abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:36:14 #1
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122696065
Wat begon als: GC / Gehoorprobleem
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:53 schreef MrBaas het volgende:
Sinds een aantal maanden heb ik het idee dat mijn gehoor niet meer 100% is.
Dit denk ik omdat ik merk dat ik mensen niet goed kan voorstaan, zeker niet in een onrustige omgeving. Ook zeggen mijn ouders vaak dat ik erg hard praat :') Best vaak knapt er opeens een piep in mijn rechteroor en die houdt een aantal uur aan, dit gebeurt vooral de laatste tijd. Nu heb ik de laatste paar dagen een vernauwing (?) in mijn oor, ik voel er druk op staan en als ik mijn telefoon aan mijn rechteroor houd dan versta ik bijna niets.
Zojuist heb ik een afspraak gemaakt met Hans Anders voor een hoorcheck.
Ik ben hier best wel zenuwachtig voor, ik bedoel voor de uitslag.

Ik snap er verder niets van, ik ben pas 16, luister niet vaak naar muziek met een koptelefoon en ga 1x per jaar naar een feest met harde muziek.

Maak ik mij terecht zorgen over mijn rechteroor? Wat zou dit kunnen zijn en hoe komt dit :( ?
Wat volgde: KLB / Met rechts hoor ik geen ene vliegtuigmotor
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:49 schreef MrBaas het volgende:
Tsja, vanwege slecht gehoor aan mijn rechterkant sinds een aantal maanden heb ik besloten om maar eens een afspraak te maken met de huisarts. Ik (16 jaar) liep vandaag door de stad en zag bij Hans Anders een bord staan met "Gratis Hoortesten!". Ik dacht: "Waarom niet?" en liep naar binnen.
Ik werd meteen ontvangen door een medewerker en ik vertelde dat ik gehoorklachten had. Opeens begon hij te lachen, maar toch liep hij met mij mee naar achter en testte mijn gehoor.
Toen hij klaar was met testen vertelde hij mij iets schokkends: "Het lijkt wel alsof je rechts helemaal NIETS hoort, zelfs bij een geluid van 120 Decibel: zo hard als een vliegtuigmotor, reageer je niet."
Hij raadde me aan om naar de huisarts te gaan (wat ik zowiezo al wel van plan was). Ook vroeg hij me of ik met zware machines werk, maar dat is niet zo.
Op de weg terug naar huis werd ik toch wel bang voor het bezoek aan de huisarts. Straks is het blijvend of misschien verdwijnt mijn gehoor aan de linkerkant ook wel. Ik dacht eerst dat de huisartsassistent gewoon mijn oren even schoon moest spuiten maar volgens die Hans Anders is er meer aan de hand.

Mijn klacht lijkt me duidelijk :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu...

Ben inmiddels al (4 weken terug) naar de huisarts geweest. Hij kon niets "vinden" in mijn oren wat niet normaal was. Heb nog een hoortest gedaan en daar bleek dat rechts gewoon helemaal naar de klote is. Links was perfect, zei hij. Omdat ik "nog geen opaatje van 90 was" verwees hij me door naar de KNO-arts. Heb 4 weken moeten wachten hierop en ben eergisteren gegaan.

Mevrouw de assistent kijk mijn oren na met een hele vette camera, arts komt kijken, arts laat een hoortest maken, arts laat nog een paar testjes op me uitvoeren, arts komt met een voorlopige conclusie.
Linkergehoor is perfect, rechtergehoor zuigt, Blijkbaar iets mis met de verwerking van de trillingsenergie naar elektrische energie (was echt trots dat ik dit kon volgen!). Vervolgens komt hij met het feit dat het niet behandelbaar is. Dat het hoogstwaarschijnlijk niet weggaat, dat het hoogstwaarschijnlijk erger wordt tot helemaal 0 en dat links hoogstwaarschijnlijk ook kapot gaat. Hij wil een MRI-scan maken waaruit kan worden afgeleid of er iets tegen mijn oorzenuw (ofzo?) knelt wat steeds erger wordt. Hij wil sowieso op korte termijn al een afspraak maken samen met mijn ouders en mij.

Ik weet niet waarom ik dit hier plaats, ik weet alleen dat ik me kut voel door de informatie die ik krijg van de arts en vooral de informatie die ik niet krijg van de arts. Was aardig verbijsterd nadat hij zei dat het gehoor verder afzwakt en dat links ook mee gaat zakken naar 0.

Ik ben pas 16 en mijn leven gaat toch helemaal naar de kloten als ik doof ben ik heb nog nooit een dove docent/agent/notaris/advocaat/vul-hier-een-beroep-in gezien. Doven mensen kunnen toch niets? Stel ik loop door de stad en iemand spreekt me opeens aan of zegt iets tegen me aan de kassa, moet ik dan zeggen: "Goedendag meneer/mevrouw, aan uw lipbewegingen zie ik dat u iets zegt, ik vermoed dat u het tegen mij heeft. Ik kan helaas niet reageren op uw opmerkingen of vragen want mijn gehoor is naar de klote en ik versta dus geen reet."

Ohja, en dat: "kijken of er iets knelt" via die MRI-scan vind ik ook maar ontzettend eng klinken omdat ik dan meteen aan kanker denk :@ :@ :@

Sorry voor dit topic.
pi_122696192
Dude, wss heb je otosclerose aan 1 kant.
Heb ik ook, operatie gehad, hoor nu wat beter maar nog steeds minder dan links.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:43:26 #3
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122696331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:39 schreef AnimeFan het volgende:
Dude, wss heb je otosclerose aan 1 kant.
Heb ik ook, operatie gehad, hoor nu wat beter maar nog steeds minder dan links.
Ik heb zowat een hele dag in dat ziekenhuis gezeten en ben de hele tijd testen ondergaan.
Lijkt me niet dat jij nu even kan zeggen wat ik heb en dat het wel behandelbaar is in tegenstelling tot wat mijn arts zegt die er idk hoeveel jaar voor heeft gestudeerd.
pi_122696354
Oh dat is echt vreselijk om te horen ;(. Ik wil je echt heel veel sterkte wensen en misschien moet je naar een andere ziekenhuis gaan voor een second opinion? Misschien is het wel behandelbaar ergens? Iig erg veel succes ;( :*
When you're young, you're hoping that this person will be the right one, the one you're going to be in love with forever. But sometimes you want that so much, you create something that isn't really there.
pi_122696359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:43 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik heb zowat een hele dag in dat ziekenhuis gezeten en ben de hele tijd testen ondergaan.
Lijkt me niet dat jij nu even kan zeggen wat ik heb en dat het wel behandelbaar is in tegenstelling tot wat mijn arts zegt die er idk hoeveel jaar voor heeft gestudeerd.
Het is best zeldzaam.
Vreemd dat de term je niet bekend voorkomt in ieder geval, als er zo goed naar je gekeken is.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:44:44 #6
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122696371
Fuck wat een verhaal :{

Eniwee, iets positiefs dan even, je kan nog zien, visuele informatie telt veel zwaarder voor het "zelfstandig" kunnen bestaan in deze wereld dan auditief, niettemin zuigt t keihard en zou ik bij de volgende afspraak, als je eerste verbijstering wat ingedaald is alles wat je nu door je hoofd hebt spoken vragen, dus opschrijven, anders vergeet je daar straks de helft weer...

De term die AnimeF hierboven gebruikt ken ik niet, ff op googlen dus en die KNO'er ermee voor z'n oren slaan (ehh....) tekst en uitleg vragen en niet zomaar meegaan in een "niks aan te doen" verhaal oid....
Het idee dat dove mensen niks kunnen is gelukkig onzin, mocht de ellende echt zo groot worden dat je compleet doof wordt dan staat je leven ondersteboven en zal je een hoop nieuwe vaardigheden moeten aanleren, maar je kan relatief "normaal" doorleven, wat wederom in tegenstelling tot blind worden, een hoop scheelt in zelfstandigheid....sterkte gozer, ik zou m'n (muziek) wereld ook zien instorten bij zulk nieuws dus ik blijf je topic voorlopig nog wel even volgen voor de updates en andere commentaren....

edit, misschien heb je hier wat aan: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/plotselinge_doofheid
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:51:56 #7
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122696637
Zoals je kan zien zit er tussen al mijn topic's ongeveer 1 maandje en dat zal er in de volgende update (die ik gewoon in dit topic plaats) ook wel weer zijn omdat dan die MRI-scan pas is
Misschien dat er in dat gesprek (op korte termijn) nog iets interessants wordt gezegd, dan zal ik dat hier wel posten. Maar ik verwacht daar niet veel van omdat hij de "hoofdlijnen" al heel snel heeft uitgelegd.
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:44 schreef YuckFou het volgende:
Fuck wat een verhaal :{

Eniwee, iets positiefs dan even, je kan nog zien, visuele informatie telt veel zwaarder voor het "zelfstandig" kunnen bestaan in deze wereld dan auditief, niettemin zuigt t keihard en zou ik bij de volgende afspraak, als je eerste verbijstering wat ingedaald is alles wat je nu door je hoofd hebt spoken vragen, dus opschrijven, anders vergeet je daar straks de helft weer...

De term die AnimeF hierboven gebruikt ken ik niet, ff op googlen dus en die KNO'er ermee voor z'n oren slaan (ehh....) tekst en uitleg vragen en niet zomaar meegaan in een "niks aan te doen" verhaal oid....
Het idee dat dove mensen niks kunnen is gelukkig onzin, mocht de ellende echt zo groot worden dat je compleet doof wordt dan staat je leven ondersteboven en zal je een hoop nieuwe vaardigheden moeten aanleren, maar je kan relatief "normaal" doorleven, wat wederom in tegenstelling tot blind worden, een hoop scheelt in zelfstandigheid....sterkte gozer, ik zou m'n (muziek) wereld ook zien instorten bij zulk nieuws dus ik blijf je topic voorlopig nog wel even volgen voor de updates en andere commentaren....

edit, misschien heb je hier wat aan: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/plotselinge_doofheid
Bedankt. Blind zijn/worden lijkt me nog verschrikkelijker. Dan zou ik waarschijnlijk helemaal gek worden.
Over dat linkje in je post: er is bij mij geen sprake van plotselinge doofheid maar van geleidelijke doofheid wat zich in een half jaar tijd snel heeft "ontwikkelt", maar dus niet in een minuutje of 5 of iets dergelijks.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:54:04 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122696724
Soms moet je ff een positieve kant op worden gezet al is het nog zo lame gezien je situatie en t linkje was meer bedoeld als kijk een site over KNO, lees wat info en je weet misschien al wat meer, desondanks, je bent 16 dus die KNO arts het vel over z'n oren halen (doe ik t weer...) en desnoods voor een second opinion gaan als je niet naar tevredenheid geholpen wordt (lees: hij zegt dat je er niks aan kan doen...)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:55:20 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122696769
Dat is erg kak man. Hoewel ik liever doof dan blind zou zijn.

Jammere is dat je er niets aan kan doen natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122697032
Oh en die MRI-scan is waarschijnlijk om o.a. een brughoektumor uit te sluiten.
Maar dat is nog veel minder waarschijnlijk dan otosclerose. (En daarvan is de incidentie al slechts 2 tot 10 per 100.000)
  zondag 10 februari 2013 @ 00:05:03 #11
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122697162
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:01 schreef AnimeFan het volgende:
Maar dat is nog veel minder waarschijnlijk dan otosclerose. (En daarvan is de incidientie al slechts 2 tot 10 per 100.000)
Nogmaals dank! Artsen zeggen altijd niet te veel te vertrouwen op medische informatie via het internet. Maar deze site lijkt me wel betrouwbaar. Ga het nu lezen.
pi_122697185
Mooi klote man... Maar zeker niet het einde van je leven. Het zal je verbazen waarmee je kan leren leven :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 10 februari 2013 @ 00:09:11 #13
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122697332
quote:
Maar dat is nog veel minder waarschijnlijk dan otosclerose. (En daarvan is de incidentie al slechts 2 tot 10 per 100.000)
Net die link gelezen en ik lees dat als je dat hebt en je wordt eraan geopereerd dan wordt je gehoor "opgeofferd". Wat het precies voor nut heeft om het te verwijderen dan weet ik niet, zal wel iets mee te maken hebben dat het de rest van je brein niet kapotmaakt/
  zondag 10 februari 2013 @ 00:09:35 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122697343
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:05 schreef xenobinol het volgende:
Mooi klote man... Maar zeker niet het einde van je leven. Het zal je verbazen waarmee je kan leren leven :)
dat is ook zo. Doof zijn is kut, maar er is prima mee te leven volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122697433
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:09 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Net die link gelezen en ik lees dat als je dat hebt en je wordt eraan geopereerd dan wordt je gehoor "opgeofferd". Wat het precies voor nut heeft om het te verwijderen dan weet ik niet, zal wel iets mee te maken hebben dat het de rest van je brein niet kapotmaakt/
Maar de kans is heel klein dat je dat hebt. Ik begon er over tegen de arts en toen dacht ie er pas aan dat het handig was om dat uit te sluiten met een scan.
  zondag 10 februari 2013 @ 00:13:30 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_122697510
Heb je al een tweede KNO arts overwogen, evt aan een goed aangeschreven academisch ziekenhuis :? Een second opinion zou ik graag willen hebben in jouw geval. Veel sterkte.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 10 februari 2013 @ 00:17:34 #17
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122697694
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:13 schreef Adelante het volgende:
Heb je al een tweede KNO arts overwogen, evt aan een goed aangeschreven academisch ziekenhuis :? Een second opinion zou ik graag willen hebben in jouw geval. Veel sterkte.
Nee, ben daar nog niet mee bezig aangezien ik pas 2 dagen geleden voor het eerst met mijn arts gesproken heb. Ik denk dat ik nog even wacht tot die scan en dan wel weer verder zie,,
pi_122700331
Fuck man, hoe reageerden je ouders?

Ik vind het bizar dat ze je zo naar huis sturen met dit bericht zonder verdere hulp aan te bieden.

quote:
Is het eigenlijk niet raar dat de arts al heeft gezegd dat het andere oor ook doof zal worden als een brughoektumor niet is uitgesloten? Bij mijn weten heb je die aan één kant, dus als hij die heeft wordt het andere oor niet doof.

TS niet schrikken van de term tumor in deze, dit is niet het soort kanker wat jij in gedachten hebt die terwijl jij op je scan wacht aan het uitzaaien is enzo.
pi_122700424
Ik snap sowieso niet hoe ie dat kan zeggen als ie geen idee heeft wat de oorzaak is.
pi_122700503
Ik zou heel veel muziek luisteren in zo'n situatie, just in case :P
pi_122700751
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:09 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat is ook zo. Doof zijn is kut, maar er is prima mee te leven volgens mij
Nooit meer iets moois kunnen horen, nooit meer van iemand kunnen horen dat hij of zij van je houd, nooit meer normaal kunnen communiceren met iemand, gewoon alles wat om je heen gebeurt, niet meer kunnen horen.

Ik vind dat je er toch te makkelijk over doet.
pi_122700854
Liever doof dan blind.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 10 februari 2013 @ 02:26:55 #23
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122701548
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:59 schreef Geerd het volgende:
Liever doof dan blind.
Blind zijn lijkt me vooral kut in de praktijk doordat je geen kant op kunt.
Doof zijn lijkt me dan weer kut doordat je geen enkel fatsoenlijk gesprek met iemand kunt voeren.
pi_122701601
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:26 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Blind zijn lijkt me vooral kut in de praktijk doordat je geen kant op kunt.
Doof zijn lijkt me dan weer kut doordat je geen enkel fatsoenlijk gesprek met iemand kunt voeren.
Denk toch dat je wereld kleiner word als je doof bent dan blind, je kunt altijd nog typen liplezen etc.
Maar ook nog gewoon fietsen autorijden motorrijden, met de trein etc.
Ik zwaai naar dieren.
pi_122701613
Maak je niet te veel zorgen, zoek afleiding en laat het allemaal gewoon op je af komen.
Jezelf druk maken heb je in deze gevallen helemaal niks aan. Voor hetzelfde geld duurt het nog 80 jaar voordat je gehoor af begint te takelen. Dan heb je je al die tijd druk lopen maken voor niks.

Verder neem ik aan dat je je alvast hebt ingeschreven voor een cursus gebarentaal?
Leest een hoop, post een beetje.
  zondag 10 februari 2013 @ 02:38:52 #26
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122701777
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:30 schreef Av- het volgende:
Maak je niet te veel zorgen, zoek afleiding en laat het allemaal gewoon op je af komen.
Jezelf druk maken heb je in deze gevallen helemaal niks aan. Voor hetzelfde geld duurt het nog 80 jaar voordat je gehoor af begint te takelen. Dan heb je je al die tijd druk lopen maken voor niks.

Verder neem ik aan dat je je alvast hebt ingeschreven voor een cursus gebarentaal?
Nee, ik ben nog lang niet bezig met een gebarentaalcurus. Ik hoor net 2 dagen geleden dat ik (hoogstwaarschijnlijk) doof word, verder vertelt die gast de arts me niet echt wat dusja geen idee, lijkt wel of die gast gewoon wat lult. Hij deed er ook heel luchtig over van: Ja, het is niet behandelbaar en omdat het zo geleidelijk aan is komen zetten verwacht ik ook dat het verergert tot volledige doofheid van het rechteroor wat zich hoogstwaarschijnlijk ook in het linkeroor gaat plaatsvinden.
pi_122702596
Kun je die audiometrie uitslagen nog posten ben wel eens benieuwd.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 10 februari 2013 @ 03:57:57 #28
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_122702631
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:59 schreef Geerd het volgende:
Liever doof dan blind.
Zit wel een dikke voordeel aan als je een zeurend kreng in je huis heb

[ Bericht 8% gewijzigd door fonkeymonkey op 10-02-2013 09:25:51 ]
"Do the monkey with me"
pi_122702708
waar luister je nu cootnamrlijk naar ?
  zondag 10 februari 2013 @ 04:59:07 #31
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_122702773
Poeh, lijkt me echt verschrikkelijk!

Ik ben zelf muzikant, en ik kan gewoon niet zonder muziek!

Wens je iig veel sterkte toe, en dat het op den duur maar positief voor je mag uitpakken!
*Team Anti-Waaif*
pi_122703198
damn, sterkte ts!

Hete enige voordeel wat je hiermee hebt, is dat je op de zondag morgen niet gewekt zal wordeb door de vogeltjes.

Hoe ga je dit met je werk doen? ivm wekker...
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_122703294
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 08:51 schreef spierbal het volgende:

daarvoor heeft men trilkussens uitgevonden.

http://www.google.com/m?q(...)a-mobile&channel=new
pi_122703311
quote:
damn, sterkte ts!

Hete enige voordeel wat je hiermee hebt, is dat je op de zondag morgen niet gewekt zal wordeb door de vogeltjes.

Ik ben aan 1 oor (om onbekende reden) doof sinds ik 4 was. Altijd bezorgd geweest om mijn goede oor.
Ik ben nu 43, en nog steeds hoor ik aan 1 oor goed. ! doof oor heeft wel het voordeel dat je overal kunt slapen zonder last te hebben van geluiden. Een lichtwekker is een goede manier om wakker te kunnen worden.
In het verkeer is het wat lastig omdat je niet goed hoort waar het geluid vandaan komt, en bij feestjes kun je je maar op een persoon focussen en is de rest lastig geroezemoes.
Ik hoop voor je dat het bij 1 oor blijft. Daar is prima mee te leven.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_122703322
quote:
damn, sterkte ts!

Wakeup light, iet trillends met een timer aan je bed...

Heftig verhaal! Helaas nemen lang niet alle artsen de tijd om goed erover te praten, sommigen praten blijkbaar hun mond voorbij. In de tussentijd je vragen opschrijven en ook zorgen dat ze beantwoord worden. Laat je niet overdonderen door een stroom informatie.
En idd als er na de scan en het tweede gesprek nog geen sluitende verklaring is, zeker naar de academie.
pi_122704283
Wat naar om zoiets te horen te krijgen!! En uit de openingspost lijkt het alsof het ook vrij zakelijk is gezegd,terwijl het natuurlijk veel impact heeft als je dit nieuws krijgt. Verandert je hele toekomstperspectief. Maar de technische ontwikkelingen gaan snel. Er kan zó veel, misschien kan over enkele jaren jou probleem worden opgelost met hulpmiddelen. Al is het gebruik daarvan ook wel even een drempel.
Sterkte in ieder geval, het is gewoon naar om alvast een negatieve blik in de toekomst te krijgen... ;(
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 10 februari 2013 @ 11:04:40 #37
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_122705131
Ik heb rechts ook al vanaf driejarige leeftijd maar 20 procent gehoor. Mijn ouders merkte het op dat ik gewoon niet terugpraatte als ik afgewend van ze stond. Ik las lip en nog steeds deels. Links is gewoon goed met maar 5 procent gehoorsverlies. Ik kan er prima mee leven en ik zou als ik jouw was in overleg met je ouders een afspraak maken in een academisch ziekenhuis en ook van een doof oor kun je nog last hebben. Ik krijg as donderdag een klein draintje en een buisje want het is ontstekingstechnisch een dramatisch ook al een half jaar. Veel sterkte en mocht je echt doof blijken te worden het leven is niet voorbij. Gebarentaal, werken, verkeersdeelname alles is gewoon mogelijk.
If you can dream it, you can do it...
  zondag 10 februari 2013 @ 11:07:33 #38
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122705194
Ik heb die grafieken niet mee gekregen en kan ze hier dus ook niet posten. Volgende keer maar eens naar vragen..
pi_122711722
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:38 schreef MrBaas het volgende:
Nee, ik ben nog lang niet bezig met een gebarentaalcurus. Ik hoor net 2 dagen geleden dat ik (hoogstwaarschijnlijk) doof word, verder vertelt die gast de arts me niet echt wat dusja geen idee, lijkt wel of die gast gewoon wat lult. Hij deed er ook heel luchtig over van: Ja, het is niet behandelbaar en omdat het zo geleidelijk aan is komen zetten verwacht ik ook dat het verergert tot volledige doofheid van het rechteroor wat zich hoogstwaarschijnlijk ook in het linkeroor gaat plaatsvinden.
Sorry maar wat een slechte arts heb je getroffen. Zoek alsjeblieft een second opinion. Dat kan zo toch niet :{
pi_122721619
En die gehoorproblemen heb je al sinds kort, en je hebt er niet eerder last van gehad? Ik heb zelf ook ooit hetzelfde gehad, ik hoorde ineens bijna niks meer met m'n ene oor een paar weken lang. Artsen konden niks vinden en stonden voor een raadsel, maar ineens was het over. Zo vreemd, ik weet nog steeds niet waardoor dat nou kwam, is er bij jou ook een mogelijkheid dat dit het geval is of heb je er al veel langer last van?

Niks horen aan één oor komt overigens wel vaker voor, mijn vader is geboren met één doof oor, en daar kwam hij ook pas na een aantal jaar per toeval achter via zo'n testje bij de schoolarts. Zelfde verhaal voor een vriendin van mij, die is nu 18 en weet ook niet beter dan dat ze gewoon bijna niet kan horen met haar ene oor. Maar dat is dan aangeboren en dat is niet bij jou het geval denk ik.

Ik lees nu ook dat de arts zei dat je linkeroor mogelijk ook achter uit gaat, dat is wel klote. Weten ze al of het een ziekte is of iets wat aangeboren is en nu pas komt opzetten? Ik zou je er iig niet teveel druk over maken, de medische technieken zijn tegenwoordig enorm goed en worden nog steeds verbeterd, en ze zullen er ook alles voor doen om je situatie weer te verbeteren.
  zondag 10 februari 2013 @ 18:44:19 #41
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_122722447
Ik ben, van mezelf, doof. Beide oren, al een flink aantal jaren (ben nu 43) en dat begon op mn 15e.
Sinds 5,5 jaar heb ik een CI, een implantaat, waardoor ik weer mee kan doen met alles en iedereen.
Ik heb dan wel geluk dat het bij mij super geslaagd is, de operatie.
Als mn accu leeg is, als de processor van mn hoofd afvalt, of als ik naar bed ga, ben ik totaal doof.
Lastig wel ja soms, maar uiteindelijk weet je je te redden.
Je went eraan TS, echt. En geloof me, soms is het zelf een zegen niets te horen :)

Sterkte, ook al wen je eraan, en is ermee te leven, het proces daar naartoe is geen makkelijke.
Ik hoop dat het voor jou mee gaat vallen!
pi_122912055
Hoe is het nu met de ts?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:45:55 #43
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122912174
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:44 schreef sofargone het volgende:
Oh dat is echt vreselijk om te horen ;(.
Goede woordkeus :{

Maar sterkte ts, ik hoop voor je dat het meevalt.
En dat er toch iets aan gedaan kan worden.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_123193225
Sterkte ts maar ik hoop echt dat het voor je gaat werken
graag op anoniem
pi_123193249
Ik ben zelf zeer slechthorend sinds mijn geboorte (niet aangeboren overigens) (80-85dB) en weet dus niet anders. Verder TS, er zijn voldoende beroepen die je kunt doen, zolang je je maar niet teveel op communicatie gaat richten, mondeling en telefonisch.
Zorg dus dat je analytisch sterk wordt en veel dingen goed gaat kunnen waar mondelinge communicatie niet zo belangrijk is..
Telefonisch geeft het meeste gezeik, mondeling lukt mij wel.

En ja, ik heb volledig dove mensen in beroep gezien. Heb er zelfs op een normale (!) manier mee gepraat. Ze kon me gewoon helemaal volgen door liplezen.. Ik kan zelf best behoorlijk liplezen, maar heb er wel een beetje klinkers bij nodig, maar dit.. Echt awesome.

Verder hoop ik dat men je ,linkeroor wel kan redden, en ja als je echt doof wordt zal dat de eerste tijd moeilijk zijn, omdat je je ineens best alleen kunt gaan voelen. Verjaardagen vind ikzelf bv een ramp en heb geen zin zoveel moeite te moeten doen mensen te verstaan dat ik in de avond doodop ben..
Verder nog wat tips:
Als je bij drukke gelegenheden iets hebt van: "Ik word hier gek" ga zsm een rondje lopen buiten. Gegarandeerd dat je daarna weer rustig bent.
Muziek/uitgaan - Ja is klote, mensen zijn niet te verstaan, maar je kunt nog steeds lekker meedansen op de lage tonen die je sowieso voelt.
Slapen = heerlijk als je niks hoort *O* Geen autolawaai of whatever
Relatie? - Kans op afwijzing is wel wat groter natuurlijk, ook omdat zij in het onbekende moeten duiken. Maar een leuke meid zal als ze jou ook leuk vindt, proberen eraan te wennen, en je probleem accepteren. Verder daar niet over in zitten.

Oh, en als je mensen niet verstaat stel je gewoon de vraag: - Wat zegt u?
Indien je geheel doof bent (dat kan ik bijna simuleren zonder mijn hoorapparaten) dan kun je vragen of ze het met gebaren wat duidelijk kunnen maken. Tevens zul jij ook gewoon leren liplezen. Daar ben ik zeker van.

Als laatste: Mocht je gaan studeren, of een hbo-opleiding volgen, en moet je werken in groepen:
Stel jezelf eerst voor, vertel over jezelf, wat er aan de hand is, en vertel hoe er gewerkt moet worden met jou. Stel JEZELF bovenaan in de groep. Want als jij ze niet verstaat en begrijpt hebben zij niks aan jou, en jij niks aan hen. Wees dus duidelijk, en vooral: Ga niet net alsof doen, alsof je ze verstaat.. Daar heb je niks aan. ook al moeten ze het 4x herhalen (kan soms gebeuren) dan moet dat maar. Maar jullie moeten wel weten waar je aan toe bent.

Verder ben ik wel benieuwd naar je audiogram.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_123193266
Dat je je hele leven doof zou blijven, lijkt me heel sterk. Als er iets is wat ik met passie volg, dan zijn het wetenschap en technologie.

Wanneer je in de medische wetenschap duikt, dan zul je verbaasd staan van wat ons allemaal te wachten staat in de nabije toekomst. De eerste blinden kunnen alweer zien in 16 pixels en in de komende jaren zal dat met stappen vooruit gaan.

Ik ben niet helemaal op de hoogte hoe de stand van zaken is m.b.t. doofheid, maar dat je heel je leven doof zult zijn dat is niet iets wat ik zou verwachten. De eerste gentherapieën (voor andere medische problemen) worden al getest en de resultaten zijn veelbelovend.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 22 februari 2013 @ 06:02:50 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123193271
Hoi, ik ben ook 'doof' (zwaar slechthorend eigenlijk), heb op eigen houtje een universitaire studie afgerond en heb nu een goede baan. En zo ken ik er meerdere.

Nog niet verder gelezen dan de OP, maar zou je een cochleair implantaat kunnen krijgen?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 februari 2013 @ 07:01:56 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123193360
Verder ben ik ook liever doof dan blind, maar doof of ernstig slechthorend zijn heeft wel een enorme impact op je leven: lastig in de communicatie met andere vooral. Ik ben maar gestopt met naar bijeenkomsten met veel mensen te gaan. Ze roepen allemaal dat ze rekening met je houden, maar na vijf minuten zijn ze het vergeten en dan zit ik er een beetje voor spek en bonen bij :') uitgaan doe ik ook niet, want ik kan niemand verstaan door al het omgevingslawaai. Echt goed liplezen kunnen maar weinig mensen en ook die missen nog een hoop.

Als je deel uitmaakt van een dovengemeenschap valt het allemaal nog wel mee, maar als je als zwaar slechthorende in een wereld van horenden opgroeit, is dat gewoon de wereld die je kent en waar je bij wilt horen.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 22 februari 2013 @ 08:16:12 #49
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_123193828
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:44 schreef sofargone het volgende:
Oh dat is echt vreselijk om te horen ;(. Ik wil je echt heel veel sterkte wensen en misschien moet je naar een andere ziekenhuis gaan voor een second opinion? Misschien is het wel behandelbaar ergens? Iig erg veel succes ;( :*
Ik kon hier een glimlach niet onderdrukken :') Sorry TS.

OT :

Ja een behoorlijke klote situatie. Echter moet je het er niet bij de pakken neer gaan zetten. Je geeft aan dat dove niks kunnen. Dat is natuurlijk bullshit. In eerste instantie ben je nog niet doof, rechts is naar de klote zeg je maar links functioneert nog.

Ook al geeft een specialist aan dat het "hoogstwaarschijnlijk met links ook zo af gaat lopen" vind ik niet dat je daar 100% aan vast moet klampen. Ga informatie inwinnen, praat er over met je ouders. Vraag een second opinion aan, google je ass er af (misschien is er zo'n speciaal klinkiekje in Arizona of zo) Je weet het niet.

En word je uiteindelijk doof, dan is dat zo. (Dit is heel makkelijk gezegd door een onbekende, dat besef ik ook wel.) Maar dat betekent niet dat je leven voorbij is. Blijf positief denken en ik wens je het allerbeste :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:27:26 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123193940
Sterkte TS!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')