abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122724743
quote:
BIEZENMORTEL - Ontploft: dat is Joost Pijnenburg uit Biezenmortel toen zijn zoontje Jens (13) thuiskwam met een boete van 360 euro voor het gooien van een blikje op straat. De woede richt zich niet zozeer op zijn kroost, maar op de gemeente Oisterwijk. De verbouwereerde Pijnenburg vindt de straf voor het vergrijp van zijn zoon veel te hoog.

Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) van de gemeente Oisterwijk zag hoe Joost een blikje op straat gooide. Wat volgde was een boete van 360 euro. Een onredelijke straf, betoogt zijn vader. "Mijn zoon verdient straf, want hij deed iets wat niet mag. Maar dit getuigt van het ontbreken van iedere vorm van realiteitszin."

Bureau Halt of een boete
De bekeurde jongen had de keuze voor een doorverwijzing naar Bureau Halt of het betalen van de boete. Omdat een boete makkelijker aan te vechten was, koos Pijnenburg voor die optie. Hij heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.

Ook de Ombudsman is ingelicht over de zaak. De gemeente Oisterwijk zegt in gesprek te zijn met de familie over de situatie.
http://www.omroepbrabant.(...)+360+euro+boete.aspx

De brief van paps: http://sitemanager.omroep(...)%20inzake%20Jens.pdf
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 10 februari 2013 @ 19:49:06 #2
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122724879
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:46 schreef roos85 het volgende:

[..]

Want het is zo'n lieve jongen!
Hij zit op de HAVO en hij doet elke dag zijn huiswerk en als hij nu belooft het nooit meer te doen dan _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_122741002
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:49 schreef Uccie het volgende:

[..]

Hij zit op de HAVO en hij doet elke dag zijn huiswerk en als hij nu belooft het nooit meer te doen dan _O-
Straks is hij door de BOA voor het leven getekend :(
pi_122741923
Uit de brief:
quote:
Het toeval wilde dat juist op het moment dat betreffende ambtenaar bij ons huisadres arriveerde, ik ook samen met een directeur van één van mijn bedrijven thuis kwam.
Wat doet het ter zake met wie de vader thuis kwam? Maarja, mensen die zogenaamd eigen baas zijn hebben wel vaker het idee dat zij boven de wet staan.

Elk beroep is verder natuurlijk kansloos omdat de vader zelf ook al in de brief aangeeft dat zijn zoon het blikje wel degelijk op straat heeft gegooid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122744255
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:17 schreef DroogDok het volgende:
Uit de brief:

[..]

Wat doet het ter zake met wie de vader thuis kwam? Maarja, mensen die zogenaamd eigen baas zijn hebben wel vaker het idee dat zij boven de wet staan.

Elk beroep is verder natuurlijk kansloos omdat de vader zelf ook al in de brief aangeeft dat zijn zoon het blikje wel degelijk op straat heeft gegooid.
Serieus, pa stelt zich met dat zinnetje meteen boven de wet _O-
Ben je een beetje frusti _O-
pi_122746097
Ik heb eigenlijk het idee dat die BOA thuis kwam voor een goed gesprek met die jongen, maar dat door de houding van pa lief (+ evt. andere gezinsleden)hij de boete/taakstraf aan het ventje heeft toegewezen.
pi_122746137
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 09:17 schreef DroogDok het volgende:
Uit de brief:

[..]

Stoere man :') . Accepteer die boete gewoon en ga niet lopen huilen, wat een volk...

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:19 schreef roos85 het volgende:
Ik heb eigenlijk het idee dat die BOA thuis kwam voor een goed gesprek met die jongen, maar dat door de houding van pa lief (+ evt. andere gezinsleden)hij de boete/taakstraf aan het ventje heeft toegewezen.
En dit waarschijnlijk ja. Direct verontwaardigd en brutaal doen. Zelfde verhaal met dat zwartrijd-meisje die uit de trein werd gezet, daar was men eerst ook coulant, totdat mevrouw zelf een grote mond opzette en verontwaardigd ging doen.
  Moderator maandag 11 februari 2013 @ 14:58:14 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122751328
ik zie ook eigenlijk geen andere reden voor die BOA om het jongetje met de boete naar huis te volgen eigenlijk!

denk dat die knul zijn 'strafblad' voor de rest van zijn leven ( :') ) een beetje aan papa te danken heeft _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122754912
Los van de verdere keuzes die de vader heeft gemaakt, vind ik een boete van 360 euro voor het op straat gooien van een blikje gewoon absurd hoog. Op overtredingen horen sancties te staan, maar 360 euro voor een relatief licht vergrijpt, gepleegd door een ruimschoots minderjarig persoon, is gewoon absurd.

Voorbeelden waar ook 360 euro boete is uitgedeeld:

quote:
Een 41-jarige uit Bunschoten die een vuistslag uitdeelt aan een bedrijfsleider van een supermarkt in Soest (november 2011). De vrouw, die een strafblad van 6 pagina's heeft, kreeg een boete van 300 euro thuisgestuurd, maar betaalde deze niet.
quote:
Een 53-jarige inwoner van Oud-Beijerland is door de Dordtse rechtbank veroordeeld tot een boete van 360 euro voor een reeks beledigingen. Doelwit was wethouder Van Hemert van Oud-Beijerland (juli 2005).
quote:
Een 19-jarige, dronken bromfietser uit Sleeuwijk is door door de Bredase politierechter veroordeeld tot een boete van 360 euro (november 2008).
quote:
De politierechter in Assen heeft de 31-jarige Marcel U, directeur van Verkeerspark Assen, wegens mishandeling veroordeeld tot een boete van 360 euro. Hij heeft een jonge parkbezoeker in het gezicht geslagen, geschopt en tegen de muur gedrukt. Hij was in 1996 al eens wegens mishandeling veroordeeld. (oktober 2003)
quote:
Een 55-jarige Lelystedeling is door de politierechter in Zutphen veroordeeld tot een boete van 360 euro. De man werd in 2007 betrapt in Harderwijk, toen hij met teveel drank op achter het stuur van een auto zat. Hij blies 0,9 promille. In 2000 was hij ook al eens betrapt op rijden onder invloed.
quote:
De 49-jarige T.T.V.N. uit Emmen is door de politierechter in Assen veroordeeld tot een boete van 360 euro. Op 7 mei 2009 stal ze spullen uit drie winkels in het centrum van haar woonplaats.
Oordeel zelf. Dit zijn vergrijpen die stuk voor stuk ernstiger zijn. En die zijn dan ook nog door volwassenen gepleegd.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:30:51 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122755056
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:27 schreef Boldface het volgende:
Los van de verdere keuzes die de vader heeft gemaakt, vind ik een boete van 360 euro voor het op straat gooien van een blikje gewoon absurd hoog. Op overtredingen horen sancties te staan, maar 360 euro voor een relatief licht vergrijpt, gepleegd door een ruimschoots minderjarig persoon, is gewoon absurd.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Oordeel zelf. Dit zijn vergrijpen die stuk voor stuk ernstiger zijn. En die zijn dan ook nog door volwassenen gepleegd.
Het is zooooo simple om het niet te doen; als je zo'n luie flikker bent dat je het toch doet verdien je het gewoon, inc anale stimulatie van bubba
pi_122755167
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het is zooooo simple om het niet te doen; als je zo'n luie flikker bent dat je het toch doet verdien je het gewoon, inc anale stimulatie van bubba
Ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van te herhalen wat iedereen allang weet, namelijk dat het joch dat blikje niet op de grond had moeten gooien.

Vind jij dat de boete voor een 13-jarige die een blikje op straat gooit, gelijk moet staan aan boetes die volwassenen krijgen voor zaken als winkeldiefstal, dronken rijden en mishandeling?
pi_122755191
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het is 180 euro voor die jongen geworden omdat hij jonger is dan 16 jaar.
pi_122755246
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:34 schreef roos85 het volgende:

[..]

Nog steeds een relatief hoge boete natuurlijk.Hij had ook een kwartiertje kunnen gaan schoffelen, maar daar hoef je je natuurlijk niet toe te verlagen als je vader meerder bedrijven heeft :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122755298
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:34 schreef roos85 het volgende:

[..]

Nog steeds bizar hoog. Aso's die zonder licht fietsen, krijgen slechts 50 euro boete:
KLB / Absurd hoge boete bij fietsen zonder licht

Wat is er zo ernstig aan het op straat gooien van een blikje dat het zo'n hoog boetebedrag rechtvaardigt?
  maandag 11 februari 2013 @ 16:37:44 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122755316
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van te herhalen wat iedereen allang weet, namelijk dat het joch dat blikje niet op de grond had moeten gooien.

Vind jij dat de boete voor een 13-jarige die een blikje op straat gooit, gelijk moet staan aan boetes die volwassenen krijgen voor zaken als winkeldiefstal, dronken rijden en mishandeling?
Nee, dat betekend niet direct dat de boete voor afval maar lager moet worden :D
pi_122755353
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nog steeds een relatief hoge boete natuurlijk.Hij had ook een kwartiertje kunnen gaan schoffelen, maar daar hoef je je natuurlijk niet toe te verlagen als je vader meerder bedrijven heeft :')
Klopt, is ook relatief hoog.. maar aan de andere kant door de hoge boete laat je het wel uit je hoofd om zoiets te doen.
Ja, stel je voor dat het zoontje van een vader met meerdere bedrijven moet gaan schoffelen :{w een zoontje die wel een klas heeft overgeslagen en op de HAVO zit... nou dat kan toch niet.. ;)
pi_122755364
Die pa is echt de Sneuheidskoning ten top.
  maandag 11 februari 2013 @ 16:39:19 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122755376
rood licht gewoon 600-800 euro/werkweek aan loon

diefstal is in meeste gevallen een lachertje (makeup stelen) dus kan makkelijk afgestraft worden
  maandag 11 februari 2013 @ 18:23:30 #19
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_122759042
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:51 schreef roos85 het volgende:

[..]

Straks is hij door de BOA voor het leven getekend :(
Nu moet hij zeker 20 jaar in therapie...en weet je wel wat dat de maatschappij kost ;)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 11 februari 2013 @ 18:35:56 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122759467
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat het jong, en vooral de vader die blijkbaar te achterlijk is om zijn zoon op te voeden (hij neemt immers liever een advocaat in de arm dan accepteren dat zijn zoon het fout heeft, en dáár wat aan doen), gewoon die boete van 360 euro moeten betalen zonder te zeiken. Dat winkeldieven, dronken rijders en mishandelaars te weinig straf krijgen en daardoor op 360 euro blijven steken, doet daar niets aan af. Wat is dat voor drogredenering?
Laffe huichelaar
pi_122760668
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat het jong, en vooral de vader die blijkbaar te achterlijk is om zijn zoon op te voeden (hij neemt immers liever een advocaat in de arm dan accepteren dat zijn zoon het fout heeft, en dáár wat aan doen), gewoon die boete van 360 euro moeten betalen zonder te zeiken. Dat winkeldieven, dronken rijders en mishandelaars te weinig straf krijgen en daardoor op 360 euro blijven steken, doet daar niets aan af. Wat is dat voor drogredenering?
Volgens mij erkent die vader toch duidelijk dat zijn zoon fout zat. Hij ageert dus niet tegen het feit dat zijn zoon is beboet, hij ageert tegen de absurde hoogte van de boete, die totaal niet in verhouding staat met de ernst van het vergrijp.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:12:12 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122760782
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Volgens mij erkent die vader toch duidelijk dat zijn zoon fout zat. Hij ageert dus niet tegen het feit dat zijn zoon is beboet, hij ageert tegen de absurde hoogte van de boete, die totaal niet in verhouding staat met de ernst van het vergrijp.
En daar ben ik het niet mee eens, dus dat post ik.
Laffe huichelaar
pi_122760849
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En daar ben ik het niet mee eens, dus dat post ik.
Ik lees het ja... - Ik leid eruit af dat je 360 euro een heel normale boete vindt voor het op straat gooien van een blikje?
  maandag 11 februari 2013 @ 19:16:28 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122760934
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:14 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik lees het ja... - Ik leid eruit af dat je 360 euro een heel normale boete vindt voor het op straat gooien van een blikje?
Blijkbaar werkt het, want men is geschokt, vindt het veel te hoog om te betalen voor een blikje op straat. Dus denken ze volgende keer wel twee keer na. Prima dus
Laffe huichelaar
  maandag 11 februari 2013 @ 19:19:03 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_122761026
Denk jij dat dat jong volgende keer nog zo makkelijk en blikje op straat jopt?
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')