Gietijzer kan breken he als je er mee slaatquote:Op maandag 11 februari 2013 11:56 schreef Mgolovic het volgende:
Mijn vrouw wil al enige tijd een gietijzeren pan, en nu wil ik haar er als verrassing één cadeau doen. Ik heb alleen geen flauw idee welke ik moet nemen. Hij zal waarschijnlijk het meest worden gebruikt om vlees/stoofpotten in te garen, en misschien stamppotten. Nu las ik al dat er verschil zit tussen 100% gietijzer en geëmailleerd, en dat 100% gietijzer beter zou zijn maar dat hij dan wel eerst uitgebrand moet worden o.i.d? En welk formaat is nou een beetje standaard?
Omdat het onze eerste gietijzeren pan zal worden wil ik een niet al te duren nemen, zo tussen de ¤ 50,00 en max. ¤ 75,00 of zo.
Waarom is Le Creuset beter dan een andere gietijzeren pan?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:18 schreef golfer het volgende:
http://www.lecreuset.nl/Onze-Producten/Gietijzer/
Omdat Golfer.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Waarom is Le Creuset beter dan een andere gietijzeren pan?
Precies!quote:
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:28 schreef Redcoon het volgende:
Emaille is best tof, ik durf alleen niet te zeggen of het veilig is om stamppot te prakken in een emaille pan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien ben ik een schijterd, maar ik ben bang dat je met zo'n stamppot stamper het emaille kan beschadigen. Ik weet niet hoeveel geweld zo'n laag kan weerstaan.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou dat een probleem zijn?
Zo maak je babyvoedsel!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:42 schreef Mgolovic het volgende:
Het prakken zal niet zo'n probleem zijn, dat wordt meestal gedaan met een staafmixer![]()
[ afbeelding ]
Mesje kan daarbij nooit de pan raken.
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:46 schreef Mgolovic het volgende:
Ook niet tot het één papje is natuurlijk, alleen om een gedeelte gedeelte van de groente gemixt te hebben met de aardappelen, en de rest in stukken er door.
Geef ik er die één bijquote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!
Koop gewoon een stamper voor een paar euro bij de hema, werkt perfekt!
[ afbeelding ]
Als je de goede aardappelen gebruikt niet, zag ik laatst op 24 kitchen. Het valt dus nogal mee. Ik geloofde dat ook altijd.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!
Koop gewoon een stamper voor een paar euro bij de hema, werkt perfekt!
[ afbeelding ]
Liever niet, dan is de verrassing er af he. En ik vermoed dat ze het zelf ook niet precies weet.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Vraag eens aan je vriendin vrouwwat voor een ze het liefste wil!
Weet je welke maat je wil hebben? Waar wil ze de pan voor gebruiken?quote:Op maandag 11 februari 2013 15:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Liever niet, dan is de verrassing er af he. En ik vermoed dat ze het zelf ook niet precies weet.
Ik zat zelf te denken aan 28 cm. Zal regelmatig vlees in worden gebraden, stoofvlees, en in de winter veel stamppotten.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet je welke maat je wil hebben? Waar wil ze de pan voor gebruiken?
Emaille is in allerlei kleuren te maken en te verkrijgen.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:48 schreef noutie het volgende:
Maar om terug te komen op de pan:
2 Email is wit en dan zie je beter of je vlees lichtbruin of donkerbruin is. Tegen een zwarte ondergrond is dat lastiger te zien.
Zijn ook 2 (kleine) kinderen. Die eten natuurlijk niet zo veel maar als er mensen blijven eten is het wel makkelijk dat er voldoende in de pan kan.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:58 schreef noutie het volgende:
28 cm is al vrij groot. Daar kan je met 4 à 5 uit eten. 24/25 cm is meer wat voor een 2-pers huishouden.
Zal best, maar je neemt natuurlijk wit of iets van créme ofzo.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Emaille is in allerlei kleuren te maken en te verkrijgen.
Mijn braadpannen van emaille zijn gewoon zwart:quote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef noutie het volgende:
Zal best, maar je neemt natuurlijk wit of iets van créme ofzo.
Dan pak je toch lekker groot. Als je vriendin niet te iel is dan kan het best. Want groter is natuurlijk ook zwaarder.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Zijn ook 2 (kleine) kinderen. Die eten natuurlijk niet zo veel maar als er mensen blijven eten is het wel makkelijk dat er voldoende in de pan kan.
Mijn vriendin weigert het om mijn braadpannen af te wassen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Dan pak je toch lekker groot. Als je vriendin niet te iel is dan kan het best. Want groter is natuurlijk ook zwaarder.
Je bent me net voorquote:Op maandag 11 februari 2013 16:23 schreef ABundy het volgende:
Ik kwam dit tegen: http://www.spullen.nl/opruiming . Nog 20 uur geldig. Heb er geen verstand van maar past in je budget. Dacht laat ik het maar delen.
Kenners die hier een blik op kunnen werpen?quote:Op maandag 11 februari 2013 16:23 schreef ABundy het volgende:
Ik kwam dit tegen: http://www.spullen.nl/opruiming . Nog 20 uur geldig. Heb er geen verstand van maar past in je budget. Dacht laat ik het maar delen.
Wat is het verschil?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:24 schreef habanero het volgende:
vind Staub veel prettiger dan Le Creuset !
wel iets duurder maar onverwoestbaar.
Dat vroeg ik me dus ook af. Moet ik mijn budget nou verhogen en inderdaad een Creuset kopen, want dat is tenslotte "het beste". Maar wat is daar dan "het beste" aan? Wordt het eten lekkerder? Gaat de pan langer mee? Is de emaille laag krasbestendiger?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:19 schreef Bramito het volgende:
Mijn moeder heeft al honderd jaar een Staub en een Creuset. Ik vind het meer van hetzelfde. Ik heb een Creuset. Prima ding, maar volgens mij werkt een goedkopere pan net zo goed.
Dit zijn inderdaad fijne pannen voor echt een rotbedrag. Maak er veel gebruik van.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef Nikos1986 het volgende:
Geen Creuset, maar lekker groot en prima binnen het budget: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40131725/
Geëmailleerd is wat gebruikersvriendelijker. Deze kun je gewoon met een sopje afwassen.
Zonder emaille moet je inderdaad inbranden en mag niet met zeep gewassen worden.
Alle dure dingen die ik heb voor de keuken zijn cadeautjes. (behalve m'n ijsmachine) Als ik zelf iets moet kopen ga ik meestal voor de middenweg. Ik zou zonder twijfel een gietijzeren pan van de Hema of Ikea kopen. De reden dat ik die van de Ikea nooit gekocht heb is omdat die ovaal is. Ik wilde liever een ronde. De Creuset zal wel iets zwaarder zijn, maar de prijs is gewoon belachelijk. Ik zou me aan m'n budget houden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:29 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af. Moet ik mijn budget nou verhogen en inderdaad een Creuset kopen, want dat is tenslotte "het beste". Maar wat is daar dan "het beste" aan? Wordt het eten lekkerder? Gaat de pan langer mee? Is de emaille laag krasbestendiger?
Nee, je hoeft echt geen Staub of Creuset te kopen. Die van de Hema lijkt me wat klein, die van Ikea is inderdaad ovaal. Dan is die uit je linkje nog heel aardig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:29 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af. Moet ik mijn budget nou verhogen en inderdaad een Creuset kopen, want dat is tenslotte "het beste". Maar wat is daar dan "het beste" aan? Wordt het eten lekkerder? Gaat de pan langer mee? Is de emaille laag krasbestendiger?
Zoeen.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:50 schreef Mgolovic het volgende:
Zoiets?
http://www.megapool.nl/bk-h6050-528-braadpan
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |