quote:
quote:
Deze 3quote:
Vind ik ook. Is in principe hetzelfde als klooien met je telefoon. Je bent niet met de weg bezig maar met iets anders. Beboeten die hapquote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:13 schreef BrandX het volgende:
met de ipod klungelen liedjes/playlists opzoeken is gewoon gevaarlijke shizzle. Terechte bekeuring als iemand die krijgt.
Zelfde geld voor een boek of een krant, daar krijg je dan ook gewoon een boete voor net als de MP3 en de telefoon.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:13 schreef BrandX het volgende:
met de ipod klungelen liedjes/playlists opzoeken is gewoon gevaarlijke shizzle. Terechte bekeuring als iemand die krijgt.
Daar ben ik het mee eens. Alleen diegene werd bekeurt alsof hij gebeld had. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:15 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vind ik ook. Is in principe hetzelfde als klooien met je telefoon. Je bent niet met de weg bezig maar met iets anders. Beboeten die hap
Is een krant lezen afleidend? Ja. Een appel eten? Nee.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Alleen diegene werd bekeurt alsof hij gebeld had. Daar ben ik het niet mee eens.
Je kan toch ook niet een bekeuring krijgen voor bellen als je een krant in je handen hebt?
Is er niet een aparte wetgeving voor andere dingen dan een mobieltje vasthouden in de auto? En zoja, wat is dan de grens? Ik ben benieuwd naar de wet hier achter.
Kun je bijvoorbeeld een bekeuring krijgen voor een krant vasthouden? Of een appel eten?
Een appel eten kun je ook als gevaarlijk zien omdat je dan nog maar één hand vrij hebt om te rijden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is een krant lezen afleidend? Ja. Een appel eten? Nee.
Daar heb je je antwoord.
Hm, true. Maar je houdt in elk geval de ogen op de weg (neem ik aan).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een appel eten kun je ook als gevaarlijk zien omdat je dan nog maar één hand vrij hebt om te rijden.
Is een krant lezen bellen? Nee, is een ipod bedienen bellen? Nee. Daarom vind ik het verwarrend.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is een krant lezen afleidend? Ja. Een appel eten? Nee.
Daar heb je je antwoord.
Precies, dus daar kan je ook voor bekeurd worden?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een appel eten kun je ook als gevaarlijk zien omdat je dan nog maar één hand vrij hebt om te rijden.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-01-2013quote:Wegenverkeerswet 1994
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Een ipod is toch geen mobieltjequote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:25 schreef BrandX het volgende:
Ze gooien het dan op Artikel 5
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-01-2013
Overigens is de boete niet voor het bellen, maar voor het vasthouden van een mobieltje. Dat is namelijk al verboden.
je houdt het vast, valt onder dezelfde noemer, zelfde type handelingen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een ipod is toch geen mobieltje
Doe eens een linkje naar de aflevering dan? Kunnen we allemaal eens zien of het inderdaad zo bekeurd werd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een ipod is toch geen mobieltje
Vanaf 30:54quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Doe eens een linkje naar de aflevering dan? Kunnen we allemaal eens zien of het inderdaad zo bekeurd werd.
Ik irriteerde me er ookal aan ja.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:45 schreef Salatrel het volgende:
in het nawoord van die dwerg noemt ie ook gewoon een iphone terwijl die knaap zelf zegt dat het een ipod / ipad was
Ja echt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:51 schreef Sounddragon het volgende:
Eigenlijk moet je in dat geval gewoon je bek houden, want een belboete is een teringeind goedkoper als een Art5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |