dat was sarcastisch neem ik aan, dit zijn welbekende feiten. Is overigens niet perse iets mis mee, dit zijn keuzes die destijds gemaakt zijn. Goed of fout, daar kun je over twisten.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou iemand hebben gedreigd de info openbaar te maken dat katholieke priesters decennia lang kinderen misbruikten en dat men dit onder de hoed hield, dat de vaticaanbank drugsgelden witwasten en dat men vlak na de oorlog Nazi's naar Zuidamerika heeft helpen vluchten?
Stel je voor dat dit naar buiten komt, het schandaal wat dat zou geven...
Dat hadden ze in 1294 ook niet kunnen denken dat we in 2013 nog steeds met die flauwekul bezig zijn.quote:Het is tot nu toe slechts één keer eerder voorgekomen dat een paus opstapte. Dat was in 1294, toen paus Celestinus V de functie neerlegde.
Ik denk dat ze dat heel goed hadden kunnen bedenken. Secularisatie is pas iets van de laatste 50 jaar.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat hadden ze in 1294 ook niet kunnen denken dat we in 2013 nog steeds met die flauwekul bezig zijn.
Waarom?quote:
Ik heb niks met het papisme maar Bodar had gelijk dat de reportage om te janken was.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:22 schreef OProg het volgende:
Gelukkig. Toch nog Antoine Bodar met een reactie op 1.
Klopt. Zo'n reactie had de presentatrice ook duidelijk niet verwacht.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik heb niks met het papisme maar Bodar had gelijk dat de reportage om te janken was.
Ik quote je domme racistische post even.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Waarom?
De man is in zijn laatste toespraak homohaat verweten die nergens terug te lezen of te horen valt.
Maar heel nederland loopt achter dat gerucht aan als kippen zonder kop.
JP was een sympathiekere man , maar die krijg je hier ook niet mee terug
Wat nu een neger als paus?
Kan natuurlijk best want de paus is altijd al genegerd als ie iets zei
maar ga ik meteen naar ontdopen.nl want als vaticaan straks leeg geroofd wordt ga ik dat niet via het kerkezakje oplossen
Kleuterneuken, drugshandel financieren en oorlogsmisdadigers helpen vluchten is in jouw ogen open voor debat of dat wel zo erg is?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat was sarcastisch neem ik aan, dit zijn welbekende feiten. Is overigens niet perse iets mis mee, dit zijn keuzes die destijds gemaakt zijn. Goed of fout, daar kun je over twisten.
Doe maar fijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik quote je domme racistische post even.
Idd die presentatrice wist het even niet meer.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n reactie had de presentatrice ook duidelijk niet verwacht.
Het was dan ook meer een uitleg van meerdere uitspraken, waar een duidelijk patroon uit naar voren kwam. Niet van maar 1 losstaand iets dat uit zijn context werd gerukt, maar juist een uitvoerige analyse van die context.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Doe maar fijn.
Hij is niet dommer dan de topics over de aangenomen homofobe uitspraken van de paus in zijn laatste toespraak.
Of iemand bij de RK kerk wil horen moet hij vooral zelf weten.
Maar om weg te lopen om een incorrecte uitleg van een toespraak.... onnozel
Mohammed mocht, de Moslims mogen het want ies Koeltoer het dus waarom een priester niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kleuterneuken, drugshandel financieren en oorlogsmisdadigers helpen vluchten is in jouw ogen open voor debat of dat wel zo erg is?
Waarom moet ie zeggen dat homo's lief zijn?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:47 schreef Grouch het volgende:
[..]
Het was dan ook meer een uitleg van meerdere uitspraken, waar een duidelijk patroon uit naar voren kwam. Niet van maar 1 losstaand iets dat uit zijn context werd gerukt, maar juist een uitvoerige analyse van die context.
Maar idd, of hij dat bedoelde is debatteerbaar. Al had hij makkelijk aan alle speculatie een eind kunnen maken door gewoon een direct statement als "homos zijn lief" te maken.
Ze hadden zelfs een verdrag. Vaticaanstad zou zich niet mengen met de zaken in Duitsland en andersom.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:49 schreef desiredbard het volgende:
En alhoewel de kerk officieel neutraal was ... het was niet alsof de zwitserse garde in staat was geweest om ook maar een half batallionnetje wehrmacht af te slaan ... werd er genoeg hulp geboden
De laatste keer dat een Nederlander paus werd is ook eeuwen geleden net als dat een paus besluit met pensioen te gaan. Je weet nu niet wat er gebeurt.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:56 schreef TLC het volgende:
Geen Nederlanders in de running voor nieuwe Paus zeker ?(serieuze vraag)
Bisschop/Kardinaal Eijk. Maar ik zou daar geen geld op inzetten.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:56 schreef TLC het volgende:
Geen Nederlanders in de running voor nieuwe Paus zeker ?(serieuze vraag)
quote:
eh... nou nee daar kan je niet over twisten dat waren gewoon foute keuze's ofquote:Op maandag 11 februari 2013 17:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat was sarcastisch neem ik aan, dit zijn welbekende feiten. Is overigens niet perse iets mis mee, dit zijn keuzes die destijds gemaakt zijn. Goed of fout, daar kun je over twisten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |