abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123524074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:08 schreef Rnie het volgende:
Leek aan het woord :')

Ik heb vanaf april tot oktober part time bij de mediamarkt gewerkt en krijg nu een jaaropgaaf binnen.
Loon loonbelastingen: 5823
Ingehouden loonbelasting: 565
verrekende arbeidskorting: 246
Loon zorgverzekeringswet: 5437
ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet: 386

ik vul alles in via het formulier....alleen vind ik nergens de optie om Loon ZVW en ingehouden bijdrage ZVW terug...

Uiteindelijk geeft het programma aan dat ik die 565 terug krijg. Klopt dit wel? Moet de ingehouden ZVW er niet afgetrokken worden oid?
Zvw hoef je niet te verwerken in je aangifte. Als bovenstaande je enige inkomen is dan klopt het wel dat je 565 terug krijgt.
A mind with a heart of it's own
pi_123524116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zvw hoef je niet te verwerken in je aangifte. Als bovenstaande je enige inkomen is dan klopt het wel dat je 565 terug krijgt.
het was op dat moment mijn enige inkomen inderdaad...maar ik las ergens dat de ZVW teruggevorderd moet worden?
De enige echte.
pi_123524240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:11 schreef Rnie het volgende:

[..]

het was op dat moment mijn enige inkomen inderdaad...maar ik las ergens dat de ZVW teruggevorderd moet worden?
Nope, die zvw ben je gewoon verschuldigd over je inkomen. Die is dus ook netjes ingehouden zoals uit de jaaropgave blijkt. Wat wel gebeurt is dat je werkgever die zvw bijdrage aan je vergoed (t/m 2012 iig). Die vergoeding wordt weer onderdeel van je brutoloon waar dus weer belasting over berekend wordt. Die vergoeding zie je terug in het verschil tussen je brutoloon en loon zvw.
A mind with a heart of it's own
pi_123524507
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:15 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Nope, die zvw ben je gewoon verschuldigd over je inkomen. Die is dus ook netjes ingehouden zoals uit de jaaropgave blijkt. Wat wel gebeurt is dat je werkgever die zvw bijdrage aan je vergoed (t/m 2012 iig). Die vergoeding wordt weer onderdeel van je brutoloon waar dus weer belasting over berekend wordt. Die vergoeding zie je terug in het verschil tussen je brutoloon en loon zvw.
Dus als ik het goed begrijp moet ik bij het boxje: Bedrag betaald via voorlopige Aanslag inkomensafhankelijke bijdrage zvw gewoon 0 invullen? Aangezien het gewoon ingehouden is door mijn werkgever?
De enige echte.
pi_123525059
U heeft het niet goed begrepen. U doet helemaal niets met het ZVW-inkomen. U vult niets in bij: bedrag betaald via voorlopige Aanslag inkomensafhankelijke bijdrage zvw - u vinkt deze post dus niet aan.

Het ZVW-inkomen speelt o.a. wel een rol als er overige inkomsten zijn bijvoorbeeld als freelancer of als er ontvngen alimentatie is. Ook als er buitenlands inkomen is. Deze inkomsten heeft u allemaal niet.U kunt het ZVW-inkomen dus negeren.
pi_123525112
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:41 schreef belfis het volgende:
U heeft het niet goed begrepen. U doet helemaal niets met het ZVW-inkomen. U vult niets in bij: bedrag betaald via voorlopige Aanslag inkomensafhankelijke bijdrage zvw - u vinkt deze post dus niet aan.

Het ZVW-inkomen speelt o.a. wel een rol als er overige inkomsten zijn bijvoorbeeld als freelancer of als er ontvngen alimentatie is. Ook als er buitenlands inkomen is. Deze inkomsten heeft u allemaal niet.U kunt het ZVW-inkomen dus negeren.
Er mag wel je of jij gezegd worden hoor ;)

Duidelijk! Mijn dank is groot :)
De enige echte.
pi_123528948
ok dit is een beetje vreemd. Ik heb in 2012 t.o.v. 2011 geen loonsverhoging gehad, dezelfde auto vd zaak en dezelfde pensioenafspraken, toch is mijn loon en verzamelinkomen 15K hoger in 2012 dan 2011. Dit heeft nogal invloed op bv mijn kinderopvangtoeslag.

