abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5649677
Ons land zou militair mee moeten doen met een eventuele Amerikaanse aanval op Irak, dat meent 66% van Nederlanders. Voorwaarden zijn wel dat bewezen is dat Saddam Hussein massavernietigingswapens heeft en dat de Veiligheidsraad een militaire actie goedkeurt. Zonder VN-goedkeuring daalt de instemming naar rond de 40%. De instemming onder Nederlanders is opmerkelijk hoog. (zie ook FP)
--

Laten we ons leiden door de verhalen? Wil men ons doen geloven dat het om de 'massavernietigingswapens' gaat en niet om de olievelden van Irak? Is ons nuchtere volkje op het verkeerde been gezet?

Elke kont heeft twee gezichten
  woensdag 4 september 2002 @ 11:32:18 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5649749
De VS heeft ook massavernietigingswapens!
Wie stemt voor een aanval op de VS?

IK WEL!

pi_5649767
Against Irak...goed plan, zeker als Blair deze week (cq. komende 2 weken) de bewijzen op tafel legt, en het echt klopt....veeg irak dan maar van de kaart. En vlug een beetje.

En al is het voor de olievelden... Gaat de benzineconsumptieprijs weer lekker naar beneden

@®|_()
pi_5649783
idd, bij bewijzen is militair ingrijpen verantwoord, ook onder VN resoluties....en NL mag wel eens wat kloten laten zien, dus gewoon fijn meedoen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_5649793
nou dus totaal niet mee eens een aanval op irak bereik je helemaal niks mee, amerika wil alleen maar laten zien dat het nog steeds heel sterk is, laat de vs maar lekker alleen aanvallen op irak, en laat ze dan maar eens voelen wat voor onzin het is om zo'n land aan te vallen, zodat de publieke opinie in amerika ook eindelijk inziet dat het niet alles is om zomaar te doen wat ineens boven komt drijven.

Als je het mij vraagt is die Bush een beetje geil op het wereldgezag

als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan
pi_5649794
Als je de nieuws berichten goed gelezen heb dan kan je zien dat dit een Amerikaans onderzoek is geweest.

Dus ik zeg bullshit, weeral amerikaanse propaganda.

Ik ben niet bruce maar willis, beginnen als het stil is. Met ille spuugdingen die ik wind om 10 vingers. En of t nou Juli November of April is, wat ik wil is wat ik doe, check goed wat de deal is! .....Opgezwolle!!!....
  woensdag 4 september 2002 @ 11:42:29 #7
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5649922
quote:
Op woensdag 04 september 2002 11:35 schreef cereal het volgende:
Als je de nieuws berichten goed gelezen heb dan kan je zien dat dit een Amerikaans onderzoek is geweest.

Dus ik zeg bullshit, weeral amerikaanse propaganda.

onderzoek heeft nooit plaats gevonden is zo uit de lucht gegrepen.....of kennen we iemand hier die door de vs is gebelt om naar zijn menig tevragen???

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
pi_5649930
quote:
Op woensdag 04 september 2002 11:33 schreef spooner2k het volgende:
Against Irak...goed plan, zeker als Blair deze week (cq. komende 2 weken) de bewijzen op tafel legt, en het echt klopt....veeg irak dan maar van de kaart. En vlug een beetje.

En al is het voor de olievelden... Gaat de benzineconsumptieprijs weer lekker naar beneden

Alleen voor de Amerikanen, en die betalen reeds maar een derde van wat wij moeten dokken voor brandstof. Het lijkt dus voornamelijk bedoeld om 'the American way of life' in stand te houden. De benzine wordt er voor ons geen cent goedkoper van.
pi_5649949
Ik vind Saddam maar een eng onbetrouwbaar mannetje.

Van mij mogen ze aanvallen voordat het dadelijk te laat is.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5650009
Ik geloof er geen flikker van.

Fok had laatst ook zo'n poll, daar kwamen toch echt hele andere uitkomsten uit.

pi_5650030
quote:
Op woensdag 04 september 2002 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vind Saddam maar een eng onbetrouwbaar mannetje.

Van mij mogen ze aanvallen voordat het dadelijk te laat is.

De wereld is vergeven van de enge, onbetrouwbare mannetjes, Strolie. Waarom deze wèl aanpakken en de anderen niet?
pi_5650044
Ik vind dat er nog niet genoeg bewijzen zijn dat Saddam de middelpunt is van de "Axis-of-evil". Ik denk dat er wat engere dingen zijn in deze wereld.
Specs & Pics The Flameseeker
Gadgets: SE T610, iRiver iHP-100 and The Strategic Commander
Aspirant "Hellbender" Chauffeur
pi_5650049
quote:
Op woensdag 04 september 2002 11:48 schreef Gellius het volgende:
De wereld is vergeven van de enge, onbetrouwbare mannetjes, Strolie. Waarom deze wèl aanpakken en de anderen niet?
Deze heeft enge wapens en heeft reeds bewezen geen scrupules te hebben met het inzetten daarvan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 4 september 2002 @ 11:51:56 #14
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_5650073
Ik ben tegen! Man wat ik op die amerikanen met hun wereldverbeterend waarschuwend vingertje terwijl ze zelf constant naast de pot pissen. Vuile machtswellustige hypocrieten zijn het, met die apekop voorop.

en voordat mensen nu weer 'linkse rakker' gaan roepen, ik stem rechts van het midden...

[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_5650104
quote:
Op woensdag 04 september 2002 11:51 schreef DrPurno het volgende:
Ik ben tegen! Man wat ik op die amerikanen met hun wereldverbeterend waarschuwend vingertje terwijl ze zelf constant naast de pot pissen. Vuile machtswellustige hypocrieten zijn het, met die apekop voorop.

en voordat mensen nu weer 'linkse rakker' gaan roepen, ik stem rechts van het midden...

Ik krijg inderdaad telkens het gevoel alsof nederland aan de verkeerde kant staat inderdaad.
Bush wil zijn pappies oorlog nog een keer doen. EN dit keer beter dan zijn pa.

Alle remmen los dus en lekker in het donker gloeiende bagdad er van maken.

Specs & Pics The Flameseeker
Gadgets: SE T610, iRiver iHP-100 and The Strategic Commander
Aspirant "Hellbender" Chauffeur
pi_5650390
meerendeel der Nederlanders is voor, mits de VN-Veiligheidsraad goedkeuring geeft. Onder die voorwaarde ben ik er ook voor. vergeet niet dat Irak over korte tijd de middenlange afstandsraketten klaar heeft die opEuropa zullen worden gericht!
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5650679
quote:
Op woensdag 04 september 2002 12:12 schreef eenuitduizend het volgende:
meerendeel der Nederlanders is voor, mits de VN-Veiligheidsraad goedkeuring geeft. Onder die voorwaarde ben ik er ook voor. vergeet niet dat Irak over korte tijd de middenlange afstandsraketten klaar heeft die opEuropa zullen worden gericht!
Hoever reikt een middellange afstandsraket denk je?
pi_5650700
quote:
Op woensdag 04 september 2002 12:34 schreef proximity het volgende:

[..]

Hoever reikt een middellange afstandsraket denk je?

die op dit moment in de maak zijn kunnen straks geheel Europa raken.
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5650889
quote:
Op woensdag 04 september 2002 12:35 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

die op dit moment in de maak zijn kunnen straks geheel Europa raken.

Heb je een bron van deze bewering??

Van mij mogen ze Irak met rust laten totdat er overtuigend bewijs is dat Saddam ook echt de kloten heeft om rakettten, die wel afgaan, te lanceren.

pi_5651031
Tegen. Sowieso zijn er voor Europa geen redenen om Irak aan te vallen. Mocht Irak wapens hebben dan gebruiken ze ze tegen Amerika. Verder verwacht ik dat de bewijzen miniem zijn en dat Amerika dan toch iedereen tegen zich krijgt. Onder andere Midden-Oosten/Rusland en vergeet vooral de negatieve gevolgen voor de economie niet.

Wat zijn trouwens de redenen voor Nederland om zo'n oorlog te rechtvaardigen? Dat Saddam "gevaarlijk" is?

pi_5651155
Eerst diplomatie, dan aanvallen. Irak is echt niet achterlijk: die hebben ook liever inspecteurs dan een raket op hun dak.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_5651199
quote:
Al hadden ze de meest geavanceerde raketten van de wereld. Waaruit zou moeten blijken dat Irak van plan is om Europa aan te vallen? Noem me gek, maar de enige reden die ik kan verzinnen is als Europa Irak aanvalt.
pi_5651253
Gewoon geil gelul van de VS. Ze willen weer laten zien dat ze de beste wapens hebben. Als ze bewijzen hebben dat Sadam raketten bouwt dan kunnen ze die instalaties toch uitschakelen?? Fabrieken weten ze toch te vinden???... blijkbaar is er niks waar we ons zorgen over hoeven te maken.. behalve over Bush en zijn plannen om de wereld een beetje naar de klote te helpen.
  woensdag 4 september 2002 @ 14:03:50 #24
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5652082
quote:
Ze hadden in 1990 nog 6 componenten voor de superkanon nodig om een bereik te hebben met hun rakketen tot spanje
met middellange afstandsraketten halen ze maximaal spanje, geen nederland
Daar maak ik me niet druk om
Alleen wel dat hij nucleare, chemische en biologische wapens heeft dat ie aan terroristen kan geven en die wel weer kunnen besluiten even brussels of amsterdam te bestoken
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5652122
quote:
Op woensdag 04 september 2002 13:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Al hadden ze de meest geavanceerde raketten van de wereld. Waaruit zou moeten blijken dat Irak van plan is om Europa aan te vallen? Noem me gek, maar de enige reden die ik kan verzinnen is als Europa Irak aanvalt.

Gesteld dat op een gegeven moment Irak in de positie zit waar Afghanistan toen met Al Qaida in zat: ze bieden onderdak aan mensen die werkelijk uitgeleverd MOETEN worden. Dan kun je dus niks doen, als ze kernwapens hebben. En die terroristen vallen zelf wel aan, die geven WEL de eerste klap.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')