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:16 schreef Ceviche het volgende:
Om nog even terug te komen op dat profiel van die hond: daar kun je toch niet serieus een kaart voor schrijven? Alsof die hond blij is met 'happy postcrossing' ofzo.

Ik weet niet meer wie het was, maar wat heb je aan die hond geschreven?
De tweede plek van meest verstuurd is zelfs een kat: http://www.postcrossing.com/stats/topusers/alltime

En het profiel erna is denk ik de eigenaar: gezien de woonplaats
  zondag 24 februari 2013 @ 22:59:02 #296
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_123306664
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:04 schreef Mokkels het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:04 schreef Mokkels het volgende:

[..]

staat in de OP mokkels
www.kaartenvoordeel.nl (kortingscode: fokforum13, gratis verz. vanaf e.10,-)
En dat kan zomaar.....?
pi_123319889
Interessant wat je allemaal aan ware woorden tegenkomt als je zo eens door die profielen heen zit te akkeren _O_

quote:
Or, as my dear friend Vika from Belarus says: "Today is a good day for having a good day..."
Kijk, daar heb ik wat aan ^O^
  maandag 25 februari 2013 @ 12:21:25 #298
346653 Ceviche
pi_123320104
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:18 schreef Mokkels het volgende:

[..]

De tweede plek van meest verstuurd is zelfs een kat: http://www.postcrossing.com/stats/topusers/alltime

En het profiel erna is denk ik de eigenaar: gezien de woonplaats
Dat profiel vind ik nog wel leuk, die is niet in de trant van: 'ik vind het leuk als mijn baasje met mij gaat wandelen en mijn mummy leest alle kaarten aan mij voor'.
pi_123325289
2 kaartjes in de bus uit Taiwan en Belarus. Ik dacht dat er geen post meer bezorgd werd op maandag? :?
pi_123326692
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:55 schreef Mokkels het volgende:
2 kaartjes in de bus uit Taiwan en Belarus. Ik dacht dat er geen post meer bezorgd werd op maandag? :?
In sommige gebieden nog wel (maar niet iedere maandag). Ik heb de laatste 3 maandagen ook gewoon Postcrossings post gehad, vandaag alleen niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')