dit dus..quote:Op zondag 10 februari 2013 11:15 schreef koffielepel het volgende:
Ik denk dat het een zooitje wordt. Je gaat wel héél veel vragen van die kit.
Daarnaast ga je het overschilderen dus dan moet je verf ook al die werking opvangen. Dat gaat breken.
De eerste paar weken is het knap, daarna wordt het steeds lelijker denk ik. Ik zou het niet doen.
De oorzaak is dan het proces van krimpen en weer uitzetten ? Op de kit zelf kun je niet lopen namelijk.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:15 schreef koffielepel het volgende:
Ik denk dat het een zooitje wordt. Je gaat wel héél veel vragen van die kit.
Daarnaast ga je het overschilderen dus dan moet je verf ook al die werking opvangen. Dat gaat breken.
De eerste paar weken is het knap, daarna wordt het steeds lelijker denk ik. Ik zou het niet doen.
huh, hoe wil je dan gebruik maken van je vloer?quote:Op zondag 10 februari 2013 11:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
De oorzaak is dan het proces van krimpen en weer uitzetten ? Op de kit zelf kun je niet lopen namelijk.
Hoe bedoel je...een andere vloer. Wat is/moet het verschil zijn tussen de vloer nu en die nieuwe vloer?quote:Op zondag 10 februari 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
dit dus..
ik zou je vloer opschuren, in een beschermende olie doen en het daarmee doen.. (of er een heel andere vloer inzetten, maar dat is een stuk prijziger denk ik zo)
Zoals ik schreef gaat de kit inzakken nadat het gedroogt is. Je kunt er met je schoenzolen niet meer bijkomen.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:24 schreef mschol het volgende:
[..]
huh, hoe wil je dan gebruik maken van je vloer?
een andere soort vloer waar je geen wijkende naden krijgt? laminaat b.v.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je...een andere vloer. Wat is/moet het verschil zijn tussen de vloer nu en die nieuwe vloer?
aha, oke...quote:Op zondag 10 februari 2013 11:27 schreef cempexo het volgende:
[..]
Zoals ik schreef gaat de kit inzakken nadat het gedroogt is. Je kunt er met je schoenzolen niet meer bijkomen.
De kit rust op een naad van de plank, die kan niet verder uitzakken. Die ruimte is vooraf schoon te maken.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:37 schreef deadly_kiss het volgende:
Gaat dit geen zooitje worden? Hoe moet de kit hechten als je de naden niet goed kan ontvetten van tevoren?
En als de naden in de zomer krimpen gaat je vloer dan niet te strak staan? De naden zijn dan immers al gevuld met kit dus er is weinig ruimte over... ook denk ik dat de kit gaat scheuren door de werking van je vloer, als de kit eenmaal is losgesprongen in de naad komt er vuil tussen en dan krijg je een grote bende met viezigheid.
Het zal er vast wel een tijdje mooi uitzien, maar uiteindelijk ben je nog verder van huis dan nu
nee ...het gaat echt om de bestaande vloer.quote:Op zondag 10 februari 2013 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
een andere soort vloer waar je geen wijkende naden krijgt? laminaat b.v.
[..]
aha, oke...
De vloer is vastgetimmerd op draagbalken. Zo te zien vanaf de legging van de vloer. (ik heb dit pand 2 jaar)quote:Op zondag 10 februari 2013 11:48 schreef tiho1 het volgende:
Is de vloer zwevend gelegd? Vooral de naden dichtkitten dan als je hem bol wilt laten staan. Kit kan behoorlijk veel werking opvangen als je de juiste kiest, dat is het probleem niet. Een flexibele verf die slijtvast is die combi lijkt mij een stuk lastiger.
tja...het is een keuzequote:Op zondag 10 februari 2013 11:45 schreef Flurry het volgende:
Met een houten vloer heb je nou eenmaal naden... ik zou dat óf accepteren óf er iets anders overheen leggen. Kitten maakt het uiteindelijk toch niet echt egaal en krijg je er nooit meer netjes uit.
Heb ik gedaan...ga even kontakt met de leverancier opnemen. De gedachte van krimpen e.d. is mij niet helemaal duidelijk.quote:
Zie de gebruiksaanwijzing van de te gebruiken kit. Ik dénk van niet (een randje van 2mm kit gaat niet tot 8mm oprekken lijkt me).quote:Op zondag 10 februari 2013 12:10 schreef cempexo het volgende:
- werkt de kit voldoende mee mbt krimpen enn uitzetten
Scheurenquote:- wat doet de verf dan?
nee hoor, ik zoek naar objectiviteit op basis van feiten, dat is dus wat anders dan meningen.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:18 schreef Patroon het volgende:
Je krijgt hier van iedereen advies om het niet te doen, blijkbaar lees je daar gewoon overheen.
Volgens mij heb je je keuze al gemaakt en zoek je nu ja knikkers om te beginnen.
Ken je een verftype dat mee 'beweegt' ?quote:Op zondag 10 februari 2013 12:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zie de gebruiksaanwijzing van de te gebruiken kit. Ik dénk van niet (een randje van 2mm kit gaat niet tot 8mm oprekken lijkt me).
[..]
Scheuren
Wat is geen feit, aan kennis en ervaring met klussers hier die weten dat kit de ruimte tussen de naden zal opvullen, wanneer het hout dan naar elkaar toe gaat staan, zal de ruimte te klein worden met als gevolg dat de boel bol gaat staan. Daarnaast is kit wel flexibel maar de verf kan die bewegingen nooit aan, gevolg...allemaal scheuren. Hebben wij zelfs rond de kozijnen.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:22 schreef cempexo het volgende:
[..]
nee hoor, ik zoek naar objectiviteit op basis van feiten, dat is dus wat anders dan meningen.
ik neem het graag van je aan !quote:Op zondag 10 februari 2013 13:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat is geen feit, aan kennis en ervaring met klussers hier die weten dat kit de ruimte tussen de naden zal opvullen, wanneer het hout dan naar elkaar toe gaat staan, zal de ruimte te klein worden met als gevolg dat de boel bol gaat staan. Daarnaast is kit wel flexibel maar de verf kan die bewegingen nooit aan, gevolg...allemaal scheuren. Hebben wij zelfs rond de kozijnen.
Deze kennis is echt geen rocketsience
Er was eerder iemand die de naden van een oude houten vloer dichtte met touw? http://nl.wikipedia.org/wiki/Breeuwenquote:Op zondag 10 februari 2013 15:17 schreef machtpen het volgende:
Als je een kit gebruikt dan kun je beter een kit gebruiken waar ze houten dekken van schepen mee leggen.
Slim!quote:Op maandag 11 februari 2013 12:17 schreef cempexo het volgende:
Alles lezend en nadenkend: ik ga deze week een proefstukje maken.
Het is een kit dat elastisch en oververfbaar binnenshuis is. Ik woon in Dk en dus is het een DK produkt van een byggemarked, hun eigen produkt.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Slim!
Met welke kit?
Houd ons s.v.p. op de hoogte van de resultaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |