abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122755267

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Rijksuniversiteit Groningen
• Aurelius.
• Valid
• Paxcon (mr. dr. LaPo)
• Etsu
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Doctor_Neo_Cortex
• Argelos
• Fratles

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd - Fiscaal
• Tchock
• Yreal - Vermogensrecht
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) - Arbeids- & Socialezekerheidsrecht
• Snax
• Monnet
• Polacco

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser
• Studeur

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Speciale groet van ons paard, NotGuilty. 8-)
pi_122755535
Ik trek de hele tijd overal menu's vandaan die ik helemaal niet wil :')
pi_122755571
Maharbal gefeliciteerd :D
pi_122756215
quote:
PvdA’er misbruikt wachtgeld voor vakantie

AMSTERDAM -
Binnen de PvdA is een rel ontstaan over het wachtgeld van de vetrekkende Utrechtse wethouder Rinda den Besten. De Pvda’er heeft al een nieuwe baan, maar ontvangt desondanks de komende 7 weken 14.000 euro wachtgeld. Dat geld gebruikt ze voor een vakantie ‘om uit te rusten.’

Den Besten was sinds 2006 wethouder in de Domstad, de laatste jaren onder meer van Werk & Inkomen. Ze gaat per 1 april aan de slag als voorzitter van de raad van bestuur van onderwijsinstelling PO-Raad. Tot die tijd rust ze dus uit op kosten van de gemeenschap.
Veel partijgenoten zijn bijzonder onaangenaam getroffen door de wachtgeldregeling, schrijft het AD. Onder hen is ook partijvoorzitter Hans Spekman. ,,Ze heeft het wachtgeld helemaal niet nodig”, zo zegt hij. ,,De regeling is om een periode te overbruggen dat je geen werk hebt. Maar Rinda kan gewoon tot 1 april doorwerken als wethouder. Ik zou het nooit zo gedaan hebben.”
Spekman heeft zijn partijgenoot aangesproken op haar gegraai, maar zij is het niet met hem eens. Voor Spekman is de zaak daarmee afgedaan.
Ik word ook wethouder
  maandag 11 februari 2013 @ 17:02:58 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122756251
Huuuuryyyy boy it's waiting there for you!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122756652
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:02 schreef eriksd het volgende:
Huuuuryyyy boy it's waiting there for you!
  maandag 11 februari 2013 @ 17:17:01 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122756704
quote:
Ik moest lachen :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_122756750
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik moest lachen :')
Niks om je voor te schamen. Scrubs is awesome
pi_122757584
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Ryon het volgende:

[..]
Waarom ben je nu uitgesloten van de derde kans? Je kan je alvast inschrijven voor een master. Mocht je toch het vak halen aan het eind van de zomer dan kan je gewoon doorstromen binnen deze master.
Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd. }:| (kan wel een verzoek doen, maar ik heb er een hard hoofd in) Voor de harde knip er was, had men als eis 'niet meer dan 15 EC deficiënt' en je mocht aan je master beginnen, waarbij je dat tekort tijdens de master kon wegwerken.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kans beter maak dan de tweede kans :{ Sowieso, wat zegt het over de beoordeling als het gemiddelde een 4,8 is door veel 3/4'en als cijfer en een handjevol 8/9 :X En het vreemde vind ik nog wel: voor handels a ging ik flink aan de slag, register had mijn prioriteit niet (want erfrecht/belasting/the likes waren belangrijker) Eindresultaat, register: 5,3 en handels a variërend van een 2,5 tot 3,4 |:( Where did it all go wrong ;(
mag het weten
  maandag 11 februari 2013 @ 18:13:42 #10
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_122758669
Ik heb Materieel Strafrecht in de pocket met een 7. Nu nog maar drie vakken die ik moet halen voor mijn bachelor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122758719
Irritant, van die boeken die steeds weer dichtklappen
pi_122759355
Jezus wat is Zutphen een eind weg :{
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_122759616
Waarom eist de RuG voor civiel effect bestuurs en straf volledig terwijl de UvA/UL/RU elk aangeven genoeg te hebben aan enkel straf volledig? :? Want ik heb zoiets: als ik volgend jaar pas register en handels a opnieuw kan doen, dan doe ik extra vakken van Recht en ICT er meteen bij. Want volledig collegegeld ophoesten voor twee vakken, mij te duur. Dus dan wil ik wel waar voor mijn geld hebben :Y En als ik dan toch bezig ben, waarom niet meteen civiel effect meenemen? ^O^
mag het weten
pi_122759708
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:40 schreef Joosie200 het volgende:
Waarom eist de RuG voor civiel effect bestuurs en straf volledig terwijl de UvA/UL/RU elk aangeven genoeg te hebben aan enkel straf volledig? :? Want ik heb zoiets: als ik volgend jaar pas register en handels a opnieuw kan doen, dan doe ik extra vakken van Recht en ICT er meteen bij. Want volledig collegegeld ophoesten voor twee vakken, mij te duur. Dus dan wil ik wel waar voor mijn geld hebben :Y En als ik dan toch bezig ben, waarom niet meteen civiel effect meenemen? ^O^
Bestuurs is nodig voor de RAIO dacht ik
  maandag 11 februari 2013 @ 18:45:41 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122759806
De gedachte achter civiel effect is volgens mij dat je gegronde kennis hebt van drie verschillende rechtsgebieden. Het is niet verplicht dat bestuursrecht daar een van is, maar dat kan vaak wel zo uitkomen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 11 februari 2013 @ 18:46:48 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122759850
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd. }:| (kan wel een verzoek doen, maar ik heb er een hard hoofd in) Voor de harde knip er was, had men als eis 'niet meer dan 15 EC deficiënt' en je mocht aan je master beginnen, waarbij je dat tekort tijdens de master kon wegwerken.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kans beter maak dan de tweede kans :{ Sowieso, wat zegt het over de beoordeling als het gemiddelde een 4,8 is door veel 3/4'en als cijfer en een handjevol 8/9 :X En het vreemde vind ik nog wel: voor handels a ging ik flink aan de slag, register had mijn prioriteit niet (want erfrecht/belasting/the likes waren belangrijker) Eindresultaat, register: 5,3 en handels a variërend van een 2,5 tot 3,4 |:( Where did it all go wrong ;(
A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122760452
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:45 schreef Ryon het volgende:
De gedachte achter civiel effect is volgens mij dat je gegronde kennis hebt van drie verschillende rechtsgebieden. Het is niet verplicht dat bestuursrecht daar een van is, maar dat kan vaak wel zo uitkomen.
Die gedachte snap ik. Maar het is dan wel jammer dat de ene universiteit een soepeler beleid hanteert t.a.v. civiel effect in vergelijking met de ander.

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.
Die harde knip is per vorig jaar ingevoerd als vervanging van het deficiënt van 15 EC. Ergens is het gewoon logisch, eerst het een afronden voordat je met het vervolg mag beginnen. Maar er zit een discrepantie tussen 'altijd tentamens kunnen maken' en 'genoeg tentamenkansen aanbieden' Natuurlijk wil ik ook als het even kan alles in een keer halen, maar soms heb ik door beperkte tijd gewoon prioriteiten te stellen.

Daarom baal ik des te meer van registergoederen. Je mocht niet de aanname maken n.a.v. de casus die logischerwijs werd voorgesteld, maar je moest er iets totaal anders achter zoeken. Terwijl ik bij die casus toen de conclusie trok, schriftelijkheidsvereiste behoeft geen uitleg want is een gegeven. (uit e-mail correspondentie viel te herleiden dat er wilsovereenstemming was + koopakte was opgemaakt maar niet ondertekend)

Bleek de vraag compleet over het schriftelijkheidsvereiste te gaan. Want uit die koopakte mocht je niet afleiden dat de koop schriftelijk overeen was gekomen. En e-mail =/= schriftelijk genoeg al zegt art. 6:227a anders, maar kennelijk niet schriftelijk genoeg voor 7:2 lid 1 BW. Maargoed, ik was niet de enige die een dergelijke foutieve conclusie eruit trok gezien de nabespreking en de duidelijke verrassing aan de kant van de studenten :+ Dus Plas-Valburg had er zo bezien ook niks mee te maken. Tja..
mag het weten
pi_122760475
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Lukt het wat met Juridische Vaardigheden C?
pi_122760512
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Welke casus heb je uit te werken voor jeeveecee? :)
mag het weten
pi_122760630
JVC nog niet mee begonnen... :P

Iets over fouilleergebied
pi_122760783
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Jezus wat is Zutphen een eind weg :{
Ik vind het ook een verschrikkelijk oord.
pi_122760895
Op naar Amsterdam.
pi_122760964
Zutphense juffrouw :7
pi_122761127
quote:
99s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:17 schreef NotGuilty het volgende:
Zutphense troosteloosheid.
pi_122761143
quote:
9s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:15 schreef Tchock het volgende:
Op naar Amsterdam.