Dat zegt toch gewoon dat het over is.quote:Afgelopen week was weer zo'n ontwijkmoment. Met vrienden (alleen de mannen) op vakantie geweest. Daar een ontzettend leuke vrouw tegen het lijf gelopen en je raadt het al... Man, wat voelde dat goed. De geborgenheid, het vastpakken.. alles! Achteraf heb ik absoluut geen spijt en heb ik mijn vriendin niet eens gemist....
En begin daar dus ook absoluut niet aan; het maakt niets makkelijker of beter. Ga daarover dus in gesprek met je vriendin, dat jij echt geen kinderen wil. En wat de relatie zelf betreft, tsja... er aan werken heb je al geen zin meer in zeg je. Waarom eigenlijk niet. Wil je de makkelijkere weg van alles negeren en er vooral niet aan werken belopen. Heeft het dan nog wel toekomst om bij elkaar te blijven. En als je haar al niet durft te vertellen dat je echt geen kinderen wil, hoe wil je dan ooit vertellen dat je gevoel voor haar en je geloof in de relatie verdwenen is.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:27 schreef Dimens het volgende:
Geen ervaringsdeskundige maar ik denk dat je er beter mee kan stoppen. Als ik het zo hoor is er niets tussen jullie wat de relatie nog in stand zou moeten houden. Geen kinderen gelukkig.
Dit viel mij op. Is het echt oprakelen als het je toch al bezig houdt? Ik denk dat iets juist een grotere lading krijgt als je er niet over praat.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
We praten al jaren te weinig over de dingen die ons bezig houden, en ik heb er ook geen behoefte aan... Zaken die ons zoveel verdriet hebben gebracht, waarom alles weer oprakelen?
Zolang je je niet kwetsbaar durft op te stellen in een relatie zal je nooit echt gelukkig blijven in een relatie denk ik, en ga je langs elkaar heen leven en groei je uiteindelijk uit elkaar.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
Mijn partner heeft hé-le-maal niets in de gaten. Mijn pokerface beschermt me namelijk al jaren tegen mijn werklijke gevoel.
Een psych zal zeggen dat dit vluchten is en vluchten nooit goed is, maar ik weiger om mij nu zo kwetsbaar te moeten opstellen. Wat dan ben ik bang dat mij hetzelfde gebeurd.
* Bastoenie ziet een lijk al in de kast liggenquote:Op maandag 11 februari 2013 08:04 schreef SharQueDo het volgende:
TS. Hoe ruim je problemen 'letterlijk' op en stop je ze in een kast? Hoe moet ik dat voor me zien?
quote:
Does....not.....compute.....quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
Daar een ontzettend leuke vrouw tegen het lijf gelopen en je raadt het al... Man, wat voelde dat goed. De geborgenheid, het vastpakken.. alles! Achteraf heb ik absoluut geen spijt en heb ik mijn vriendin niet eens gemist....
Wat bedoel je daarmee? Je bent bang dat als je met je partner praat over hoe je je voelt, dat je dan een burn out krijgt zoals zij?quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
Een psych zal zeggen dat dit vluchten is en vluchten nooit goed is, maar ik weiger om mij nu zo kwetsbaar te moeten opstellen. Wat dan ben ik bang dat mij hetzelfde gebeurd.
Je hebt helemaal gelijk, maar het is wel simpel gezegd. Mensen denken idd vaak dat het gras groener is, maar het is heeeel moeilijk om je open te stellen tegen mensen. Ik heb dat ook. Alleen ik heb al vaker ondervonden dat het gras overal even groen isquote:Op maandag 11 februari 2013 10:33 schreef Impossibruuu het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen, hoe makkelijk mensen een relatie weggooien en op vlak van communicatie met de partner volledig de plank misslaan, en dat meestal omdat ze in de veronderstelling zijn dat het gras bij de buren groener is.
Precies, afkappen die handel en sletjes neuken.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:44 schreef kloon89 het volgende:
je zegt enerzijds dat gebeurtenissen door de jaren heen jullie band sterker heeft gemaakt maar anderzijds dat jullie nooit echt over dingen praten. Dat kan ik niet helemaal rijmen.
Verder lijkt me dit niet eens een twijfelgeval: ik zou ermee stoppen.
Nou, dat zeg ik niet. Maar het lijkt erop alsof het punt waarop TS de boel nog kan keren, al gepasseerd is.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Precies, afkappen die handel en sletjes neuken.
Gewoon zonder communicatie verder naar je vriendin die je al 16 jaar hebt, who gives a fuck.
Ik denk dat als je 16 jaar samen bent en allerlei tegenslagen hebt overwonnen samen, het toch minstens de moeite waard is om je klep eens open te trekken.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:49 schreef kloon89 het volgende:
[..]
Nou, dat zeg ik niet. Maar het lijkt erop alsof het punt waarop TS de boel nog kan keren, al gepasseerd is.
Dat denk ik ook, maar soms is het daarvoor te laat.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je 16 jaar samen bent en allerlei tegenslagen hebt overwonnen samen, het toch minstens de moeite waard is om je klep eens open te trekken.
Deze relatie stoppen is misschien wel het verstandigste, maar dat ontslaat je niet van het feit dat je zal moeten werken aan je geslotenheid, anders loopt elke volgende relatie net zo hard op de klippen.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
Beste lezer,
Ik ben inmiddels 34. Mijn partner en ik kennen elkaar ruim 16 jaar. Op het oog een prima relatie en voor de buitenwereld zijn we het "ideale stel". Beide een leuke en vaste baan en een schitterend huis wat we prima kunnen betalen. Verder dus weinig operationele zorgen om het zo maar even uit te drukken.
We hebben samen ontzettend veel meegemaakt, wat er al die jaren alleen maar voor gezorgd heeft dat onze relatie sterker werd. Maar wat ook tot een onzettend hoge muur om mij heen heeft geleid. Alles voor zelfbescherming. Ik ga niet in een hoekje zitten janken, maar vooral doorgaan en doorgaan. Problemen ruim ik letterlijk op en stop ze in de kast. Mijn vriendin heeft dit eigenlijk ook altijd op deze manier gedaan.
We praten al jaren te weinig over de dingen die ons bezig houden, en ik heb er ook geen behoefte aan... Zaken die ons zoveel verdriet hebben gebracht, waarom alles weer oprakelen?
In het verleden hebben we afgesproken dat we niet wilden trouwen en dat we bewust niet voor kinderen zouden kiezen. Lekker van elkaar genieten, reizen etc.
Vorig jaar werd mijn vriendin ziek. Een fikse griep. Na 2 weken lag ze nog altijd ziek op bed. Conclusie: een burn-out door alles wat er in het verleden is gebeurd. Haar lichaam hielt gewoon op met functioneren... Doodmoe, letterlijk 21 uur per dag slapen gedurende een periode van ruim 3 maanden. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en is ze nog altijd thuis. Ze is gelukkig erg opgeknapt, maar nog altijd niet de "oude". Daarnaast is ze nooit depressief geweest gedurende deze periode en heeft ze haar positiviteit vast kunnen houden, maar goed, als je lichaam niet mee werkt, dan houdt het natuurlijk op.
Als ik bovenstaande even parkeer, dan heb ik gedurende onze relatie wel eens getwijfeld of dit het allemaal wel is. Ze is de enige waar ik ooit het bed mee heb gedeeld en ik heb haar nooit bedrogen. Is er meer? Is het gras groener? Geen sleur meer? Dit gevoel heb ik gelukkig altijd weer weten om te buigen. Zij is de ware voor mij.
Tot halverwege 2012. Ze wilt nu toch graag kinderen... En ik niet. Het gevoel van twijfel zet nu door. En ik word er stapelgek van. Vanwege het herstel van mijn partner durf ik er niet met haar over te praten... Bang voor de gevolgen? Ja, heel erg.
Sindsdien doe ik niets anders dan onze relatie analyseren en kom ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk geen relatie kan noemen. Al jaren niet. We leven om elkaar heen, praten oppervlakkig met elkaar en ontwijk ik haar zelfs onbewust om maar niet te hoeven praten over wat ons werkelijk bezig houdt. Ons seksleven staat op het nulpunt en voordat ze ziek werd was het gemiddeld eens per 2 maanden...
Afgelopen week was weer zo'n ontwijkmoment. Met vrienden (alleen de mannen) op vakantie geweest. Daar een ontzettend leuke vrouw tegen het lijf gelopen en je raadt het al... Man, wat voelde dat goed. De geborgenheid, het vastpakken.. alles! Achteraf heb ik absoluut geen spijt en heb ik mijn vriendin niet eens gemist....
Natuurlijk is dat niet gezond, dat besef ik zelf ook wel. Maar wat betekent het dan wel? Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik er wel klaar mee ben. Ik heb ook geen zin meer om aan onze relatie werken en het einge gevoel dat nu heerst is dat ik weer single wil zijn. Ik voel mijn relatie als een blok aan mijn been waardoor ik niet verder kom..
Mijn partner heeft hé-le-maal niets in de gaten. Mijn pokerface beschermt me namelijk al jaren tegen mijn werklijke gevoel.
Pff, uiteindelijk wil ik mijn hart even luchten... Bedankt voor het lezen en mocht je ervaringsdeskundige zijn, dan hoor ik het graag...
