je verzamelinkomen is inderdaad de basis voor je toeslagen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik had nog een kleine vraag die hier bij hoort. Door die dikke aftrek valt mijn verzamelinkomen ineens 7k lager uit dan verwacht. Het verzamelinkomen is het inkomen dat effect heeft op zorg/huur toeslag, toch? Dat zou dan betekenen dat ik alsnog een stukje zorg/huurtoeslag krijg(mijn huisgenoot verdient ook)
Leuk tijdverdrijf.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:01 schreef JumpingJacky het volgende:
Het aangifteprogramma voor ondernemers is beschikbaar dus ik heb weer wat te doen dit weekend
Rompslomp? Binnen twee weken alles keurig netjes geregeld.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn software moet nog geüpdatet worden![]()
Moest jij ook door die hele administratieve rompslomp van het KPN PKIoverheidsshit ManAtWork?
Yep.. ik vind belastingen sowieso gelegaliseerde diefstal. Ben ook pro zwart werken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus jij maakt een fout en noemt het vervolgens stelen
Nee ik werk niet zwart..zeker niet als ik officieel belastingconsulent zou zijn. Weet nog niet wat ik ermee ga doen..belastingwetgeving is ingewikkeld en iedereen heeft ermee te maken..genoeg werk dus vermoed ikquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar belastingen zijn inderdaad legaal en zwart werken illegaal daar zit het verschil
Hey, misschien moet je een zwart werkende belastingconsulent worden!!
Herkenbaar. Alleen kwam de geheime politie bij ons wel langs voor een paspoortcontrole.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh bij mij ging het minder soepel... nu moet er zelfs nog iemand langskomen om m'n ID te checken (alsof we een rechtstreeks verbinding met het witte huis hebben ofzo) maar die is niet op komen dagen
Bij mij is er ook iemand langs geweest. Keurig op het afgesproken tijdstip.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh bij mij ging het minder soepel... nu moet er zelfs nog iemand langskomen om m'n ID te checken (alsof we een rechtstreeks verbinding met het witte huis hebben ofzo) maar die is niet op komen dagen
Belastingconsulent/adviseur is een uitstervend ras. Iedereen vindt de antwoorden op internet en de belastingdienst weet alles al van je en vult het al voor je in.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee ik werk niet zwart..zeker niet als ik officieel belastingconsulent zou zijn. Weet nog niet wat ik ermee ga doen..belastingwetgeving is ingewikkeld en iedereen heeft ermee te maken..genoeg werk dus vermoed ik
Je bent aan het shoppen in de wet. Het deel van de wet dat er een aftrekpost voor werknemersaftrek is ken je wel (art. 3.87 IB), maar het simpele principe van "wie stelt bewijst" (art. 150 Rv) vergeet je dan, want hey... niet iedereen kan de wet kennen (terwijl iedere Nederlander juist geacht wordt die wél te kennen). Recht heb je niet per definitie, je toont aan dat je het hebt. Als jij dat niet kan, kan de BD 2 dingen doen: 1. Je op je mooie blauwe/groene/bruine ogen vertrouwen óf 2. de aftrekpost uit de aangifte verwijderen omdat jij niet aan je wettelijke verplichting kan voldoen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yep.. ik vind belastingen sowieso gelegaliseerde diefstal. Ben ook pro zwart werken.
Bedankt voor je snelle antwoord. De klanten hebben wel betaald. Ik heb dus een bedrag als omzet.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat je niet begrijpt hoe een boekhouding werkt. Al heb je alleen omzet gehad en geen kosten, dat moet die omzet nog wel ergens op de balans komen te staan. Of je klanten hebben nog niet betaald (debiteuren) of via de bank betaald...
In dat geval is dit je enige debet saldo, credit zelfde bedrag op eigen vermogen (kapitaal).
De hele btw (ook een balansrekening) kan je dus direct glad boeken omdat je recht hebt op KOR, dit is ook weer extra omzet inderdaad (zou het wel apart specificeren).
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 00:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Juist, dus stel je omzet was ¤1000 excl. btw, hij heeft het overgemaakt naar je bankrekening en dat is het enige wat er in 2012 gebeurd was dan krijg je dus:
Balans
Debet: bank ¤1210
Credit: eigen vermogen ¤1210
W&V
Credit: omzet ¤1000
Credit: KOR (omzet, overige opbrengsten) ¤210
De btw stond dus eerst credit op de balans als af te dragen btw, maar door de KOR kreeg je dit terug en verschuift dit naar de omzet. Welterusten.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Belastingconsulent/adviseur is een uitstervend ras. Iedereen vindt de antwoorden op internet en de belastingdienst weet alles al van je en vult het al voor je in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |