abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 februari 2013 @ 11:49:22 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_122783473
Ik heb twee jaar op de mat gestaan in groep 3 en 4. Maar vanwege mijn beperkingen kon ik nooit wat zinnigs presteren in de puntencompetities. Toen mee gestopt nadat ik mijn oranje band had gehaald.

Maar ik blijf het nog steeds 1 vd mooiste vechtsporten vinden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_122784094
Die Polling, wat een beest... _O-

Decosse zal wel denken, stopt de ene Nederlandse er eindelijk mee, is de volgende alweer erbij om je te irriteren... :P
Jack does it in real time...
pi_122784318
@DeeBee: Decosse heeft aangegeven dat dit haar laatste Paris GS was... (de precieze context weet ik niet, was in het Frans maar ze was daar vrij duidelijk over). Ow PS Bosch is nog niet gestopt...ze is zelfs weer begonnen met trainen.

Judo als wedstrijdsport is slechts een klein onderdeel van judo. Erg veel volwassenen die zich bezighouden met de wedstrijdsport zijn er al helemaal niet, kijk naar het deelnemersveld op het NK, of het NKT (kwalificatietoernooi voor het NK). Bestaat voor het overgrote deel uit deelnemers uit de junioren (-21), en soms zelfs de kadetten (-18).

Ik zelf heb judo gedaan tot ik bijna op mocht voor de bruine band, wilde toen ook beginnen met wedstrijdsport (maar was zeker geen ster geweest). Brak toen mijn sleutelbeen op een training en daarmee verdween mijn zin in judo. Ik volg het judo nu vooral omdat in mijn directe omgeving iemand op internationale toernooien mee doet.
pi_122784387
Ok. :)

Tsja, Decosse heeft vooral helemaal niks meer te bewijzen natuurlijk, kan mij voorstellen dat ze dan net zo goed op d'r hoogtepunt gewoon wil stoppen. Rio gaat ze niet meer halen denk ik (of als ze daar wel geklopt wordt zou dat alleen maar een 'smet' zijn op d'r carriere), dan ligt die klasse ineens wel aardig open als Decosse ook zou stoppen.
Jack does it in real time...
pi_122824109
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Zitten hier veel judoka's of eerder passieve liefhebbers? Ik doe zelf jiu-jitsu, maar vind judo eigenlijk de mooiste sport. Wel te competitief en hard voor mij vrees ik (te licht voor de laagste gewichtsklasse, en te oud voor de jeugd :P).
Ik ben actief judoka en scheidsrechter. Judo is meer dan alleen shiai gelukkig dus als wedstrijden je tegenhouden, dat hoeft niet :)
pi_122824525
Polling op de wereldranglijst naar 5 (Bosch staat 3e, Bolder 11e).

Van Emden van 18 naar 8.
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:06:26 #82
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_122825884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Zitten hier veel judoka's of eerder passieve liefhebbers? Ik doe zelf jiu-jitsu, maar vind judo eigenlijk de mooiste sport. Wel te competitief en hard voor mij vrees ik (te licht voor de laagste gewichtsklasse, en te oud voor de jeugd :P).
Ik stond zelf 8 jaar op de mat (van mijne 6e tot mijn 14e), daarvan ook 6 jaar actief aan wedstrijden gedaan. Heb nog steeds wel een zwak voor de sport, maar niet meer de behoefte om zelf op de mat te staan. :)
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:08:38 #83
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_122825952
En voor de liefhebber nog een keer de partije van Polling tegen Decosse:

|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_122826094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:11 schreef DeeBee het volgende:
Die Polling, wat een beest... _O-

Decosse zal wel denken, stopt de ene Nederlandse er eindelijk mee, is de volgende alweer erbij om je te irriteren... :P
Nou, Decosse kwam meestal als winnares uit de strijd als ze tegenover Bosch stond.
pi_122828219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:16 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ik ben actief judoka en scheidsrechter. Judo is meer dan alleen shiai gelukkig dus als wedstrijden je tegenhouden, dat hoeft niet :)
Weet ik, en ik hoef ook geen wedstrijden te doen. Maar 't is en blijft competitiever, en daardoor ook een hoger risico op blessures. Mogelijk begin ik er nog wel eens mee binnen de komende jaren ofzo, dat ik 1x naar de jiu-jitsu en 1x naar de judo ga, in plaats van 2x JJ. Hangt er een beetje vanaf dat ik verhuis en midden in de week niet meer gemakkelijk in de club geraak.

Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk zwart halen in JJ en dan een cursus initiator of trainer ofzo volgen. Lijkt mij leuk en voldoening gevend :).
pi_122828350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:06 schreef GooseFM het volgende:

[..]

Ik stond zelf 8 jaar op de mat (van mijne 6e tot mijn 14e), daarvan ook 6 jaar actief aan wedstrijden gedaan. Heb nog steeds wel een zwak voor de sport, maar niet meer de behoefte om zelf op de mat te staan. :)
Vind 't ook een super sport om te zien. Elke keer ik voetbalsupporters zie lopen denk ik van :'). Judo heeft tenminste discipline, is minder gewelddadig en zelfs een competitieve wedstrijd kan nog mooi zijn. Geweldig :).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:58 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_122861773
quote:
Bondscoach Maarten Arens heeft negen judoka’s geselecteerd voor de European Open in Boedapest, die komend weekend plaatsvindt. Onder hen ook Jeroen Mooren (-60 kg), die voor het eerst sinds de Olympische Spelen van afgelopen zomer in actie komt. Naast Mooren komen ook Mikos Salminen (-60 kg), Cunnar Kops (-66 kg), Sam van ’t Westende (-73 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Remco van den Brink (-100 kg), Roy Meyer, Pascal Scherrenberg en Grim Vuijsters (+100 kg).

Zaterdag 16 februari
-60 kg, -66 kg, -73 kg

Zondag 17 februari
-81 kg, -90 kg, -100 kg, +100 kg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 februari 2013 @ 19:48:45 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123001875
Alleen brons voor Jeroen Mooren in Budapest. Volgende week GP Dusseldorf.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 15:38:19 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123075242
quote:
Bondscoaches Maarten Arens en Marjolein van Unen hebben negentien judoka’s geselecteerd voor de Grand Prix Düsseldorf. Guillaume Elmont en Marhinde Verkerk komen aanstaand weekend voor het eerst sinds de Olympische Spelen weer in actie. Elmont doet dat in zijn nieuwe gewichtsklasse tot 90 kg. Naast Elmont en Verkerk betreden ook Henk Grol, Dex Elmont, Kim Polling en Anicka van Emden de Duitse tatami. Dit kwartet won twee weken geleden een medaille tijdens de Grand Slam in Parijs.

De volledige selectie
Heren: Jeroen Mooren, Mikos Salminen (-60 kg), Jasper de Jong (-66 kg), Dex Elmont (-73 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Noël van ’t End, Guillaume Elmont (-90 kg), Henk Grol (-100 kg), Grim Vuijsters (+100 kg)

Dames: Birgit Ente, Miranda Wolfslag (-52 kg), Juul Franssen, Carla Grol (-57 kg), Anicka van Emden (-63 kg), Kim Polling (-70 kg), Guusje Steenhuis, Marhinde Verkerk (-78 kg), Carola Uilenhoed, Janine Penders (+78 kg)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:31:08 #90
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_123077587
Grote groep wel ^O^

Weer te volgen via ippon.tv?
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_123086601
@GooseFM Ja is altijd te volgen, ook wereldbekerwedstrijden ;-) (overigens niet altijd via ippon.tv dan maar eju.net is dan de oplossing).

Voor komend weekend bij de dames (zonder de loting, maar wel de voorlopige deelnemerslijst te hebben gezien) zie ik daar kansen voor Anicka van Emden en Kim Polling. Even afwachten hoe Marhinde Verkerk in vorm is, die heeft ook nog kans. Verder zie ik bij de dames weinig prijzen in het verschiet.

Hoop in de -78kg overigens dat Aibgel Joo daadwerkelijk mee doet. Wat zij in Parijs deed liet in ieder geval zien wat zij van de nieuwe regels vindt. Ze zou haar 4e shido gaan krijgen voor de 2e wedstrijd achter elkaar en groette gewoon af omdat ze het er niet mee eens was en liep weg. Moest later terugkomen om excuses aan te bieden.

De heren is lastig, ligt altijd dichter bij elkaar. Benieuwd hoe Guillaume Elmont het in zijn nieuwe klasse doet met name!
pi_123105344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:56 schreef Tieske89 het volgende:
Hoop in de -78kg overigens dat Aibgel Joo daadwerkelijk mee doet. Wat zij in Parijs deed liet in ieder geval zien wat zij van de nieuwe regels vindt. Ze zou haar 4e shido gaan krijgen voor de 2e wedstrijd achter elkaar en groette gewoon af omdat ze het er niet mee eens was en liep weg. Moest later terugkomen om excuses aan te bieden.
Ik vind dat dan weer niet kunnen. Het is geen voetbal verdorie
pi_123106118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:50 schreef Tha_T het volgende:

Ik vind dat dan weer niet kunnen. Het is geen voetbal verdorie
Het kan zeker niet, helemaal aangezien alles in judo om respect en zelfbeheersing draait etc.

Ik kan me echter er wel iets bij voorstellen, na Sofia (dat was echt een drama qua straffen) viel Parijs al enorm mee. Echter de hoeveelheid straffen is wel gigantisch hoog geworden, ik wil de actie van Joo niet goedpraten, maar ik vraag me af of dit de manier is judo aantrekkelijker te maken. Ze schaffen de "verfoeide" hantei af, en vervolgens zijn er tig keer zoveel wedstrijden die eindigen met een 4x shido...Is niet veel anders dan een hantei, de scheidsrechter beslist namelijk nog steeds wie de wedstrijd wint.

Kleine toevoeging: Ik ben naar het NK judo gaan kijken afgelopen jaar met 2 leken, het duurde tot de finale-ronde eer ik klaar was met uitleggen wat die scheidsrechter elke keer bedoelde met de shido gebaren die hij maakte. Het grote publiek begrijpt dat niet, daarom haken veel mensen af bij het kijken van judo. Om dan meer (in de ogen van het grote publiek) "onbegrijpelijke" shido's toe te voegen lijkt mij geen gewenste zaak.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 februari 2013 @ 12:22:34 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123200584
quote:
HAARLEM Judoka Henk Grol doet niet mee aan de judo grand prix in Düsseldorf. Dat laat de atleet op twitter weten.
Grol die eerder deze maand nog het brons pakte tijdens de Grand Slam van Parijs is te verzwakt. ''Ik doe niet mee in Düsseldorf. Lig al drie dagen op bed. Te verzwakt om te judoën helaas.''
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 10:53:55 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123234445
De dag dusver.
Mooren ^O^ en ook :{. Diego Santos schakelt Mooren uit.
Salminen ^O^ en :{. Werd in de houtgreep genomen door Ganbat
De Jong :{ verliest op shido's van Shavdatuashivili terwijl hij waza-ari voor stond.
Dex Elmont ^O^
Ente
Wolfslag
Franssen ^O^
Carla Grol ^O^
Van Emden

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 23-02-2013 12:04:03 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_123236008
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:53 schreef borisz het volgende:
De dag dusver.
Mooren ^O^ en ook :{. Diego Santos schakelt Mooren uit.
Salminen ^O^ en :{. Werd in de houtgreep genomen door Ganbat
De Jong :{ verliest op shido's van Shavdatuashivili terwijl hij waza-ari voor stond.
Dex Elmont ^O^
Ente
Wolfslag
Franssen ^O^
Carla Grol ^O^
Van Emden
Ook Wolfslag er op shido's uit terwijl ze een waza-ari voorstond :{

EDIT: En ook Grol er op shido's uit :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 12:16:42 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123236099
Ja :').
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_123236286
Gelukkig, Ente wint wel. Dacht dat haar hetzelfde zou overkomen na 3 shido's :')

EDIT: Knappe zege van Juul op Dorjsuren ^O^

[ Bericht 30% gewijzigd door TheArt op 23-02-2013 12:31:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 12:46:00 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_123236749
Van Emden door.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_123236793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:46 schreef borisz het volgende:
Van Emden door.
Nu een keer de andere kant op. Yuko achter, maar in de laatste 30 sec. de laatste straf voor de Zweedse :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')