Nee, ik sprak gisteren met Uit Beijerse nog kort over wat vragen maar ik was vergeten die vraag te stellen. Er stond niets op het voorblad over publicatie van antwoorden dus het is maar afwachten of deze uberhaupt komen. Baal wel als een stekker van 1 fout die ik sowieso gemaakt heb in de mc, al verwacht ik dat het een uitzondering is. Ik ga er vanuit dat ik 35 van de 40 uit de mc heb op dit moment.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:50 schreef NotGuilty het volgende:
Keyos weet jij of de antwoorden van de mc's online komen?
Ik vind dit een aardig pokkeboek, zou het niemand aanraden deze vrijwillig te lezen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/recht-in-context/1001004011672368/
Dit is ons boek uit blok 1: Inleiding Rechtswetenschappen/Rechtsgeleerdheid
Wow... zal wel lekker hebben weggelezen dan.quote:
Ja dat is een probleem, zelfs de laatste druk is niet up to date in verband met allemaal dingen die per 1 jan 2013 zijn veranderd. politiewet is veranderd, gerechtelijk vooronderzoek is vervallen en in plaats daarvan is er nu onderzoek door de rechter commissaris. Artikelnummers kloppen niet meer, inhoud van artikels is veranderd, denk aan de hoogte van geldboetes sinds 1 jan 2012 geloof ik.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:31 schreef giurisprudenza het volgende:
Bedankt voor de aanbevelingen! Als ik rechten ga studeren, is nog niet zeker, dan wil ik dat in Leiden gaan doen. Ben nu een aantal keer in Leiden geweest en heb er eigenlijk alleen nog maar leuke avondjes meegemaakt haha.
Heb nu trouwens Capita Strafrecht gevonden op internet, is alleen wel de 6e druk. Weten jullie of dat een probleem is? De laatste druk is de 7e geloof ik.
Wie ben jij eigenlijkquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:01 schreef Krabs het volgende:
Kamer eens een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Nu maar in de vennootschapsbelasting duiken
Welke fout?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nee, ik sprak gisteren met Uit Beijerse nog kort over wat vragen maar ik was vergeten die vraag te stellen. Er stond niets op het voorblad over publicatie van antwoorden dus het is maar afwachten of deze uberhaupt komen. Baal wel als een stekker van 1 fout die ik sowieso gemaakt heb in de mc, al verwacht ik dat het een uitzondering is. Ik ga er vanuit dat ik 35 van de 40 uit de mc heb op dit moment.
Nope, ben vrij nieuw hier. Wat wil je allemaal van mij weten?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:02 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wie ben jij eigenlijkHave we met yet?
Studeer je fiscaal?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:05 schreef Krabs het volgende:
[..]
Nope, ben vrij nieuw hier. Wat wil je allemaal van mij weten?
Thanks, dat was ook een beetje waar ik bang voor was idd! Met verdiepende boeken zal ik dan ook maar wachten tot ik daadwerkelijk ben begonnen met studeren.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:02 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ja dat is een probleem, zelfs de laatste druk is niet up to date in verband met allemaal dingen die per 1 jan 2013 zijn veranderd. politiewet is veranderd, gerechtelijk vooronderzoek is vervallen en in plaats daarvan is er nu onderzoek door de rechter commissaris. Artikelnummers kloppen niet meer, inhoud van artikels is veranderd, denk aan de hoogte van geldboetes sinds 1 jan 2012 geloof ik.
Ik zou niet in een oude versie gaan lezen, maak je jezelf alleen maar mee in de war, zeker als je het nog niet eens studeert. Ik liep hier zowel met het boek als met online samenvattingen tegen aan. De enige manier om dat te kunnen gebruiken is als je echt op de hoogte bent van wat er anders is en dat in je wettenbundel mee kan lezen. Anders zit je verkeerde informatie in je op te nemen.
Wat studeer je, waarom doe je dat, waar doe je dat, hoe lang doe je dat, waar woon je, wat doet je vader en wat doet je moeder?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:05 schreef Krabs het volgende:
[..]
Nope, ben vrij nieuw hier. Wat wil je allemaal van mij weten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik ook nog liggen. Dat was een oudje. Toen heette het vak ook nog encyclopedie.quote:
Uiteraard, dat zijn van die termen waardoor eerstejaars denken dat ze meteen alles weten van het rechtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:06 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Thanks, dat was ook een beetje waar ik bang voor was idd! Met verdiepende boeken zal ik dan ook maar wachten tot ik daadwerkelijk ben begonnen met studeren.
Met de inleidende boeken is het up to date zijn wat minder van belang neem ik aan? Heb nu, 'de geordende wereld van het recht, een inleiding' gevonden. Daarin worden dingen als het legaliteitsbeginsel besproken. Daar schuilt weinig gevaar in toch?
Ja, die 1.5 afstand is een academische norm die aangeleerd moet worden. Tijdens je master zullen meerdere docenten je er waarschijnlijk al op wijzen dat het wel mag, maar niet hoeft. Mijn docenten printen de essays altijd op 0 of 1.0. Althans, dat merk ik als ik ze weer terug krijg. Dat bespaart ook een boel papier.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wow... zal wel lekker hebben weggelezen dan.
Maar ik moet voor een opdracht regelafstand 1,5 hanteren maar ik vind het echt enorm groot. Die pagina is dan vet snel vol.
Spreek je uit ervaring? hahaquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zijn van die termen waardoor eerstejaars denken dat ze meteen alles weten van het recht
Ik denk dat elke nieuwe student een soort jeugdige bravoure heeft waardoor er zelfoverschatting plaatsvindtquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:10 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Spreek je uit ervaring? haha
Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben hahaquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat elke nieuwe student een soort jeugdige bravoure heeft waardoor er zelfoverschatting plaatsvindt
Ah thanks voor de uitlegquote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die 1.5 afstand is een academische norm die aangeleerd moet worden. Tijdens je master zullen meerdere docenten je er waarschijnlijk al op wijzen dat het wel mag, maar niet hoeft. Mijn docenten printen de essays altijd op 0 of 1.0. Althans, dat merk ik als ik ze weer terug krijg. Dat bespaart ook een boel papier.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:06 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wat studeer je, waarom doe je dat, waar doe je dat, hoe lang doe je dat, waar woon je, wat doet je vader en wat doet je moeder?
en de grote vraag:In het kort: in februari 2009 de opleiding Fiscaal Recht & Economie aan de Hanze gevolgd. Juli 2012 afgerond. Momenteel bezig voor de pré-master Fiscaal Recht. Ondertussen Burgerlijke Recht 2 met een 9 af kunnen sluiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vader is altijd werkzaam geweest in de belastingwereld. Had ik ook wel interesse naar. Vandaar![]()
Antwoord op de grote vraag: Kluwer![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |