Gietijzer kan breken he als je er mee slaatquote:Op maandag 11 februari 2013 11:56 schreef Mgolovic het volgende:
Mijn vrouw wil al enige tijd een gietijzeren pan, en nu wil ik haar er als verrassing één cadeau doen. Ik heb alleen geen flauw idee welke ik moet nemen. Hij zal waarschijnlijk het meest worden gebruikt om vlees/stoofpotten in te garen, en misschien stamppotten. Nu las ik al dat er verschil zit tussen 100% gietijzer en geëmailleerd, en dat 100% gietijzer beter zou zijn maar dat hij dan wel eerst uitgebrand moet worden o.i.d? En welk formaat is nou een beetje standaard?
Omdat het onze eerste gietijzeren pan zal worden wil ik een niet al te duren nemen, zo tussen de ¤ 50,00 en max. ¤ 75,00 of zo.
Waarom is Le Creuset beter dan een andere gietijzeren pan?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:18 schreef golfer het volgende:
http://www.lecreuset.nl/Onze-Producten/Gietijzer/
Omdat Golfer.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Waarom is Le Creuset beter dan een andere gietijzeren pan?
Precies!quote:
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op maandag 11 februari 2013 14:28 schreef Redcoon het volgende:
Emaille is best tof, ik durf alleen niet te zeggen of het veilig is om stamppot te prakken in een emaille pan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien ben ik een schijterd, maar ik ben bang dat je met zo'n stamppot stamper het emaille kan beschadigen. Ik weet niet hoeveel geweld zo'n laag kan weerstaan.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou dat een probleem zijn?
Zo maak je babyvoedsel!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:42 schreef Mgolovic het volgende:
Het prakken zal niet zo'n probleem zijn, dat wordt meestal gedaan met een staafmixer![]()
[ afbeelding ]
Mesje kan daarbij nooit de pan raken.
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:46 schreef Mgolovic het volgende:
Ook niet tot het één papje is natuurlijk, alleen om een gedeelte gedeelte van de groente gemixt te hebben met de aardappelen, en de rest in stukken er door.
Geef ik er die één bijquote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!
Koop gewoon een stamper voor een paar euro bij de hema, werkt perfekt!
[ afbeelding ]
Als je de goede aardappelen gebruikt niet, zag ik laatst op 24 kitchen. Het valt dus nogal mee. Ik geloofde dat ook altijd.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet doen! Dan worden je aardappelen een soort behanglijm! Door het gebruik van een blender/staafmixer, maak je de structuur kapot en dat komt niet ten goede aan de smaak!
Koop gewoon een stamper voor een paar euro bij de hema, werkt perfekt!
[ afbeelding ]
Liever niet, dan is de verrassing er af he. En ik vermoed dat ze het zelf ook niet precies weet.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Vraag eens aan je vriendin vrouwwat voor een ze het liefste wil!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |