Ik word ook wethouderquote:PvdA’er misbruikt wachtgeld voor vakantie
AMSTERDAM -
Binnen de PvdA is een rel ontstaan over het wachtgeld van de vetrekkende Utrechtse wethouder Rinda den Besten. De Pvda’er heeft al een nieuwe baan, maar ontvangt desondanks de komende 7 weken 14.000 euro wachtgeld. Dat geld gebruikt ze voor een vakantie ‘om uit te rusten.’
Den Besten was sinds 2006 wethouder in de Domstad, de laatste jaren onder meer van Werk & Inkomen. Ze gaat per 1 april aan de slag als voorzitter van de raad van bestuur van onderwijsinstelling PO-Raad. Tot die tijd rust ze dus uit op kosten van de gemeenschap.
Veel partijgenoten zijn bijzonder onaangenaam getroffen door de wachtgeldregeling, schrijft het AD. Onder hen is ook partijvoorzitter Hans Spekman. ,,Ze heeft het wachtgeld helemaal niet nodig”, zo zegt hij. ,,De regeling is om een periode te overbruggen dat je geen werk hebt. Maar Rinda kan gewoon tot 1 april doorwerken als wethouder. Ik zou het nooit zo gedaan hebben.”
Spekman heeft zijn partijgenoot aangesproken op haar gegraai, maar zij is het niet met hem eens. Voor Spekman is de zaak daarmee afgedaan.
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:02 schreef eriksd het volgende:
Huuuuryyyy boy it's waiting there for you!
Ik moest lachenquote:
Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom ben je nu uitgesloten van de derde kans? Je kan je alvast inschrijven voor een master. Mocht je toch het vak halen aan het eind van de zomer dan kan je gewoon doorstromen binnen deze master.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestuurs is nodig voor de RAIO dacht ikquote:Op maandag 11 februari 2013 18:40 schreef Joosie200 het volgende:
Waarom eist de RuG voor civiel effect bestuurs en straf volledig terwijl de UvA/UL/RU elk aangeven genoeg te hebben aan enkel straf volledig?Want ik heb zoiets: als ik volgend jaar pas register en handels a opnieuw kan doen, dan doe ik extra vakken van Recht en ICT er meteen bij. Want volledig collegegeld ophoesten voor twee vakken, mij te duur. Dus dan wil ik wel waar voor mijn geld hebben
En als ik dan toch bezig ben, waarom niet meteen civiel effect meenemen?
A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd.(kan wel een verzoek doen, maar ik heb er een hard hoofd in) Voor de harde knip er was, had men als eis 'niet meer dan 15 EC deficiënt' en je mocht aan je master beginnen, waarbij je dat tekort tijdens de master kon wegwerken.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kans beter maak dan de tweede kansSowieso, wat zegt het over de beoordeling als het gemiddelde een 4,8 is door veel 3/4'en als cijfer en een handjevol 8/9
En het vreemde vind ik nog wel: voor handels a ging ik flink aan de slag, register had mijn prioriteit niet (want erfrecht/belasting/the likes waren belangrijker) Eindresultaat, register: 5,3 en handels a variërend van een 2,5 tot 3,4
Where did it all go wrong
Die gedachte snap ik. Maar het is dan wel jammer dat de ene universiteit een soepeler beleid hanteert t.a.v. civiel effect in vergelijking met de ander.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:45 schreef Ryon het volgende:
De gedachte achter civiel effect is volgens mij dat je gegronde kennis hebt van drie verschillende rechtsgebieden. Het is niet verplicht dat bestuursrecht daar een van is, maar dat kan vaak wel zo uitkomen.
Die harde knip is per vorig jaar ingevoerd als vervanging van het deficiënt van 15 EC. Ergens is het gewoon logisch, eerst het een afronden voordat je met het vervolg mag beginnen. Maar er zit een discrepantie tussen 'altijd tentamens kunnen maken' en 'genoeg tentamenkansen aanbieden' Natuurlijk wil ik ook als het even kan alles in een keer halen, maar soms heb ik door beperkte tijd gewoon prioriteiten te stellen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.
Lukt het wat met Juridische Vaardigheden C?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Irritant, van die boeken die steeds weer dichtklappen
Welke casus heb je uit te werken voor jeeveecee?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Irritant, van die boeken die steeds weer dichtklappen
Ik vind het ook een verschrikkelijk oord.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Jezus wat is Zutphen een eind weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |