abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122627773
Dat is echt niks. Ben je lekker aan het zuipen en feest aan het vieren in de stad, komen die mafkezen ineens voorbij lopen met dat irritant accent. Je haalt ze er ook meteen uit. Die weten niet wat gezelligheid is met hun misplaatste arrogantie.
History became legend, legend became myth.
pi_122627795
pi_122627797
.
pi_122627811
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:14 schreef Michhas het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
pi_122627814
quote:
[ afbeelding ]
:D :'( :D
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 08:17:36 #6
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_122627818
quote:
[ afbeelding ].
Waaaaa Ik ga stuk hier :D _O- _O- _O- :')
F.K.A. SuperwormJim
pi_122627822
Klopt helemaal. En dan probeer je netjes je afzijdig te houden en die carnavalstypes niet lastig te vallen, en dan dreigen ze je in elkaar te rossen omdat je het waagt om zonder kostuum aan naar je werk te fietsen 's avonds.

Carnaval O+ Het haalt echt het beste in de mensen naar boven.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_122627824
fuckin boeiend gast, als die wijven maar lekker zijn en geil
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:19:27 #9
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_122627841
quote:
[ afbeelding ]
_O_ _O-
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_122627863
Weet je wat? Blijven wij weg met dat kutfeest, blijven jullie de rest van het jaar lekker daar.
pi_122627911
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:22 schreef LompeHork het volgende:
Weet je wat? Blijven wij weg met dat kutfeest, blijven jullie de rest van het jaar lekker daar.
Ik heb echt geen intentie om naar Randstadistan te gaan.
pi_122627927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:27 schreef valek het volgende:

[..]

Ik heb echt geen intentie om in Randstadistan te komen.
Mooi zo. Ook niet stiekem daar gaan werken dan he?
pi_122627932
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:28 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik praat geen Turks, Marokaans ect. Dus ik word toch niet aangenomen.
pi_122627939
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:28 schreef valek het volgende:

[..]

:')
pi_122627972
quote:

[..]

Blijkbaar ook geen Nederlands :')
pi_122627988
Is Carnaval al begonnen?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:36:42 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_122628016
Blij dat ze hier geen carnaval vieren. Alleen die muziek al, je moet toch wel wat chromosomen missen wil je daar van uit je dak kunnen gaan. Maar ik irriteer me ook aan die heikneuters met hun boers accent die dan zonodig koninginnedag moeten komen vieren hier in de stad. Die mogen van mij ook wegblijven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_122628026
Mooiste zijn die gasten die zeggen dat je met carnaval pas echt jezelf kunt zijn.
Okee, dus je bent een lallende randdebiel met een ondergezeken pruik op je kop, eigenlijk, diep van binnen :?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:38:32 #19
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122628039
Precies omgekeerd zeggen ze hetzelfde over Westerlingen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_122628042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Blij dat ze hier geen carnaval vieren. Alleen die muziek al, je moet toch wel wat chromosomen missen wil je daar van uit je dak kunnen gaan. Maar ik irriteer me ook aan die heikneuters met hun boers accent die dan zonodig koninginnedag moeten komen vieren hier in de stad. Die mogen van mij ook wegblijven.
Ik snap ook niet dat ze dan naar de Randstad gaan. Veel te druk, bah, moet er niet aan denken. En tevens goor bier. Verder kunnen mensen van boven de rivieren niet tegen drank en worden ze meteen agressief als ze teveel op hebben.
pi_122628054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:37 schreef HaywoodJablome het volgende:
Mooiste zijn die gasten die zeggen dat je met carnaval pas echt jezelf kunt zijn.
Okee, dus je bent een lallende randdebiel met een ondergezeken pruik op je kop, eigenlijk, diep van binnen :?
Zijn er echt mensen die zeggen dat ze zichzelf kunnen zijn met :') carnaval :') ?
pi_122628062
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:39 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Zijn er echt mensen die zeggen dat ze zichzelf kunnen zijn met :') carnaval :') ?
Dat is een opmerking die ik meerdere keren te horen heb gekregen ja. Moet er wel bij zeggen dat het voornamelijk wat oudere mensen zijn die dat zeiden, maargoed, die zijn net zo erg hoor, met carnaval :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:42:26 #23
189978 controlaltdelete
pi_122628086
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:38 schreef valek het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat ze dan naar de Randstad gaan. Veel te druk, bah, moet er niet aan denken. En tevens goor bier. Verder kunnen mensen van boven de rivieren niet tegen drank en worden ze meteen agressief als ze teveel op hebben.
Hoe weet je dat als je er nooit komt? Ik spreek tenminste uit ervaring. Ik heb eens een tijd onder de rivier moeten verblijven. Ik vond die carnaval echt niks. Vastelaovend op zijn boers toch? Nou moet je ze eens zien zo halverwege de avond. Lallend en kotsend, totaal de weg kwijt over de straat, de gemiddelde uitgaansscene van Engeland is er niets bij.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_122628106
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:28 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja want alle goede banen zijn in de randstad. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:43:26 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_122628107
quote:

[..]

Ik zie al weken niets anders dan hoofdstampende papen bij opsporing verzocht anders.
pi_122628111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:43 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ja want alle goede banen zijn in de randstad. :')
Zeg ik dat? Nee, goedzo. Begrijpend lezen is blijkbaar ook een probleem.
pi_122628124
Nouja, om eerlijk te zijn, ik vind koninginnedag in Amsterdam net zo erg als carnaval in Maastricht hoor. Zelfde principe, alleen wat minder kuttige muziek, misschien. En het duurt minder lang, dat is wel een heel groot pluspunt.
pi_122628126
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:43 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik zie al weken niets anders dan hoofdstampende papen bij opsporing verzocht anders.
Die komen niet uit Brabant.
pi_122628130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:37 schreef HaywoodJablome het volgende:
Dat is inderdaad triest.
pi_122628139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoe weet je dat als je er nooit komt? Ik spreek tenminste uit ervaring. Ik heb eens een tijd onder de rivier moeten verblijven. Ik vond die carnaval echt niks. Vastelaovend op zijn boers toch? Nou moet je ze eens zien zo halverwege de avond. Lallend en kotsend, totaal de weg kwijt over de straat, de gemiddelde uitgaansscene van Engeland is er niets bij.
Ben er wel eens geweest hoor. Maar niet mijn ding daar. Stelletje agressieve apen daar.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:47:30 #31
189978 controlaltdelete
pi_122628161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:44 schreef HaywoodJablome het volgende:
Nouja, om eerlijk te zijn, ik vind koninginnedag in Amsterdam net zo erg als carnaval in Maastricht hoor. Zelfde principe, alleen wat minder kuttige muziek, misschien. En het duurt minder lang, dat is wel een heel groot pluspunt.
Dat is waar. Ligt er ook aan waar je heen gaat. Als je naar het Museumpl of het Leidse gaat zit je vast tussen al die inboorlingen uit de provincie die de laatste jaren massaal naar A'dam komen om k-dag te vieren. Zo is de aftakeling van k-dag begonnen.
pi_122628194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is waar. Ligt er ook aan waar je heen gaat. Als je naar het Museumpl of het Leidse gaat zit je vast tussen al die inboorlingen uit de provincie die de laatste jaren massaal naar A'dam komen om k-dag te vieren. Zo is de aftakeling van k-dag begonnen.
Het ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan mij, ik hou gewoon niet van massale evenementen waarbij heel veel gezopen wordt. Maar omdat ik in Maastricht woon, heb ik nou eenmaal meer last van carnaval dan van koniginnedag :P
pi_122628201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Och mijn God, mensen uit andere provincies de schuld van dingen geven.

Als het niet aan de buitenlanders ligt, dan aan de mensen uit een andere provincie :')

Ga toch weg man, de grote steden wonen minder dan 50% Nederlanders ;')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:51:16 #34
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122628224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als het niet aan de buitenlanders ligt, dan aan de mensen uit een andere provincie :')

Ik vind het bijzonder dat in Nederland - je hebt een vergrootglas nodig om het te ontdekken op de globe - nog zo'n onderling verschil bestaat. Je laat 1 scheet en bent door alle provincies heen.
pi_122628248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat in Nederland - je hebt een vergrootglas nodig om het te ontdekken op de globe - nog zo'n onderling verschil bestaat. Je laat 1 scheet en bent door alle provincies heen.
Dat is echt in elk land zo, hoe klein het ook is. Net zoals ze in elk land, hoe klein het ook is, mensen uit ander delen van het land beschuldigen van het neuken van schapen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:53:45 #36
189978 controlaltdelete
pi_122628261
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Die achterlijke feestjes op het Museumpl trekken een hoop gasten aan van buiten. Ze komen massaal bezopen al aan met de trein in de middag en dan begint het gedoe al. Verder scoren zuiderse steden zoals Tilburg, Eindhoven en Maastricht ook goed in de top 10 van de meest gewelddadige steden.
pi_122628282
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:51 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Is dat niet overal dan?
pi_122628295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Die achterlijke feestjes op het Museumpl trekken een hoop gasten aan van buiten. Ze komen massaal bezopen al aan met de trein in de middag en dan begint het gedoe al. Verder scoren zuiderse steden zoals Tilburg, Eindhoven en Maastricht ook goed in de top 10 van de meest gewelddadige steden.
Scoren ook goed, dus hetzelfde als Amsterdam etc.

Wat een redenatie :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:56:34 #39
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122628313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:52 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Dat is echt in elk land zo, hoe klein het ook is. Net zoals ze in elk land, hoe klein het ook is, mensen uit ander delen van het land beschuldigen van het neuken van schapen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Is dat niet overal dan?
Dat klopt ook wel en deels hebben we dat natuurlijk ook aan de geschiedenis te danken - de afscheiding toen door de 80 jarige oorlog, gebieden onder de rivieren destijds de generaliteitslanden genoemd.
Maar als je er rationeel naar kijkt is het natuurlijk eigenlijk heel raar die onderlinge nijd.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:57:35 #40
189978 controlaltdelete
pi_122628329
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Scoren ook goed, dus hetzelfde als Amsterdam etc.

Wat een redenatie :')
Mij hoor je ook niet beweren dat er in A'dam geen criminaliteit is maar waar is dat niet in NL? Ook in de Zuiderse steden en ook met carnaval.
pi_122628331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:56 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt ook wel en deels hebben we dat natuurlijk ook aan de geschiedenis te danken - de afscheiding toen door de 80 jarige oorlog, gebieden onder de rivieren destijds de generaliteitslanden genoemd.
Maar als je er rationeel naar kijkt is het natuurlijk eigenlijk heel raar die onderlinge nijd.
Jij bent zeker een Drent, die zeggen altijd van dat soort dingen :{w

vrijdag 8 februari 2013 @ 08:57:58 #42
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122628340
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:57 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Jij bent zeker een Drent, die zeggen altijd van dat soort dingen :{w

Nee, ik ben een Westerling.
pi_122628350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mij hoor je ook niet beweren dat er in A'dam geen criminaliteit is maar waar is dat niet in NL? Ook in de Zuiderse steden en ook met carnaval.
Wat wil je nu zeggen?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:59:40 #44
189978 controlaltdelete
pi_122628366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:58 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?
Dat agressie evengoed voorkomt in het Zuiden en al helemaal met carnaval.
pi_122628379
quote:

[..]

[..]

Ik denk dat het toch te maken heeft met een stukje verbondenheid. Een Noord- en Zuid-Hollander spreken relatief dezelfde taal, terwijl als je dat met iemand uit Brabant vergelijkt het toch een heel stuk anders klinkt. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de Patat/Friet-gordel, dat zal ook meespelen.
pi_122628397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Omdat jij boven de rivieren woont is dat relevant om te zeggen?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:01:41 #47
189978 controlaltdelete
pi_122628413
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:00 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch te maken heeft met een stukje verbondenheid. Een Noord- en Zuid-Hollander spreken relatief dezelfde taal, terwijl als je dat met iemand uit Brabant vergelijkt het toch een heel stuk anders klinkt. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de Patat/Friet-gordel, dat zal ook meespelen.
In haast elk land komt de venijn voor tussen noordelingen en zuiderlingen.
pi_122628426
quote:

[..]

[..]

Komt omdat dat volk uit de randstad zich altijd zo superieur voelt tov andere delen van het land.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122628430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

In haast elk land komt de venijn voor tussen noordelingen en zuiderlingen.
Ook dat, of west en oost. Gezonde competitie.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:04:50 #50
189978 controlaltdelete
pi_122628476
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:02 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Komt omdat dat volk uit de randstad zich altijd zo superieur voelt tov andere delen van het land.
Zijn we ook ;)
pi_122628507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zijn we ook ;)
in je rijtjeswoning
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_122628553
quote:
[ afbeelding ]
_O-
pi_122629395
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:02 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ook dat, of west en oost. Gezonde competitie.
Mensen uit het westen komen hier niet :@
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:32:59 #54
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_122630541
quote:
Verder kunnen mensen van boven de rivieren niet tegen drank en worden ze meteen agressief als ze teveel op hebben.
Moeten "jullie" nodig zeggen. :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:33:12 #55
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_122630549
Carnaval. :')
pi_122630712
Mensen uit het Zuiden zijn leuk. Helaas waarderen ze directheid niet en dat maakt het volk al inferieur.
pi_122631442
Carnaval :') :') :') :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:11:22 #58
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_122631615
Blijft gewoon een feest voor boeren stumpers. Wel veel dikke/lelijke geile wijven met een masker op.
pi_122631642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:11 schreef skippy22 het volgende:
Wel veel dikke/lelijke geile wijven met een masker op.
Niks mis mee.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:13:31 #60
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_122631671
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:12 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Niks mis mee.
^O^
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_122631753
Jezus, zijn er eens mensen van boven de rivieren die niet zeiken op carnaval en graag je feestje mee willen vieren, is het nog niet goed. Je kunt namelijk aan ze horen dat ze niet uit de buurt komen. :r

Vraag me af bij wie de arrogantie nou precies zit.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:17:16 #62
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_122631788
quote:
[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_ _O- _O- _O-
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 11:17:47 #63
13368 NiGeLaToR
pi_122631805
In Zwaag is de 1 na grootste Carnavals optocht van het land. Serieuze business hier, kunnen Oeteldonkers nog wat van leren. Is ook redelijk boven de rivieren heb ik me laten vertellen, maar wel met raar accent ook.
pi_122632378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
Mensen uit het Zuiden zijn leuk. Helaas waarderen ze directheid niet en dat maakt het volk al inferieur.
Je moet directheid niet vergelijken met misplaatste arrogantie.
pi_122632392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Jezus, zijn er eens mensen van boven de rivieren die niet zeiken op carnaval en graag je feestje mee willen vieren, is het nog niet goed. Je kunt namelijk aan ze horen dat ze niet uit de buurt komen. :r

Vraag me af bij wie de arrogantie nou precies zit.
Boven de rivieren.
pi_122632399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef valek het volgende:

[..]

Je moet directheid niet vergelijken met misplaatste arrogantie.
:D Sure babe.
pi_122632409
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:D Sure babe.
:*
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:11:07 #68
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_122633427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:35 schreef valek het volgende:

[..]

Forum Admin vrijdag 8 februari 2013 @ 12:12:56 #69
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_122633475
Lekker een ajax shirtje aan en hossen in eindhoven! alles kan!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_122633555
deze in de randstad wonende brabo gaat naar huis komend weekend O+ even feesten en dan weer verder met het normale leven :Y

ik snap wel goed dat het een heel raar iets lijkt als je er niet mee bent opgegroeid. de muziek is kut, de rare outfits ect. ik ga echt voor de sfeer en om oude vrienden weer te zien. verder is het gewoon n soort van apresski feestje met verkleedkleren 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122633610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik snap wel goed dat het een heel raar iets lijkt als je er niet mee bent opgegroeid. de muziek is kut, de rare outfits ect. ik ga echt voor de sfeer en om oude vrienden weer te zien. verder is het gewoon n soort van apresski feestje met verkleedkleren 8)7
Ik heb vorig jaar ook de sfeer kunnen proeven als randstad bewoner.
En ik moet toegeven dat ik het jammer vind dat ik dit jaar niet weer mee kon.
pi_122633783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef Pharkus het volgende:
Lekker een ajax shirtje aan en hossen in eindhoven! alles kan!
Jij krijgt van mij een biertje als je dat doet.
pi_122633795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:22 schreef valek het volgende:

[..]

Jij krijgt van mij een biertje als je dat doet.
kan makkelijk, echt :Y
pi_122633828
Noord-Brabant *O*, leukere mensen vind je gewoon niet.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_122633851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:17 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar ook de sfeer kunnen proeven als randstad bewoner.
En ik moet toegeven dat ik het jammer vind dat ik dit jaar niet weer mee kon.
het is ook tof O+ maar het is wel iets wat je echt moet liggen, je moet je er een beetje aan kunnen overgeven en niet iedere twee minuten nadenken "oh ik zie er niet uit in deze kleren" "oh ik weet niet hoe ik op deze muziek moet dansen" ect, denk dat dat al een hoop scheelt :Y
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:25:36 #76
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_122633887
Wanneer is het carnaval?
Feyenoord Rotterdam
pi_122633933
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:25 schreef o.us het volgende:
Wanneer is het carnaval?
nu *O* tm dinsdag
( hoewel dat een beetje aan de regio ligt)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:26:50 #78
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_122633941
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

nu *O* tm dinsdag
( hoewel dat een beetje aan de regio ligt)
Gelukkig maar.
Feyenoord Rotterdam
pi_122633994
Weg met dat vreemde gespuis inderdaad. Goed gezegd TS.
pi_122634070
Graag een raszuiver carnaval.
pi_122634072
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het is ook tof O+ maar het is wel iets wat je echt moet liggen, je moet je er een beetje aan kunnen overgeven en niet iedere twee minuten nadenken "oh ik zie er niet uit in deze kleren" "oh ik weet niet hoe ik op deze muziek moet dansen" ect, denk dat dat al een hoop scheelt :Y
Ik heb normaal niet zo veel met verkleden, en kutmuziek. :P
Maar de sfeer was gewoon fijn, mensen waren chill, sommige mensen waren prachtig. O+
En het zal voor een groot deel ook hebben gelegen aan met wie ik er naartoe ging natuurlijk.

Ik was aangenaam verrast. :)
pi_122634103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik heb normaal niet zo veel met verkleden, en kutmuziek. :P
Maar de sfeer was gewoon fijn, mensen waren chill, sommige mensen waren prachtig. O+
En het zal voor een groot deel ook hebben gelegen aan met wie ik er naartoe ging natuurlijk.

Ik was aangenaam verrast. :)
ik ook niet zo :P ik heb een grafhekel aan hoempapa muziek en ga in het dagelijks leven ook niet met n pruik naar mn werk, maar een keer per jaar een weekendje kan ik best waarderen ^O^
pi_122634118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:30 schreef Friek_ het volgende:
Graag een raszuiver carnaval.
baas in eigen provincie! op de baricaden!
pi_122634129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Met carnaval valt dat zat mee. Zeker in Maastricht. Sociale controle is erg groot. Het is een feest voor jong en oud. Men gedraagt zich doorgaans keurig (op openbare dronkenschap na dan :P )

Ik denk niet dat er noemenswaardig meer agressie is met carnaval in Maastricht dan op een willekeurig ander weekend.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122634183
nee idd, ik merk juist dat mensen elkaar sneller aanspreken op misplaatst gedrag omdat ze het gewoon gezellig willen houden :Y en dat werkt kennelijk beter als je verkleed bent als vogelhuisje ofzo _O-
pi_122634229
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:34 schreef littledrummergirl het volgende:
nee idd, ik merk juist dat mensen elkaar sneller aanspreken op misplaatst gedrag omdat ze het gewoon gezellig willen houden :Y en dat werkt kennelijk beter als je verkleed bent als vogelhuisje ofzo _O-
Misschien gewoon elk weekend een paar mensen verkleed als vogelhuisje op pad sturen om wat sociale controle uit te voeren onder de stappende jongeren.

*O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122634264
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Misschien gewoon elk weekend een paar mensen verkleed als vogelhuisje op pad sturen om wat sociale controle uit te voeren onder de stappende jongeren.

*O*
straalt bakken autoriteit uit zon huisje ^O^
pi_122634302
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dansen? Met carnaval? Iets om je uiterlijk geven?

Deze mensen hebben carnaval niet begrepen. :N
pi_122634561
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

dit.
pi_122634686
carnaval :') !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122634743
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

precies!
pi_122634847

[ Bericht 37% gewijzigd door HSG op 08-02-2013 12:59:23 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_122635344
Ik stel een groot hek voor bij de grote riolen met carnaval.

En je mag er alleen doorheen met een zachte G. Zodoende kunnen verdwaalden bourgondiërs alsnog terug naar het goede land, maar houden we het smerige randstad tuig buiten de deur. Dan hebben we in ieder geval met carnaval geen gedonder met mensen die menen dat verkleden niet nodig is, mensen die denken dat je alle vrouwen mag aanranden of mensen die niet tegen drank kunnen en agressief worden. :s)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:12:40 #94
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_122635437
quote:
[ afbeelding ]
ik ben hier alleen maar voor de zebra
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_122635587
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Met carnaval valt dat zat mee. Zeker in Maastricht. Sociale controle is erg groot. Het is een feest voor jong en oud. Men gedraagt zich doorgaans keurig (op openbare dronkenschap na dan :P )

Ik denk niet dat er noemenswaardig meer agressie is met carnaval in Maastricht dan op een willekeurig ander weekend.

Zelfde in Oeteldonk (Den Bosch). Onbehoorlijk gedrag resulteerd er namelijk gewoon in dat men je collectief naar buiten schopt.

Overigens, als er al gedonder is, zijn dat 9 van de 10 keer mensen van boven de grote riolen die 'wel ff komen zuipen met carnaval' :r :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_122635651
Carnaval :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 8 februari 2013 @ 13:25:03 #97
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_122635889
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:12 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

ik ben hier alleen maar voor de zebra
:Y
pi_122641730
Ik moet zaterdag voor het eerst werken tijdens carnaval, zal überhaupt dan voor het eerst carnaval meemaken, en dat in Kloosterburen....:)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:56:55 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_122641926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:09 schreef BlackLining het volgende:
Ik stel een groot hek voor bij de grote riolen met carnaval.

gewoon 365 dagen per jaar, blijf weg met koningdag en je "gezallch eune dachjuh Ammsterdaam" :r
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_122642192
Carnaval :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:04:03 #101
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_122642232
carnaval vier je in brazilie en niet met je domme verklede boeren kut kop in nederland :{
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:05:30 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_122642292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:04 schreef wise het volgende:
carnaval vier je in brazilie en niet met je domme verklede boeren kut kop in nederland :{
Ze moeten het allemaal lekker zelf weten, maar niet zo hypcriet gaan zeuren als er wat mensen die kant op komen. Ze doen zelf het hele jaar door niets anders met hun kippenpak vrijgezellenfeesten etc.
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:05:47 #103
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_122642304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze moeten het allemaal lekker zelf weten, maar niet zo hypcriet gaan zeuren als er wat mensen die kant op komen. Ze doen zelf het hele jaar door niets anders met hun kippenpak vrijgezellenfeesten etc.
indeed
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_122642326
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

gewoon 365 dagen per jaar, blijf weg met koningdag en je "gezallch eune dachjuh Ammsterdaam" :r
Oh prima hoor, dan werk ik doorgaans :)
pi_122642343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

pi_122642372
Héér-lijk, het zuur druipt er vanaf in dit topic :D

Te verzuurd zijn om lol te maken :D Hoe triest is dat :')
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:07:44 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_122642376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:05 schreef wise het volgende:

[..]

indeed
Waar ze die mensen nu van betichten doen ze net zo hard zelf. Ik heb echt zovaak letterlijk de term : ja in Amsterdam kan en mag toch alles, gehoord.

4 jaar in een kroeg op het leidseplein gewerkt, altijd last van die gasten die denken dat hier alles kan, pissen tegen de bar etc :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:10:52 #108
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122642485
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waar ze die mensen nu van betichten doen ze net zo hard zelf. Ik heb echt zovaak letterlijk de term : ja in Amsterdam kan en mag toch alles, gehoord.

4 jaar in een kroeg op het leidseplein gewerkt, altijd last van die gasten die denken dat hier alles kan, pissen tegen de bar etc :').
Ja maar alles kan ook. Helaas mag niet alles.
Dat kunnen ze thuis overigens ook doen maar dan staat hun zus, die tevens ook hun tante is, achter de bar dus dan wordt het al snel anders.
pi_122642523
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:10 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat kunnen ze thuis overigens ook doen maar dan staat hun zus, die tevens ook hun tante is, achter de bar dus dan wordt het al snel anders.
Volgens mij kan dat niet.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:12:06 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_122642535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:10 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

precies, daar kent echt iedereen elkaar, dus gaan ze maar naar Amsterdam om zich als beesten te gedragen, en vervolgens worden ze eruitgezet en is de sfeer in de randstad zo kil en hard :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:12:30 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_122642561
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet.
Mwah, het was ook quasi-grappig bedoeld.
pi_122642754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:12 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Mwah, het was ook quasi-grappig bedoeld.
Kan trouwens wel. Als je moeder met je opa zit te vozen en daar komt een vrouw uit, is dat technisch gezien je zus, maar ook de dochter van je opa en dus ook je tante..

Mysterie opgelost :)

Serieus een schets zitten maken om dat te controleren :')
pi_122645790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:04 schreef wise het volgende:
carnaval vier je in Venetië en niet met een domme string tussen je dikke aidsreet in Brazilië.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:05:40 #114
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_122648597
Er is zelfs een Limburg - Noord-Brabant strijd als het gaat om carnaval. Ik heb wel het idee dat vooral de Limburgers zich storen aan de niet Zuiderlingen die in hun steden komen carnavallen, maarja zij zien zichzelf sowieso al iets meer als een onafhankelijk stuk Nederland. Alles wat niet uit Limburg komt is namelijk een Hollander en Hollanders zijn lomp, arrogant en kut.
Ik vermoed dat er in Brabant meer een 'kom er maar bij en zeik maar lekker tegen m'n been aan' mentaliteit is.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 19:07:21 #115
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_122648678

Doch mich mer ein piepke!
Tics van je petten.
pi_122651101
Waarom komen er altijd provincialen richting de Randstad dan? je ziet ze altijd naar een parkeermeter kijken alsof ze net het wiel hebben uitgevonden.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:58:26 #117
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_122653917
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:02 schreef Gosling het volgende:
Waarom komen er altijd provincialen richting de Randstad dan? je ziet ze altijd naar een parkeermeter kijken alsof ze net het wiel hebben uitgevonden.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 22:15:56 #118
240618 Micson
The lonely stoner
pi_122658012
Ik proef veel haat in dit topic van hersenloze mensen jegens anderen die niet tot hun eigen treurige groepje behoren.

Kansloos. :')
pi_122658637
Boven die rivieren wonen ook katholieken hoor. Niet zoveel, maar er zijn wel katholieke dorpjes.
pi_122659924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Koninginnedag Eindhoven ^O^ Veel beter dan in Amsterdam. Ik hou van Amsterdam, maar mijn god wat een mierenhoop is het daar dan.
pi_122660494
Niks mis met Randstedelingen die carnaval willen vieren MAAR! lees je in! In de tradities, gebruiken, de liedjes, en onderga het. Er is niet echt een gebruiksaanwijzing om carnaval te kunnen vieren, maar denk niet dat het een ordinair zuipfeest is waar iedere vrouw het wel best vind om betast te worden. :{

Neem een voorbeeld aan schrijver Jan van Mersbergen die al jaren naar Venlo komt met Vastelaovend ^O^
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:00:24 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_122681878
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:00 schreef fratsman het volgende:
Niks mis met Randstedelingen die carnaval willen vieren MAAR! lees je in! In de tradities, gebruiken, de liedjes, en onderga het. Er is niet echt een gebruiksaanwijzing om carnaval te kunnen vieren, maar denk niet dat het een ordinair zuipfeest is waar iedere vrouw het wel best vind om betast te worden. :{

Neem een voorbeeld aan schrijver Jan van Mersbergen die al jaren naar Venlo komt met Vastelaovend ^O^
Veel fokkertjes gaan er anders wel heen om eindelijk een wijf te scoren.
pi_122681987
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:22 schreef LompeHork het volgende:

Inderdaad, stelletje lelijke Belgen
pi_122682031
quote:

Ook geen Nederlands, want je praat geen taal je spreekt hem :')
pi_122682911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:00 schreef fratsman het volgende:

ik was vorig jaar nog bij jullie boerenbruiloft O+ vond t zo mooi dat mensen bij de afsluiting zelfs emotioneel werden O+

het is bij jullie weer zo anders dan dat ik in brabant gewend ben :Y
pi_122778902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:06 schreef Menno6000 het volgende:

[..]

Ook geen Nederlands, want je praat geen taal je spreekt hem :')
Je hebt helemaal gelijk. Sorry he.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:41:30 #127
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122779070
Van die mensen die overal heenreizen om feest te vieren :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122779238
Kijk die Heatwave ragen, die droeftoeter :')
pi_122781071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:53 schreef hoink581 het volgende:
Kijk die Heatwave ragen, die droeftoeter :')
Dit :D

dinsdag 12 februari 2013 @ 10:30:49 #130
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_122781184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:41 schreef sinepedraap het volgende:
Van die mensen die overal heenreizen om feest te vieren :')
Precies. Blijf gewoon in je eigen provincie, stad/dorp, zolderkamer.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:32:12 #131
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122781212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dit :D

[ afbeelding ]
Dat plaatje :')

Ik zou trouwens ook denken dat ik overal tegenaan mocht pissen als ik in Amsterdam was, die hele stad is toch niet van een urinoir te onderscheiden

quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:30 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Precies. Blijf gewoon in je eigen provincie, stad/dorp, zolderkamer.
Ik ga wel Trick or Treaten met Halloween
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:33:54 #132
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_122781246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik ga wel Trick or Treaten met Halloween
Nice. Naar de VS ook echt?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:34:34 #133
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122781261
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:33 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Nice. Naar de VS ook echt?
Gewoon in de Randstad, als we toch buitenlandse feestdagen overnemen zoals Carnaval moet dat wel kunnen
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:35:41 #134
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_122781287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:34 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Gewoon in de Randstad, als we toch buitenlandse feestdagen overnemen zoals Carnaval moet dat wel kunnen
Ja goed punt wel. Ben Chinees Nieuwjaar vergeten helaas ;(
pi_122781338
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:34 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Waar komt carnaval dan vandaan? :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:38:07 #136
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122781345
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar komt carnaval dan vandaan? :)
België
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122781376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

België
Bron? :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:39:38 #138
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122781396
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bron? :)
Alle Belgen uit Noord-Brabant en Limburg vieren het
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122781503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:39 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Alle Belgen uit Noord-Brabant en Limburg vieren het
Heeft Brazilië het ook uit België gejat dan? :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:44:27 #140
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122781512
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft Brazilië het ook uit België gejat dan? :)
Kan je dat eten?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122781542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:44 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Kan je dat eten?
Jammer dit weer. :)
pi_122781981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef sinepedraap het volgende:
Ik zou trouwens ook denken dat ik overal tegenaan mocht pissen als ik in Amsterdam was, die hele stad is toch niet van een urinoir te onderscheiden
Als 50% van de horeca uit coffeeshops en hoerententen bestaat en de natives van de binnenstad eruit zien als of verpauperde gare tokkies, of hipster/alto volk, zou ik ook denken dat alles mag. :')
pi_122781992
Toppie!
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_122784398
Gelukkig hebben ze in het zuiden geen accent :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:25:24 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_122784453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:23 schreef DerekB het volgende:
Gelukkig hebben ze in het zuiden geen accent :')
Klopt, dat is een spraakgebrek B-).
Get woke, go broke!
pi_122784518
Vanaf morgen geen carnavalstopics meer *O*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:34:57 #147
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_122784759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, dat is een spraakgebrek B-).
:D
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
pi_122785314
Carnaval :') ____________________
pi_122785381
____________________________________!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')