Als ik het even snel nareken klopt het zo'n beetje wel, maar dan is er iets goed fout gegaan in 2011.
Ik zal het maandag gelijk voorleggen bij mijn werkgever, maar heeft iemand een idee of er misschien wijzigingen zijn rekentechnisch voor het 2012 die dit kunnen verklaren?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_123529216
Kan niet rekentechnisch zijn 15k. Als het loon op je jaaropgave 15k verschilt, dan zal je je loonstrookjes van iedere maand moeten doorpluizen en kijken waar het verschil zit. Als het verschil niet daarin zit, dan zit het in aftrekposten (als je die verder nog hebt, of vorig jaar had en dit jaar niet). Of misschien in de bijtelling van je auto? Ik denk dat je naar je loonstrookjes moet gaan kijken.
Facts don't care about your feelings
pi_123529586
Hallo,

Ik heb een vraagje.
In juli ben ik afgestuurd op het hbo. Tot september heb ik hiervoor studiefinanciering gekregen. Per september ben ik gestart met een pre-master begonnen op de universiteit. Hiervoor krijg ik geen studiefinanciering. Ik heb hiervoor ongeveer 2000 studiekosten aan gemaakt. Ik heb alleen een bijbaantje waar ik een 3000 mee heb verdiend.. Als ik dit invoer in het programma dan wordt het verzamelinkomen wel lager, maar wordt de persoonsgebonden aftrek niet doorgezet naar het volgende jaar?

Alvast dank
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:22:42 #185
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_123530315
Vraagjes over vermogensbelasting:
* Geldt echt het vermogen van 1 januari 2012? Dacht altijd dat het om het gemiddelde van 1 januari 2012 en 1 januari 2013 ging?
* Mag je je studieschuld van je vermogen aftrekken? Wat moet je dan voor rekeningnummer invullen?
pi_123530485
Misschien handig voor in de OP:

Kleine HOWTO hoe je je belastingaangifte kan invullen op Linux:
• Maak een mapje voor je aangifte:
1mkdir $HOME/belastingdienst
• Genereer je voorinvulinformatie en sla het op in de belastingdienstmap.
• Download het aangifteprogramma en pak het uit:
1
2
3
4
cd $HOME/belastingdienst
wget "http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/apps/linux/ib2012_linux.tar.gz"
tar xvzf ib2012_linux.tar.gz
cd ib2012
• Voer het programma uit:
1./bin/ib2012ux --font=' ' --bestand="$HOME/belastingdienst/*.ibv2012"
'Clear' is een goed font.
జ్ఞ‌ా
pi_123530704
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:22 schreef Van_Poppel het volgende:
* Geldt echt het vermogen van 1 januari 2012? Dacht altijd dat het om het gemiddelde van 1 januari 2012 en 1 januari 2013 ging?
* Mag je je studieschuld van je vermogen aftrekken? Wat moet je dan voor rekeningnummer invullen?
1) ja de peildatum is 1 januari 2012. het gemiddelde werd vroeger gehanteerd, maar sinds kort niet meer dus
2) ja in box 3. De drempel is 2900 euries (heb ik zelf dus pech want zit eronder..)
pi_123530710
quote:
* Is veranderd, dus nu alleen op 01-01-12.
* Ja mag je opgeven in box 3.

10 sec. te laat :P
Facts don't care about your feelings
pi_123532713
734 euro terug... nog geen brief en dus nog geen geld binnen, maar het stond er wel in het programma. lekker :P
pi_123534143
Even een korte vraag over het eind-scherm met daarin de bedragen..

Ik heb 1 wit kader waar in staat: "Terug te krijgen" met een x-bedrag. Daaronder staan paarse kolommen met allemaal andere bedragen. Zijn dat de bedragen gebruikt in de berekening of moet ik daar ook kijken of ik iets moet terug betalen/ontvangen?

In die paarse kolom staat namelijk bij "Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekering" een bedrag dat hoger is dan hetgeen ik terug krijg. Alleen datzelfde bedrag is volgens mij gebruikt in de eindberekening waardoor ik denk dat ik het weer niet hoef terug te betalen :') Anybody?
pi_123536069
1 spaarrekening staat er niet bij. Kan natuurlijk zeggen dat ik hem zelf ook vergeten was. >:)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:50:47 #192
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_123536186
quote:
Wat is het laatste jaar dat je een aangifte IB hebt ingediend?
quote:
Rekeningnummer is niet verplicht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:52:13 #193
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_123536224
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:46 schreef Thrilled het volgende:
Even een korte vraag over het eind-scherm met daarin de bedragen..

Ik heb 1 wit kader waar in staat: "Terug te krijgen" met een x-bedrag. Daaronder staan paarse kolommen met allemaal andere bedragen. Zijn dat de bedragen gebruikt in de berekening of moet ik daar ook kijken of ik iets moet terug betalen/ontvangen?

In die paarse kolom staat namelijk bij "Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekering" een bedrag dat hoger is dan hetgeen ik terug krijg. Alleen datzelfde bedrag is volgens mij gebruikt in de eindberekening waardoor ik denk dat ik het weer niet hoef terug te betalen :') Anybody?
Verschuldigd minus inhoudingen minus voorlopige aanslagen is terug te krijgen of te betalen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:53:09 #194
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_123536246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:46 schreef Nicknaampje het volgende:
1 spaarrekening staat er niet bij. Kan natuurlijk zeggen dat ik hem zelf ook vergeten was. >:)
En nu vraag je aan ons de bevestiging of je dat inderdaad kunt?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:58:00 #195
311468 Van_Poppel
pi_123536361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:50 schreef ManAtWork het volgende:

[..]
Wat is het laatste jaar dat je een aangifte IB hebt ingediend?
Ik krijg de laatste jaren geen aangiftebiljet. Heb daarom ook niks ingediend. Alleen wanneer zo'n biljet naar je wordt gestuurd ben je verplicht een belastingaangifte te doen.

Edit: dat zal 2006 ofzo zijn geweest denk ik.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:01:53 #196
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_123536471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik krijg de laatste jaren geen aangiftebiljet. Heb daarom ook niks ingediend. Alleen wanneer zo'n biljet naar je wordt gestuurd ben je verplicht een belastingaangifte te doen.
Dat is dus niet waar. Ook als je weet dat je moet betalen, moet je aangifte doen.
quote:
In de tussentijd is er een hoop veranderd. ;)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:04:32 #197
311468 Van_Poppel
pi_123536544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ook als je weet dat je moet betalen, moet je aangifte doen.

Klopt, dat is ook de reden waarom ik die vraag stel. Zit waarschijnlijk nu net boven de grens...moet wsl een paar tientjes betalen.

Bedankt voor jullie antwoorden i.i.g. ^O^
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:18:02 #198
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_123536888
Nog een eigen-woningvraag: in 2012 hebben we een voorlopige koopakte ondertekend. Over een paar weken is de sleuteloverdracht. Welk antwoord moet dan gegeven worden op de vraag: heeft u in 2012 een woning gekocht? Ik kan het antwoord nergens vinden. Ik neem toch aan dat de datum van levering ook de aankoopdatum is, temeer omdat op dat moment alle bijkomende kosten duidelijk zijn, toch?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_123536889
Hi,

Mag je als je zelf 50 % van een cursus betaald en je werkgever de rest 100 % van de cursuskosten aftrekken?

Ik heb zelf de cursus geboekt en het volledige bedrag overgamaakt en pas later wel nog net in 2012 het gedeelte van de oud werkgever ontvangen.

Dit omdat het in dit geval helaas om een regeling uit een sociaal plan gaat.

Grt,

KMS
pi_123537593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als je toch niet aangifteplichtig bent, zou ik als ik jou was voor de gein eens kijken of je vanaf 2008 nog recht hebt op een teruggave van de Belastingdienst.. Als blijkt dat je moet betalen dan dien je niks in, maar voor hetzelfde geldt krijg je nog wat euries.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')