Dit.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:33 schreef Impossibruuu het volgende:
Ik blijf me er toch over verbazen, hoe makkelijk mensen een relatie weggooien en op vlak van communicatie met de partner volledig de plank misslaan, en dat meestal omdat ze in de veronderstelling zijn dat het gras bij de buren groener is.
eerlijk gezegd geloof ik deze alinea voor geen meter.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
We hebben samen ontzettend veel meegemaakt, wat er al die jaren alleen maar voor gezorgd heeft dat onze relatie sterker werd. Maar wat ook tot een onzettend hoge muur om mij heen heeft geleid. Alles voor zelfbescherming. Ik ga niet in een hoekje zitten janken, maar vooral doorgaan en doorgaan. Problemen ruim ik letterlijk op en stop ze in de kast. Mijn vriendin heeft dit eigenlijk ook altijd op deze manier gedaan.
Behalve dan het hoekje op internet dat ze FOK! noemen.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:21 schreef silverpolo het volgende:
Ik ga niet in een hoekje zitten janken, maar vooral doorgaan en doorgaan.
Vind ik juist volkomen begrijpelijk, eerlijk gezegd!quote:Op maandag 11 februari 2013 13:34 schreef AnnaTralala het volgende:
Het is wel bizar dat je zegt te genieten van de geborgenheid bij die andere vrouw.
Het is zeker begrijpelijk dat TS genoot van de geborgenheid die hij thuis waarschijnlijk niet meer kreeg.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:18 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Vind ik juist volkomen begrijpelijk, eerlijk gezegd!
Na een lange relatie kan de liefde en de bewondering eruit zijn. Zonder het direct door te hebben, lopen je batterijen leeg. En als je dan bij een andere vrouw in bed ligt, die zich ongegeneerd en voor 100% aan jou geeft, ja, dan proef je intimiteit en geborgenheid die je thuis niet kreeg.
En dat "vechten voor je relatie", je doet net of die keuze beter is dan het uitmaken. Waaruit maak je dat op? Is dat jouw voorkeur voor lange relaties? Want het kan een prima keuze zijn om te stoppen met een relatie, hoor.
quote:We hebben samen ontzettend veel meegemaakt, wat er al die jaren alleen maar voor gezorgd heeft dat onze relatie sterker werd.
ik vind deze twee zaken niet echt met elkaar stroken eigenlijk. hoe moeten we jouw relatie precies voorstellen?quote:Alles voor zelfbescherming. Ik ga niet in een hoekje zitten janken, maar vooral doorgaan en doorgaan. Problemen ruim ik letterlijk op en stop ze in de kast. Mijn vriendin heeft dit eigenlijk ook altijd op deze manier gedaan.
We praten al jaren te weinig over de dingen die ons bezig houden,
Ik zat er ook aan te denken...quote:Op maandag 11 februari 2013 15:24 schreef Sinceria het volgende:
Leuk al dat geneuzel over hoe de relatie niet goed is in de basis, maar denk dat het feit dat jullie verschillen in het standpunt ''wel of geen kinderen'' al een reden is uit elkaar te gaan.
dit vind ik persoonlijk nogal een tenenkrommende uitspraak. ts is degene die vreemdgaat en hier wel een topic opent maar niets tegen haar zegt.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:31 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Het is zeker begrijpelijk dat TS genoot van de geborgenheid die hij thuis waarschijnlijk niet meer kreeg.
Daarom is ´ervoor vechten´ misschien een goeie keuze, want als TS wel gelukkig in zijn relatie is als zijn vriendin meer liefde toont, valt het probleem misschien op te lossen door dit duidelijk te maken aan elkaar en door wel de diepere communicatie op te zoeken over wat ze nou echt bezig houdt/hield.
Hangt een beetje van de persoon af.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:32 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan ook echt niet begrijpen als mensen vanaf hun 16e al bij elkaar zijn, dat moet een keer fout gaan.
Jamaar soms is er een specifieke oorzaak als iemand vreemdgaat. En ik kan me goed voorstellen dat TS zijn vriendin de afgelopen maanden meer bezig is geweest met herstellen dan met TS.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:26 schreef simmu het volgende:
[..]
dit vind ik persoonlijk nogal een tenenkrommende uitspraak. ts is degene die vreemdgaat en hier wel een topic opent maar niets tegen haar zegt.
dus waarschijnlijk gaf zij te weinig geborgenheid en ts wordt vast heel gelukkig als zij maar meer liefde toont? flikker toch op joh! ts moet zn ballen gaan zoeken
dat zal best. dan praat je daarover met die persoon. ts en zn vriendin zitten samen in die relatie. als hij daar niet gelukkig in is moet hij daarover praten met haar. niet vreemdgaan en hier een topic openen. vandaar de opmerking dat ts zn ballen moet gaan zoeken. die is hij ergens onderweg kwijtgeraakt.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:59 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Jamaar soms is er een specifieke oorzaak als iemand vreemdgaat. En ik kan me goed voorstellen dat TS zijn vriendin de afgelopen maanden meer bezig is geweest met herstellen dan met TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |